اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
به طور میانگین 2.5 برابر پرفورمنس SSD و مموری رو افزایش میده I/O معماری Velocity ...
تقریبا به طور میانگین 6 گیگابایت با توجه به Assets و فشرده سازی میتونه بیشتر هم باشه ...
البته این عملکرد از اواسط نسل به وضوح دیده خواهد شد ...
154308
 
شایدم چند ساعت قبلش مشخص کنه
سونی اگر همزمان با ایونت مایکرو هم قیمت بگه باز دست برد قیمت رو مایکرو داره چرا
چون سری اس رو داره و قطعا 299 دلار قیمت میذاره سونی هیچ رقمه نمیتونه با قیمت سری اس رقابت کنه
بماند که سری اکس هم هست که 100 درصد مایکرو گرون تر از سونی اعلام نمیکنه و اینجا هم باز هم قیمت بودن یعنی کم کاری و طمع سونی که کنسول ضعیف رو هم قیمت سری اکس میده
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Bax
احتمالا خیلی اپتیمایز شده :)) واسه تاکید بیشتر HDR و 4K رو هم اون بالا جداگانه نوشتن lol خداییش چه فکری کردن؟ :D
ادم یاد ماشینی ها میافته یه کوچولو زده شلیل کیلو X تومن بعد روی تابلو 3 در 3 زده کارت خوان موجود است :دی.
 
به طور میانگین 2.5 برابر پرفورمنس SSD و مموری رو افزایش میده I/O معماری Velocity ...
تقریبا به طور میانگین 6 گیگابایت با توجه به Assets و فشرده سازی میتونه بیشتر هم باشه ...
البته این عملکرد از اواسط نسل به وضوح دیده خواهد شد ...
View attachment 154308
جیسون رونالد چند وقت پیش تو مصاحبه ای گفت ما همه چیز رو در مورد velocity نگفتیم و کاملا از کارایش نگفتیم
احتمالا منظورش همین بوده :D
اما چرا اینو تو ایونت با نمایش محتوای خفن نشون ندادن که اعتماد کاملا یوزر رو جذب کنن و نشون بدن با این وجود اصلا ختلاف خاصی تو بحث سرعت IO نداریم
 
Hellblade شماره اول فوق العاده بود !

کامبت بازی جای کار داشت ، ولی خب تا جایی که یادمه با بودجه محدود و نفرات نسبتا کمی ساخته شد تا جایی که بازی رو کلا دیجیتالی عرضه کردن اگر درست خاطرم باشه . اما داستان ، شخصیت پردازی ، لوکیشن ها ، گرافیک و لول دیزاین یه جاهایی واقعا من رو به فکر فرو میبرد که اگر عنوان AAA بود چقدر عجیب می‌شد .

و البته روایت داستان با راویش رو نگه داشتم جداگانه بگم ، چون بقدری دیوانه وار خوب بود خیلی از دیالوگ های راوی و خود سنوا رو چندین بار مرور میکردم .

بچه های NT کارهای عام پسند نمیسازن ، تا حدودی شبیه رمدی هستن تو این مورد ، اما بقدری خاص و متفاوت جلو میرن که واقعا لایق بازخوردهای خیلی بیشتر و بهتری هستن و ها بلید ۲ میتونه سکوی پرتابشون برای هر چه بیشتر شناخته شدن از این نظر باشه .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or