این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
فکر کنم هزار بار گفته شد،منبع این حرف ها رو ذکر کنید.به نظر منم میرسه اما میدونی کی میشه گفت رسیده؟
وقتی که خرج تک تک بازیای چندصد میلیونی که ریخت تو این سرویس رو از توش در آورده باشه و رو سود کامل باشه.
الان هیلو چقدر خرج برداشته؟ چند سال پیش صحبت ۵۰۰ میلیون و غیره میکردن.در مورد فروش ، این بازی تو فروش سنتی دیگه ۱۰ میلیون نسخه میفروخت دیگه؟ الان چقدر فروخته وقتی مولتی رایگانه و بازی رو گیم پس هم هست؟ آماری نداریم اما بازی به سرعت از لیست پرفروش ها غیب شد پس نمیتونه ۲-۳ میلیون نسخه بیشتر فروخته باشه.
پس یعنی اون هزینه ساخت + کلی هم از مبلغ فروش بازی این وسط غیب شده ، جاش یه درآمد دلاری از حق عضویت اومده.
حالا شما اینو تعمیم بده به همه انحصاری های مایکروسافت. بعد به این ها اضافه کن خرج بازیای که پول میده بهشون تا بیاد رو گیم پس...
واقعا خیلی واضحه که خیلی مونده تا به اون روزی برسیم که بگیم این سرویس به جایی رسیده که بگیم حداقل ضرر نمیده.
منبع چی رو ذکر کنم؟فکر کنم هزار بار گفته شد،منبع این حرف ها رو ذکر کنید.
فعلا واکنشی که دولوپرها و ناشر ها داشتند بسیار مثبت بوده(این نگرانی در مورد ضرر بازیساز ها معنایی نداره) ، نگرانی هایی هست (برای هر چیز جدیدی هست)ولی بهتره با مدرک و شواهد صحبت کنید
باز هم میگم اگر جای معتبری گفته شده که بازیساز ها و مایکروسافت دارن پول هاشون رو میسوزونن برای یک سرویس ضررده ، مدرک و شواهد رو کنید .
اسم تاپیک: “آمار فروش کنسول ها و بازی ها”گفتم که آماری از فروش ها نداریم و نخواهیم داشت
ببینید شما گفتید ، فروش بازی ها کم شده تبدیل شده به حق عضویت، از اون طرف به بقیه هم پول میده تا بازیشون بیاد رو گیم پس و همه رو میشه با ۱۰ دلار بازی کرد و میگید حالا حالا ها کار داره تا از ضرر بیاد بیرون، این یعنی چی؟ یعنی ناشر ها و مخصوصا مایکروسافت دارن ضرر هنگفتی در قبال این سرویس میدن تا ببینن قمارشون جواب میده یا نه؟ من منبع این حرف ها رو میخواممنبع چی رو ذکر کنم؟
گفتم که آماری از فروش ها نداریم و نخواهیم داشت چون سیستم اعلام این ها رو هم مایکرو برد سمت پلیر دیگه آمار فروش فکر نکنم بده.
اما افت فروش بازیای انحصاریش که به شدت واضحه کافیه چارت ها رو دنبال کنید
در مورد هزینه ساخت هم که از هیلو خیلی خبر هست میتونید سرچ کنید ضمن اینکه دیگه چند صد میلیون خرج ساخت بازی AAA کردن یه چیز بدیهی شده.
حالا شما مدرک بده برای حرفای خودت که میگی نه این طور نیست
چرا ناشرها ضرر بدن؟ببینید شما گفتید ، فروش بازی ها کم شده تبدیل شده به حق عضویت، از اون طرف به بقیه هم پول میده تا بازیشون بیاد رو گیم پس و همه رو میشه با ۱۰ دلار بازی کرد و میگید حالا حالا ها کار داره تا از ضرر بیاد بیرون، این یعنی چی؟ یعنی ناشر ها و مخصوصا مایکروسافت دارن ضرر هنگفتی در قبال این سرویس میدن تا ببینن قمارشون جواب میده یا نه؟ من منبع این حرف ها رو میخوام
مثلا من از واکنش مثبت سازنده ها و ناشران کلی نقل و قول گذاشتم و نظر خودم نیست،
نظر شما هم متین ، ولی چرا باید جدی بگیریمش؟ این چیزایی که گفتی اگر ناشران یا سازنده ها بگن، اونوقت میشه بحث کرد (حتی لازم نیست خود مایکروسافت چیزی اعلام کنه) ،واکنش فعلا مثبت بوده پس چرا باید این حرف ها رو جدی گرفت؟ به خاطر همین منبع میخوام.
یک نکته دیگه هم بخوام ذکر کنم این هستش که قرار نیست همه بازی هایAAA بیان و ۱۰ تا ۲۰ میلیون نسخه بفروشن… خیلی بازی های خاصی به این مقدار میرسن… و خب اون ناشر میتونه تصمیم بگیره بازی رو بیاره روی گیم پس یا نه…
بحث اینه که مایکرو اون 60$ رو نمیخواد از بازیی مثل هیلوبه نظر منم میرسه اما میدونی کی میشه گفت رسیده؟
وقتی که خرج تک تک بازیای چندصد میلیونی که ریخت تو این سرویس رو از توش در آورده باشه و رو سود کامل باشه.
الان هیلو چقدر خرج برداشته؟ چند سال پیش صحبت ۵۰۰ میلیون و غیره میکردن.در مورد فروش ، این بازی تو فروش سنتی دیگه ۱۰ میلیون نسخه میفروخت دیگه؟ الان چقدر فروخته وقتی مولتی رایگانه و بازی رو گیم پس هم هست؟ آماری نداریم اما بازی به سرعت از لیست پرفروش ها غیب شد پس نمیتونه ۲-۳ میلیون نسخه بیشتر فروخته باشه.
پس یعنی اون هزینه ساخت + کلی هم از مبلغ فروش بازی این وسط غیب شده ، جاش یه درآمد دلاری از حق عضویت اومده.
حالا شما اینو تعمیم بده به همه انحصاری های مایکروسافت. بعد به این ها اضافه کن خرج بازیای که پول میده بهشون تا بیاد رو گیم پس...
واقعا خیلی واضحه که خیلی مونده تا به اون روزی برسیم که بگیم این سرویس به جایی رسیده که بگیم حداقل ضرر نمیده.
اتفاقا گیک ترین هیتر هیلو هم بیارید قبول داره که نسخه آخر خیلی خیلی بهتر از نسخه قبلیش بوده (با اختلاف)، حالا شما میگی کیفیتش پایینتره، حقیقتا it was news to meگیک ترین فن هیلو رو هم بیارید نمیتونه هضم کنه که این فرنچایز همون کنسول هولدریه که سالها پیش بوده ولی شما هر نسخه جدیدی که با کیفیت پایین تر از قبلیش ساخته میشه رو با هزار جور توجیه میبریدش به بالاترین حد ممکن. البته مهم لذت بردن شما از چیزیه که بابتش هزینه میکنید و وقت میزارید. چیرز
ناشر که مشخصه ، چون پولی که میتونه از فروش ۶۰ دلاری بگیره ممکنه بیشتر از قراردادی باشه که با مایکرو بسته. مثلا حتی بازی ای مثل سایبرپانک هم هنوز ناشر حاضر نشده وارد گیم پسش کنه، پس این حرف که ناشر قرار نیست ضرری یا بهتر بگم ریسک در سود بکنه غلطه.چرا ناشرها ضرر بدن؟
بازیا وقتی میاد رو این سرویس یعنی مایکرو به ناشر پول داده بابتش.هم بازیش رو ملت بیشتر بازی میکنن هم از طرفی هم به خاطرش از مایکروسافت پول گرفته. ناشرهای دیگه اصلا قرار نیست ضرری کنن این وسط ، اتفاقا کلی هم به نفعشونه.
بحث من فقط در مورد هاستِ این مجموعس که اینجا میشه مایکروسافت.
اینجا فقط مایکروسافته که داره هزینه میکنه به امید برگشت سرمایه بهتر.این که دیگه منبع نمیخواد این رو همه میدونن.
البته منظورشون خرید نکردن بازیهایی هست که داخل گیم پسهنه اینکه کلا دیگه بازی نمی خرنیک سری ها میگفتن با گیم پس ، دیگه اکس باکس پلیر ها حاضر نیستند ، بازی ای بخرن ، این هم از اون حرف های بی سر و ته و بدون منبع بود که الدن رینگ بخوبی این قضیه رو رد کرد
موفق باشی.
نگاه کن یه امار سادس شبیه دو دوتا هست
مایکروسافت برای خرج ساخت استار فیلد نزدیک ۲۰۰میلیون خرج میکنه با هزینه تبلیغاتی
و روی گیم پس هم میاد گیم پس جند میلیون یوزر داره بگیم ۲۵میلیون چقدر اینا با ۱۸۰دلار کامل اشتراک خریدن ؟
ایا هزیته ۲۰۰میلیون برگشت داده میشه یا سودی داره برا مایکروسافت؟
فعلا گیم پس این هزینه های که داره رو برا جذب مخاطب هست تا بتونه بوزر هایی جذب کنه تا اونا بدون تعلل هر سال اشتراک رو تمدید کنن تا گیم پس به سوددهی برسه