آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

والا از همه نظر سال پیش سال خوبی بود برای Game Pass چون هم بیشترین جایزه هارو گرفتن از نظر تعداد جایزه ، هم بیشترین میانگین متا تو کل تاریخ متا ، هم خوده بازی های گیم پس رکورد هر سال خودشونو زدن ، هم کلی تایم پلی به بازی هایی مثل فورتزا و هیلو و ... اضافه شد و ... ! واقعا در عجبم چطوری با خروجی سال 2021 شما به این استدلال رسیدی که داریم میریم سمت بازی ها گوشی محور و اینا :D و یا بازی های کم ارزش و اینا :|
مجموع اون جوایز تمام بازی ها در حد Death Stranding بوده
خود مایکروسافت رسما بار ها اعلام کرده
Xbox Wants To Bring Their Services to 3 Billion Players, With or Without Consoles
بعد از 8 سال و هزینه 100 میلیارد دلاری در صنعتی که کل ارزش اش 175 میلیارد دلار
با یک گل بهار می شه ؟ نمی شه :Dاون گلی در کویر ترین سال تاریخ گیم
حالا فعلا ماه عسل تا 2024 نتیجه سیاست های مایکروسافت مشخص می شه
2024/2025 به بعد تمام بازی های مایکروسافت روی ios و اندروید هم عرضه می شه
 
  • Like
Reactions: amiriv
مجموع اون جوایز تمام بازی ها در حد Death Stranding بوده
خود مایکروسافت رسما بار ها اعلام کرده
Xbox Wants To Bring Their Services to 3 Billion Players, With or Without Consoles
بعد از 8 سال و هزینه 100 میلیارد دلاری در صنعتی که کل ارزش اش 170 میلیارد دلار
با یک گل بهار می شه ؟ نمی شه :Dاون گلی در کویر ترین سال تاریخ گیم
حالا فعلا ماه عسل تا 2024 نتیجه سیاست های مایکروسافت مشخص می شه

اینطوری بخوای حساب کنی که پس اصلا هیچ سالی GOTY یا تعداد جوایز مهم نیست دیگه ، چون هیچ سالی مثل هم نیست ! دیگه تبصره نداره فلان بازی تو فلان سال اگر میامد بیشتر یا کمتر جایزه میگرفت ! اونطوری کلا خیلی از حرفای این سایت بی ارزش میشه و فاقد اعتبار :D کویر باشه یا گلستان ، چیزی که پیش آمده توی سال 2021 این بود و بله قطعا با یک گل بهار نمیشه درسته ، ولی یک گل نشونه شروع بهاره :D از یک جایی بلاخره باید شروع بشه که این نشون میده شروع شده.
 
“Yeah. I mean, you could do the math on Game Pass. I guess you don’t know how many subscribers or how much each subscriber is paying, but you can make some fairly informed decisions and literally just do the math on what we think Game Pass could eventually be–you could do that on any part of the business. But absolutely, Game Pass is sustainable.”
اسپنسر دقیقا داره میگه، شماها چی میدونید بعد اومدید با این فکت میدید.بجا اینکه برا ترول، برا اکانت چند صد هزارمتون آیدی ایکس باکس بزارید و باهاش بیاید برا ترول، برین یذره وقت بزارید انگلیسی یاد بگیرید که صرفا با دیدن تیتر لینک ندید و بفهمید چی گفته شده
کل جمله ای که اسپنسر میگه، اینه گیم پس پایداره.تیتر چی میگه
نکته دوم تو تیتر هم میگه seemingly
به نظر می آید ، ممکن است، اینه منابعتون، باریکلا به شماها
خوب ادامه.کی اومده، تام وارن. چی میگه
it is not profitable yet
اولا مال کیه، ماه می گذشته و میگه yet و میگه سودده نسیت هنوز نگفته ضررده
ثانیا آمار اونموقع چندد بوده 18 میلیون مال کی، ژانویه بعدیش 21 مال اکتبر. آماردهان ماکرو از اونموقع بین 4-7 میلیون یوزر اضافه شده، افزایش کاربر= افزایش درآمد
ثالثا اینایی که کوچکترین اطلاعی از خریدای ماکرو نداشتن و کل اطلاعاتشون به چند تا کارمند داخلی ختم میشه چجوری به این دست آمارها رسیدن و فهمیدن
شما ماکروسافتو با دکان حسن قصاب اشتباه گرفتین و سر همینم هست که تا این درجه خودتونو بالا آوردید که ماکرو ضررده شده و خودش نمیفهمه و ما میفهمیم
____________________
نمیدونم چه دعایی میشه کرد برا ........
ریش و قیچی دست خودت.
 
@Z-fan
جدول توضیح بده

از نسخه قبلی که قطعا بیش تر از 500 هزار تا فروخته رسیده به زیر 190 هزار تا که حتی به جدول نرسیده :))
کوچه علی چپ استیم :)) با فن بیس متعصب اش 8->god of war که دو سال رایگان و بعد از 4 سال روی pc عرضه شده 2 تا 5 میلیون فروخته

View attachment 248504
گیم پس pc :))
بعد از 3 سال قابلیت ها شگفت انگیزی اضافه کرده
Xbox PC app will soon let you use mods and custom install folders | Engadget

Halo 5 روی کنسول شکست خورده one با 16 میلیون کنسول , 400 میلیون درامد زایی داشت
Halo 5: Guardians Breaks Multiple Records for Xbox
بعد یه بازی f2p که روی یخچال هم قابل بازیه به 20 میلیون پلیر رسید , همین :)) حتی امار درامد هم نگفتن
الان هم که محو شده
اعتراض هم بکنی حذف می شی 8->

View attachment 248511

اون 18 میلیون 14 ماه پیش
Xbox Game Pass subscribers hit 18 million

------------

کوروش اگه هر 10 صفحه یه بار نشینی یه طومار اطلاعات حقیقتا بدردنخور از تصور فرضی ات برای سقوط مایکروسافت این جا ندی این تاپیک واقعا جای آرامش بخش تری میشه واسه کل انجمن :|
ربط دادن کاهش کیفی بازی های گیم پس به بازار گوشی های موبایل و عملکرد ضعیف تر فورزا هورایزن 5 تو خارج از گیم پس واقعا ربط گوز به شقیقه است

خسته میشم جدا هر بار که این بحث بیخود رو هر از چند هفته یه بار واسه دو ساله می کشید این جا بعد ازش یه مشت نتیجه گیری بی ربط می کنید که داره کیفیت مایکروسافت سقوط می کنه، بعد وقتی برعکسش رخ میده میگید استثنا بوده. هر سال همین دعوا و همین انکار

اگه خیلی ادلّه محکم واسه سقوط و نابودی این سیستم داری، خوشگل یه تاپیک بزن، رک همه این اطلاعات رو جمع کن
تهش هم نتیجه گیری کن و پیش بینی ات رو بگو که قراره چی بشه
اون موقع با خیال راحت میشه یقه تو گرفت وقتی خلافش رخ بده
نه این که هر بار این جا یه خبری از رشد سرویس اومد شروع کنی عین این امام جمعه ها بری منبر که سرنوشت دشمن سقوطه، وقتی عملا هیچ اثری ازش نیست :D

پسر مقایسه یه سرویس اشتراکی با قیمت 10/15 دلار تو ماه و کیفیت بازی هاش با استور F2P بازی های موبایل خییییلی مضحکه :D
حقیقتا همون جا باید گزارش می دادم بابت مقایسه بی ربط و اطلاعات غلط
ولی وللش الانم دیر نیست
 
اینجا محل دل‌نوشته نیست اگه چیزی میگین باید منبع داشته باشین وگرنه برین توی تاپیک‌های دیگه مایکروسافت رو ورشکسته اعلام کنین کسی کاری نداره!
دیگه چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
اینکه یه شرکتی نمیاد میزان درآمد و سود و هزینه کرد سرویسش رو شفاف ارائه بده یعنی اوضاع جالب و اعلام کردنی نیست.خیلی واضحه این قضیه ، همون طور که اگر باشه تو بوق و کرنا میکنن.
اینا خودشون از یه جا به بعد دیگه فروش کنسول رو اعلام نکردن چون اوضاع بیریخت بود ، دنبال چی میگردین.

در مورد منبع هم این شمایی که باید منبع بیاری که این سرویس رو درآمد و سود خوبی نشسته ، وگرنه الان شواهد نشون میده که خب اینطور نیست.
اینکه فلان بازی فلان میلیون پلیر تستش کرده و لوگین کرده و فلان کرده همش تیتر دهن پر کنه ، در واقع پز عالی و جیب خالی. (جیب خالی منظور مقایسه هزینه و درآمده وگرنه که جیب مایکرو هیچ وقت خالی نمیشه :D)
در نتیجه مطمعن باشید روزی که پلیر فعال این سرویس خیلی بالا باشه و پول در گردش و سودش هم واقعا دهن پر کن باشه خود مایکروسافت میاد براتون ۳ ماه یه بار حساب می‌کنه هر ثانیه چقدر پول در میاد تو این سرویس
 
آخرین ویرایش:
Microsoft 2021 Annual Report
جدا راست میگن ماکرو کلا ضررده هست چون نه افیس اعلام میکنه نه ویندوز نه کلود نه لینکدین و نه ..............
قطعا ضررده هست حالا اسپنسر با 18 میلیون کاربر بگه پایداره قبول نیست، شماها باید بیاید اثبات کنید. اینجا مو رو از ماست میکشن و همش دنبال شرکتهایی هست که مثل خودشن مثل اکتی
که بعد از فروش شرکت تازه فهمیدن سهامدارا، که شرکت فروخته شده و یکی از سهامدارا رفت از بورد شکایت کرد که ارزون فروختن.
_________________
هنوز ویندوز سودده نیست که ریز اعلام کنن و هر از چند وقتی یه مصاحبه ای توییتی اعلام میشه که ویندوز 10 رسید به یه میلیارد یوزر.
شک نکنید
_____________________________
مرغ پخته بخدا با این تحلیلا پرواز میکنه از کی میترسن از شماها.
اعضای بورد اکتی تصمیم گرفتن اکتی رو کامل بفروشن، کسی نتونست بگه چرا از سهامدارا
اونموقع از شماها میترسن که آمار فروش بدن، جدا فکر تون اینکه، عالی هستین
 
به نظر من کوروش اینجا داره وقتش را هدر میده. باید این تحلیل های پرمغز را تحت عنوان "ماکروسافت امریکا، 25 سال آینده را نخواهد دید" یکجا جمع کنه بره به عنوان خطبه های نماز جمعه تهران ارائه کنه. من مطمئنم اونجا به شدت مورد استقبال قرار میگیره. هیچکس هم ازش منبع نمیخاد.
 
خیلی دوست داری یک سری حرف که منبعش معلوم نیست معده مبارک کی هست را مدام اینور انور تکرار کنی؟ یکبار جوابت را در مورد مدل درآمدزایی اینها دادم اینجا پیست میکنم.حرف جدیدی نداری ریپلای نزن لطفا
منظور این دوستمون به نظرم اینه که استودیوها دیگه نیازی نمیبینن که برای جلب مخاطب وقت و هزینه و تلاش زیادی کنن. یعنی اگه بازیشون بد از آب در بیاد شکست بخورن. توی گیم پس مشخص نیست کی برای چه بازی ای اشتراک خریده، خیلی ها دانلود میکنن، تست میکنن و نهایت بعد نا امیدی پاکش میکنن و تعداد پلیر بیشتر از چیزی میشه که سازنده انتظارشو داشت اگه به عزای 60 دلار میخواست اونو بفروشه. این سیاسته که ممکنه در آینده باعث پایین اومدن کیفیت بازی ها بشه. شما تصور کنید GOW Ragnrock متای 60 بگیره و کلی مشکل داشته باشه، آیا میتونه 20 میلیون نسخه بفروشه؟ مسلما نه، پس سانتامونیکا مجبوره بازیه بی نقضی منتشر کنه که مخاطب ترغیب بشه به خریدش.

اینکه ماکروسافت یا سونی چقدر سود میکنن یا ضرر به من ربطی نداره، ولی منه گیمر بدون در نظر گرفتن هزینه، دوست دارم بازی ای که ارضام میکنه رو بازی کنم تا اینکه فقط چند ساعت وقت تلف کنم باهاش و از اینکه پول کمی بابتش دادم خوشحال باشم.

شما تاثیر این سرویس محور شدن رو قیاس کنید تو بازی های ماکروسافت، گیرز و هیلو همون بازی های نسل گذشتشونن؟ چون دیگه قرار نیست بفروشن که موفق باشن! فن ها و کاربرا اکثرا فقط برای تست هم که شده اونارو دانلود میکنن و آمار رو بالا میبرن پس مهم نیست محصول نهایی چیه! ولی اگه قرار بود 60 دلار فروخته بشن، قطعا وسواس خیلی بیشتری روشون گذاشته میشد و بازیه به مراتب بهتری منتشر میکردن.
 
شما تاثیر این سرویس محور شدن رو قیاس کنید تو بازی های ماکروسافت، گیرز و هیلو همون بازی های نسل گذشتشونن؟ چون دیگه قرار نیست بفروشن که موفق باشن! فن ها و کاربرا اکثرا فقط برای تست هم که شده اونارو دانلود میکنن و آمار رو بالا میبرن پس مهم نیست محصول نهایی چیه! ولی اگه قرار بود 60 دلار فروخته بشن، قطعا وسواس خیلی بیشتری روشون گذاشته میشد و بازیه به مراتب بهتری منتشر میکردن.
هیلو مولتی پلیرش سرویس محوره که اتفاقا اصلا ربطی به گیم پس نداره و فری تو پلیه. کمپینش مال گیم پسه که اونم یک کمپین کاملا تک نفره و داستانیه که نمرات بالایی هم گرفت.

محض اطلاع فعلا این سونیه که به شدت دنبال بازیهای سرویس محور رفته:
Sony planning more than 10 live service games before March 2026

بعید میدونم خود مایکروسافت تا چهار سال دیگه ۱۰ تا بازی لایو سرویس بده بیرون:D
----------------

این بهانه گیری ها رو بذارید کنار. همه نوع بازی ای در گیم پس وجود داره و داره براش ساخته میشه. سرویس محور، داستانی تک نفره، داستانی کواپ، RPG و MMO و اوپن ورلد و خطی و ... .

آخرین نمونه کیفیت بازی گیم پسی:

Microsoft becomes Metacritic’s top publisher of 2021, making history as first company to average 85+ score | Game World Observer

سال جاری و سالهای آینده هم به مرور خواهیم دید.

شما یکم دیر رسیدی. این narrative ها برای دو سه سال پیش بود. دیگه خاک شد رفت:D
 
خود مدیر بازار یابی ماکرو میاد میگه فعلا گیم پس سودی برای ماکرو نداره ولی اونوقت یه عده از دوستان میگن نه گیم پس کارخونه پول چاپ کنیه.

فقط یه شرکت مثل ماکرو میتونه گیم پس بده بیرون چون پولش زیادی کرده .

و اگر نه چرا سونی گیم پس نمیده ؟ چون پولش مثل ماکرو زیادی نکرده .

مثلا سونی بیاد بازیهاش دی وان بیاره روی پلاس رایگان کنه ، بازی های اسپایدرمن ، گاد ، انچارتد ، لست و ... هر کدوم با 10 و 20 ملیون نسخه فروش اونوقت بجای 20 ملیون نسخه فروش بازی رایگان شده
الان چقدر گیر سونی میاد؟ یک دهمش
چقدر باید برای حقوق کارمندانش هزینه کنه ؟ آخرش هیچی برای خودش نمیمونه .
 
هیلو مولتی پلیرش سرویس محوره که اتفاقا اصلا ربطی به گیم پس نداره و فری تو پلیه. کمپینش مال گیم پسه که اونم یک کمپین کاملا تک نفره و داستانیه که نمرات بالایی هم گرفت.

محض اطلاع فعلا این سونیه که به شدت دنبال بازیهای سرویس محور رفته:
Sony planning more than 10 live service games before March 2026

بعید میدونم خود مایکروسافت تا چهار سال دیگه ۱۰ تا بازی لایو سرویس بده بیرون:D
----------------

این بهانه گیری ها رو بذارید کنار. همه نوع بازی ای در گیم پس وجود داره و داره براش ساخته میشه. سرویس محور، داستانی تک نفره، داستانی کواپ، RPG و MMO و اوپن ورلد و خطی و ... .

آخرین نمونه کیفیت بازی گیم پسی:

Microsoft becomes Metacritic’s top publisher of 2021, making history as first company to average 85+ score | Game World Observer

سال جاری و سالهای آینده هم به مرور خواهیم دید.

شما یکم دیر رسیدی. این narrative ها برای دو سه سال پیش بود. دیگه خاک شد رفت:D
واقعا اگه هر فروشنده ای چندتا مشتری مثل شما داشته باشه خوشبخته :) گیک ترین فن هیلو رو هم بیارید نمیتونه هضم کنه که این فرنچایز همون کنسول هولدریه که سالها پیش بوده ولی شما هر نسخه جدیدی که با کیفیت پایین تر از قبلیش ساخته میشه رو با هزار جور توجیه میبریدش به بالاترین حد ممکن. البته مهم لذت بردن شما از چیزیه که بابتش هزینه میکنید و وقت میزارید. چیرز
 
منظور این دوستمون به نظرم اینه که استودیوها دیگه نیازی نمیبینن که برای جلب مخاطب وقت و هزینه و تلاش زیادی کنن. یعنی اگه بازیشون بد از آب در بیاد شکست بخورن. توی گیم پس مشخص نیست کی برای چه بازی ای اشتراک خریده، خیلی ها دانلود میکنن، تست میکنن و نهایت بعد نا امیدی پاکش میکنن و تعداد پلیر بیشتر از چیزی میشه که سازنده انتظارشو داشت اگه به عزای 60 دلار میخواست اونو بفروشه. این سیاسته که ممکنه در آینده باعث پایین اومدن کیفیت بازی ها بشه. شما تصور کنید GOW Ragnrock متای 60 بگیره و کلی مشکل داشته باشه، آیا میتونه 20 میلیون نسخه بفروشه؟ مسلما نه، پس سانتامونیکا مجبوره بازیه بی نقضی منتشر کنه که مخاطب ترغیب بشه به خریدش.

اینکه ماکروسافت یا سونی چقدر سود میکنن یا ضرر به من ربطی نداره، ولی منه گیمر بدون در نظر گرفتن هزینه، دوست دارم بازی ای که ارضام میکنه رو بازی کنم تا اینکه فقط چند ساعت وقت تلف کنم باهاش و از اینکه پول کمی بابتش دادم خوشحال باشم.

شما تاثیر این سرویس محور شدن رو قیاس کنید تو بازی های ماکروسافت، گیرز و هیلو همون بازی های نسل گذشتشونن؟ چون دیگه قرار نیست بفروشن که موفق باشن! فن ها و کاربرا اکثرا فقط برای تست هم که شده اونارو دانلود میکنن و آمار رو بالا میبرن پس مهم نیست محصول نهایی چیه! ولی اگه قرار بود 60 دلار فروخته بشن، قطعا وسواس خیلی بیشتری روشون گذاشته میشد و بازیه به مراتب بهتری منتشر میکردن.


گیم پس هم یک سرویس دارای آمار هست. قطعا اون کسی که مسئول این سیستم هست داره میبینه که آمار پلیر Horzion 5 بیست میلیون هست یعنی تونسته مخاطب بیشتری به سمت سرویس جذب کنه. اونجا هم برگشت سرمایه و محاسبه اش به این صورت هست . منتهی همه بازی ها GOW و Gears نیستن که. در طول نسل صدها بازی در اشل کوچیک تر هم ساخته میشن که به دلیل عدم توجه شکست میخورن. اما الان با گیم پس یک فرصتی فراهم شده که اون ها هم دیده بشن . همین سایکوناتس مگه نسخه اولش با اینکه بازی فوق العاده ای بود شکست نخورد؟ بازی های Ninja Theory مگه با این که با کیفیت بودند اغلب شکست تجاری نمیشدن؟ ولی خب الان به واسطه همین گیم پس میتونن به مخاطب های بیشتری برسن و در کنار عناوین بزرگ به درآمدزایی برسن و حداقل اون سازنده دیگه دغدغه پلیر و شکست تجاری نداره.

تاثیر Game Pass حداقل که سال 2021 این بوده که ماکروسافت به لحاظ امتیازات (که مستقیم نشانگر کیفیت هست) ناشر اول شده. حتی با اختلاف قابل توجه بهترین ناشر بوده در کل تاریخ ثبت این قضیه. به لحاظ کسب جوایز هم بهترین بوده سال 2021. الان این حلقه گم شده کیفیت کجاست این وسط؟ از طرفی دیگه ماکروسافت نزدیک 70 میلیارد دلار ریخته توی این صنعت گیم که بیشتر از کل مبلغی هست که از سال 2005 هزینه کرده بود.

Halo و Gears را مثال میزنید ولی چرا حرفی از Psychonauts , Flight Simulator, Age of Empire 4 , Forza Horiozn 5 اینا به میان نمیاد؟ تازه همون Halo هم با متای 87 جز بهترین شوتر اول شخص های دهه اخیره. Gears هم حتی به هیچ وجه بازی بدی نبوده و توی رنج بازی های خوب قرار میگیره.

به لطف گیم پس الان بازی های AAA بزرگی مثل Perfect Dark , Awoved , The Outer World 2, Hellblade 2, Fable, Motorsport, Redfall, Starfield , ... در حال ساخت هستند. ملت هم با یک هزینه کم قراره این همه بازی AAA با کیفیت را بازی کنن. ناشر هم راضی هست. این وسط فقط یک گروه ناراضی ان، یک عده از فن های شرکت رقیب :D
 
آخرین ویرایش:
گیم پس هم یک سرویس دارای آمار هست. قطعا اون کسی که مسئول این سیستم هست داره میبینه که آمار پلیر Horzion 5 بیست میلیون هست یعنی تونسته مخاطب بیشتری به سمت سرویس جذب کنه. اونجا هم برگشت سرمایه و محاسبه اش به این صورت هست . منتهی همه بازی ها GOW و Gears نیستن که. در طول نسل صدها بازی در اشل کوچیک تر هم ساخته میشن که به دلیل عدم توجه شکست میخورن. اما الان با گیم پس یک فرصتی فراهم شده که اون ها هم دیده بشن . همین سایکوناتس مگه نسخه اولش با اینکه بازی فوق العاده ای بود شکست نخورد؟ بازی های Ninja Theory مگه با این که با کیفیت بودند اغلب شکست تجاری نمیشدن؟ ولی خب الان به واسطه همین گیم پس میتونن به مخاطب های بیشتری برسن و در کنار عناوین بزرگ به درآمدزایی برسن و حداقل اون سازنده دیگه دغدغه پلیر و شکست تجاری نداره.

تاثیر Game Pass حداقل که سال 2021 این بوده که ماکروسافت به لحاظ امتیازات (که مستقیم نشانگر کیفیت هست) ناشر اول شده. حتی با اختلاف قابل توجه بهترین ناشر بوده در کل تاریخ ثبت این قضیه. به لحاظ کسب جوایز هم بهترین بوده سال 2021. الان این حلقه گم شده کیفیت کجاست این وسط؟ از طرفی دیگه ماکروسافت نزدیک 70 میلیارد دلار ریخته توی این صنعت گیم که بیشتر از کل مبلغی هست که از سال 2005 هزینه کرده بود.

Halo و Gears را مثال میزنید ولی چرا حرفی از Psychonauts , Flight Simulator, Age of Empire 4 , Forza Horiozn 5 اینا به میان نمیاد؟ تازه همون Halo هم با متای 87 جز بهترین شوتر اول شخص های دهه اخیره. Gears هم حتی به هیچ وجه بازی بدی نبوده و توی رنج بازی های خوب قرار میگیره.

به لطف گیم پس الان بازی های AAA بزرگی مثل Perfect Dark , Awoved , The Outer World 2, Hellblade 2, Fable, Motorsport, Redfall, Starfield , ... در حال ساخت هستند. ملت هم با یک هزینه کم قراره این همه بازی AAA با کیفیت را بازی کنن. ناشر هم راضی هست. این وسط فقط یک گروه ناراضی ان، یک عده از فن های شرکت رقیب :D
نگاه کن یه امار سادس شبیه دو دوتا هست

مایکروسافت برای خرج ساخت استار فیلد نزدیک ۲۰۰میلیون خرج میکنه با هزینه تبلیغاتی

و روی گیم پس هم میاد گیم پس جند میلیون یوزر داره بگیم ۲۵میلیون چقدر اینا با ۱۸۰دلار کامل اشتراک خریدن ؟
ایا هزیته ۲۰۰میلیون برگشت داده میشه یا سودی داره برا مایکروسافت؟

فعلا گیم پس این هزینه های که داره رو برا جذب مخاطب هست تا بتونه بوزر هایی جذب کنه تا اونا بدون تعلل هر سال اشتراک رو تمدید کنن تا گیم پس به سوددهی برسه
 
نگاه کن یه امار سادس شبیه دو دوتا هست

مایکروسافت برای خرج ساخت استار فیلد نزدیک ۲۰۰میلیون خرج میکنه با هزینه تبلیغاتی

و روی گیم پس هم میاد گیم پس جند میلیون یوزر داره بگیم ۲۵میلیون چقدر اینا با ۱۸۰دلار کامل اشتراک خریدن ؟
ایا هزیته ۲۰۰میلیون برگشت داده میشه یا سودی داره برا مایکروسافت؟

فعلا گیم پس این هزینه های که داره رو برا جذب مخاطب هست تا بتونه بوزر هایی جذب کنه تا اونا بدون تعلل هر سال اشتراک رو تمدید کنن تا گیم پس به سوددهی برسه
حالا من کاری به این بحث ندارم ..‌.

ولی علاوه بر اون 180$ ، خریدهای درون برنامه ای هم هستن...

اگر جای مثلا 5میلیون فروش FH5 ، بتونند به دو~سه برابر و یا حتی افراد بیشتری این بازی رو برسونند، و اون ها رو بیارن به خریدهای درون برنامه ای، شاید بیشتر از حالت عادی در نهایت به سود دهی برسن

موردی هم که هست، ملت کلا راحت تر خرج بازی های F2P میکنند، تا خرج بازی هایی که پول پاشون داده میشه:-" ( نمونش تمام بازی های موبایل و بخش زیادی از مولتی پلیرهای این دور و زمونه)
حتی توی همین ایران خودمون:-" فقط نگاه کنید چه خرج هایی مثلا سر Clash of clans میشد:-"

---

اما اینکه چقدر طول میکشه به اون مرحله برسیم، خدا داند (صرفا منم فکر نمیکنم هنوز بهش رسیده باشیم) ... و آره اطلاعات دقیقی نداریم
اما فکر میکنم حتی اگر بیشتر از چیزی که فکر میکنند طول بکشه به اون نقطه برسن، MS سر این سیاست و قماری که کرده عقب نشینی نمیکنه:-" و بالاخره بهش میرسه...

با این خرج هایی که برای جذب دوتا ناشر بزرگ و تقریبا تک قطبی کردن سبک های محبوب FPS و RPG کرده، به چیزیکه میخواد میرسه:-"
 
حالا من کاری به این بحث ندارم ..‌.

ولی علاوه بر اون 180$ ، خریدهای درون برنامه ای هم هستن...

اگر جای مثلا 5میلیون فروش FH5 ، بتونند به دو~سه برابر و یا حتی افراد بیشتری این بازی رو برسونند، و اون ها رو بیارن به خریدهای درون برنامه ای، شاید بیشتر از حالت عادی در نهایت به سود دهی برسن

موردی هم که هست، ملت کلا راحت تر خرج بازی های F2P میکنند، تا خرج بازی هایی که پول پاشون داده میشه:-" ( نمونش تمام بازی های موبایل و بخش زیادی از مولتی پلیرهای این دور و زمونه)
حتی توی همین ایران خودمون:-" فقط نگاه کنید چه خرج هایی مثلا سر Clash of clans میشد:-"

---

اما اینکه چقدر طول میکشه به اون مرحله برسیم، خدا داند (صرفا منم فکر نمیکنم هنوز بهش رسیده باشیم) ... و آره اطلاعات دقیقی نداریم
اما فکر میکنم حتی اگر بیشتر از چیزی که فکر میکنند طول بکشه به اون نقطه برسن، MS سر این سیاست و قماری که کرده عقب نشینی نمیکنه:-" و بالاخره بهش میرسه...

با این خرج هایی که برای جذب دوتا ناشر بزرگ و تقریبا تک قطبی کردن سبک های محبوب FPS و RPG کرده، به چیزیکه میخواد میرسه:-"
به نظر منم میرسه اما می‌دونی کی میشه گفت رسیده؟
وقتی که خرج تک تک بازیای چندصد میلیونی که ریخت تو این سرویس رو از توش در آورده باشه و رو سود کامل باشه.
الان هیلو چقدر خرج برداشته؟ چند سال پیش صحبت ۵۰۰ میلیون و غیره میکردن.در مورد فروش ، این بازی تو فروش سنتی دیگه ۱۰ میلیون نسخه می‌فروخت دیگه؟ الان چقدر فروخته وقتی مولتی رایگانه و بازی رو گیم پس هم هست؟ آماری نداریم اما بازی به سرعت از لیست پرفروش ها غیب شد پس نمیتونه ۲-۳ میلیون نسخه بیشتر فروخته باشه.
پس یعنی اون هزینه ساخت + کلی هم از مبلغ فروش بازی این وسط غیب شده ، جاش یه درآمد دلاری از حق عضویت اومده.
حالا شما اینو تعمیم بده به همه انحصاری های مایکروسافت. بعد به این ها اضافه کن خرج بازیای که پول میده بهشون تا بیاد رو گیم پس...
واقعا خیلی واضحه که خیلی مونده تا به اون روزی برسیم که بگیم این سرویس به جایی رسیده که بگیم حداقل ضرر نمی‌ده.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or