درود

RTdzAAjT9.jpeg


به دلیل حساسیت های موجود روی داستان این بازی، صحبت در مورد هر گونه مساله ای در خصوص داستان، فقط در تگ اسپویلر مجازه. افراد خاطی بدون اخطار قبلی بن خواهند شد.

با انجام هماهنگی های لازم بنا بر این شد تمامی اخبار و حواشی MGSV از زمان معرفی تا زمان انتشار در این تاپیک به صورت طبقه بندی شده و منظم قرار خواهند گرفت. جدید ترین اخبار در ابتدای پست قرار خواهند گرفت. این پست تا انتشار بازی به روز خواهد شد.


تمامی اخبار مربوط به The Phantom Pain

Sebtember1st - World wide Release
تاریخ عرضه به شمسی
: سه شنبه 10 شهریور 1394






نکته*
رنگ آبی : عرضه شده رنگ قرمز: هنوز عرضه نشده

MGSV نسخه اصلیپلتفرمسال انتشارتاریخ دقیق انتشار
The Phantom PainPC20151 سپتامبر
The Phantom PainPS3,PS4,X360,X120151 سپتامبر

مقدمه MGSVپلتفرمسال انتشارتاریخ دقیق انتشار
Ground ZeroesPC201418 دسامبر
Ground ZeroesPS3,PS4,X360,X1201418 مارچ







دانلود دو تریلر منتشر شده MGSV در E3 2015 + چهل دقیقه دمو از گیم پلی MGSV( بدون اسپویل داستانی )
به علت استقبال زیاد از دموی 40 دقیقه ای از گیم پلی MGSV هیدئو کوجیما در توئیتر خود تاکید کرد دو ویدیو گیم پلی دیگر هم منتشر خواهد شد که به احتمال زیاد ماموریت ها شبیه به گیم پلی تازه منتشر شده هستند با این تفاوت که با حالت های دیگر و در زمان های دیگر انجام خواهند شد تا امکانات دیگر گیم پلی و آزادی عملی که بازیکنان در بازی خواهد داشت را به نمایش بگذارد.








تریلر اول Ground Zeroes به زبان ژاپنی - در 25 ـمین سالگرد متال گیر ( روز معرفی بازی ) شهریور 91
تریلر دوم The Phantom Pain در همایش VGA - تریلری که نامشخص بود به سری MGS مرتبط است یا خیر
تریلر سوم Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - تریلری که مشخص می کند GZ و TPP در کل MGSV را تشکیل می دهند در GDC 2012 به همراه گیم پلی فرار از بیمارستان (TPP)
تریلری از گیم پلی و محتویات داستانی The Phantom Pain ذر E3 2013
دو گیم پلی از Ground Zeroes ( روز و شب ) + نسخه انگلیسی تریلر اول بازی در روز معرفی بازی در TGS2013
تریلر داستانی به همراه یک گیم پلی در نقشه افغانستان درE32014
گیم پلی افغانستان در شب به همراه قسمت مولتی پلیر ( دزدی از مادر بیس بازیکنان دیگر ) Gamescom 2014 + رونمایی از نسخه PC
تریلر داستانی + گیم پلی آفریقا + تریلری از DD سگی همراه بیگ باس در TGS 2014
رونمایی از Metal Gear Online جدید به همراه یک تریلر درVGX 2014






  • [*=right]بازی‌سنتر | اخبار | متال گیر سالید 5 ممکن است دارای Microtransaction باشد
    [*=right]Ground Zeroes مقدمه ای بر Phantom Pain خواهد بود.
    [*=right]اتفاقات بزگی در GZ رخ خواهد داد که باعث جلب توجه مخاطب شده قبل از اینکه داستان اصلی در Phantom Pain شروع بشه.
    [*=right]خوشبختانه حالت خاموش/روشن کردن برای حالت Slow Motion است و شما می توانید این آیتم را On/Off کنید.
    [*=right]در منوی بازی می توانید درجه سختی بازی را مشخص کنید Normal/Hard که شاید در انتهای بازی گزینه های دیگر هم باشد.
    [*=right]Ground Zeroes یک نوع tutorial برای Phantom Pain خواهد بود(Kojima دقیقا از واژه tutorial استفاده کرده و بنابراین هیچ شکی در این باره وجود ندارد)
    [*=right]داستان در Ground Zeroes محدود به شب های بارانی خواهد بود.البته شما میتونید زمان های دیگه ای از شبانه روز رو در ماموریت های جانبی ببینید ولی در Ground Zeroes چرخش شبانه روزی وجود ندارد.
    [*=right]در Phantom Pain طیف گسترده ای از امکانات (استخدام سرباز ها و ساختن پایگاه و ....) وجود دارد که بیشتر آنها در GZ وجود ندارند.
    [*=right]save data رو میشه از Ground Zeroes به Phantom Pain منتقل کرد و این مزایایی هم با توجه به تصمیماتی که در GZ گرفته اید در کل بازی برای شما خواهد داشت.
    [*=right]یکی از دلایلی که باعث شده Ground Zeroes به صورت جدا از بازی اصلی عرضه شود این است که بازی اصلی با توجه به گستردگی بالا زمان زیادی رو برای تکمیل نیاز داشته و تیم marketing در Konami تصمیم به عرضه این مقدمه بر بازی اصلی شده تا حداقل بازیکنان تجربه ای با MGS داشته باشند.
    [*=right]Kojima پاداشی به کسانی که هر دوی Ground Zeroes و Phantom Pain رو خرید کنند خواهد داد .البته در این مورد هیچ جزئیاتی تا به حال منتشر نشده.
    [*=right]Ground Zeroes و Phantom Pain از نمایشگر دوم مثل تبلت ها پشتیبانی میکنند که میشه مثلا برای دیدن نقشه از اونها استفاده کرد.البته کوجیما نگران عدم تمرکز بر بازی اصلی به دلیل نمایشگر دوم هست.

  • [*=right]Metal Gear Solid: Ground Zeroes به صورت رسمی در 25 ـمین سالگرد متال گیر رونمایی شد. ( شهریور 91 )
    [*=right]تریلری در مراسم VGA 2012 تحت عنوان The Phantom Pain پخش شد که کاراکتر اصلی اش شباهت زیادی با اسنیک داشت، بازی که سازنده آن را Moby Dick می دانستند اما پس از مدتی مشخص شد که TPP در واقع جزئی از MGSV است و این نمایش یکی از شوخی ها و بازی های کوجیما بوده است.
    [*=right]GZ به نظر نسخه ی فرعی از فرانچایز متال گیر بود اما در همایش VGA و با منتشر شدن تریلر The Phantom Pain و کمی سردرگمی هوادارن مشخص شد Ground Zeroes و The Phantom Pain به صورت مشترکاً Metal Gear Solid V را تشکیل می دهند.
    [*=right]تغییرات زیادی در بازی ایجاد شده محسوس ترین تغییر عوض شدن صدا پیشه معروف Snake ها David Hayter بود که جایش را به Kiefer Sutherland ( بازیگر اصلی سریال محبوب 24 ) داد. همینطور تغییر بازی از حالت خطی بود به Open World
    [*=right]این نسخه از بازی از موتور قدرتمند گرافیکی Fox Engine که ساخت کوجیما پروداکشن است استفاده می کند.
    [*=right]Ground Zeroes در سال 1974 و The Phantom Pain در سال 1984 روایت می شود.
    [*=right]هیدئو کوجیما مدتی پس از معرفی MGS:GZ در مورد تغییرات عمده در بازی صحبت کرد تغییراتی که باعث فروش بیشتر بازی در بازار می شود ( کم شدن کات سین ها و حذف مواردی چون شوخی و زیر سوال بردن مسائل سیاسی و مذهبی )
    [*=right]شعبه LA کوجیما پروداکشن افتتاح می شود و این شعبه کار بر روی نسخه آنلاین MGSV را بعهده دارد.
    [*=right]Harry Gregson Williams در MGSV حضور دارد.
    [*=right]بعد از مدتها مشخص شد MGSV: Ground Zeroes به عنوان مقدمه MGSV در بهار 2014 منتشر خواهد شد.
    [*=right]هیدئو کوجیما پاسخی درستی در مورد حضور و یا عدم حضور سالید اسنیک در MGSV نمی دهد !
    [*=right]هیدئو کوجیما سورپرایز بزرگی برای بازیکنان در MGSV دارد.
    [*=right]یه سری اطلاعات در مورد بازی منتشر شده توسط شخص کوجیما
    [*=right]یکی در مورد تریلر گیم پلی که در TGS منتشر شده و فکر نکنید بازی مثل اون تریلر آسون !‌ در واقع بازی در اون تریلر توسط کسی انجام می شده که راه و چاه بازی رو بلد بوده و خودش بازی رو ساخته !! برای همین طوری حرقه ای بازی کرده که هر کسی احساس می کنه بازی آسون که در واقع اینطور نیست
    [*=right]شما می تونید از هلیکوپتر استفاده های مختلفی کنید نجات اسیرها, فرار از کمپ و .. که محل مختلف هایی می تونید برای این گزینه انتخاب کنید که بعضی از این منطقه ها با درصد خطر بیشتری هستند که شما باید با دشمنان درگیر بشید تا هلیکوپتر را نابود نکنند و یا محل های امن تری را انتخاب کنید که احتمال دیدن شما کمتر وجود داشته باشد. شما در Ground Zeroes یک هلیکوپتر دارید اما در Phantom Pain هلیکوپترهای زیادی در اختیار دارید.
    [*=right]سیستم مارک کردن به هیچ عنوان شبیه بازی SC نیست و در واقع این آیتم باعث می شود شما برنامه ریزی و استرازی دقیقی رو برای انجام دادن Mission داشته باشید. به هر حال اگر از مارک کردن خوشتان نمی آید می توانید از این آیتم در بازی استفاده نکنید.
    [*=right]درست است که GZ یک مقدمه است و شاید چندین ساعت گیم پلی را در بر داشته باشد اما اگر بازی را کامل کنید می توانید ساعت های سرگرم شود مراحل جانبی را انجام دهید و همه چیز را کشف کنید.
    [*=right]شما می توانید موزیک های خودتون رو داخل Walkman بازی کنید

  • [*=right]اسنیک بسیار سریع تر شده و می تواند از صحره ها بالا رفته و یا به بالا برود
    [*=right]سیستم کدک بازی به طور کلی عوض شده است و باعث متوقف شدن بازی نمی شود.
    [*=right]نقشه بازی بر روی تبلتی به نام Idroid قرار دارد و این آیتم هم باعث متوقف شدن بازی نمی شود.
    [*=right]طبق گفته کوجیما این بازی سعی در شبیه سازی واقعیت را دارد، کات سین ها کمتر شده اند.
    [*=right]اسنیک با فوکوس کردن روی دشمنان می تواند آن ها را مارک کند با این آیتم شما از فاصله و محل دقیق دشمنان حتی از پشت دیوارها هم مطلع هستید.
    [*=right]رابط کاربری بازی با تغییرات عمده ای روبرو شده، منو اسلجه ها چیزی شبیه به GTAV شده است.
    [*=right]علامت تعجب در بازی در زمانی که دشمنان شما را می بیند دیده می شود از فعلاً خبری از جعبه معروف MGS نشده است.
    [*=right]فنون CQC در بازی هستند با کمی تغییرات.
    [*=right]خون اسنیک به صورت خودکار در آمده است و خبری از Ration ها نیست.
    [*=right]به گفته کوجیما امکانات اضافه شده به بازی به این معنا نیست که MGSV بازی آسانی باشد.
    [*=right]شما می توانید بین چندین سوال یکی را در حین بازجویی از دشمنان انتخاب کنید.
    [*=right]شما می توانید خودتان تصمیم بگیرید که آیا بعضی از شخصیت ها زنده بمانند و یا کشته شوند که البته این تصمیم گیری شما باعث پارادوکس در داستان نمی شود. سعی شده کات سین ها در حین بازی روایت شوند و تا جایی که می شود از توقف بازی جلوگیری شود.
    [*=right]با سیگار در The Phantom Pain می توانید سرعت بازی را زیاد کنید.
    [*=right]بازی دارای چرخه شبانه روزی است هر 6 ساعت در دنیای واقعی 24 ساعت در MGSV است، آب و هوا در بازی به صورت Real Time است
    [*=right]شما می توانید در بازی از میان میلیون ها راه که دارید حرکت کنید و استراژی خودتان را انتخاب کنید.
    [*=right]داستان GZ بلافاصله پس از Peace Walker و The Phantom Pain نه سال پس از GZ
    [*=right]در The Phantom Pain شما می توانید کنترل یک Metal Gear کوچک را بعهده بگیرید ( انتهای تریلر E3 2013 )
    [*=right]Troy Baker صدا پیشه Ocelot در MGSV:TPP خواهد بود.
    [*=right]نسخه PC بازی منتشر خواهد شد اما در الویت نیست.
    [*=right]به نظر می رسد بازی با تغییرات عمده ای مواجه شده، کمتر شدن کات سین ها، حذف کدک، تغییر رابط کاربری و .. که به گفته کوجیما این تغییرات برای بدست گرفتن بازار بیشتر است.





به زودی .. !




















Fan Made Art








"برای آشنایی بیشتر با داستان کلی سری فرانچایز Metal Gear و همچنین داستان تمامی نسخه ها تا به Ground Zeroes از مقالات زیر استفاده کنید"



مقالات مرتبط با کلیت داستان Metal Gear Solid

1." داستان کامل سری Metal gear Solid " بر روی صفحه اصلی سایت " بازی سنتر "
بعد از پیشنهاد رفتن تاپیک پایین بر روی صفحه اصلی سایت تصمیم بر این گرفته شد تا تمامی تاپیک ویرایش شود که این کار انجام شد و پس از ویرایش نهایی سردبیر محترم فردین عزیز این داستان بسیار شکیل، منظم و رعایت جمله بندی و .. بر روی سایت قرار گرفت که می توانید از آن لذت ببرید.

2. تاپیک " داستان کامل Metal Gear Solid "
زحمات زیادی برای این تاپیک کشیده شده و کاملترین مرجع در مورد داستان متال گیر سالید به زبان فارسی در سراسر اینترنت است ( به زودی نسخه ویرایش شده بر روی صفحه اصلی سایت قرار خواهد گرفت )، البته این تاپیک به کمک دوستان زیادی از جمله سیاوش و عرفان عزیز که قسمت هایی از داستان رو نوشتند کارش رو به پایان رسوند که باز هم از زحمات این عزیزان تشکر می کنم.

3.Solid Snake یا Big Boss ؟ کدامیک زجر بیشتری کشیده اند ؟!
تاپیکی سختی ها و ملالت های این پدر و پسر را در نسخه های مختلف MGS روایت می کند به همراه یک نظر سنجی ( نظر سنجی بسته شده است )

4." بهترین لحظات MGS3 به روایت تصویر "
بهترین لحظات Metal Gear Solid 3 که در قالب عکس و بدون هیچ توضیحی در این بلاگ جمع آوری شده.

مقالات مرتبط با Metal Gear Solid V


تاپیک " کامل ترین اخبار از MGSV "
تمامی اخبار در رابطه با MGSV در این تاپیک قرار خواهد گرفت، از زمان معرفی تا انتشار این تاپیک آپدیت خواهد شد.


1.نگاهی اجمالی بر تریلر MGSV
تحلیل تریلر مربوط به معرفی بازی در 25 ـمین سالگرد Metal Gear در سال 2012 و همچنین تریلر The Phantom Pain در VGA و GDC

2.تحلیل تریلر MGSV
تریلر مربوط به E3 2012 که در کنفرانس مایکروسافت پخش شد، البته تریلر اصلی مد نظر بوده ( Red Director )

3.Zero VS Big Boss جنگ اصلی و خونین
حدس و گمان در مورد دشمن اصلی در MGSV

4.بزرگترین پیشنمایش ( Metal Gear Solid V ( Ground Zeroes & The Phantom Pain
تحلیل کلی تمامی تریلر ها و گیم پلی های MGSV از ابتدا تا TGS 2013

5.کدام شخصیت های در MGSV:GZ حضور خواهند داشت؟
نظرسنجی تاپیک بسته شده

6.تحلیل داستانی MGS: Ground Zeroes
این تاپیک مدتی بعد از انتشار GZ تاسیس شد که زحمت بیشترش رو بهروز ( Behrooz) عزیز کشیده که زحمت ترجمه تمامی دیالوگ ها، کات سین ها و نوار کاست های بازی کشیده. به همراه نقد کوتاه ( داستانی ) بنده و تحلیل داستان GZ و پیش بینی ها ..

7.تحلیل تریلر E3 2014
در این تاپیک تریلر داستانی E3 2014 مورد تحلیل قرار داده شده و حدس و گمان ها بررسی شده.

8.پایان یک حماسه؟
بعد از مشخص شدن تاریخ انتشار MGSV هیدئو کوجیما اعلام کرد که دیگر قصد ساخت و ادامه سری متال گیر سالید را ندارد! در این مقاله سعی شده دلایلی که دال بر این اتفاق است را مورد بررسی قرار دهیم.

9.من یک هیولا هستم!
نگاهی به تغییراتی که ممکن است در شخصیت رئیس بزرگ در فانتوم بیافتد.

کپی تمامی مقالات بالا فقط با ذکر نام " بازی سنتر " و نویسنده " امید درکه " مجاز است.


نتایج نظر سنجی های تاپیک




وبسایت رسمی Metal Gear Solid V
این پست به مرور زمان کامل و همچنین با منتشر شدن اخبار جدید آپدیت خواهد شد.
کپی تمامی مطالب این تاپیک با ذکر نویسنده و منبع بلامانع است
 
آخرین ویرایش:

mikael1026

کاربر سایت
May 24, 2014
533
ماموریت 16
اقا از صبحه گیر این مرحلم رفته رو مخم قاطی کردم!:|بهترین راه این ماموریت چیه؟سوار تانک میشم کامیونو میزنن تانکارو میزنم خودم به فنا میرم اون سایفونارم که نمیشه زد اصلا

- - -ویرایش - - -



پیداش کردی تو پایگاهت هست الان؟
یه چندتا ماموریت اصلی برو بعد از 10-11 میادش
الان اپیزود 12هسم ولی هنوز پیداش نشده
 

ps34

کاربر سایت
Aug 20, 2011
4,346
نام
مهدی
سلام اقا من مرحله ي چهل و دو هستم ولي مرحله اي واسم نمياد سه تا از مرحله هارو كه اولش نوشته extreme رو نوشته رو نرفتم فقط (اين مراحل به جورايي تكرار يه مرحله هاييه كه رفتيم و سخت تره)الان يه روز هم هستش كه پاشم اتفاقي هم پيش نمياد و مرحله يا واسم نمياد
بعداز اونجايي هم هستم كه اون پسر بچه هه همراه رباطي كه خرابش كرديم توي فصل يك در ميره از اونجا به بعد مرحله يا واسم نمياد
به نظرتون بايد برم اين مراحلو تا باز بشه يا نه
لطفا اگر موفق شدی ردش کنی همین پست رو نقل بگیر به منم بگو راه حل رو
 

mostafaskip

کاربر سایت
May 28, 2015
502
نام
مصطفی
دوستان واسه اینکه کامیون رو بفرستم مادر بیس، باید فولتونم لول چند باشه؟ آخه الان باهاش میتونم سلاح های زمینی رو بلند کنم. باید حتماً آپگرید بشه یا نه برم کامیون رو بلند کنم میشه؟ آخه چند قدمی این skull ها هستم ریسکه برم جلو بعد نشه بلند کرد کامیون رو:d
 

™MASOUD 3

کاربر سایت
May 25, 2009
868
نام
مسعود
دوستان لطفا نمرات رو ملاک قرار ندید و سعی کنید خودتون منتقد بازی باشید. هر کس از دید خودش بازی رو میبینه .نمونه بزرگش فیفا 15 بود که امتیازات عالی داشت و رو مغز و اعصاب ملت بود.پس بالا بودن متای بازی متر خوبی نیست
هیچ کس اینجا منکر خوب بودن شماره پنجم نیست و با اختلاف از خیلی از بازی ها بهتره اما بدون ضعفم نیست. منتهی اختلاف نظری هست بین علاقه مندان سری و کسانی که تازه داره این عنوان رو بازی میکنن ... از این نظر بازی تونسته یه سری مخاطب جدید جذب کنه برای خودش و هدف کوجیما هم همین بوده.
اولین باری هم بود که شنیدم در عمر 29 سالم که متالگیر 4 ضعیف ترین عنوان سری بوده.عنوانی که تو روایط داستان و شخصیت پردازی و صحنه های احساسی و هنری یکی از بی نظیرترین عناوین دنیاست
سوای روایت داستان که ضعف بزرگیه یه چیزایی برای این سری جاش با هیچ چیز پر نمیشه و شاید به چشم بعضی ها نیاد اما خیلی هارو داره اذیت میکنه
مگه میشه فن متالگیر باشی و جای هد بند معروف سری رو یه شاخ گرفته باشه ؟ و اذیت نشی
مگه میشه لذت شنیدن صدای دیوید هیترو با ساترلند مقایسه کرد ؟ هیتر حرف میزد مو به تن ادم سیخ میشد اینجا باید دعا کنیم حرف نزنه که البته بی دلیل هم نیست خود کوجیما میدونسته مردم با ساترلند کنار نمیان و تا حد ممکن سعی کرده بیگ باس صحبت نکنه.
مگه میشه کسی از کات سین طولانی بدش بیاد و اینو ضعف بدونه و خودش رو متالگیر فن بدونه؟ از سری اول تا نسخه 4 این عنوان شهره بوده به همین چیزا که حالا داره ترول میشه توسط یه عده.
اگه کات سینای بازی بد بود و ضعف بود یه گروه از بچه های همین فروم شبانه روزی ترجمه نمیکردنشون برای بقیه. این کارو میکنن چون بر هر جنبنده ای واجب و لازمه دیدن اون کات سینا.بعد مقایسه کنید لذت شنیدن کاست رو با دیدن یه کات سین فوق العاده.
 

pkblog

کاربر سایت
Oct 10, 2013
680
نام
پویان
ماموریت 16
اقا از صبحه گیر این مرحلم رفته رو مخم قاطی کردم!:|بهترین راه این ماموریت چیه؟سوار تانک میشم کامیونو میزنن تانکارو میزنم خودم به فنا میرم اون سایفونارم که نمیشه زد اصلا

- - -ویرایش - - -



پیداش کردی تو پایگاهت هست الان؟
یه چندتا ماموریت اصلی برو بعد از 10-11 میادش

منم چندبار رفتم اخر با روش زیر شد...
خوب اول فانتوم سیگار روشن کن اومدن سربازا میرن اون طرف کامیون پیش تانک دوباره برو یه جا قایم شو یکم دور باشه طوری که نبیننت بعد روی دوتاشون با هلیکوپتر بمب بریز میمیرن اون دوتای دیگه رو سریع بدو برو تو تانک بعد با تانک هی گاز بده عقب جلو برو بزنشون اگه در حرکت باشی نمیترکونن.....من با این روش رفتم بازم سوالی بود بگ.

- - -ویرایش - - -
حل شد
 
آخرین ویرایش:

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,949
نام
malek
حالا که جو یکم آروم شده منم یه نظری بدم
داستان بازی که اصلا در حد پیشینیانش نیست به هیچ وجه.شخصیت پردازی و رفتار همه اجزای بازی مثل یه اثر ژاپنی شده.حتی حرکات و طرز راه رفتنشون.برای اینکه داستان به اون مسیری که کارگردان میخاد برسه اتفاقاتی میفته که فقط تو فیلم هندی و کره ای میشه دید.در کل بازی ارزش خودش رو از دست داده.
در ضمن فکر کنم سر قضیه beyond که ملت و منتقدها گیرداده بودن به داستان پردازی و زیادی کات سینها کوجیما ترسیده اومده به جای وسعت دادن و غنی کردن داستان یه مراحل چرت و پرت گذاشته تو بازی مثلا یکم بار گیم پلی رو ببره بالا
یادم نرفته بگم که برخلاف نظر همه دوستان 1 ساعت اول بازی منو بشدت عصبانی کرده بود از بس اتفاقات آبکی و به قول فراستی سخیف اتفاق میافتاد
 

.:Pouria:.

کاربر سایت
Sep 20, 2009
2,382
نام
-_-
داستان بازی که اصلا در حد پیشینیانش نیست به هیچ وجه.شخصیت پردازی و رفتار همه اجزای بازی مثل یه اثر ژاپنی شده.حتی حرکات و طرز راه رفتنشون.برای اینکه داستان به اون مسیری که کارگردان میخاد برسه اتفاقاتی میفته که فقط تو فیلم هندی و کره ای میشه دید.در کل بازی ارزش خودش رو از دست داده.

اتفاقا داستان بازی خیلی خوب کار شده ! تنها ضعفش همین جوری که بچه ها گفتن پراکندگیش هست
 

La-Li-Lu-Le-Lo

کاربر سایت
Mar 9, 2012
925
نام
30avash
دوستان لطفا نمرات رو ملاک قرار ندید و سعی کنید خودتون منتقد بازی باشید. هر کس از دید خودش بازی رو میبینه .نمونه بزرگش فیفا 15 بود که امتیازات عالی داشت و رو مغز و اعصاب ملت بود.پس بالا بودن متای بازی متر خوبی نیست
هیچ کس اینجا منکر خوب بودن شماره پنجم نیست و با اختلاف از خیلی از بازی ها بهتره اما بدون ضعفم نیست. منتهی اختلاف نظری هست بین علاقه مندان سری و کسانی که تازه داره این عنوان رو بازی میکنن ... از این نظر بازی تونسته یه سری مخاطب جدید جذب کنه برای خودش و هدف کوجیما هم همین بوده.
اولین باری هم بود که شنیدم در عمر 29 سالم که متالگیر 4 ضعیف ترین عنوان سری بوده.عنوانی که تو روایط داستان و شخصیت پردازی و صحنه های احساسی و هنری یکی از بی نظیرترین عناوین دنیاست
سوای روایت داستان که ضعف بزرگیه یه چیزایی برای این سری جاش با هیچ چیز پر نمیشه و شاید به چشم بعضی ها نیاد اما خیلی هارو داره اذیت میکنه
مگه میشه فن متالگیر باشی و جای هد بند معروف سری رو یه شاخ گرفته باشه ؟ و اذیت نشی
مگه میشه لذت شنیدن صدای دیوید هیترو با ساترلند مقایسه کرد ؟ هیتر حرف میزد مو به تن ادم سیخ میشد اینجا باید دعا کنیم حرف نزنه که البته بی دلیل هم نیست خود کوجیما میدونسته مردم با ساترلند کنار نمیان و تا حد ممکن سعی کرده بیگ باس صحبت نکنه.
مگه میشه کسی از کات سین طولانی بدش بیاد و اینو ضعف بدونه و خودش رو متالگیر فن بدونه؟ از سری اول تا نسخه 4 این عنوان شهره بوده به همین چیزا که حالا داره ترول میشه توسط یه عده.
اگه کات سینای بازی بد بود و ضعف بود یه گروه از بچه های همین فروم شبانه روزی ترجمه نمیکردنشون برای بقیه. این کارو میکنن چون بر هر جنبنده ای واجب و لازمه دیدن اون کات سینا.بعد مقایسه کنید لذت شنیدن کاست رو با دیدن یه کات سین فوق العاده.
Fifa 15 نمره هاش بالا بود:d؟متاش 82 که:dنمیخوام بحث متا رو بکشم جلو ولی متا صد در صد قابل استناد هست بالاخره.

مسعود جان،بازی مطمئناً اشکال داره.توش شکی نیست.ولی اینا تا چه حدن؟روایت بازی به نظر من هم خیلی مناسب یه بازی داستان محوری مثل MGS نیست.نه اینکه بد باشه؛ما هممون به کاتسینهایی با کارگردانی فوق العاده عادت کردیم،ولی مگه TPP کاتسین خوب کم داشت؟به علاوه مجموع کاتسین های MGS4 حدود 7 ساعته(بدون کدک.اگه بخوایم کدک هارو حساب کنیم از اینور نوارها هم باید حساب شن).درحالی که همین TPP چهار ساعت و ربع کاتسین داره.درواقع چون بازی طولانیه به چشم نمیان.

درمورد اینکه بازی برای تازه واردهاس کاملا مخالفم.داستان بازی فقط و فقط برای کساییه که از تمام جزئیات بازی خبر دارن.چه بعد چه قبل از TPP.پایان اصلی رو ببینید متوجه میشید.این چیزیه که اکثر منتقدا هم بهش اشاره کردن.

اگه میخواست بازی به همون سبک سیاق قبلی بمونه(همونطور که هممون میخوایم)دیگه این گستردگی گیم پلی و اوپن وورلد بودن بازی ممکن نبود.تو نسخه های قبلی به گیم پلی بازی خیلی میکوبیدن؛الان درواقع کوجیما یه اثر کاملا بدون نقص عرضه کرد.
 
آخرین ویرایش:

pixxy

کاربر سایت
Nov 25, 2008
67
نام
Seyed Mohsen
رتبه دوم اپنينگ تاريخ بازي‌ها بعد از TLOU. موسيقي و انتخاب ترك ها در حد بهترينهاي گيم ميوزيك در كنار سايلنت هيل‌‌ها و شادو او كلوسوس و... اوپن ورد عالي. گيم پلي عالي‌تر. لول‌آپ هاي مناسب. خلاصه همه چي الا يه چي...

داستان.
.
.
.
نه اينكه بد باشه اتفاقاً خيلي هم عاليه، لااقل از متال گير 4 كه خيلي بهتره (بياد بياريم لحظات جنگ مريل و جاني با فراگ ها در اواخر بازي). دوستاني كه به داستان بازي انتقاد داشتن و بجا هم بوده شايد درستش اين بوده كه بگن روايت داستان بازي مشكل داره. و درست ترش اينه كه براي ما مخاطبان ايراني (كه زبان انگليسي پاشنه آشيل‌مونه و راحت تريم داستان از طريق كات سين‌ها دنبال بشه تا مثلا از نوار كاست) داستان گره داره. (حتي همين نحوه كج و كور روايت داستان بازهم از نااميد كننده‌هايي مثل بت من آرخام نايت يه سر و گردن بالاتره). براي امثال من كه سري متال‌گيرها (حتي متال گير اسيد روي PSP) را دهها بار تموم كردن و با لحظه لحظه اون خاطره‌ها دارند مشكل از جايي شروع ميشه كه انتظار داريم طبق روال هميشه آقاي نابغه اين اثرش هم از قبلي بالاتر بنشينه. همه شنيديم كه فانتوم پين كوجيما رو پير كرد و چه دعواها سر اون با كونامي كه نكرد. چرا؟ چون عاشاقانه بهش اعتقاد و ديوانه‌وار روي اون حساسيت داره.

هوي رين نقطه عطف داستان گويي بود و تو گيم پلي... خودتون بهتر ميدونيد. پس بازي‌مونو بكنيم و حالشو ببريم.
 

MO021

کاربر سایت
May 23, 2013
470
نام
Morteza
دوستان این لباس مناسب کوایت کی آزاد میشه؟باید مرحله خاصی رو برم؟
خداییش خیییلی ضایعس

Sent from my SM-G7102 using Tapatalk
 

hadi93

کاربر سایت
Mar 23, 2015
238
هر کسی یه نظری داره ولی من هم به عنوان کسی که با شماره 3 و 4 زندگی کرده دیگه نمیتونم این اخرای بازی رو تحمل کنم نمی دونم با کمبود مراحل مواجه شدند یا چی
بازی واقعا اگه همین 5 تا دونه کاتسین هم نداشت کوجیما باید کلا داستان رو رو نوار کاست جدا عرضه میکرد
لعنت به این اپن وورلد بودن اسب و ماشین
از همون موقع که گرند زیرو منتشر شد فهمیدم که این متال گیر اونی نیست که باید باشه
اگز بازی قرار باشه تغیرات عمده ای بیبینه نتیجش میشه مثل رزیدنت ایول یا سایلنت هیل
مطمعنا بازی خیلی زود فراموش میشه انگار نه انگار که شماره از متال گیر بوده
و صد در صد اگه اسم متال رو این بازی نبود بیشتر میشد باهاش کنار اومد
 
آخرین ویرایش:

jupiter@drop

کاربر سایت
Sep 29, 2014
95
نام
حمید
بر خلاف دوستان که میگن داستان خوبه فقط مشکلش نحوه روایتشه بنظره من دوستان کلان مشکل داره میزان اطلاعاتی که این نسخه کلان به آدم میگه دوسه تاس بغییر از آغاز بازی با دو مرحله اول اکت یک بازی کلن 7،8 ماموریت داره که توش داستان جلو میره بقیش نمایش تنوع گیم پلی اکت دو که بد تر داستان تعریف نمیشه با کلی اتفاقات غیر منطقی اگه کلان تمام نوار کاستای مهم بازی رو در غالب دمو نشون میدادن کلان یک ساعت میشد که نشانه نحیف بودن بدنه داستانی دوستان تو متالگیر اسید 1 اتفاقات بیشتر از این میفته کوجیما یک ایده متال گیر اپن ورد تو ذهن داشته با توجه به تموم شدن داستانه سالید اسنیک مجبور شد داستان تموم شده بیگ باس رو ادامه بده به نوعی که خودش هم تو یکی از مصاحبه هاش گفته بود داستان این نسخه باعث ایجاد تضادهایی در نسخه های بعدی میشه
همین نبود باس فایت کمبود شخصیتهای جانبی این ویروس الکیه وابسته به زبانو وارد کردن الکی لیکوئد با منتس تا مثلا داستان مرتبط بانسخه ای بعدی کنه که داستان این دو فرد بود و نبودش تو داستان اصلی فرقی نداشت
واقعا داستان این نسخه کشکی بود فقط مونده متال گیر 6 معرفی بشه معلوم بشه اونیم که آخر 4 مرده بیگ باس نبوده یه آمپول زنه دیگه بوده تغییر چهره به بیگ باس داده شده بیگ باس اصلی زندس ارتش ساخته دباره اسنیک میکشتش البته معروفه دیگه تا سه نشه بازی نشه البته به جا آتیش اینبار اسنیک با اسید حلش میکنه که دیگه میهن پرستان هم نتونن این بشر رو زنده کنن
 
آخرین ویرایش:

mohsen_mzh

کاربر سایت
Jun 15, 2008
875
نام
محسن
من قبلا هم گفتم، اگه بخوای مراحل جانبی رو با جزئیات بازی کنی کلا داستان از دستت در میره انقدر که روایت داستان کند و کوتاه هست در مقایسه با حجم بازی.
یه موضوع دیگه هم اینه که من تا مرحله بیست و نه هرچی کات سین دیدم قسمت هاییش تکراری بوده و قبلا تو تریلرها دیدم.
یعنی طوری کوجیما با تریلر ها آدم رو هایپ می کرد و از هر کات سینی یه مقدارش رو نشون میداد تو تریلر که اصلا آدم ارضا نمیشه با این مقدار کم کات سین ها به نسبت حجم بازی. انتظار آدم یه بازی خیلی سینمایی تر و غنی تر به لحاظ نحوه روایت داستان هست.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر