اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
Xbox tax isn't real رو مشاهده می کنیم🙂
هلبلید ۱ که انحصاری زمانی بود و هلبلید ۲ ، جالبترینش هم گیم اسپات که یک نفر بررسی کرده هر دو نسخه رو و توییتش راجع به نسخه اول
View attachment 338175View attachment 338176
View attachment 338179
View attachment 338177View attachment 338178
حالا یکی قبلا ۹ داده و الان چون از نظرش پیشرفت زیادی نداشته بهش ۷ بده رو میشه قبول کرد، ولی اینکه به نسخه قبلی ۹.۵ بدی و به این ۴.۵ خیلی عالیه! :دی
 
Xbox tax isn't real رو مشاهده می کنیم🙂
هلبلید ۱ که انحصاری زمانی بود و هلبلید ۲ ، جالبترینش هم گیم اسپات که یک نفر بررسی کرده هر دو نسخه رو و توییتش راجع به نسخه اول
View attachment 338175View attachment 338176
View attachment 338179
View attachment 338177View attachment 338178
tax واقعی اینه :


منتقد گیم اسپات کامل منطقی توضیح داده چرا بدتره نسبت به نسخه قبل هم قطاری هاتون بهش حمله کردن مجبور شد اکانت ببنده :D
 
tax واقعی اینه :


منتقد گیم اسپات کامل منطقی توضیح داده چرا بدتره نسبت به نسخه قبل هم قطاری هاتون بهش حمله کردن مجبور شد اکانت ببنده :D
کلی سایت دیگه واسه بازی ۹,۱۰ ردیف کردن ولی فقط چنتا دونه سایت شیرین عقل مثل گیم اسپات ۶ یا زیر ۶ دادن.

چطور عقلیتی که نمره کم دادن رو منطقی میدونی ولی ۷,۸ تا سایتی که مثل اکثریت نمره دادن واست مشکل شده؟

بازی ۱۰_۱۲ تا ۱۰ داره که فقط ۲تاش اسم اکس باکس دارن.

البته مطمئنم شما قصدت فقط اطلاع رسانیه.
 
کلی سایت دیگه واسه بازی ۹,۱۰ ردیف کردن ولی فقط چنتا دونه سایت شیرین عقل مثل گیم اسپات ۶ یا زیر ۶ دادن.

چطور عقلیتی که نمره کم دادن رو منطقی میدونی ولی ۷,۸ تا سایتی که مثل اکثریت نمره دادن واست مشکل شده؟

بازی ۱۰_۱۲ تا ۱۰ داره که فقط ۲تاش اسم اکس باکس دارن.

البته مطمئنم شما قصدت فقط اطلاع رسانیه.
عقلیت نمره کم ندادن متا بازی ۸۰ هست نه ۹۰ ولی سایت هایی که نام xbox دارن همشون بجز یدونه بالا ۹ نمره دادن برا بازی که متاش ۸۰ هست .
 
  • Like
Reactions: S0lid Snake
عقلیت نمره کم ندادن متا بازی ۸۰ هست نه ۹۰ ولی سایت هایی که نام xbox دارن همشون بجز یدونه بالا ۹ نمره دادن برا بازی که متاش ۸۰ هست .
مگه فقط سایتهای اکس باکس به بازی ۹ یا بالاتر دادن که واست عجیبه؟

بازی ۱۴ نمره ۱۰ داره که فقط ۲ تا شون اسم اکس باکس دارن.
اون ۲تا سایت مثل ۱۲ تا سایت دیگه که اسم اکس باکس ندارن به بازی ۱۰ دادن.

فاصله نمرات ۵،۶ تا متای بازی بیشتر از فاصله نمرات ۹ به بالا تا متای ۸۱ بازیه در نتیجه نمره ۵،۶ یه سری سایت عجیبتر از ۹ به بالای چنتا سایت دیگه است.

چون سطح سوادم پایینه در حد ریاضی ابتدایی توضیح دادم.
 
این قضیه منتقد‌ها خیلی واقعی هست. مشخصا نمره‌ها رو تا جایی که بتونن میارن‌ پایین. من خودم با این سبک بازی ارتباطی برقرار نمی‌کنم، خیلی رو این بازی تاکیدی ندارم. اما اون پشت مشخصا دارن شارژ میشن که این رفتار رو انجام بدن. همین بازی روی PS5 میومد قطعا متاش میشد ۸۶ تا ۹۰ و شاید بیشتر.
MS یا باید دنگ‌شون رو بده، یا یسری مجله تاسیس کنه که همینجوری ۱۰ ببندن و متای بازی بره بالا، به بازی‌های سونی هم ۴-۵ بدن. تو کمتر از یکسال این ماجرا حل میشه😁
 
MS یا باید دنگ‌شون رو بده، یا یسری مجله تاسیس کنه که همینجوری ۱۰ ببندن و متای بازی بره بالا، به بازی‌های سونی هم ۴-۵ بدن. تو کمتر از یکسال این ماجرا حل میشه😁
همینکارو داره می کنه الان، چون اطلاع نداری نسخه ابتدایی هل بلید که انحصاری کنسولی PS4 بود متاش شد 81، متاش با توجه به محتوا و گیم پلی قابل قبوله
 
این قضیه منتقد‌ها خیلی واقعی هست. مشخصا نمره‌ها رو تا جایی که بتونن میارن‌ پایین. من خودم با این سبک بازی ارتباطی برقرار نمی‌کنم، خیلی رو این بازی تاکیدی ندارم. اما اون پشت مشخصا دارن شارژ میشن که این رفتار رو انجام بدن. همین بازی روی PS5 میومد قطعا متاش میشد ۸۶ تا ۹۰ و شاید بیشتر.
MS یا باید دنگ‌شون رو بده، یا یسری مجله تاسیس کنه که همینجوری ۱۰ ببندن و متای بازی بره بالا، به بازی‌های سونی هم ۴-۵ بدن. تو کمتر از یکسال این ماجرا حل میشه😁
مایکروسافت به منتقدا کار نداره ولی وقتی نیاز باشه خوب به خبرنگارا جهت میده، اکتیویژن که رفت جزو متعلقات مایکروسافت همینایی که حامی حقوق زنان و فلان بودن یه کلمه حرف نمیزنن و اصلا پیگیر شکایاتی که از اکتیویژن شده بود نیستن.
 
  • Like
Reactions: Milad.Samavati
این قضیه منتقد‌ها خیلی واقعی هست. مشخصا نمره‌ها رو تا جایی که بتونن میارن‌ پایین. من خودم با این سبک بازی ارتباطی برقرار نمی‌کنم، خیلی رو این بازی تاکیدی ندارم. اما اون پشت مشخصا دارن شارژ میشن که این رفتار رو انجام بدن. همین بازی روی PS5 میومد قطعا متاش میشد ۸۶ تا ۹۰ و شاید بیشتر.
MS یا باید دنگ‌شون رو بده، یا یسری مجله تاسیس کنه که همینجوری ۱۰ ببندن و متای بازی بره بالا، به بازی‌های سونی هم ۴-۵ بدن. تو کمتر از یکسال این ماجرا حل میشه😁
نسخه اول با همین گیم‌پلی و خیلی از ویژگی‌های مشابه، برای مدتی انحصار کنسولی PS4 بود و میانگینش ۸۱ شد. چطوری نسخه دوم در حالی که ۷ سال بعد اومده و تقریباً هیچ پیشرفتی در زمینه گیم‌پلی نداشته و اون تازگی نسخه اول رو هم نداره، میانگینش روی PS5 به ۹۰ می‌رسیده؟! :D بحث داستان که سلیقه‌ای هست و یه عده حال می‌کنن و یه عده هم خوششون نمیاد ولی تنها بخشی که پیشرفت نجومی نسبت به قبل داشته، گرافیک هست که اون هم معمولاً تأثیر زیادی روی امتیازها نداره.
اینکه نقدهای یه منتقد خاص رو مقایسه می‌کنین و می‌گین چون از Hellblade خوشش اومده بوده، باید حتماً از نسخه دوم هم خوشش بیاد خیلی عجیبه! توی همین بازیسنتر افرادی رو داریم که عاشق God of War 2018 بودن و کلی انتقاد نسبت به Ragnarok دارن و بازی رو با خاک یکسان کردن. یعنی رشوه گرفتن؟! :D
قبلاً هم گفتم، انقدر مثال نقض در این زمینه وجود داره که می‌شه تا قیامت ادامه داد! ولی خب انگار دوست دارین یه روایت جعلی رو بپذیرین و باهاش همه چیز رو توجیه کنین و عیبی هم نداره! :D بازی‌های بعدی مایکروسافت هم اگه میانگینی در حد انتظار نگرفتن، خیلی راحت بیاین بگین خود بازی هیچ مشکلی نداره و فقط منتقدها لج کردن. لابد برای Forza Horizon و Flight Simulator و Ori و Pentiment و Hi-Fi Rush و... هم رشوه گرفته بودن که بهتر امتیاز دادن! وگرنه مگه می‌شه با یه برندی لج‌بازی داشته باشن ولی بعضی جاها یادشون بره و امتیازهای بهتری بدن؟
Rise of the Ronin هم اگه انحصاری مایکروسافت بود، مطمئناً از این روایت‌ها براش می‌ساختین و می‌گفتین چطوری Wo Long میانگین ۸۰ گرفته ولی Rise of the Ronin از همون استودیو میانگین ۷۶ گرفته؟ حتماً چون انحصاری بوده و توطئه در کار است!
 
آخرین ویرایش:
نسخه اول با همین گیم‌پلی و خیلی از ویژگی‌های مشابه، برای مدتی انحصار کنسولی PS4 بود و میانگینش ۸۱ شد. چطوری نسخه دوم در حالی که ۷ سال بعد اومده و تقریباً هیچ پیشرفتی در زمینه گیم‌پلی نداشته و اون تازگی نسخه اول رو هم نداره، میانگینش روی PS5 به ۹۰ می‌رسیده؟! :D بحث داستان که سلیقه‌ای هست و یه عده حال می‌کنن و یه عده هم خوششون نمیاد ولی تنها بخشی که پیشرفت نجومی نسبت به قبل داشته، گرافیک هست که اون هم معمولاً تأثیر زیادی روی امتیازها نداره.
اینکه نقدهای یه منتقد خاص رو مقایسه می‌کنین و می‌گین چون از Hellblade خوشش اومده بوده، باید حتماً از نسخه دوم هم خوشش بیاد خیلی عجیبه! توی همین بازیسنتر افرادی رو داریم که عاشق God of War 2018 بودن و کلی انتقاد نسبت به Ragnarok دارن و بازی رو با خاک یکسان کردن. یعنی رشوه گرفتن؟! :D
قبلاً هم گفتم، انقدر مثال نقض در این زمینه وجود داره که می‌شه تا قیامت ادامه داد! ولی خب انگار دوست دارین یه روایت جعلی رو بپذیرین و باهاش همه چیز رو توجیه کنین و عیبی هم نداره! :D بازی‌های بعدی مایکروسافت هم اگه میانگینی در حد انتظار نگرفتن، خیلی راحت بیاین بگین خود بازی هیچ مشکلی نداره و فقط منتقدها لج کردن. لابد برای Forza Horizon و Flight Simulator و Ori و Pentiment و Hi-Fi Rush و... هم رشوه گرفته بودن که بهتر امتیاز دادن! وگرنه مگه می‌شه با یه برندی لج‌بازی داشته باشن ولی بعضی جاها یادشون بره و امتیازهای بهتری بدن؟
Rise of the Ronin هم اگه انحصاری مایکروسافت بود، مطمئناً از این روایت‌ها براش می‌ساختین و می‌گفتین چطوری Wo Long میانگین ۸۰ گرفته ولی Rise of the Ronin از همون استودیو میانگین ۷۶ گرفته؟ حتماً چون انحصاری بوده و توطئه در کار است!
این بحث جهتگیری منتقدین که همیشه بوده و هست و خاهد بود.
یه فکته که نمیشه ردش کرد. همین گیم اسپات فسادش چند سال پیش فاش شد. گوگل کنید اخبار مرتبط بهش رو میشه پیدا کرد.
منظور این دوستمون هم فکر کنم اون منتقدی بود که مشخصن به جهت انحصاری بودن بازی، نمره پایین داده.

این جهتگیری ها مختص گیم هم نیست. در همه زمینه ها در رسانه های دنیا جهتگیری وجود داره.
مثال نقض هم اینجا کاربردی نداره، زمانی که حداقل یک نقد به طور مشخص به انحصاری بودن بازی اشاره کرده و نمره پایین داده.
مثال نقض رو در اصل ما باید خطاب به شما بزنیم که بهتون ثابت بشه همیشه جهت گیری وجود داره.
حالا نه لزومن با مایکروسافت یا سونی. مثلن در دفاع از یک ایدولوژی طرف یک بازی یا فیلم رو نقد منفی میکنه و نمره پایین میده.
اینها جزو بدیهیات رسانه هاست
 
این بحث جهتگیری منتقدین که همیشه بوده و هست و خاهد بود.
یه فکته که نمیشه ردش کرد. همین گیم اسپات فسادش چند سال پیش فاش شد. گوگل کنید اخبار مرتبط بهش رو میشه پیدا کرد.
منظور این دوستمون هم فکر کنم اون منتقدی بود که مشخصن به جهت انحصاری بودن بازی، نمره پایین داده.

این جهتگیری ها مختص گیم هم نیست. در همه زمینه ها در رسانه های دنیا جهتگیری وجود داره.
مثال نقض هم اینجا کاربردی نداره، زمانی که حداقل یک نقد به طور مشخص به انحصاری بودن بازی اشاره کرده و نمره پایین داده.
مثال نقض رو در اصل ما باید خطاب به شما بزنیم که بهتون ثابت بشه همیشه جهت گیری وجود داره.
حالا نه لزومن با مایکروسافت یا سونی. مثلن در دفاع از یک ایدولوژی طرف یک بازی یا فیلم رو نقد منفی میکنه و نمره پایین میده.
اینها جزو بدیهیات رسانه هاست
جهت‌گیری یه نفر یا دو نفر یا اصلاً پنج نفر، تغییر خاصی توی میانگین امتیازهای یک بازی با حدود ۱۰۰ تا نقد ایجاد نمی‌کنه.
بگذریم که اصلاً نقد نسخه اول رو یه نفر دیگه توی گیم‌اسپات نوشته بوده. یعنی اون امتیاز ۸ برای یکی به نام Alessandro Fillari بوده و این امتیاز ۶ برای یکی دیگه به نام Jessica Cogswell که زمان انتشار نسخه اول Hellblade کلاً توی گیم‌اسپات حضور نداشته.
منتقد نسخه دوم هم ممکنه عاشق نسخه اول بوده و از نسخه دوم خوشش نیومده، مثل خیلی‌ها که عاشق The Last of Us بودن و از نسخه دوم خوششون نیومده و دلیلش نفرت از سونی یا رشوه گرفتن نیست.
یا همون GameCritics که حالش از مایکروسافت به هم می‌خوره، عاشق سونی بوده که به Ghost of Tsushima امتیاز ۵ داده، به Horizon امتیاز ۶.۵، به God of War 2018 با میانگین ۹۴ امتیاز ۷.۵ و به The Last of Us 2 هم با میانگین ۹۳ امتیاز ۷ داده.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or