این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
البته برای ایندی ها 15 برابر پلیر بیشتر به معنی 15 برابر درآمد بیشتر نیست و انقدرا که فکر میکنید بهشت نیست. ناشر یه پول ثابت میگیره و بعد بازی میره روی گیم پس، رقم ها آنچنان هم WoW و خفن نیستن. حالا دیگه هرچقدر پلیر داشت مهم نیست. البته از حیث درآمد.
البته برای ایندی ها 15 برابر پلیر بیشتر به معنی 15 برابر درآمد بیشتر نیست و انقدرا که فکر میکنید بهشت نیست. ناشر یه پول ثابت میگیره و بعد بازی میره روی گیم پس، رقم ها آنچنان هم WoW و خفن نیستن. حالا دیگه هرچقدر پلیر داشت مهم نیست. البته از حیث درآمد.
آره از نظر مالی کاملاً درسته. اما فکر کنم افزایش ۱۵ برابری تعداد پلیر برای یه بازی Indie باعث بشه از Hidden Gem تبدیل به بازی قدر دیده و سازنده به وضعیت «دیده شده» برسه.
البته برای ایندی ها 15 برابر پلیر بیشتر به معنی 15 برابر درآمد بیشتر نیست و انقدرا که فکر میکنید بهشت نیست. ناشر یه پول ثابت میگیره و بعد بازی میره روی گیم پس، رقم ها آنچنان هم WoW و خفن نیستن. حالا دیگه هرچقدر پلیر داشت مهم نیست. البته از حیث درآمد.
در وحله اول ما جزئیات دقیق قرار داد مایکروسافت با تک تک سازنده ها رو نمیدونیم پس نمیتونیم بگیم یـ پول ثابت اونم جزئی همشون دریافت میکنن تموم میشه میره در وحله بعدی :
اینقدر خوب بوده که طرف رفته درجا دوباره قرار داد بسته !!!
در وهله اول شما خبر نداری اما من اتفاقا خیلی خوب میدونم. یه پول ثابت میدن و در یه مدت مشخص بازی میاد رو گیم پس. حالا چه هیچکس اهمیت نده و کسی بازی نکنه و چه ان میلیون نفر برن سراغش فرقی نمیکنه.
در وهله بعدی هم من نگفتم بده، بیخود گارد نگیرید. شما گفتی پلیر 15 برابر شده پس بهشت و این داستان هاست، گفتم نه به اون شکل که فکر میکنی.
الان ناشر بازی خودمون که حالا در فرصت مناسب میگیم کیه، همه بازی هاش روی گیم پسه و یحتمل Naser هم روی گیم پس بیاد. ولی قراردادها، دریافتی ها و کلا ساز و کار مالی و بخصوص سیستم انحصار طلبی که اون پشت چیده شده و شما نمیبینید خیلی پیچیده تر از این حرف هاست.
هدف این امار ترقیب بازی ساز ها بوده ؟
این امار صرفا به درد سهام دارا می خوره
اگه هدف بازیساز ها بوده , مایکروسافت باید یه امار مشخص می داد
مثلا از بین 1000 بازی که در 5 سال اخیر روی گیم پس اومده
چند درصد موفق شده ؟
چند درصد شکست خورده ؟
چند درصد از بازی های موفق تک نفره بوده ؟ چند درصد مولتی پلیر؟
فرست پارتی های بزرگ مایکروسافت بعد از چند هفته افت پلیر شدید داشتن
بازی های موفق روی گیم بعد از هفته یا چند روز افت شدید پلیر پیدا می کنن ؟
چند درصد پلیر های زمان لانچ بعد از گذشت چند هفته , دوباره بازی تجربه می کنن ؟
عرضه بازی های بزرگ چه تاثیری روی بازی های دیگه داشته ؟