به خاطر شکل و شمایل اسلات و سوخولف و...منتقدا نمره نمیدنآسلات و سوکولوف رو میشه توی تریلر دید.
آسلات
View attachment 340836
کله کچل معلم باور نکردنی ها, ا ببخشید منظورم سوکولوف بود!
View attachment 340837
سازنده ها گفتن برای کسانی که از اتمسفر جدید خوششون نمیاد, میتونن فیلتر اتمسفر نسخه اصلی رو به مد گیم پلی کلاسیک اضافه کنن
برای گیم پلی مدرن تاییدش نکردن, چون حدس میزنم اصلا اتمسفر واقع گرایانه جدید رو برای این گذاشتن که راحت نشه توی اون محیط کوچک شلیک کرد.
------------------------------------------------------
یعنی من فقط توی بازیسنتر میبینم که از بازی ایراد میگیرن, سوپرفن های کوجیما که بدشون نیومده
بنظرم دوستان هیت به کونامی (که بجا هم هست) رو کنار بزارن و به سازنده هایی که روی بازی کار کردن فکر کنن شاید دیدشون باز تر بشه. (که البته خیلی از اعضای تیم از mgs3 اصلی ان)
عزیزان, صورت کرکترها هرچقدرم که عجیب باشن روشون کار شده و هدفشونم اینه که مثل mgs5 واقع گرایانه باشه, نسخه اصلی توی طراحی ها المنت فانتزی داشت
و واسه همینه که خوشتون نمیاد. من خودم یادمه که mgs5 رو اولین بار بازی کردم یکم برام عجیب بود چهره هاش
البته بنظرم خودم هم چهره های ریمیک یه مقدار عجیب هستن, اما نه اونقدری که میگید. (اون نسخه پاچینکو که فاجعه بود, قشنگ مدلهای mgs5 که بیگ باسش قشنگ 50 سال به بالاست رو کپی پیست کرده بودن)
بدبختا وقت گذاشتن و چین و چروک و انیمیشن های جدید به صورتا اضافه کردن, بنظرم بی انصافیه اگه به است آریل خاتمش بدیم (بازی هم که توی آنریل ساخته میشه خب معلومه حس آنریل داره)
من ترجیح میدم که mgs رو اینجوری ریمیک کنن, تا اینکه مثل کپکام چه بخاطر بازنگری جدید و چه بخاطر وک ها یسری از لحظات بیاد موندنی و معروف سری رو حذف کنن یا یسری المنت های گیم پلی رو بگیرین و حذف کنن.
من اگر بیشتر از شما فن متالگیر نباشم کمتر نیستم.البته لیست بلندتر از اینه، چندتا نمونه دیگه از افتضاحات بی پایان کونامی:
-منحل کردن Team Silent و دادن آی پی سایلنت هیل به استدیوهای دره پیت درجه ۳ غربی از سال ۲۰۰۴ به بعد
-نابود کردن و به خاکسپاری Contra, PES-Winning Eleven, Castlevania, Suikoden
(خدا میدونه گیمرهای قدیمی چقدر با Winning Eleven و PES خاطره دارن من بچگی و نوجوونیم کلوپ و خونه پای اینا گذشت، سرانجامش شد این:
View attachment 340841
)
اصلا تراژدی نابودی هر کدوم این آی پیهای موندگار و موثر صنعت گیم یه کتاب مفصله، ضربه ای که کونامی به گیمرها زد خصوصا گیمرهای شرق پسند رو میشه با ضربه EA به ایران مقایسه کرد انصافا. همینجا استپ کنیم آدم افسردگی میگیره.
برگردیم به بحث ریمیک MGS3
سری MGS سابقه ساخت ریمیک داره و معیار باید همون باشه برخلاف سایلنت هیل نیازی به مقایسه به ریمیک RE2 یا RE4 نیست:
بسم الله اگه همین میانگین رو اورد و اصلا بالای ۸۰ شد من همینجا شرط میبندم نام کاربریمو بذارم Konami .Hater
جهت اطلاع دوستان شخصیت باس از روی Charlotte_Rampling مدل برداری شده (مثل سایر شخصیتهای کوجیما که اونموقع زحمت رو دوش AI نبوده یا دیزاینرهای درجه چهار) سرچ کنید هم ایشون و هم کاراکتر بازی ارجینال رو با چیزی که دوستان زحمت! کشیدن دراوردن مقایسه بفرماییدبه خاطر شکل و شمایل اسلات و سوخولف و...منتقدا نمره نمیدن
همونطور که مثلا به Dirge of Cerberus که ادامه FF برای PS2 بود و کلی هایپ داشت به واسطه شخصیتهای FF VII نمره بالا ندادن.
ما ظاهر باس رو مثلا میگیم چون جزو ساده ترین نکات ساختن ریمیک هست این چیزا... همینم رعایت نشه... اونم تو اون سکانس به یاد ماندنی طرف مثل همون شخصیتهای ووک پسند که گفتی (ببخشید اواخواهر دوجنسه) هست ظاهرش... یعنی ول معطلن.
بعد این بنده خداها گرافیکی که تحویل دادن اصولا هنوز در حد نسل قبل هست در کل.
نظرتون درمورد ای فوتبال رو کار ندارم حالا... چیزی که مشخصه هر کی با قدیم مقایسه کنه میگه چی بود چی شد...من اگر بیشتر از شما فن متالگیر نباشم کمتر نیستم.
ایراد که زیاده به کونامی.شاهکاری مثل کسلونیا LOS رو تو نسخه دوم خراب کردن و تا الان داره خاک میخوره.
PES هم تبدیل شده به Efootball و از وسط های 2023 دارم بازی میکنم و میتونم بگم با اختلاف بهترین گیم پلی رو داره.ریلیزش فاجعه بود.ولی عالی شده .در ضمن در مورد بحث فوتبال، EA هم مقصره و شیردوشی سالیانه رو ول نمیکنه.مسئله لایسنس هم که بحث خودش رو داره.
در مورد رزیدنت 2 که باید بگم ریمیکش عالی بود و از شاهکارهای کپکام هست.
اما متالگیر:
نظر من با شما متفاوته.این که میگی بالای 80 نمیشه خیلی ادعای بزرگیه.من معتقدم محاله زیر 80 بشه.
ایده آل این بود که کونامی سر کیسه رو شل کنه و خرج کنه.مثل کپکام.ولی کونامیه دیگه.شخصا چون انتظاراتم پایین بود ازش، امیدوارتر شدم بعد از این تریلر شوکیس.همونطور که تو کامنت قبلی گفتم، اون ریمیک 1:1 با حفظ اتمسفر و گیم پلی قابل قبول + حس کلاسیک رو درآوردن.همین هم برام جای خوشحالی داره.
در مورد Efootbal فقط گیم پلی منظورم بود که عالیه.ایراداتی مثل نبود مود های سینگل پلیر و آفلاین مناسب مثل مستر لیگ سر جاش.نظرتون درمورد ای فوتبال رو کار ندارم حالا... چیزی که مشخصه هر کی با قدیم مقایسه کنه میگه چی بود چی شد...
حالا لذت میبرید بحث دیگریه کما اینکه تو آخرین ورژن هم انتقادات ازش بسیاره و بازی خوبی نیست در کل. سایتهای نقد هم نمره متوسطی بهش دادن اکثرا
و اینکه MGS Delta رنگ بالای ۸۰ هم نمیبینه سرش شرط بستم اصلا از گرفتن پنالتی یه بچه ۵ ساله هم به اندازه نمره این مطمئن نیستم
بعد از اول بچه ها گفتن ریمیک ۱ ۱ اینا خواستم مثل سریال دارک سوالاتمو شروع کنم برسم به اونجا که تو این دنیا بلو پوینت هست یا نه چون شاید یه دنیای موازی اومدم این شرکت کلا نیست
من یه چیزو نمیخواستم کلا بگم انقدر قضیه روشنه، ولی احیانا ندیدین از پس ریمستر اخیر در حد متای +۸۰ برنیومدن؟؟؟کماکان معتقدم زیر 80 نمیشه
این بنده خدا تو ساخت کالکشن اخیر هم بود و تو اخبار اخیر دیدم بخاطر مشکلاتش رو سوییچ کلی عذرخواهی کرده. لاقل از این خصوصیتش خوشم اومد. حیف که اصولا نمیتونه این سریو برگردونه.مصاحبه با تهیه کننده سری، آقای Noriaki Okamura
البته لیست بلندتر از اینه، چندتا نمونه دیگه از افتضاحات بی پایان کونامی:
-منحل کردن Team Silent و دادن آی پی سایلنت هیل به استدیوهای دره پیت درجه ۳ غربی از سال ۲۰۰۴ به بعد
-نابود کردن و به خاکسپاری Contra, PES-Winning Eleven, Castlevania, Suikoden
(خدا میدونه گیمرهای قدیمی چقدر با Winning Eleven و PES خاطره دارن من بچگی و نوجوونیم کلوپ و خونه پای اینا گذشت، سرانجامش شد این:
)
اصلا تراژدی نابودی هر کدوم این آی پیهای موندگار و موثر صنعت گیم یه کتاب مفصله، ضربه ای که کونامی به گیمرها زد خصوصا گیمرهای شرق پسند رو میشه با ضربه EA به ایران مقایسه کرد انصافا. همینجا استپ کنیم آدم افسردگی میگیره.
برگردیم به بحث ریمیک MGS3
سری MGS سابقه ساخت ریمیک داره و معیار باید همون باشه برخلاف سایلنت هیل نیازی به مقایسه به ریمیک RE2 یا RE4 نیست:
بسم الله اگه همین میانگین رو اورد و اصلا بالای ۸۰ شد من همینجا شرط میبندم نام کاربریمو بذارم Konami Hater اصلا.
آخه هیت ورزیدن برای یه چیزیه که لاقل از صفر تا صد قد انگشتای دستت چیز مثبت ازش ببینی حداقل...
کپکام با اون همه کبکبه و دبدبه برای ایول 4 و پروژه های دیگه با میکامی مشورت کرد، اینا انقدر وقیحن که نام کوجیما رو از اثری که خودش خلق کرده حذف کردن، نظارت جای خود، کونامی جدا از اینکه تیشه به ریشه IPـها می زنه، کینه شتری هم دارن! کوجیما تنها فردی نیست که روی بازی تاثیر می ذاره، اگر کارکترها موندگار شدن مدیون یوجی شینکاوا هستن، که الان ایشون هم با کوجیما کار می کنه، به این معنی که کونامی نه کارگردان بزرگی مثل کوجیما داره، نه طراح نامداری مثل شینکاوا. MGS و SH صرفا بازی نیستن، یک اثر هنرین، وقتی صاحب اثر از عنوان جدا بشه، ممکنه ناشر یک بازی صرفا خوب یا کپی درجه 3و4 رو بیرون بده، ولی هیچکس نمی تونه تجربه هنری ای که ازش به عنوان شاهکار یاد می شه رو در غیاب خالق اثر تکرار کنهالان که دارم فکر میکنم اصلن بازی کردن این نسخه خیانت به این فرانچایز هست، حالا چرا، برای اینکه سازنده و پدر معنوی این بازی کوجیما هست، اگر کوجیما جوری دیگه ای از شرکت رفته بود و بهش احترام میزاشتن و در جریان ریمیک قرارش میدادن آره میشستیم بازی میکردیم!
اما اینکه بیای طرف رو با وقاحت تمام مثل یه تیکه آشغال بندازی بیرون و گند بزنی توی آینده آی پی به این بزرگی که دستته بحث دیگری است!
این وسط هم نشون بدی فقط برات پول مهمه و هیچ ارزشی برای مخاطب و هنر بازیسازی قائل نیستی..
و بعد این همه ماجرای وقاحت باز یهو بیای بگی سلام من ریمیک بازی محبوبتون رو ساختم منم سوت بلبلی بزنم و خودم رو بزنم به فراموشی.. مثل آقای دیوید هیتر که مشخصه از سر لجبازی بخاطر ماجرای mgsv و چندرغاز پول رفته نشسته بازی رو تبلیغ میکنه بشینم با قیافه کج و کوله باس که کل محوریت نسخه سوم هست سر کنم!!
وقتی رهبر ارکستر رو اخراج کنی و بعد توقع داشته باشی من بشینم به سمفونی احمق ها گوش بدم، شرمنده ارزونی خودتون، این فرانچایز بدون تایید و نظارت کوجیما هیچ ارزشی برای بنده ندارد، مخصوصن اگر تحت نظارت کمپانی معلوم الحالی مثل کونامی باشه
من چند بار گفتم هم اینجا هم تو تاپیک ریمیک سایلنت هیل۲، که تعداد معدودی فن این بازیان بقیه براشون گیمهای دیگه در اولویت قرار داره غیر از این ممکن نیست هم به این دلیل که شما گفتید، هم مثلا درمورد سایلنت هیل۲ کسی مثل من نسخه های بعد سایلنت هیل۴ رو تموم کرده باشه میدونه کونامی شیاد دروغ گویی بیش نیست.الان که دارم فکر میکنم اصلن بازی کردن این نسخه خیانت به این فرانچایز هست، حالا چرا، برای اینکه سازنده و پدر معنوی این بازی کوجیما هست، اگر کوجیما جوری دیگه ای از شرکت رفته بود و بهش احترام میزاشتن و در جریان ریمیک قرارش میدادن آره میشستیم بازی میکردیم!
اما اینکه بیای طرف رو با وقاحت تمام مثل یه تیکه آشغال بندازی بیرون و گند بزنی توی آینده آی پی به این بزرگی که دستته بحث دیگری است!
این وسط هم نشون بدی فقط برات پول مهمه و هیچ ارزشی برای مخاطب و هنر بازیسازی قائل نیستی..
و بعد این همه وقاحت باز یهو بیای بگی سلام من ریمیک بازی محبوبتون رو ساختم منم سوت بلبلی بزنم و خودم رو بزنم به فراموشی.. مثل آقای دیوید هیتر که مشخصه از سر لجبازی بخاطر ماجرای mgsv و چندرغاز پول رفته نشسته بازی رو تبلیغ میکنه بشینم با قیافه کج و کوله باس که کل محوریت نسخه سوم هست سر کنم!!
وقتی رهبر ارکستر رو اخراج کنی و بعد توقع داشته باشی من بشینم به سمفونی احمق ها گوش بدم، شرمنده ارزونی خودتون، این فرانچایز بدون تایید و نظارت کوجیما هیچ ارزشی برای بنده ندارد، مخصوصن اگر تحت نظارت کمپانی معلوم الحالی مثل کونامی باشه
سونی بخرشون که تبدیلشون کنه به اینای کاش سونی میخریدشون... اخه این بازی ها دست کونامی اصن معلومه اینده دارند یا نه؟
اتفاقا من در عکس سمت راستی همین جنگندگی و رهبری رو میبینم ! از نظر من حداقل این طراحی چهره در ریمیک به ویژگی های باس میخوره. ممکنه بگی انتظارت از چهره باس در ریمیک چی بود؟ مثلا عکس بازیگر یا با هوش مصنوعی تصویری نشون بدی که فکر میکنی باس باید این شکلی میبود؟View attachment 340893
یه لحظه فکر کنید کلا از MGS که هیچ، از دنیای گیم هیچی نمیدونید این عکس رو جلوتون میذارن میگن راستی بازسازی سمت چپی هست!!!
بعد از این مهم تر فکر کنید تو حالتی که گفتم+اینکه بهتون میگن یه بازی جدیده فقط عکس نسخه ریمیک رو جلوتون میذارن میگن طرف فرمانده هست و از خفن ترین سربازها و ده تا مرد رو حریفه، واکنشتون چند دقیقه خنده و مسخره کردن عوامل فمنیستی و ووک خواهد بود؟
ما هی میگیم اینا روی عنصر حیات وحش بازی تمرکز کردن نمیدونن بازی کلا چیه و شخصیت باس کل بازی یه حالت چهره خاصی داره میشه توش جنگندگی و رهبری رو خوند دوستان میگن نه
عکس سمت راست مربوط به ریمیک نیست. از یک تریلر تبلیغاتی CG هست که روی دستگاههای پاچینکو توی ژاپن فکر کنم ده سال پیش نشون میدادند و همه امیدوار بودند اگه یک روزی بازی ریمیک شد با اون گرافیک ریمیک بشه.اتفاقا من در عکس سمت راستی همین جنگندگی و رهبری رو میبینم ! از نظر من حداقل این طراحی چهره در ریمیک به ویژگی های باس میخوره. ممکنه بگی انتظارت از چهره باس در ریمیک چی بود؟ مثلا عکس بازیگر یا با هوش مصنوعی تصویری نشون بدی که فکر میکنی باس باید این شکلی میبود؟
مطمعنی ؟ این عکس سمت راست از روی تریلر برداشته شده. من هم با دوست بالایی موافقم که اتفاقا چهره ی مصمم و جنگنده و قاطعی طراحی کردن. کلا این ریمیک حداقل تو این تریلر خوب به نظر میاد.به نظر میاد کلا هست دادن تبدیل به عادت شده یه مقدار!عکس سمت راست مربوط به ریمیک نیست. از یک تریلر تبلیغاتی CG هست که روی دستگاههای پاچینکو توی ژاپن فکر کنم ده سال پیش نشون میدادند و همه امیدوار بودند اگه یک روزی بازی ریمیک شد با اون گرافیک ریمیک بشه.