درود

RTdzAAjT9.jpeg


به دلیل حساسیت های موجود روی داستان این بازی، صحبت در مورد هر گونه مساله ای در خصوص داستان، فقط در تگ اسپویلر مجازه. افراد خاطی بدون اخطار قبلی بن خواهند شد.

با انجام هماهنگی های لازم بنا بر این شد تمامی اخبار و حواشی MGSV از زمان معرفی تا زمان انتشار در این تاپیک به صورت طبقه بندی شده و منظم قرار خواهند گرفت. جدید ترین اخبار در ابتدای پست قرار خواهند گرفت. این پست تا انتشار بازی به روز خواهد شد.


تمامی اخبار مربوط به The Phantom Pain

Sebtember1st - World wide Release
تاریخ عرضه به شمسی
: سه شنبه 10 شهریور 1394






نکته*
رنگ آبی : عرضه شده رنگ قرمز: هنوز عرضه نشده

MGSV نسخه اصلیپلتفرمسال انتشارتاریخ دقیق انتشار
The Phantom PainPC20151 سپتامبر
The Phantom PainPS3,PS4,X360,X120151 سپتامبر

مقدمه MGSVپلتفرمسال انتشارتاریخ دقیق انتشار
Ground ZeroesPC201418 دسامبر
Ground ZeroesPS3,PS4,X360,X1201418 مارچ







دانلود دو تریلر منتشر شده MGSV در E3 2015 + چهل دقیقه دمو از گیم پلی MGSV( بدون اسپویل داستانی )
به علت استقبال زیاد از دموی 40 دقیقه ای از گیم پلی MGSV هیدئو کوجیما در توئیتر خود تاکید کرد دو ویدیو گیم پلی دیگر هم منتشر خواهد شد که به احتمال زیاد ماموریت ها شبیه به گیم پلی تازه منتشر شده هستند با این تفاوت که با حالت های دیگر و در زمان های دیگر انجام خواهند شد تا امکانات دیگر گیم پلی و آزادی عملی که بازیکنان در بازی خواهد داشت را به نمایش بگذارد.








تریلر اول Ground Zeroes به زبان ژاپنی - در 25 ـمین سالگرد متال گیر ( روز معرفی بازی ) شهریور 91
تریلر دوم The Phantom Pain در همایش VGA - تریلری که نامشخص بود به سری MGS مرتبط است یا خیر
تریلر سوم Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - تریلری که مشخص می کند GZ و TPP در کل MGSV را تشکیل می دهند در GDC 2012 به همراه گیم پلی فرار از بیمارستان (TPP)
تریلری از گیم پلی و محتویات داستانی The Phantom Pain ذر E3 2013
دو گیم پلی از Ground Zeroes ( روز و شب ) + نسخه انگلیسی تریلر اول بازی در روز معرفی بازی در TGS2013
تریلر داستانی به همراه یک گیم پلی در نقشه افغانستان درE32014
گیم پلی افغانستان در شب به همراه قسمت مولتی پلیر ( دزدی از مادر بیس بازیکنان دیگر ) Gamescom 2014 + رونمایی از نسخه PC
تریلر داستانی + گیم پلی آفریقا + تریلری از DD سگی همراه بیگ باس در TGS 2014
رونمایی از Metal Gear Online جدید به همراه یک تریلر درVGX 2014






  • [*=right]بازی‌سنتر | اخبار | متال گیر سالید 5 ممکن است دارای Microtransaction باشد
    [*=right]Ground Zeroes مقدمه ای بر Phantom Pain خواهد بود.
    [*=right]اتفاقات بزگی در GZ رخ خواهد داد که باعث جلب توجه مخاطب شده قبل از اینکه داستان اصلی در Phantom Pain شروع بشه.
    [*=right]خوشبختانه حالت خاموش/روشن کردن برای حالت Slow Motion است و شما می توانید این آیتم را On/Off کنید.
    [*=right]در منوی بازی می توانید درجه سختی بازی را مشخص کنید Normal/Hard که شاید در انتهای بازی گزینه های دیگر هم باشد.
    [*=right]Ground Zeroes یک نوع tutorial برای Phantom Pain خواهد بود(Kojima دقیقا از واژه tutorial استفاده کرده و بنابراین هیچ شکی در این باره وجود ندارد)
    [*=right]داستان در Ground Zeroes محدود به شب های بارانی خواهد بود.البته شما میتونید زمان های دیگه ای از شبانه روز رو در ماموریت های جانبی ببینید ولی در Ground Zeroes چرخش شبانه روزی وجود ندارد.
    [*=right]در Phantom Pain طیف گسترده ای از امکانات (استخدام سرباز ها و ساختن پایگاه و ....) وجود دارد که بیشتر آنها در GZ وجود ندارند.
    [*=right]save data رو میشه از Ground Zeroes به Phantom Pain منتقل کرد و این مزایایی هم با توجه به تصمیماتی که در GZ گرفته اید در کل بازی برای شما خواهد داشت.
    [*=right]یکی از دلایلی که باعث شده Ground Zeroes به صورت جدا از بازی اصلی عرضه شود این است که بازی اصلی با توجه به گستردگی بالا زمان زیادی رو برای تکمیل نیاز داشته و تیم marketing در Konami تصمیم به عرضه این مقدمه بر بازی اصلی شده تا حداقل بازیکنان تجربه ای با MGS داشته باشند.
    [*=right]Kojima پاداشی به کسانی که هر دوی Ground Zeroes و Phantom Pain رو خرید کنند خواهد داد .البته در این مورد هیچ جزئیاتی تا به حال منتشر نشده.
    [*=right]Ground Zeroes و Phantom Pain از نمایشگر دوم مثل تبلت ها پشتیبانی میکنند که میشه مثلا برای دیدن نقشه از اونها استفاده کرد.البته کوجیما نگران عدم تمرکز بر بازی اصلی به دلیل نمایشگر دوم هست.

  • [*=right]Metal Gear Solid: Ground Zeroes به صورت رسمی در 25 ـمین سالگرد متال گیر رونمایی شد. ( شهریور 91 )
    [*=right]تریلری در مراسم VGA 2012 تحت عنوان The Phantom Pain پخش شد که کاراکتر اصلی اش شباهت زیادی با اسنیک داشت، بازی که سازنده آن را Moby Dick می دانستند اما پس از مدتی مشخص شد که TPP در واقع جزئی از MGSV است و این نمایش یکی از شوخی ها و بازی های کوجیما بوده است.
    [*=right]GZ به نظر نسخه ی فرعی از فرانچایز متال گیر بود اما در همایش VGA و با منتشر شدن تریلر The Phantom Pain و کمی سردرگمی هوادارن مشخص شد Ground Zeroes و The Phantom Pain به صورت مشترکاً Metal Gear Solid V را تشکیل می دهند.
    [*=right]تغییرات زیادی در بازی ایجاد شده محسوس ترین تغییر عوض شدن صدا پیشه معروف Snake ها David Hayter بود که جایش را به Kiefer Sutherland ( بازیگر اصلی سریال محبوب 24 ) داد. همینطور تغییر بازی از حالت خطی بود به Open World
    [*=right]این نسخه از بازی از موتور قدرتمند گرافیکی Fox Engine که ساخت کوجیما پروداکشن است استفاده می کند.
    [*=right]Ground Zeroes در سال 1974 و The Phantom Pain در سال 1984 روایت می شود.
    [*=right]هیدئو کوجیما مدتی پس از معرفی MGS:GZ در مورد تغییرات عمده در بازی صحبت کرد تغییراتی که باعث فروش بیشتر بازی در بازار می شود ( کم شدن کات سین ها و حذف مواردی چون شوخی و زیر سوال بردن مسائل سیاسی و مذهبی )
    [*=right]شعبه LA کوجیما پروداکشن افتتاح می شود و این شعبه کار بر روی نسخه آنلاین MGSV را بعهده دارد.
    [*=right]Harry Gregson Williams در MGSV حضور دارد.
    [*=right]بعد از مدتها مشخص شد MGSV: Ground Zeroes به عنوان مقدمه MGSV در بهار 2014 منتشر خواهد شد.
    [*=right]هیدئو کوجیما پاسخی درستی در مورد حضور و یا عدم حضور سالید اسنیک در MGSV نمی دهد !
    [*=right]هیدئو کوجیما سورپرایز بزرگی برای بازیکنان در MGSV دارد.
    [*=right]یه سری اطلاعات در مورد بازی منتشر شده توسط شخص کوجیما
    [*=right]یکی در مورد تریلر گیم پلی که در TGS منتشر شده و فکر نکنید بازی مثل اون تریلر آسون !‌ در واقع بازی در اون تریلر توسط کسی انجام می شده که راه و چاه بازی رو بلد بوده و خودش بازی رو ساخته !! برای همین طوری حرقه ای بازی کرده که هر کسی احساس می کنه بازی آسون که در واقع اینطور نیست
    [*=right]شما می تونید از هلیکوپتر استفاده های مختلفی کنید نجات اسیرها, فرار از کمپ و .. که محل مختلف هایی می تونید برای این گزینه انتخاب کنید که بعضی از این منطقه ها با درصد خطر بیشتری هستند که شما باید با دشمنان درگیر بشید تا هلیکوپتر را نابود نکنند و یا محل های امن تری را انتخاب کنید که احتمال دیدن شما کمتر وجود داشته باشد. شما در Ground Zeroes یک هلیکوپتر دارید اما در Phantom Pain هلیکوپترهای زیادی در اختیار دارید.
    [*=right]سیستم مارک کردن به هیچ عنوان شبیه بازی SC نیست و در واقع این آیتم باعث می شود شما برنامه ریزی و استرازی دقیقی رو برای انجام دادن Mission داشته باشید. به هر حال اگر از مارک کردن خوشتان نمی آید می توانید از این آیتم در بازی استفاده نکنید.
    [*=right]درست است که GZ یک مقدمه است و شاید چندین ساعت گیم پلی را در بر داشته باشد اما اگر بازی را کامل کنید می توانید ساعت های سرگرم شود مراحل جانبی را انجام دهید و همه چیز را کشف کنید.
    [*=right]شما می توانید موزیک های خودتون رو داخل Walkman بازی کنید

  • [*=right]اسنیک بسیار سریع تر شده و می تواند از صحره ها بالا رفته و یا به بالا برود
    [*=right]سیستم کدک بازی به طور کلی عوض شده است و باعث متوقف شدن بازی نمی شود.
    [*=right]نقشه بازی بر روی تبلتی به نام Idroid قرار دارد و این آیتم هم باعث متوقف شدن بازی نمی شود.
    [*=right]طبق گفته کوجیما این بازی سعی در شبیه سازی واقعیت را دارد، کات سین ها کمتر شده اند.
    [*=right]اسنیک با فوکوس کردن روی دشمنان می تواند آن ها را مارک کند با این آیتم شما از فاصله و محل دقیق دشمنان حتی از پشت دیوارها هم مطلع هستید.
    [*=right]رابط کاربری بازی با تغییرات عمده ای روبرو شده، منو اسلجه ها چیزی شبیه به GTAV شده است.
    [*=right]علامت تعجب در بازی در زمانی که دشمنان شما را می بیند دیده می شود از فعلاً خبری از جعبه معروف MGS نشده است.
    [*=right]فنون CQC در بازی هستند با کمی تغییرات.
    [*=right]خون اسنیک به صورت خودکار در آمده است و خبری از Ration ها نیست.
    [*=right]به گفته کوجیما امکانات اضافه شده به بازی به این معنا نیست که MGSV بازی آسانی باشد.
    [*=right]شما می توانید بین چندین سوال یکی را در حین بازجویی از دشمنان انتخاب کنید.
    [*=right]شما می توانید خودتان تصمیم بگیرید که آیا بعضی از شخصیت ها زنده بمانند و یا کشته شوند که البته این تصمیم گیری شما باعث پارادوکس در داستان نمی شود. سعی شده کات سین ها در حین بازی روایت شوند و تا جایی که می شود از توقف بازی جلوگیری شود.
    [*=right]با سیگار در The Phantom Pain می توانید سرعت بازی را زیاد کنید.
    [*=right]بازی دارای چرخه شبانه روزی است هر 6 ساعت در دنیای واقعی 24 ساعت در MGSV است، آب و هوا در بازی به صورت Real Time است
    [*=right]شما می توانید در بازی از میان میلیون ها راه که دارید حرکت کنید و استراژی خودتان را انتخاب کنید.
    [*=right]داستان GZ بلافاصله پس از Peace Walker و The Phantom Pain نه سال پس از GZ
    [*=right]در The Phantom Pain شما می توانید کنترل یک Metal Gear کوچک را بعهده بگیرید ( انتهای تریلر E3 2013 )
    [*=right]Troy Baker صدا پیشه Ocelot در MGSV:TPP خواهد بود.
    [*=right]نسخه PC بازی منتشر خواهد شد اما در الویت نیست.
    [*=right]به نظر می رسد بازی با تغییرات عمده ای مواجه شده، کمتر شدن کات سین ها، حذف کدک، تغییر رابط کاربری و .. که به گفته کوجیما این تغییرات برای بدست گرفتن بازار بیشتر است.





به زودی .. !




















Fan Made Art








"برای آشنایی بیشتر با داستان کلی سری فرانچایز Metal Gear و همچنین داستان تمامی نسخه ها تا به Ground Zeroes از مقالات زیر استفاده کنید"



مقالات مرتبط با کلیت داستان Metal Gear Solid

1." داستان کامل سری Metal gear Solid " بر روی صفحه اصلی سایت " بازی سنتر "
بعد از پیشنهاد رفتن تاپیک پایین بر روی صفحه اصلی سایت تصمیم بر این گرفته شد تا تمامی تاپیک ویرایش شود که این کار انجام شد و پس از ویرایش نهایی سردبیر محترم فردین عزیز این داستان بسیار شکیل، منظم و رعایت جمله بندی و .. بر روی سایت قرار گرفت که می توانید از آن لذت ببرید.

2. تاپیک " داستان کامل Metal Gear Solid "
زحمات زیادی برای این تاپیک کشیده شده و کاملترین مرجع در مورد داستان متال گیر سالید به زبان فارسی در سراسر اینترنت است ( به زودی نسخه ویرایش شده بر روی صفحه اصلی سایت قرار خواهد گرفت )، البته این تاپیک به کمک دوستان زیادی از جمله سیاوش و عرفان عزیز که قسمت هایی از داستان رو نوشتند کارش رو به پایان رسوند که باز هم از زحمات این عزیزان تشکر می کنم.

3.Solid Snake یا Big Boss ؟ کدامیک زجر بیشتری کشیده اند ؟!
تاپیکی سختی ها و ملالت های این پدر و پسر را در نسخه های مختلف MGS روایت می کند به همراه یک نظر سنجی ( نظر سنجی بسته شده است )

4." بهترین لحظات MGS3 به روایت تصویر "
بهترین لحظات Metal Gear Solid 3 که در قالب عکس و بدون هیچ توضیحی در این بلاگ جمع آوری شده.

مقالات مرتبط با Metal Gear Solid V


تاپیک " کامل ترین اخبار از MGSV "
تمامی اخبار در رابطه با MGSV در این تاپیک قرار خواهد گرفت، از زمان معرفی تا انتشار این تاپیک آپدیت خواهد شد.


1.نگاهی اجمالی بر تریلر MGSV
تحلیل تریلر مربوط به معرفی بازی در 25 ـمین سالگرد Metal Gear در سال 2012 و همچنین تریلر The Phantom Pain در VGA و GDC

2.تحلیل تریلر MGSV
تریلر مربوط به E3 2012 که در کنفرانس مایکروسافت پخش شد، البته تریلر اصلی مد نظر بوده ( Red Director )

3.Zero VS Big Boss جنگ اصلی و خونین
حدس و گمان در مورد دشمن اصلی در MGSV

4.بزرگترین پیشنمایش ( Metal Gear Solid V ( Ground Zeroes & The Phantom Pain
تحلیل کلی تمامی تریلر ها و گیم پلی های MGSV از ابتدا تا TGS 2013

5.کدام شخصیت های در MGSV:GZ حضور خواهند داشت؟
نظرسنجی تاپیک بسته شده

6.تحلیل داستانی MGS: Ground Zeroes
این تاپیک مدتی بعد از انتشار GZ تاسیس شد که زحمت بیشترش رو بهروز ( Behrooz) عزیز کشیده که زحمت ترجمه تمامی دیالوگ ها، کات سین ها و نوار کاست های بازی کشیده. به همراه نقد کوتاه ( داستانی ) بنده و تحلیل داستان GZ و پیش بینی ها ..

7.تحلیل تریلر E3 2014
در این تاپیک تریلر داستانی E3 2014 مورد تحلیل قرار داده شده و حدس و گمان ها بررسی شده.

8.پایان یک حماسه؟
بعد از مشخص شدن تاریخ انتشار MGSV هیدئو کوجیما اعلام کرد که دیگر قصد ساخت و ادامه سری متال گیر سالید را ندارد! در این مقاله سعی شده دلایلی که دال بر این اتفاق است را مورد بررسی قرار دهیم.

9.من یک هیولا هستم!
نگاهی به تغییراتی که ممکن است در شخصیت رئیس بزرگ در فانتوم بیافتد.

کپی تمامی مقالات بالا فقط با ذکر نام " بازی سنتر " و نویسنده " امید درکه " مجاز است.


نتایج نظر سنجی های تاپیک




وبسایت رسمی Metal Gear Solid V
این پست به مرور زمان کامل و همچنین با منتشر شدن اخبار جدید آپدیت خواهد شد.
کپی تمامی مطالب این تاپیک با ذکر نویسنده و منبع بلامانع است
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,073
هرچقدر گیم پلی فوق العاده هست و فاصله نجومی با نسخه های قبلی داره و به شدت هم اعتیادآوره، از نظر داستانی تا این لحظه زیاد من رو درگیر خودش نکرده. البته بیشتر مأموریت های فرعی رو دارم میرم و بخش اصلی رو تا مرحله 21،22 اینا رفتم و انگار تازه داره داغ میشه، ولی کلاً با اون فضای همیشگی MGS یه کم فاصله داره و دوست داشتم کاتسین هاش بیشتر از اینا بود. یه مورد دیگه هم آهنگ های بازی هست. توی نسخه های قبلی از همون لحظه شروع بازی چنان موسیقی هایی می شنیدیم که اشک از دیدگان ـمون جاری میشد (:D) ولی اینجا تا این لحظه واقعاً خبری از موسیقی خاصی نبوده و چیزی که توی ذهنم مونده باشه نداشته.
حالا این دو تا موضوع بالایی به کنار، به نظرم در انتخاب صداگذارهای Miller و Ocelot میتونستن بهتر عمل کنن. این همه بازی کردم ولی هنوز خیلی وقت ها تشخیص نمیدم کی داره حرف میزنه!!! :D گفتم شاید مشکل از من باشه، ولی یه سرچی کردم دیدم خیلی ها توی فروم های خارجی این بحث رو مطرح کردن و صدای این دو نفر رو قاطی میکنن! :D از اون طرف خود Big Boss هم که دست کمی از یک کاراکتر لال نداره و اصلاً کوجیما میتونست براش صداگذار جدیدی پیدا نکنه! :|
ولی گذشته از این مشکلات (مشکل از نظر من!) بازی واقعاً خوبه. ایده استفاده از همراه توی مأموریت ها هم عالیه و تنوع خوبی به بازی داده. و از همه مهم تر حس و حال سینمایی بازی هست که در کنار آزادی عمل کم نظیر بازی، بعضی جاها رسماً تبدیل به یه فیلم هالیوودی میشه و آدم از شدت جَو منهدم میشه! :D
 

Lord Odin

کاربر سایت
Mar 19, 2013
2,014
از اون طرف خود Big Boss هم که دست کمی از یک کاراکتر لال نداره و اصلاً کوجیما میتونست براش صداگذار جدیدی پیدا نکنه! :|
ولی گذشته از این مشکلات (مشکل از نظر من!) بازی واقعاً خوبه. ایده استفاده از همراه توی مأموریت ها هم عالیه و تنوع خوبی به بازی داده. و از همه مهم تر حس و حال سینمایی بازی هست که
دیشب اومدم همین رو بگم! :ی. Kiefer Sutherland فقط اسمش توی این بازی هست و بس. من 17 ساعت بازی کردم شخصیت BB هنوز 17 جمله صحبت نکرده !!.
این رو با شماره های قبلی مقایسه کنید نتیجه ش فاجعه باره. با اون همه تبلیغات و تنشی که پیرامون تغییر صدای باس از هیتر (:D) به ساترلند داشتیم من گمان میکردم سنگ تموم قراره بزارن و این تغییر اصلا به چشم نیاد. متاسفانه اینطور نشد حداقل از نظر من.
 

soorena

کاربر سایت
Nov 9, 2009
2,698
مگه بیگ باس صداگذار داره؟
من همیشه فکر میکردم کلا حرف نمیزنه :d
واقعا برام سوال بود چرا حرف نمیزنه.البته من اوایل بازی هستم
دوستان یه سوال این بازی قبلنا مخفی کاری بوده؟چون چیزی که الان من دارم بازی میکنم شبیه شوتر تاکتیکال هست.البته مخفی کاری هم هست ولی خوب جنبه ی تاکتیکال بودنش بیشتر به چشم میاد
در اخر هم باید بگم خیلی این بازی معتاد کننده هست یعنی من به شخصه خودم هردفعه 1 ساعت فقط تو مادربیس سر ایتم و افرادم سرگرمم:d
 

.:Pouria:.

کاربر سایت
Sep 20, 2009
2,382
ولی کلاً با اون فضای همیشگی MGS یه کم فاصله داره و دوست داشتم کاتسین هاش بیشتر از اینا بود. یه مورد دیگه هم آهنگ های بازی هست. توی نسخه های قبلی از همون لحظه شروع بازی چنان موسیقی هایی می شنیدیم که اشک از دیدگان ـمون جاری میشد (:biggrin1:) ولی اینجا تا این لحظه واقعاً خبری از موسیقی خاصی نبوده و چیزی که توی ذهنم مونده باشه نداشته.

گل گفتی :D واقعا این دو مورد ازار دهندس :( ولی در کل همینه من الان اپیزود 42-3 اینام بازم همینه ! کات سین کم موزیک بد تر !!
یه ترکیبی از mgs 3 با mgs 4 با این mgs v می دادن بیرون ( از هر کدوم یه چیزش :D ) بازی غیر قابل توصیف می شد
 

N!ma

کاربر سایت
Sep 13, 2011
2,474
آقا یکی ماموریت ها اینه که مترجم پیدا کنی بفرستی بیس. من تو یکی پایگاه ها که مشخص کرده بود رفتم ولی هرچی میگردم نیست مترجم.
 

K o j i m a

کاربر سایت
Jul 2, 2012
2,146
از نظر داستانی تا این لحظه زیاد من رو درگیر خودش نکرده. البته بیشتر مأموریت های فرعی رو دارم میرم و بخش اصلی رو تا مرحله 21،22 اینا رفتم و انگار تازه داره داغ میشه، ولی کلاً با اون فضای همیشگی MGS یه کم فاصله داره و دوست داشتم کاتسین هاش بیشتر از اینا بود. یه مورد دیگه هم آهنگ های بازی هست. توی نسخه های قبلی از همون لحظه شروع بازی چنان موسیقی هایی می شنیدیم که اشک از دیدگان ـمون جاری میشد (:D) ولی اینجا تا این لحظه واقعاً خبری از موسیقی خاصی نبوده و چیزی که توی ذهنم مونده باشه نداشته.
حالا این دو تا موضوع بالایی به کنار، به نظرم در انتخاب صداگذارهای Miller و Ocelot میتونستن بهتر عمل کنن. این همه بازی کردم ولی هنوز خیلی وقت ها تشخیص نمیدم کی داره حرف میزنه!!! :D گفتم شاید مشکل از من باشه، ولی یه سرچی کردم دیدم خیلی ها توی فروم های خارجی این بحث رو مطرح کردن و صدای این دو نفر رو قاطی میکنن! :D از اون طرف خود Big Boss هم که دست کمی از یک کاراکتر لال نداره و اصلاً کوجیما میتونست براش صداگذار جدیدی پیدا نکنه! :|

من خودم هنوز بازیو تا Mission 12 رفتم فعلا خبری از داستان مثل قبل نبوده ولی خب نظر دادنو گذاشتم بعد تموم شدن ولی یه نشونه های خیلی جالبی هست به نظرم که واقعا برام هیجان انگیزه :d
دقت کنید میلر همیشه مخالفه خیلی از کاراست و دیگه خونسرد نیست حتی یه جا میاد میگه من از رییس دلخورمو یه سری از سربازا هم همینطور... که حرفشو قطع میکنه (توی کاست ها) یعنی از الان یه نشونه هایی از جدا شدنش هست
از داستان بگذریم موسیقی اشک آور به نظر من جایی توی این بازی نداره :d Theme بازی با شماره های قبل فرق میکنه. توی همه شماره های قبلی Theme احساسی وجود داشت ولی اینجا وجود نداره, همش خشم و انتقام و ... موسیقی بازی در طول گیم پلی ام که شاهکاره خیلی جو خوبی میده.

اون شباهت صدای میلر و اسلوت برای افکت صدای Codec باشه به نظرم ولی من که مشکلی ندارم :d

تنها چیزی که واقعا برام نا امید کننده بوده تا الان مبارزه با quiet بود , کوجیما یه جور گفته بود ممکنه روز ها طول بکشه مبارزه باهاش فکر میکردم یه چیزی از The End بهتر انتظارمو میکشه ولی زدم در طول 10 دقیقه اونم با Tranquillizer Gun نفلش کردم :|
 

B1G BOSS

کاربر سایت
Sep 1, 2012
642
آقا یکی ماموریت ها اینه که مترجم پیدا کنی بفرستی بیس. من تو یکی پایگاه ها که مشخص کرده بود رفتم ولی هرچی میگردم نیست مترجم.

تو مپ یه قسمت آبی میشه وارد اون ناحیه که شدی ه سرباز دشمن رو پیدا کن و ازش اعتراف بگیر تا محل فرد مورد نظر رو بهت بگه.اگر نگفت سرباز دیگه ای رو امتحان کن
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,302
خب نظرم رو در مورد داستان بگم . به نظر داستان به خودیه خودش که خیلی خوب و مفصل بودش . کاملا مشخصه کوجیما وقت زیادی برای متصل کردن درست حوادث به هم گذاشته و جدای از اون داستان بسیار کامل هستش . حوادث خوبی داره و موضوعات جالبی رو اشاره میکنه . همچنین شدیدا از Twist بازی راضی بودم :biggrin1: خیلی بهم چسبید . و کاملا برام قابل به درک هستش که خیلی ها ازش خوششون نیاد و حتی ازش متنفر بشن . کلا نظرم به داستان مثبته ، ولی ....
توو خیلی چیزای دیگه کم کاری شده . اول اینکه نحوه روایت داستان اصلا خوب نیس . یعنی با توجه به استانداردهای متالگیر خوب نیست . حوادث خیلی کم آدم رو به سمت خودش جلب میکنه و بیشتر وقتها اتفاقات خاصی نمیوفته . میشه خیلی از این ها رو به حساب Open World شدن بازی گذاشت ولی دیگه تا چه حد ؟ بعدشم باس فایت ها چرا اینطوری شدن ؟:| کم تعداد و کم تنوع و بدون هویت .
دوم اینکه بازی اصلا در اون حدی که میخواست تراژدیک باشه نبود . فک کنم همه ی ما انتظار دیدن سقوط بیگ باس (ونوم) به اون جایگاه تاریک و شیطانیش رو داشتیم . ولی عملا نه تنها این اتفاق به اون صورت نیوفتاد بلکه در نهایت ونوم برای من از خود بیگ باس قهرمان بزرگتری شد :biggrin1: جدا میگم . من الان از ونوم خیلی بیشتر از بیگ باس خوشم اومدش :biggrin1: کلا اون مسائل Demon Snake بنظرم اضافی اومدش و اصلا پرداخت خوبی به این قضیه نشد .حتی اتفاقات بخش قرنطینه هم اونقدر از این منظر تاثیر گذار نبود . جالبیش اینه که این قضیه در گیم پلی بازی هم وجود داره ولی اونجام باز تاثیر خاصی رو روند بازی به اون صورت نداره . کلا این فضای تیره و تراژدیکی که کوجیما برای این شماره در نظر داشت ، به نظرم خوب در نیومد و یه جورایی باعث نا امیدیم هم شد . البته باید اشاره کرد که مفاهیم خشونت ، انتقام و مخصوصا خیانت در بازی حضور پررنگی داشتن ولی با چیزی که حداقل من انتظار داشتم فاصله ی زیادی داشت .
و مسئله آخر این که چپتر دوم بازی به شدت احساس ناقص بودن داشت و به هیچ وجه محتوای کافی در حد چپتر قبلی خودش نداشت . خیلی ها رو دیدم که سر این چپتر کلی از بازی گله مند بودن و حتی اونو اضافه میدونستن . اون مرحله 51 هم که دیگه گل سرسبد قضیه بود :biggrin1:
در آخر هم فک کنم تنها شخصیت واقعا متالگیری بازی برام Quiet بودش :biggrin1: جدا شدن ازش برام بینهایت دردمند بود و بسیار تاثیر گذار . بدیش اینه که چون بازی یه Save بیشتر نداره ، برای اینکه دوباره بخوام Quiet رو همراه خودم ببینم باید کلا این Save رو بردارم و همه چیو از صفر شروع کنم :|
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
هرچقدر گیم پلی فوق العاده هست و فاصله نجومی با نسخه های قبلی داره و به شدت هم اعتیادآوره، از نظر داستانی تا این لحظه زیاد من رو درگیر خودش نکرده. البته بیشتر مأموریت های فرعی رو دارم میرم و بخش اصلی رو تا مرحله 21،22 اینا رفتم و انگار تازه داره داغ میشه، ولی کلاً با اون فضای همیشگی MGS یه کم فاصله داره و دوست داشتم کاتسین هاش بیشتر از اینا بود. یه مورد دیگه هم آهنگ های بازی هست. توی نسخه های قبلی از همون لحظه شروع بازی چنان موسیقی هایی می شنیدیم که اشک از دیدگان ـمون جاری میشد (:D) ولی اینجا تا این لحظه واقعاً خبری از موسیقی خاصی نبوده و چیزی که توی ذهنم مونده باشه نداشته.
حالا این دو تا موضوع بالایی به کنار، به نظرم در انتخاب صداگذارهای Miller و Ocelot میتونستن بهتر عمل کنن. این همه بازی کردم ولی هنوز خیلی وقت ها تشخیص نمیدم کی داره حرف میزنه!!! :D گفتم شاید مشکل از من باشه، ولی یه سرچی کردم دیدم خیلی ها توی فروم های خارجی این بحث رو مطرح کردن و صدای این دو نفر رو قاطی میکنن! :D از اون طرف خود Big Boss هم که دست کمی از یک کاراکتر لال نداره و اصلاً کوجیما میتونست براش صداگذار جدیدی پیدا نکنه! :|
ولی گذشته از این مشکلات (مشکل از نظر من!) بازی واقعاً خوبه. ایده استفاده از همراه توی مأموریت ها هم عالیه و تنوع خوبی به بازی داده. و از همه مهم تر حس و حال سینمایی بازی هست که در کنار آزادی عمل کم نظیر بازی، بعضی جاها رسماً تبدیل به یه فیلم هالیوودی میشه و آدم از شدت جَو منهدم میشه! :D

بی خیال بابا آریا تو که هنوز بخش اول بازی که ملت بیشتر فکر کرده بودن بازی تمام کردن و بازی رد کردن رفته هم نرسیدی برو جلو بازی کلا خیلی خداست از نظر داستانی یعنی من عاشق داستان بازی شدم از همه نظر خداست داستان بازی . البته یه چیزی بازی کلا چند بخشیه من الان پایان ... هستم حالا خودت بفهم بازی چقدر بزرگ هم از نظر داستانی هم از نظر عالی بودن هر پایان یک گوشه از داستان شرح میده عمرا بتونی بازی انجام بدی آهنگ خوب پیدا نکنی من خودم به شخصه تا الان 6 تا آهنگ فقط بگم جز آهنگ های شماره قبلی به عنوان TOP10 سری دارم الان فقط یکیش پیدا کردم گزاشتم زنگ موبایل حالا خودت حساب کن چقدر خداست .:d

آریا فقط بازی کن هم بخش های داستانی هم Side ops ها به خاطر اینکه به هم ربط دارن .


دوستان کمک بنمایید
yahoo_4.gif


آقا مرحله 28 اونجا هستم که باید برم به دیدن "Code Talker" و مه میگیره همه جارو و 4 تا زن اسنایپر از گروه سایفر میان. حالا دوتاشو منهدم میکنم اون دوتای دیگه میرن اون آخرای زمین قایم میشن تا بری نزدیکشون هم تمام
yahoo_4.gif
حالا میخواستم ببینم میشه از کوایت تو این مرحله استفاده کرد بزنه نفله کنه همه رو؟ چون کونامی یه چیزایی گفته بود مرحله 28 یا 29 نباید کوایت رو ببرید با خودتون وگرنه سیو میپره.

بله میتونی از quite استفاده کنی اما اگه مراقبش نباشی نفله میشه و تنها میمونی تو مرحله تا دوباره بتونی ازش بعدم استفاده کنی بعدم اما در مورد بخش دوم والا این دیروز یکی به خودم گفت منم ترسیدم اما موضوع اینجا بود من از وقتی quite اجازه استفاده کردن داشتم تمام مرحله ها رو با Quite رفتم مشکلی هم برام پیش نیومد این مرحله ها رو هم خیلی وقته تمام کردم بازی هم تمام کردم مشکلی هم پیش نیومد برای سیو هام .
yahoo_3.gif
 
آخرین ویرایش:

mostafaskip

کاربر سایت
May 28, 2015
502
دوستان کمک بنمایید :d

آقا مرحله 28 اونجا هستم که باید برم به دیدن "Code Talker" و مه میگیره همه جارو و 4 تا زن اسنایپر از گروه سایفر میان. حالا دوتاشو منهدم میکنم اون دوتای دیگه میرن اون آخرای زمین قایم میشن تا بری نزدیکشون هم تمام:d حالا میخواستم ببینم میشه از کوایت تو این مرحله استفاده کرد بزنه نفله کنه همه رو؟ چون کونامی یه چیزایی گفته بود مرحله 28 یا 29 نباید کوایت رو ببرید با خودتون وگرنه سیو میپره.
 

mahdiyar1361

کاربر سایت
Feb 14, 2013
72
دوستان کمک بنمایید :d

آقا مرحله 28 اونجا هستم که باید برم به دیدن "Code Talker" و مه میگیره همه جارو و 4 تا زن اسنایپر از گروه سایفر میان. حالا دوتاشو منهدم میکنم اون دوتای دیگه میرن اون آخرای زمین قایم میشن تا بری نزدیکشون هم تمام:d حالا میخواستم ببینم میشه از کوایت تو این مرحله استفاده کرد بزنه نفله کنه همه رو؟ چون کونامی یه چیزایی گفته بود مرحله 28 یا 29 نباید کوایت رو ببرید با خودتون وگرنه سیو میپره.


[لازم نیست حتما باهاشون درگیر بشی میتونی بدون اینکه ببیننت بیپیچی به بازی:d
یه دره هست اونجا برو تا اخر بعد دروبین دید در شبو بزن تا شکاف دیوارو بهتر پیدا کنی ازش برو بالا از اون ورشون در میایی/SPOILER]
 

JAVAD20

کاربر سایت
Dec 20, 2012
555
دوستان کمک بنمایید :d

آقا مرحله 28 اونجا هستم که باید برم به دیدن "Code Talker" و مه میگیره همه جارو و 4 تا زن اسنایپر از گروه سایفر میان. حالا دوتاشو منهدم میکنم اون دوتای دیگه میرن اون آخرای زمین قایم میشن تا بری نزدیکشون هم تمام:d حالا میخواستم ببینم میشه از کوایت تو این مرحله استفاده کرد بزنه نفله کنه همه رو؟ چون کونامی یه چیزایی گفته بود مرحله 28 یا 29 نباید کوایت رو ببرید با خودتون وگرنه سیو میپره.
D-Horse رو به جای بادی انتخاب کن سریع برو سمت جنگل نمیتونن بزننت
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر