بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

انتخاب شما برای شخصیت محوری داستان برای قسمت بعد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    129

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831

d.png

خلاصه‌ی داستان سری بازیهای سایلنت هیل
مقدمه:

«Silent Hill» نامی برای یک بازی رایانه‌ای است که در سال 1999 و توسط شرکت Konami برای کنسول PS1 عرضه شد. از همان ابتدا مشخص بود که این نام، پتانسیل تبدیل شدن به یک فرانچایز بزرگ را دارد. داستانی فوق‌العاده غنی، مبهم و عمیق در ژانری به نسبت نوپا. همین غنی و مبهم بودن داستان، Konami را وادار ساخت تا در کتاب راهنمای قسمت سوم بازی (Silent Hill 3 Official Complete Guide) بخشی را با نام Lost Memories قرار بدهد. اما همین عنصر داستان،‌تبدیل به تیغی دو دم شد؛ از یک سو یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه‌ی دیوانه‌وار طرفدارانش و از سوی دیگر، پاشنه آشیل عنوان در جذب مخاطبان جدید. شماره‌ی 2 بازی در سال 2001، شماره 3 در سال 2003 ، شماره‌ی 4 در سال 2004 ، Silent Hill: Homecoming در سال 2008 عرضه شدند. اما از لحاظ خط داستانی، شماره‌های 2 و 4 و Homecoming (به نوعی) مجزا بودند و فقط شماره 3 در ادامه‌ی شماره اول عرضه شد. در متن حاضر سعی شده است خلاصه‌ای کوتاه از شماره‌های منتشر شده ارائه شود تا عزیزانی که تازه به جمع ساکنان سایلنت هیل می‌پیوندند، بتوانند راحت‌تر با این عنوان رابطه بر قرار کنند. لازم به یادآوری است که این متن به معنی واقعی کلمه، اسپویلر است.

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
every.png
نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط امیر حسین فرحزادی ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط محمد مهدی حاجی اسمعیلی ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,573
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 118
آخرین ویرایش:

A M I R 1 1 0

کاربر سایت
Apr 2, 2010
153
نام
AmIr
نظرت محترم ولی از نظرت shh چی داشت از لحاظ ترس که sh4 نداشت ؟
خوب همون ترسو نداشت دیگه ! توی 3 هم ترس بود هم ترس :D مثلا توی 4 یکم هیجان بالا بود ولی ترس به جای هیجان فدا شده بود برای مثالی دوباره اخر بازی هنری باید دوست دخترشو نجات بده اونجا باید با والتر سالیوان مبارزه کنید خوب اینجا یکم هیجانی بود تا ترسناک شما نباید بزارید دوست دخترتون بره تو اون گودال گناهان و چرخ بشه ! و این هم بستگی به رفتاری داره که در گذتشه باهاش داشتید مثلا اگه کم جاش گذاشته باشید و نزاشته باشید دشمنا اذیت کنن دیرتر میره توش ! خلاصه تو این قسمت ترس فدای هیجان شده بود /:)
راستی منظورت از SHH همون HOME COMING هست ؟ بازگشت به خانه که خوب بود هیجان و ترسش یه اندازه بود دست میکردی تو یه سوراخ هم ترس داشت هم هیجان ! توی خونه ی خودت توی زیر زمین هم ترس بود هم هیجان ! گرافیکش هم که خوب بود بدک نبود ولی به پای اویل 5 که نمیرسید ! خداییش 1 هم توی زمان خودش خدایی بود ! به هر حال از همه خوب تر 3 بود هم طولانی بود هم خوب بود هم ترسناک بود هم هیجانی بود !
اریگنز هم که نگو و نپرس دست کمی از 3 نداشت ! هم معما های خوب و عالی داشت هم محیط های تاریک و ترسناک هم داستان خوب و ...
2 هم که مثل 3 فقط یکمی دراماتیک ! کمی هم غیر ترسناک تر !
1 هم که هم ترسناک هم خوب هم عالی یعنی بعد از 3 باید بگیم 1 بعد بگیم اریگنز بعد بگیم 2 بعد بگیم شاترد مموریز بعد بگیم هوم کامینگ بعد بگیم اتاق !
هائون؟؟؟ :-/:-o:d
یعنی "به تپه ی سکوت خوش امدید " :D
 
آخرین ویرایش:

shm744

کاربر سایت
May 8, 2008
391
نام
شهام سمیع عادل
میبینم که:eek: .... دیگه نمی بینم که !!! :flexion:
مثل اینکه دوباره تاپیک سایلنت هیل داره یه خبرایی می شه !!!
چهره های جدید می بینیم .
آقا به ما بگین از کدوم سیو دوباره بازی کردین . تاپیک داشت Game Over میشد ؟!!
 

horror_08

کاربر سایت
Aug 22, 2007
2,414
نام
Ashkan
آقا همه منو براي اين PC قديمي و ضعيف مسخره مي‌كنن شما ديگه نكن. منم بلاخره يه PC توپ رديف مي‌كنم :((
مزاح بود ! ما کی باشیم که کسی رو مسخره کنیم ؟ تو اگه میدونستی من shh رو با چه وضعیت اسفباری بازی کردم ، میفهمیدی که در شرایطی نیستم که کسی رو مسخره کنم !
خوب همون ترسو نداشت دیگه ! توی 3 هم ترس بود هم ترس :biggrin1: مثلا توی 4 یکم هیجان بالا بود ولی ترس به جای هیجان فدا شده بود برای مثالی دوباره اخر بازی هنری باید دوست دخترشو نجات بده اونجا باید با والتر سالیوان مبارزه کنید خوب اینجا یکم هیجانی بود تا ترسناک شما نباید بزارید دوست دخترتون بره تو اون گودال گناهان و چرخ بشه ! و این هم بستگی به رفتاری داره که در گذتشه باهاش داشتید مثلا اگه کم جاش گذاشته باشید و نزاشته باشید دشمنا اذیت کنن دیرتر میره توش ! خلاصه تو این قسمت ترس فدای هیجان شده بود /:)
قبول دارم که توی sh4 به خاطر نوع گیم پلی یکم ترس تحت شعاع قرار میگرفت ولی فضاسازی به نحو احسن تو این شماره شکل گرفته بود ، مثلا محیط اتاق کاملا فضای sh ای داشت تنهایی سکوت و ترس ! چیزی که ما از ترس سری سراغ داریم این عوامله ! یا عدم احساس اطمینان از توی اتاق بودن اینکه همه دور و برتند ولی صدات رو نمیشنوند ، ما توی سری نیاز نداریم هر دو دقه یه مجود عجیب الخلقه از سقف بیفته رو سرمون تا بترسیم ما توی این سری از تنهایی میترسیم ! از جو بازی میترسیم ! به شخصه وقتی توی اتاق بودم اصلا آرامش نداشتم حالا بگذریم از زمانی که کم کم در و پنجره شروع به بهم کوبیدن کردن !
توی این شماره علاوه بر این ها طراحی دشمن ها هم به خوبی صورت گرفته بود دوقلوهای بهم چسبیده شاید خیلی ترسناک نبودند ولی به خوبی حس آشنای زاده ی ذهن رو تداعی میکردند ! ولی توی shh چیزی که ما از طراحی هیولاها میبینیم باید موجودی باشه مثل سیام که ما هر چی گشتیم نفهمیدیم دلیل ایجاد این هیولا چی بوده ( اصولا با یکی دو بار به پایان رسوندن بازی نمیشه همچین چیزی رو درک کرد حالا اونایی که بیشتر بازی کردن نمیدونم درک کردند چرا سیام تو ذهن الکس شکل گرفته یا نه !) ،فکر میکنم اینا دیدن تو sh2 هیولاهایی که ما به ازای جنسی داشتند طرفدار پیدا کردند گفتند حتما خوبه دیگه ! در حالی که جیمز به طور علنی یه منحرف بود از لحاظ جنسی این رو همه حتی با یه بار به اتمام رسوندن بازی متوجه میشدن ! اوج حماقت سازنده ها توی طراحی دشمن ها ordinary soldier ها بودند که انصافا من کهیر میزدم هر وقت اینا رو میدیدم. انکار الکس به جای اینکه به دعوت شهر بیاید به دعوت مادر ال قدم ب شهر گذاشته ! این دیگه کلا حس ترس رو توبازی از بین برده بود!
راستی منظورت از SHH همون HOME COMING هست ؟ بازگشت به خانه که خوب بود هیجان و ترسش یه اندازه بود دست میکردی تو یه سوراخ هم ترس داشت هم هیجان ! توی خونه ی خودت توی زیر زمین هم ترس بود هم هیجان ! گرافیکش هم که خوب بود بدک نبود ولی به پای اویل 5 که نمیرسید ! خداییش 1 هم توی زمان خودش خدایی بود ! به هر حال از همه خوب تر 3 بود هم طولانی بود هم خوب بود هم ترسناک بود هم هیجانی بود !
آره مگه چند تا shh داریم ! مشکل همین جاست این که شما دنبال ترسی میگردی که توی sh به اون نباید توجه بشه چون اساس sh بر مبنای ترس روانشناسانه است نه اینکه دستت رو بکنی تو سوراخ بعد یهو یه چیزی دستت رو بچسبه یا چمیدونم داری تو آب راه میری یهو یکی از زیر آب بزنه نصفت کنه یا اینقد مهماتت کم باشه که مجبور باشی از دست همه موجودات فرار کنی تا شاید یکم ترس رو تو بازی حس کنی ! به نظرم این صحنه ها بیشتر از این که برای ترس طراحی شده باشند برای القای حس گیم پلی نو بازی توی shh گنجونده شده بودند ! حتی وقتی از گرافیک حرف میزنی میای با اویل 5 مقایسه اش میکنی در حالی که این بازی غیر از این که دو تا بازی معروف این سبک هستند هیچ سنخیت دیگه ای با هم ندارند ! گرافیکی که توی اویل هست مطمئنا نباید برای sh استفاده بشه چون جو بازی فرق میکنه !
این که شما به شماره های چهارم و دوم لقب غیر ترسناک میدی و shh رو ترسناک میدونی ( یعنی چیزی نزدیک به 180 درجه تفاوت نسبت به سایر فن های بازی) نشون میده که تعریفی که شما از ترس داری با تعریفی که اکثر بچه های اینجا از این موضوع دارند متفاوت هست !
یعنی "به تپه ی سکوت خوش امدید " :biggrin1:
بله انگلیسیم در این حد هست :d، منظورم این بود که کلی گفتی یا خطاب به کس خاصی ؟
مثل اینکه دوباره تاپیک سایلنت هیل داره یه خبرایی می شه !!!
چهره های جدید می بینیم .
آقا به ما بگین از کدوم سیو دوباره بازی کردین . تاپیک داشت Game Over میشد ؟!!
گفتم که شهام این جا با گیم اور شدن فاصله داره همیشه همینجور بوده یه چند وقت تاپیک می خوابه بعد چند وقت جون میگیره بعد دوباره یه چند وقت خاک میخوره بعد دوباره رو میاد ! انگاری هر چند وقت یک بار یکی به شهر دعوت میشه ! ما ها هم مثه این پرستارای sh همیشه خدا باید برسیم سروقت این فراخوانده شدگان جدید!

پاینده باشید دوستان.
...........
به کاربر heavy-rain گفتم بعد که ارسال کردم شما قبل از من یکی ارسال کرده بودی ! :biggrin1:
آهائون!!!
 
آخرین ویرایش:

A M I R 1 1 0

کاربر سایت
Apr 2, 2010
153
نام
AmIr
قبول دارم که توی sh4 به خاطر نوع گیم پلی یکم ترس تحت شعاع قرار میگرفت ولی فضاسازی به نحو احسن تو این شماره شکل گرفته بود ، مثلا محیط اتاق کاملا فضای sh ای داشت تنهایی سکوت و ترس ! چیزی که ما از ترس سری سراغ داریم این عوامله ! یا عدم احساس اطمینان از توی اتاق بودن اینکه همه دور و برتند ولی صدات رو نمیشنوند ، ما توی سری نیاز نداریم هر دو دقه یه مجود عجیب الخلقه از سقف بیفته رو سرمون تا بترسیم ما توی این سری از تنهایی میترسیم ! از جو بازی میترسیم ! به شخصه وقتی توی اتاق بودم اصلا آرامش نداشتم حالا بگذریم از زمانی که کم کم در و پنجره شروع به بهم کوبیدن کردن !
منم قبول دارم فضا سازی خوب بود . خوب همه ی سایلنت هیل ها فضا سازیشون خوبه این اصل مهم سایلنت هیل هست ! :|
توی این شماره علاوه بر این ها طراحی دشمن ها هم به خوبی صورت گرفته بود دوقلوهای بهم چسبیده شاید خیلی ترسناک نبودند ولی به خوبی حس آشنای زاده ی ذهن رو تداعی میکردند ! ولی توی shh چیزی که ما از طراحی هیولاها میبینیم باید موجودی باشه مثل سیام که ما هر چی گشتیم نفهمیدیم دلیل ایجاد این هیولا چی بوده ( اصولا با یکی دو بار به پایان رسوندن بازی نمیشه همچین چیزی رو درک کرد حالا اونایی که بیشتر بازی کردن نمیدونم درک کردند چرا سیام تو ذهن الکس شکل گرفته یا نه !) ،فکر میکنم اینا دیدن تو sh2 هیولاهایی که ما به ازای جنسی داشتند طرفدار پیدا کردند گفتند حتما خوبه دیگه ! در حالی که جیمز به طور علنی یه منحرف بود از لحاظ جنسی این رو همه حتی با یه بار به اتمام رسوندن بازی متوجه میشدن ! اوج حماقت سازنده ها توی طراحی دشمن ها ordinary soldier ها بودند که انصافا من کهیر میزدم هر وقت اینا رو میدیدم. انکار الکس به جای اینکه به دعوت شهر بیاید به دعوت مادر ال قدم ب شهر گذاشته ! این دیگه کلا حس ترس رو توبازی از بین برده بود!
من که بازی را با PC ,XBOX 360 , PS3 تا اخر رفتم ولی باز هم ترس از دشمنا همون ترس بچهگانه ای بود که تو کودکی و قتی شماره ی 1 را بازی میکردم داشتم . اره والا این دعوت مادر ال خودمون بازی را زیر سوال برد ولی وقتی تو خونت هستی مادرتو میبینی میگه پدرت رفته جاش را پیدا کنه همه رفتند یه جوری حس فیلم های عاطفی را میگیری بعد میری تو زیر زمین میبینی پدر الکس بهش زور میگفته میفهمی الکس هم چه زجری کشیده !

آره مگه چند تا shh داریم ! مشکل همین جاست این که شما دنبال ترسی میگردی که توی sh به اون نباید توجه بشه چون اساس sh بر مبنای ترس روانشناسانه است نه اینکه دستت رو بکنی تو سوراخ بعد یهو یه چیزی دستت رو بچسبه یا چمیدونم داری تو آب راه میری یهو یکی از زیر آب بزنه نصفت کنه یا اینقد مهماتت کم باشه که مجبور باشی از دست همه موجودات فرار کنی تا شاید یکم ترس رو تو بازی حس کنی ! به نظرم این صحنه ها بیشتر از این که برای ترس طراحی شده باشند برای القای حس گیم پلی نو بازی توی shh گنجونده شده بودند ! حتی وقتی از گرافیک حرف میزنی میای با اویل 5 مقایسه اش میکنی در حالی که این بازی غیر از این که دو تا بازی معروف این سبک هستند هیچ سنخیت دیگه ای با هم ندارند ! گرافیکی که توی اویل هست مطمئنا نباید برای sh استفاده بشه چون جو بازی فرق میکنه !
من همون ترس بچگی را دارم که توی شماره ی اول داشتم ! ترس روانشاناسه را دیگه نمیدونم :D ولی تو راست میگی من وقتی اینو بازی میکنم شب ها خوب میخوابم ولی شماره های قبل را بازی میکردم تا 1 ماه جرات نداشتم نه تنها باشم نه برم تو تاریکی !
این که شما به شماره های چهارم و دوم لقب غیر ترسناک میدی و shh رو ترسناک میدونی ( یعنی چیزی نزدیک به 180 درجه تفاوت نسبت به سایر فن های بازی) نشون میده که تعریفی که شما از ترس داری با تعریفی که اکثر بچه های اینجا از این موضوع دارند متفاوت هست !
اره من باز هم میگم ( برای بار سوم ) ترس من همون ترس بچگیه !
بله انگلیسیم در این حد هست :d، منظورم این بود که کلی گفتی یا خطاب به کس خاصی ؟
به کاربر heavy-rain گفتم بعد که ارسال کردم شما قبل از من یکی ارسال کرده بودی ! :D
 

DOKTOR_PS3

کاربر سایت
Feb 20, 2008
434
نام
کسرا
درود
دوستان این زندان که در تریلر سایلنت هیل جدید نمایش داده میشه رو کسی میدونه چی هست.یادمه تو قسمت شماره 4 زندان آرزوها وجود داشت .آیا این همون هست؟
 

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
مزاح بود ! ما کی باشیم که کسی رو مسخره کنیم ؟
منم شوخي كردم. شما اربابي. واقعي هم كه مسخره كني من كوچيكتم.
7s88jo7kj39mktp9v8h.png
راستي اشكان نگفتي تصوير اون زن شبيه كي بود. حدس من درست بود يا نه؟
این بازی به راحتی توی بازار هست ولی سیستم میخواد توپ !
مي‌توني آدرس دقيق بدي. مثلاً فروشگاه يا سايت. دمت گرم
====================================================
ما توی سری نیاز نداریم هر دو دقه یه مجود عجیب الخلقه از سقف بیفته رو سرمون تا بترسیم ما توی این سری از تنهایی میترسیم ! از جو بازی میترسیم ! به شخصه وقتی توی اتاق بودم اصلا آرامش نداشتم
ترسي شبيه تنهايي تو اتاقي كه يكي از ديوارهاش آينه است. شبيه اتاق محل ملاقات دوم جيمز با آنجلا
0qh7vwh4wk6u1inxr50u.jpg
اين موجود هم والتيله؟
96dgdchrnt7o5rredis3.jpg
راستي به نظرتون اين پرستار نگون‌بخت، Lisa نيست؟
kvk4mwmy0r8cnk4je7bo.jpg
 
آخرین ویرایش:

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
تو پست 1187 چند تا تصوير گذاشته بودم كه يكيش تصوير زني روي ديوار بود و داخل بيمارستان قرار داشت.
g8fhns10vwj9u7d8nnxk.jpg
نكته‌اي كه در اينجا هست اينه كه قبل از رفتن به Locker room ها، در همين جا (راه‌پله) داخل اتاق شيشه‌اي يك زن (ظاهراً پرستار شايد Lisa) در حال شكنجه شدن توسط يه اهريمن (شايد والتيل) هستش.
39as4lqvzegkgly6t63q.jpg
 

S0HEIL

کاربر سایت
Mar 16, 2008
1,547
ترسي شبيه تنهايي تو اتاقي كه يكي از ديوارهاش آينه است. شبيه اتاق محل ملاقات دوم جيمز با آنجلا
0qh7vwh4wk6u1inxr50u.jpg
اين موجود هم والتيله؟
96dgdchrnt7o5rredis3.jpg
راستي به نظرتون اين پرستار نگون‌بخت، Lisa نيست؟
kvk4mwmy0r8cnk4je7bo.jpg
مسعود جان چرا تو این عکسا هدر لباس مخفی تنشه؟
بعد برای pc زیاد به خودت فشار نیار...80 تومن بده یه ps2 بخر و shattered memories و origins رو روش راحت بازی کن...
 
آخرین ویرایش:

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
مسعود جان چرا تو این عکسا هدر لباس مخفی تنشه؟
لباس قشنگ و جالبيه ضمن اينكه خيلي بهش مياد. :d
يه چيزي مي‌خوام بگم ولي برداشت بد نكنيد. هدر تو اين سن واقعاً دوست‌داشتني شده. ممكنه چهره‌ي خيلي خاص يا دلربايي نداشته باشه اما قطعاً‌ دوست‌داشتنيه ضمن اينكه با جسارت توام با ادبش جذاب هم شده. اين لباس خيلي بهش مياد و طراحي مناسبي هم داره. لباسي كه معمولاً در جشن‌هاي بالماسكه استفاده مي‌شه. يك لباس زيبا براي دختري جذاب جهت شركت در يك بالماسكه كه ميزبانان و ساير مدعووين لباس‌هايي شبيه هيولا بر تن كردن. به نظرم پشت سر اين لباس، تفكر خاصي مخفي هست. پس لباس مخفي كه گفتي واقعاً‌اسم مناسبيه براي اون.
 

horror_08

کاربر سایت
Aug 22, 2007
2,414
نام
Ashkan
صحنه را دیدم ؛ پسندیدم!
منظورم به تریلر شماره ی جدید بود فکر بد نکنید!
انصافا قشنگ کار کرده بودند روش ! البته فقط یه تریلر بود و معلوم نیست بتونن دقتشون رو توی همه ی اجزا بازی اینطور حفظ کنند اما به نظر میاد که گروه دارن طوری کار میکنن که دل طرفدارهای قدیمی رو بدست بیارن ! احساسی که بهم دست داد کاملا مشابه فضای sh2 بود فکر کنم اگر یه کم توی sh2 بگردیم بتونیم اتاقهایی کاملا مشابه با این چیزی که تو تریلر دیدیم رو پیدا کنیم. درباره ی داستان که چیزی نمیشه گفت چون تقریبا هیچی ازش نمیدونیم ولی همین که گفتن زندانی طعم ناخوش تقلید از شماره دو زیر زبون من اومد ! اما نکات مثبتی هم داشت تریلر بازی که چند تایی اش رو میگم : اولین و مهم ترین عنصری که من جدا جذبش شدم موسیقی بازی بود ، مهم ترین نکته ای که بعد از رفتن آکیرا من رو نگران میکرد نابودی نوع موسیقی بود که ما از سری انتظار داریم ! اما چیزی که من تو این تریلر شنیدم شگفت زدم کرد انصافا موسیقی زیبایی بود امیدورم همه ی sound track های بازی به همین خوبی باشه ! نکته دوم وضعیت قهرمان بازی هستش که به نظرم تحت تاثیر sh قرار گرفتن رو سعی کردن به خوبی نشون بدن ! مثلا تیکه ای که به یه هیولا شلیک میکنه و بعد نشون میده که یه آدم در حال مردنه یعنی کم کم داره توی تشخیص حقیقت دچار مشکل میشه! به نظر هم میاد که رفته رفته این تاثیر بیشتر میشه ! سومین نکته هم این که مشخصا بازی از همون ابتدا توی شهر آغاز میشه چیزی که بعد از شماره ی دوم در شماره های اصلی ( sh3 ، sh4 ، shh ) سراغی از اون نداشتیم دیگه فکر میکنم تنوع کافی بوده باشه ! فضای مه هم چندان بد نیود با این که خیلی کار داره گرافیک بازی ولی حجم مه به تظر کافی میومد! فقط یه موضوع که من رو نگران کرد تعقیب و گریزی بود که بین پلیس و این زندانی رخ میده اگر فقط این زندانی به شهر دعوت شده باشه پس دلیلی نداره که این پلیس ها بتونن دنبالش بگردن مگر این که فکر دیگه ای تو سر سازنده ها باشه !
آخرین نکته ای هم که میشه بهش اشاره کرد تغییر دنیاها بود که باز به سبک شماره های اخیر realtime انجام میشد که من به شخصه زیاد دل خوشی ندارم از این موضوع که به نظرم صرفا تقلیدی از فیلم بازی هستش که خیلی هم توی پروروندنش حرفه ای عمل نمیکنن و به نظرم ضعیف ترین نکته این تریلر همین نحوه ی تغییر دنیاها بود ! در کل با اینکه کمی بوی تقلید از بازی به مشام میرسید ولی تریلر نشون از بازی در خور از سری رو میداد که حداقل در بعد اصول sh بد کار نکرده بود !
درود
دوستان این زندان که در تریلر سایلنت هیل جدید نمایش داده میشه رو کسی میدونه چی هست.یادمه تو قسمت شماره 4 زندان آرزوها وجود داشت .آیا این همون هست؟
کدوم زندان ؟ من که هر چی دقت کردم زندانی ندیدم توی این تریلر ! بعد اون زندانی هم که شما میگید اسمش زندان آب بود اسمش با خانه ی آرزو اشتباه گرفتی شما !
لباس قشنگ و جالبيه ضمن اينكه خيلي بهش مياد. :d
يه چيزي مي‌خوام بگم ولي برداشت بد نكنيد. هدر تو اين سن واقعاً دوست‌داشتني شده. ممكنه چهره‌ي خيلي خاص يا دلربايي نداشته باشه اما قطعاً‌ دوست‌داشتنيه ضمن اينكه با جسارت توام با ادبش جذاب هم شده. اين لباس خيلي بهش مياد و طراحي مناسبي هم داره.
فکر کنم دعوت شده ی بعدی به sh تو باشی ! خجالت نمیکشی به دختر مردم نظر داری منحرف !:d
جدای از شوخی نمیدونم من چرا هیچ زیبایی و جذابیتی توی چهره ی هدر نمیدیدم از همون روز اول خیلی به نظرم قیافش معمولی بود !
لباسي كه معمولاً در جشن‌هاي بالماسكه استفاده مي‌شه. يك لباس زيبا براي دختري جذاب جهت شركت در يك بالماسكه كه ميزبانان و ساير مدعووين لباس‌هايي شبيه هيولا بر تن كردن
تعبیر خیلی زیبایی بود ! خیلی زیبا ! فقط یه خورده این مهمان ها جشن رو جدی گرفتن متاسفانه ! ما هم مجبور شدیم بالماسکه رو به خاک و خون بکشیم !

پاینده باشید.
 

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
فکر کنم دعوت شده ی بعدی به sh تو باشی !
فكر نكن مطمئن باش!:d
نمي‌خوام موج منفي بفرستم اما گمان نكنم همين جايي كه هستم به جز فضاي مه‌آلود چيزي كمتر از سايلنت هيل داشته باشه.
خجالت نمیکشی به دختر مردم نظر داری منحرف !:d
اشكان شوخي رو كاملاً گرفتم.اين چيزي كه مي‌خوام بگم شايد يه جور درددل باشه. متاسفانه تو ايران اين تابو هميشه بوده. تعريف مردها از زن‌ها و بلعكس (به خصوص در مورد مجردها) هميشه مذموم و نكوهيده (بابا ادبيات!) بوده و هست.
نمیدونم من چرا هیچ زیبایی و جذابیتی توی چهره ی هدر نمیدیدم از همون روز اول خیلی به نظرم قیافش معمولی بود !
به نظر شخصي من جذابيت مي‌تونه تحت عوامل زيادي ايجاد بشه كه يكيش زيبايي ظاهري هست.
============================================================
يه چيزي رو چند وقته مي‌خوام بگم ولي يادم ميره (شايدم گفته‌باشم قبلاً)درباره سامايل.
وقتي تو تحليل، اشكان ارتباط بين فرقه و يهوديت رو بيان كرد برام اين نكته خيلي جالب بود كه؛
در كتب يهود و صهيون‌ها يه پيشگويي هست كه مي‌گه:‌« شاه ساموئل اولين يهودي خواهد بود كه پس از 2000 سال بر سرزمين بني اسرائيل حكومت خواهد كرد».
تا اينجا درست ولي جالبه بدونيد اين پيشگويي واقعي بود چرا كه بعد از اشغال فلسطين توسط نيروهاي انگليس در جريان جنگ جهاني و قبل از تأسيس رژيم اسرائيل،‌فرمانداري و در واقع حكومت به «سر هربرت ساموئل» سپرده شد كه يك يهودي تمام و كمال بود. نكته جالب‌تر اينكه چرچيل در بعضي نامه‌ها و نوشته‌هاش اون رو شاه ساموئل خطاب كرده
 

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
لینکش رو سراغ ندارم اما می تونم یه نسخه ش رو برات بفرستم
=============================================
بلاخره گشت و گذارم تو SH3 هم تموم شد. با Heather وداع کردم و اومدم بیرون.
چیزی که برام جالب بود اینه که قطعاً تصمیم بر این بوده که بعد از SH3 سری سایلنت هیل کاملاً تموم بشه مخصوصاً تو پایان UFO نشون میده که فضایی ها سایلنت هیل رو خراب می کنن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر