اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

a.messi10

کاربر سایت
Jul 27, 2014
983
بله و برا همینه که نیست همه میدونن برا وان اکس هم انهنس شده بنظرم من هم اون 4khdr هم پس هم بهمین دلیل واقعا لازم نیست چون همون لفظ کلمه آپتیمایز منظور رو می‌رسونه بعلاوه اصلا به این بحث آپتیمایز نیازی نبود
چون نسخه های دیسک فیزیکی فقط برا سری اکس میان و سری ای که دیسک نداره که بج متمایز کننده بخواد
در کل قبول دارم رو باکس آرت یکم شلوغ کاری وجود داره ولی بازم میگم اگه این بج رو کنار اونا میذاشت مشکل خاصی نداشت وجود هردوتاشون
 
  • Like
Reactions: Bax

emaad.mir

کاربر سایت
May 26, 2020
615
خب بازی microsoft flight simulator هم تاریخ عرضه اش مشخص شد که ۱۸ آگوست هست البته فعلا فقط برای پی سی و احتمال زیاد در آینده برای xsx
علت عرضه نشدنش برای one xbox هم گرافیک فک بر انداز و فوق العاده بالاش هست ظاهرا
ولی قبلا اعلام کرده بودن برای وان هم میاد که...
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
در کل قبول دارم رو باکس آرت یکم شلوغ کاری وجود داره ولی بازم میگم اگه این بج رو کنار اونا میذاشت مشکل خاصی نداشت وجود هردوتاشون
اوایل نسل اینا اپشن به حساب میاد داره برجسته میکنه کنار کاور نسخه وان تداعی کننده تفاوت کیفیت و عملکرد باش
 

a.messi10

کاربر سایت
Jul 27, 2014
983
آخرین ویرایش:

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
نمیدونم شاید بدن برای وان هم ولی فعلا چیزی نگفتن و فقط تاریخ ریلیز پی سی اومده
برای وان همون روز اول تایید شد و تو سایت استودیو سازنده هم تایید شده که برای وان منتشر میشه.
علاوه بر اون داخل سایت بازی هم تایید شده:

Microsoft Flight Simulator is coming to Windows 10 with Xbox Game Pass in 2020, and coming to Xbox One at a later date.

Make sure to keep an eye on our official website for exclusive news and announcements.
 

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
طبق این بلاگ پست جدید مایکروسافت ادعا کرده با استفاده از Sampler Feedback Stream ، جی پی یو XSX قابلیت اینو داره به صورت بهینه mip هارو به به مموری فراخوانی کنه. به همین دلیل سرعت متوسط IO تقریبا ۲.۵ برابر raw speed سخت افزار. یعنی 6GBps.

Xbox Velocity Architecture: A Closer Look at the Next-Gen Tech Driving Gaming Innovation Forward on Xbox Series X - Xbox Wire
 

Guzu

کاربر سایت
Dec 22, 2019
569
نام
Gurzukahn
طبق این بلاگ پست جدید مایکروسافت ادعا کرده با استفاده از Sampler Feedback Stream ، جی پی یو XSX قابلیت اینو داره به صورت بهینه mip هارو به به مموری فراخوانی کنه. به همین دلیل سرعت متوسط IO تقریبا ۲.۵ برابر raw speed سخت افزار. یعنی 6GBps.

Xbox Velocity Architecture: A Closer Look at the Next-Gen Tech Driving Gaming Innovation Forward on Xbox Series X - Xbox Wire
درست اما در طرف مقابل سونی رو داریم که io میرسه به ۹ گیگ اونم بدون کراکن با کراکن بیشتر از این هم میشه .
ولی نظر من اینه که همون ۶ گیگ هم کافیه.
بنظرم نمایش گیم پلی مدیوم اگه باشه پاسخی خواهد بود به نمایش رچت اند کلنک .
 

Hodor

کاربر سایت
Sep 26, 2005
10,109
نام
محمد رضا
درست اما در طرف مقابل سونی رو داریم که io میرسه به ۹ گیگ اونم بدون کراکن با کراکن بیشتر از این هم میشه .
ولی نظر من اینه که همون ۶ گیگ هم کافیه.
بنظرم نمایش گیم پلی مدیوم اگه باشه پاسخی خواهد بود به نمایش رچت اند کلنک .
اون کنسول بخاطر سخت افزار ضعیفش ۹ گیگ به کارش نمیاد .
مایکرو با این سخت افزار خوب یه چیزی میدونسته ۶ گیگ گذاشته

Sent from my SM-G770F using Tapatalk
 

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
درست اما در طرف مقابل سونی رو داریم که io میرسه به ۹ گیگ اونم بدون کراکن با کراکن بیشتر از این هم میشه .
ولی نظر من اینه که همون ۶ گیگ هم کافیه.
بنظرم نمایش گیم پلی مدیوم اگه باشه پاسخی خواهد بود به نمایش رچت اند کلنک .

نخیر
متوسط پرفرمنس io که سونی اعلام کرده (با الگوریتم کراکن) بین ۸.۵ تا ۹.
 

Bax

کاربر سایت
Aug 16, 2009
1,235
نام
حمید
طبق این بلاگ پست جدید مایکروسافت ادعا کرده با استفاده از Sampler Feedback Stream ، جی پی یو XSX قابلیت اینو داره به صورت بهینه mip هارو به به مموری فراخوانی کنه. به همین دلیل سرعت متوسط IO تقریبا ۲.۵ برابر raw speed سخت افزار. یعنی 6GBps.

Xbox Velocity Architecture: A Closer Look at the Next-Gen Tech Driving Gaming Innovation Forward on Xbox Series X - Xbox Wire


This innovation results in approximately 2.5x the effective I/O throughput and memory usage above and beyond the raw hardware capabilities on average. SFS provides an effective multiplier on available system memory and I/O bandwidth, resulting in significantly more memory and I/O throughput available to make your game richer and more immersive.
دقیقا . چون در مورد مموری هم داره صحبت میشه گفته 2.5 برابر. یعنی عملا رم بجای 16 گیگ ، میشه ازش خیلی بیشتر کار کشید در مورد لود asset ها. نکته جالبش هم اینجاست که 6 gig io به صورت raw هست . یعنی حساب کنید الگوریتم های مربوط به فشرده سازی رو سرعت حدود همون نه ای میشه که سونی اعلام می کنه. البته این هم در نظر بگیریم که در مورد asset های مثل تکسچر خب خیلی تاثیر داره این تکنولوژی ولی برای موارد دیگه مثل خود مدل های سه بعدی اینا خیلی تاثیر نداره . پس نمیشه خیلی راحت گفت از ps5 بیشتر هست (شایدم هم باشه) ولی به هر حال از 5 گیگ که خود ماکروسافت اعلام کرده قطعا بیشتر پرفورمنس میده.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر