بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

انتخاب شما برای شخصیت محوری داستان برای قسمت بعد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    129

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831

d.png

خلاصه‌ی داستان سری بازیهای سایلنت هیل
مقدمه:

«Silent Hill» نامی برای یک بازی رایانه‌ای است که در سال 1999 و توسط شرکت Konami برای کنسول PS1 عرضه شد. از همان ابتدا مشخص بود که این نام، پتانسیل تبدیل شدن به یک فرانچایز بزرگ را دارد. داستانی فوق‌العاده غنی، مبهم و عمیق در ژانری به نسبت نوپا. همین غنی و مبهم بودن داستان، Konami را وادار ساخت تا در کتاب راهنمای قسمت سوم بازی (Silent Hill 3 Official Complete Guide) بخشی را با نام Lost Memories قرار بدهد. اما همین عنصر داستان،‌تبدیل به تیغی دو دم شد؛ از یک سو یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه‌ی دیوانه‌وار طرفدارانش و از سوی دیگر، پاشنه آشیل عنوان در جذب مخاطبان جدید. شماره‌ی 2 بازی در سال 2001، شماره 3 در سال 2003 ، شماره‌ی 4 در سال 2004 ، Silent Hill: Homecoming در سال 2008 عرضه شدند. اما از لحاظ خط داستانی، شماره‌های 2 و 4 و Homecoming (به نوعی) مجزا بودند و فقط شماره 3 در ادامه‌ی شماره اول عرضه شد. در متن حاضر سعی شده است خلاصه‌ای کوتاه از شماره‌های منتشر شده ارائه شود تا عزیزانی که تازه به جمع ساکنان سایلنت هیل می‌پیوندند، بتوانند راحت‌تر با این عنوان رابطه بر قرار کنند. لازم به یادآوری است که این متن به معنی واقعی کلمه، اسپویلر است.

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
every.png
نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط امیر حسین فرحزادی ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط محمد مهدی حاجی اسمعیلی ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,573
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 118
آخرین ویرایش:

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
اینجا یه توضیحاتی رو خودم اضافه میکنم تا بیشتر متوجه موضوع بشین...
از دوست عزیزم هم Horror 2008 کمال تشکر رو دارم که به حرفشون جامه ی عمل پوشوندن...

توی مجله ی بازیرایانه ممکنه نتونم یه همچین چیزهایی رو بنویسم برای اینکه سری بازیهای Silent Hill جزو لیست سیاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسل.... هستش و به همین دلیل همینجا به بیان این موارد میپردازم...

.......................

به یکی از واکنش های forum در مورد اون توجه کنین : اون آمریکاییهای حریص شانس انجام هیچ کاری رو ندارند جز گند زدن(*در مقاله اینجا این کلمه بود: ing **** *

خیلی از طرفدارهای Silent Hill بعد از اینکه فهمیدن KONAMI ی احمق اومده عنوان معروف و بالحق ژاپنی SH رو به یک شرکت آمریکایی داده , حسابی به جوش اومدن.
به قول Akira Yamaoka (آهنگساز بسیار معروف سری) قسمتهای اول تا چهارم SH بر اساس دیدگاه ژاپنی ها از زندگی غربیها بنا شده بود در حالیکه قسمت پنجم و 0rigins بر اساس دیدگاه آمریکایی ها از شیوه ی ترس ژاپنی ها و داستان نویسیشون بنا شده...

اگه داستانها و فیلمهای ژاپنی رو دیده باشین مطمئنا متوجه شدین که قبل از درست کردن فیلم , نویسنده واقعا به خلق کردن میپردازه...
در حالیکه در فیلمها و بازیهای آمریکایی و اروپایی , بیشتر به نظر میرسه که فیلم سازها اول میان صحنه های اکشن رو تهیه میکنن و بعدش یه نویسنده گیر میارن و بهش میگن که برای صحنه های اکشن فیلم ما یه داستان سر هم کن...

من نمیخوام ارزش کار Collective یا Climax رو کم کنن ولی باید قبول کنیم که کاری که آمریکایی ها و اروپایی ها در ساخت بازی انجام میدن بسیار سطحی تر است نسبت به داستان و بازی سازی که ژاپنی ها انجام میدن...

یکی از بهترین بازیهای چند سال اخیر از نظر داستانی سری بازیهای Metal Gear Solid یکی دیگر از ساخته های KONAMI هستش...و این بازی هم که توسط ژاپنی ها ساخته شده واقعا از لحاظ داستان نسبت به عناوین رقیبش مثل Splinter Cell در سطح بسیار بالاتری قرار داره...

کار Tom Clancy به اینجا کشیده که برای اینکه بتونه داستان رو کمی سرپا نگه داره مجبور به کشتن دختر سم (سارا) و یا نشون دادن عشق در زندگی سم شده...
شخصا وقتی که سم توی قسمت چهارم به Enrica میگه : لطفا من رو سم صدا کن ! حالم داشت به هم میخورد ! چرا ؟
برای اینکه این لحظات توسط Tom Clancy (یک بازیساز آمریکایی) ساخته شده...کسی که توی عمرش فقط بلد بوده چند تا تروریست رو بکشه وسط و یه گروه درست کنه که آدم بدها (!) رو میرن و میکشن ! و همونطوری که متوجه شدین در این بازی آمریکایی هیچ احساسی وجود نداره !
اگه باور ندارین , خودتون به من بگین ! بعد از اینکه سم به Enrica میگه : لطفا منو سم صدا کن ! چند بار دیگه همچین صحنه هایی رو توی بازی دیدین ؟!
من بهتون میگم : هیچ بار !
برای چی ؟ برای اینکه بیشتر شرکتهای آمریکایی و اروپایی به دنبال اکشن و گیم پلی بهتر (در SC این عناصر واقعا قابل تقدیره...) هستند که نمونه ی واضحش Bioshock هست که تازه عرضه شده !
پیچیدگی داستان Bioshock رو دیدین ؟ همینه ! بیشتر از این نمیشه از شرکتهای غربی انتظار داشت (البته صد در صد استثنائاتی هم هست)...

به همین خاطر هست که من دل خوشی ندارم که یک شرکت غربی بیاد یک سری بازی که از تولد با دیدگاه ژاپنی ها ساخته شده رو با تفکرات خودشون (و با نظارت Yamaoka) بسازه...

شما Lost Memories من رو میخونین...حالا میخوام خودتون بگین...آیا اگر این بازی توسط یک شرکت غربی ساخته میشد , هنوز هم داستانی به این پیچیدگی و در عین حال زیبایی داشت ؟! میدونم که استثنائاتی وجود داره ولی در کل باید قبول کنیم که یه شرکت غربی خیلی راحت میتونه این بازی رو نابود کنه...

........................................

یکی دیگه از مواردی که میشه بهش اشاره کرد Development بازی 0rigins هستش...این بازی تا ماه April سال 2007 در دست شعبه ی آمریکایی شرکت Climax بودش...
همونطوری که اشاره کردم این شعبه ی مزخرف تحت تاثیر بازی RE 4 جو گیر شده بود و از چند تا از سیستمهای گیم پلی این بازی استفاده کرده بود که بازی رو به جای اینکه شبیه یک قسمت دیگه ی SH بکنه , بیشتر شبیه نسخه ی کنسول دستی بازی RE کرده بود !

توی نسخه ی آمریکایی از نشانه گیری Over-The-Shoulder استفاده شده بود (در RE 4 این طرز نشانه گیری به اوج خودش رسید) , اسلحه ها درست مثل RE 4 همگی دارای Laser بودن (چیزی که هیچوقت توی سری SH نبوده) و از سیستم مزخرف جدید Item های استفاده شده بود.

وقتی که طرفدارهای بازی (از جمله من) به KONAMI نامه نوشتن و به این کار شرکت اعتراض کردند , KONAMI ادامه ی ساخت بازی رو از شعبه ی آشغال آمریکایی گرفت و به شعبه ی انگلیسی در اروپا سپرد.

دوربین بازی به حالت سری بازیهای قبلی برگشت...سیستم نشانه گیری مثل سیستمهای سری های قبلی شد...Laser از اسلحه ها برداشته شد...
در کل رنگ و لعاب RE 4 که امروزه دارین توی بیشتر بازیهای میبینینش , از بازی برداشته شد و این یک خبر خوشحال کننده بعد از ماهها انتظار بود.

..................................

اما سازندگان متذکر میشن که پشت این ظاهر یک طرح پرعمق تر کمین کرده.

همه ی طرفدارهای SH امیدوارن که اینطور باشه...امیدوارن که داستان اونقدر پیچیده باشه که بازیکن روی کیبرد کف بالا بیاره ! امیدواریم...

سقف ها و دیوارها استادانه ناپدید میشن و پیچ و خم دنیای اسیب دیده از زیر نمایان میشه. وهمه ی این ها در real time دور الکس هنگامیکه شما بازی میکنین اتفاق میقته، و این قطعا یک تاثیر مغشوش کننده خواهد داشت

The Collective موتور مخصوص به خودش رو داره که توی ساخت بازیهاش ازش استفاده میکنه...اسم این موتور Slayer هستش و توی بازیهایی مثل Buffy The Vampire یا Indiana Jones استفاده شده...
تا اونجایی که من تا حالا دیدم , این موتور همچین هم قدرتمند نیست مگر اینکه در آینده یک سری تغییرات بسیار لازم توش انجام بدن...

بازی Silent Hill معمولا همیشه صحنه هایی پر از مه داره...گفته شده که قسمت پنجم به زیبایی هر چه تمامتر میتونه صحنه های مه رو با کمک تکنولوژی Volumetric Fog / Cloud شبیه سازی کنه که اگه بتونن این کار رو انجام بدن قابل تقدیر هستش...
یکی دیگه از تغییرات توی گرافیک بازی تغییرات محیط هستش که گفته شده در این نسل , این تغییرات درست مثل فیلم SH دیده خواهد شد که به معنی تغییر دنیایی که درش هستین بصورت Real Time صورت خواهد گرفت و مثل قسمتهای قبلی یکدفعه و یا بدون اینکه بهش اشاره ایی بشه نخواهد بود...

....................

تا اینجا فقط همین موارد رو لارم میدونم و بهش اشاره کردم...Splinter Cell Fan Boy ها ! من هیچ غرضی از حرفی که در مورد سم و SC زدم نداشتم...شما جدی نگیرین !
فعلا همین !

متشکرم...Nemesis
 

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,803
نام
امین
توی مجله ی بازیرایانه ممکنه نتونم یه همچین چیزهایی رو بنویسم برای اینکه سری بازیهای Silent Hill جزو لیست سیاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسل.... هستش و به همین دلیل همینجا به بیان این موارد میپردازم...

چرا؟:eek:
چند تا بازی معروف که تو black list هستن رو میشه بگی؟:eek:
 

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
قبل از هر چیز لازمه بگم که مجلات زیاد به این چیزها اهمیتی نمیدن ولی بخاطر اینکه وزارت ارشادی ها از همون اول هم با بازیرایانه مشکل داشتن (این مشکلات رو با "بازینما" خیلی کمتر دارن) آماده هستن که یه طورایی گیرشونو بدن...

تابلوترین بازی این لیست GTA San Andreas هستش که فقط بخاطر Hot Coffee پیش اینا معروف شد...شرط میبندم که حتی GTA San Andreas رو بازی هم نکردن و فقط بخاطر اینکه یه چیزی در مورد Hot Coffee شنیدن , دارن باهاش اینطوری برخورد میکنن...
بعضی از وقتها هم میرن توی مغازه ها , کسانی که GTA میفروشن رو میگیرن (که تازگیها کم شده !)...

یه مثال دیگش Silent Hill هست که خودتون میشناسینش...یکی دیگش P-l-a-y B-o-y هست که تحت نظارت بین المللی خود شرکت P-l-a-y B-o-y ساخته میشه و فکر کنم که همه فقط با اسمش و سایتش و مجله هاش آشنا باشن در حالیکه دامنه ی کارهاش خیلی وسیعتر هستش ولی بازیهاش همون درون مایه های مجله و سایتشو داره که همین باعث رفتنش توی لیست میشه...
یکی دیگش سری بازیهای Larry هستن که خیلی کم میتونین توی ایران پیداشون بکنین...این بازیها هم (بخصوص Leisure Suits Larry !) پیشینه و حال بدی دارن !!!

کلا کسی از همچین لیستی آگاه نیستش...من هم وقتی از آقای عبدالهی خواهش کردم که نظارت بر تمام مقاله های مربوط به Silent Hill در مجله رو به من بده (به نظ شما ایده ی خوبی نبود ؟) متوجه این موضوع شدم که یک سری بازیها در لیست سیاه (Black List) وزارت فرهنگ و ارشاد اسل... قرار میگیرن...

متشکرم...Nemesis
 

horror_08

کاربر سایت
Aug 22, 2007
2,414
نام
Ashkan
قسمت دوم ترجمه ی اسکن های shv

قسمت دوم ترجمه ی اسکن های shv

قبل از هر چیز به خاطر وقفه ای که به علت اعلام نتایج کنکور(لعنت الله علیه) ایجاد شد عذر میخوام .
برای کامل کردن قسمت نیمه کاره مجبورم تیکه ای از قبل رو دوباره بذارم:

یک جشن منزجر کننده برای چشم ها و گوش ها

با وجود کاراکتر تازه و منطقه جدید اصول اساسی سری تماما دست نخورده باقیمونده . ما در صحنه ی ترسناک و کابوس وار آغازین بازی یک رویایی رو در بیداری میبینیم که الکس در یک بیمارستان مخروبه، قبل از اینکه از میان آینه به other world کثیف پوشیده از زنگار که توسط پرستاران مرده گونه اشغال شده منحرف بشه، پرسه میزنه.
نحوه ی نمایش کلاسیک سری sh تغییر چندانی نکرده جز یک زاویه دوربین جدید که با آنالوگ راست کنترل میشه (*درمقاله ی قبل گفتم با آنالوگ چپ که اینجا اصلاح میکنم ، البته خدا رو چه دیدی شاید هم با چب هم با راست کنترل شد*) که نمایی واضح تر از ترس ها رو میده، البته پایه ی احساسات و تصاویر تکیه بر اصول بازی داره، اگرچه با جزییات و وضوح دوره ی hd ترمیم شده.
همانند شماره های قبلی در جهانی که شما در اون سکنی می گزینید دو حالت مجزا وجود داره: اول، شما مناطق دنیای واقعی که رو به ویرانی است و در سایه های سنگین و مه شناوری پوشیده شده مشاهده میکنید. این ها هر چه هم غیرعادی و ناراحت کننده باشند اون ها در مقایسه اونچه other world خونده میشه و همون نقشه رو داره خیلی راحت و جالب هستن. برای آشنا کردن شما یک انتقال شدید رو در نظر داشته باشید: (آرایش اتاق فقط میتونه مورد علاقه ی شیطان باشه) موجودات عجیب و غریب وصف ناپذیر که درساختمون پرسه میزنن آراسته ومزین شده با دیوارهای خونی، زنجیرهای زنگ زده و درهای ساخته شده از گوشت جهنده. گذار بین این دو حالت جسمانی با فناوری جدید الهام گرفته شده از فیلم sh ساخته کریستوفر گان نمایش داده میشه: سقف ها و دیوارها استادانه ناپدید میشن و پیچ و خم دنیای اسیب دیده از زیر نمایان میشه. وهمه ی این ها در real time دور الکس هنگامیکه شما بازی میکنین اتفاق میقته، و این قطعا یک تاثیر مغشوش کننده خواهد داشت.(*از اینجاش جدیده *)این سری به خاطر این استفاده ی موثر از روشنایی و سایه معروف هستش،و shv این لمس های گرافیکی رو در زمینه ی جدیدی به کار گرفته . هورتون میگه :فلسفه ی من درباره ی وحشت اینه: چیزی که شما کمترش رو میبینید ، ترساننده هستش، بنابر این ما موقعیت هایی رو خلق کردیم که حقیقت رو درپرده ای از راز نشون میده: سایه های استادانه ی بازیگران و حقه های روشنایی حقیقتا تشخیص اینکه اونچه میبینید چیه رو سخت میکنه.... به محض اینکه شما بتونین هویت چیزی رو که میبینید تشخیص بدید اون دیگه ترسناک نخواهد بود.
انتظار محیط های مهیج ، چیزهای غریب ،و ترس های ارزان زیادی رو داشته باشید ....اگر چه بعضی از اونها کاملا تصادفی خواهد بود. افزایش یک سیستم فیزیکی واقع گرا (از middle ware محبوب havok که از جمله بازی های پر قدرت این سیستم saintsrow و halo3 میباشد ، استفاده میکند.) ، باعث این میشه که هر شی وکاراکتری فعل وانفعالش با محیط واقعی تر خواهد بود. حالا زمانی که شما به طور تصادفی به یک صندلی بر خورد میکند ، ممکن برخورد با یک میز هم باشه ، اون با غژغژ پر سر و صدایی از طرف کف اتاق نیز همراه خواهد بود...که دشمنانی که نزدیک شما هستن رو ازجای شما آگاه میکنه.
اگر جه این قضیه در screen shot های بازی نمایان نمیشه، اما مشخصه ی بازی ( پوششی از سر وصدا که اعمال رو در بر میگیره ) حقیقتا در sh5 برخواهد گشت. هورتون میگه: ما فقط به یک نوع فیل تر-دلیل جدا نوشتنش هم قبول نکردن سیستم هستش- ( *تو مقاله ی قبلی این رو پوشش معنی کردم دیدم مطلب رو نمیرسونه گفتم همون فیل تر باشه بهتره *) نمیچسبیم ، در حقیقت ما انواع متفاوتی از اون رو آزمایش میکنیم، که با اونها آثار خرابی ها و خط موها رو میتونیم نمایش میدیم. اون ادامه میده : ما میتونیم میزان جنب و جوش رو در همون حالی که شما دارید بازی میکنید تغییر بدیم ، که این قدرت رو به ما میده که بتونیم فضا و جو بازی رو در هر نقطه ای در دست داشته باشیم. در دموی gameplay بازی ما ویژگی های سه طبقه فیل تر مجزا با میزان متنوعی از ثبات، جنبش و وحشت مشاهده میکنیم که مارو متوجه حال وهوای وحشتناک منحصر به فرد بازی میکنه. هورتون میگه : این چیزیه که ما درباره ی درونش دعوا داریم ، چون هر کسی انتظار داره که بازی نسل hd خیلی تمیز و کامل باشه ،و در حقیقت در چشم انداز این بازی این فیل تر ها فرصت این رو میدن که sh5 برجسته وعالی باشه.
طرفداران sh همچنین انتظار دارن که مه گیرا و تاثیر گذار ی در این بازی کنسول های نسل آینده ببینن ، اما اون مه منزجر کننده فعلا کاملا آماده نیست. ما یک زخم قدیمی از این اثر داریم و اگر چه افزودن مقدار قابل توجهی خاکستر برای به اهتزاز در آوردن اون ( اشاره ای داره به هم به نخستین شماره ی یازی وهم فیلم اخیر بازی ) احساس خوبی به وجود میاره، اما رویهمرفته تاثیر مه هنوز متقاعد کننده نیست. هورتون در این مورد میگه : هدف از مه اینه که اون رو کاملا گیرا و تاثیرگذار کنیم ، چون در حقیقت شما از میان ان قدم برمیدارید. اون ادامه میده: ما میخوایم که اون فیزیکی و زنده احساس بشه ، مثل اینکه شما با نور چراغ قوه خودتون مه رو قطع میکنین.


Tweaking the gameplay (*نفهمیدم منظورش چیه*)

خوب ، صداها ومناظر shv مثل و مطابق اصل و ریشه اونه ، اما آیا gameplay اون نیز مثل بازی های قبلی است؟ آره و نه ... مطمئنا ، الکس هنوز هم با هیولاها با یک لوله سربی خواهد جنگید اما the collective در نظر داره این مبارزات خیلی جنگجویانه تر و مجذوب کننده تر از عنوان های قبلی باشه. جیسون آلن در این مورد میگه: در حالیکه در گذشته ، قهرمان ما یک فرد عامی وعادی بود ، اما در ین نوبت ما خیلی پیش رفتیم، الکس آموزش ها ی نظامی رو دیده ، و از شرایطی مجهز تر از قهرمانان قبلی میاد.
صاق باشیم ، مبارزات هیچگاه در این سری واقعا قدرت کافی رو نداشته ؛ با وجود رجوع کمتر به سیستم های نبرد در sh3 و sh4 ، رویارویی با دشمنان گهگاه رو به سوی فستیوال های درهم و زمخت میره.
دیوید ورفایل کسی که در نویسندگی کار نقش داره میگه: قابلیت های نظامی الکس در مبارزات احساس اون رو با قهرمان های قبلی خیلی متفاوت میکنه، تنوع ظرافت حرکات که در اختیار اونه خیلی فراتر از شماره ها ی قبل هستش: شما میتونین از حملات ضعیف به طور ناگهانی رها بشید، میتونین حملات سنگینی رو عهده دار بشید ، و حتی میتونین به وسیله ی مسیر گلوله دشمنان رو به دیوارها و اشیا بزنید و به اونها صدمه وارد کنید. دو تا از سلاح های جنگی که ما دیدیم ،یک میله و یک چاقو بودن که با توجه به دشمنی که الکس باهاش رو به رو هستش شیوه ی رزمی منحصر به فردی رو ارائه میکنن . از ابزار جدید در مبارزه ، مبارزه ی تن به تن هستش (با دست خالی )که نیازمند به : ترکیب تکمه ها(یا احتمالا شش قطب شاک در دسته ) برای دوری از یک سرنوشت وحشتناک ( ما پایان یک تلاش ناموفق رو در حالی که الکس خون آلود روی زمین افتاده مشاهده میکنیم) ، عکس العمل های سریع ، و فرار های حرفه ای زیادی هستش.
گذشته ی ارتشی الکس ، ما رو در مقدار تغییر ایجاد شده در سیستم gunplay بازی شگفت زده خواهد کرد. عنوان های قبلی sh سلاح های گرم رو ارئه میکرد ، ولی مکانیسم نشانه گیری اون کاملا تصادفی بود. متاسفانه ، سازندگان حاضر نیستن سازوکارهای جدید تیر اندازی رو معرفی کنن. ورفایل توضیح میده : در هرحال ، ما قصد نداریم sh5 رو به یک بازی سبک تیر اندازی تبدیل کنیم ، ما در مرحله ی بعد رویه ی کنترل رو با تراز کردن سلاح ها بر خواهیم داشت ، شما در کاربری اون رو خیلی احساس خواهید کرد.
به زبان ساده تر ، مبارزات در sh5 خیلی عمیق تر و واکنشی تر از اونچه طرفداران از شماره های قبل میدونن خواهد بود. اورتل(تهیه کننده) میگه : در این شماره مبارزات پیشرفت خواهد کرد( و مردم همیشه نگرانن که ما خیلی بازی رو فیزیکی کنیم) اما درپایان اون هنوز به silent hill شباهت داره ، ما قصد داریم اون رو ترسناک تر کنیم اما این دلیل نمیشه که شما نتونین شخصیت رو ببینین یا نتونین کنترلش کنین.
بخشیدن سیستم مبارزه ای که بیشتر تاثیر گذار باشه به بازیکننده تنها نیمی از قضیه است ، ازاین رو : در sh5 دشمنان هم پیشرفت جدی خواهند داشت . آلن در این مورد توضیح میده: حالا ، شما فقط با دویدن اونطوری که ممکن در سری های قبلی بازی انجامش می دادید نمیتونین از دشمنان بگذرید ، چون الکس خیلی مجهز تر از قبل هستش دشمنان ما هم خیلی مشکل تر از قبل بایدباشن.
هیولاها حالا با لگد درها رو باز میکنن تا شما رو پیدا کنن، و همچنین واکنش های واقعی نسبت به صدا و اشاره های بصری نشان میدن. هیولاها همچنین تمایلات به خصوصی دارن که شما میتونین اونها رو به کار ببندین و از اون استفاده کنین. ما یک مثال عینی رو در عمل به شما نشون می دیم: اون پرستارهای اهریمنی مثل پروانه به سمت منبع نور جمع میشوند، همینکه الکس پروژکتور ی رو روشن کنه توجه اونها رو جلب خواهد کرد ، بنایراین اون میتونه بدون جلب توجه اونها هم بگریزه .
در دوره ی طراحی شخصیت ، sh5 بازگشت عناصر محبوب مثل پرستارها رو با گروهی از شخصیت ها ی ابتکاری ترکیب کرد. Schism Glimpses of ، یک موجود مخوف شبیه انسان با یک کله ی گنده ی شمشیر فرم که با یک زیپ از وسط جدا شده، smog ، یک لاشه ی بد بو که پوشیده از جوش های جهنده است ، که پتانسیل بازی برای ترس های احساسی رو نشون میده. از دیگرموجودات جدید siamهستش ، ترکیب بدن یک زن و یک مرد با یکدیگر برای یک مرداب شوم از یک هرزگی جنسی .
انتظار میره همه ی این هیولاها با انیمیشن هایی به حرکت دربیان که ترکیبی هستش از حرکت هایی ناگهانی که به جاکوبز لدر ( سنت گرای سری) الهام شده با پیشنهادات گرفته شده از اجراهایی با بازیگران واقعی . و اگرچه اونها (سازندگان ) چیز خاصی رو مطرح نمیکنن ، اما the collective قول داده که با تمرکز بر مورد به اوج رسیده یعنی دوئل های سبک Zelda به جای دشمن های بزرگ وگنده ، در sh5 مواجهه با رئیس هابه طرز ماهرانه ای فراتر از اونچه که در شماره های قبل دیده شده باشه.
با وجود تمام تغییرت صورت گرفته بر روی موتور مبارزات در sh5 ، دیگر جنبه های طراحی بازی بر اصولی که سری رو مشهور کرد کاملا پایبند ظاهر شدن. تنها معما یی که ما تونستیم جاسوسی کنیم (جایی که الکس باید دنبال روکش های متنوعی از اشعه x بگرده تا اونها رو برای پیدا کردن یک رمز عددی به هم متصل کنه ) میزان سختیش در همون حدی که در هر یک از سری های قبلی بازی بوده ، میتونه باشه. The collective امیدواره که معماها رو یه کمی بیشتر جذاب و بر اساس مکان ها بکنه، اما برای کهنه کاران این سری خوراک آشنایی خواهند بود.
بعلاوه، مدهای فراگیر بازی که از سابق موجود بوده ، که ترکیب شده از یک جستجوی طول و دراز با تعداد نامعلومی پایان باز ، برای کاوش در این دنیا در اختیار هستش. اورتل میگه: ما قصد نداریم که دست بازیکنان رو از اون کوتاه کنیم ، اما مقصود ما پیشرفته کردن و خلاق بودن هستش . اورتل ادامه میده :شما وارد اون میشید و شما سرگردون میشوید ، به کاوش میپردازید ، و شما مجبورید به این فکر کنید که کار بعدی شما چه خواهد بود – این تفکر هر مرد و زنی از این بازی است.
The collective همچنین اشاره ای داره به یک gameplay factor جدید بسیار چشمگیر که باید به طرز زیبایی ارتباط داشته باشه با تاریخچه ی هدف های ارائه ی پایان های اخلاقی متعدد در سری بازی ، که در در داستان هم تاثیر داره. جیسون الن توضیح میده : هر تصمیمی نتایجی رو در بر داره ، و همه ی اونها به طور جمعی تاثیر خود رو بر تمام روند و اتمام بازی داره. جیسون اضافه میکنه: تنها یک فصل مشترک بین همه ی این تصمیمات وجود داره( که برخی از اونها فیزیکی و بقیه اونها زبانی هستن) اون هم اینکه اونها مستقیما روند بازی رو تغییر میدن.
انشالله برخی از این انتخاب های سخت به سمت بازگشت پایان سنتی محبوب طرفداران یعنی ufo-ending پیش خواهد رفت.

انتظار یک آینده و عاقبت تاریک


زمانی که ما با سازندگان بازی ملافات داشتیم احساس کردیم که اونها از اولین عکس العمل منفی هواداران نسبت به اخبار رسیده از sh5 یک کمی ترسیدن و وحشت کردن ، اما این شک وبدبینی باید اونها رو به سمت قهرمان کردن پروژه ای که خیلی برای اون جنیگدن حرکت داده باشه. حتی در همین گسترش های اولیه هم عنوان باید متوازن ظاهر بشه تا به وعده ی یک silent hill کنسول های نسل آینده که به اصول سرپایبند هستش در حالی که بالاخره بازی رو از اون gameplay ساکن درآورده عمل کرده باشه.
در آخر تهیه کننده ی کاریعنی اورتل هدف تیم رو به خوبی خلاصه میکنه : ما به واقع قصد داریم که باریکننده رو به عمیق ترین قسمت rabbit hole ببریم ، و ایجاد احساس جنون رو از هر چیزی که شبیه silent hill باشه در اون ایجاد کنیم.

..................

*میرسیم به پاورقی صفحه 79 که اشاره به محصولات جدید از sh داره (پاورقی های صفحات 74و75 رو به علت جالب نبودن موضوعشون ترجمه نمیکنم):*

Silent hill های آینده

آیا این شماره ها که به زودی منتشر خواهند شد اسم این سری خوش نام رو لکه دار خواهند کرد؟

1. گذرگاه :silent hill

خبر خوش : این پاییز ، gamer های ژاپنی میتونن با بازی یک سایلنت هیل جدید با تمی از بازی خانه ی مردگان (the house of the dead) بترکونن(*من شرمنده، این جمله ای است که تو مقاله نوشته*) . شما چه جوری میتونین به یک بازی دو نفره که رییسش هم ph هستش جواب رد بدید؟
خبر بد : بدبختانه، اون تاریکی دید و اون داستان شاخه ای به درستی ظاهر نشدن. به علاوه ، اونها طرح کوتاه baroness که در sh2 به اون اشاره شد را نیز حروم کردن.

2.silent hill interactive manga

خبر خوش : نویسنده وطراح اصلی sh2و sh3 مجدد با دو بازی به هم پیوسته ی مخصوص ژاپن برای موبایل باز میگرده(cage of clade و double under dusk ). ویژگی اون تلفیق کاراکترهای قدیمی و کاراکترهایی جدید هستش.
خبر بد : متاسفانه، انتشار book version of cradle که پاییز امسال صورت خواهد گرفت انحصارا برای طرفداران امریکایی در دسترس خواهد بود.

3.silent hill(movie)2

خبر خوش: شماره ی اول، یک فیلم پر مشتری بود، بنابراین گروه سازنده مشتاق که برای محصولش یک شماره ی جدید تولید کنه.
خبر بد : بدبختانه ، مغز متفکر پشت تیم شماره اول ( گارگردان (کریستوفرگان)و فیلمنامه نویس(راجر اواری) محبوب طرفداران بازی) فعلا خیلی مشغله دارن بنابراین استودیو یدون آنها پیش خواهد رفت.

(* من که میگم اینا تا با این نسخه های مسخرشون گند نزنن به بازی ول کن نیستن *)

....................

این هم از قسمت دوم این مقاله . این تمام مطالب این مجله درباره ی shv بودش ولی یک قسمت هم درباره ی sho مطالبی رو گفته بودکه دیدم ربطی به بحث نداره ترجمه نکردم اما وقتی درباره ی sho خواستیم صحبت کنیم اون رو هم خواهم گذاشت.
نظر شما رو نمیدونم اما من معتقدم سازنده ها باید طوری پیش میرفتن که با پایان شماره 4 بازی پرونده ی silenthill بسته میشد. تا خاطره خوش اون همیشه باقی میموند ،با فاصله گرفتن از اصل داستان کم کم طرفدارانش رو از دست میده چون sh فقط داستانش جذاب هستش اگر همین رو ازش بگیرن اندازه پشمک هم ارزش نداره. آخه یکی نیست بگه امثال من اگه میخواستن یه بازی باgameplay عالی وstoryline مزخرف بازی کنن لازم نبود 4 سال صبرکنن این همه بازی اینجوری بود....با این حال منتظر میمونم و دعا میکنم حدسم اشتباه باشه.
پاینده باشید
 
آخرین ویرایش:

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,072
درود
تبریک میگم به همه طرفدارن Silent Hill. * صحنه را دیدم* :biggrin1:.
بینهایت زیبا بود.
حرکت دوریبن و تعویض موقعیتش محشر بود.
تغییر Real-time محیط دست کمی از فیلمش نداشت.
با این حال که Cut-Scene نبود ولی بسیار جذاب و سینمائی از کار در امده بود.
انیمیشن و حرکات شخصیت اول کار هنوز کار داره که با وجود زمان باقی مونده به عرضه بازی جای هیچ نگارنی وجود نداره.
صدا گذاری 20 . مخصوصا صدای آژیر که باید بشنوید تا موضوع دستتون بیاد.
راه رفتن اون پرستاره و تکان های که میخورد، 100% کپچره شده ست.
حرف و حدیثی درباره گرافیک و نورپردازی باقی نگذاشتن.

پ.ن. محمد جان از مقاله ای که در مجله بچاپ رسیده عکس ننداخته:biggrin1:.
پ.2.ن. بیصبرانه منتظر تحلیل اساتید، محمد و حامد جان هستیــــــــــــــــــــــــم :love: .
 

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
Tweaking the gameplay (*نفهمیدم منظورش چیه*)

Tweaking در دنیای سایبر به تنظیمات و تغییراتی (در یک برنامه) گفته میشه که در حالت Default همچین اجازه ایی به فرد درش داده نمیشه...
ولی در دنیای بازیهای این کلمه بیشتر به یک اصطلاح تبدیل شده تا معنی واقعی خودش...Tweaking The Gameplay در اینجا به معنی تغییرات در ساختار بازی و راههای جدیدی است که Gameplay بازی در اختیارتون میگذاره...
در کل این کلمه از اون کلمه های انگلیسی هستش که توی فارسی یک معنی کاملا مرتبط باهاش نمیشه پیدا کرد (هر چند که معانی نزدیک ولی مختلفی به این کلمه وجود دارن)...

متشکرم...Nemesis
 

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
توی این پست یکی از پستهایی رو که توی قسمت "اخبار بازیها" باری ویدئوهای جدید قسمت پنجم نوشته بودم رو دوباره میگذارم...امیدوارم کمکی باشه به بقیه ی دوستان برای درک هر چه بهتر قسمت پنجم و تغییراتی که توش اعمال شده (البته برای اونهایی که هنوز اون نوشته رو نخوندن) :

*********************************

اولين چيزي که همتون متوجهش ميشين گرافيک فوق العاده ي بازي هست که بهش ميشه گفت (تا حدي !) : گرافيک نسل بعد در ژانر وحشت...
بازي به درستي از Shader ها و بخصوص از Shader Model 3.0 استفاده کرده...استفاده از Specular Mapping در بازي موجب بوجود اومدن شفافيت جالبي روي اجسامي شده که نور با شدت بيشتري بهش ميتابه و به نظر بازيکن مياره که نوري با قدرت زياد (همون چراغ قوه تون !) داره به ديوار ميتابه...از HDR به زيبايي استفاده شده , بطوريکه به راحتي ميتونين به تاثيراتش روي اجسام و بيشتر از حد شدن Contrast بازي به کمک HDR پي ببرين...
خوشبختانه (يا متاسفانه) ازNoise Effect مخصوص بازي که خود Team Silent مخترعش بود و در بازيهاي بسياري مثل Killzone و Metal Gear Solid 3 و يا ICO استفاده شده بود , استفاده ي بسيار کمي در اين بازي شده..."خوشبختانه" رو براي اين گفتم , چونکه در قسمت چهارم اين افکت بيش از حد استفاده شده بود...استفاده از رنگهاي خاکستري و آبي و سياه به عنوان رنگهاي اصلي ساخت بازي از يک طرف و همچنين استفاده از Noise Effect (بيش از حد زياد) از طرف ديگه , به قسمت بصري و گرافيکي بازي چهارم صدمه زده بود بطوريکه وقتي يه بازيکن که تازه براي اولين بار اين سري رو خريده (و مخصوصا قسمت چهارم رو) با ديدن سبک بصري بازي چهارم حالش به هم ميخورد و بازي رو کنار ميگذاشت...يادمه يه بار به خاطر اينکه خيلي زياد چشمم رو به يکي از اين افکتها که ميومد و ميرفت , دوخته بودم , حالم بد شدش و نزديک بود بالا بيارم !!! همش هم تقصير همين قسمت چهارم بودش !!!
تغيير دنياها يکي ديگه از مواردي بود که تقريبا هم سطح فيلم صورت گرفته بودش و کاملا قابل تحسين بود...
يکي ديگه از مواردي که اين بازي رو از Resident Evil جدا ميکنه , تم وحشتناکش هستش...مطمئنم که شما در RE 4 يکبار هم نترسيديد براي اينکه سازندگان RE 4 بجاي اينکه هم قسمت "ترسناک" بازي و هم قسمت "اکشن" رو با هم جلو ببرن , اومده بودن و بيشترين تمرکزشون رو روي قسمت "اکشن" بازي گذاشته بودن که عملا باعث از بين رفتن فاکتور "ترس" در بازي RE 4 شده بود...من شخصا از هيچ صحنه ي RE 4 حتي احساس دل پيچگي در شکم هم بهم دست نداد چه برسه به اينکه موقع بازي وحشت وجودم رو فرا بگيره !
ولي SH V يه چيزيش رو خوب توي خودش نگه داشته و اون هم سبک ترسناکش هست...همونطوري که ديدين بازي هنوز هم توي مکانهاي تاريک اتفاق ميفته...تيکه هاي ترسناک بازي هنوز هم هستند , که مثال اين تيکه همون چيزي هست که توي Continuous Gameplay بازي ديدين : وقتي که دارين از پله ها بالا ميرين يه دفعه ميبينين که موجودي کودک مانند يه Wheel Chair (يکي از نمادهاي SH) از بالاي پله ها پايين ميندازه و با دويدن از پله ها بالا رفته و از جلوي چشم شما ناپديد ميشه ! اين تيکه ها روي توي چند سال اخير معمولا توي بازي F.E.A.R ديدين ولي هممون ميدونيم که اين صحنه ها همگي از سري SH سرچشمه گرفتن...
يکي ديگه از نقاط قابل يادآوري , نورپردازي بازي هستش...
بازي درست مثل قسمت هاي سوم و دوم و اول (قسمت چهارم از لحاظ Gameplay در مقايسه با قسمتهاي قبلي , خيلي از فاکتورهاي محبوب اونها رو حذف کرده بود ) از دو چيز محبوب سري يعني "چراغ قوه" و "راديو" استفاده ميکنه...
بازي مثل قسمتهاي دوم و سوم به لطف چراغ قوه ي باحالش , داراي نورپردازي Dynamic هستش و به طور تابلويي توي دموها قابل مشاهده هستن...همون صحنه ايي که از پله ها دارين بالا ميرين , ميتونين تاثير نور رو بر روي پله ها ببينين و اي صحنه ايي که در جايي مثل زندان قرار دارين (به احتمال زياد Toluca Prison) تاثير نور بر روي ميله ها واقعا جاي تحسين داره !


از گرافيک بازي که بگذريم به صداگذاري ميرسيم...قبل از هر چيز به همتون پيشنهاد ميکنم که دوباره دموي Mood Gameplay رو ببينين براي اينکه توي اين دمو چشمه ايي از موسيقي هاي فوق العاده ايي که Akira Yamaoka براي اين بازي درست کرده قابل شنيدن هستن...Akira Yamaoka کسي هست که به جرات ميتونم بگم از اولين قسمت اين سري همراهش بوده ! هيچ کس ديگه ايي نتونسته در تمام قسمتها جزو گروه سازنده باشه به جز يامائوکا , که به نبوغش در ساخت آهنگهاي ترسناک بر ميگرده...
آهنگي که در اين دمو ميشنوين , به تمهاي معروف Silent Hill 2 (بهترين بازي در سري از نظر من) خيلي نزديک شده...درست مثل سريهاي قبلي توي اين آهنگ صداي طبل خاصي شنيده ميشه که به ترسناکتر شدن بازي دامن ميزنه...
بازي درست مثل قسمت دوم توجهش رو به پيانو جلب کرده...پيانو هم تم غمناک سري و هم تم ترسناک رو به خوبي ميتونه القا کنه...در واقع OST هاي اين بازي (مخصوصا اونهايي که با پيانو نواخته شدن) واقعا زيبا هستن...معمولا در هنگام مرگ شخصيتهاي بازي هم از تم پيانوي Yamaoka براي بازي استفاده ميشه که واقعا تاثير گذار هستش...
در کل موسيقي بازي مثل بسياري از فاکتورهاي ديگش به قسمت دوم نزديکتر شده که همين خودش هيجان منو براي بازي کردن اين قسمت بيشتر از هميشه ميکنه...


يه اشاره ي کوچيکي هم به فيزيک بازي ميکنم...سازنده ها گفتن که توي اين قسمت فيزيک نقش مهمي رو ايفا ميکنه (البته نه به مهمي HL 2)...يکي از موارد قابل اشاره در اين دموها افتادن Wheel Chair هستش که بصورت انيميشني و از قبل تدوين نشده بلکه بر اساس فيزيک بازي , به زيبايي به تصوير کشيده شده...در ضمن مورد کوچيک ديگه ايي هم که اشاره بهش بد نيست فيزيک Rag Doll بازي هستش...توي دموي Mood Gameplay اگه در صحنه ي آخر توجه کرده باشين ميبينين که الکس مياد و سعي ميکنه که با دادن يه خرگوش (Robbie The Rabbit يا همون خرگوش مشهور SH) به يه پسر بچه (شايد Joshua ؟) از پشت ميله ها , سر صحبت رو باهاش باز کنه...حالا به اهاي خرگوشه خوب دقت کنين ! تاثيرات محيط رو بر بدن اين خرگوش ديدين ؟! به پاهاش قبل از اينکه از نرده ها رد بشه توجه کنين ! همينه !


خب ! موارد قابل توجه ديگه ايي هم بودن که اينها رو توي Silent Hill Game Community شرح دادم و يا خواهم داد...اميدوارم همين چيزهاي کوتاهي که اينجا بهش اشاره کردم تونسته باشه کمکي به شما در جهت هر چه بهتر شناختن بازي Silent Hill باشه !

متشکرم...Nemesis
 

horror_08

کاربر سایت
Aug 22, 2007
2,414
نام
Ashkan
سلام
ببینم این سایلنت هیل که برای پی اس پی قرار بود بیاد ریلیز شد
چندی پیش من نسخه دموشو تو بیت تورنت دیدم

این سایلنت هیلی که شمت میگید اسمشsilent hill: origins هستش و باید بگم هنوز منتشر نشده ولی امروز تو سایت بازی تاریخ دقیق انتشار رو زده بود منم اون رو براتون میذارم : ویلیام اورتل : این بازی در روز 7 نوامبر2007 (مطابق با چهرشنبه 16 آبان 1386) انتشار خواهد یافت.
 

Wroth Master

کاربر سایت
Jun 21, 2007
1,264
نام
بهزاد
این پست من دلیل خاصی نداره و فقط جهت تشکر مستقیم از دو دوست عزیزمون مهدی جان Nemesis و جناب horror_08 است.

می دونم که نباید پست الکی بابت تشکر داد ولی دیگه نتونستم جلوی خودم رو بگیرم.

خیلی ممنون.:love:
 

zangoulak

کاربر سایت
Jun 20, 2006
406
نام
بهزاد
بچه ها اینم چند تا عکس از silent hill v برای کسایی که ندیدن!

http://bp1.blogger.com/_qGtGl4NFC8s/Ru6IOAYhtvI/AAAAAAAAHO0/lNuin5E7Uq4/s1600-h/02.jpg
02.jpg

http://bp1.blogger.com/_qGtGl4NFC8s/Ru6IOAYhtwI/AAAAAAAAHO8/BIOuEL9hu-M/s1600-h/03.jpg
03.jpg

http://bp2.blogger.com/_qGtGl4NFC8s/Ru6IOQYhtxI/AAAAAAAAHPE/i15-UmWSkJw/s1600-h/04.jpg
04.jpg

http://bp0.blogger.com/_qGtGl4NFC8s/Ru6IXwYhtzI/AAAAAAAAHPU/aAxYguCwb_A/s1600-h/06.jpg
06.jpg

http://bp0.blogger.com/_qGtGl4NFC8s/Ru6FZwYhtsI/AAAAAAAAHOc/QtLN-cdp8MQ/s1600-h/05.jpg
05.jpg

معلوم نیست این دختره کیه؟
 

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
آقا ما همچنان منتظر قسمت بعدی تحلیل هستیم!نکنه ما رو یادت رفت...مطلب تازه داره قشنگ میشه(از اولشم قشنگ بود ولی الان قشنگ تر شده :D)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر