Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:
از من می‌شنوید برای هیلو اینفینیت هایپ نشید هیلو بازی نسل بعد نیست پس نمیشه ازش انتظار داشت. فقط بازی روی سری اکس بصورت 4K و 60fps اجرا میشه همین.
لودینگ داره، طراحی مراحل و لول دیزاین همون نسل قبله و...
بعلاوه ۳۴۳ از آنریل استفاده نمیکنه که انجین اختصاصی خودشو داره و معلوم نیست این انجین چقدر برای نسل بعد آماده باشه مثل آنریل انجین ۵.
به بازی باید امید داشت که فقط قراره رو سری اکس اجرا بشه و با توجه به گفته مایکروسافت مبنی بر انتشار بازی ها تا یک سال روی وان.
من میگم حتی از ایونت جولای هم انتظار نسل بعد نداشته باشید.
ایونت جولای نمایش بازی های:
سایکونانتس
اوروایلد
هیلو
پرفکت دارک
و آخر یه اکسپنشن برای SoT
همین قدر.
حتی بازی جدید آبسیدین یا اینگزایل هم نمایش نخواهند داشت و راستی ماینکرفت هم خواهد بود با نمایش ری تریسینگ
اصلا شک ندارم OBSIDIAN نمایش گیم پلی داره
 
تیم فیشر حداقل به تیم inside xbox میگفت اینارو نمایش بدن. :|
تيم برادر تامه؟
از من می‌شنوید برای هیلو اینفینیت هایپ نشید هیلو بازی نسل بعد نیست پس نمیشه ازش انتظار داشت. فقط بازی روی سری اکس بصورت 4K و 60fps اجرا میشه همین.
لودینگ داره، طراحی مراحل و لول دیزاین همون نسل قبله و...
بعلاوه ۳۴۳ از آنریل استفاده نمیکنه که انجین اختصاصی خودشو داره و معلوم نیست این انجین چقدر برای نسل بعد آماده باشه مثل آنریل انجین ۵.
به بازی باید امید داشت که فقط قراره رو سری اکس اجرا بشه و با توجه به گفته مایکروسافت مبنی بر انتشار بازی ها تا یک سال روی وان.
من میگم حتی از ایونت جولای هم انتظار نسل بعد نداشته باشید.
ایونت جولای نمایش بازی های:
سایکونانتس
اوروایلد
هیلو
پرفکت دارک
و آخر یه اکسپنشن برای SoT
همین قدر.
حتی بازی جدید آبسیدین یا اینگزایل هم نمایش نخواهند داشت و راستی ماینکرفت هم خواهد بود با نمایش ری تریسینگ
انجين اختصاصي ٣٤٣ رو با انريل مقايسه ميكني؟
تو همين نسل انجين اينفينيتي وارد رو ديدي ديگه؟
الان انجيني كه ٣٤٣ داره هيلو رو ميسازه انجين نسل بعديه و با هيلو اينفينيت ازش رونمايي مي كنن.
 
بهترین استفاده از UE4 توسط کی و در کدوم گیم بود؟
خیلی جالبه تقریبان همه استودیوهای ماکرو از انریل استفاده میکنن بعد اولین نمایش UE5 میگن با ps5 بود درحالی که تنها یک استودیو سونی ازش استفاده میکنه! :D (تا جایی که اطلاع دارم).
درهرحال شمار عجیبی از ترآی انگل رو شاهد بودیم! (:D) و سقف انتظار منو از نسل بعد به شدت بالا برد.

با توجه به این دمو قدرت انجین های داخلی استودیوهای مثل 343 و ND و ready at dawn قابل تصور نیست.
این استودیو هارو تا جایی که میدونم از آنریل استفاده میکنن ...
پلی گراند ...
د انشیتیو ...
دابل فاین ...
ریر ...
کامپالیشن و آندد لبز ...
آبسدین و اینگزایل ...
و گل سرسبد همیه اینا د کوالیشن و نینجا تئوری ... دلیل جالبی هم داره این استفاده و اونم به اشتراک گذاشتن دست آورد هاشون هست( به عنوان مثال Assets ) که اگه استودیویی به مشکل خورد بتونه کمک فنی ، مثلا د کوالیشن یا پلی گراند رو داشته باشه،( نمونش سیستم آب دریا که تو FH 3 دیدیم سورس کدش از Sea of Thieves هستش)
حالا برام جالبه چرا همچین شوکیسی رو مایکرو از دست داده ... الآن ورق برگشته سمت سونی با اون تعریفی که سویینی از PS5 کرده ...
 
آخرین ویرایش:
حالا برام جالبه چرا همچین شوکیسی رو مایکرو از دست داده ... الآن ورق برگشته سمت سونی با اون تعریفی که سویینی از PS5 کرده .
چه ورقی؟ انجینی که قراره روی همه پلفرومها اجرا بشه خوشحالی نداره :دی.
 
این استودیو هارو تا جایی که میدونم از آنریل استفاده میکنن ...
پلی گراند ...
د انشیتیو ...
دابل فاین ...
ریر ...
کامپالیشن و آندد لبز ...
آبسدین و اینگزایل ...
و گل سرسبد همیه اینا د کوالیشن و نینجا تئوری ... دلیل جالبی هم داره این استفاده و اونم به اشتراک گذاشتن دست آورد هاشون هست که اگه استودیویی به مشکل خورد بتونه کمک فنی ، مثلا د کوالیشن یا پلی گراند رو داشته باشه،( نمونش سیستم آب دریا که تو FH 3 دیدیم سورس کدش از Sea of Thieves هستش)
حالا برام جالبه چرا همچین شوکیسی رو مایکرو از دست داده ... الآن ورق برگشته سمت سونی با اون تعریفی که سویینی از PS5 کرده ...
پلی گراند FH رو مگه با آنریل می‌سازه؟ من فکر میکردم همون Forza tech باشه.
 
  • Like
Reactions: Bax
یه نکته جالبی اپیک در توضیح آنریل 5 گذاشته :
We’re designing for forward compatibility, so you can get started with next-gen development now in UE4 and move your projects to UE5 when ready.
We will release Fortnite, built with UE4, on next-gen consoles at launch and, in keeping with our commitment to prove out industry-leading features through internal production, migrate the game to UE5 in mid-2021.
که خلاصه اش میشه این که بازی ساز های می تونن خیلی از فیچر های مربوط به ue5 رو الان روی ue4.25 استفاده کنن و بازی رو روش توسعه بدن . موقعی آنریل 5 منتشر شه ، بدون این که کار اضافی نیاز به انجام باشه پروژه هاشون رو می تونن ایمپورت کنن توی انجین جدید. برای اثبات این موضوع از اوایل سال اینده فورتنایت رو خودشون با همین متد با آنریل 5 عرضه می کنن.
اسپنسر هم توییت زده که استدیو های مختلف بازی سازی ایکس باکس مثل نینجا تئوری دارن از آنریل استفاده می کنن و نمی تونن صبر کنن تا بتونن با استفاده از آپدیت آنریل از مزایاش بهره مند بشند که خیلی خوبه. این یعنی مثلا اگر بازی نینجا تئوری تا انتهای 2021 عرضه نشه، احتمال زیاد با unreal 5 عرضه میشه و نیازی نیست تیم توسعه دهنده نگران آپگرید به ورژن جدید باشه . همین الان خیلی از این ویژگی ها به صورت استیبل در اپدیت جدید آنریل 4 موجود هستن. باقی این فیچر ها هم اوایل 2021 به صورت بتا در دسترس قرار میگیره تا بتونن بازی رو باهاش بهینه بکنن.
 
بازی RPG شون با آنریل دارن میسازن
می‌دونم اونو. ولی شما اونجا نوشتی متن با رنگ بنفش مشخص کردم گفتی :
مثلا د کوالیشن یا پلی گراند رو داشته باشه،( نمونش سیستم آب دریا که تو FH 3 دیدیم سورس کدش از Sea of Thieves هستش)
.داری میگی فورتزا هورایزن ۳ رو با آنریل ساختن.
 
می‌دونم اونو. ولی شما اونجا نوشتی متن با رنگ بنفش مشخص کردم گفتی :
مثلا د کوالیشن یا پلی گراند رو داشته باشه،( نمونش سیستم آب دریا که تو FH 3 دیدیم سورس کدش از Sea of Thieves هستش)
.داری میگی فورتزا هورایزن ۳ رو با آنریل ساختن.
فورتزا كه انجينش همون فورتزا تك هست
اقا فردوسي پور شما دنباله چييي؟ :))
 
داشتم به انحصاری های مایکرو رو 360 فکر میکردم و رسیدم به گیراترینشون از بعد جو و ستینگ .

Alan Wake واسه من یکی از همون انحصاری های خفن مایکرو بود ، بازی جاهایی نیاز به تغییر و بهینه شدن داشت ولی در کل اتمسفر و داستان و Gameplay presentation بشدت عجیب غریبی داشت .

هنوز که هنوز ، اون چراغ قوه الن و اتمسفر دیوانه کننده اش رو X360 رو یادم نمیره . نمونه یه انحصاری رده بالا که دقیقا به شماره دوم واسه Blossom شدن نیاز داشت و به هر علتی بود ساخته نشد .

رمدی هر چند وقت به بار بازی رو تو صفحه اینستاش تیز میکنه ، داخل عنوان های بعیدشون هم که اشاره هایی بهش داشتن ، امیدوارم اینبار بشینن با مایکرو به به نتیجه ای برسن شماره دوم رو بسازن .

استودیو متعلق به مایکرو هم نشه ، این ip نباید به سادگی از دست داد .
 
داشتم به انحصاری های مایکرو رو 360 فکر میکردم و رسیدم به گیراترینشون از بعد جو و ستینگ .

Alan Wake واسه من یکی از همون انحصاری های خفن مایکرو بود ، بازی جاهایی نیاز به تغییر و بهینه شدن داشت ولی در کل اتمسفر و داستان و Gameplay presentation بشدت عجیب غریبی داشت .

هنوز که هنوز ، اون چراغ قوه الن و اتمسفر دیوانه کننده اش رو X360 رو یادم نمیره . نمونه یه انحصاری رده بالا که دقیقا به شماره دوم واسه Blossom شدن نیاز داشت و به هر علتی بود ساخته نشد .

رمدی هر چند وقت به بار بازی رو تو صفحه اینستاش تیز میکنه ، داخل عنوان های بعیدشون هم که اشاره هایی بهش داشتن ، امیدوارم اینبار بشینن با مایکرو به به نتیجه ای برسن شماره دوم رو بسازن .

استودیو متعلق به مایکرو هم نشه ، این ip نباید به سادگی از دست داد .
Ip رو خيلي وقته دادن به خود رمدي .
 
داشتم به انحصاری های مایکرو رو 360 فکر میکردم و رسیدم به گیراترینشون از بعد جو و ستینگ .

Alan Wake واسه من یکی از همون انحصاری های خفن مایکرو بود ، بازی جاهایی نیاز به تغییر و بهینه شدن داشت ولی در کل اتمسفر و داستان و Gameplay presentation بشدت عجیب غریبی داشت .

هنوز که هنوز ، اون چراغ قوه الن و اتمسفر دیوانه کننده اش رو X360 رو یادم نمیره . نمونه یه انحصاری رده بالا که دقیقا به شماره دوم واسه Blossom شدن نیاز داشت و به هر علتی بود ساخته نشد .

رمدی هر چند وقت به بار بازی رو تو صفحه اینستاش تیز میکنه ، داخل عنوان های بعیدشون هم که اشاره هایی بهش داشتن ، امیدوارم اینبار بشینن با مایکرو به به نتیجه ای برسن شماره دوم رو بسازن .

استودیو متعلق به مایکرو هم نشه ، این ip نباید به سادگی از دست داد .
همینطور که دوستمون گفت ip مال رمدیه ولی خب رمدی بعد از جدایی از مایکروسافت هنوز رابطه خوبی باهاشون داره و چندین بار هم تعلق خاطری که نسبت به الن ویک دارن رو ابراز کردن و حتی گفتن اگه ناشر یا پول خوبی باشه حتما شماره دوم رو میسازیم.خود سم لیک هم بهترین ip ای که خلق کرده رو الن ویک میدونه. یعنی امید به ساخت شماره ی دوم هست اما خب نمیتونه انحصاری باشه که مهم هم نیست فقط اینا بسازن! نکته ی دیگه اینکه اخیرا توی برنامه ی اینساید ایکس باکس لیستی از دولوپرهایی که برای xsx دارن بازی میسازن نشون دادن که بینشون رمدی هم بود! من خیلی امید دارم که ٢تا٣ سال دیگه حداقل خبری از الن ویک ٢ بشه.
 
فورتزا كه انجينش همون فورتزا تك هست
اقا فردوسي پور شما دنباله چييي؟ :))
منم نیم ساعت همینو میگم میگم انجین فورتزا ، فورتزا تکه بعد ایشون راجع قضیه آب SoT رو برداشتن گذاشتن رو فورتزا هورایزن ۳ بحث می‌کنه در رابطه با موتور آنریل. منم میگم اگه بحث آنریله چرا فورتزایی رو مثال میزنی که از فورتزا تک استفاده می‌کنه اگه حالا جدیدا هورایزن انجینش شده آنریل بگن ما هم فیض ببریم بفهمیم.
الان تو حرفای ایشون تضاد وجود داره
 
  • Angry
Reactions: RezaSaket

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or