robot.boy81

کاربر سایت
Dec 12, 2011
1,307
نام
Farzad
به همون اندازه که به قول شما فضا سازی واتمسفر و باس فایت و داستان مهمه واسم، همون میزان وجود سیستم انلاین و کواپش مهمه
ما هزاران ساعت با رفقا و ... vs زدیم و یا کمک سایرین دادیم در سری های سولزبورن
خود فرقه هایی که در سری سولز توسط سازنده قرار گرفته مملو از پلیرهاییه که واسه تیم خودشون هزاران بار به صورت اینویدر به دنیای سایرین اتک زدن و از لذت بخش ترین خاطرات و لحظات رو ساختن
و البته هزاران بار فوحش ناموسی خوردن:D
همیشه ی خدا سرورها بعد از این همه سال همچنان شلوغ بوده و همین بخش به یکی از فان ترین تجارب گیمینگی پلیرها تبدیل شده
بلفرض شما سکیرو که تجربه ی سینگل فوق العاده ایی رو داشت رو ببین که خیلی زود فراموش شد و در خود کامینیوتی میازاکی به ندرت کسی راجبش صحبت میکنه، یا حتی دیمن سولز رو
ولی شما همین الان توییترو چک کن، اصلا نه تنها اونجا بلکه کامنیوتی هارو، مباحث اکثرا راجب سولزبورن و الدن و تجارب بخش انلاین و ... اوناس
یک بازی اگه آنلاین خوبی داشته باشن، معمولا فروش خیلی خوبی دارن و بیشتر در موردشون صحبت میشه، این درست. اما در مورد فروش بازی های صرفا آفلاین (که مورد بحث هست) چیزی که توی ذهن من هست، حتی برای فرانچایزهای مجبوب توی نسل هفت به قبل فروش چند میلیونی مشکل بود، چیزی ک امروز میبینیم که راحت تر به فروش 4 5 میلیونی میرسن، سایر بازی ها هم این مورد واسشون خیلی بیشتر نسبت به گذشته رخ میده (امیدوارم حافظه ام اشتباه نکرده باشه :D ). بحثم سر میزان سودشون نیست که هزینه ساخت اون زمان کمتر بوده و ...، از نظر میزان فروش صرفا.
همون سکیرو به قول شما زود فراموش شد، اما از نظر فروش واقعا عملکرد خیلی خوبی داشت نسبت به سایر بازی های میازاکی.
 
  • Like
Reactions: Morgoth Bauglir

ehsan M

کاربر سایت
Sep 12, 2015
1,824
چرا سری بازی های محبوب رزیدنت ایول پدر ترس در ویدیو گیم به زور به بالای ۱۰ میلیون می رسند ؟؟؟؟؟. با مشقت فراوان
نمیدونم شاید خود کپکام هم تا حدودی مقصر باشه . از این جهت میگم مقصر چون اگر مثل استدیوهای بزرگ وقت و نیرو و البته بودجه ی بیشتری به بازی ها اختصاص بده و بازی های طولانی تر و گرافیکی تر بسازه .

الان همین evil 2 با اینکه من عاشقشم و ده بار تمومش کردم ولی نسبت به بازی های شاخ یه پله پایینتر قرار میگیره در کل این ژاپنی ها بعضی اوقات توی مدیریت ضعیف تر از غربیها هستن و اونجور که بخوان یه بازی با مقایاس بالاتر و گسترده تر بسازن ممکنه گند بزنن به بازی .
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,383
نام
سید محمد حسین
باز هم میگم مثال نقض میشه اورد، منتهی کلیت ندارد


علی الان نیر آتوماتا هم مثال نقضه یا به نظرت فروشش کم ـه؟
چون برای من جدا معیار همیشه نیر آتوماتاست که از یه بازی و سری وحشتناااااااااک Niche تو نسل شش و هفت، موفق میشه تو نسل هشت به یه بازی آیکونیک تبدیل شه

یه جورایی من پرسونا 5 هم جزو همین دسته بازی ها حساب میارم
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,168
نام
∂αнмα
نمیدونم شاید خود کپکام هم تا حدودی مقصر باشه . از این جهت میگم مقصر چون اگر مثل استدیوهای بزرگ وقت و نیرو و البته بودجه ی بیشتری به بازی ها اختصاص بده و بازی های طولانی تر و گرافیکی تر بسازه .

الان همین evil 2 با اینکه من عاشقشم و ده بار تمومش کردم ولی نسبت به بازی های شاخ یه پله پایینتر قرار میگیره در کل این ژاپنی ها بعضی اوقات توی مدیریت ضعیف تر از غربیها هستن و اونجور که بخوان یه بازی با مقایاس بالاتر و گسترده تر بسازن ممکنه گند بزنن به بازی .
همین یـ کپکام مونده هویت خودش رو حفط کرده اونم رد کنه بره مثل یوبی سافت بیوفته به جون IP هاش به آب ببندتشون تا طولانی تر بشن ؟ بعد گرافیکی تر از اینی که الان هستن ؟ دیگه مگه چقدر باید گرافیکی باشن !!! امیدوارم هیچ وقت کپکام هویت IP هاش رو فراموش نکنه همین فروشی که از IP هاش داره شواهد نشون میده واسه کپکام راضی کننده بوده امیدوارم همینجوری رو به جلو حرکت کنه
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,956
نام
محمد حسین
بخش مولتی معمولا محتوای قابل خرید و سایر راهها برا درآمدزایی داره و صرفا به فروش تعداد نسخه ها بسنده نکنید، چون فروش نسخه ها با توجه به قیمت متفاوت ریجنها و تخفیفها نمیتونه بخوبی فروش رو بیان کنه.
مثلا تو همین امسال تو استیم ، 5 تا بازیش f2pهستن از 12 تای اول

2022-06-15_14-45-32.jpg
 

ehsan M

کاربر سایت
Sep 12, 2015
1,824
همین یـ کپکام مونده هویت خودش رو حفط کرده اونم رد کنه بره مثل یوبی سافت بیوفته به جون IP هاش به آب ببندتشون تا طولانی تر بشن ؟ بعد گرافیکی تر از اینی که الان هستن ؟ دیگه مگه چقدر باید گرافیکی باشن !!! امیدوارم هیچ وقت کپکام هویت IP هاش رو فراموش نکنه همین فروشی که از IP هاش داره شواهد نشون میده واسه کپکام راضی کننده بوده امیدوارم همینجوری رو به جلو حرکت کنه
سمت یوبی سافت شدن بره که دیگه فاتحش خوندس

من منظورم انحصاری های سونی بود سعی کن تو زندگیت مثبت بشی و بی دلیل ذهنت به سمت یوبی سافت نره 😁.


مثلا منظورم لست ۲ بود یا گاداف وار که کلا تک نفره و داستانیه و ۲۰ ملیون فروش کرده یا rdr با اون فروش بالا که هر کی خریده برای تجربه داستانی خریده چون آنلایش انچنان بدرد بخور نیست .

کپکام الان استدیویی هست که خودشون عشقه بازین و فقط به پول فکر نمیکنن و کارمندانش طرفدار بازی هست و از روی علاقه هم بازی میسازن

ولی در مورد کپکام هم ترسی وجود داره که این فروش مانستر هانتر کار دستش بده و از راه بدرش کنه یا به انلاین ساختن روی بیاره . البته فعلا که بازی های خوبی داره میسازه امیدوارم همیشه همینطوری بمونه .
 

ehsan M

کاربر سایت
Sep 12, 2015
1,824
با توجه به فروش ۳۰ ملیونی اسپایدر من و ۲۰ ملیونی گاد اف وار انتظارم از لست ۲ این بود که بیشتر بفروشه و 10 ملیون برای این بازی زیاد بالا نیست .

الان دیزگان هم ۸ ملیون نسخه فروخت .
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,383
نام
سید محمد حسین
با توجه به فروش ۳۰ ملیونی اسپایدر من و ۲۰ ملیونی گاد اف وار انتظارم از لست ۲ این بود که بیشتر بفروشه و 10 ملیون برای این بازی زیاد بالا نیست .

الان دیزگان هم ۸ ملیون نسخه فروخت .

Nah
10 میلیون تو یه سال و نیم خیلی هم خوبه. آره گوش خلق پاره کننده نیست فروشش. ولی کاملا در حد و اندازه بلاک باستری به عظمت بازی های ناتی داگ هست
دو مورد
اولی این که گاد آف وار تو سه سال و خورده ای رسید به 20 میلیون فروش. این بازی تو یک سال و 9 ماه. هنوزم جا داره. دو تا عامل دیگه هم تو فروش 20 میلیونی گاد آف وار دخیل اند. یکی پورت PC بازیه. اون یکی که به نظرم حتی مهم تره معرفی Ragnarok ـه. هر سری داستان محوری که من دیدم اصولا بعد معرفی نسخه بعدیش، فروش نسخه فعلی اش یه جهش پیدا می کنه
مورد دوم که "سری" اسپایدرمن ـه که 30 میلیون نسخه فروخته. نه اسپایدرمن. این شامل اسپایدرمن و مایلز مورالز میشه. این لحاظ کردن مایلز مورالز خیلی مهمه. چون یه سال و نیم اول PS5 هیچ بازی ای به سیستم سلری این بازی نداشتیم واسه سیستم. بعد کلا مقایسه برند همه مدل پسندی مثل اسپایدرمن با تلو از بیخ و بن اشتباهه.

دیزگان هم بازم میگم تو مدت زمان طولانی تر 8 میلیون فروخته.
و به نظر من هنوز کلی مونده تا فروش تلو 2 واقعا بخوابه
ریمیک 1 قراره بیاد. سریالش هست. اون بازی مولتی پلیرش هست. اینا برند رو هی قویتر می کنه.

کلهم مقایسه تلو 2 با گاو و اسپایدی خیلی مقایسه منطقی ای نیست
زلدا هم از ماریو کارت و انیمال کراسینگ کمتر فروخته. کسی نمیگه زیاد براش بالا نیست
 

ehsan M

کاربر سایت
Sep 12, 2015
1,824
Nah
10 میلیون تو یه سال و نیم خیلی هم خوبه. آره گوش خلق پاره کننده نیست فروشش. ولی کاملا در حد و اندازه بلاک باستری به عظمت بازی های ناتی داگ هست
دو مورد
اولی این که گاد آف وار تو سه سال و خورده ای رسید به 20 میلیون فروش. این بازی تو یک سال و 9 ماه. هنوزم جا داره. دو تا عامل دیگه هم تو فروش 20 میلیونی گاد آف وار دخیل اند. یکی پورت PC بازیه. اون یکی که به نظرم حتی مهم تره معرفی Ragnarok ـه. هر سری داستان محوری که من دیدم اصولا بعد معرفی نسخه بعدیش، فروش نسخه فعلی اش یه جهش پیدا می کنه
مورد دوم که "سری" اسپایدرمن ـه که 30 میلیون نسخه فروخته. نه اسپایدرمن. این شامل اسپایدرمن و مایلز مورالز میشه. این لحاظ کردن مایلز مورالز خیلی مهمه. چون یه سال و نیم اول PS5 هیچ بازی ای به سیستم سلری این بازی نداشتیم واسه سیستم. بعد کلا مقایسه برند همه مدل پسندی مثل اسپایدرمن با تلو از بیخ و بن اشتباهه.

دیزگان هم بازم میگم تو مدت زمان طولانی تر 8 میلیون فروخته.
و به نظر من هنوز کلی مونده تا فروش تلو 2 واقعا بخوابه
ریمیک 1 قراره بیاد. سریالش هست. اون بازی مولتی پلیرش هست. اینا برند رو هی قویتر می کنه.

کلهم مقایسه تلو 2 با گاو و اسپایدی خیلی مقایسه منطقی ای نیست
زلدا هم از ماریو کارت و انیمال کراسینگ کمتر فروخته. کسی نمیگه زیاد براش بالا نیست
اسپایدر من با DLC مایلز مورالز فروشش به 36 ملیون رسیده بدون احتساب نسخه PC اینقدر فروخته

گاد هم با احتساب PC فروشش بیشتر از 20 ملیون شده

دیزگان با وجود اون همه تبلیغات منفی و اون نمرات فروشش فقط روی کنسول از 8 ملیون گذشت که این امار الان خیلی بیشتر شده .

اونوقت واقعا جای تعجب داره لست 2 به اون عظمت الان بعد از ۲۴ ماه که امروز سالروز دو سالگیش هم هست 10 ملیون فروخته من نمیدونم از این 10 ملیون چقدرش برای سال اول هست و چقدرش مال سال دومه
 

moeinclip

کاربر سایت
Aug 31, 2009
300
اسپایدر من با DLC مایلز مورالز فروشش به 36 ملیون رسیده بدون احتساب نسخه PC اینقدر فروخته

گاد هم با احتساب PC فروشش بیشتر از 20 ملیون شده

دیزگان با وجود اون همه تبلیغات منفی و اون نمرات فروشش فقط روی کنسول از 8 ملیون گذشت که این امار الان خیلی بیشتر شده .

اونوقت واقعا جای تعجب داره لست 2 به اون عظمت الان بعد از ۲۴ ماه که امروز سالروز دو سالگیش هم هست 10 ملیون فروخته من نمیدونم از این 10 ملیون چقدرش برای سال اول هست و چقدرش مال سال دومه
دیزگان 8 میلیون پلیر داشته که کارگردان سابقش به اشتباه گفته بود فروش
 
  • Like
Reactions: Ludens and Z-fan

ehsan M

کاربر سایت
Sep 12, 2015
1,824
دیزگان 8 میلیون پلیر داشته که کارگردان سابقش به اشتباه گفته بود فروش
کلا هیچ اماری نداره ولی کارگردانش روی حرفش صفت و سخت وایساده میگه 8 ملیون بیشتره .

یه سایت خارجی هم شایعه کرده بود حدودا ۹ ملیون .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر