این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
این روزها فروش بازی هایی سینگل پلیر با داستان خطی و فاقد بخش انلاین به نسبت نسل های قبلی افت محسوسی دارن ؟؟؟؟این روزها فروش بازی هایی سینگل پلیر با داستان خطی و فاقد بخش انلاین به نسبت نسل های قبلی افت محسوسی دارن
الخصوص اینکه فرانچایز RE از نسخه ی چهارم به بعد گرفتار لوپ تکرار مکررات شدن
و حالا دلایل دیگر....
پ.ن: در کل احساس میکنم خلاقیت در داستان نویسی و لول دیزاین و خلق دنیاها و .. به نسبت نسل های گذشته تا حدود زیادی از بین رفته
این اماری که شما گذاشتی رو خود بنده در همین تاپیک قرار دادم، پس ازش اطلاع دارماین روزها فروش بازی هایی سینگل پلیر با داستان خطی و فاقد بخش انلاین به نسبت نسل های قبلی افت محسوسی دارن ؟؟؟؟
بر عکس امروز فروش بازی های خطی چند برابر گذشته است
امار فروش فرست پارتی های سونی و نینتندو مشخص
پر فروش ترین نسخه RE
RE 7 10.8 میلیون نسخه
RE2 REMAKE 9.6 میلیون نسخه
RE 5 8.2 میلیون نسخه
RE 6 8.2 میلیون نسخه
RE Village 6.1 میلیون نسخه
Platinum Titles |Product Data | CAPCOM
این اماری که شما گذاشتی رو خود بنده در همین تاپیک قرار دادم، پس ازش اطلاع دارم
رفیقمون دم از اعداد بالای 10m زده
بهتره کورکورانه کپی پیست کردن رو کنار بزاری
این سری همیشه همینقدر میفروخته حالا اینی که اینقدر مثلا تو ایران پر طرفدار بوده قرار نیست تعمیم داده بشه به کل دنیا ! کلا همین حدودا بوده تازه الان توی اوجش به سر میبره (RE8 سریع ترین فروش رو بین همه رزیدنت اول ها داشته)چرا سری بازی های محبوب رزیدنت ایول پدر ترس در ویدیو گیم به زور به بالای ۱۰ میلیون می رسند ؟؟؟؟؟. با مشقت فراوان
اینو یـ زمانی EA گفت الان همون EA رو اورده به بازیای سنیگل پلیر الان به واسطه فضای مجازی بازیا داستان محور فرصت بیشتری واسه دیده شدن دارن به شرطی که بتونن خوب مارکتینگ کنند و محصول درست حسابی بدن دست مشتری کپکام هم فعلا داره تمام IP هاش رکورد فروش میزنه که دقیقا همین رو نشون میدهاین روزها فروش بازی هایی سینگل پلیر با داستان خطی و فاقد بخش انلاین به نسبت نسل های قبلی افت محسوسی دارن
الخصوص اینکه فرانچایز RE از نسخه ی چهارم به بعد گرفتار لوپ تکرار مکررات شدن
و حالا دلایل دیگر....
پ.ن: در کل احساس میکنم خلاقیت در داستان نویسی و لول دیزاین و خلق دنیاها و .. به نسبت نسل های گذشته تا حدود زیادی از بین رفته
الان داری موفق ترین و قدیمی ترین ip داستان محور سونی رو مثال میزنی؟
اما نسل 6 و 7 رسیدن به فروش 5 تا 6 میلیون نهایت موفقیت بازی های خطی بود ( منهای فرست پارتی های نینتندو )
نسل 8 اولین نسلی بود که بازی های خطی , به فروش بالای 8 میلیون رسیدن
امار فروش GOW از 5 میلیون به بالای 20 میلیون رسیده
همون ea که مثال زدی اکثر ip های پرفروشش انلاین و سرویس محورن، حالا چه اپکس چه فیفا چه بتل و ...این سری همیشه همینقدر میفروخته حالا اینی که اینقدر مثلا تو ایران پر طرفدار بوده قرار نیست تعمیم داده بشه به کل دنیا ! کلا همین حدودا بوده تازه الان توی اوجش به سر میبره (RE8 سریع ترین فروش رو بین همه رزیدنت اول ها داشته)
اینو یـ زمانی EA گفت الان همون EA رو اورده به بازیای سنیگل پلیر الان به واسطه فضای مجازی بازیا داستان محور فرست بیشتری واسه دیده شدن دارن به شرطی که بتونن خوب مارکتینگ کنند و محصول درست حسابی بدن دست مشتری کپکام هم فعلا داره تمام IP هاش رکورد فروش میزنه که دقیقا همین رو نشون میده
هزینه ساخت بازی تو نسل ۶ و ۷ هم اصلا قابل مقایسه با الان نیست. الان فروش زیر ۳-۴ میلیون برای یک بازی AAA شکست کامل حساب میشه.اما نسل 6 و 7 رسیدن به فروش 5 تا 6 میلیون نهایت موفقیت بازی های خطی بود ( منهای فرست پارتی های نینتندو )
بنظرم برای اینکه بدونیم بازیهای سینگل نسبت به مثلا 6.....7 سال چقدر رشد درآمدی داشتن باید نه به تعداد نسخه فروش بلکه به درصدی که بازار دستشونه توجه کنیم
با گسترش صنعت بازی و همه گیر شدن بازی رو پلتفرما و بسترهای مختلف و مخصوصا بازی انلاین بنظر من که بازیهای سینگل پلیر درصد زیادی از بازار رو از دست دادن و درصد بزرگی از بازر برای بازیهای انلاین و موبایلی و .... هست
.
این دو شاخص سهم بازار و درآمد جدا از هم هستند.بنظرم برای اینکه بدونیم بازیهای سینگل نسبت به مثلا 6.....7 سال چقدر رشد درآمدی داشتن باید نه به تعداد نسخه فروش بلکه به درصدی که بازار دستشونه توجه کنیم
با گسترش صنعت بازی و همه گیر شدن بازی رو پلتفرما و بسترهای مختلف و مخصوصا بازی انلاین بنظر من که بازیهای سینگل پلیر درصد زیادی از بازار رو از دست دادن و درصد بزرگی از بازر برای بازیهای انلاین و موبایلی و .... هست
.
خوب بازم ربطی نداره بازار بازیا انلاین بزرگ تر شده این به این معنی نیست که بازار بازیا سینگل پلیر کوچیک شدن . اصلا چرا راه دور بریم مگه همین الدن رینگ سه ماه پیش لانچ نشد ؟ الان بالاتر از هر بازی دیگه تو امار NPD امریکا مقام اول رو گرفته .همون ea که مثال زدی اکثر ip های پرفروشش انلاین و سرویس محورن، حالا چه اپکس چه فیفا چه بتل و ...
پ.ن: این روزها طرف با 4 نفر یه بازی فری تو پلی میسازه ، و با میکرو چندین برابر ip های قدیمی سینگل پلیر داستان محور پول پارو میکنه
مثالت درست نیست احمدخوب بازم ربطی نداره بازار بازیا انلاین بزرگ تر شده این به این معنی نیست که بازار بازیا سینگل پلیر کوچیک شدن . اصلا چرا راه دور بریم مگه همین الدن رینگ سه ماه پیش لانچ نشد ؟ الان بالاتر از هر بازی دیگه تو امار NPD امریکا مقام اول رو گرفته .
کلا مهم نیست چه سبکی باشه صنعت گیمینگ از هر سمتی که بخوای حساب کنی تو دوران اوج خودش داره به سر میبره . جوری مین استریم شده که واسه هر سبکی شما میتونی مخاطب پیدا کنی فقط کافیه مارکتینگ درست حسابی داشته باشی (که خوب اینم به واسطه اینترنت خیلی راحت شده) تازه این مربوط میشه به عصری که هنوز کنسولای خونگی و PC پاشنه اَشیل بازی کردنن وقتی یـ چیزی مثل کلاود همه گیر بشه بیشتر از اینا فرصت واسه دیده شدن هست.
کاملا این حرفت اشتباهه .اول اینکه یکی از مهم ترین پوئن های بازی های میازاکی بخش انلاین و سیستم کوآپش هستش که اکثرا سر همین بازی رو خریداری و حتی سالها نگه میدارن(اینو به عنوان فن تیر استاد میگم)
به همون اندازه که به قول شما فضا سازی واتمسفر و باس فایت و داستان مهمه واسم، همون میزان وجود سیستم انلاین و کواپش مهمهکاملا این حرفت اشتباهه .
خود شما که مثلا فن تیر میازاکی هستی الدن رینگ رو به خاطر کواپش خریدی یا فضا سازی واتمسفر و باس فایت ها و کلا سیستم گیم پلی بازی ؟
اصلا مگه سکیرو کواپ داشت ؟ تو فروش بهترین عملکرد رو توی سرعت فروش بین بازیهای میازاکی مگه تا اون زمان به دست نیاورد ؟