این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
مجموع اون جوایز تمام بازی ها در حد Death Stranding بودهوالا از همه نظر سال پیش سال خوبی بود برای Game Pass چون هم بیشترین جایزه هارو گرفتن از نظر تعداد جایزه ، هم بیشترین میانگین متا تو کل تاریخ متا ، هم خوده بازی های گیم پس رکورد هر سال خودشونو زدن ، هم کلی تایم پلی به بازی هایی مثل فورتزا و هیلو و ... اضافه شد و ... ! واقعا در عجبم چطوری با خروجی سال 2021 شما به این استدلال رسیدی که داریم میریم سمت بازی ها گوشی محور و اینا و یا بازی های کم ارزش و اینا
مجموع اون جوایز تمام بازی ها در حد Death Stranding بوده
خود مایکروسافت رسما بار ها اعلام کرده
Xbox Wants To Bring Their Services to 3 Billion Players, With or Without Consoles
بعد از 8 سال و هزینه 100 میلیارد دلاری در صنعتی که کل ارزش اش 170 میلیارد دلار
با یک گل بهار می شه ؟ نمی شه اون گلی در کویر ترین سال تاریخ گیم
حالا فعلا ماه عسل تا 2024 نتیجه سیاست های مایکروسافت مشخص می شه
اسپنسر دقیقا داره میگه، شماها چی میدونید بعد اومدید با این فکت میدید.بجا اینکه برا ترول، برا اکانت چند صد هزارمتون آیدی ایکس باکس بزارید و باهاش بیاید برا ترول، برین یذره وقت بزارید انگلیسی یاد بگیرید که صرفا با دیدن تیتر لینک ندید و بفهمید چی گفته شده“Yeah. I mean, you could do the math on Game Pass. I guess you don’t know how many subscribers or how much each subscriber is paying, but you can make some fairly informed decisions and literally just do the math on what we think Game Pass could eventually be–you could do that on any part of the business. But absolutely, Game Pass is sustainable.”
@Z-fan
جدول توضیح بده
از نسخه قبلی که قطعا بیش تر از 500 هزار تا فروخته رسیده به زیر 190 هزار تا که حتی به جدول نرسیده
کوچه علی چپ استیم با فن بیس متعصب اش god of war که دو سال رایگان و بعد از 4 سال روی pc عرضه شده 2 تا 5 میلیون فروخته
View attachment 248504
گیم پس pc
بعد از 3 سال قابلیت ها شگفت انگیزی اضافه کرده
Xbox PC app will soon let you use mods and custom install folders | Engadget
Halo 5 روی کنسول شکست خورده one با 16 میلیون کنسول , 400 میلیون درامد زایی داشت
Halo 5: Guardians Breaks Multiple Records for Xbox
بعد یه بازی f2p که روی یخچال هم قابل بازیه به 20 میلیون پلیر رسید , همین حتی امار درامد هم نگفتن
الان هم که محو شده
اعتراض هم بکنی حذف می شی
View attachment 248511
اون 18 میلیون 14 ماه پیش
Xbox Game Pass subscribers hit 18 million
------------
دیگه چیزی که عیان است چه حاجت به بیان استاینجا محل دلنوشته نیست اگه چیزی میگین باید منبع داشته باشین وگرنه برین توی تاپیکهای دیگه مایکروسافت رو ورشکسته اعلام کنین کسی کاری نداره!
منظور این دوستمون به نظرم اینه که استودیوها دیگه نیازی نمیبینن که برای جلب مخاطب وقت و هزینه و تلاش زیادی کنن. یعنی اگه بازیشون بد از آب در بیاد شکست بخورن. توی گیم پس مشخص نیست کی برای چه بازی ای اشتراک خریده، خیلی ها دانلود میکنن، تست میکنن و نهایت بعد نا امیدی پاکش میکنن و تعداد پلیر بیشتر از چیزی میشه که سازنده انتظارشو داشت اگه به عزای 60 دلار میخواست اونو بفروشه. این سیاسته که ممکنه در آینده باعث پایین اومدن کیفیت بازی ها بشه. شما تصور کنید GOW Ragnrock متای 60 بگیره و کلی مشکل داشته باشه، آیا میتونه 20 میلیون نسخه بفروشه؟ مسلما نه، پس سانتامونیکا مجبوره بازیه بی نقضی منتشر کنه که مخاطب ترغیب بشه به خریدش.خیلی دوست داری یک سری حرف که منبعش معلوم نیست معده مبارک کی هست را مدام اینور انور تکرار کنی؟ یکبار جوابت را در مورد مدل درآمدزایی اینها دادم اینجا پیست میکنم.حرف جدیدی نداری ریپلای نزن لطفا
هیلو مولتی پلیرش سرویس محوره که اتفاقا اصلا ربطی به گیم پس نداره و فری تو پلیه. کمپینش مال گیم پسه که اونم یک کمپین کاملا تک نفره و داستانیه که نمرات بالایی هم گرفت.شما تاثیر این سرویس محور شدن رو قیاس کنید تو بازی های ماکروسافت، گیرز و هیلو همون بازی های نسل گذشتشونن؟ چون دیگه قرار نیست بفروشن که موفق باشن! فن ها و کاربرا اکثرا فقط برای تست هم که شده اونارو دانلود میکنن و آمار رو بالا میبرن پس مهم نیست محصول نهایی چیه! ولی اگه قرار بود 60 دلار فروخته بشن، قطعا وسواس خیلی بیشتری روشون گذاشته میشد و بازیه به مراتب بهتری منتشر میکردن.
واقعا اگه هر فروشنده ای چندتا مشتری مثل شما داشته باشه خوشبخته گیک ترین فن هیلو رو هم بیارید نمیتونه هضم کنه که این فرنچایز همون کنسول هولدریه که سالها پیش بوده ولی شما هر نسخه جدیدی که با کیفیت پایین تر از قبلیش ساخته میشه رو با هزار جور توجیه میبریدش به بالاترین حد ممکن. البته مهم لذت بردن شما از چیزیه که بابتش هزینه میکنید و وقت میزارید. چیرزهیلو مولتی پلیرش سرویس محوره که اتفاقا اصلا ربطی به گیم پس نداره و فری تو پلیه. کمپینش مال گیم پسه که اونم یک کمپین کاملا تک نفره و داستانیه که نمرات بالایی هم گرفت.
محض اطلاع فعلا این سونیه که به شدت دنبال بازیهای سرویس محور رفته:
Sony planning more than 10 live service games before March 2026
بعید میدونم خود مایکروسافت تا چهار سال دیگه ۱۰ تا بازی لایو سرویس بده بیرون
----------------
این بهانه گیری ها رو بذارید کنار. همه نوع بازی ای در گیم پس وجود داره و داره براش ساخته میشه. سرویس محور، داستانی تک نفره، داستانی کواپ، RPG و MMO و اوپن ورلد و خطی و ... .
آخرین نمونه کیفیت بازی گیم پسی:
Microsoft becomes Metacritic’s top publisher of 2021, making history as first company to average 85+ score | Game World Observer
سال جاری و سالهای آینده هم به مرور خواهیم دید.
شما یکم دیر رسیدی. این narrative ها برای دو سه سال پیش بود. دیگه خاک شد رفت
منظور این دوستمون به نظرم اینه که استودیوها دیگه نیازی نمیبینن که برای جلب مخاطب وقت و هزینه و تلاش زیادی کنن. یعنی اگه بازیشون بد از آب در بیاد شکست بخورن. توی گیم پس مشخص نیست کی برای چه بازی ای اشتراک خریده، خیلی ها دانلود میکنن، تست میکنن و نهایت بعد نا امیدی پاکش میکنن و تعداد پلیر بیشتر از چیزی میشه که سازنده انتظارشو داشت اگه به عزای 60 دلار میخواست اونو بفروشه. این سیاسته که ممکنه در آینده باعث پایین اومدن کیفیت بازی ها بشه. شما تصور کنید GOW Ragnrock متای 60 بگیره و کلی مشکل داشته باشه، آیا میتونه 20 میلیون نسخه بفروشه؟ مسلما نه، پس سانتامونیکا مجبوره بازیه بی نقضی منتشر کنه که مخاطب ترغیب بشه به خریدش.
اینکه ماکروسافت یا سونی چقدر سود میکنن یا ضرر به من ربطی نداره، ولی منه گیمر بدون در نظر گرفتن هزینه، دوست دارم بازی ای که ارضام میکنه رو بازی کنم تا اینکه فقط چند ساعت وقت تلف کنم باهاش و از اینکه پول کمی بابتش دادم خوشحال باشم.
شما تاثیر این سرویس محور شدن رو قیاس کنید تو بازی های ماکروسافت، گیرز و هیلو همون بازی های نسل گذشتشونن؟ چون دیگه قرار نیست بفروشن که موفق باشن! فن ها و کاربرا اکثرا فقط برای تست هم که شده اونارو دانلود میکنن و آمار رو بالا میبرن پس مهم نیست محصول نهایی چیه! ولی اگه قرار بود 60 دلار فروخته بشن، قطعا وسواس خیلی بیشتری روشون گذاشته میشد و بازیه به مراتب بهتری منتشر میکردن.
نگاه کن یه امار سادس شبیه دو دوتا هستگیم پس هم یک سرویس دارای آمار هست. قطعا اون کسی که مسئول این سیستم هست داره میبینه که آمار پلیر Horzion 5 بیست میلیون هست یعنی تونسته مخاطب بیشتری به سمت سرویس جذب کنه. اونجا هم برگشت سرمایه و محاسبه اش به این صورت هست . منتهی همه بازی ها GOW و Gears نیستن که. در طول نسل صدها بازی در اشل کوچیک تر هم ساخته میشن که به دلیل عدم توجه شکست میخورن. اما الان با گیم پس یک فرصتی فراهم شده که اون ها هم دیده بشن . همین سایکوناتس مگه نسخه اولش با اینکه بازی فوق العاده ای بود شکست نخورد؟ بازی های Ninja Theory مگه با این که با کیفیت بودند اغلب شکست تجاری نمیشدن؟ ولی خب الان به واسطه همین گیم پس میتونن به مخاطب های بیشتری برسن و در کنار عناوین بزرگ به درآمدزایی برسن و حداقل اون سازنده دیگه دغدغه پلیر و شکست تجاری نداره.
تاثیر Game Pass حداقل که سال 2021 این بوده که ماکروسافت به لحاظ امتیازات (که مستقیم نشانگر کیفیت هست) ناشر اول شده. حتی با اختلاف قابل توجه بهترین ناشر بوده در کل تاریخ ثبت این قضیه. به لحاظ کسب جوایز هم بهترین بوده سال 2021. الان این حلقه گم شده کیفیت کجاست این وسط؟ از طرفی دیگه ماکروسافت نزدیک 70 میلیارد دلار ریخته توی این صنعت گیم که بیشتر از کل مبلغی هست که از سال 2005 هزینه کرده بود.
Halo و Gears را مثال میزنید ولی چرا حرفی از Psychonauts , Flight Simulator, Age of Empire 4 , Forza Horiozn 5 اینا به میان نمیاد؟ تازه همون Halo هم با متای 87 جز بهترین شوتر اول شخص های دهه اخیره. Gears هم حتی به هیچ وجه بازی بدی نبوده و توی رنج بازی های خوب قرار میگیره.
به لطف گیم پس الان بازی های AAA بزرگی مثل Perfect Dark , Awoved , The Outer World 2, Hellblade 2, Fable, Motorsport, Redfall, Starfield , ... در حال ساخت هستند. ملت هم با یک هزینه کم قراره این همه بازی AAA با کیفیت را بازی کنن. ناشر هم راضی هست. این وسط فقط یک گروه ناراضی ان، یک عده از فن های شرکت رقیب
حالا من کاری به این بحث ندارم ...نگاه کن یه امار سادس شبیه دو دوتا هست
مایکروسافت برای خرج ساخت استار فیلد نزدیک ۲۰۰میلیون خرج میکنه با هزینه تبلیغاتی
و روی گیم پس هم میاد گیم پس جند میلیون یوزر داره بگیم ۲۵میلیون چقدر اینا با ۱۸۰دلار کامل اشتراک خریدن ؟
ایا هزیته ۲۰۰میلیون برگشت داده میشه یا سودی داره برا مایکروسافت؟
فعلا گیم پس این هزینه های که داره رو برا جذب مخاطب هست تا بتونه بوزر هایی جذب کنه تا اونا بدون تعلل هر سال اشتراک رو تمدید کنن تا گیم پس به سوددهی برسه
به نظر منم میرسه اما میدونی کی میشه گفت رسیده؟حالا من کاری به این بحث ندارم ...
ولی علاوه بر اون 180$ ، خریدهای درون برنامه ای هم هستن...
اگر جای مثلا 5میلیون فروش FH5 ، بتونند به دو~سه برابر و یا حتی افراد بیشتری این بازی رو برسونند، و اون ها رو بیارن به خریدهای درون برنامه ای، شاید بیشتر از حالت عادی در نهایت به سود دهی برسن
موردی هم که هست، ملت کلا راحت تر خرج بازی های F2P میکنند، تا خرج بازی هایی که پول پاشون داده میشه ( نمونش تمام بازی های موبایل و بخش زیادی از مولتی پلیرهای این دور و زمونه)
حتی توی همین ایران خودمون فقط نگاه کنید چه خرج هایی مثلا سر Clash of clans میشد
---
اما اینکه چقدر طول میکشه به اون مرحله برسیم، خدا داند (صرفا منم فکر نمیکنم هنوز بهش رسیده باشیم) ... و آره اطلاعات دقیقی نداریم
اما فکر میکنم حتی اگر بیشتر از چیزی که فکر میکنند طول بکشه به اون نقطه برسن، MS سر این سیاست و قماری که کرده عقب نشینی نمیکنه و بالاخره بهش میرسه...
با این خرج هایی که برای جذب دوتا ناشر بزرگ و تقریبا تک قطبی کردن سبک های محبوب FPS و RPG کرده، به چیزیکه میخواد میرسه