این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
این روزها فروش بازی هایی سینگل پلیر با داستان خطی و فاقد بخش انلاین به نسبت نسل های قبلی افت محسوسی دارن
الخصوص اینکه فرانچایز RE از نسخه ی چهارم به بعد گرفتار لوپ تکرار مکررات شدن
و حالا دلایل دیگر....
پ.ن: در کل احساس میکنم خلاقیت در داستان نویسی و لول دیزاین و خلق دنیاها و .. به نسبت نسل های گذشته تا حدود زیادی از بین رفته
از بین نرفته، تا حد زیادی اشباع شده و ایده جدید دادن، چه در داستان، چه خلق دنیا و چه مکنیک های گیم پلی، واقعا کار سختیه.
الان بیشتر به لطف تکنولوژی های جدید سعی دارن پرداخت های بهتر داشته باشن تا ایده های بکر. مثلا TLoU. ایشون دنیای یونیکی خلق نمیکنه، بلکه سعی میکنه با استفاده از قدرت استدیو تو ساخت انیمیشن های خفن و واقعگرایانه و AI فک برانداز، یه روایت جدید داشته باشه که پر واضحه خیلی از استدیوها توان این کار رو هم ندارن. پس هرچی بسازن میفتن تو وادی تکرار مکررات و باید پذیرفت الان خلاق بودن سخت تر از 20 سال پیشه مثلا. الان بیشتر ایده ها هدنج (برعکس بخونید) شدن. و حتا ترکیب های فوق سمی هم دیگه جواب نمیده، زامبی تو فضا، خون آشام تو مدرسه، ربات تو مدرسه علمیه قم. دست رو هرچی بزاری بالاخره به ذهن یه نفر رسیده و ایده های یونیک دیگه رفتن تو فاز شبیه سازی مگس و اینجور سم های مشابه.