Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:
چند روز پیش فکر کنم یک خبر تو توییتر دیدم که نوشته بود اون استدیو لهستانی که مایکرو می خواست بخره، احتمالا سازنده Blair Witch هستش!
در اینکه استدیو معمولی هستن که شکی نیست اما خوب تو ژانر Horror خوبن و این ژانر هم تنها بخشی هستش که مایکرو هنوز تقویتش نکرده.

من حس میکنم مایکرو واسه پوشش گیم پس و تنوع ژانر یه سری استودیو رو خریده. مثلا میگه ترسناک ساز چی دم دست هست خب سازنده بلیر ویچ بیاد. امیدوارم فقط هدفشون پر کردن گیم پس نباشه. کیفیت هدف اول باشه حالا نه لزوما متای خفن ولی خب یه چیز ابرومندانه درست حسابی :دی
 
من حس میکنم مایکرو واسه پوشش گیم پس و تنوع ژانر یه سری استودیو رو خریده. مثلا میگه ترسناک ساز چی دم دست هست خب سازنده بلیر ویچ بیاد. امیدوارم فقط هدفشون پر کردن گیم پس نباشه. کیفیت هدف اول باشه حالا نه لزوما متای خفن ولی خب یه چیز ابرومندانه درست حسابی :D
این اسپنسری ک من میبینم مشاورای خیلی خوبی داره :D
یجوری خوب و حساب شده دارهرفتار میکنه و پیش میره ک بشخصه دارم مشکوک میشم:D>:)
Asobo ی چی دیگس خعلی بهتره و به لحاظ فنی قابل تره
سازنده های بلیر حدالقل یه لول پایین ترن
 
چند روز پیش فکر کنم یک خبر تو توییتر دیدم که نوشته بود اون استدیو لهستانی که مایکرو می خواست بخره، احتمالا سازنده Blair Witch هستش!
در اینکه استدیو معمولی هستن که شکی نیست اما خوب تو ژانر Horror خوبن و این ژانر هم تنها بخشی هستش که مایکرو هنوز تقویتش نکرده.
خرید استودیو جدید تو این سایز و سطح کیفی جدا دیگه جالب نیست :دی استودیو بدی نیست و Layers of Fear هم بازی خوبی هست ولی این مدل بازی‌ها رو راحت میشه قرارداد بست که روز عرضه بیان رو گیم پس، یعنی حتی انحصاری بودنشون هم خیلی اهمیتی نداره. اگه مایکروسافت میخواد استودیو ۴۰-۳۰ نفری بخره که خب از اول تأسیس کنه خیلی بهتره.
 
خرید استودیو جدید تو این سایز و سطح کیفی جدا دیگه جالب نیست :D استودیو بدی نیست و Layers of Fear هم بازی خوبی هست ولی این مدل بازی‌ها رو راحت میشه قرارداد بست که روز عرضه بیان رو گیم پس، یعنی حتی انحصاری بودنشون هم خیلی اهمیتی نداره. اگه مایکروسافت میخواد استودیو ۴۰-۳۰ نفری بخره که خب از اول تأسیس کنه خیلی بهتره.
شديدا موافقم
 
  • Like
Reactions: Bax
خرید بلوپر تیم زیاد خارج از انتظار هم نبود. در حقیقت هایپ عجیب ما از مایکروسافت همیشه برعکس درومده وقتی شایعه استودیو بوده همه یه عالم اسم خفن میاوردن و آخرش معلوم میشه اون استودیو دابل فاینه. بلوپر تیم به هیچ وجه استودیو بدی نیست و می‌تونه با پیوستن به مایکروسافت و جذب نیروی لازم به ساخت عناوین ترسناک ارجینال برای مایکروسافت اقدام کنند. اول نسل هم لازم نیست عنوان فوق العاده ای بدن فقط کافیه با تعداد ۶۰ نفر به عنوان ترسناک خوب بسازند متا هم میتونه به ۸۰ قناعت کنه. که خوبه. بعداً و به مرور استودیو تقویت بشه تجربه کسب کنه تا درنهایت بشن یک AAA ساز عناوین ترسناک ولی از اواسط نسل به بعد. مشکل ما اینه که وقتی گفتن استودیو لهستانی همه گفتند PCF، تکلند، حتی CDPR! ولی هیچکس دقت نکرد که مایکروسافت دنبال استودیو بزرگ نیست و بیشتر دنبال تیم های کوچک و خلاق میگرده. اتفاقا خرید بلوپر تیم خیلی احتمالش بالاتر و بیشتر و به خصوص که مایکروسافت سبک Survivor horror نداره. اما سونی؟ IP های قدرتمند مثل Until Down رو داره. استودیو ژاپن رو داره. کوجیما رو داره که با P.T ثابت کرد اگر ما قرار باشه عنوان ترسناکی از ایشون تجربه کنم واقعا نیاز به ایزی لایف هست.
اما مایکروسافت اینو نداره و بنظرم خیلی خوبه یه استودیو تو این سبک.
 
Ryse رو بالاخره تموم کردم و بر خلاف انتظارم انصافا واسه یه بار بازی کردن ارزشش رو داشت . خصوصا اون کلوسیوم اخرش و اون نوع اتفاق افتادن سرنوشت امپراطور .

این رو دیدم واسه انتشار نسخه دوم :

Sequel. According to Yer
li, Ryse: Son of Romewas not a "one-off" title and would serve as the beginning of a new franchise. However, several reports claimed that Ryse 2 was cancelled because of a conflict between Crytek and Microsoft over who would own the rights to the franchise
.
نمی‌دونم الان قضیه کرایتک و مایکرو دقیقا چهثیه الان ، ولی واقعا ارزش ساخت شماره دوم رو داره . امیدوارم یه فرصت دیگه به رایز بدن .
 
Ryse رو بالاخره تموم کردم و بر خلاف انتظارم انصافا واسه یه بار بازی کردن ارزشش رو داشت . خصوصا اون کلوسیوم اخرش و اون نوع اتفاق افتادن سرنوشت امپراطور .

این رو دیدم واسه انتشار نسخه دوم :

Sequel. According to Yer.
نمی‌دونم الان قضیه کرایتک و مایکرو دقیقا چهثیه الان ، ولی واقعا ارزش ساخت شماره دوم رو داره . امیدوارم یه فرصت دیگه به رایز بدن .
با شارژ نیروی متخصص و طراح مبارزات بنظرم خیلی خوب و راحت بازی متاش نزدیک ۸ میشه و ارزش بازی بالا میره
حیف ب همین سادگی رها بشه
 
  • Like
Reactions: FrankinG
Ryse رو بالاخره تموم کردم و بر خلاف انتظارم انصافا واسه یه بار بازی کردن ارزشش رو داشت . خصوصا اون کلوسیوم اخرش و اون نوع اتفاق افتادن سرنوشت امپراطور .

این رو دیدم واسه انتشار نسخه دوم :

Sequel. According to Yer.
نمی‌دونم الان قضیه کرایتک و مایکرو دقیقا چهثیه الان ، ولی واقعا ارزش ساخت شماره دوم رو داره . امیدوارم یه فرصت دیگه به رایز بدن .
واسه Hunt: Shadow Down با مایکرو همکاری داشتن ... ولی اسپنسر تو پادکست یه گریزی به اسم Ryse زد البته چیز مشخصی نداشت ولی حداقل اسم بازی رو یادشون هست و امیدوارم با کرایتک دوبار همکاری بکنند
 
در ادامه بحث کرایتک
من توی تاپیک VS گفتم که کرایتتک از ۱ آپریل داره کرایسیس رو تیز می کنه توی وب سایت بازی
www.crysis.com
منتها اگر دروغ آپریل بود تا لان برمی داشت.
توی کد صفحه:
<meta name="keywords" content="Crysis, FPS, Crytek, Video game, April Fool, launch">
نکته جالب اون نوشته Launch اه. فکر کنید Launch Title اه نسل بعد نسخه جدید Crysis باشه
اون موقعست که تفاوت قدرت کنسول ها دیدن داره
 
یه نکته جالبی که داشت مصاحبه دوم اسپنسر با IGN این بود که برگشت گفت ما و سونی عملا 2-3 سال اول تفاوت زیادی تو کیفیت و تعداد بازیهامون نداشتیم و صرفا مساله تفاوت ذائقه و سبک بازیها مطرح بود :D و همین زمان هم بود که اونها تونستن از ایکس باکس عملکرد خیلی بهتری داشته باشن از نظر فروش و همین بازه زمانی هم بود که بازی‌هایی مثل سانست اوردرایو اونطور که باید پذیرفته نشدن از طرف پلیرها بخاطر جو منفی که پیرامون Xbox شکل گرفته بود و بازی‌ها رو هم تحت الشعاع قرار داده بود :D و میگفت که قیمت هم فاکتور بسیار مهمی هست برای حرکت به نسل بعد و سوای بازی‌ها :D

فکر میکنم اینها حرفهایی باشن که خیلی از ما هم بین خودمون تکرار کردیم و برام جالب بود که خود اسپنسر و تیم ایکس باکس هم این مساله رو دیدن و اینطوری درکش کردن :D نسل بعد میتونیم با یه شروع خوب و جو مثبت ایجاد شده بازی‌های بهتر با بازخورد بهتری رو هم از تیم ایکس باکس شاهد باشیم (هم از نظر بازخوردها و هم فروش) :D
 
آخرین ویرایش:
من واقعا این نسل انحصاری های با build های محکم انتظار دارم از مایکرو ! قرار نیست توی همون first try خفن باشن ، ولی جوری شخصیت بسازن ، داستان رو بنویسن و سناریو و گیم پلی رو خوب در بیارن که واسه نسخه های دومشون قشنگ هایپ باشیم .

مثل کاری كه نسل قبل با Gears of War كردن و شماره دوم به اون خفني رو با همکاری کلیف تحویل دادن . بازی هایی مثل Alan Wake ، Ryse , Sunset Overdrive قشنگ میتونستن با شماره های دوم عالی دربیان ولی توجهی نشد . مخصوصا Alan Wake که رمدی واقعا فوق العاده کار کرد و با مشکلاتی ریزی که داشت ولی اتمسفر و داستان و کلیت بازی بازی واقعا بی نظیر بود . هنوز اون نمایش تو کنفرانس مایکرو با سم لیک رو یادم نمیره .

Hellblade یکی از خاص ترین تجربه های گیمینگم بود ، بعد روانی بازی فرای توصیف بود با اون راوی سنوا . و منتظرم ببینم شماره دوم چطور پیش میره و این خودش یه انحصاری با بیلد قوی رو تو دست مایکرو گذاشته .

Forza Horizon رو هم که بنظرم نیاز به حرفی نداره واقعا ، بی رقیب هست واقعا . هنوز رو کنسول دارمش و لذت عجیبی هم داره بس که پرفکت ساخته شده .

و خب قبله FPS های عالم ، چیف !
همین یه مورد باعث میشه من کنسول مایکرو رو بگیرم حتما :D بی اندازه منتظر Halo Infinite هستم . شماره قبل با اون جو که دورش درست شد راحت بهترین تجربه من رو xone شد .

کلا این گیم پس با انحصاری های خفن همراه بشه ، نسلی که پیش رو داریم بشدت جالب میشه تبادل سونی و مایکرو .
 
Ryse رو بالاخره تموم کردم و بر خلاف انتظارم انصافا واسه یه بار بازی کردن ارزشش رو داشت . خصوصا اون کلوسیوم اخرش و اون نوع اتفاق افتادن سرنوشت امپراطور .

این رو دیدم واسه انتشار نسخه دوم :

Sequel. According to Yer.
نمی‌دونم الان قضیه کرایتک و مایکرو دقیقا چهثیه الان ، ولی واقعا ارزش ساخت شماره دوم رو داره . امیدوارم یه فرصت دیگه به رایز بدن .

Ryse نشان دهنده تیز هوشی کرایتک هست، بازی ای که در اصل در طول یکسال و خرده ای کمتر ساخته شده. بازی ابتدا برای کینکت با دوربین اول شخص تقریبا کامل توسعه پیدا کرده بوده تا سال 2012 که کلا ایده عوض میشه (جایی که مایک ایبارا دخالت میکنه) و تمرکز رو میبرند روی یک بازی هک اند اسلش سینماتیک شخصیت محور! یک تغییر 180 درجه ای. ولی تو همین تغییر اعضای کرایتک با تیز هوشی اون زمان متوجه شدند که دوربین سنتی هک اند اسلش ها دیگه اون کارکرد و جذابیت قدیم رو نداره و ایده استفاده از دوربین و مکانیزم سری سولزبورن میازاکی رو تو یک بازی بلاک باستر H&S پیاده میکنند. دقیقا تو سالی که سانتا مونیکا همچنان با دوربین قدیمی خدای جنگ H&S میساخت، کرایتک فهمیده بود که باید جایگاه دوربین رو تغییر بدند. بازی دو مشکل داشت یکی کمبود تنوع سلاح ها و دومی کمی مراحل غیر کمبت
یک نکته جالبی هم وجود داره از بعد فنی اکثره بازیساز ها بین انتخاب رزولیشن 1080 و 720 برای وان گیر کرده بودند که مشکلات خاص خودش رو داشت ولی کرایتک همون زمان لانچ و اتخاذ رزولشن 900p خط مشق خوبی به باقی بازیساز ها داد

در کل تو همون یکسال و خرده ای چی ساختند. اسپنسر هم دیگه بهش اذعان کرد که مورد بی لطفی قرار گرفت و وضعیت منفی رسانه ای اطراف کل برند Xbox این بازی رو در کنار سانست اوردرایو قربانی کرد.

حالا این مسائل به کنار پارسال مایک ایبارا که به نقشش در تغییر و تحول رایز اشاره شد قبل E3 یک هینتی به این ip داد و خبری نشد، ولی این هینت ی که داد مشابه اشاره ای بود که سه سال پیش به age of empires کرده بود که سال بعدتر خبر تایید نسخه چهارم به گوش مون رسید. حالا هم که اسپنسر به این ip اشاره کرده. نمیدونم میشه یکم فانتزی زد؟

5-1024_116.jpg

===

یک بحث جالبی هم هست هم همیگن Xbox همش فورزا، و هیلو و گیرز شده ولی همین اول نسل میبینیم مایکروسافت چقدر روی ip های جدید سرمایه گذاری کرد، از رایز گرفته تا sunset overdrive و کوانتوم بریک و تایتان فال و اسکیل باند و ریبوت KI و ori و ...
شاید اگر همچین جبهه سفت و سختی در اون زمان مقابل Xbox به وجود نمی امد سرنوشت خیلی استدیو و بازیها متفاوت بود. بازیهای که به قول دوستمون قسمت های دوم شون میتونستند خیلی هایپ برانگیز باشند...
دیگه وقتی رایان مک کفری سردبیر ign به وضوح اعتراف میکنه منتقد ها سره HALO 4 تعمدی به بازی نمره کم میدادند تا متا بیاد زیره 90 نمیشه بگیم مسله تئوری توطئه و از این دست صحبت هاست. (رایان دوبار به این مسله اشاره کرده یکبار در مصاحبه سه سال پیش با فیل اسپسنر دربرنامه unlocked و مصاحبه با بانی راس زمانی که وارد تالار مشاهیر شد)
 
انیمیشن لوگوی XGS برای بازی ماینکرفت دانجن. شبیه مارول شده!
View attachment 135232
همین مارول که نوشتی منو یاد یه صحبت از اعضای اکس باکس انداخت که الان دقیقا یادم نیست ولی گفته بودند می‌خوان مثل مارول که جهان سینمایی خودش رو به اون بزرگی و اون صورت بوجود آورده، اینا هم می‌خوان همین الگو پیش بگیرن و Universe خلق کنند.
 
  • Like
Reactions: Tolkien and stanley
Ryse نشان دهنده تیز هوشی کرایتک هست، بازی ای که در اصل در طول یکسال و خرده ای کمتر ساخته شده. بازی ابتدا برای کینکت با دوربین اول شخص تقریبا کامل توسعه پیدا کرده بوده تا سال 2012 که کلا ایده عوض میشه (جایی که مایک ایبارا دخالت میکنه) و تمرکز رو میبرند روی یک بازی هک اند اسلش سینماتیک شخصیت محور! یک تغییر 180 درجه ای. ولی تو همین تغییر اعضای کرایتک با تیز هوشی اون زمان متوجه شدند که دوربین سنتی هک اند اسلش ها دیگه اون کارکرد و جذابیت قدیم رو نداره و ایده استفاده از دوربین و مکانیزم سری سولزبورن میازاکی رو تو یک بازی بلاک باستر H&S پیاده میکنند. دقیقا تو سالی که سانتا مونیکا همچنان با دوربین قدیمی خدای جنگ H&S میساخت، کرایتک فهمیده بود که باید جایگاه دوربین رو تغییر بدند. بازی دو مشکل داشت یکی کمبود تنوع سلاح ها و دومی کمی مراحل غیر کمبت
یک نکته جالبی هم وجود داره از بعد فنی اکثره بازیساز ها بین انتخاب رزولیشن 1080 و 720 برای وان گیر کرده بودند که مشکلات خاص خودش رو داشت ولی کرایتک همون زمان لانچ و اتخاذ رزولشن 900p خط مشق خوبی به باقی بازیساز ها داد

در کل تو همون یکسال و خرده ای چی ساختند. اسپنسر هم دیگه بهش اذعان کرد که مورد بی لطفی قرار گرفت و وضعیت منفی رسانه ای اطراف کل برند Xbox این بازی رو در کنار سانست اوردرایو قربانی کرد.

حالا این مسائل به کنار پارسال مایک ایبارا که به نقشش در تغییر و تحول رایز اشاره شد قبل E3 یک هینتی به این ip داد و خبری نشد، ولی این هینت ی که داد مشابه اشاره ای بود که سه سال پیش به age of empires کرده بود که سال بعدتر خبر تایید نسخه چهارم به گوش مون رسید. حالا هم که اسپنسر به این ip اشاره کرده. نمیدونم میشه یکم فانتزی زد؟

View attachment 135229

===

یک بحث جالبی هم هست هم همیگن Xbox همش فورزا، و هیلو و گیرز شده ولی همین اول نسل میبینیم مایکروسافت چقدر روی ip های جدید سرمایه گذاری کرد، از رایز گرفته تا sunset overdrive و کوانتوم بریک و تایتان فال و اسکیل باند و ریبوت KI و ori و ...
شاید اگر همچین جبهه سفت و سختی در اون زمان مقابل Xbox به وجود نمی امد سرنوشت خیلی استدیو و بازیها متفاوت بود. بازیهای که به قول دوستمون قسمت های دوم شون میتونستند خیلی هایپ برانگیز باشند...
دیگه وقتی رایان مک کفری سردبیر ign به وضوح اعتراف میکنه منتقد ها سره HALO 4 تعمدی به بازی نمره کم میدادند تا متا بیاد زیره 90 نمیشه بگیم مسله تئوری توطئه و از این دست صحبت هاست. (رایان دوبار به این مسله اشاره کرده یکبار در مصاحبه سه سال پیش با فیل اسپسنر دربرنامه unlocked و مصاحبه با بانی راس زمانی که وارد تالار مشاهیر شد)

این سقوط مایکرو این نسل عجیب بود ، خیلی چیز ها رو نشون داد . اینکه پایه ای که کنسول نسلت رو روش میچینی برای عموم انحصاری نیست ، قیمت و نوع پرزنت کردن محصولت و جوی که دورش درست میکنی هست . حقیقتا شاید برای اکثر ماها که گیمر هستیم این انحصاری ها باشن که نشون بدن کدوم کنسول انتخابمون هست ولی عوام روی کلیت کنسولی که یه شرکت بیرون میده تمرکز دارن . مایکرو این نسل جایی همه چیز رو خراب کرد که واقعا غیر قابل باور بود ، قبل شروع نسل (!!) ایده اجرا نشدن دیسک روی این کنسول و اون و هنوز اون سکوت جمعیت تو معرفی این قضیه رو یادمه . وقتی کنسول نسل قبلا اعتماد و کامیونیتی جذب خودش میکنه قدم بعدی تو حمایت از اون افراد و کشوندن افراد جدید به سمت خودت با ادامه روند خوب و بهتر کردنش هست نه اینکه بزنی از پایه هر چی ساختی رو بریزی پایین ! مساله هم همینه ، X360 قشنگ به کنسول موفق بود ، انحصاری های عالی ، مولتی هایی که نرم اجرا میشن و کلا جو رو سمت مایکرو برد اون نسل . دقیقا این قضیه داره تکرار میشه ، اینکه « بنا » رو همون اول درست بچینی بری بالا واسه شروع نسلت .

چیف و کورتانا میان واسه لانچ ( هر چند فکر می‌کنم کنسول ها تاخیر میخورن با این وضع ، بازی ها که بماند ) . خود XSX با اون سخت افزار خفن و گیم پس که یه سرویس بشدت سودمندی هست واسه دو طرف و خصوصا بصرفه برای گیمرها و قیمت که اسپنسر و تیم مایکرو اگه بزنن با ضرر حتی روی 449 بدن واقعا دیگه عجیب غریب میشه رقابت این نسل پیش رو !!

و یکی هم که جدا میزارم ( علاقه به این موضوع زیاده :D ) اونم طراحی مینیمال و « فوق العاده » کنسول هست ، انصافا خیلی ساده و قشنگ طراحی شده . قشنگ حس نسل بعدی رو القا میکنه به آدم .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or