آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

15 برابر پلیر بیشتر برا بازیای ایندی !!! قشنگ بهشت ـه واسه ایندی ها

البته برای ایندی ها 15 برابر پلیر بیشتر به معنی 15 برابر درآمد بیشتر نیست و انقدرا که فکر میکنید بهشت نیست. ناشر یه پول ثابت میگیره و بعد بازی میره روی گیم پس، رقم ها آنچنان هم WoW و خفن نیستن. حالا دیگه هرچقدر پلیر داشت مهم نیست. البته از حیث درآمد.
 
البته برای ایندی ها 15 برابر پلیر بیشتر به معنی 15 برابر درآمد بیشتر نیست و انقدرا که فکر میکنید بهشت نیست. ناشر یه پول ثابت میگیره و بعد بازی میره روی گیم پس، رقم ها آنچنان هم WoW و خفن نیستن. حالا دیگه هرچقدر پلیر داشت مهم نیست. البته از حیث درآمد.
آره از نظر مالی کاملاً درسته. اما فکر کنم افزایش ۱۵ برابری تعداد پلیر برای یه بازی Indie باعث بشه از Hidden Gem تبدیل به بازی قدر دیده و سازنده به وضعیت «دیده شده» برسه.
 
البته برای ایندی ها 15 برابر پلیر بیشتر به معنی 15 برابر درآمد بیشتر نیست و انقدرا که فکر میکنید بهشت نیست. ناشر یه پول ثابت میگیره و بعد بازی میره روی گیم پس، رقم ها آنچنان هم WoW و خفن نیستن. حالا دیگه هرچقدر پلیر داشت مهم نیست. البته از حیث درآمد.
در وحله اول ما جزئیات دقیق قرار داد مایکروسافت با تک تک سازنده ها رو نمیدونیم پس نمیتونیم بگیم یـ پول ثابت اونم جزئی همشون دریافت میکنن تموم میشه میره در وحله بعدی :

1648063765747.png

اینقدر خوب بوده که طرف رفته درجا دوباره قرار داد بسته !!!
 
در وحله اول ما جزئیات دقیق قرار داد مایکروسافت با تک تک سازنده ها رو نمیدونیم پس نمیتونیم بگیم یـ پول ثابت اونم جزئی همشون دریافت میکنن تموم میشه میره

در وهله اول شما خبر نداری اما من اتفاقا خیلی خوب میدونم. یه پول ثابت میدن و در یه مدت مشخص بازی میاد رو گیم پس. حالا چه هیچکس اهمیت نده و کسی بازی نکنه و چه ان میلیون نفر برن سراغش فرقی نمیکنه.

در وحله بعدی

در وهله بعدی هم من نگفتم بده، بیخود گارد نگیرید. شما گفتی پلیر 15 برابر شده پس بهشت و این داستان هاست، گفتم نه به اون شکل که فکر میکنی.

الان ناشر بازی خودمون که حالا در فرصت مناسب میگیم کیه، همه بازی هاش روی گیم پسه و یحتمل Naser هم روی گیم پس بیاد. ولی قراردادها، دریافتی ها و کلا ساز و کار مالی و بخصوص سیستم انحصار طلبی که اون پشت چیده شده و شما نمیبینید خیلی پیچیده تر از این حرف هاست.
 
قراردادها، دریافتی ها و کلا ساز و کار مالی و بخصوص سیستم انحصار طلبی که اون پشت چیده شده و شما نمیبینید خیلی پیچیده تر از این حرف هاست.
سیستم انحصارطلبی؟ :-/ یکم روشن تر بگو ببینیم داستان چیه:دی
 
یـ سری آمار از گیم پس :

View attachment 249891View attachment 249892View attachment 249893View attachment 249894


View attachment 249895

15 برابر پلیر بیشتر برا بازیای ایندی !!! قشنگ بهشت ـه واسه ایندی ها
هدف این امار ترقیب بازی ساز ها بوده ؟ :-??
این امار صرفا به درد سهام دارا می خوره

اگه هدف بازیساز ها بوده , مایکروسافت باید یه امار مشخص می داد
مثلا از بین 1000 بازی که در 5 سال اخیر روی گیم پس اومده
چند درصد موفق شده ؟
چند درصد شکست خورده ؟
چند درصد از بازی های موفق تک نفره بوده ؟ چند درصد مولتی پلیر؟
فرست پارتی های بزرگ مایکروسافت بعد از چند هفته افت پلیر شدید داشتن
بازی های موفق روی گیم بعد از هفته یا چند روز افت شدید پلیر پیدا می کنن ؟
چند درصد پلیر های زمان لانچ بعد از گذشت چند هفته , دوباره بازی تجربه می کنن ؟
عرضه بازی های بزرگ چه تاثیری روی بازی های دیگه داشته ؟
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Bellic

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or