درود

RTdzAAjT9.jpeg


به دلیل حساسیت های موجود روی داستان این بازی، صحبت در مورد هر گونه مساله ای در خصوص داستان، فقط در تگ اسپویلر مجازه. افراد خاطی بدون اخطار قبلی بن خواهند شد.

با انجام هماهنگی های لازم بنا بر این شد تمامی اخبار و حواشی MGSV از زمان معرفی تا زمان انتشار در این تاپیک به صورت طبقه بندی شده و منظم قرار خواهند گرفت. جدید ترین اخبار در ابتدای پست قرار خواهند گرفت. این پست تا انتشار بازی به روز خواهد شد.


تمامی اخبار مربوط به The Phantom Pain

Sebtember1st - World wide Release
تاریخ عرضه به شمسی
: سه شنبه 10 شهریور 1394






نکته*
رنگ آبی : عرضه شده رنگ قرمز: هنوز عرضه نشده

MGSV نسخه اصلیپلتفرمسال انتشارتاریخ دقیق انتشار
The Phantom PainPC20151 سپتامبر
The Phantom PainPS3,PS4,X360,X120151 سپتامبر

مقدمه MGSVپلتفرمسال انتشارتاریخ دقیق انتشار
Ground ZeroesPC201418 دسامبر
Ground ZeroesPS3,PS4,X360,X1201418 مارچ







دانلود دو تریلر منتشر شده MGSV در E3 2015 + چهل دقیقه دمو از گیم پلی MGSV( بدون اسپویل داستانی )
به علت استقبال زیاد از دموی 40 دقیقه ای از گیم پلی MGSV هیدئو کوجیما در توئیتر خود تاکید کرد دو ویدیو گیم پلی دیگر هم منتشر خواهد شد که به احتمال زیاد ماموریت ها شبیه به گیم پلی تازه منتشر شده هستند با این تفاوت که با حالت های دیگر و در زمان های دیگر انجام خواهند شد تا امکانات دیگر گیم پلی و آزادی عملی که بازیکنان در بازی خواهد داشت را به نمایش بگذارد.








تریلر اول Ground Zeroes به زبان ژاپنی - در 25 ـمین سالگرد متال گیر ( روز معرفی بازی ) شهریور 91
تریلر دوم The Phantom Pain در همایش VGA - تریلری که نامشخص بود به سری MGS مرتبط است یا خیر
تریلر سوم Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - تریلری که مشخص می کند GZ و TPP در کل MGSV را تشکیل می دهند در GDC 2012 به همراه گیم پلی فرار از بیمارستان (TPP)
تریلری از گیم پلی و محتویات داستانی The Phantom Pain ذر E3 2013
دو گیم پلی از Ground Zeroes ( روز و شب ) + نسخه انگلیسی تریلر اول بازی در روز معرفی بازی در TGS2013
تریلر داستانی به همراه یک گیم پلی در نقشه افغانستان درE32014
گیم پلی افغانستان در شب به همراه قسمت مولتی پلیر ( دزدی از مادر بیس بازیکنان دیگر ) Gamescom 2014 + رونمایی از نسخه PC
تریلر داستانی + گیم پلی آفریقا + تریلری از DD سگی همراه بیگ باس در TGS 2014
رونمایی از Metal Gear Online جدید به همراه یک تریلر درVGX 2014






  • [*=right]بازی‌سنتر | اخبار | متال گیر سالید 5 ممکن است دارای Microtransaction باشد
    [*=right]Ground Zeroes مقدمه ای بر Phantom Pain خواهد بود.
    [*=right]اتفاقات بزگی در GZ رخ خواهد داد که باعث جلب توجه مخاطب شده قبل از اینکه داستان اصلی در Phantom Pain شروع بشه.
    [*=right]خوشبختانه حالت خاموش/روشن کردن برای حالت Slow Motion است و شما می توانید این آیتم را On/Off کنید.
    [*=right]در منوی بازی می توانید درجه سختی بازی را مشخص کنید Normal/Hard که شاید در انتهای بازی گزینه های دیگر هم باشد.
    [*=right]Ground Zeroes یک نوع tutorial برای Phantom Pain خواهد بود(Kojima دقیقا از واژه tutorial استفاده کرده و بنابراین هیچ شکی در این باره وجود ندارد)
    [*=right]داستان در Ground Zeroes محدود به شب های بارانی خواهد بود.البته شما میتونید زمان های دیگه ای از شبانه روز رو در ماموریت های جانبی ببینید ولی در Ground Zeroes چرخش شبانه روزی وجود ندارد.
    [*=right]در Phantom Pain طیف گسترده ای از امکانات (استخدام سرباز ها و ساختن پایگاه و ....) وجود دارد که بیشتر آنها در GZ وجود ندارند.
    [*=right]save data رو میشه از Ground Zeroes به Phantom Pain منتقل کرد و این مزایایی هم با توجه به تصمیماتی که در GZ گرفته اید در کل بازی برای شما خواهد داشت.
    [*=right]یکی از دلایلی که باعث شده Ground Zeroes به صورت جدا از بازی اصلی عرضه شود این است که بازی اصلی با توجه به گستردگی بالا زمان زیادی رو برای تکمیل نیاز داشته و تیم marketing در Konami تصمیم به عرضه این مقدمه بر بازی اصلی شده تا حداقل بازیکنان تجربه ای با MGS داشته باشند.
    [*=right]Kojima پاداشی به کسانی که هر دوی Ground Zeroes و Phantom Pain رو خرید کنند خواهد داد .البته در این مورد هیچ جزئیاتی تا به حال منتشر نشده.
    [*=right]Ground Zeroes و Phantom Pain از نمایشگر دوم مثل تبلت ها پشتیبانی میکنند که میشه مثلا برای دیدن نقشه از اونها استفاده کرد.البته کوجیما نگران عدم تمرکز بر بازی اصلی به دلیل نمایشگر دوم هست.

  • [*=right]Metal Gear Solid: Ground Zeroes به صورت رسمی در 25 ـمین سالگرد متال گیر رونمایی شد. ( شهریور 91 )
    [*=right]تریلری در مراسم VGA 2012 تحت عنوان The Phantom Pain پخش شد که کاراکتر اصلی اش شباهت زیادی با اسنیک داشت، بازی که سازنده آن را Moby Dick می دانستند اما پس از مدتی مشخص شد که TPP در واقع جزئی از MGSV است و این نمایش یکی از شوخی ها و بازی های کوجیما بوده است.
    [*=right]GZ به نظر نسخه ی فرعی از فرانچایز متال گیر بود اما در همایش VGA و با منتشر شدن تریلر The Phantom Pain و کمی سردرگمی هوادارن مشخص شد Ground Zeroes و The Phantom Pain به صورت مشترکاً Metal Gear Solid V را تشکیل می دهند.
    [*=right]تغییرات زیادی در بازی ایجاد شده محسوس ترین تغییر عوض شدن صدا پیشه معروف Snake ها David Hayter بود که جایش را به Kiefer Sutherland ( بازیگر اصلی سریال محبوب 24 ) داد. همینطور تغییر بازی از حالت خطی بود به Open World
    [*=right]این نسخه از بازی از موتور قدرتمند گرافیکی Fox Engine که ساخت کوجیما پروداکشن است استفاده می کند.
    [*=right]Ground Zeroes در سال 1974 و The Phantom Pain در سال 1984 روایت می شود.
    [*=right]هیدئو کوجیما مدتی پس از معرفی MGS:GZ در مورد تغییرات عمده در بازی صحبت کرد تغییراتی که باعث فروش بیشتر بازی در بازار می شود ( کم شدن کات سین ها و حذف مواردی چون شوخی و زیر سوال بردن مسائل سیاسی و مذهبی )
    [*=right]شعبه LA کوجیما پروداکشن افتتاح می شود و این شعبه کار بر روی نسخه آنلاین MGSV را بعهده دارد.
    [*=right]Harry Gregson Williams در MGSV حضور دارد.
    [*=right]بعد از مدتها مشخص شد MGSV: Ground Zeroes به عنوان مقدمه MGSV در بهار 2014 منتشر خواهد شد.
    [*=right]هیدئو کوجیما پاسخی درستی در مورد حضور و یا عدم حضور سالید اسنیک در MGSV نمی دهد !
    [*=right]هیدئو کوجیما سورپرایز بزرگی برای بازیکنان در MGSV دارد.
    [*=right]یه سری اطلاعات در مورد بازی منتشر شده توسط شخص کوجیما
    [*=right]یکی در مورد تریلر گیم پلی که در TGS منتشر شده و فکر نکنید بازی مثل اون تریلر آسون !‌ در واقع بازی در اون تریلر توسط کسی انجام می شده که راه و چاه بازی رو بلد بوده و خودش بازی رو ساخته !! برای همین طوری حرقه ای بازی کرده که هر کسی احساس می کنه بازی آسون که در واقع اینطور نیست
    [*=right]شما می تونید از هلیکوپتر استفاده های مختلفی کنید نجات اسیرها, فرار از کمپ و .. که محل مختلف هایی می تونید برای این گزینه انتخاب کنید که بعضی از این منطقه ها با درصد خطر بیشتری هستند که شما باید با دشمنان درگیر بشید تا هلیکوپتر را نابود نکنند و یا محل های امن تری را انتخاب کنید که احتمال دیدن شما کمتر وجود داشته باشد. شما در Ground Zeroes یک هلیکوپتر دارید اما در Phantom Pain هلیکوپترهای زیادی در اختیار دارید.
    [*=right]سیستم مارک کردن به هیچ عنوان شبیه بازی SC نیست و در واقع این آیتم باعث می شود شما برنامه ریزی و استرازی دقیقی رو برای انجام دادن Mission داشته باشید. به هر حال اگر از مارک کردن خوشتان نمی آید می توانید از این آیتم در بازی استفاده نکنید.
    [*=right]درست است که GZ یک مقدمه است و شاید چندین ساعت گیم پلی را در بر داشته باشد اما اگر بازی را کامل کنید می توانید ساعت های سرگرم شود مراحل جانبی را انجام دهید و همه چیز را کشف کنید.
    [*=right]شما می توانید موزیک های خودتون رو داخل Walkman بازی کنید

  • [*=right]اسنیک بسیار سریع تر شده و می تواند از صحره ها بالا رفته و یا به بالا برود
    [*=right]سیستم کدک بازی به طور کلی عوض شده است و باعث متوقف شدن بازی نمی شود.
    [*=right]نقشه بازی بر روی تبلتی به نام Idroid قرار دارد و این آیتم هم باعث متوقف شدن بازی نمی شود.
    [*=right]طبق گفته کوجیما این بازی سعی در شبیه سازی واقعیت را دارد، کات سین ها کمتر شده اند.
    [*=right]اسنیک با فوکوس کردن روی دشمنان می تواند آن ها را مارک کند با این آیتم شما از فاصله و محل دقیق دشمنان حتی از پشت دیوارها هم مطلع هستید.
    [*=right]رابط کاربری بازی با تغییرات عمده ای روبرو شده، منو اسلجه ها چیزی شبیه به GTAV شده است.
    [*=right]علامت تعجب در بازی در زمانی که دشمنان شما را می بیند دیده می شود از فعلاً خبری از جعبه معروف MGS نشده است.
    [*=right]فنون CQC در بازی هستند با کمی تغییرات.
    [*=right]خون اسنیک به صورت خودکار در آمده است و خبری از Ration ها نیست.
    [*=right]به گفته کوجیما امکانات اضافه شده به بازی به این معنا نیست که MGSV بازی آسانی باشد.
    [*=right]شما می توانید بین چندین سوال یکی را در حین بازجویی از دشمنان انتخاب کنید.
    [*=right]شما می توانید خودتان تصمیم بگیرید که آیا بعضی از شخصیت ها زنده بمانند و یا کشته شوند که البته این تصمیم گیری شما باعث پارادوکس در داستان نمی شود. سعی شده کات سین ها در حین بازی روایت شوند و تا جایی که می شود از توقف بازی جلوگیری شود.
    [*=right]با سیگار در The Phantom Pain می توانید سرعت بازی را زیاد کنید.
    [*=right]بازی دارای چرخه شبانه روزی است هر 6 ساعت در دنیای واقعی 24 ساعت در MGSV است، آب و هوا در بازی به صورت Real Time است
    [*=right]شما می توانید در بازی از میان میلیون ها راه که دارید حرکت کنید و استراژی خودتان را انتخاب کنید.
    [*=right]داستان GZ بلافاصله پس از Peace Walker و The Phantom Pain نه سال پس از GZ
    [*=right]در The Phantom Pain شما می توانید کنترل یک Metal Gear کوچک را بعهده بگیرید ( انتهای تریلر E3 2013 )
    [*=right]Troy Baker صدا پیشه Ocelot در MGSV:TPP خواهد بود.
    [*=right]نسخه PC بازی منتشر خواهد شد اما در الویت نیست.
    [*=right]به نظر می رسد بازی با تغییرات عمده ای مواجه شده، کمتر شدن کات سین ها، حذف کدک، تغییر رابط کاربری و .. که به گفته کوجیما این تغییرات برای بدست گرفتن بازار بیشتر است.





به زودی .. !




















Fan Made Art








"برای آشنایی بیشتر با داستان کلی سری فرانچایز Metal Gear و همچنین داستان تمامی نسخه ها تا به Ground Zeroes از مقالات زیر استفاده کنید"



مقالات مرتبط با کلیت داستان Metal Gear Solid

1." داستان کامل سری Metal gear Solid " بر روی صفحه اصلی سایت " بازی سنتر "
بعد از پیشنهاد رفتن تاپیک پایین بر روی صفحه اصلی سایت تصمیم بر این گرفته شد تا تمامی تاپیک ویرایش شود که این کار انجام شد و پس از ویرایش نهایی سردبیر محترم فردین عزیز این داستان بسیار شکیل، منظم و رعایت جمله بندی و .. بر روی سایت قرار گرفت که می توانید از آن لذت ببرید.

2. تاپیک " داستان کامل Metal Gear Solid "
زحمات زیادی برای این تاپیک کشیده شده و کاملترین مرجع در مورد داستان متال گیر سالید به زبان فارسی در سراسر اینترنت است ( به زودی نسخه ویرایش شده بر روی صفحه اصلی سایت قرار خواهد گرفت )، البته این تاپیک به کمک دوستان زیادی از جمله سیاوش و عرفان عزیز که قسمت هایی از داستان رو نوشتند کارش رو به پایان رسوند که باز هم از زحمات این عزیزان تشکر می کنم.

3.Solid Snake یا Big Boss ؟ کدامیک زجر بیشتری کشیده اند ؟!
تاپیکی سختی ها و ملالت های این پدر و پسر را در نسخه های مختلف MGS روایت می کند به همراه یک نظر سنجی ( نظر سنجی بسته شده است )

4." بهترین لحظات MGS3 به روایت تصویر "
بهترین لحظات Metal Gear Solid 3 که در قالب عکس و بدون هیچ توضیحی در این بلاگ جمع آوری شده.

مقالات مرتبط با Metal Gear Solid V


تاپیک " کامل ترین اخبار از MGSV "
تمامی اخبار در رابطه با MGSV در این تاپیک قرار خواهد گرفت، از زمان معرفی تا انتشار این تاپیک آپدیت خواهد شد.


1.نگاهی اجمالی بر تریلر MGSV
تحلیل تریلر مربوط به معرفی بازی در 25 ـمین سالگرد Metal Gear در سال 2012 و همچنین تریلر The Phantom Pain در VGA و GDC

2.تحلیل تریلر MGSV
تریلر مربوط به E3 2012 که در کنفرانس مایکروسافت پخش شد، البته تریلر اصلی مد نظر بوده ( Red Director )

3.Zero VS Big Boss جنگ اصلی و خونین
حدس و گمان در مورد دشمن اصلی در MGSV

4.بزرگترین پیشنمایش ( Metal Gear Solid V ( Ground Zeroes & The Phantom Pain
تحلیل کلی تمامی تریلر ها و گیم پلی های MGSV از ابتدا تا TGS 2013

5.کدام شخصیت های در MGSV:GZ حضور خواهند داشت؟
نظرسنجی تاپیک بسته شده

6.تحلیل داستانی MGS: Ground Zeroes
این تاپیک مدتی بعد از انتشار GZ تاسیس شد که زحمت بیشترش رو بهروز ( Behrooz) عزیز کشیده که زحمت ترجمه تمامی دیالوگ ها، کات سین ها و نوار کاست های بازی کشیده. به همراه نقد کوتاه ( داستانی ) بنده و تحلیل داستان GZ و پیش بینی ها ..

7.تحلیل تریلر E3 2014
در این تاپیک تریلر داستانی E3 2014 مورد تحلیل قرار داده شده و حدس و گمان ها بررسی شده.

8.پایان یک حماسه؟
بعد از مشخص شدن تاریخ انتشار MGSV هیدئو کوجیما اعلام کرد که دیگر قصد ساخت و ادامه سری متال گیر سالید را ندارد! در این مقاله سعی شده دلایلی که دال بر این اتفاق است را مورد بررسی قرار دهیم.

9.من یک هیولا هستم!
نگاهی به تغییراتی که ممکن است در شخصیت رئیس بزرگ در فانتوم بیافتد.

کپی تمامی مقالات بالا فقط با ذکر نام " بازی سنتر " و نویسنده " امید درکه " مجاز است.


نتایج نظر سنجی های تاپیک




وبسایت رسمی Metal Gear Solid V
این پست به مرور زمان کامل و همچنین با منتشر شدن اخبار جدید آپدیت خواهد شد.
کپی تمامی مطالب این تاپیک با ذکر نویسنده و منبع بلامانع است
 
آخرین ویرایش:

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
سلام دوستان لطفا منو راهنمایی کنید بعد از مرحله ۲۴ و 25 اصلی توی کمپ مادر یک بیماری شیوع پیدا کرده و نمیدونم منشا اون کجاس مابقی سربازام قرنطینه هستن لطفا بگید چیکار باید بکنم و منشا بیماری رو چطور باید پیدا کنم و از بین ببرم سربازام دارن میمیرن ممنون که جواب میدید.
سربازهایی که به زبون kikongo (یه چی تو این مایه‌ها) حرف می‌زنن ویروس رو گرفتن که باید بذاریشون تو قرنطینه که در کل اتلاف وقته چون چنتا ماموریت داستانی که بری جلو مشکل حل میشه.
 

JohnnyCage

کاربر سایت
Mar 4, 2009
60
نام
هادی
سربازهایی که به زبون kikongo (یه چی تو این مایه‌ها) حرف می‌زنن ویروس رو گرفتن که باید بذاریشون تو قرنطینه که در کل اتلاف وقته چون چنتا ماموریت داستانی که بری جلو مشکل حل میشه.
سربازهایی که به زبون kikongo (یه چی تو این مایه‌ها) حرف می‌زنن ویروس رو گرفتن که باید بذاریشون تو قرنطینه که در کل اتلاف وقته چون چنتا ماموریت داستانی که بری جلو مشکل حل میشه.
ممنون از شما یعنی هیچ راه دیگه ای نیست تا حالا حدود 70 تا از سربازام که بعضا جزو بهترینها بودند را از دست دادم جرات ادامه بازی با این تلفات را ندارم تموم زحماتم رو به باد داده این بیماری لعنتی!
 

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
ممنون از شما یعنی هیچ راه دیگه ای نیست تا حالا حدود 70 تا از سربازام که بعضا جزو بهترینها بودند را از دست دادم جرات ادامه بازی با این تلفات را ندارم تموم زحماتم رو به باد داده این بیماری لعنتی!
نه، باید چنتا مرحلۀ داستانی رو بری جلو بعد راه درمانش پیدا میشه.
 

jjhha

کاربر سایت
Oct 18, 2010
966
ممنون از شما یعنی هیچ راه دیگه ای نیست تا حالا حدود 70 تا از سربازام که بعضا جزو بهترینها بودند را از دست دادم جرات ادامه بازی با این تلفات را ندارم تموم زحماتم رو به باد داده این بیماری لعنتی!


یکی از غمگین ترین لحظات بازی
مخصوصا وقتی بهت احترام نظامی میزارن و تو باید اونارم بکشی
من خودم موقع بازی واقعا داشت گریم میگرفت:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
خب اولا که شما کلا با انتظارات اشتباهی داستان رو نقد میکنی. کی گفته داستان باید بر اساس حرف های بیگ باس آخر pw ساخته میشد؟ اون پروندش بسته شد و میخواست نشون بده بیگ باس با چه فلسفه ای کارای بعدش رو ادامه میده همین. شما انتظار داشتی کجای داستانی که کامل و نیاز به تکمیل نداشت رو پر کنه؟ تو همه ی mgs های قبل جواب همه ی سوالات داده شده بود. انتظارات با مارکتینگ اشتباه سمت جای دیگه ای رفت در صورتی که داستان اصلی بازی ( به جز اون ارتباطات کوچیکی که سعی داشت با سری داشته باشه.) داستان کامل قابل قبول و خوبی داشت. دقیقا برای من توضیح بدید کجای وکال کورد پرسایت سعی داشت داستان رو مثل نانوماشین ها توجیح کنه؟! اتفاقا خیلی ایده غنی بود که ایدیولوژی اسکال فیس رو به خوبی بازگو میکرد.
کوایت نباشه چی میشه؟! شما به من بگو اسنایپر ولف نباشه تو mgs1 چی میشه؟! یه بخش زیادی از صحنه های اپیک بازی حذف میشه! هر چند کوایت در اصل یه شخصیت اصلی نبود و یه جورایی میشه گفت secret character بود و باز هم کوایت به نظر من بهترین استوری لاین بازی رو داشت و از نقاط قوت بازی بود.
ایلای هم وارد داستان شده بود که پایانش میژن 51 باشه که ناقص تموم شد.
فلسفه داستان زیرو هم برای دیالوگ های آخر mgs4 بود که بیگ باس به سالید اسنیک میگه نمیدونه که زیرو واقعا دوستش بوده یا دشمنش هر چند با این که به دو تا کاست ختم شد قضیش به نظر من اضافی بود.
از همون mgs2 اتاکان گفته بود که پدرش شخصیت ترسویی داشت و یکی از دلایلی که خودکشی کرده همین بوده. البته کلا دانشمند ها تو mgs معمولا آدمای ترسویی معرفی میشن
به هر حال از همه ی اینا بگذریم بازی کانسپت داستانی فوق العاده داشت هر چند در بعضی جاها روایت بدی بود.

کجا توی mgs4 و pw اینجوری بوده؟!:D یعنی یک هزارم اینم آزادی عمل نبود اونجا!
بازی یه دونه باگ و افت فریم با اون گرافیکش نداره پولیش کردن رو وارد یه مرحله جدیدی کرده :Dهمه چی حساب شدست حتی درجه سختی بازی یه گوشش رو برات میگم بدونی با چه شاهکاری طرفی!:D
یه دنباله که نمی‌تونه بدون در نظر گرفتن پیشینه‌ش داستان رو از توی هوا در بیاره و با همۀ داستانهایی که قبلش اومده در تضاد باشه.
بین اتفاقای Peace Walker تا ماجرای Outer Heaven بیشتر از 20 سال فاصله‌س، یعنی واقعاً می‌خوای بگی این بیست سال و اینکه چی شد از اونجا به اینجا رسید مهم نیست؟
کل چیزی که تو Phantom Pain می‌بینیم حشوه، نه تنها چیزی به داستان کلی اضافه نمی‌کنه که کلی تضاد و دوگانگی وارد داستان می‌کنه. این ایراد واضحه.
بازم میگم قسمت 7م یه سری تو خلأ بررسی نمی‌کنن، که بگیم داستانش مستقلاً خوبه (که همینم نیست) بلکه باید به عنوان جزئی از کل خوب باشه.
در مورد Vocal Cord Parasite . چرا the end فتوسنتز می‌کرد؟ مدرسان شریف. چطوری کد تاکر می‌تونه ببینه؟ مدرسان شریف. چطوری می‌شه یه مریضی رو از طریق کلام منتقل کرد؟ مدرسان شریف. کی؟ مدرسان شریف چی؟ مدرسان شریف.
داستان کوایت رو مستقلاً هم که بهش نگاه کنیم، یه شروع ناقص داره و یه پایان کامل (با یه ایراد تابلو) و میانه‌ای نداره. همین شخصیت مخفی‌ای که داری می‌گی یه بخش نه چندان کمی از گیم پلی کل بازی پاش رفته یعنی با یه حساب سرانگشتی چند ماه از پروسۀ ساخت بازی پای این کارکتر و موارد مربوط بهش رفته. حالا از اونور اسنایپر وولف هم پیشینۀ مشخص داره، هم شخصیت پردازی و هم هدفش از حضور تو داستان مشخصه.
حالا فکر کن اگه داستان به جای افغانستان در کردستان اتفاق می‌افتاد و ما به جای یه شخصیتی مثل کوایت خود اسنایپر وولف کم سن و سال رو داشتیم تو داستان، هم ادعاهای کوجیما در مورد پرداختن به کودک سربازها رو واقعاً می‌شد بهش پرداخت و هم به جای یه چیز ناقص و اضافی مثل کوایت، یه جنبۀ دیگه از Lore سری رو می‌دیدیم.
Huey چون اتاکان گفت بزدل بوده توجیه میشه که چرا Strangeloveی که عاشقش بود رو به اون شکل کشت؟ آدم بزدل جرأت خیانت به گولاخهایی مثل بیگ باس و میلر و آسلات رو داره؟ :D

ببین حتی توی MGS3 ، یه کلبه هست که به 4-5 شکل مختلف می‌تونی بهش نفوذ کنی. اون چیزی که ما توی PP دیدیم ادامه روند همیشگی سری بود. تو قسمت دوم هلد آپ و جابجایی اجساد، تو قسمت بازتر شدن نقشه ها و بعد دوربین سوم شخص مدرن، تو قسمت چهارم تکمیل اون دوربین و اضافه شدن امکان خرید سلاح و بزرگتر شدن نقشه، PW تبدیل به شدن به Tactical Espionage Operations و بخش مدیریتی قضیه و در PP پیاده شدن همۀ اینها در Open World و گسترش بخش مدیریتی.
من واقعاً فکر نمی‌کنم بعد از 200 روی PC و شاید نصف این مقدار روی کنسول لازم داشته باشم واسم از اعجاز گیم پلی بازی گفته بشه :D اون مسئله‌ای که من بهش اشاره کردم از دید من ایراده و از نظر شما خصوصیت.
در مورد گرافیک و بهینه‌سازی بازی من چیزی نگفتم:)
دقت کن کسی نگفت نباید شخصیت ها دربازیها مورد نقد قرار بگیرند بلکه گفتم متفاوت هستند. تو سینما وقتی شما حتی یک شات میبینی باید منطق و دلیلی پشتش برای پیشبرد داستان داشته باشه ولی تو ویدیو گیم همچین نیست، یکی میتونه شلیک کنه کلا کوایت رو از بازی حذف کنه و صرفا در حد یک مبارزه باس فایت گونه نگهش داره، یکی میتونه در حد مزدور ازش استفاده کنه، یکی میتونه اون داستان فرعی رو تا یک رابطه عاشقانه پیش ببره! دقیقا تقاوت اینجاست که پلیر انتخاب میکنه تا چد حد بدونه و چقدر اون شخصت در داستانش اهمیت پیدا کنه. مثل سینما همه چیز از قبل تعیین شده نیست.
توی بازیهای رایانه‌ای هم داستان رو باید همونجوری که تو فیلم یا هر مدیای دیگه بررسی میشه بررسی کرد.
تو یه بازی مثل Alpha Protocol بازیکن ممکنه حتی با بعضی شخصیتها کلاً رو به رو نشه اما داستانی باهاش رو به رو شدم هیچ نقصی نداشته. بازی نسبت به عملکرد من واکنش مناسبی نشون داده و داستان بی نقص (هر چند شدیداً کلیشه‌ای) جلوی من گذاشته.
MGS که کلاً یه سری با روایت کاملاً خطی هست. حالا یکی کوایت رو اصلاً ندیده، موردی نداره. منی که کوایت رو دیدم و داستانش رو پیگیری کردم وقتی می‌بینم (در کنار هم جنبه‌های هنری غلطش) شخصیت پردازی و داستانش مقواست، خب باید ایراد بگیرم دیگه نه؟ حالا بازی اگه مال شینجی میکامی بود انتظاری فراتر از مقوا نداشتم اما بازی مال هیدئو کوجیماست و نباید 2-3 ساعت از وقت منو با این شخصیت و داستانش تلف کنه. اونم داستانی که جزئی از کل خود بازی هم نمیشه، چه برسه به جزئی از کل سری. کل داستان MGS1 و MGS2 در حد 4-5 ساعته :D
 
آخرین ویرایش:

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
یه دنباله که نمی‌تونه بدون در نظر گرفتن پیشینه‌ش داستان رو از توی هوا در بیاره و با همۀ داستانهایی که قبلش اومده در تضاد باشه.
بین اتفاقای Peace Walker تا ماجرای Outer Heaven بیشتر از 20 سال فاصله‌س، یعنی واقعاً می‌خوای بگی این بیست سال و اینکه چی شد از اونجا به اینجا رسید مهم نیست؟
کل چیزی که تو Phantom Pain حشوه، نه تنها چیزی به داستان کلی اضافه نمی‌کنه که کلی تضاد و دوگانگی وارد داستان می‌کنه. این ایراد واضحه.
بازم میگم قسمت 7م یه سری تو خلأ بررسی نمی‌کنن، که بگیم داستانش مستقلاً خوبه (که همینم نیست) بلکه باید به عنوان جزئی از کل خوب باشه.
در مورد Vocal Cord Parasite . چرا the end فتوسنتز می‌کرد؟ مدرسان شریف. چطوری کد تاکر می‌تونه ببینه؟ مدرسان شریف. چطوری می‌شه یه مریضی رو از طریق کلام منتقل کرد؟ مدرسان شریف. کی؟ مدرسان شریف چی؟ مدرسان شریف.
داستان کوایت رو مستقلاً هم که بهش نگاه کنیم، یه شروع ناقص داره و یه پایان کامل و میانه‌ای نداره. همین شخصیت مخفی‌ای که داری می‌گی یه بخش نه چندان کمی از گیم پلی کل بازی پاش رفته یعنی با یه حساب سرانگشتی چند ماه از پروسۀ ساخت بازی پای این کارکتر و موارد مربوط بهش رفته. حالا از اونور اسنایپر وولف هم پیشینۀ مشخص داره، هم شخصیت پردازی و هم هدفش از حضور تو داستان مشخصه.
حالا فکر کن اگه داستان به جای افغانستان در کردستان اتفاق می‌افتاد و ما به جای یه شخصیتی مثل کوایت خود اسنایپر وولف کم سن و سال رو داشتیم تو داستان، هم ادعاهای کوجیما در مورد پرداختن به کودک سربازها رو واقعاً می‌شد بهش پرداخت و هم به جای یه چیز ناقص و اضافی مثل کوایت، یه جنبۀ دیگه از Lore سری رو می‌دیدیم.
Huey چون اتاکان گفت بزدل بوده توجیه میشه که چرا Strangeloveی که عاشقش بود رو به اون شکل کشت؟ آدم بزدل جرأت خیانت به گولاخهایی مثل بیگ باس و میلر و آسلات رو داره؟ :D

ببین حتی توی MGS3 ، یه کلبه هست که به 4-5 شکل مختلف می‌تونی بهش نفوذ کنی. اون چیزی که ما توی PP دیدیم ادامه روند همیشگی سری بود. تو قسمت دوم هلد آپ و جابجایی اجساد، تو قسمت بازتر شدن نقشه ها و بعد دوربین سوم شخص مدرن، تو قسمت چهارم تکمیل اون دوربین و اضافه شدن امکان خرید سلاح و بزرگتر شدن نقشه، PW تبدیل به شدن به Tactical Espionage Operations و بخش مدیریتی قضیه و در PP پیاده شدن همۀ اینها در Open World و گسترش بخش مدیریتی.
من واقعاً فکر نمی‌کنم بعد از 200 روی PC و شاید نصف این مقدار روی کنسول لازم داشته باشم واسم از اعجاز گیم پلی بازی گفته بشه :D اون مسئله‌ای که من بهش اشاره کردم از دید من ایراده و از نظر شما خصوصیت.
در مورد گرافیک و بهینه‌سازی بازی من چیزی نگفتم:)

توی بازیهای رایانه‌ای هم داستان رو باید همونجوری که تو فیلم یا هر مدیای دیگه بررسی میشه بررسی کرد.
تو یه بازی مثل Alpha Protocol بازیکن ممکنه حتی با بعضی شخصیتها کلاً رو به رو نشه اما داستانی باهاش رو به رو شدم هیچ نقصی نداشته. بازی نسبت به عملکرد من واکنش مناسبی نشون داده و داستان بی نقص (هر چند شدیداً کلیشه‌ای) جلوی من گذاشته.
MGS که کلاً یه سری با روایت کاملاً خطی هست. حالا یکی کوایت رو اصلاً ندیده، موردی نداره. منی که کوایت رو دیدم و داستانش رو پیگیری کردم وقتی می‌بینم (در کنار هم جنبه‌های هنری غلطش) شخصیت پردازی و داستانش مقواست، خب باید ایراد بگیرم دیگه نه؟ حالا بازی اگه مال شینجی میکامی بود انتظاری فراتر از مقوا نداشتم اما بازی مال هیدئو کوجیماست و نباید 2-3 ساعت از وقت منو با این شخصیت و داستانش تلف کنه. اونم داستانی که جزئی از کل خود بازی هم نمیشه، چه برسه به جزئی از کل سری. کل داستان MGS1 و MGS2 در حد 4-5 ساعته :D
خب فکر کنم بیشتر باید درباره داستان صحبت کنم.
تمام این 20 سال گپی که شما داری ازش صحبت میکنی چیز مبهمی راجع بهش وجود نداره. بنابراین ساختن یک بازی و به نمایش گذاشتنش به جز فن سرویس چیز دیگه ای نمیتونه باشه. به این میگن حشو در حالی که داستان mgsv حرف برای گفتن داره. و اتفاقا باید به قول شما در خلا گفته بشه تا احساس نشه بازی اضافی. metal gear solid venom یعنی داستان ونوم رو قرار بشنویم و این یعنی دنباله ی معنوی سری و الا اسمش رو میذاشت mgs5
داستان با نقل قولی راجع به زبان شروع میشه و کانسپت اصلی بازی راجع به زبان هست و ابعاد خیلی جالبی راجع بهش میگه.
داستان پرسایت ها برمیگرده به قبل از mgs3 که فیلاسفرز روی کبری یونیت آزمایش کرده بودند و برای همین ویژگی های فراطبیعی داشتند مثلا end میتونست مدت خیلی زیاد یکجا ثابت بمونه و فتوسنتز کنه یا pain آسیب ناپذیر میشد. بعد از این جریانات اسکال فیس با کمک کد تاکر نوع پیشرفته ترش رو کشف میکنه و رو سرباز هاش پیاده میکنه که همون ویژگی های کبری یونیت رو میگرن.
از طرفی وکال کورد پرسایت یه چیز جداست و فلسفه خیلی جالبی پشتش هست که فکر کنم شما این دو تا رو اشتباه گرفتی
اسکال فیس شخصیت نهیلیستی تو بازی داره و به خاطر گذشتش و گرفته شدن هویتش این فلسفه رو داره که برای آزاد کردن دنیا باید زبان تحمیل شده رو از بین برد تا دیگه جنگی در کار نباشه و هویتی از بین نره بنابر این وکال کورد پرسایت ها رو کشف میکنه تا ویروس بتونه از طریق زبان منتقل بشه عملا استعمار رو از بین ببره. فقط این نیست اسکال فیس یه اتراتژیست فوق العادست این میشه مثلا از تبعیت نکردن از هیویی برای هوش مصنوعی نذاشتن سلهنتروپس فهمید. جایی که اسکال فیس میگه من اشتباه هات کلدمن رو نمیکنم چون سرنوشت ai برای یک metal geat اصلا نتیجه خوبی نداشت یا مثلا از طرز بمب گذاشتن برای بیگ باس و...
داستان مرگ استرنجلاو هم به این صورت بود که هیویی مخواست از hal تو آزمایشات سهلنتروپس استفاده کنه چون فکر کنم کاکپیتش به اندازه ی یه بچه بود اما استرنجلاو که میفهمه آتاکان رو میفرسته یه کشور دیگه هیویی هم برای این که استرنجلاو جای بچش رو نگفت و برای انتفام این کار رو کرد. و بله چون بزدل بود به بیگ باس خیانت کرد تم سواستفاده از دانشمندان تو mgs چیز جدیدی نیست.
کاری ندارم چند ماه صرف کوایت شده اما کاملا هر چند ماه بود حق شخصیتش بود. کوایت اتفاقا از معدود شخصیت هایی بود که تکامل داشت تو داستان و یکی از ویژگی های داستانیش این بود که کسی ازش چیزی نمیدونه! پس پیشینه داستانی اضافی بود برای این کرکتر و به اندازه ی کافی در موردش صحبت شد تو داستان.
بازی به اندازه کافی شخصیت های آشنا داشت چند شخصیت جدید لازمه ی بازی بود.

اگه به نظرت این که از دو سه جا میتونستی وارد خونه بشی تو mgs3 با این که شبانه روز با استفاده از هلیکوپتر اسب یا ... و از هر روش که تو ذهنت داری بتونی از دور تا دور وارد پایگاهی بشی با سرباز هایی با اون هوش مصنوعی و از هزاران trick برای رسیدن به هدفت استفاده کنی برابری میکنه پس تعریف من و شما از آزادی عمل تو بازی ها فرق میکنه.:D
 
آخرین ویرایش:

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
من می‌گم بازی چه ایرادهای داستانی‌ای داره میای دیالوگها بازی و retconهای بی‌موردی که انجام گرفته رو واسم تکرار می‌کنی؟
دنبالۀ معنوی؟ جوک می‌گی برادر؟
اتمام بحث.
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
من می‌گم بازی چه ایرادهای داستانی‌ای داره میای دیالوگها بازی و retconهای بی‌موردی که انجام گرفته رو واسم تکرار می‌کنی؟
دنبالۀ معنوی؟ جوک می‌گی برادر؟
اتمام بحث.
دفعه بعد سعی کن با اطلاعات کامل وارد بحث شی:D
 

why.darkness

کاربر سایت
Jul 11, 2012
101
نام
کامبیز
دوستان کسی می‌دونه چطور میشه از Real Big Boss استفاده کرد؟ یوتیوب پر از فیلم هایی هست که توی بازی فانتوم پین خود بیگ باس واقعی هست اما نمیدونم چطوری! مرحله خاص یا شرایط خاصی از داستان باید انجام بشه؟
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
فعال نشده.امار نوک کاونت هنوز وحشتناک بالاست. به خصوص روی پی سی. تنها اتفاقی که افتاده اینه که انگار تعداد نوک ها روی پی سی به حد مکس رسیده و کلا باگ شده فعال کرده برای بعضیا کات سینو. روی وان هم گفتن فعال شده که البته فیکه ویدیویی که دادن. فعلا هم باید منتظر بود مگه اینکه کونامی تایید یا رد کنه.
-n6Rl1wvtEI7g23OkOXspNWeet97aRyyQGBQGejfsZI.jpg
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
فعال نشده.امار نوک کاونت هنوز وحشتناک بالاست. به خصوص روی پی سی. تنها اتفاقی که افتاده اینه که انگار تعداد نوک ها روی پی سی به حد مکس رسیده و کلا باگ شده فعال کرده برای بعضیا کات سینو. روی وان هم گفتن فعال شده که البته فیکه ویدیویی که دادن. فعلا هم باید منتظر بود مگه اینکه کونامی تایید یا رد کنه.
-n6Rl1wvtEI7g23OkOXspNWeet97aRyyQGBQGejfsZI.jpg
داره ميگه وايپ داده بازي به خاطر باگ كه خب صفر شده نوك ها و كات سين فعال شده، در هر صورت فرقي نداره به نظرم.خلاصه چپتر ٣ تو كار نبوده كه انقدر تئوري ميدادن ملت:D كار به جايي كشيده بود كه ملت بازيو vr ميشن -توهم ميدونستن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر