آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

در وهله اول شما خبر نداری اما من اتفاقا خیلی خوب میدونم. یه پول ثابت میدن و در یه مدت مشخص بازی میاد رو گیم پس. حالا چه هیچکس اهمیت نده و کسی بازی نکنه و چه ان میلیون نفر برن سراغش فرقی نمیکنه.



در وهله بعدی هم من نگفتم بده، بیخود گارد نگیرید. شما گفتی پلیر 15 برابر شده پس بهشت و این داستان هاست، گفتم نه به اون شکل که فکر میکنی.

الان ناشر بازی خودمون که حالا در فرصت مناسب میگیم کیه، همه بازی هاش روی گیم پسه و یحتمل Naser هم روی گیم پس بیاد. ولی قراردادها، دریافتی ها و کلا ساز و کار مالی و بخصوص سیستم انحصار طلبی که اون پشت چیده شده و شما نمیبینید خیلی پیچیده تر از این حرف هاست.
قرارداد ها ثابت ؟ امکان اضافه کردن bonus نیست ؟
صرفا مایکروسافت که شرایط و قیمت مشخص می کنه ؟ سازنده نمی تونه یه بند بر اساس تعداد پلیر به قرارداد اضافه کنه ؟ مثلا 500 هزار پلیر n دلار اگه به 1 میلیون پلیر رسید n+1 دلار
 
  • In the first three months after signing up for a subscription, a player, on average, launches 40% more games than in the previous three months.​
  • The number of genres in which the player tries projects is expanding by 30%.​
  • The audience of a game that got into Game Pass, on average, grows by about 8 times. For games of large publishers, the growth is about 3.5 times, for indie projects, 15 times.​
  • In the first 30 days of release, the audience of games on Game Pass is about 3.5 times higher than when they were released on Steam.​
  • A subscriber is 4 times more likely to stream a game than a regular player.​
  • Subscribers spend 50% more than regular players. Growth is observed across all types of content.​
  • 90% of subscribers are playing games they wouldn’t launch without Game Pass.​
  • After joining the game to Game Pass, the revenue from its monetization grows by about 2.8 times.​
  • 67% of revenue is generated by Game Pass subscribers, with 50% of revenue coming from subscribers who have never played the game before.​
____________
تو سه ماهه اول بعد از اینکه کاربر گیم پس شدن، 40 درصد بیشتر بازی کردن گیمرا نسبت به سه ماهه قبل.
ژانرهایی که بازی کردند 30 درصد افزایش پیدا کرده که باعث شده برن ژانرهایی که بازی نمیکردن رو بازی کنن.
متوسط،رشد 8 برابر پلیرها ( 3.5 پابلیشرهای بزرگ و 15 برابر ایندی)
در 30 روز اول، پلیرهایی که بازی رو تجربه کردن 3.5 برابر زمانی بوده که در زمان ریلیز تو استیم تجربه کردن
کاربرا 4 برابر بیشتر استریم کردن نسبت به پلیرهای معمول
50 درصد نسبت به پلیرهای معمول بیشتر هزینه کردن
90 درصد پلیرا گفتن که اگه اینا رو گیم پس نبودن، بازیشون نمیکردم
بازیا بعد از اینکه به گیم پس پیوستن، میزان درآمدشون 2.8 برابر شده
67 درصد این درآمد توسط کاربرای گیم پس بوده و 50 درصد توسط کاربرای گیم پس که هیچ وقت اونو قبلا بازی نکرده بودن
________
اینا اگه اسپنسر تازه راست گفته باشه که نگفته، همش آمار منفی هست
اسنسر یه پول میده ، تازه ثابته،ای موز مار ای ،مال مردم خور، چرا ثابت میدی، متحرک بده، بگو هر کاربر 20 دلار اضافه میدم، تا دیروز نگران سوددهی گیم پس بودن، الان نگران انحصار طلبی ماکرو و اینکه چرا ثابت میده، ولش کن، اپیک که خود بازی رو کامل میده، ثابت میده
آمارهای درآمد بعد فروش هم داده که رشد 2.8 ای رو نشون میده و من یادمه تا قبل از اومدن plague tale خیلی نمیشناختن تو همینجا کنسول بازا و حتی همینجا تاپیک کنسولی نداشت و بعد اومدن گیم پس اینجا تازه فهمیدن چیه
این سیستم ماکرو برا این دسته عناوین خودش یه سیستم بازاریابیه و زوری هم نیست، ناشری که حس کنه سود براش نداره دنبال این قراردادا نمیره و اگه داره میده قطعا براش سود داشته و حداقل این جهنمی که میخواید نشون بدید نیست.
_______________
ماکرو باید شعبه بازیسنتر بزنه تا بتونه به درخواستای بازیسنتری جامه عمل بپوشانند، جدا زشته که میترسه، میرن gdc آمار میدن ولی نمیان بازیسنتر .
 
آخرین ویرایش:
  • In the first three months after signing up for a subscription, a player, on average, launches 40% more games than in the previous three months.​
  • The number of genres in which the player tries projects is expanding by 30%.​
  • The audience of a game that got into Game Pass, on average, grows by about 8 times. For games of large publishers, the growth is about 3.5 times, for indie projects, 15 times.​
  • In the first 30 days of release, the audience of games on Game Pass is about 3.5 times higher than when they were released on Steam.​
  • A subscriber is 4 times more likely to stream a game than a regular player.​
  • Subscribers spend 50% more than regular players. Growth is observed across all types of content.​
  • 90% of subscribers are playing games they wouldn’t launch without Game Pass.​
  • After joining the game to Game Pass, the revenue from its monetization grows by about 2.8 times.​
  • 67% of revenue is generated by Game Pass subscribers, with 50% of revenue coming from subscribers who have never played the game before.​
____________
تو سه ماهه اول بعد از اینکه کاربر گیم پس شدن، 40 درصد بیشتر بازی کردن گیمرا نسبت به سه ماهه قبل.
ژانرهایی که بازی کردند 30 درصد افزایش پیدا کرده که باعث شده برن ژانرهایی که بازی نمیکردن رو بازی کنن.
متوسط 8 برابر پلیرهایی که تجربه کردند بازیها رو افزایش داشتن ( 3.5 پابلیشرهای بزرگ و 15 برابر ایندی)
در 30 روز اول، پلیرهایی که بازی رو تجربه کردن 3.5 برابر زمانی بوده که در زمان ریلیز تو استیم تجربه کردن
کاربرا 4 برابر بیشتر استریم کردن نسبت به پلیرهای معمول
20 درصد نسبت به پلیرهای معمول بیشتر هزینه کردن
90 درصد پلیرا گفتن که اگه اینا رو گیم پس نبودن، بازیشون نمیکردم
بعد از اینکه به گیم پس پیوسته، میزان درآمد 2.8 برابر شده
67 درصد این درآمد توسط کاربرای گیم پس بوده و 50 درصد توسط کاربرای گیم پس که هیچ وقت اونو قبلا بازی نکرده بودن
________
اینا اگه اسپنسر تازه راست گفته باشه که نگفته، همش آمار منفی هست
اسنسر یه پول میده ، تازه ثابته،ای موز مار ای مال حروم خور، چرا ثابت میدی، متحرک بده، بگو هر کاربر 20 دلار اضافه میدم، تا دیروز نگران سوددهی گیم پسن، الان نگران انحصار طلبی ماکرو و اینکه چرا ثابت میده، ولش کن، اپیک که خود بازی رو کامل میده، ثابت میده
آمارهای درآمد بعد فروش هم داده که رشد 2.8 ای رو نشون میده و من یادمه تا قبل از اومدن plague tale خیلی نمیشناختن تو همینجا کنسول بازا و حتی همینجا تاپیک کنسولی نداشت و بعد اومدن گیم پس اینجا تازه فهمیدن چیه
این سیستم ماکرو برا این دسته عناوین خودش یه سیستم بازاریابیه و زوری هم نیست، ناشری که حس کنه سود براش نداره دنبال این قراردادا نمیره و اگه داره میده قطعا براش سود داشته و حداقل این جهنمی که میخواید نشون بدید نیست.
_______________
ماکرو باید شعبه بازیسنتر بزنه تا بتونه به درخواستای بازیسنتری جامه عمل بپوشانند، جدا زشته که میترسه، میرن gdc آمار میدن ولی نمیان بازیسنتر .
تقریبا همه این امار شامل حال من میشه
من زمان ۳۶۰ کپی خور هم به اینهمه بازی تو ژانرهای مختلف دسترسی نداشتم
بازیهای دیگه انواع اقسام گیفت و هزینه واسه جذب پلیر انجام میدن ولی مثل اینکه ۱۵ برابر شدن پلیرهای یه بازی کمکی به درامد زایی نمیکنه و یه عمره دارن اشتباه میزنن
 
آخرین ویرایش:
طی 9 سال که از ایجاد برنامه حمایت کننده ID@Xbox میگذره سازنده ها تونستند مبلق 2.5 میلیارد دلار دارمد زایی کنن . گفته میشه طی سه سال اخیر مقدار درامدزی سازنده ها بر روی این برنامه دو برابر شده :

Celebrating Nine Years of ID@Xbox - Xbox Wire
 
1648462698298.png

جدول فروش هفتگی بازی های فیزیکی در انگلستان (هفته منتهی به 27 مارس)

Last WeekThis WeekTitle
New Entry1Kirby and The Forgotten Land
New Entry2Tiny Tina's Wonderlands
23Elden Ring
14Gran Turismo 7
45Pokémon Legends: Arceus
126FIFA 22
177New Super Mario Bros U Deluxe
38WWE 2K22
79Horizon Forbidden West
1110Mario Kart 8: Deluxe

نسخه جدید کربی صدرنشین این هفته شد
بازی 2.5 برابر بهترین لانچ قبلی سری تو هفته اولش فروخته که خارق العاده است.
اصولا کربی فرنچایز خیلی بزرگی به لحاظ تجاری نیست تو انگلیس
تا حدی که تایید شده این اولین باریه که بازی رتبه اول رو تو جدول فروش هفتگی انگلیس گرفته (اونم تو همچین ماهی)

تو رتبه دوم هم Tiny Tina's Wonderlands ـه
با این که بازی اسپین آف سریه و انتظارات از فروشش اون قدره بالا نیست ولی لانچ فیزیکی بازی حتی 10 درصد لانچ Borderlands 3 نیست که یکم ناامید کننده است. (البته احتمال زیاد تو فروش دیجیتالی جبران می کنه)
52 درصد فروش بازی رو PS5 بوده. 25 درصد رو XSX و 14 درصد روی PS4 و نهایتا 8 درصد رو Xbox One

ادیت: داشت یادم می رفت... Ghostwire Tokyo تو رتبه 11 شروع کرد فروش لانچ شو تو جدول انگلیس

منبع: Kirby and The Forgotten Land is the biggest Kirby launch in UK history | UK Boxed Charts
 
آخرین ویرایش:
آمار فروش هفتگی ژاپن (از 21 مارس تا 27 مارس)

1648742652304.png

Kirby and the Forgotten Land نه تنها پرفروش ترین بازی این هفته بلکه با اختلاف بهترین لانچ فیزیکی کل تاریخ سری کربی رو به نام خودش با 380,000 کپی فروش تو هفته اول ثبت کرده.
بازی الان دومین لانچ بزرگ ژاپن بین Pokemon Legends Arceus و Elden Ring ـه

1648743144211.png

Switch Effect at its best :>


آمار فروش کنسول ها تو این هفته

1648742919791.png
 
طبق شایعات تولید سری اکس این ماه (مارچ) خیلی زیاد شده و مایکروسافت تونسته کنسول های زیادی رو شیپ کنه....(سال قبل تولید کم بود و خیلی از چیپ ها رو تو سرورها استفاده میکرد)...برخلاف سال قبل که سونی تولیدش بیشتر بود ولی تو این چند ماه تولیدش رو نتونسته زیاد کنه

امازون:
سری اس: ۱۸
سری اکس: ۳۷
سوییچ: ۲۱
Ps ۵: و ۹۲




Screenshot_20220403-130227_Twitter.jpg

اپدیت: اصل خبر رو یادم رفت😁

Screenshot_20220403-134023_Twitter.jpg
 
آخرین ویرایش:
Why did so many people buy Elden Ring? | GI Asks
Game Industry یه نظرسنجی برگزار‌ کرده که چرا بسیاری از مردم Elden Ring رو خریداری کردند و در ادامه پرسیده که برای کدام بازی بعدی بیشتر هیجان زده هستند؟
The game is within the 'Souls-like' genre, a type of action adventure game that is notoriously tough. The flagship brand in this genre is FromSoftware's Dark Souls series. The last Dark Souls game, Dark Souls 3, sold an impressive ten million copies over four years
Elden Ring sold 12 million in three weeks
It's the sort of performance usually reserved for more mainstream sports games and shooters. So what was it about this title that resonated so strongly with consumers? Was it the new open world setting? George RR Martin's involvement? The huge amounts of press coverage and high review scores?
در این نظرسنجی ۲۰۰ تا گیمر شرکت کردند که صاحب چندین پلتفرم گیمینگ هستند
- ۳۵٪ از افراد گفتند که Elden Ring رو خریداری کرده‌اند و از بین این افراد ۲۴٪ اولین تجربه شون از ژانر 'Souls-like' بوده و قبلا هیچ بازی ای از این ژانر انجام ندادن
وقتی از این گروه پرسیدن که چرا به Elden Ring علاقه دارند این دلایل رو بیان کردند: (که میتونند چندین گزینه رو انتخاب کنند)
- ۸۰٪ از افراد مجذوب ستینگ Open-World بازی شدن
- ۶۷٪ افراد گفتند که تعریف و تمجید منتقدان باعث علاقشون به بازی شده
- ۲۸٪ افراد گفتند که توصیه Influencer ها (چه تو YouTube چه فضای مجازی)
- ۴۰٪ پیشنهاد دوستان
- ۲۷٪ به خاطر مشارکت George RR Martin در ساخت بازی
- ۲۰٪ تبلیغات و مارکتینگ
- ۶٪ در جستجوی بازی Action جدید
و ۶٪ به خاطر جنبه Challenging بازی

بیشتر افرادی که تو نظرسنجی شرکت‌کرده‌اند بازی رو نخریدن که دلیلش:
- ۳۲٪ افراد وقت کافی برای اختصاص دادن به بازی رو ندارند
- ۲۲٪ افراد به خاطر اینکه بازی سخت به نظر میرسید
- ۱۳٪ افراد به خاطر تم و setting بازی رو ول کردن
و در آخر ۱۰٪ افراد به خاطر گران بودن بازی رو نخریدن و از این ۱۰٪ چندین نفر گفتند که منتظر تخفیف هستند تا بازی رو بخرند

بعد از تمام این ۲۰۰ نفر پرسیدند که موردانتظارترین بازی سال اونها چیه (چه اونایی که Elden Ring رو بازی کردند یا نه)
۲۴٪ افراد گفتند که بیشتر منتظر BOTW2 هستند (۲۷٪ توسط افرادی که Elden Ring رو بازی کردند و ۲۱٪ توسط افرادی که بازی نکردن) با این حال، این نظرسنجی قبل از به تعویق افتادن BOTW2 تا سال 2023 انجام شده پس این بازی حذف میشه
پس مورد انتظارترین بازی این گروه Starfield از Bethesda هست. ۱۷٪ درصد از پاسخ دهندگان این عنوان رو انتخاب کردند (درصد افراد چه بین اونایی که Elden Ring رو بازی کردن یا نه ، یکی بوده)
۱۳% از شرکت کنندگان میخوان بعد از تموم کردن بازی فعلی خود به تجربه HFW برگردن.
God of War Ragnarok با ۱۱٪ و Pokémon Violet/Scarlett با ۵٪
۵٪ افراد گفتند امسال چیزی که اونها رو هیجان زده کنه وجود نداره
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or