علت حساسیت تا این حد روی تغییرات جزیی چهره باس و مادرش بیگ باس؟، یه سوگیری شناختی معروفه rosy retrospection که گذشته شیرین تر و رنگی تر از اون چیزی که بوده، بنظر میاد.
چون اون لحظات اولیه که منشا شکل گیری لذت از ورژن اصلی بوده، با اون مختصات و هندسه در گذشته، گره خورده و ثبت و تجربه شده طوری که به ورژن های-پولیگان و با جزییات بیشتر و بروز، ترجیح داده میشه.
مثلا با شرایط روز اینکه هر ۳ کلون پسر باشن، شر درست میشد و احتمالا لیکویید رو با همین ظرافت های موجود در داستان، بیشتر و واضحتر به اقلیت ها نزدیک میکردن، خودشم میگه it doesn't matter what's in your jeans به جای gene
اما توسط فنها پس زده میشد با اینکه تغییری نبود، فقط یکسری جزییات آمپلیفای شدن، ولی مغز گارد میگیره چون میخوان عین اون شرایطِ اوج رو رپلیکیت کنه.
بازم دیس اینفورمیشن:داستان دعوای کونامی و کوجیما این دو از سال 2014 شروع شد
دقیقاً همون سال هایی که بازار بازی های موبایلی کونامی خیلی بهش سود خوبی میداد، مدیر بخش بازی های موبایلی اگه اشتباه نکنم مدیر عامل کونامی شد و فضا رو برای کوجیما تنگ تر کرد
چرا؟ چون کوجیما یکی از ولخرج ترین بازیسازای تاریخه. حساسیت عجیبش روی جزئیات بازی باعث میشده خیلی وقت ها یکی از المان های گیم پلی در اواسط یا حتی اواخر پروژه کنار گذاشته بشه. بارها تیم تولید موسیقی رو مجبور میکرده ترک های متعدد بسازن تا بلکه در خوشبینانه ترین حالت یکی از اون ها انتخاب کنه. از طرفی گرچه بازی های کوجیما انصافاً پرفروش بودن ولی کفه ترازو بین هزینه و سود چندان به سمت سود سنگینی نمیکرده
میخام بگم که گرچه رفتار با کوجیما که برند کونامی بود درست نبود، اما خود کونامی هم برای خودش دلایل منطقی داشت
۲-بازار بازیهای موبایلی سود آنچنانیم برای کونامی نداشت/نداره کونامی اصولا عددی نبوده تو این بازار و نیست (پرانتز باز یه بهانه بوده مثل همون بستن KCET که خبرشون قرار بود بخش آنلاین تمرکز کنن و چیزی ندیدیم با کوجیما هم یه دلیلش که این برخورد رو کردن سود واهیشون از گیمای موبایلlol) و فکر کنم فقط یه بازی انیمه ای یا گی یو دستش باشه لایسنسش. گدا بودن کونامی یه درصد ربط به کوجیما نداره در کل اینا رو با سند و مدرک بارها گفتیم و میگیم برای همه جا بیفته. تمام حرفهای کونامی هم دروغ محض هست، بازی موبایلی! سود! کونامی تو بازی موبایل سر پیازه یا ته پیاز واقعا چنین ادعایی میکنه؟Konami Computer Entertainment Studio, Konami Computer Entertainment Tokyo and Konami Computer Entertainment Japan will be laid together to Konami Online. They want to save money this way and they'll give more importance to online games from now on. Beginning in the second quarter 2005 all 3 studios will be known as Konami.
یعنی انتظارت از ریمیک این بود که طراحی واقعی از این چهره انجام بشه؟خیلی واقعا قاطع به نظر میاد
هست منظورتون هیت بود؟ بله واقعا شرمنده دیگه به شرکتی که فخر دنیای گیم در حال حاضر هست هیت میورزیم...
مایکروسافتم همینه حتی شرکتای ژاپنیم دارن همین میشن این مهم نیس
مهم کیفیت کاره
شخص واقعی که شخصیت باس رو از روش دراوردن خانم charlotte trampling بوده. خود باس origin شو نمیدونم ولی تو pw هم ویسشو انالیز میکردن یه جا به لهجه بریتیشش اشاره شد (یعنی حرف من نیست) میخوره در اصل (اصالتا) انگلیسی باشه مثل این خانم
و کلا جنس مونث انگلیسی چنان قیافه های گولاخیم ندارن تو این ورژن جدید اون ظرافتا رو نمیبینی
وقتی اصلا خود کاراکتر رو از روی بازیگر واقعی طراحی کردن بله بایدم وفادار بمونن به طراحی اصلی. جوری گفتید که انگار رحم کردن از روی ظاهر رابعه اسکویی نساختنش تو ریمیک!
البته بیشتر این نظرات از سر ناآگاهیه! من مدام کلیپای MGS های قدیمی رو میبینم، دوستان به هر حال بعد سالها یادشون رفته...
تو GAF هم چک میکردم نظرات فنهای دو آتشه مثل خودم بود.
نه والا احتمالا چون ترسیدن طرف پول بخواد اصلا تغییر دادن ظاهرشو در راستای گدابازیاشون اون یکی دیگه بود دلش میسوخت پدر این ای پی بود تو MG های قدیمی تو کدک صورت اسنیک رو شبیه مل گیبسون طراحی کرده بود... درمورد چهره باس لاقل یه چیز شبیه تر و حالات چهره جدی تر... بعد ما نفهمیدیم این و سایلنت هیل اگه ریمیک ۱ ۱ن کدوم بازی دیگه طراحی صورت کاراکترهای کلیدیش تو ریمیکهای این شکلی اینهمه اعتراضات داشته؟یعنی انتظارت از ریمیک این بود که طراحی واقعی از این چهره انجام بشه؟
View attachment 341066
من البته مشکلی ندارم با چهره جدید و اون ویژگی هایی که قبلا گفته بودی هم میتونم خیلی خوب ببینم در این کاراکتر(البته که حتی در بریتانیا هم این مدل قیافه کم نیست). از یه طرف هم مدل طراحی به نظرم ارتباطی به Woke نداره.
ولی اگه انتظارت از چهره ریمیک عکسی هست که فرستادم (که فکر کنم موهای بلوند طلایی هم داره) مطمئنا براورده نشده.
من از چهره قبلی باس احساس سر سخت بودن, مادر بودن و غم رو برداشت میکنم. چهره جدید حس ترحم و چغر بودن میده بهم. حتی سن کرکتر هم به نظرم پایین تر از سن واقعی کرکتر میخوره 30 اینا باشه. گرافیک بالاتر رفته ولی جزئیات هنری چهره ها خیلی کمتر شده. تو چهره پارامدیک و زیرو هم تو اول تریلر هم این بی توجهی خیلی مشخص به قول دوستمون انگار یکی ماد ساخته بدون روح و بدون هنر. دیگه طرفداری از یه چیز به این واضحی عجیب برام.View attachment 341058
اینو تو ردیت گذاشتن .
من از چهره قبلی باس احساس سر سخت بودن, مادر بودن و غم رو برداشت میکنم. چهره جدید حس ترحم و چغر بودن میده بهم. حتی سن کرکتر هم به نظرم پایین تر از سن واقعی کرکتر میخوره 30 اینا باشه. گرافیک بالاتر رفته ولی جزئیات هنری چهره ها خیلی کمتر شده. تو چهره پارامدیک و زیرو هم تو اول تریلر هم این بی توجهی خیلی مشخص به قول دوستمون انگار یکی ماد ساخته بدون روح و بدون هنر. دیگه طرفداری از یه چیز به این واضحی عجیب برام.
View attachment 341072 View attachment 341074
راستی داداش شما اول یاد بگیر باس کدومه بیگ باس کدوم از زمینهای خاکی به اصطلاح شروع کن برو پله پله مدارج بالاتر و دست آخر هدایت ما گمراهان...علت حساسیت تا این حد روی تغییرات جزیی چهره باس و مادرش بیگ باس
تله بود، نشونشم یک اسپیس تا اونجا که کپی کردی فاصله داشت و جلوی چشم.راستی داداش شما اول یاد بگیر باس کدومه بیگ باس کدوم از زمینهای خاکی به اصطلاح شروع کن برو پله پله مدارج بالاتر و دست آخر هدایت ما گمراهان...