آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

این روزها فروش بازی هایی سینگل پلیر با داستان خطی و فاقد بخش انلاین به نسبت نسل های قبلی افت محسوسی دارن
الخصوص اینکه‌ فرانچایز RE از نسخه ی چهارم به بعد گرفتار لوپ تکرار مکررات شدن
و حالا دلایل دیگر....

پ.ن: در کل احساس میکنم خلاقیت در داستان نویسی و لول دیزاین و خلق دنیاها و .. به نسبت نسل های گذشته تا حدود زیادی از بین رفته
این روزها فروش بازی هایی سینگل پلیر با داستان خطی و فاقد بخش انلاین به نسبت نسل های قبلی افت محسوسی دارن ؟؟؟؟
بر عکس امروز فروش بازی های خطی چند برابر گذشته است
امار فروش فرست پارتی های سونی و نینتندو مشخص

پر فروش ترین نسخه RE
RE 7 10.8 میلیون نسخه
RE2 REMAKE 9.6 میلیون نسخه
RE 5 8.2 میلیون نسخه
RE 6 8.2 میلیون نسخه
RE Village 6.1 میلیون نسخه
Platinum Titles |Product Data | CAPCOM
 
این روزها فروش بازی هایی سینگل پلیر با داستان خطی و فاقد بخش انلاین به نسبت نسل های قبلی افت محسوسی دارن ؟؟؟؟
بر عکس امروز فروش بازی های خطی چند برابر گذشته است
امار فروش فرست پارتی های سونی و نینتندو مشخص

پر فروش ترین نسخه RE
RE 7 10.8 میلیون نسخه
RE2 REMAKE 9.6 میلیون نسخه
RE 5 8.2 میلیون نسخه
RE 6 8.2 میلیون نسخه
RE Village 6.1 میلیون نسخه
Platinum Titles |Product Data | CAPCOM
این اماری که شما گذاشتی رو خود بنده در همین تاپیک قرار دادم، پس ازش اطلاع دارم
رفیقمون دم از اعداد بالای 10m زده
بهتره کورکورانه کپی پیست کردن رو کنار بزاری
 
این اماری که شما گذاشتی رو خود بنده در همین تاپیک قرار دادم، پس ازش اطلاع دارم
رفیقمون دم از اعداد بالای 10m زده
بهتره کورکورانه کپی پیست کردن رو کنار بزاری
:x
اما نسل 6 و 7 رسیدن به فروش 5 تا 6 میلیون نهایت موفقیت بازی های خطی بود ( منهای فرست پارتی های نینتندو )
نسل 8 اولین نسلی بود که بازی های خطی , به فروش بالای 8 میلیون رسیدن
امار فروش GOW از 5 میلیون به بالای 20 میلیون رسیده
 
  • Like
Reactions: Ni-oH and Taha75
چرا سری بازی های محبوب رزیدنت ایول پدر ترس در ویدیو گیم به زور به بالای ۱۰ میلیون می رسند ؟؟؟؟؟. با مشقت فراوان
این سری همیشه همینقدر میفروخته حالا اینی که اینقدر مثلا تو ایران پر طرفدار بوده قرار نیست تعمیم داده بشه به کل دنیا ! کلا همین حدودا بوده تازه الان توی اوجش به سر میبره (RE8 سریع ترین فروش رو بین همه رزیدنت اول ها داشته)
این روزها فروش بازی هایی سینگل پلیر با داستان خطی و فاقد بخش انلاین به نسبت نسل های قبلی افت محسوسی دارن
الخصوص اینکه‌ فرانچایز RE از نسخه ی چهارم به بعد گرفتار لوپ تکرار مکررات شدن
و حالا دلایل دیگر....

پ.ن: در کل احساس میکنم خلاقیت در داستان نویسی و لول دیزاین و خلق دنیاها و .. به نسبت نسل های گذشته تا حدود زیادی از بین رفته
اینو یـ زمانی EA گفت الان همون EA رو اورده به بازیای سنیگل پلیر الان به واسطه فضای مجازی بازیا داستان محور فرصت بیشتری واسه دیده شدن دارن به شرطی که بتونن خوب مارکتینگ کنند و محصول درست حسابی بدن دست مشتری کپکام هم فعلا داره تمام IP هاش رکورد فروش میزنه که دقیقا همین رو نشون میده
 
آخرین ویرایش:
:x
اما نسل 6 و 7 رسیدن به فروش 5 تا 6 میلیون نهایت موفقیت بازی های خطی بود ( منهای فرست پارتی های نینتندو )
نسل 8 اولین نسلی بود که بازی های خطی , به فروش بالای 8 میلیون رسیدن
امار فروش GOW از 5 میلیون به بالای 20 میلیون رسیده
الان داری موفق ترین و قدیمی ترین ip داستان محور سونی رو مثال میزنی؟:D
همیشه چندتا مثال نقض وجود داره
این سری همیشه همینقدر میفروخته حالا اینی که اینقدر مثلا تو ایران پر طرفدار بوده قرار نیست تعمیم داده بشه به کل دنیا ! کلا همین حدودا بوده تازه الان توی اوجش به سر میبره (RE8 سریع ترین فروش رو بین همه رزیدنت اول ها داشته)

اینو یـ زمانی EA گفت الان همون EA رو اورده به بازیای سنیگل پلیر الان به واسطه فضای مجازی بازیا داستان محور فرست بیشتری واسه دیده شدن دارن به شرطی که بتونن خوب مارکتینگ کنند و محصول درست حسابی بدن دست مشتری کپکام هم فعلا داره تمام IP هاش رکورد فروش میزنه که دقیقا همین رو نشون میده
همون ea که مثال زدی اکثر ip های پرفروشش انلاین و سرویس محورن، حالا چه اپکس چه فیفا چه بتل و ...
پ.ن: این روزها طرف با 4 نفر یه بازی فری تو پلی میسازه ، و با میکرو چندین برابر ip های قدیمی سینگل پلیر داستان محور پول پارو میکنه
 
بنظرم برای اینکه بدونیم بازیهای سینگل نسبت به مثلا 6.....7 سال چقدر رشد درآمدی داشتن باید نه به تعداد نسخه فروش بلکه به درصدی که بازار دستشونه توجه کنیم
با گسترش صنعت بازی و همه گیر شدن بازی رو پلتفرما و بسترهای مختلف و مخصوصا بازی انلاین بنظر من که بازیهای سینگل پلیر درصد زیادی از بازار رو از دست دادن و درصد بزرگی از بازر برای بازیهای انلاین و موبایلی و .... هست

.
 
اما نسل 6 و 7 رسیدن به فروش 5 تا 6 میلیون نهایت موفقیت بازی های خطی بود ( منهای فرست پارتی های نینتندو )
هزینه ساخت بازی تو نسل ۶ و ۷ هم اصلا قابل مقایسه با الان نیست. الان فروش زیر ۳-۴ میلیون برای یک بازی AAA شکست کامل حساب میشه.
 
بنظرم برای اینکه بدونیم بازیهای سینگل نسبت به مثلا 6.....7 سال چقدر رشد درآمدی داشتن باید نه به تعداد نسخه فروش بلکه به درصدی که بازار دستشونه توجه کنیم
با گسترش صنعت بازی و همه گیر شدن بازی رو پلتفرما و بسترهای مختلف و مخصوصا بازی انلاین بنظر من که بازیهای سینگل پلیر درصد زیادی از بازار رو از دست دادن و درصد بزرگی از بازر برای بازیهای انلاین و موبایلی و .... هست

.

قدیم چون بازی های آنلاین وجود نداشتن، طبیعتا گیم کنسولی مساوی با بازی سینگل پلیر داستان محور بود، و در نتیجه طبیعیه که هرچی بازی های آنلاین مختلف بیشتری تولید شدن، سهم این بازی ها هم کمتر بشه. اما اگه مثلا بازی های سینگل پلیر مطرح رو مقایسه کنیم با خودشون، یا عناوین مشابه تو نسل های قبل، به وضوح میبینیم میزان فروش رشد کرده و اصلا کمتر نشده.

به عنوان مثال تا یه مدت پرفروش ترین بازی سونی GT3 با فروش 15 میلیونی بود، اونم روی PS2 باو Installed Base بسیار بالا 150 میلیونی، اما الان فکر کنم SM ـه با سی و خورده ای میلیون نسخه فروش. و کلا بازی های سینگل خفن سونی از دم دارن فروش های بالایی رو تجربه میکنن که نسل های قبل بیشتر بودن. Last و UC و GoW و....

مشکل تولید بازی های سینگل پلیر اینه که هم زمان ساخت رفته بالا، هم هزینه تولید، مثلا به قول کوری بارلاگ قبلا میتونستن تو دو سال یه بازی کامل رو بسازن، اما الان دو سال زمان لازم برای ساخت یه باس فایته، و خود بازی هم 4 5 سال رو راحت میبره. هزینه های تولید هم چند برابر شده، مثلا اگه یادتون باشه Gears 1 هزینه تولیدش 10 میلیون دلار بود و مارکتش 30 میلیون دلار، روی هم میشد 40 تا، اما الان یه بازی تو اون اسکیل با زیر 200 میلیون دلار بودجه محاله تولید بشه. یعنی خود تولید بالای 10 برابر شده، با زمان خیلی طولانی تر، اما فروش نهایت دوبرابر میشه و به همون میزان نمیره بالا. خیلی هم گرون کننش میتونن 70 دلار بفروشن که باز جواب گو این افزایش هزینه نیست. برای همین یه سری تز میدن بازی سینگل پلیر مرده و آنلاین باید ساخت که بیشتر پول در آورد و هزینه تولید برگرده.
 
بنظرم برای اینکه بدونیم بازیهای سینگل نسبت به مثلا 6.....7 سال چقدر رشد درآمدی داشتن باید نه به تعداد نسخه فروش بلکه به درصدی که بازار دستشونه توجه کنیم
با گسترش صنعت بازی و همه گیر شدن بازی رو پلتفرما و بسترهای مختلف و مخصوصا بازی انلاین بنظر من که بازیهای سینگل پلیر درصد زیادی از بازار رو از دست دادن و درصد بزرگی از بازر برای بازیهای انلاین و موبایلی و .... هست

.
این دو شاخص سهم بازار و درآمد جدا از هم هستند.
هر محصولی امکان داره سهم بازار رو طی مدتی از دست بده ولی لزوما به معنی کاهش درامد نیست . طبق گفته خود شما بازار گسترس پیدا کرده پس امکان اینکه با توسعه بازار درآمد برخلاف کاهش سهم بازار افزایش یافته باشد.
 
  • Like
Reactions: SHAYAN1999
صدر نشینی الدن در USA (ماه می)

View attachment 259774

نکات جدول فروش این ماه آمریکا

  • نینتندو سوییچ پرفروش ترین کنسول به لحاظ عددی و دلاری بوده. سوییچ پرفروش ترین کنسول سال تا به الان به لحاظ عددی بوده. به لحاظ دلاری اما این کنسول Xbox Series X|S ـه که پرفروش ترین کنسول سال بوده
  • الدن رینگ رو جفت پلتفرم های استیم و ایکس باکس، پرفروش ترین بازی ماه بوده و روی پلی استیشن، دومین بازی پرفروش ماه بود
  • اسکایریم بعد تقریبا 5 سال (نوامبر 2017) موفق شده به جدول Top 20 پرفروش ترین بازی های ماه برگرده. نصف فروش این عنوان از طریق استیم محقق شده
  • پرفروش ترین اکسسوری این هم دوال شاک 4 رنگ مشکی بوده. پرفروش ترین اکسسوری سال تا به حال کماکان سری دوم کنترلر الیت ایکس باکسه
 
همون ea که مثال زدی اکثر ip های پرفروشش انلاین و سرویس محورن، حالا چه اپکس چه فیفا چه بتل و ...
پ.ن: این روزها طرف با 4 نفر یه بازی فری تو پلی میسازه ، و با میکرو چندین برابر ip های قدیمی سینگل پلیر داستان محور پول پارو میکنه
خوب بازم ربطی نداره بازار بازیا انلاین بزرگ تر شده این به این معنی نیست که بازار بازیا سینگل پلیر کوچیک شدن . اصلا چرا راه دور بریم مگه همین الدن رینگ سه ماه پیش لانچ نشد ؟ الان بالاتر از هر بازی دیگه تو امار NPD امریکا مقام اول رو گرفته .
کلا مهم نیست چه سبکی باشه صنعت گیمینگ از هر سمتی که بخوای حساب کنی تو دوران اوج خودش داره به سر میبره . جوری مین استریم شده که واسه هر سبکی شما میتونی مخاطب پیدا کنی فقط کافیه مارکتینگ درست حسابی داشته باشی (که خوب اینم به واسطه اینترنت خیلی راحت شده) تازه این مربوط میشه به عصری که هنوز کنسولای خونگی و PC پاشنه اَشیل بازی کردنن وقتی یـ چیزی مثل کلاود همه گیر بشه بیشتر از اینا فرصت واسه دیده شدن هست.
 
خوب بازم ربطی نداره بازار بازیا انلاین بزرگ تر شده این به این معنی نیست که بازار بازیا سینگل پلیر کوچیک شدن . اصلا چرا راه دور بریم مگه همین الدن رینگ سه ماه پیش لانچ نشد ؟ الان بالاتر از هر بازی دیگه تو امار NPD امریکا مقام اول رو گرفته .
کلا مهم نیست چه سبکی باشه صنعت گیمینگ از هر سمتی که بخوای حساب کنی تو دوران اوج خودش داره به سر میبره . جوری مین استریم شده که واسه هر سبکی شما میتونی مخاطب پیدا کنی فقط کافیه مارکتینگ درست حسابی داشته باشی (که خوب اینم به واسطه اینترنت خیلی راحت شده) تازه این مربوط میشه به عصری که هنوز کنسولای خونگی و PC پاشنه اَشیل بازی کردنن وقتی یـ چیزی مثل کلاود همه گیر بشه بیشتر از اینا فرصت واسه دیده شدن هست.
مثالت درست نیست احمد
من دو دلیل میارم که اگر قانع نشدی بحثو خاتمه میدم
اول اینکه یکی از مهم ترین پوئن های بازی های میازاکی بخش انلاین و سیستم کوآپش هستش که اکثرا سر همین بازی رو خریداری و حتی سالها نگه میدارن(اینو به عنوان فن تیر استاد میگم)
پس به هیچ عنوان الدن یه بازی سینگل پلیر داستان محور افلاین به مانند بلفرض Evil نیست!
ثانیا شما انتظار داری یه بازی مولتی پلتفرم که از لحاظ متا رنک 4 تاریخ open عه، و همینطور جزو رنک های اولیه ی تاریخ متاکریتیک هستش مثل بقیه فروش کنه؟
باز هم میگم مثال نقض میشه اورد، منتهی کلیت ندارد
 
اول اینکه یکی از مهم ترین پوئن های بازی های میازاکی بخش انلاین و سیستم کوآپش هستش که اکثرا سر همین بازی رو خریداری و حتی سالها نگه میدارن(اینو به عنوان فن تیر استاد میگم)
کاملا این حرفت اشتباهه .
خود شما که مثلا فن تیر میازاکی هستی الدن رینگ رو به خاطر کواپش خریدی یا فضا سازی واتمسفر و باس فایت ها و کلا سیستم گیم پلی بازی ؟
اصلا مگه سکیرو کواپ داشت ؟ تو فروش بهترین عملکرد رو توی سرعت فروش بین بازیهای میازاکی مگه تا اون زمان به دست نیاورد ؟
 
  • Like
Reactions: soltanmasoud
کاملا این حرفت اشتباهه .
خود شما که مثلا فن تیر میازاکی هستی الدن رینگ رو به خاطر کواپش خریدی یا فضا سازی واتمسفر و باس فایت ها و کلا سیستم گیم پلی بازی ؟
اصلا مگه سکیرو کواپ داشت ؟ تو فروش بهترین عملکرد رو توی سرعت فروش بین بازیهای میازاکی مگه تا اون زمان به دست نیاورد ؟
به همون اندازه که به قول شما فضا سازی واتمسفر و باس فایت و داستان مهمه واسم، همون میزان وجود سیستم انلاین و کواپش مهمه
ما هزاران ساعت با رفقا و ... vs زدیم و یا کمک سایرین دادیم در سری های سولزبورن
خود فرقه هایی که در سری سولز توسط سازنده قرار گرفته مملو از پلیرهاییه که واسه تیم خودشون هزاران بار به صورت اینویدر به دنیای سایرین اتک زدن و از لذت بخش ترین خاطرات و لحظات رو ساختن
و البته هزاران بار فوحش ناموسی خوردن:دی
همیشه ی خدا سرورها بعد از این همه سال همچنان شلوغ بوده و همین بخش به یکی از فان ترین تجارب گیمینگی پلیرها تبدیل شده
بلفرض شما سکیرو که تجربه ی سینگل فوق العاده ایی رو داشت رو ببین که خیلی زود فراموش شد و در خود کامینیوتی میازاکی به ندرت کسی راجبش صحبت میکنه، یا حتی دیمن سولز رو
ولی شما همین الان توییترو چک کن، اصلا نه تنها اونجا بلکه کامنیوتی هارو، مباحث اکثرا راجب سولزبورن و الدن و تجارب بخش انلاین و ... اوناس
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or