Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,506
نام
عرفان
به نظر منم میرسه اما می‌دونی کی میشه گفت رسیده؟
وقتی که خرج تک تک بازیای چندصد میلیونی که ریخت تو این سرویس رو از توش در آورده باشه و رو سود کامل باشه.
الان هیلو چقدر خرج برداشته؟ چند سال پیش صحبت ۵۰۰ میلیون و غیره میکردن.در مورد فروش ، این بازی تو فروش سنتی دیگه ۱۰ میلیون نسخه می‌فروخت دیگه؟ الان چقدر فروخته وقتی مولتی رایگانه و بازی رو گیم پس هم هست؟ آماری نداریم اما بازی به سرعت از لیست پرفروش ها غیب شد پس نمیتونه ۲-۳ میلیون نسخه بیشتر فروخته باشه.
پس یعنی اون هزینه ساخت + کلی هم از مبلغ فروش بازی این وسط غیب شده ، جاش یه درآمد دلاری از حق عضویت اومده.
حالا شما اینو تعمیم بده به همه انحصاری های مایکروسافت. بعد به این ها اضافه کن خرج بازیای که پول میده بهشون تا بیاد رو گیم پس...
واقعا خیلی واضحه که خیلی مونده تا به اون روزی برسیم که بگیم این سرویس به جایی رسیده که بگیم حداقل ضرر نمی‌ده.
فکر کنم هزار بار گفته شد،منبع این حرف ها رو ذکر کنید.
فعلا واکنشی که دولوپرها و ناشر ها داشتند بسیار مثبت بوده(این نگرانی در مورد ضرر بازیساز ها معنایی نداره) ، نگرانی هایی هست (برای هر چیز جدیدی هست)ولی بهتره با مدرک و شواهد صحبت کنید
باز هم میگم اگر جای معتبری گفته شده که بازیساز ها و مایکروسافت دارن پول هاشون رو میسوزونن برای یک سرویس ضررده ، مدرک و شواهد رو کنید .
 

UFOPower

کاربر سایت
Dec 23, 2008
5,520
نام
میلاد
فکر کنم هزار بار گفته شد،منبع این حرف ها رو ذکر کنید.
فعلا واکنشی که دولوپرها و ناشر ها داشتند بسیار مثبت بوده(این نگرانی در مورد ضرر بازیساز ها معنایی نداره) ، نگرانی هایی هست (برای هر چیز جدیدی هست)ولی بهتره با مدرک و شواهد صحبت کنید
باز هم میگم اگر جای معتبری گفته شده که بازیساز ها و مایکروسافت دارن پول هاشون رو میسوزونن برای یک سرویس ضررده ، مدرک و شواهد رو کنید .
منبع چی رو ذکر کنم؟
گفتم که آماری از فروش ها نداریم و نخواهیم داشت چون سیستم اعلام این ها رو هم مایکرو برد سمت پلیر دیگه آمار فروش فکر نکنم بده.
اما افت فروش بازیای انحصاریش که به شدت واضحه کافیه چارت ها رو دنبال کنید
در مورد هزینه ساخت هم که از هیلو خیلی خبر هست میتونید سرچ کنید ضمن اینکه دیگه چند صد میلیون خرج ساخت بازی AAA کردن یه چیز بدیهی شده.
حالا شما مدرک بده برای حرفای خودت که میگی نه این طور نیست
 

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,506
نام
عرفان
منبع چی رو ذکر کنم؟
گفتم که آماری از فروش ها نداریم و نخواهیم داشت چون سیستم اعلام این ها رو هم مایکرو برد سمت پلیر دیگه آمار فروش فکر نکنم بده.
اما افت فروش بازیای انحصاریش که به شدت واضحه کافیه چارت ها رو دنبال کنید
در مورد هزینه ساخت هم که از هیلو خیلی خبر هست میتونید سرچ کنید ضمن اینکه دیگه چند صد میلیون خرج ساخت بازی AAA کردن یه چیز بدیهی شده.
حالا شما مدرک بده برای حرفای خودت که میگی نه این طور نیست
ببینید شما گفتید ، فروش بازی ها کم شده تبدیل شده به حق عضویت، از اون طرف به بقیه هم پول میده تا بازیشون بیاد رو گیم پس و همه رو میشه با ۱۰ دلار بازی کرد و میگید حالا حالا ها کار داره تا از ضرر بیاد بیرون، این یعنی چی؟ یعنی ناشر ها و مخصوصا مایکروسافت دارن ضرر هنگفتی در قبال این سرویس میدن تا ببینن قمارشون جواب میده یا نه؟ من منبع این حرف ها رو میخوام
مثلا من از واکنش مثبت سازنده ها و ناشران کلی نقل و قول گذاشتم و نظر خودم نیست،
نظر شما هم متین ، ولی چرا باید جدی بگیریمش؟ این چیزایی که گفتی اگر ناشران یا سازنده ها بگن، اونوقت میشه بحث کرد (حتی لازم نیست خود مایکروسافت چیزی اعلام کنه) ،واکنش فعلا مثبت بوده پس چرا باید این حرف ها رو جدی گرفت؟ به خاطر همین منبع میخوام.

یک نکته دیگه هم بخوام ذکر کنم این هستش که قرار نیست همه بازی هایAAA بیان و ۱۰ تا ۲۰ میلیون نسخه بفروشن… خیلی بازی های خاصی به این مقدار میرسن… و خب اون ناشر میتونه تصمیم بگیره بازی رو بیاره روی گیم پس یا نه…
 

UFOPower

کاربر سایت
Dec 23, 2008
5,520
نام
میلاد
ببینید شما گفتید ، فروش بازی ها کم شده تبدیل شده به حق عضویت، از اون طرف به بقیه هم پول میده تا بازیشون بیاد رو گیم پس و همه رو میشه با ۱۰ دلار بازی کرد و میگید حالا حالا ها کار داره تا از ضرر بیاد بیرون، این یعنی چی؟ یعنی ناشر ها و مخصوصا مایکروسافت دارن ضرر هنگفتی در قبال این سرویس میدن تا ببینن قمارشون جواب میده یا نه؟ من منبع این حرف ها رو میخوام
مثلا من از واکنش مثبت سازنده ها و ناشران کلی نقل و قول گذاشتم و نظر خودم نیست،
نظر شما هم متین ، ولی چرا باید جدی بگیریمش؟ این چیزایی که گفتی اگر ناشران یا سازنده ها بگن، اونوقت میشه بحث کرد (حتی لازم نیست خود مایکروسافت چیزی اعلام کنه) ،واکنش فعلا مثبت بوده پس چرا باید این حرف ها رو جدی گرفت؟ به خاطر همین منبع میخوام.

یک نکته دیگه هم بخوام ذکر کنم این هستش که قرار نیست همه بازی هایAAA بیان و ۱۰ تا ۲۰ میلیون نسخه بفروشن… خیلی بازی های خاصی به این مقدار میرسن… و خب اون ناشر میتونه تصمیم بگیره بازی رو بیاره روی گیم پس یا نه…
چرا ناشرها ضرر بدن؟
بازیا وقتی میاد رو این سرویس یعنی مایکرو به ناشر پول داده بابتش.هم بازیش رو ملت بیشتر بازی میکنن هم از طرفی هم به خاطرش از مایکروسافت پول گرفته. ناشرهای دیگه اصلا قرار نیست ضرری کنن این وسط ، اتفاقا کلی هم به نفعشونه.
بحث من فقط در مورد هاستِ این مجموعس که اینجا میشه مایکروسافت.
اینجا فقط مایکروسافته که داره هزینه می‌کنه به امید برگشت سرمایه بهتر.این که دیگه منبع نمی‌خواد این رو همه میدونن.
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,269
نام
امیر حسین
به نظر منم میرسه اما می‌دونی کی میشه گفت رسیده؟
وقتی که خرج تک تک بازیای چندصد میلیونی که ریخت تو این سرویس رو از توش در آورده باشه و رو سود کامل باشه.
الان هیلو چقدر خرج برداشته؟ چند سال پیش صحبت ۵۰۰ میلیون و غیره میکردن.در مورد فروش ، این بازی تو فروش سنتی دیگه ۱۰ میلیون نسخه می‌فروخت دیگه؟ الان چقدر فروخته وقتی مولتی رایگانه و بازی رو گیم پس هم هست؟ آماری نداریم اما بازی به سرعت از لیست پرفروش ها غیب شد پس نمیتونه ۲-۳ میلیون نسخه بیشتر فروخته باشه.
پس یعنی اون هزینه ساخت + کلی هم از مبلغ فروش بازی این وسط غیب شده ، جاش یه درآمد دلاری از حق عضویت اومده.
حالا شما اینو تعمیم بده به همه انحصاری های مایکروسافت. بعد به این ها اضافه کن خرج بازیای که پول میده بهشون تا بیاد رو گیم پس...
واقعا خیلی واضحه که خیلی مونده تا به اون روزی برسیم که بگیم این سرویس به جایی رسیده که بگیم حداقل ضرر نمی‌ده.
بحث اینه که مایکرو اون 60$ رو نمیخواد از بازیی مثل هیلو
انتظار داره ( اگر بازی road map درست داشته باشه که پلیرها بمونند و یه جورایی بازی هیت بشه) پلیرها با خرید سیزن پس و لوت باکس و فلان و بیسار، به درآمدی بیشتر از 60$ برسه!

حالا هیلو و فورزا خوبن، درآمد بعد از عرضه دارن
ولی MS برای رسیدن به اون نقطه ای که مد نظرشه، حاضره برای بازی های سینگل پلیرش هم چنین کاری کنه

مایکرو هم این چیزا رو میدونسته که قرار نیست یک شبه به سود دهی حالت عادی برسه

ولی خوب وقتی به هدفش برسه اون موقع قوانین بازار احتمالا تغییر میکنه! مخصوصا اگر IPهای بزرگی که خریده همچنان جایگاه خودشون رو حفظ کنند و همینطور IPهای قدیمی و جدیدش هم بزرگ بمونند و بشن!

فعلا تا اون نقطه به نظرم هنوز فاصله زیادی هست:-"

---

اما در کل این اتفاقات فقط باعث بیشتر شدن GAASها حتی از سمت ترد پارتی ها و ایندی ها میشه، چون مدل در آمدی برای همه به اون سمت میره

من دید مثبتی به این اتفاق ندارم در کل:-"
حالا فعلا بشینیم ببینیم چی میشه:D
انقدر هم تو سر و کله هم نزنیم:-"
همینطور که گفتم مایکرو هرچقدرم ضرر بده بعید میدونم عقب بکشه از مسیرش! پس منتظر جایی رفتنش نباید بود:-"
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,106
گیک ترین فن هیلو رو هم بیارید نمیتونه هضم کنه که این فرنچایز همون کنسول هولدریه که سالها پیش بوده ولی شما هر نسخه جدیدی که با کیفیت پایین تر از قبلیش ساخته میشه رو با هزار جور توجیه میبریدش به بالاترین حد ممکن. البته مهم لذت بردن شما از چیزیه که بابتش هزینه میکنید و وقت میزارید. چیرز
اتفاقا گیک ترین هیتر هیلو هم بیارید قبول داره که نسخه آخر خیلی خیلی بهتر از نسخه قبلیش بوده (با اختلاف)، حالا شما میگی کیفیتش پایینتره، حقیقتا it was news to me:)>-:D

جدا از این، شما بحث گیم پس رو راه انداختید و گفتید که باعث سرویس محور شدن هیلو شده که متاسفانه حرف نسنجیده و بی ربطی بود چون مولتی پلیر هیلو هیچ نیازی به گیم پس نداره و f2p هست.
 

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,506
نام
عرفان
چرا ناشرها ضرر بدن؟
بازیا وقتی میاد رو این سرویس یعنی مایکرو به ناشر پول داده بابتش.هم بازیش رو ملت بیشتر بازی میکنن هم از طرفی هم به خاطرش از مایکروسافت پول گرفته. ناشرهای دیگه اصلا قرار نیست ضرری کنن این وسط ، اتفاقا کلی هم به نفعشونه.
بحث من فقط در مورد هاستِ این مجموعس که اینجا میشه مایکروسافت.
اینجا فقط مایکروسافته که داره هزینه می‌کنه به امید برگشت سرمایه بهتر.این که دیگه منبع نمی‌خواد این رو همه میدونن.
ناشر که مشخصه ، چون پولی که میتونه از فروش ۶۰ دلاری بگیره ممکنه بیشتر از قراردادی باشه که با مایکرو بسته. مثلا حتی بازی ای مثل سایبرپانک هم هنوز ناشر حاضر نشده وارد گیم پسش کنه، پس این حرف که ناشر قرار نیست ضرری یا بهتر بگم ریسک در سود بکنه غلطه.
مایکروسافت هم انقدر از سرویس گیم پس دهنش مزه کرده که ۶۹ میلیارد در یک بازار ۱۷۵ میلیاردی هزینه کرد. همین حالاش هم اثرات گیم پس مشخصه، فروش سریز خیلی بهتر از وان هستش.
یک سری ها میگفتن با گیم پس ، دیگه اکس باکس پلیر ها حاضر نیستند ، بازی ای بخرن ، این هم از اون حرف های بی سر و ته و بدون منبع بود که الدن رینگ بخوبی این قضیه رو رد کرد:D
موفق باشی.
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,772
نام
مراد حلیمی
یک سری ها میگفتن با گیم پس ، دیگه اکس باکس پلیر ها حاضر نیستند ، بازی ای بخرن ، این هم از اون حرف های بی سر و ته و بدون منبع بود که الدن رینگ بخوبی این قضیه رو رد کرد:D
موفق باشی.
البته منظورشون خرید نکردن بازیهایی هست که داخل گیم پسه:Dنه اینکه کلا دیگه بازی نمی خرن

+

در مورد بحثتون بنظرم وقتی خود مایکرو آمار و ارقامی نگفته از گیم پس نه میشه گفت خیلی خوب بوده براش و نه بد بوده براش. وقتی میزان درامد و مخصوصا سود دلاری این بخش هنوز مشخص نیست هر کی نظر میده بر اساس صرفا تحلیل خودشه.
اینی هم که میگید چون تا حالا 70 میلیارد دلار خرج کرده مایکرو پس این پول باید بهش برگرده یا داره بهش برمیگرده که بگیم کارشون سودده بوده هم اشتباه چون شرکتی به عظمت مایکرو اینطوری حساب و کتاب نمی کنه برای خرج کردن (که 10 تومن خرج میکنم تا پس فردا باید این 10 تومنم برگرده:D)

.
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,646
نام
سهيل
نگاه کن یه امار سادس شبیه دو دوتا هست

مایکروسافت برای خرج ساخت استار فیلد نزدیک ۲۰۰میلیون خرج میکنه با هزینه تبلیغاتی

و روی گیم پس هم میاد گیم پس جند میلیون یوزر داره بگیم ۲۵میلیون چقدر اینا با ۱۸۰دلار کامل اشتراک خریدن ؟
ایا هزیته ۲۰۰میلیون برگشت داده میشه یا سودی داره برا مایکروسافت؟

فعلا گیم پس این هزینه های که داره رو برا جذب مخاطب هست تا بتونه بوزر هایی جذب کنه تا اونا بدون تعلل هر سال اشتراک رو تمدید کنن تا گیم پس به سوددهی برسه

اون درآمد گیم پس درکنار درآمد فروش بازی بوده. حدود 1 میلیون نفر به صورت پیش خرید ورژن کامل یا Ultimate (اسمش یادم نیست) را پیش خرید کرده بودند. یعنی بازی قبل عرضه 70-80 میلیون دلار پول درآمد کسب کرده بود. طبق آمار غیر دقیق استیم اسپای هم بین 1 تا 2 میلیون فقط بازی روی استیم فروش داشته.

................

کارگردان Football Manager 2022 همین چند وقت پیش در جواب یک شخصی که پرسیده بود آیا از عرضه بازی تون به صورت DayOne روی گیم پس راضی هست به صراحت گفت بله.
گفتش که اگرچه ما به آمار فروش 1 میلیون نسخه ای کمی دیرتر رسیدیم ولی درمجموع تعداد پلیرهامون خیلی سریع تر رشد کرد امسال و در مجموع از عرضه بازی روی گیم پس راضی هستیم. (اینم یک مورد)
 

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
اینکه هنوز دارید گیم پس رو سرویسی تحت کنسول xbox میبینید عجیبه. MS کل بخش گیمینگش رو گیمپس میبینه. برای این هفته‌ی شما برنامه نریخته و وقتی میگه رقبای ما فلان شرکت هست حرف از الان نمی‌زنه.


خود شرکت برنامه‌ی مشخص داره و میگه من مردم سیاه نپوشید. یسری خوشحال اینجا میگن مرحوم گوه خورده ما سیاه می‌پوشیم!
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
1647338475122.png


آمار پرفروش ترین بازی های فرانسه تو سال 2021 (دیجیتالی + فیزیکی)
آمار فروش دیجیتالی بازی های نینتندو و مایکروسافت در دسترس نیستند


1647338213541.png

میزان درآمدزایی بازار ویدیوگیم تو فرانسه طی سال 2021، نزدیک 5.6 میلیارد یورو بوده
64 درصد فروش بازی های امسال رو فروش دیجیتالی شون تشکیل میده که نسبت به سال پیش 2 درصد افزایش داشته
2.37 میلیون دستگاه کنسول بازی های ویدیویی تو سال 2021 تو فرانسه فروش رفته که نینتندو سوییچ با 1.23 میلیون فروش، رتبه اول فروش سخت افزار رو داره.

رتبه بندی ناشرها از لحاظ عملکرد تجاری تو سال 2021

1647338495722.png
 
آخرین ویرایش:

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,622
نام
alireza
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر