این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
ببین به نظرم این حرفت تا حدی درسته، اما فقط تا حدی،کاملا برعکس
لیک ها به فروش بازی کمک کرد
دیابلو ایمورتال در ۲ هفته اول عرضه تونسته بیش از ۲۴ میلیون درامد داشته باشه (بیش از ۸.۵ میلیون بار دانلود شده)
اطاعات بیشتر:
Diablo Immortal has reportedly earned Blizzard more than $24 million | VGC
View attachment 260697
من هیچ وقت , در هیچ پستی ادعا نکردم حق با من صرفا با طرف مقابل مخالفت کردمیه لینک بده از یکی از پستهات که توش نگفته باشی که حق با تو هست و طرف مقابلت اشتباه میکنه، اگه ممکنه.
دیابلو ایمورتال در ۲ هفته اول عرضه تونسته بیش از ۲۴ میلیون درامد داشته باشه (بیش از ۸.۵ میلیون بار دانلود شده)
اطاعات بیشتر:
Diablo Immortal has reportedly earned Blizzard more than $24 million | VGC
View attachment 260697
صفحه قبل نوشتمببین به نظرم این حرفت تا حدی درسته، اما فقط تا حدی،
اره به نظرم تا حدی به فروش بازی کمک کرد، اما فقط رو بخش کوچکی از بازار و مخاطبین، اونم هسته اصلی گیمر های پلی استیشن، یعنی فن بیس اصلی و قدیمی پلی استیشن، یا مثلا کسی که نسخه اول رو 2013 رو PS3 و حتی ریمستر رو PS4 بازی کرده بوده، طرفدار بازی شده و قرار بوده "در هر حال یک روز" پارت 2 هم بازی کنه، اره ممکنه این بخش از گیمر ها به دلایل متعدد مثل خطر اسپویل، هیجان زیاد بعد از لیک و انتقاداتی که میشد، (من خودم اسپویل نشدم، اما خب مسلما یادمه چه جو عجیب غریبی بعد از لیک راه افتاد) + امتیازات بسیار مثبت بازی از نظر بیشتر منتقدین و کیفیتی که همه از ناتی داگ انتظار داشتند، ممکنه مجموع این عوامل رو فروش بیشتر بازی در لانچ و هفته های بعد از اون اثر مثبت داشته باشه، کمااینکه امار هم این رو نشون میده،
اما در فروش درازمدت، در جذب مخاطب جدید چه کسانی که الردی رو PS4 بودند چه کسانی که از پلتفرم های دیگه مشتاق به تجربه بودن، در واقع کسانی که به هر دلیلی اولویتی برای سریع بازی کردن نداشتند، قطعا تاثیر منفی در فروش داشته، خصوصا با اون شکل و طبیعتی که نوع انتقادات داشتند (انتقاداتی که حتی گاهی با پیشبینی متای پایین همراه میشد و این زمانی بود که بازی نیومده بود؛ متای اصلی بازی معلوم نبود پس قطعا اثر منفی داشته، یوزر اسکور این رو نشون میده، که خب البته اکثر این انتقادات هم از اساس فیک و اشتباه بودند و حتی موضوعیت نداشتند). باعث شد خیلی از مخاطبینی که اولویت خاصی در تجربه یک بازی روایت محور خفن از ناتی داگ نداشتند، اساسا بازی رو بیخیال شدن، خیلیا از رو کنجکاوی بازی رو سریع یوتوب کردن و خب وقتی بازی تک نفره داستان محور ناتی داگ رو تو یوتوب کامل ببینی یا بخش های کریتیکال استوری رو ببینی، طرفدار خفن و فولان پلی استیشن و ناتی داگ و این ها هم نباشی، در مواردی طرفدار اکس باکس و در فضای جنگ کنسولی باشی، حتی یک گیمر هاردکور رو پی سی و بدون تعصب باشی، خب دیگه چرا باید ده ها دلار پول بدی و بازی رو بخری؟ تو همین سایت ببین، ببین کیا بازی رو سریع (یا تو ماه ها و سال اول) خریدن و بازی کردن حالا هر نظری دارند مثبت یا منفی، و کیا هیچ وقت بازی نکردن یا فقط واک ترو دیدن و از یوتوب و این ور اون ور به تجربه بازی پرداختن یا کلهم صبر کردن که مثلا اگر روزی رو PC اومد یا PS5 برند سراغش؟؟
خلاصه اینکه کوروش به نظرم لا به لای حرفات به نکات خوبی اشاره میکنی، اما مطلق بحث کردنت که تو خیلی از پست هات دیده میشه درست نیست و از تو بعیده، قطعا لیک ها یک بخشی از فروش رو ارتقا داده (یا فقط فرایند رو تسریع کرده) اما در مقابل قطعا رو فروش بلند مدت و مخاطب شناور یا دور تر از هسته بازی های داستان محور و انحصاری پلی استیشن، اثر منفی داشته.
فکر کنم روز اول 250 میلیون نشد. روز اول 3.5 میلیون فروخت و هفته اول 6.3 میلیون تو 2012 از 12 میلیون رد کرد بعدا هم گفتن تو 2015 از 30 تا رد کردهیکی یه حرف قشنگی میزد
می گفت Diablo III تو روز اولش 250 میلیون دلار درآمد داشت
اینا این همه سال خودشون رو واسه یه بازی F2P کشتن که تهش 10 درصد درآمد اولیه Diablo III رو داشته باشه؟
فکر کنم روز اول 250 میلیون نشد. روز اول 3.5 میلیون فروخت و هفته اول 6.3 میلیون تو 2012 از 12 میلیون رد کرد بعدا هم گفتن تو 2015 از 30 تا رد کرده
Diablo 3 sells 6.3 million, 3.5 million in first day
البته فروش 3 رو باید با 4 مقایسه کرد.اون روز ریلیز صفهای عجیبی تو آمازون زده شده بود و یه نکته هم اونموقع گفتن 1.2 هم از طریق worldcraft annual pass بازی رو گرفتن ولی نرخ دقیق 250 رو یادم نمیاد بلیزارد داده باشه
یکی یه حرف قشنگی میزد
می گفت Diablo III تو روز اولش 210 میلیون دلار درآمد داشت
اینا این همه سال خودشون رو واسه یه بازی F2P کشتن که تهش 10 درصد درآمد اولیه Diablo III رو داشته باشه؟
آمار درآمد ندیدم داده باشن، اون رقم به نظرم تخمینه. چون تنها خبر مال فروش بود فکر کنمنه اون فروش بازیه
من دارم درآمدشو میگم
یکی یه حرف قشنگی میزد
می گفت Diablo III تو روز اولش 210 میلیون دلار درآمد داشت
اینا این همه سال خودشون رو واسه یه بازی F2P کشتن که تهش 10 درصد درآمد اولیه Diablo III رو داشته باشه؟
این آمار موفقیت تمام عناوین بزرگ PS رو شامل می شه، رکورد سریعترین فروش بین انحصاری ها بوده، با رسم شکل هم توضیح دادم، حالا اینکه یکی کمتر بوده یکی بیشتر منطقی نیست بگیم گاد آو وار موفق نبوده یا بخاطر میزان فروش کنسول آمار کمو زیاد شده، اگه اینطور بود در زمان خودشون بازیهای بزرگ دیگه ای هم لانچ شدن که می تونستن رکورددار باشن و به اون ها هم نمی شه گفت موفق نبودن! صرفا به این خاطر که نمی تونستن رکورد سریعترین فروش رو بزنن انگ کم فروش بهشون زد، زمانی که TLoU ریمستر برای PS4 لانچ شد در همون ماه اول 1م فروخت و آمارش به 8م رسید، همشون در زمان خودشون رکورددار بودن،آمار فروش نسخه اول TLoU مجموعش تا 2018 17م بوده، برای همین گفتم این آمارها برای عناوین بزرگ تصاعدی بالا می ره و بعد از لانچ ریمیک نسخه اول و اومدن سریال، دوباره فروش نسخه دوم جهش پیدا می کنه، آمار فروش با توجه به سینگل پلیر بودن تا الان عالی بودهالبته این امار این معنی رو نمی ده که فاینال روی ps4 موفق تر از گاد عمل کرده. اگر فروش روز یا هفته اول هست، باید در نظر بگیرید که تعداد کنسول های در دسترس در هر بازه زمانی چقدر بوده و نسبت تعداد کنسول به فروش روز اول معیار منطقی تریه. به ترتیب سال لانچ هر کدوم از بازی هایی که اشاره کردین.
2020
2020
2018
2018
2016
شماره اول، بخش مولتی پلیر داشت و همین دلیل باعث میشه این مقایسه ای که کردی غلط باشهاگر بحث مقایسه باشه، فروش این بازی رو میشه با شماره اولش مقایسه کرد.
شماره اول بازی به عنوان یک IP جدید، روی PS3 با اینستال بیس حدود ۸۰ میلیون، در عرض یک سال ۷ میلیون نسخه فروخته.
شماره دوم به عنوان یک IP شناخته شده، روی PS4 با اینستال بیس حداقل ۱۱۰ میلیونی، در عرض دو سال ۱۰ میلیون نسخه فروخته.
اینکه از لحاظ فروش کدوم موفق تر بوده خودتون تصمیم بگیرید