این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
یک بازی اگه آنلاین خوبی داشته باشن، معمولا فروش خیلی خوبی دارن و بیشتر در موردشون صحبت میشه، این درست. اما در مورد فروش بازی های صرفا آفلاین (که مورد بحث هست) چیزی که توی ذهن من هست، حتی برای فرانچایزهای مجبوب توی نسل هفت به قبل فروش چند میلیونی مشکل بود، چیزی ک امروز میبینیم که راحت تر به فروش 4 5 میلیونی میرسن، سایر بازی ها هم این مورد واسشون خیلی بیشتر نسبت به گذشته رخ میده (امیدوارم حافظه ام اشتباه نکرده باشه ). بحثم سر میزان سودشون نیست که هزینه ساخت اون زمان کمتر بوده و ...، از نظر میزان فروش صرفا.به همون اندازه که به قول شما فضا سازی واتمسفر و باس فایت و داستان مهمه واسم، همون میزان وجود سیستم انلاین و کواپش مهمه
ما هزاران ساعت با رفقا و ... vs زدیم و یا کمک سایرین دادیم در سری های سولزبورن
خود فرقه هایی که در سری سولز توسط سازنده قرار گرفته مملو از پلیرهاییه که واسه تیم خودشون هزاران بار به صورت اینویدر به دنیای سایرین اتک زدن و از لذت بخش ترین خاطرات و لحظات رو ساختن
و البته هزاران بار فوحش ناموسی خوردن
همیشه ی خدا سرورها بعد از این همه سال همچنان شلوغ بوده و همین بخش به یکی از فان ترین تجارب گیمینگی پلیرها تبدیل شده
بلفرض شما سکیرو که تجربه ی سینگل فوق العاده ایی رو داشت رو ببین که خیلی زود فراموش شد و در خود کامینیوتی میازاکی به ندرت کسی راجبش صحبت میکنه، یا حتی دیمن سولز رو
ولی شما همین الان توییترو چک کن، اصلا نه تنها اونجا بلکه کامنیوتی هارو، مباحث اکثرا راجب سولزبورن و الدن و تجارب بخش انلاین و ... اوناس
نمیدونم شاید خود کپکام هم تا حدودی مقصر باشه . از این جهت میگم مقصر چون اگر مثل استدیوهای بزرگ وقت و نیرو و البته بودجه ی بیشتری به بازی ها اختصاص بده و بازی های طولانی تر و گرافیکی تر بسازه .چرا سری بازی های محبوب رزیدنت ایول پدر ترس در ویدیو گیم به زور به بالای ۱۰ میلیون می رسند ؟؟؟؟؟. با مشقت فراوان
باز هم میگم مثال نقض میشه اورد، منتهی کلیت ندارد
همین یـ کپکام مونده هویت خودش رو حفط کرده اونم رد کنه بره مثل یوبی سافت بیوفته به جون IP هاش به آب ببندتشون تا طولانی تر بشن ؟ بعد گرافیکی تر از اینی که الان هستن ؟ دیگه مگه چقدر باید گرافیکی باشن !!! امیدوارم هیچ وقت کپکام هویت IP هاش رو فراموش نکنه همین فروشی که از IP هاش داره شواهد نشون میده واسه کپکام راضی کننده بوده امیدوارم همینجوری رو به جلو حرکت کنهنمیدونم شاید خود کپکام هم تا حدودی مقصر باشه . از این جهت میگم مقصر چون اگر مثل استدیوهای بزرگ وقت و نیرو و البته بودجه ی بیشتری به بازی ها اختصاص بده و بازی های طولانی تر و گرافیکی تر بسازه .
الان همین evil 2 با اینکه من عاشقشم و ده بار تمومش کردم ولی نسبت به بازی های شاخ یه پله پایینتر قرار میگیره در کل این ژاپنی ها بعضی اوقات توی مدیریت ضعیف تر از غربیها هستن و اونجور که بخوان یه بازی با مقایاس بالاتر و گسترده تر بسازن ممکنه گند بزنن به بازی .
سمت یوبی سافت شدن بره که دیگه فاتحش خوندسهمین یـ کپکام مونده هویت خودش رو حفط کرده اونم رد کنه بره مثل یوبی سافت بیوفته به جون IP هاش به آب ببندتشون تا طولانی تر بشن ؟ بعد گرافیکی تر از اینی که الان هستن ؟ دیگه مگه چقدر باید گرافیکی باشن !!! امیدوارم هیچ وقت کپکام هویت IP هاش رو فراموش نکنه همین فروشی که از IP هاش داره شواهد نشون میده واسه کپکام راضی کننده بوده امیدوارم همینجوری رو به جلو حرکت کنه
با توجه به فروش ۳۰ ملیونی اسپایدر من و ۲۰ ملیونی گاد اف وار انتظارم از لست ۲ این بود که بیشتر بفروشه و 10 ملیون برای این بازی زیاد بالا نیست .
الان دیزگان هم ۸ ملیون نسخه فروخت .
اسپایدر من با DLC مایلز مورالز فروشش به 36 ملیون رسیده بدون احتساب نسخه PC اینقدر فروختهNah
10 میلیون تو یه سال و نیم خیلی هم خوبه. آره گوش خلق پاره کننده نیست فروشش. ولی کاملا در حد و اندازه بلاک باستری به عظمت بازی های ناتی داگ هست
دو مورد
اولی این که گاد آف وار تو سه سال و خورده ای رسید به 20 میلیون فروش. این بازی تو یک سال و 9 ماه. هنوزم جا داره. دو تا عامل دیگه هم تو فروش 20 میلیونی گاد آف وار دخیل اند. یکی پورت PC بازیه. اون یکی که به نظرم حتی مهم تره معرفی Ragnarok ـه. هر سری داستان محوری که من دیدم اصولا بعد معرفی نسخه بعدیش، فروش نسخه فعلی اش یه جهش پیدا می کنه
مورد دوم که "سری" اسپایدرمن ـه که 30 میلیون نسخه فروخته. نه اسپایدرمن. این شامل اسپایدرمن و مایلز مورالز میشه. این لحاظ کردن مایلز مورالز خیلی مهمه. چون یه سال و نیم اول PS5 هیچ بازی ای به سیستم سلری این بازی نداشتیم واسه سیستم. بعد کلا مقایسه برند همه مدل پسندی مثل اسپایدرمن با تلو از بیخ و بن اشتباهه.
دیزگان هم بازم میگم تو مدت زمان طولانی تر 8 میلیون فروخته.
و به نظر من هنوز کلی مونده تا فروش تلو 2 واقعا بخوابه
ریمیک 1 قراره بیاد. سریالش هست. اون بازی مولتی پلیرش هست. اینا برند رو هی قویتر می کنه.
کلهم مقایسه تلو 2 با گاو و اسپایدی خیلی مقایسه منطقی ای نیست
زلدا هم از ماریو کارت و انیمال کراسینگ کمتر فروخته. کسی نمیگه زیاد براش بالا نیست
دیزگان 8 میلیون پلیر داشته که کارگردان سابقش به اشتباه گفته بود فروشاسپایدر من با DLC مایلز مورالز فروشش به 36 ملیون رسیده بدون احتساب نسخه PC اینقدر فروخته
گاد هم با احتساب PC فروشش بیشتر از 20 ملیون شده
دیزگان با وجود اون همه تبلیغات منفی و اون نمرات فروشش فقط روی کنسول از 8 ملیون گذشت که این امار الان خیلی بیشتر شده .
اونوقت واقعا جای تعجب داره لست 2 به اون عظمت الان بعد از ۲۴ ماه که امروز سالروز دو سالگیش هم هست 10 ملیون فروخته من نمیدونم از این 10 ملیون چقدرش برای سال اول هست و چقدرش مال سال دومه
کلا هیچ اماری نداره ولی کارگردانش روی حرفش صفت و سخت وایساده میگه 8 ملیون بیشتره .دیزگان 8 میلیون پلیر داشته که کارگردان سابقش به اشتباه گفته بود فروش