اطلاعات رسمی، اخبار، شایعات و مباحث Nintendo Switch 2

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Thread Header.png


سال 2017، نینتندو به صورت رسمی با عرضه کنسول نینتندو سوییچ وارد بازار در آن زمان نه چندان مطمئن کنسول های هیبریدی شد. دستگاه های ویدیو گیم که به راحتی بین تلویزیون و حالت هندهلد توانایی جابجایی داشتند.
موفقیت نینتندو سوییچ و فروش بیش از 150 میلیون دستگاهی آن باعث شد نه تنها اعتماد بازار برای باری دیگر به سمت نینتندو بازگردد، بلکه کنسول های هندهلد و هیبریدی شاهد یک احیا و جهش دوباره شوند و رقبای جدیدی در این زمینه برای نینتندو ظاهر شوند

نینتندو سوییچ با عمر 8 سال و سه ماهه خود، یکی از پردوام ترین کنسول های خانگی بازار لقب گرفت و انتظارات برای نسل بعد نینتندو در چند سال آخر عمر کنسول سر به فلک رسید تا این که نهایتا در ژانویه سال 2025، کنسول نسل بعدی نینتندو تحت عنوان Nintendo Switch 2 برای عرضه در ژوئن سال 2025 معرفی شد.

تاپیک زیر به منظور معرفی، اطلاع رسانی اخبار مربوطه و بحث پیرامون شایعات آن زده شده.

features copy.png
  • اندازه بزرگتر دستگاه، صفحه و کنترلرها​
  • جویکان ها (که به نام جویکان 2.0 شناخته می شوند) این بار به جای ریل به وسیله رابط های مغناطیسی به دستگاه اصلی وصل می شوند.​
  • اضافه شدن دکمه C به جویکان سمت راست که قابلیت Game Chat را فعال می کند​
  • Game Chat مشابه دیسکورد به کاربران اجازه چت صوتی، تصویری و اشتراک گذاری صفحه بازی خود را تا سقف چهار نفر می دهد​
  • دستگاه یک پورت USB C در بالای خود نیز جهت اتصال شارژر در حالت روی میز و اتصال لوازم جانبی در حالت داک را به دستگاه می دهد​
  • پایه های حالت رومیزی طراحی نوینی داشته و اجازه ایستایی در زاویه های مختلفی را به دستگاه می دهد.​
  • با قابلیت Game Share می توانید بازی های چند نفره ای که از این قابلیت پشتیبانی می کنند را با دستگاه های نزدیک خود یا از طریق Game Chat تا سقف چهار نفر به طور کامل به اشتراک بگذارید تا همه با دانلود بازی روی 4 دستگاه بدون خرید 4 نسخه از بازی، با هم به صورت چند نفره آن بازی را تجربه کنند (مشابه قابلیت Download Play کنسول DS)​
  • اضافه شدن دوربین به محصولات جانبی دستگاه جهت چت تصویری و برخی قابلیت های جزئی در بازی های مختلف (مشابه با کینکت و PS Move)​
  • بکوارد کامپتیبیلیتی و قابلیت اجرای بازی های سوییچ به واسطه Translation Layer در سطح سخت افزار و نرم افزار​
  • بزرگتر شدن دکمه های SL و SR برای راحتی بهتر و جنس فلزی آن ها به منظور اتصال مغناطیسی جویکان ها به دستگاه​
  • اضافه شدن دکمه های قابل مپ کردن GL و GR در جایگاه جویکان و دسته پرو کنترلر​
  • افزایش قدرت و دقت HD Rumble در جویکان 2.0​
  • اضافه شدن یک واحد خنک کننده به داک دستگاه جهت تهویه بهتر دستگاه در حالت داک​
  • قابلیت تبدیل شدن جویکان ها به موس به واسطه لیزر آپتیک کنار جویکان ها​


Hardware copy.png
166mm x 272mm x 13.9mm در حالت متصل به جویکان ها - ضخامت دستگاه با احتساب بیرون آمدگی دکمه های ZL و ZR به 30.7mm می رسد​
ابعاد​
تقریبا 401 گرم - در صورت اتصال جویکان ها این وزن به تقریبا 534 گرم خواهد رسید​
وزن​
صفحه LCD Color Gamut با ابعاد 7.9 اینچ - رزولوشن 1920x1080 - پشتیبانی از HDR10 - پشتیبانی از VRR - با پشتیبانی از نرخ نمایش 120 فریم بر ثانیه​
صفحه نمایش​
چیپ شخصی سازی شده و کاستوم مید انویدیا (اطلاعات بیشتر در حال حاضر در دسترس نیست)​
CPU/GPU​
256 گیگابایت حافظه UFS - با قابلیت افزایش به وسیله کارت های MicroSD Express تا حداکثر 2 ترابایت (بخشی از حافظه مختص به سیستم عامل دستگاه است)
حافظه دستگاه​
Wi-Fi 6.0 - بلوتوث - پورت LAN​
قابلیت های ارتباطی​
حداکثر خروجی: 3840x2160, 60 fps - توانایی خروجی 120fps در حالت های 1920x1080 و 2560x1440 - پشتیبانی از HDR​
خروجی تصویر​
خروجی خطی PCM 5.1ch 0 (خروجی به وسیله کابل HDMI) - خروجی Surround Sound از طریق اتصال به هدفون یا اسپیکرهای خود دستگاه​
خروجی صوتی​
Stereo با بهبود ساختار جهت تولید صداهای واضح و شفاف تر​
اسپیکر​
مجهز به میکروفون داخلی با پشتیبانی از Noise Cancelling و Echo Cancelling​
میکروفون​
دکمه پاور - دکمه های تنظیم صدا​
دکمه های فرعی​
دو پورت USB C یکی در بالای دستگاه و یکی در پایین دستگاه - پورت LAN روی داک - پورت USB 3.0 روی داک - خروجی Audio Jack 3.5mm
پورت های ورودی​
مجهز به باتری لیتیوم با ظرفیت 5220mAh - غیر قابل تعویض - با عمر 2 الی 6.5 ساعت بسته با تنظیمات درخشش صفحه و سنگینی پردازش بازی​
باتری​
حدود 3 ساعت (این زمان تقریبی در صورت قرار گرفتن دستگاه در حالت Sleep Mode محاسبه شده)​
مدت زمان شارژ​

others copy.png

یک مدت پیش موقع رونمایی کامل از کنسول تو دایرکت 2 آوریل 2025 یه مجموعه ای از سوالات و ابهامات به وجود اومده بود که تو بخش زیر بهشون جواب میدیم. اگه سوالات رایج دیگه ای در مورد ماهیت دستگاه باشه هم به مرور به این زیر اضافه میشن
قیمت کنسول چقدره؟ به صرفه است؟

قیمت کنسول تو آمریکا 450 دلاره

اگه بخوایم مقایسه کنیم، این کنسول 50 دلار از ارزون ترین ورژن استیم دک (256 گیگ) گرون تره.
طبیعتا با احتساب صفحه نمایش بزرگ تر، داشتن داک مجهز به فن و دم و دستگاه جویکان ها، این 50 دلار افزایش قیمت چندان غیر منطقی نیست. (اطلاعات دقیق از سخت افزار و مشخصات فنی سوییچ 2 در دسترس نیست که بخوایم اون رو مقایسه کنیم و قیمت رو بسنجیم)

البته دو مورد رو در مورد استیم دک لحاظ کنید.
اول این که این دستگاه اساسا بازی فیزیکی نمیخوره و تماما مبتنی به استیم ـه که منبع اصلی جذابیت شه
و دوم این که خط عرضه استیم دک خیلی محدودتره و بیشتر دست والو ـه تا شرکت های ثانی. این نوع عرضه مستقیم به طبع رو قیمت اثر داره.

تو ژاپن دارن برای زبان های متفاوت رو کنسول از مشتری پول میگیرن؟

نه :))

این خیلی جالبه
تو ژاپن بنا به دلایل عجیب اقتصادی، نینتندو انگار میتونه کنسول رو خیلی ارزون تر بده و در اقدامی عجیب و غریب جای این که بگن "نه" و تو ژاپن هم کنسول رو هم قیمت بقیه جاهای دنیا بدن، تصمیم گرفتن یه سیاست احاطه محور تر اتخاذ کنند و دو تا ورژن ریجن لاک و ریجن آل بدن بیرون

اون ورژن ریجن لاک فقط زبون ژاپنی رو ساپورت می کنه و خیلی ارزون تره

ورژن ریجن آل، مشخصا ورژنیه که همه زبون ها رو ساپورت می کنه.
در حقیقت حتی اگه زبون تون هم خوب باشه بعیده ورژن ژاپنی سوییچ 2 خارج از ژاپن به دردتون بخوره، چون احتمالا استور اش خارج از ین ژاپن هیچ ارزی رو قبول نکنه.

بازی های سوییچ 2 واقعا 90 دلارند!

خیر!
سوییچ 2 تو آمریکا بازی هاش به صورت نرمال 70 دلاره که استاندارد این نسله با توجه به تورم و...
نکته ای که هست اینه که این بحث پیش اومده که بازی های فیزیکی گرون تر از بازی های دیجیتالی اند.

این قضیه تو آمریکا صادق نیست و msrp جهانی بازی ها همون نرخ 70 دلاره و اون عکسی که دیدید پخش شده مربوط به اروپا است. تو ژاپن هم مدت هاست که بازی های فیزیکی از دیجیتالی گرون تر اند

مسئله اینه که چندتا بازی هستند که قیمت 80 دلار دارند
این بازی ها:
  • The Legend of Zelda Tears of the Kingdom NS2 Edition
  • Kirby and the Forgotten Land NS2 Edition
  • Mario Party Jamboree NS2 Edition
  • و Mario Kart World اند.
سه تا بازی اول رو جلوتر تو بخش ارتقای بازی ها توضیح میدم
ولی ماریو کارت ورلد عملا بازی ایه که نینتندو مشابه Zelda: TotK روی سوییچ روی یه کالیبر بالاتر در نظر گرفته و 10 دلار گرون تر از بازی های استاندارد داره عرضه می کنه (که حتی با در نظر گرفتن وسعت بازی بازم منطقی نیست)
مشخص نیست بازی بعدی ای که نینتندو تو این کالیبر در نظر بگیره چیه. ولی از اون جا که پلتفرمر سه بعدی مطرح بعدی نینتندو که Donkey Kong Bananza باشه همون 70 دلار استاندارده، نمیشه خیلی قاعده ای تعیین کرد.

+ Mario Kart World به صورت باندل با نینتندو سوییچ 2 به صورت محدود تو قیمت 500 دلار عرضه میشه که قیمت بازی رو 50 دلار می کنه.

چت آنلاین تو نینتندو پولیه!؟!؟

این یکی جای دفاع نداره و بله
چت آنلاین نینتندو که به دکمه C Button وصله یکی از قابلیت های منحصر به سرویس آنلاین نینتندوئه

سرویس آنلاین نینتندو با اشتراک 20 دلار در سال اجازه دسترسی به موارد زیر رو میده
  • Cloud Save
  • Online Play
  • Game Chat
  • NES Classics
  • SNES Classics
  • Gameboy Classics
  • Nintendo Music App
  • Tetris 99 & F-Zero 99
  • Game Vouchers

از اون جا که چت آنلاین اساسا قابلیتیه که برای بازی های آنلاین ساخته شده، محدود به سرویس بودنش غیر عقلانی نیست. طبیعتا خیلی استفاده نداره همچین قابلیتی خارج از بازی های انلاین
و اگه اشتباه نکنم بازی های F2P حتی رو خود سوییچ هم آنلاین چت خودشون رو داشتند و بعیده احتیاج به سرویس گیم چت خود نینتندو و قابلیت های دوربین اش داشته باشند. اورآل هم خود سرویس آنلاین نینتندو تو سطح اول تقریبا هیچ قیمتی نداره (مخصوصا اگه با پلن خانواده برید که میذاره 8 نفر با 35 دلار یه سال اشتراک داشته باشند که میشه نفری تقریبا 4.4 دلار تو سال) و امتیازاتی که میده هر چند خیلی شگفت انگیز نیستند قطعا به این قیمت می ارزند

مخصوصا سیستم Game Voucher که میذاره با خرید یه بلیط 100 دلاری، دو تا بازی منتشر شده توسط خود نینتندو رو به صورت دیجیتالی بخرید
من خودم چند بار این جوری 20 دلار 20 دلار سیو کردم :دی (سر Zelda TotK که تونستم 30 دلار سیو کنم!)
البته احتمالا با افزایش قیمت ها تو نسل جدید، این بلیط ها هم بشن 120 دلار که اون 20 دلار سیو شدنه ثابت بمونه

ولی خلاصه تو استور نینتندو، بازی های نینتندو شاید هیچ وقت تخفیف نخورن، ولی اگه این اشتراک رو داشته باشید، عملا همیشه 10 دلار زیر قیمت اند :D

تو کارتریج های فیزیکی 90 دلاری سوییچ 2 بازی نیست!!!!؟؟؟

اینم نه!

یه خبری پخش شده که کارتریج های فیزیکی نینتندو سوییچ 2 بدون بازی اند و فقط میتونی باهاشون بازی رو از استور دانلود کنی
که رک بگم احمقانه است. تو همون دایرکت گفتن که کارتریج های قرمز سوییچ 2 سرعت انتقال داده شون بیشتره. اگه قرار بود توشون بازی نباشه که چرا باید سرعت انتقال دیتاشون بیشتر باشه
این جاست که میگم نینتندو تو خبررسانی قهوه ای کرده رفته و اینا به مرور زمان سوءتفاهم هاش رفع میشه :دی

مشابه سوییچ 1، Xbox Series X|S و PS5 یه سری بازی های فیزیکی هستند که وقتی کیس رو باز می کنید توش بازی نیستند.
حالا یا دیسک و کارتریج کل بازی رو شامل نمیشه و باید برای اجرا، یه بخشی رو از استور بگیری
یا کلا دیسک و کارتریج خالیه و باید بازی رو از استور بگیری
یا فقط تو جعبه بازی یه کد برای دانلوده

نینتندو برگشته گفته این خیلی پیچیده است و هر کی نمیخواد کامل بازی رو تو پکیج کنه رو به گزینه دوم محدود کرده.

یعنی شما اگه میخوای بازی ات تو کیس و جعبه تو فروشگاه ها باشه، دیگه نمیتونی فقط کد خالی باشه. باید بازی کارتریج داشته باشه و اون کارتریج حکم لایسنس بازی رو اجرا کنه
این باعث میشه دیگه بازی های فیزیکی ای که می خرید یه کد یه بار مصرف نداشته باشه. حتی اگه شما با اون کارتریج باید بازی رو کامل دانلود کنید، بازم میتونید بازی رو بفروشید و معاوضه کنید و اون ماهیت فیزیکی بودنش رو داره، ولی خب دیگه دیتا روش نیست.

همون جور که گفتم این شامل همه بازی ها نمیشه.
این کاملا بسته به انتخاب ناشر داره.
احتمالا خیلی از ناشرهای ثردپارتی به خاطر گرون بودن هزینه ساخت کارتریج ها، نخوان دیتای بازی رو روی کارتریج ها بریزن، یا شایدم به خاطر حجم خیلی بالای بازی و محدودیت 64 گیگی کارتریج های سوییچ 2، صرفا به کارتریج خالی اکتفا کنن. ولی خب خیلی ناشرها هم مثل خود نینتندو و CDPR و... بازی های فیزیکی رو کما فی السابق روی کارتریج دارن

دوباره هم بگم، عین این مورد روی سوییچ 1 بود و واقعا چیز جدیدی نیست. نینتندو از اول به ناشرها این آپشن رو برای عرضه فیزیکی بازی ها می داده. الان اتفاقا سخت گیرتر و یکپارچه تره این قضیه

کنسول DLSS و Raytracing نداره تو سال 2025 عزیز؟

هم انویدیا هم نینتندو تایید کردن که کنسول از Ray Tracing و DLSS پتشیبانی می کنه و RT Core و Tensor Core های مربوطه تو سخت افزار سوییچ 2 لحاظ شده
منتها عمق فنی این کار رو هنوز چیزی ازش نگفتن و از نمایش های فعلی واقعا نمیشه چیز خیلی مستندی پیدا کرد.

ولی خب تاییدیه اش فعلا هست.

برای ارتقاء بازی های سوییچ 1 به سوییچ 2 باید دوباره پول بدی!؟

اوه اوه اوه
توضیح این سخته
لعنت بهت نینتندو :Wallbash: این چه طرز ارتقاء بازی بود که تو لحاظ کردی آخه!!

همون جور که تو دایرکت گفتن شما سه نوع بازی رو روی سوییچ 2 بازی می کنید
  • بازی های خود سوییچ 2 (که رو سوییچ 1 قابل اجرا نیستند)
  • بازی های سوییچ 1 (که بکوارد کامپتیبل رو سوییچ 2 قابل اجرا اند)
  • بازی های ورژن سوییچ 2 (که روی سوییچ 1 بدون قابلیت های این ورژن قابل اجران)
مسئله ما دسته سوم این بازی هاست که میخوایم ببینیم چطوریه قضیه شون

قبل از هر چیز. یه موردی این جا خیلی گنگه. 95 درصد بازی های سوییچ 1 که تو دسته سوم نیستند و بکوارد کامپتیبل روی سوییچ 2 اجرا میشن هنوز معلوم نیست بای دیفالت موقع اجرا شدن بهتر اجرا میشن، پچ میگیرن یا نه، این مخصوصا در مورد بازی های تردپارتی خیلی اهمیت داره. چون بیشتر این برنامه هایی که جلوتر میگیم مختص بازی های خود نینتندو و برنامه های خود همون شرکته و بقیه کمپانی های ثردپارتی و حرکت هایی که میتونن بزنن خیلی مبهم تره و همین خیلی رو مخه. خیلی از بازی های خود نینتندو هم فعلا تکلیف شون معلوم نیست که دقیقا چی به چیه. حداقل میدونیم رو سوییچ 2 درست اجرا میشن ولی از ارتقاء و اینا واقعا خبر نداریم

ارتقاء بازی ها از سوییچ 1 به سوییچ 2 در حقیقت در سه دسته قرار میگیرند (می فهمید وقتی میگم بیخودی پیچیده است یعنی چی؟ :دی همین الان از یه دسته دوباره سه تا دسته دیگه فورک خورد :دی)
  • دسته اول: بازی هایی که با یه آپدیت و پچ ساده به صورت مجانی روی سوییچ 2، رزولوشن و فریم ریت بهتر دریافت می کنن: نمونه های این دسته شامل Super Mario Odyssey و ARMS و ... میشه، نینتندو یه لیست 10 15 تایی از بازی های این شکلی رو داده بود بیرون الان به یاد ندارم دیگه چیا توش بود
  • دسته دوم: بازی هایی که علی رغم آپدیت رو نحوه اجرا و کیفیت بصری بازی، یه سری ویژگی های جدید مختص سوییچ 2 دریافت می کنند. مشابه قابلیت های Zelda Notes تو جفت زلداهای سوییچ، یا مودهای گرافیکی مختلف برای Metroid Prime 4 و حالت کنترل جدیدش با موس. این دسته از بازی ها رو باید 10 دلار بدید تا به نسخه نینتندو سوییچ 2 ارتقا بدید. این بازی ها با تمام ویژگی های جدید و ده دلار قیمت بیشتر به صورت فیزیکی دوباره برای خرید روی سوییچ 2 در دسترس هستند.
  • دسته سوم: اینا بازی هایی اند که علی رغم ارتقاء جلوه های بصری و رزولوشن و فریم ریت، جدا از قابلیت های جدید، محتواهای انحصاری جدید هم دارن و عملا یه DLC هم سوار بازی شده همراه با ارتقاشون به نسخه نینتندو سوییچ 2. نمونه های این دسته الان Mario Paty Jamboree و Kirby and the Forgotten Land اند. این بازی ها برای ارتقا احتیاج به یک بسته 20 دلاری دارند که هم خود ارتقاء و هم محتوای اضافه رو توجیه کنه.

حالا میدونید نکته وحشتناک این قضیه کجاست؟
این بازی هایی که گفتم طبیعتا هیچ وقت کاهش قیمت نخوردن. داریم در مورد نینتندو صحبت می کنیم :دی لذا با این آپگرید پک دوباره قیمت شون تصاعدی رفته بالا
برای همینه که سه تا از بازی هایی که الان 80 دلارند، همین بازی های ارتقا یافته اند. دو تاشون که از دسته سوم اند و به خاطر محتوای اضافه یهو 80 دلار شدند.
اون یکی هم Zelda TotK ـه که با این که آپگرید پک اش 10 دلاره ولی چون خود بازی از همون اول 70 دلار بوده یهو اینم شده 80 دلار.
از اون طرف خود بازی های سوییچ که تو دسته دوم اند الان دوباره 70 دلارند. که اصن مغز آدم سوت می کشه چطور همچین سیاست قیمت گذاری ای به ذهن نینتندو رسیده :Wallbash: و نخواستن از خر شیطون کوتاه بیان که ده دلار زیر قیمت همه بازی های انحصاری سوییچ بکشن که همه چیز با عقل جور دربیاد. ~X(

ولی خب کیا ایها حال وضعیت ارتقاء بازی های سوییچ 1 به سوییچ 2 یه همچین وضعیت قاراشمیش ـیه و به نظرم بزرگترین موردیه که نینتندو واقعا باید یه تجدید نظر کلی کنه رو سیاست هاش.


و البته کی میتونه فراموش کنه این تاپیک تا 4 سال به عنوان تاپیک "شایعات کنسول بعدی نینتندو" فعالیت داشت و توش در مورد اخبار و لیک ها و گزارش های بعضا راست و بعضا دروغین دستگاه می نوشتیم و بحث می کردیم. تمام این بحث ها هنوز هست و نقاط کلیدی اخبار هنوز لینک هاشون هست تا ریشه این تاپیک و این که چطور از آگوست 2020 تا ژوئن 2025 صبر و بحث کردیم آرشیو باشه
اطلاعات بدست اومده از دیتاماین کردن فریم 10.0.2 نینتندو سوییچ

اطلاعات لیک شده توسط Nate The Hate (عرضه 2021 و مشخصات کلی دستگاه)

گزارش سایت Sina از تولید کننده های مربوط

گزارش بلومبرگ از سفارشات نینتندو به سامسونگ جهت تولید صفحات OLED جدید

شایعات مربوط به توقف تولید چیپ های Tegra +X1 و Tegra X1 از طرف انویدیا

گزارش سوم بلومبرگ (غیرقابل دسترس از طرف عموم) در رابطه با تاریخ عرضه، قیمت و پیش بینی فروش + تکمیلی

شایعه استفاده از تکنولوژی معماری Ada Lovelace انویدیا در ورژن بعدی سوییچ

گزارش Nikkei از برنامه نینتندو برای سال مالی 2021 و تایید وجود کنسول قویتر از طرف نینتندو برای عرضه در این بازه زمانی

معرفی کنسول جدید سوییچ قبل از E3 2021 به گزارش تاکاشی موچیزوکی، یوروگیمر و امیلی راجرز

گزارش Vandal از تولید کننده چینی و مشخصات ظاهری کنسول جدید سوییچ + تکمیلی

اطلاعات در مورد خروجی تصویر سوییچ از تایوان (1440p/30FPS داک - 720p/120FPS دستی)

معرفی رسمی مدل OLED سوییچ توسط نینتندو + اطلاعات تکمیلی

11 دولوپر مختلف کامل به کیت 4K ـی سوییچ دسترسی داشته اند

4K ready بودن داک جدید مدل OLED

لو رفتن ویژگی های تراشه سوییچ بعدی (معماری Ampere، پشتیبانی از Ray Tracing و DLSS) براساس لیک های انویدیا

غیر قابل مشاهده شدن ویدیوهای معرفی مدل OLED و Lite و آغاز دوباره گمانه زنی ها

گزارش Nikkei از برنامه های نینتندو و مذاکرات این شرکت با کارخانه ها جهت تولید انبوه کنسول بعدی

گزارش VGC از برنامه نینتندو برای عرضه کنسول بعدی خود در سال 2024

گزارش VGC از نمایش نینتندو از کنسول نسل بعدی نینتندو با سازندگان در گیمزکام 2023 + امکان اجرای Matrix Awakens روی کنسول

لیک Nate the Hate از نمایش پشت پرده گیمزکام، اجرای Zelda: Breath of the Wild به صورت 4K60 بدون هیچ گونه لودینگ

گزارش یوروگیمر و دیجیتال فاندری از چیپ T239 (گرافیک احتمالی نسل بعد نینتندو) و توانایی های آن

لیک شدن تصاویر مادربورد کنسول نسل بعدی نینتندو و تایید وجود چیپ انویدیا و بردهای سامسونگ روی آن

لیک شدن تصاویر جویکان و تایید افزایش سایز، مغناطیسی بودن (عدم وجود ریل) و بزرگ تر شدن دکمه های SL و SR

معرفی رسمی Nintendo Switch 2 از طرف نینتندو با تریلری کوتاه از ظاهر سخت افزار
 
آخرین ویرایش:
View attachment 164000

ظاهرا یه همچین پننت جویکان تکی ای رو اخیرا از نینتندو پیدا کردن که تاریخ ثبت اش به آوریل 2020 برمیگرده و خودش مال 2018 ـه طرحش
معلوم نیست به کنسول بعدی نینتندو ربط داره یا نه... ولی در کل چیز جالبی میزنه

با تشکر از Nintendo.Iran واسه ترجمه این اطلاعات :D
خیلی عجیبه بدون ریل یکسری قابلیتها رو از دست میدن!
 
  • Like
Reactions: Z-fan and omid0
View attachment 164000

ظاهرا یه همچین پننت جویکان تکی ای رو اخیرا از نینتندو پیدا کردن که تاریخ ثبت اش به آوریل 2020 برمیگرده و خودش مال 2018 ـه طرحش
معلوم نیست به کنسول بعدی نینتندو ربط داره یا نه... ولی در کل چیز جالبی میزنه

با تشکر از Nintendo.Iran واسه ترجمه این اطلاعات :دی

حالا میبینی همین میاد یه سال دیگه مشکل دریفت داره :))
 
  • Like
Reactions: Z-fan and omid0
حالا میبینی همین میاد یه سال دیگه مشکل دریفت داره :))

من دیگه آبدیده ام :دی
با کانتکت کلینر دارم به روش های جدید واسه احیای و درمان دریفت جویکان میرسم :D

ولی اگه مدل جوی استیک رو به کل عوض کنن این مشکل راحت حل میشه... Selling Point خوبی هم هست :)) It Doesn't Drift, Pre Order it NOW
 
Hoh...خبرهای جالب دوباره >:)>:)

نینتندو انگار تولید سوییچ رو به 30 میلیون واحد تو سال جاری مالی (تا 31/3 سال 2021) افزایش داده (خیلیه :D) که عرضه اش به تقاضا برسه
(تو آگوست اینا یه بار دیگه افزایش تولید به 25 میلیون دستگاه داشتن)

و انگار به سازنده ها گفته بازی هاتون رو 4K-Ready کنید >:)

Bloomberg - Are you a robot?
 
Hoh...خبرهای جالب دوباره >:)>:)

نینتندو انگار تولید سوییچ رو به 30 میلیون واحد تو سال جاری مالی (تا 31/3 سال 2021) افزایش داده (خیلیه :D) که عرضه اش به تقاضا برسه
(تو آگوست اینا یه بار دیگه افزایش تولید به 25 میلیون دستگاه داشتن)

و انگار به سازنده ها گفته بازی هاتون رو 4K-Ready کنید >:)

Bloomberg - Are you a robot?
به خاطر سوییچ پرو ه ؟
هر کاری می کنه به این جدا شدن جوی کان هاش دست نزنه !
 
رسمی :
انویدیا ARM رو به مبلغ 40 میلیارد دلار خرید

NVIDIA to Acquire Arm for $40 Billion, Creating World’s Premier Computing Company for the Age of AI

اینو من با اجازه این جا هم میذارم، چون خیلی هم بی ربط نیست :دی
CPU های ARM عملا منبع قدرت بیشتر دیوایس های همراه + سوییچ ـه. (و به زودی سیستم های Mac)
کل قضیه به نظر میاد به نفع نینتندو باشه به عنوان همکار نزدیک انویدیا
 
بحث این رو توی تاپیک نینتندو دایرکت کردیم
ولی خب اون قدر نوشتم که گفتم حیفه اینا رو این جا هم نذاریم... صرفا تحلیل ها و پیش بینی های خودمه

این یارو شاش غلام dusk golem گفته سوئیچ پرو حقیقت داره امیدوارم نینتندو از این حرکت خرکیا نزنه بازی انحصاری براش نزنه حالا درست نمیدونم ولی مثل اینکه ds هم چنتا ورژن داشت تو ورژن قوی ترش بازی انحصاری داشت حالا z fan بهتر میدونه:-"

حاجی اگه منبع لیک رو بذاری اون یکی تاپیک هم دست بوس میشیم :D

داسک اصولا نباید خبری از بخش نینتندو نداشته باشه
ولی الان که تمرکز کپکام رفته واسه انحصاری ساختن رو سوییچ با مانستر هانترها یعنی الان اونم به این دست اطلاعات کامل دسترسی داره. در حد مدیرعامل باید نفوذ داشته باشی از ریز و بم این همه پروژه تو کپکام با هم خبر داشته باشی :D... تقریبا همه لیک هاش در مورد Monster Hunter Rise درست بود :D
واسه همین اگه الان میگه همچین چیزی هست پس هست

منتها خب الان که این جا گذاشتی مجبورم بحثش رو همین جا کنم :D

مشکل همه تون الان اینه که اگه بازی انحصاری داشته باشه؟ درسته؟ خب این برای نینتندو هم بحث پیچیده ایه احتمال زیاد.
ببین ما الان تقریبا میدونیم کنسول صفحه فول اچ دی داره با 4K Upscale روی تلویزیون... همین! و یه سری شایعات در مورد دو صفحه ای بودنش که از پارساله.
یعنی عملا نمیدونیم این سیستم چیه.
یه چیزی که اگه یکم با نینتندو آشنا باشید اینه که اینا ریویژن کنسول هاشون اصولا هیچ وقت فقط ورژن قویتر شده کنسول نبوده. همیشه یه سری موارد به شدت کلیدی تر هم تغییر می کرده.
DSi، دوربین عقب و جلو رو به DS اضافه کرد.
Gameboy Color، اسم اش روشه! صفحه رنگی داشت که تو گیم بوی اصلی نبود
New 3DS رسما یه C-Stick جدید برای کنترل دوربین تو بازی ها داشت.
(اینا همه جدا از افزایش قدرت سخت افزاری و کیفیت صفحه نمایش تو هر سه مورده)

ما هنوز نمیدونیم سوییچ جدید، فقط ورژن قویتر شده سوییچ ـه یا چیز جدیدی هم به کنسول اضافه کرده. تنها چیزی که میدونم اینه که امکان نداره یهو یه چیزی از سوییچ فعلی کم کنن واسه یه ویژگی جدید. اون کار رو واسه لایت کردن.
اگه همچین ویژگی کلیدی ای داشته باشه کنسول خیالتون راحت باشه همون اول کاری بازی انحصاری بر اساس همون ویژگی رو اون سیستم داریم :D تازه جدا از همون، یه سری بازی هم خیلی سریع ورژن Enhance شده شون رو با کلی تغییر گرافیکی رو اون سیستم میدن که بولد ترین تغییرش براساس همون ویژگی جدید دستگاهه.
نینتندو به خاطر یه سری ویژگی بهونه داره بازی انحصاری بده روش یعنی یا کامل بازی های خودش رو بر اون اساس Enhance کنه.
نمیشه هم اون وقت چیزی گفت بهشون.

این اتفاق دقیقا سر سه تا سیستم بالا اتفاق افتاد. مخصوصا سر New 3DS که بیشترین آمار بازی های انحصاری خودش رو با بازی هایی مثل Xenoblade 3D و Minecraft و Fire Emblem Warriors و... داشت (اورآل نزدیک 15 تا بازی انحصاری داشت New 3DS که ویرچوال کنسول SNES هم به طرز عجیبی جزوشون بود که خودش یه کتگوری عظیم از بازی های محبوب اون دوران بود) تقریبا همشون روی C-Stick به عنوان ویژگی کلیدی برای کنترل دوربین تاکید داشتن.

=================

واسه سوییچ یه چیز دیگه البته فرق داره. سوییچ سیستم خیلی قویتری نسبت 3DS ـه. ولی از طرفی یه سطح عجیبی از اختلاف رو برای تحمل خیلی از بازی های نسل هشتمی داره. یعنی تقریبا همه میدونن اگه نینتندو رو این ریویژن سوییچ واقعا یه دست بکشه و قویتر کنه پردازش اش رو رسما از پس بازی های PS4 برمیاد (یا اکثرشون)
این برای خیلی دولوپرها و مشتری های گشنه (:D) عجیب ایده وسوسه کننده ایه. برای خود من هم هست. این خیلی در رو واسه بازی های جدید وا می کنه و فراتر از چیزیه که 3DS با ورژن NEW بهش رسیده بود.
از اون طرف نزدیک 65 میلیون کنسول از خانواده ضعیف تر فروش رفته. اگه بخوام روراست باشم اون 15 میلیون فروشی که ناشی از وجود لایته خیلی این جا حساب نیست، چون مشتری اون دستگاه کاری به این موضوع اصولا از اول هم نداشته که سراغ اون گزینه رفته که حالا فکر کنه سرش کلاه رفته :D منتها بازم اون 50 میلیون کنسول OG ـی که فروش رفته مسئله است و مسئله سنگینی هم هست. نه تنها پلیر فکر می کنه سرش کلاه رفته، خود نینتندو و ناشرهای تردپارتی که بازی شون رو انحصاری ریویژن جدید می کنن هم عملا انگار دارن رو یه وسیله جدید میفروشن چون پلیر بیسی که دارن دوباره از صفر شروع شده

=================

از این جا به بعد تحلیل تمومه و من کامل دارم صرفا پیش بینی از تو کون خودم و براساس تاریخچه عجیب غریب نینتندو درمیارم :D

احتمال زیاد اتفاقی که می افته:
  • کنسول پرو به طور قطع وجود داره، دو تا تاریخ ریلیز احتمالی وجود داره براش. یکی 27 مارس ـه. روزی که Monster Hunter Rise و Balan براش میان.
  • یا روزی که ادامه Zelda: BotW بیاد (اینو دلیلی ندارم جز این که زلدا سیستم سلر ابتدایی وحشتناک خوبیه و خب نینتندو، سوییچ عادی و لایت رو با یه زلدا داد بیرون :D) البته این دو تا روز میتونن یکی باشن و زلدا هم 27 مارس عرضه شه... که بعیده :D ولی یه احتماله، سعی نکنید خیلی در مورد این چیزای نینتندو حدس بزنید :D
  • کنسول یه ویژگی مرموز داره. نمیدونم خداییش چیه. ولی هر چی هست، بلافاصله دو تا بازی MH:Rise و Zelda:BotW 2 ازش استفاده می کنن. لذا ورژن این کنسول شون ارجحیت داره برای خرید (جدا از کیفیت گرافیکی بهتر) - (در نظر بگیرید این جا MH:Rise بخش خیلی مهمی از معادله است. بازی پرفروش ترین فرنچایز کپکام تو نسل اخیره و فقط تو خود ژاپن هر فرنچایزی غیر از دراگون کوئست/پوکمون/انیمال کراسینگ رو میتونه بخوره از لحاظ فروش. به طور حتمی هم نینتندو هم کپکام رو این بازی حساب ویژه باز کردن)
  • پشت بند این ها آروم آروم موج اول ورژن Enhance شده مابقی بازی ها واسش معرفی میشن. به احتمال زیاد این آپدیت ها مجانی اند. مگه خیلی تغییر ایجاد شه. موج اول شامل بازی هایی مثل ویچر 3، مورتال کامبت 11، Doom و... میشه. اینا بازی های تردپارتی گنده ای اند که رو سوییچ فروش واقعا خوبی داشتن ولی خب نمیشه گفت ورژن ایده آلی بودن. حالا فرض کنید امثال این بازی ها با کیفیت یه بازی نسل هشتی (شایدم یخورده بهتر حتی. خدا میدونه) روی صفحه پورتابل بدون اتکار به کلود قابل اجرا باشه و مجبور نباشی پول اضافه بدی اگه قبلا خریده باشی شون. بای دیفالت سیستم سلر خوب و دلیل قانع کننده ای واسه خیلیاست که کوچ کنن به ریویژن بعد.
  • موج دوم با بازی های Enhance شده خود نینتندو شروع میشه و شک نکنید BotW اولی و Xenoblade ها و بایونتا 3 و متروید پرایم 4 (هر وقت این دو تا لعنتی بیان :(( ) بازی هایی اند که روش نینتندو مانور میده. این دفعه تغییرات گرافیکی خیلی عظیم نیست. همشون 4K میان بالا و... ولی تمرکز روی گیمیک یا ویژگی جدید سوییچ ـه
  • بعدش برسیم به دوره ای که نینتندو رسما سرویس Select شو راه بندازه و بازی های انحصاری سوییچ رو بذاره به حراج کامل و آتیش بزنه به مالش :D این ایده همیشه جوابیه که یه عده بازم بیان سمت کنسول نینتندو تو یک سوم انتهایی عمرش و بازی هایی که فرصتش نبوده رو تجربه کنه
  • تو همین دوره سر و کله یه سری بازی کاملا انحصاری روی سوییچ جدید پیدا میشه، چه تردپارتی چه فرست پارتی. مسئله اینه بازی های خیلی گنده ای نیستن که بازار و مخاطب کنسول اصلی از نداشتن شون دلخور شن و باز از همه مهم تر خیلی رو ویژگی جدید کنسول تاکید داره.
  • بعدش می افتیم به نفس های آخر سوییچ و این جاست که به نظر من اون قدر پلیر بیس سوییچ پرو افزایش داشته که نینتندو دست به همچین حرکتی بزنه. سوییچ به گفته نینتندو میشه گفت قراره حداقل 7 سال عمر کنه. اگه تو 4 سالگی اش کنسول پرو عرضه شه، از سال ششم چیزایی که میگم پیش میاد. اتفاقی که تو این دوره می افته اینه که همزمان با پخش شدن حدس و Speculation در مورد کنسول نسل بعد نینتندو. یه موج جدید از بازی های کاملا انحصاری روی ریویژن جدید سوییچ میاد. اینا بازی های گنده ای اند. یه چی تو مایه های RE2 Remake و RDR 2 و امثالهم... رسما ایده پورتابل زدن شون بیشتر از این که کسی رو مجبور به خرید کنسول کنه (چون تو آخر عمر دستگاهیم) کسایی که دستگاه رو دارن رو مجبور می کنه دوباره دست به جیب شن واسه بازی های جدید. این بازی ها فقط رو سیستم پرو اجرا میشن ولی خب اون قدر سنگین اند که انتظار نمیره پرفرومنس ایده آلی داشته باشند. فکر کنید مثلا سایبرپانک 540p~720p رو حالت دستی :D ولی نکته اش این جاست که کنسول نسل بعد نینتندو احتمال زیاد بکوارد کامپتیبل ـه (اگه ادامه مسیر سوییچ باشه و نزنن تو خط یه مدل جدید از سخت افزار که خدا میدونه چیه :|) این بازی ها دوباره ورژن Enhance شده شون کنار موج جدید انحصاری های خود سوییچ که همیشه سیستم سلر ترین بازی های بازارند سیاست کاملا مستحکمی واسه فروش دستگاه جدیده.
  • کلا جدا از همه این ها، خییییییییییییلی بعیده نینتندو بازی خاص و بزرگی رو انحصاری Pro کنه. برید برنامه نینتندو که هفته پیش سر گزارش مالی شون ارائه دادن رو بخونید. اینا میخوان IP هاشون رو تقریبا تو هر نوع مدیوم سرگرمی ممکن (از فیلم و پارک تفریحی تا اسباب بازی و مرچندایزهای رسمی) کامل پخش کنن و افراد جدیدی که جذب میشن رو بکشونن سمت سوییچ که مرکز فرماندهی شونه. اینایی که جذب میشن اصولا گیمر حرفه ای نیستن و حتی ایده این که یه ماریو فقط روی یه ریویژن باشه و روی کی نباشه به اندازه کافی گیج کننده است و جدا از اون کار رو برای جذب این نوع مخاطب سخت می کنه. تا حد ممکن تلاش نینتندو اینه که ورود به اکوسیستم سوییچ راحت باشه و اصن وجود چیزی مثل لایت برای همینه. کنسول پرو کامل واسه افزایش طول عمر دستگاهه. جفتشون کنار هم برای دو نوع مخاطب جدا کار می کنن
 
بحث این رو توی تاپیک نینتندو دایرکت کردیم
ولی خب اون قدر نوشتم که گفتم حیفه اینا رو این جا هم نذاریم... صرفا تحلیل ها و پیش بینی های خودمه



حاجی اگه منبع لیک رو بذاری اون یکی تاپیک هم دست بوس میشیم :D

داسک اصولا نباید خبری از بخش نینتندو نداشته باشه
ولی الان که تمرکز کپکام رفته واسه انحصاری ساختن رو سوییچ با مانستر هانترها یعنی الان اونم به این دست اطلاعات کامل دسترسی داره. در حد مدیرعامل باید نفوذ داشته باشی از ریز و بم این همه پروژه تو کپکام با هم خبر داشته باشی :D... تقریبا همه لیک هاش در مورد Monster Hunter Rise درست بود :D
واسه همین اگه الان میگه همچین چیزی هست پس هست

منتها خب الان که این جا گذاشتی مجبورم بحثش رو همین جا کنم :D

مشکل همه تون الان اینه که اگه بازی انحصاری داشته باشه؟ درسته؟ خب این برای نینتندو هم بحث پیچیده ایه احتمال زیاد.
ببین ما الان تقریبا میدونیم کنسول صفحه فول اچ دی داره با 4K Upscale روی تلویزیون... همین! و یه سری شایعات در مورد دو صفحه ای بودنش که از پارساله.
یعنی عملا نمیدونیم این سیستم چیه.
یه چیزی که اگه یکم با نینتندو آشنا باشید اینه که اینا ریویژن کنسول هاشون اصولا هیچ وقت فقط ورژن قویتر شده کنسول نبوده. همیشه یه سری موارد به شدت کلیدی تر هم تغییر می کرده.
DSi، دوربین عقب و جلو رو به DS اضافه کرد.
Gameboy Color، اسم اش روشه! صفحه رنگی داشت که تو گیم بوی اصلی نبود
New 3DS رسما یه C-Stick جدید برای کنترل دوربین تو بازی ها داشت.
(اینا همه جدا از افزایش قدرت سخت افزاری و کیفیت صفحه نمایش تو هر سه مورده)

ما هنوز نمیدونیم سوییچ جدید، فقط ورژن قویتر شده سوییچ ـه یا چیز جدیدی هم به کنسول اضافه کرده. تنها چیزی که میدونم اینه که امکان نداره یهو یه چیزی از سوییچ فعلی کم کنن واسه یه ویژگی جدید. اون کار رو واسه لایت کردن.
اگه همچین ویژگی کلیدی ای داشته باشه کنسول خیالتون راحت باشه همون اول کاری بازی انحصاری بر اساس همون ویژگی رو اون سیستم داریم :D تازه جدا از همون، یه سری بازی هم خیلی سریع ورژن Enhance شده شون رو با کلی تغییر گرافیکی رو اون سیستم میدن که بولد ترین تغییرش براساس همون ویژگی جدید دستگاهه.
نینتندو به خاطر یه سری ویژگی بهونه داره بازی انحصاری بده روش یعنی یا کامل بازی های خودش رو بر اون اساس Enhance کنه.
نمیشه هم اون وقت چیزی گفت بهشون.

این اتفاق دقیقا سر سه تا سیستم بالا اتفاق افتاد. مخصوصا سر New 3DS که بیشترین آمار بازی های انحصاری خودش رو با بازی هایی مثل Xenoblade 3D و Minecraft و Fire Emblem Warriors و... داشت (اورآل نزدیک 15 تا بازی انحصاری داشت New 3DS که ویرچوال کنسول SNES هم به طرز عجیبی جزوشون بود که خودش یه کتگوری عظیم از بازی های محبوب اون دوران بود) تقریبا همشون روی C-Stick به عنوان ویژگی کلیدی برای کنترل دوربین تاکید داشتن.

=================

واسه سوییچ یه چیز دیگه البته فرق داره. سوییچ سیستم خیلی قویتری نسبت 3DS ـه. ولی از طرفی یه سطح عجیبی از اختلاف رو برای تحمل خیلی از بازی های نسل هشتمی داره. یعنی تقریبا همه میدونن اگه نینتندو رو این ریویژن سوییچ واقعا یه دست بکشه و قویتر کنه پردازش اش رو رسما از پس بازی های PS4 برمیاد (یا اکثرشون)
این برای خیلی دولوپرها و مشتری های گشنه (:D) عجیب ایده وسوسه کننده ایه. برای خود من هم هست. این خیلی در رو واسه بازی های جدید وا می کنه و فراتر از چیزیه که 3DS با ورژن NEW بهش رسیده بود.
از اون طرف نزدیک 65 میلیون کنسول از خانواده ضعیف تر فروش رفته. اگه بخوام روراست باشم اون 15 میلیون فروشی که ناشی از وجود لایته خیلی این جا حساب نیست، چون مشتری اون دستگاه کاری به این موضوع اصولا از اول هم نداشته که سراغ اون گزینه رفته که حالا فکر کنه سرش کلاه رفته :D منتها بازم اون 50 میلیون کنسول OG ـی که فروش رفته مسئله است و مسئله سنگینی هم هست. نه تنها پلیر فکر می کنه سرش کلاه رفته، خود نینتندو و ناشرهای تردپارتی که بازی شون رو انحصاری ریویژن جدید می کنن هم عملا انگار دارن رو یه وسیله جدید میفروشن چون پلیر بیسی که دارن دوباره از صفر شروع شده

=================

از این جا به بعد تحلیل تمومه و من کامل دارم صرفا پیش بینی از تو کون خودم و براساس تاریخچه عجیب غریب نینتندو درمیارم :D

احتمال زیاد اتفاقی که می افته:
  • کنسول پرو به طور قطع وجود داره، دو تا تاریخ ریلیز احتمالی وجود داره براش. یکی 27 مارس ـه. روزی که Monster Hunter Rise و Balan براش میان.
  • یا روزی که ادامه Zelda: BotW بیاد (اینو دلیلی ندارم جز این که زلدا سیستم سلر ابتدایی وحشتناک خوبیه و خب نینتندو، سوییچ عادی و لایت رو با یه زلدا داد بیرون :D) البته این دو تا روز میتونن یکی باشن و زلدا هم 27 مارس عرضه شه... که بعیده :D ولی یه احتماله، سعی نکنید خیلی در مورد این چیزای نینتندو حدس بزنید :D
  • کنسول یه ویژگی مرموز داره. نمیدونم خداییش چیه. ولی هر چی هست، بلافاصله دو تا بازی MH:Rise و Zelda:BotW 2 ازش استفاده می کنن. لذا ورژن این کنسول شون ارجحیت داره برای خرید (جدا از کیفیت گرافیکی بهتر) - (در نظر بگیرید این جا MH:Rise بخش خیلی مهمی از معادله است. بازی پرفروش ترین فرنچایز کپکام تو نسل اخیره و فقط تو خود ژاپن هر فرنچایزی غیر از دراگون کوئست/پوکمون/انیمال کراسینگ رو میتونه بخوره از لحاظ فروش. به طور حتمی هم نینتندو هم کپکام رو این بازی حساب ویژه باز کردن)
  • پشت بند این ها آروم آروم موج اول ورژن Enhance شده مابقی بازی ها واسش معرفی میشن. به احتمال زیاد این آپدیت ها مجانی اند. مگه خیلی تغییر ایجاد شه. موج اول شامل بازی هایی مثل ویچر 3، مورتال کامبت 11، Doom و... میشه. اینا بازی های تردپارتی گنده ای اند که رو سوییچ فروش واقعا خوبی داشتن ولی خب نمیشه گفت ورژن ایده آلی بودن. حالا فرض کنید امثال این بازی ها با کیفیت یه بازی نسل هشتی (شایدم یخورده بهتر حتی. خدا میدونه) روی صفحه پورتابل بدون اتکار به کلود قابل اجرا باشه و مجبور نباشی پول اضافه بدی اگه قبلا خریده باشی شون. بای دیفالت سیستم سلر خوب و دلیل قانع کننده ای واسه خیلیاست که کوچ کنن به ریویژن بعد.
  • موج دوم با بازی های Enhance شده خود نینتندو شروع میشه و شک نکنید BotW اولی و Xenoblade ها و بایونتا 3 و متروید پرایم 4 (هر وقت این دو تا لعنتی بیان :(( ) بازی هایی اند که روش نینتندو مانور میده. این دفعه تغییرات گرافیکی خیلی عظیم نیست. همشون 4K میان بالا و... ولی تمرکز روی گیمیک یا ویژگی جدید سوییچ ـه
  • بعدش برسیم به دوره ای که نینتندو رسما سرویس Select شو راه بندازه و بازی های انحصاری سوییچ رو بذاره به حراج کامل و آتیش بزنه به مالش :D این ایده همیشه جوابیه که یه عده بازم بیان سمت کنسول نینتندو تو یک سوم انتهایی عمرش و بازی هایی که فرصتش نبوده رو تجربه کنه
  • تو همین دوره سر و کله یه سری بازی کاملا انحصاری روی سوییچ جدید پیدا میشه، چه تردپارتی چه فرست پارتی. مسئله اینه بازی های خیلی گنده ای نیستن که بازار و مخاطب کنسول اصلی از نداشتن شون دلخور شن و باز از همه مهم تر خیلی رو ویژگی جدید کنسول تاکید داره.
  • بعدش می افتیم به نفس های آخر سوییچ و این جاست که به نظر من اون قدر پلیر بیس سوییچ پرو افزایش داشته که نینتندو دست به همچین حرکتی بزنه. سوییچ به گفته نینتندو میشه گفت قراره حداقل 7 سال عمر کنه. اگه تو 4 سالگی اش کنسول پرو عرضه شه، از سال ششم چیزایی که میگم پیش میاد. اتفاقی که تو این دوره می افته اینه که همزمان با پخش شدن حدس و Speculation در مورد کنسول نسل بعد نینتندو. یه موج جدید از بازی های کاملا انحصاری روی ریویژن جدید سوییچ میاد. اینا بازی های گنده ای اند. یه چی تو مایه های RE2 Remake و RDR 2 و امثالهم... رسما ایده پورتابل زدن شون بیشتر از این که کسی رو مجبور به خرید کنسول کنه (چون تو آخر عمر دستگاهیم) کسایی که دستگاه رو دارن رو مجبور می کنه دوباره دست به جیب شن واسه بازی های جدید. این بازی ها فقط رو سیستم پرو اجرا میشن ولی خب اون قدر سنگین اند که انتظار نمیره پرفرومنس ایده آلی داشته باشند. فکر کنید مثلا سایبرپانک 540p~720p رو حالت دستی :D ولی نکته اش این جاست که کنسول نسل بعد نینتندو احتمال زیاد بکوارد کامپتیبل ـه (اگه ادامه مسیر سوییچ باشه و نزنن تو خط یه مدل جدید از سخت افزار که خدا میدونه چیه :|) این بازی ها دوباره ورژن Enhance شده شون کنار موج جدید انحصاری های خود سوییچ که همیشه سیستم سلر ترین بازی های بازارند سیاست کاملا مستحکمی واسه فروش دستگاه جدیده.
  • کلا جدا از همه این ها، خییییییییییییلی بعیده نینتندو بازی خاص و بزرگی رو انحصاری Pro کنه. برید برنامه نینتندو که هفته پیش سر گزارش مالی شون ارائه دادن رو بخونید. اینا میخوان IP هاشون رو تقریبا تو هر نوع مدیوم سرگرمی ممکن (از فیلم و پارک تفریحی تا اسباب بازی و مرچندایزهای رسمی) کامل پخش کنن و افراد جدیدی که جذب میشن رو بکشونن سمت سوییچ که مرکز فرماندهی شونه. اینایی که جذب میشن اصولا گیمر حرفه ای نیستن و حتی ایده این که یه ماریو فقط روی یه ریویژن باشه و روی کی نباشه به اندازه کافی گیج کننده است و جدا از اون کار رو برای جذب این نوع مخاطب سخت می کنه. تا حد ممکن تلاش نینتندو اینه که ورود به اکوسیستم سوییچ راحت باشه و اصن وجود چیزی مثل لایت برای همینه. کنسول پرو کامل واسه افزایش طول عمر دستگاهه. جفتشون کنار هم برای دو نوع مخاطب جدا کار می کنن

خب خودم ریشه شایعات رو پیدا کردم
حرفش در مورد فریم ریت ها جالبه :دی

168678
 
یه ایده ای به نظرم رسیده من تا قبل از این همیشه ریویژن بعدی سویچ رو یه کنسول هیبریدی در نظر میگرفتم اما شاید همونطور که لایت، سویچ هندهلد بود "پرو"، سویچ خانگی باشه. توی این شرایط از اونجا که بحث باتری و گرمایش دیگه مسئله ساز نیست ماریکو میتونه تو حداکثر توانش به کار گرفته بشه (اجرای بهتر بازیها) از سمت دیگه به دلیل حذف صفحه نمایش و باطری بخشی از هزینه ها حذف میشه تو این حالت این نسخه سویچ میتونه هم زمان ارزون ترین کنسول خانگی بازار بشه و از سمت دیگه بازیها رو بهتر از سویچ عادی و لایت اجرا کنه. نظرتون چیه؟
 
  • Like
Reactions: omid0 and Z-fan
یه ایده ای به نظرم رسیده من تا قبل از این همیشه ریویژن بعدی سویچ رو یه کنسول هیبریدی در نظر میگرفتم اما شاید همونطور که لایت، سویچ هندهلد بود "پرو"، سویچ خانگی باشه. توی این شرایط از اونجا که بحث باتری و گرمایش دیگه مسئله ساز نیست ماریکو میتونه تو حداکثر توانش به کار گرفته بشه (اجرای بهتر بازیها) از سمت دیگه به دلیل حذف صفحه نمایش و باطری بخشی از هزینه ها حذف میشه تو این حالت این نسخه سویچ میتونه هم زمان ارزون ترین کنسول خانگی بازار بشه و از سمت دیگه بازیها رو بهتر از سویچ عادی و لایت اجرا کنه. نظرتون چیه؟

Naaah
آخه بدبختی این جاست نینتندو اتفاقا میخواد از اون بازار دور باشه
الان برگرده بازار کنسول های خونگی چی بگه آخه :دی
 
Naaah
آخه بدبختی این جاست نینتندو اتفاقا میخواد از اون بازار دور باشه
الان برگرده بازار کنسول های خونگی چی بگه آخه :D
صحبتت کاملاً منطقی هست اما یادمون نره که نینتندو عنوان "king of the left field" رو یدک میکشه. یکسری موارد مثل همون پتنت جویکانی که گذاشته بودی کاملاً با احتمال ساخت کنسول TVOnly مطابقت داره. البته در نهایت باید تا 2021 صبر کنیم ببینیم چکار میکنن اینا.
 
  • Like
Reactions: Z-fan and omid0
صحبتت کاملاً منطقی هست اما یادمون نره که نینتندو عنوان "king of the left field" رو یدک میکشه. یکسری موارد مثل همون پتنت جویکانی که گذاشته بودی کاملاً با احتمال ساخت کنسول TVOnly مطابقت داره. البته در نهایت باید تا 2021 صبر کنیم ببینیم چکار میکنن اینا.

آخه مگه کرم دارن جویکان بدن که به صفحه وصل نشه :دی
دسته آدمیزادی میدن خب :دی

کل فلسفه جویکان اینه که یه دسته ای باشه که همزمان هم بشه تکی باهاش رو تلویزیون بازی کرد، هم دستی، هم نصف کرد و دو نفری بازی کرد.

کنسول TV-Only بشه، اصن اسم سوییچ و این که سوییچ نمیشه و این شر و ورا رو ولش کن :دی
کل وجودیت جویکان نابود میشه :دی
 
آخه مگه کرم دارن جویکان بدن که به صفحه وصل نشه :D
دسته آدمیزادی میدن خب :D

کل فلسفه جویکان اینه که یه دسته ای باشه که همزمان هم بشه تکی باهاش رو تلویزیون بازی کرد، هم دستی، هم نصف کرد و دو نفری بازی کرد.

کنسول TV-Only بشه، اصن اسم سوییچ و این که سوییچ نمیشه و این شر و ورا رو ولش کن :D
کل وجودیت جویکان نابود میشه :D
در عوضش چون محدودیت ضخامت از بین میره دیگه مجبور نیستن از اون سیستم اسلایدر استفاده کنن در نتیجه دریفت نداریم :D

پ.ن: خب لایت هم دیگه سویچ نمیکنه :D
پ.ن2: سویچ بدون ریل بازم میتونه برای بازی دونفره استفاده بشه یا با یه مکانیزم متفاوت به هم وصل بشه اما (البته اگه ابعاد رو برای رفع مشکل آنالوگ و... زیاد کنن) نه با LABO سازگاری خواهد داشت و نه با RingFit

آخه مگه کرم دارن


169861

:دی :دی :دی
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Z-fan and omid0
در عوضش چون محدودیت ضخامت از بین میره دیگه مجبور نیستن از اون سیستم اسلایدر استفاده کنن در نتیجه دریفت نداریم :D

پ.ن: خب لایت هم دیگه سویچ نمیکنه :D
پ.ن2: سویچ بدون ریل بازم میتونه برای بازی دونفره استفاده بشه یا با یه مکانیزم متفاوت به هم وصل بشه اما (البته اگه ابعاد رو برای رفع مشکل آنالوگ و... زیاد کنن) نه با LABO سازگاری خواهد داشت و نه با RingFit




View attachment 169861

:D:D:D

خوبه خودت گفتی... محدودیت ضخامت صرفا محدود به سوییچ نیست و شامل عملا همه لوازم جانبی هم میشه
واسه همین به شخصه انتظار ندارم جویکان 2.0 ببینیم تو ریویژن

و این که درسته لایت سوییچ نمیکنه
ولی خب اصن جویکان نداره :دی عملا Ps vita است
 


پاسخ خود را بنویسید ...

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or