اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
من خودم الان به عنوان یه کاربر گیم پس میگم که اون دی وان دیگه بخوره توی سرشون اگه قراره این طوری بازیساز های خلاق رو نابود کنه یا کیفیت بازی ها بشه رد فال یا حتی موتوراسپورت جدید که بعد این همه سال نسبت به نسخه قبل یه عقبگرد کامل بود دیگه روز اول به چه دردی میخوره؟ اتفاقا بهتره بعد چند ماه رفت سراغشون تا با آپدیت حداقل یه مقدار بهتر بشن
حتی ea هم فرسنگ ها الان داره بهتر عمل میکنه و بازی هاشو بعد یه مدت منطقی میذاره روی سرویس
من بازم بعید میدونم ربطی داشته باشه چون گیم پسی که هیچکس استفاده نمیکنه و کنسولی که هیچ کس نمیخره واقعا چقدر مگه میتونه تاثیر داشته باشه؟ همون Hifi Rush که الان همه سرش ناراحتن رو تو استور PS5 هم کسی نخرید ولی Sea of Thieves بعد از 7 سال پورت شد واسه PS5 خوب ازش استقبال شد در حالی که جفتشون دائم رو گیم پس هستن
 
من خودم الان به عنوان یه کاربر گیم پس میگم که اون دی وان دیگه بخوره توی سرشون اگه قراره این طوری بازیساز های خلاق رو نابود کنه یا کیفیت بازی ها بشه رد فال یا حتی موتوراسپورت جدید که بعد این همه سال نسبت به نسخه قبل یه عقبگرد کامل بود دیگه روز اول به چه دردی میخوره؟ اتفاقا بهتره بعد چند ماه رفت سراغشون تا با آپدیت حداقل یه مقدار بهتر بشن
حتی ea هم فرسنگ ها الان داره بهتر عمل میکنه و بازی هاشو بعد یه مدت منطقی میذاره روی سرویس
اصلن این تعطیلی ها به دی وان و گیم پس ربطی نداره.
هیچ پلتفرم هولدری به اندازه مایکروسافت به بازیهای خلاقانه اهمیت نداده.
همین الان بازیهای در دست ساخت استودیوهای ایکس باکس رو ببینی، به راحتی متوجه میشی که چقدر توشون بازیهای خلاقانه و غیر مین استریمی زیاده.
ولی خب وقتی سلیقه اکثریت گیمرها چیز دیگه ای هستش و پول بابت این نوع از بازیها نمیدن، باید با این تعطیلی ها هم کنار اومد. چاره ای نیست.
شکی درش نیست که این استودیو ها اگر مستقل هم بودن بازهم کارشون به تعطیلی میکشید.

اگر بخایم عناوین سونی (که اکثرشون از لحاظ تجاری موفق بودن) رو با عناوین ایکس باکس از نظر خلاقانه بودن مقایسه کنیم، اختلاف به طرز مزحکی زیاده!
استودیوهای قوی سونی کدومشون سمت بازیهای خلاقانه رفتن؟ اسپایدر من خلاقانس یا گاو یا لست یا انچارتد؟ هیچکدوم خلاقانه نیستن. ولی تو سبکی که ساخته میشن جز بهترین ها محسوب میشن.
و گیمرها هم بابتش پول میدن.

مایکروسافت باید این بخش خلاقانه رو با فاند کردن استودیوهای کوچیک ترد پارتی، یا لایسنس کردن عناوین، برای مخاطب ایکس باکس عرضه میکرد و تمام استودیوهای داخلیش رو به ساخت عناوین مین استریمی و AAA ترغیب میکرد. این راهیه که باید پیش میگرفت.
مخصوصن الان که با 100 بیلیون سرمایه گذاری دیگه جایی برای ساخت عناوین پر ریسک (از نظر تجاری) وجود نداره. به نظر من تنها راهی که براش باقی مونده اینه که استودیوهایی که توان ساخت AAA رو ندارن رو بفروشه یا ادقام کنه یا بزرگترشون کنه.

این وسط گیم پس هیچ تاثیری نداره. اینا حرفهای کنسول واری و بی پایه و اساس هستش که نباید جدیشون گرفت.
چطوره که مثلن استارفیلد که دی وان روی گیم پس عرضه شده، روی استیم انقدر میفروشه ولی یه سری بازی دیگه که فروش خوبی روی استیم نداشتن رو میندازن تقصیر گیم پس؟!!
این در حالیه که پیش از این هم تعدادی از استودیوها و ناشرها حتی به رشد فروش بعد از وارد شدن بازیهاشون به گیم پس اذعان کردن.
 
آخرین ویرایش:
بعد این که کمپ فیل اسپنسر رو با بمب اتم هدف قرار دادند، ظاهرا فیل اسپنسر داره خودشو آماده میکنه که به فرد مهاجم جواب بده( ماموریت Officer on deck باید انجام بشه تا بتونی از بمب اتم استفاده کنی و فیل اسپنسر در حال انجام اونه :)) )
GNQdcyeWkAEs6Nx.jpeg GNQdcybXsAMJFBY.jpeg
 
با این وضعیت مارکتینگ و قیمت گذاری خودشون هم انگار امیدی به هلبلید ۲ ندارن و تو رودرواسی موندن.
این بودجه و وقت رو بذاری و یه استودیو خلاق رو تبدیل به این وضعیت کنی هنر میخواد.
خیلی ها فکر میکنن باید به تیم ها بودجه زیاد و آزادی عمل داد ولی در واقعیت اینجوری نیست. در اکثر موارد محدودیت باعث خلاقیت شده. شما اگه از جیب ددی مطمئن باشید و فروش بازی هم براتون مهم نباشه تلاشی برای بهبود وضعیت نمیکنین ولی اگه بگن پروژه میتونه آخرین حضورتون یا بقاتون در صنعت رو رقم بزنه اونوقت خودتون رو به آب و آتیش میزنین.
 
NateDrake لیکر شناخته شده توی یه پادکست گفته وضعیت کنونی Perfect Dark بر اساس چیزایی که توی هفته اخیر شنیده اصلا بد نیست و این شایعات اخیر که گفته شده توی شرایط بدی قرار داره قدیمی هست.
از طرف دیگه هم Jez گفته State of Decay 3 توی شرایط خیلی خوبیه و خیلی خیلی خوب به نظر میرسه.
 
با این وضعیت مارکتینگ و قیمت گذاری خودشون هم انگار امیدی به هلبلید ۲ ندارن و تو رودرواسی موندن.
این بودجه و وقت رو بذاری و یه استودیو خلاق رو تبدیل به این وضعیت کنی هنر میخواد.
خیلی ها فکر میکنن باید به تیم ها بودجه زیاد و آزادی عمل داد ولی در واقعیت اینجوری نیست. در اکثر موارد محدودیت باعث خلاقیت شده. شما اگه از جیب ددی مطمئن باشید و فروش بازی هم براتون مهم نباشه تلاشی برای بهبود وضعیت نمیکنین ولی اگه بگن پروژه میتونه آخرین حضورتون یا بقاتون در صنعت رو رقم بزنه اونوقت خودتون رو به آب و آتیش میزنین.

بازى و استوديوش مشكل ندارن.
هنوز هم خلاف هستن و بازى مثل نسخه قبل هست ظاهرا.
اينا اسير هايپ بيخود شدن و توجهشون روى جزييات بصرى هم باعث طولانى تر شدن ساخت بازى شد و ديگه هايپ بالاتر هم رفت.
 
با توجه به لیک‌هایی که خبر از یه پروژه به نام Doom: Year Zero می‌دادن و ثبت نشان تجاری IDKFA توسط زنیمکس (اشاره به یکی از رمزهای معروف Doomهای کلاسیک) توی چند وقت اخیر و الآن هم این اخبار و شایعات جدید، احتمالش خیلی زیاده که به زودی نسخه جدید Doom معرفی بشه. :D

به به doom جدید هم تایید شد، فقط من استایل و گیم پلی دوم 3 رو خیلی بهتر از دوم ریبوت شده دوست داشتم :D
کاش مثل قبل بشه با اون گیم پلی سنگین:x
من همین گیم‌پلی جدید رو ترجیح می‌دم و حس و حال خوبی برام داره، ولی به نظرم می‌تونن یه ذره اتمسفرش رو سنگین‌تر کنن. :D (فقط زیادی ترسناک نکنن که به من نمی‌سازه! :-")
این روزها دارم دوباره بعد از مدت‌ها نسخه اول Doom (سال ۱۹۹۳) رو بازی می‌کنم و بعضی جاهاش واقعاً اتمسفر مخوفی داره! جسدهای آویزون از سقف و در و دیوار، سربازهایی که بدن‌شون توی نیزه فرو رفته و دارن جون می‌کنن، محیط‌های خونی و مغزی(!) و... کلاً خیلی اتمسفر سنگین و فجیعی داره، ولی با گیم‌پلی سریع.
ریبوت Doom از نظر گیم‌پلی کم و بیش مثل نسخه‌های کلاسیک هست ولی با اینکه خشونت خیلی بالایی داره، به نظرم می‌شه از این هم تاریک‌ترش کرد. گرافیک این بازی‌ها فوق‌العاده بوده (مخصوصاً با در نظر گرفتن 60fps بودن نسخه‌های کنسولی)، ولی استایلش یه ذره شاد و شنگوله (مثل پخش شدن آیتم‌های سبز و صورتی و... بعد از ترکوندن شیاطین) و شاید بشه تغییراتی توی استایل گرافیکی نسخه جدید داد که تنوعی هم ایجاد بکنه نسبت به دو نسخه اخیر.
--------
ولی واقعاً دو تا Doom کلاسیک عجب چیزهایی هستن و می‌شه اون‌ها رو به راحتی جزو بازی‌هایی دونست که تاریخ مصرف ندارن و ۱۰۰ سال دیگه هم قدیمی نمی‌شن. هم گیم‌پلی به شدت جذابی دارن و هم مدل گرافیک‌شون یه جوریه که مثل بازی‌های سه‌بعدی اولیه نیستن که الآن کج و کوله و زشت به نظر می‌رسن و توی ذوق می‌زنن. یعنی من اگه مثلاً بخوام فلان FPS اواخر دهه ۱۹۹۰ رو تجربه کنم، شاید گرافیکش برام زمخت باشه ولی Doom یه مدلی هست که هیچ‌وقت با گرافیکش به مشکل نمی‌خورم. البته شاید یه بخشی از این قضیه هم به خاطر حس نوستالژی بنده نسبت به این سری باشه، چون اولین چیزی که روی پی‌سی خودم بازی کردم، Doom 2 بود و کلاً جایگاه ویژه‌ای برام داره. :D
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or