Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:
اگه فقط حل کردن مشکل مالی بود که کرایتک باید خریداری میشد که هم از بعد فنی هیولان و هم استعداد بهتری دارن ...
***
“Rare makes the kind of games the world doesn’t already have” – The Legend of Rare | Business News | MCV/DEVELOP
کرایتک از لحاظ داستان نویسی و روایت خیلی میلنگه و خب بحث قیمت هم مطرح هستش یک استودیویی مثل کرایتک قطعا ده ها برابر گرانتر از یک استودیو جمع و جور و کم سابقه ای مثل Compulsion هستش.کرایتک تو این چند سال اکثر افراد کلیدیش رو از دست داده و بعید میدونم کسی علاقه به خرید یک چنین استودیویی داشته باشه... البته اصلا فکر نکنم کرایتک استودیویی باشه که میل به خریده شدن داشته باشه حتی اگر شرایط مالیش بحرانی باشه
 
چند وقت پیش بود که Rare جایزه Develop Legend رو از MCV دریافت کرد. حالا MCV یه مقاله زده در مورد این جایزه و میگه این جایزه صرفا به خاطر بازی‌های قدیمی استودیو، بهشون داده نشده.
“Rare makes the kind of games the world doesn’t already have” – The Legend of Rare | Business News | MCV/DEVELOP

نظر یکی از داوران:
More recently, when this studio started out on projects for the Xbox One console, it could easily have taken a conventional route, revived a beloved franchise and worked within a safe, familiar genre.

“It didn’t. It made a massively multiplayer co-operative pirate simulation. I’ve been playing games for 35 years, and I thought I’d seen it all. But watching my sons play Sea of Thieves with their friends, all of them helpless with laughter as they accidentally drop another treasure chest in the sea, or get drunk on grog and throw up all over their ship, has reminded me of the supreme pleasure of video games.

واقعا اینکه یه بازی موقع لانچ اینقدر بهش انتقاد میشه و دو سال بعد همون بازی رو اینجوری تحویل می‌گیرن‌ خیلی قابل توجه هست.

این هم یه مقاله دیگه واسه هفته قبل:
After a Year of Tall Tales, Sea of Thieves Has Reimagined Video Game Storytelling
 
@Timeless One سلام
گفتی امازون کلهم کرای انجین رو خریده و ... الان اینو دیدم:


نوشته تمام حقوق کرای انجین و چه و چه و چه متعلق به کرایتک!. چه خبره اینجا؟ :D

نه اینکه انجین رو کلا با ip ش بخرن. یعنی نمیدونم گدوم نسخش بود رو کلا جوری لایسنسش رو خریدن که تقریبا براشون مالکیت داشت جوری که تمام سورس کدها رو بهشون داد crytek و هرجور میخواستن میتونستن اپگیریدش کنن. از اون نسخه پیشرفت اینا شد lumberyard مال کرایتک هم شد همین نسخه ای که هست.

نخریده ... اومدن کرای انجین رو لایسنس کردن ولی بعدش گفتن ما یه انجین جدید ساختیم ولی بعدش مشخص شد کلی از کد های کرای انجین رو تو Lumbeyard استفاده کردند که همینم باعث شکایت کرایتک از آمازون شد...

شکایت با امازون نبوده چون اون یه نسخه انجین رو کلا خرید و بقیه داستان و ساخت lumberyard که الان باهاش بازیای مثل new world داره ساخته میشه

شکایت و دعوا بین crytek و cloud imperium سازنده star citizen بود. Ci انجینش رو تغییر داد به lumberyard ولی کرایتک میگفت این کارو نکرده و هنوز کد های cryengine داره استفاده میشه و ci باید حق لایسنس رو بده. که البته "ظاهرا" درست نیست چون بعده ۲ سال دادگاه هیچ رای به نفع کرایتک نداد.

البته بعید نیست با توجه به سابقه Christ Roberts کرایتک حق داشته باشه اینجا.
 
من هنوز موندم چرا اینا کامپالیشن رو خریدن دیگه خرید بلوبرتیم رو نمی تونم هضم کنم ... اگه میخوان بازی تو ژانر وحشت و بقا بسازن برن با یه استودیو نامی همکاری کنند
بعید میدونم وقتی خروجی کارشونو ببینی بازم همین نظرو داشته باشی :D
کامپاشن یه استدیو معمولی با استعداده!!!
مصاحبه های مختلفشون رو بخونی متوجه میشی هم با جذب نیرو های خوبی که داشتن و طبق ادعای خودشون با استدیو های مختلف فرست پارتی مشاوره هایی که میگیرن از خطاهای قبلیشون ادعا میکنن خیلی خوب درس گرفتن و بنظر باید منتظر یه بازی متوسط به بالا باشیم که به جهت رشد کیفی و کاری همین اتفاق عالیه
اگر این اتفاقات بیوفته ماکروسافت کاملا به هدفش رسیده!!
نه اینکه صرفا یه بازی متوسط به بالا تولید کنن!!! رشد و پیشرفت همه جانبه استدیوهای و در نتیجه پیشرفت کیفی خروجی استدیوها که رو پروژه بعدیشون حتما منتظر یه AAAباشیم
با گذر زمان که مهارت و کیفیت بدست میاد دقیقا مثل فرست پارتی های سونی!
 
نه اینکه انجین رو کلا با ip ش بخرن. یعنی نمیدونم گدوم نسخش بود رو کلا جوری لایسنسش رو خریدن که تقریبا براشون مالکیت داشت
اخه دفعه قبلی یه جوری قطع به یقین و با اعتماد به نفس کامل گفتی "امازون خرید رفت" که من تا همین امروز فکر میکردم دیگه کرایتک برای استفاده از CE باید از امازون لایسنس بگیره :دی.
کرایتک معدن طلاست الانم وضعیتش خوب نیست امیدوارم تا لقمه کفتارهای مثل ubi و acti نشده یکی بخرتشون.
 
اخه دفعه قبلی یه جوری قطع به یقین و با اعتماد به نفس کامل گفتی "امازون خرید رفت" که من تا همین امروز فکر میکردم دیگه کرایتک برای استفاده از CE باید از امازون لایسنس بگیره :D.
کرایتک معدن طلاست الانم وضعیتش خوب نیست امیدوارم تا لقمه کفتارهای مثل ubi و acti نشده یکی بخرتشون.
امکان نداره مایکرو بهشون پیشنهاد نداده باشه
وقتی به کمپالشن پیشنهاد میدن که از همه لحاظ از کرایتک پایین ترن پس 100 درصد یه گذری به کرایتک زدن حالا اینکه خوده کرایتک قبول نکرده یا کلا به توافق نرسیدن الله اعلم
 
ولی به نظر من مایکرو هرچقدر هم زور بزنه ژاپن موفق نمیشه اینا کلا مشکل دارند با برندهای غیر کشوری خودشون مگر اینکه واقعا محصول وطنی نداشته باشند که در حد اندازه های محصولات خارجی با کیفیت باشه . اینا کلا از زمان جنگ جهانی کینه دارند :D
در بهترین و خوشبینانه ترین شرایط ایکس باکس که میشه در ژاپن تصور کرد شاید یک پنجم ps بفروشه :D کلا ژاپنی ها ادمهای خیلی متعصبی هستند .

والا اپل هم آمریکایی هست و محبوبترین برند گوشی در ژاپن :دی مایکروسافت نه تنها در ژاپن، در خیلی جاهای دیگه دنیا هم درست عمل نکرده و خوب ساپورت نکرده محصولاتش رو :دی نه فقط در مورد ایکس باکس در مورد خیلی محصولات دیگش هم همین مشکل رو داشتن کلا ساپورتشون خارج از آمریکا و کشورهای انگلیسی زبان خیلی جالب یست (زبان‌هایی که ساپورت میکنن و بکار گرفتن استراتژی‌های مناسب با اون مناطق و ...) این مسائل رو رفع نکنن باز همون داستان پیش میاد
 
دیدم چند صفحه پیش گفتید تو ژاپن به خاطر محبوبیت بازی های موبایل، استریم و ... xbox بزاره خیلی جوابه و ...

اگر فکر میکنید محبوبیت بازی های موبایل دخلی به بازی های کنسولی داره سخت در اشتباهید:-" و دعا کنید اصلا و ابدا تیم های اصلی سونی و مایکرو سمت این نوع بازی ها نرن! بعید میدونم استریم هم تفاوتی بکنه!

اینا گاچا دوست دارن...وایفو دوست دارن! F/GO و گرن بلو و ... دوست دارن! فاز بازی های کنسولی به این چیزا نمیاد اصلا... و دعا کنید هیچوقت هم به گاچا نزدیک نشن که ... اون موقع همه بازی ها میشن لانچ SWبتلفرانت2 و FUTه فیفا:|
 
بعید میدونم وقتی خروجی کارشونو ببینی بازم همین نظرو داشته باشی :D
کامپاشن یه استدیو معمولی با استعداده!!!
مصاحبه های مختلفشون رو بخونی متوجه میشی هم با جذب نیرو های خوبی که داشتن و طبق ادعای خودشون با استدیو های مختلف فرست پارتی مشاوره هایی که میگیرن از خطاهای قبلیشون ادعا میکنن خیلی خوب درس گرفتن و بنظر باید منتظر یه بازی متوسط به بالا باشیم که به جهت رشد کیفی و کاری همین اتفاق عالیه
اگر این اتفاقات بیوفته ماکروسافت کاملا به هدفش رسیده!!
نه اینکه صرفا یه بازی متوسط به بالا تولید کنن!!! رشد و پیشرفت همه جانبه استدیوهای و در نتیجه پیشرفت کیفی خروجی استدیوها که رو پروژه بعدیشون حتما منتظر یه AAAباشیم
با گذر زمان که مهارت و کیفیت بدست میاد دقیقا مثل فرست پارتی های سونی!
امیدوارم ... We Happy Few که به جز استایل گرافیکیش واقعا متوسط بود ...
ولی قبول کنید کرایتک که یه انجین شخصی داره گزینه عالی هست ... درکنارش ASOBO هم همینطور ...
حالا فکر کن Asobo رو هم نخرن بعد برن سراغ بلوبر ...رسما چه فاجعه ای رقم میخوره ...
 
یه نگاهی که به لیست قرار داد های تصاحبی که مایکرو تو چند سال اخیر داشته انداختم ...
لینکدین 26.2 بیلیون دلار ... گیت هاب 9.6 بیلیون دلار و اسکایپ 8.65 بیلیون دلار , نوکیا 7 بیلیون و موجانگ 2.5 بیلیون دلار و کنار اون Play Fab و Beam و Havok ... دقیقا تمام این خرید های هنگفت برای این بوده که مایکروسافت تو جاهایی که ضعف داشته یا مارکت شری نداشته ، حضور فعال تری داشته باشه ... حالا بحث این پیش میاد با وجود ارتقا بخش سرگرمی شرکت یعنی اکس باکس ( که حتی الآن جایگاه مهم تری نسبت به ویندوز تو تیم مدیریتی مایکرو داره) باید انتظار خرج های هنگفت هم تو بخش اکس باکس هم باشیم مثلا همین گیم پس یا حتی قرارداد های انحصاری ( نت فلیکس با همین قرار داد ها چنین موفقیتی کسب کرده) ... تو لیست استودیو های مایکرو بجز هفت هشت تا بقیه بیشتر بکار گیم پس میاد تا رفع ضعف بازی های کنسول در برابر پلی استیشن ... به نظرم قرار داد احتمالی با سگا و ... منطقی به نظر میرسه یا حتی خرید استودیو های بزرگتر ...

مایکروسافت الان بیشترین سرمایه ذخیره رو داره بین شرکتهای بزرگ دنیا و اگر بخوان خرج هنگفت بکنن هم موقعیت خوبی برای انجامش دارن :D سگا-سامی رو هم بخوان بخرن تهش میشه 3 میلیارد دلار؟ :دی ولی خب خرج احمقانه نباید بکنن خریدهای اخیرشون هم کمتر احمقانه بوده :دی

137617
 
مایکروسافت الان بیشترین سرمایه ذخیره رو داره بین شرکتهای بزرگ دنیا و اگر بخوان خرج هنگفت بکنن هم موقعیت خوبی برای انجامش دارن :D سگا-سامی رو هم بخوان بخرن تهش میشه 3 میلیارد دلار؟ :D ولی خب خرج احمقانه نباید بکنن خریدهای اخیرشون هم کمتر احمقانه بوده :D

View attachment 137617
همینو میگم دیگه ... حالا که تو بازی های ژاپنی مشکل دارن باید یه حرکتی بزنن دیگه پولشو داره دیگه... برای رقابت با سونی و حتی در مرحله بالاتر نینتندو نباید به کامپالیشن و آندد لبز بسنده کرد این رقابت جای اسم های بزرگتری هست ...
 
همینو میگم دیگه ... حالا که تو بازی های ژاپنی مشکل دارن باید یه حرکتی بزنن دیگه پولشو داره دیگه... برای رقابت با سونی و حتی در مرحله بالاتر نینتندو نباید به کامپالیشن و آندد لبز بسنده کرد این رقابت جای اسم های بزرگتری هست ...

یسری خرجها رو هم ما نمیبینیم آخه :دی مثلا قراردادی که بخاطر زیرساخت اینترنتی با یکی از بزرگترین سرویس دهندگان کره جنوبی بستن (برای xCloud) یا قراردادی که با سامسونگ برای گیمینگ بستن (بزرگترین تولید کننده گوشی دنیا) و ... :دی اینها چیزهایی هست که لازمه برای گسترش دادن همچون پلتفرمی و همکاری استراتژیک هم هستن ولی خب برای ما خیلی مفهومی ندارن و مثل گیم یا استودیو مهم نیستن :دی

اون بحث خرید استودیو و گسترش بازار رو هم فکر میکنم انجام بدن در نهایت :دی اسپنسر حرفی نزده که انجامش نداده باشه یا حداقل تلاش نکرده باشه براش و توضیحاتش در مورد کاری که میخوان تو بازار ژاپن بکنن کاملا متقاعد کننده بود برای من :دی فقط شاید یکم زمان ببره که اون هم خب طبیعی هست :دی نتایجش رو هم احتمالا باز ببینیم تا 1-2 ماه دیگه (خرید استودیو یا قرارداد همکاری) که شروع نسل 9 زمان مناسبش هست :دی
 
والا اپل هم آمریکایی هست و محبوبترین برند گوشی در ژاپن :D مایکروسافت نه تنها در ژاپن، در خیلی جاهای دیگه دنیا هم درست عمل نکرده و خوب ساپورت نکرده محصولاتش رو :D نه فقط در مورد ایکس باکس در مورد خیلی محصولات دیگش هم همین مشکل رو داشتن کلا ساپورتشون خارج از آمریکا و کشورهای انگلیسی زبان خیلی جالب یست (زبان‌هایی که ساپورت میکنن و بکار گرفتن استراتژی‌های مناسب با اون مناطق و ...) این مسائل رو رفع نکنن باز همون داستان پیش میاد
اپل فرق داره :دی ببین بالا هم گفتم مگر اینکه محصولی برای رقابت نداشته باشند در مقابل خارجی . الان ژاپن یدونه همون گوشی سونی را داره که اونم در مقابل خیلی از رقبا پشمک هم حساب نمیشه . ولی خب برند ps فرق داره و مایکرو هم زمانی موفق میشه که از ps قویتر عمل کنه مخصوصا به شرایط کشوره ژاپن و سلیقه هاش .
 
خود سونی الان بازار ژاپن را ول کرده بعد ماکرو بیاد بازار ژاپن را بگیره؟ الان تقریبا بازار ژاپن انحصاری دست نینتندوعه. چارت پرفروش ترین بازیها را ببینی همیشه از 20 تا 15-16 تاش مال نینتندوعه . هر ازگاهی یک بازی از نامکو یا اسکئور یا سگا میاد یکی دو هفته تو چارت بعد میره باز میمونه همون بازی های نینتندو.
 
باید مایکروسافت یه همکاری خفن با نینتندو انجام بده و اکس کلاود رو روی نینتندو سوییچ بیاره یه توافق برد-برد

نینتندو می‌تونه یه پشتوانه قوی برا بازیهای داشته باشه.
مایکروسافت می‌تونه بازار بزرگترین داشته باشه حتی خیلیا کنسول دستی رو به موبایل ترجیح می دن.
 
  • Like
Reactions: pbgame

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or