اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
‏نمایش هفته‌ی بعد مایکرو کاملا متمرکز روی بازی‌ها (خالی از اخبار مرتبط با سخت‌افزار، کنسول احتمالی لاکهارت، قیمت‌گذاری و تاریخ عرضه‌ی کنسول) خواهد بود
اکثر بازی‌هایی که به نمایش درمیان، آثار استودیوهای اختصاصی/انحصاری ایکس‌باکس هستن
مدت‌زمان برنامه هم حدودا 1 ساعته

154543
 
فیل اسپنسر: عناوین XGS تا «چندین سال آینده» کراس جن خواهد بود.

راستش شاید برای خیلی ها نگرانی ایجاد کنه ولی forza 2 کراس جن شد این نسل تفاوت ببینید متوجه میشید چی میگم :دی مثل pc یه بازی با تنظیمات epic و low با رزولیشن پایین تر و فریم کمتر
ولی عرضه یه بازی با این شرایط چه جذابیتی میتونه داشته باشه برای مخاطب نمیدونم :دی
 
فیل اسپنسر: عناوین XGS تا «چندین سال آینده» کراس جن خواهد بود.

اگه به این جمله واقعا عمل کنند. چیزی میشه تو مایه های فورزا هاریزون 2. البته من استقبال میکنم ولی به شرطی که رو کیفیت بازیها رو سری ایکس تاثیری نزاره که با توجه به همون بازی هاریزون 2 خیالم راحته تا حدودی . البته ssd هم هست این وسط اونم باز خودش بحث پیش میاد:-? فکر کنم دوتا استودیو برای هر بازی دست به کار بشن یکی برای سری اکس که اصل کاری هست یکی هم پورت بازی برای ایکس باکس وان پایه و وان ایکس. ولی ای کاش من وان ایکس خودم رو نمیفروختم:Wallbash: :D تا یک مدت راحت بودم . الان چه بخوام یا نخوام باید سری اکس رو زودتر بگیرم خدا به جیبمون رحم کنه
 
آخرین ویرایش:
راستش شاید برای خیلی ها نگرانی ایجاد کنه ولی forza 2 کراس جن شد این نسل تفاوت ببینید متوجه میشید چی میگم :D مثل pc یه بازی با تنظیمات epic و low با رزولیشن پایین تر و فریم کمتر
ولی عرضه یه بازی با این شرایط چه جذابیتی میتونه داشته باشه برای مخاطب نمیدونم :D
مسأله همین جذابیت موضوع هست! :D
من خودم FH2 رو روی 360 بازی کردم و حقیقتا اصلا لذت نبردم. نسخه‌ی ۳۶۰ سیستم آب هوا نداشت، مپش کوچیکتر از نسخه ی وان بود و خیلی چیز های دیگه مثل Drivatar اگه اشتباه نکنم حذف شده بود.

حالا در نظر بگیر که تو نسل جدید هم SSD تغییرات زیادی تو نحوه‌ی دیزاین بازی ها ایجاد میکنه و اختلاف خیلی بیشتر از رزولوشن و کیفیت تکسچر هست. سوال اینه که آیا ارزشش رو داره که مایکروسافت بیاد از هر بازی ۲ نسخه‌ی کاملا متفاوت بسازه؟
 
مسأله همین جذابیت موضوع هست! :D
من خودم FH2 رو روی 360 بازی کردم و حقیقتا اصلا لذت نبردم. نسخه‌ی ۳۶۰ سیستم آب هوا نداشت، مپش کوچیکتر از نسخه ی وان بود و خیلی چیز های دیگه مثل Drivatar اگه اشتباه نکنم حذف شده بود.

حالا در نظر بگیر که تو نسل جدید هم SSD تغییرات زیادی تو نحوه‌ی دیزاین بازی ها ایجاد میکنه و اختلاف خیلی بیشتر از رزولوشن و کیفیت تکسچر هست. سوال اینه که آیا ارزشش رو داره که مایکروسافت بیاد از هر بازی ۲ نسخه‌ی کاملا متفاوت بسازه؟

مشخصه اینا نگران از دست دادن تعداد کاربرای gamepass هستن که روی xone بازی میکنن
یکسال اول هم نیست برنامه بلند مدته:دی
 
مسأله همین جذابیت موضوع هست! :D
من خودم FH2 رو روی 360 بازی کردم و حقیقتا اصلا لذت نبردم. نسخه‌ی ۳۶۰ سیستم آب هوا نداشت، مپش کوچیکتر از نسخه ی وان بود و خیلی چیز های دیگه مثل Drivatar اگه اشتباه نکنم حذف شده بود.

حالا در نظر بگیر که تو نسل جدید هم SSD تغییرات زیادی تو نحوه‌ی دیزاین بازی ها ایجاد میکنه و اختلاف خیلی بیشتر از رزولوشن و کیفیت تکسچر هست. سوال اینه که آیا ارزشش رو داره که مایکروسافت بیاد از هر بازی ۲ نسخه‌ی کاملا متفاوت بسازه؟
این کار و پورت بازی ها برای ONE قطعا در فروش سخت افزاری XSX تاثیر داره
خوده ما ایرانی ها وقتی ONE X یا ONE S داریم شاید تا 2 سال نیاز به خرید XSX نداشته باشیم از اون طرف فروش PS5 قطعا بیشتر میشه چون منحصرا براش بازی ها میان
ولی یه بحثی که هست وقتی ادم کیفیت بازی ها برای نسل بعد رو میبینه دست و دلش برای نسل فعلی نمیره که خرج کنه
خوده فورتزا هورایزن 2 نمونه بارز هست
 
این کار و پورت بازی ها برای ONE قطعا در فروش سخت افزاری XSX تاثیر داره
خوده ما ایرانی ها وقتی ONE X یا ONE S داریم شاید تا 2 سال نیاز به خرید XSX نداشته باشیم از اون طرف فروش PS5 قطعا بیشتر میشه چون منحصرا براش بازی ها میان
ولی یه بحثی که هست وقتی ادم کیفیت بازی ها برای نسل بعد رو میبینه دست و دلش برای نسل فعلی نمیره که خرج کنه
خوده فورتزا هورایزن 2 نمونه بارز هست
دقیقا هم موضوع همینه. برای بازیهای مولتی پلتفرم شاید بشه خروجی نسل قبل رو تحمل کرد ولی وقتی صحبت از انحصاری میشه مسلما خیلیا وسوسه میشن. همین فورزا هاریزون دو و rise of tomb raider نمونه بارز هستن. که هر دو برای 360 هم اومده بودن ولی کیفیت وان کجا و 360 کجا. به نظر میرسه برای مایکروسافت یک حرکت برد- برد هست ولی به شرطی که پتانسیل سری ایکس به فنا نره.احتمالا هم این حرکت مایکروسافت حداکثر برای دوسال باش. یعنی از سال سوم دیگه فقط برای نسل 9 بازیها میان
 
صحبت های اسپنسر درباره همین موضوع
Phil Spencer: Xbox Series X Being 'Held Back' Is A Meme Created By Console War Obsessives

"Frankly, held back is a meme that gets created by people who are too caught up in device competition..."
"Yes, every developer is going to find a line and say that this is the hardware that I am going to support, but the diversity of hardware choice in PC has not held back the highest fidelity PC games on the market. The highest fidelity PC games rival anything that anybody has ever seen in video games. So this idea that developers don't know how to build games, or game engines, or ecosystems, that work across a set of hardware... there's a proof point in PC that shows that's not the case."
 
2020-07-16_21-48-52.jpg

مراسم یکساعته و فقط در مورد بازی هست و هیچ صحبتی از سخت افزار و قیمت نخواهد شد.
______________
چرا این تاپیک رو هر چی گشتم پیدا نشد. الانم که آپ شده،بازم تو هیچ جا نیست،فکر کردم تاپیک نداره.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • تبلیغات متنی

    Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or