این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
میانگین جهانی خرید بازی سالیانه ۶۰-۷۰ دلاره و گیم پس ماهی ۱۰ دلار ، میخوام بگم اونجور که بعضی ها فکر میکنند، گیم پس آتیش زدن مال نیست ، ضرر ده نیست ، دولوپرها رو به خاک سیاه نمیشونه، لازم نیست ۱۰۰ میلیون ممبر داشته باشه و…الان هر ماه بودجه ساخت یه بازی AAA درمیاد چند در صدش برای بازیسازان هست ؟
فکر کردید کلش ماله ماکرو هست ؟
خود طرف داره میگه سود چندانی برامون نداره بعد شما میگید هر ماه بودجه یه بازی در میاد . ادم نمیدونه شاید شما بهتر خبر داری خوده ماکرو حالیش نیست .
بریم سراغ نظرات دولوپرها :Xbox knows its talking points. The team has "built Game Pass as synonymous with a store," as Sarah Bond put it, and as Ben Decker told Eurogamer the difference again is about how, "compared to other entertainment subscriptions," players can "reengage content in new and different ways each time. This includes jumping back into a game on a different difficulty level, or exploring a game in a brand new way with add-ons or DLC. Unlike movies and TV shows, you can change the experience as you see fit to make it just as engaging, if not more, than the first time you interact - this also creates greater opportunity for post-sale monetization for developers who are interested in creating additional
content for their titles over time."
یاEvery developer or publisher we've spoken to has echoed that point: one told us, anonymously, that a game of theirs had "more than doubled" the money it had made from Steam in the year before it had come to Game Pass, and that the service had taken console ports of other games from
something "supplementary," or nice-to-have, to very much significant - "because of Game Pass it's not supplementary at all."
یاAnna Downing, senior vice president of commercial publishing at Sega Europe, had similar things to say. "We're really happy with the results and
we hope [Microsoft] are too. Ultimately, they wanted quality titles, we wanted to take advantage of a great new opportunity."
یاAs an example, Downing cites Two Point Hospital's launch on Game Pass last year, which she says "helped propel the franchise to over 3 million players worldwide. That's a huge benefit of being on Game Pass, it strengthens the exposure you get to a huge first-party audience... That surge in engagement in turn helps to further establish your product in the marketplace. It's great for us and it's great for consumers who get to experience something they may not have engaged with outside of the Game Pass model."
خلاصه:Mike Rose, of indie publisher No More Robots - which has brought cult hits like Hypnospace Outlaw, Descenders, and Yes, Your Grace to Game Pass, among others - is characteristically upfront about it, joking: "What more does a developer or publisher need than a shitload of players and a shitload of money?"
"The last Game Pass deal we did," he explained, "we've basically then just taken the money that came from that deal, and we're now funding three more games... we've got four games coming out this year and three of those were essentially funded using Game Pass money." The cyclical effect of that kind of money can be transformative for small or mid-sized publishers. "It's taken us from 'let's keep doing what we're doing' to 'we can start funding bigger things now' - we can really help different people out."
https://www.eurogamer.net/articles/2021-02-17-is-xbox-game-pass-too-good-to-be-trueFrankly, the response from developers and publishers when asked about Game Pass, even those speaking anonymously, has been almost unanimously positive. The most popular, most oft-repeated worries seen elsewhere - about the possible devaluation of developer's games, the impact on their freedom to make what they want, or the woes of other video or music subscriptions being felt by publishers - don't seem to hold weight. At least not for now.
این میانگین 60 70 دلاری مورد تایید همه استدیو ها و شرکتها نیست . بحث زیاده ولی به خود ماکرو که گفته سود گیم پس برای کمپانی ماکروسافت ناچیزه . و تنها راه سودهی این سرویس افزایش کاربران به 100 ملیون نفر هست . البته گیم پس الانم ضرر دهی نمیکنه ولی برای ماکرو ناچیزه .میانگین جهانی خرید بازی سالیانه ۶۰-۷۰ دلاره و گیم پس ماهی ۱۰ دلار ، میخوام بگم اونجور که بعضی ها فکر میکنند، گیم پس آتیش زدن مال نیست ، ضرر ده نیست ، دولوپرها رو به خاک سیاه نمیشونه، لازم نیست ۱۰۰ میلیون ممبر داشته باشه و…
ولی گیمپس باعث افزایش ۴۰ درصدی در بازی کردن تعداد بازی ها، افزایش ۳۰ درصدی در تعداد ژانر ها و افزایش ۲۰ درصدی در زمان تجربه بازی ها شده به نسبت با افراد غیر مشترک
در ضمن راه های مختلفی برای سودآوری کردن از سرویس گیم پس هست مثلا :
بریم سراغ نظرات دولوپرها :
یا
یا
یا
خلاصه:
https://www.eurogamer.net/articles/2021-02-17-is-xbox-game-pass-too-good-to-be-true
درود
دوست من شما الان به فارسی یه سرچ بزن مثلا تعداد کاربران فعال گیمپس میگم 25 ملیون حالا اگر شما منبع بخوای میگم یه سرچ کن چون چیز عجیبی نگفتم که لازم باشه منبع بیارم .درود
دوست عزیز من و شما که تو این شرکتها مسئولیتی نداریم که حرفمون سند باشه! شما یا هرکدوم از عزیزان وقتی چیزی میگید باید یه منبعی بذارید وگرنه یه نظر شخصیه نه بیشتر...!!
شاید باورت نشه ولی "سرچ" منبع نیست.دوست من شما الان به فارسی یه سرچ بزن مثلا تعداد کاربران فعال گیمپس میگم 25 ملیون حالا اگر شما منبع بخوای میگم یه سرچ کن چون چیز عجیبی نگفتم که لازم باشه منبع بیارم .
یا بگم گیم پس سوده چندان برای ماکرو نداره و بازم بگید منبع میخوام . خب یه سرچ بزنید ده تا سایت میاد نوشته .
عجباولا چیکار ضرر و سود گیم پس دارید، سودش به گیمری که دوست داره، داره میرسه، سهامدارش که نیستید نگران افت قیمت سهامش باشید، اصلا بزارید مفت بده.
اما در مورد سوددهی
لولا یه ایده اولیه که قصد اجرا شدن برای اولین بار رو داره قرار نیست در یه بازه کوتاه و میان مدت سود دهی بالا داشته باشه و سوددهی نت فلیکس تو آغاز هم مشخص بوده و موجوده و میشه دید که چجور بوده
ثانیا اگر این ایده به سطح انتظارات نرسیده بود ماکرو اینقدر احمق نیست که بیاد همین ماه قبل 69 میلیارد دلار هزینه کنه دوباره، پس اگه منبع میخوان برا حرفاتون ، چون حرفاتون با وقایع همخونی نداره
ثالثا شما که خیلی ریزبینید و آمار دقیق میدید، چند نفر dlc بازیها رو میگرفتن و الان میگیرن، میبینید هیچ آماری ندارید که بشه باهاشون حتی تخمینی با درصد اشتباه خیلی بالا زد.
پس تنها چیزی که میشه بهش استناد کنید یک صحبتهای رسمیه کمپانی هست که نکردن
دوم نحوه عملکرد هست که اسپنسر بجای شوت شدن به بیرون، ریاست بخش گیمینگ ماکرو رو گرفته.
پس یا اسپنسر مهره مار داره یا با کارهاش جوری به اهدافش رسیده که با یه مذاکره دو ماهه 69 میلیارد چک براش میکشن.
__________________
Xbox Game Pass isn't a 'big profit play' right now, says Microsoft
و نکته آخر تو جولای 2020 گرینبرگ میگه سود چندانی نداشته و آخرین آمار اون زمان 10 میلیون بوده، بعدا تو سپتامبر گفتن شده 15.
آمار الان میگه 25 میلیون. کاربر 2.5 برابر شده اون زمان گرینبرگ گفت سود چندانی نداشته ، پس با 2.5 برابر شدن یوزر سود نه چندان اصولا به یه سود مناسب باید تبدیل شده باشه، من نمیدونم چه مدلیاست.
برای مقایسه فقط فروش فیزیکی FH4
392.960 هزار نسخه
View attachment 247996
20 best-selling video games of 2018 revealed
رسما فاجعه است
FH4 حداقل 500 هزار نسخه تو انگلیس فروخته بود
البته چیزی که مایکروسافت اعلام کرده بود
Xbox Game Pass increases game sales and playtime says Microsoft
درود
دوست عزیز من و شما که تو این شرکتها مسئولیتی نداریم که حرفمون سند باشه! شما یا هرکدوم از عزیزان وقتی چیزی میگید باید یه منبعی بذارید وگرنه یه نظر شخصیه نه بیشتر...!!
Microsoft’s Xbox Game Pass service grows to 25 million subscribersشاید باورت نشه ولی "سرچ" منبع نیست.
اگه منبعی داری به جای اسپم کردن لینکش رو بذار در غیر این صورت میشه نظر شخصیت
Phil Spencer shared that the Game Pass service is very sustainable. However, sustainable doesn’t mean profitable.عجب آمار دارهایی تو سایت داشتیم و خبر نداشتیم که عمده اینا رو خود سهامدارای ماکرو ندارن و دست اعضای بورد و مدیرای ارشده ولی اینجا تو بازیسنتر ، تمامشون ریخته
@Z-fanعجب آمار دارهایی تو سایت داشتیم و خبر نداشتیم که عمده اینا رو خود سهامدارای ماکرو ندارن و دست اعضای بورد و مدیرای ارشده ولی اینجا تو بازیسنتر ، تمامشون ریخته
متاسفانه مماکرو رد داده، اومده بود شرکت سازنده پلتفرم امپراطور رو هم بخره ولی گفت نمیفروشمش، ساتیا هم پولا تو جیبش مونده بود شب زنگ زد، فیل، گفت چی شده، گفت این 69 میلیارد تو جیبم مونده داره کیفمو خراب مبکنه زود یه کاری بکن که سریع رفت اکتی رو خرید.
View attachment 248499
میبینی دیگه گیم پس گند زده به درآمد ماکرو . این لیست 12-25 بازی استیمه. عنوانی از ماکرو میبینی، نه؟ بعد چرا فروش ایکس باکس شده عموما دیجیتالی که تو لیست فروش فیزیکی نیاد.
یکسری میگن تو ارلی اکسس، بیش از یه میلیون کاربر یا نسخه التیمیت رو خریدن یا پک التیمیت فورزا گیم پس که نیازش خرید دائمی گیم پسه
Forza Horizon 5 Has Already Had Over 1 Million Players and It's Not Even Officially Out Yet
ولی نمیدونن مهمتر از اون فروش 430 هزار ننسخه فیزیکی تو برتیانیا هست.
__________________
چرا این ماکرو ترسو، نمیاد آمارای ویندوزهاش هزینه کرداش و سود و ... رو درست اعلام نمیکنه، ای ترسو، معلومه ویندوز ضررده هست ولی نمیاد بگه.میترسه میدونه بلافاصله با قدرت رسانه ای اینجا، زمین میخوره تو کسری از ثانیه
و سر همین بورد ماکرو با سیلی صورتشو سرخ نگه میداره ولی دم نمیزنه.
__________________________
خب. گیم پس یوزر چقدره
سال 2020 انتظار 71 درصد رشد میزان رشد 85.75
سال 2021 انتظار 47.78 درصد رشد، میزان 37.48
یکسال سر کووید از انتظارت بیشتر بود، سال بعد با کووید میبندی، میاد پایینتر از انتظارت.
سال 2022 نزخ قبلی 18 میلیون نرخ جدید 25 میلیون رشد فعلی 38.8 درصد
______________________________________
ماکرو میبینی، مچتو گرفتن، ترسو بزار کنار، بیا آمار بده قول میدن تو بازیسنتر بهت رحم کنن و بزارن یه گوشه کوچیکی از بازارو بهت بدن در حد امپراطور کنسول بسازی و پرده ها رو کنار بزن و ماهیت واقعی تو نشون بده.
از نسخه قبلی که قطعا بیش تر از 500 هزار تا فروخته رسیده به زیر 190 هزار تا که حتی به جدول نرسیدهView attachment 247981
پرفروش ترین بازی های سال 2021 در کشور بریتانیا (فروش دیجیتالی + فیزیکی با احتساب درصد فروش دیجیتالی)
*Digital Data Unavailable
Pos Title Units Digital Share 1 FIFA 22 2,338,778 60.8% 2 Call of Duty: Vanguard 975,339 58.3% 3 Grand Theft Auto 5 967,242 76.9% 4 FIFA 21 602,224 62.3% 5 Mario Kart 8: Deluxe* 599,881 0% 6 Call of Duty: Black Ops Cold War 549,490 74.3% 7 Spider-Man: Miles Morales 505,803 30.6% 8 Animal Crossing: New Horizons* 457,407 0% 9 Minecraft 445,124 18.3% 10 Red Dead Redemption 2 395,669 78.2% 11 F1 2021 371,470 64.1% 12 Far Cry 6 371,020 44.7% 13 Assassin's Creed Valhalla 358,379 48.1% 14 Resident Evil Village 331,252 54.8% 15 Super Mario 3D World + Bower's Fury* 321,010 0% 16 Battlefield 2042 297,462 58.6% 17 Tom Clancy's Rainbow Six Siege 236,834 96.3% 18 Ratchet & Clank: Rift Apart 225,477 18.4% 19 Pokémon Brilliant Diamond* 210,507 0% 20 Guardians of the Galaxy 192,576 27.4%
این چیه کپی پیست کردی اصلا خوندی چی نوشتم ؟
من از روندی حرف می زنم که یکبار با اکتی و ea تکرار شده
امروز در تمام سرویس های اشتراکی فیلم داره اتفاق می افته
روندی که کمپانی ها از فن بیس بی نیاز می کنه
اهرم فشار بر کمپانی های رو از فن بیس واقعی می گیره
تو دنبال پر کردن جیب مایکروسافتی