خب من سعی میکنم خلاصه مصاحبه رو بذارم اینجا و دوستانی که گوش ندادند، استفاده کنند:
- کرونا میتونه روی تأخیر کنسول تأثیر بذاره ولی تصمیمش برای الان نیست و باید صبر کنند و ببینند در آینده چی میشه. در حال حاضر، کنسول به سیاق سابق در تعطیلات 2020 عرضه خواهد شد. اشاره کرد که در چین بزودی کارخونه ها بازگشایی میشند.
- روز به روز با تمام سازندگان بازی ها (همون XGX) در ارتباط اند؛ میخواند از دو چیز مطمئن باشند: 1. اصلا دیگه عنوانی رو ناقص عرضه نکنند. 2. کیفیت محصول حتما بالا باشه.
- بخاطر دو دلیل بالا، ابدا فشار نمیارند به بازیسازها و تلویحاً گفت که امکان تأخیر بازی ها وجود داره.
- ساخت کنسول نسل بعدی رو از سال 2016 شروع کردند (سونی از 2017) و اینکار رو بدون توجه به رقبا و اهدافشون در نظر گرفتند. یعنی از دست کسی تقلب نمی کردند و داشتن 4K واقعی، ارتقای فریم ریت و ایجاد فضای ابری قوی، از اهداف اصلی بوده.
- واکنش اسپنسر بعد معرفی PS5 این بود که چقدر Xbox Series X از پس چالش ها خوب براومده. بالانس GPU و CPU و ... به عبارتی، تو دیزاین کنسول، همه نقاط دچار جهش شدند.
- عین این جمله رو میگه: «بعد از معرفی (PS5)، خیلی حس خوبی در مورد تصمیماتی که گرفتیم، داشتیم.»
- در مورد قیمت: مدت ها پیش، فکر کنم سال ها پیش که وان تو شرایط خوبی نداشته، اسپنسر یه جا با مک کافری (سردبیر IGN)، می شینند صحبت می کنند و اسپنسر به مک کافری میگه که من میخوام برنده باشم! و مک کافری معذب میشه و میگه پس کو برنامه ت برای پیروزی؟ (Winning Plan) و جالبه، بعد این همه مدت اسپنسر به اون موقع ارجاع میده و میگه که الان، یه «برنامه برای پیروزی» داره. یعنی قیمیت سری ایکس، برگ برندشه.
- خلاصه بگم: اصلا قرار نیست عین سال 2013، مایکرو منفعل باشه و خیلی حواسش به رقابت و بازار و خواسته ها هست. برای همین بکوارد، گیم پس و اسمارت دلیوری رو مثال میزنه که از خواسته گیمرهاست.
- جهاد هم چنان برای ایجاد کراس پلی و کراس بای روی همه پلتفرم ها ادامه خواهد داشت! (در جواب به اینکه سونی هنوز مقاومت میکنه.)
- از این شایعه ها که فلان بازی و بیسار بازی قراره روی پلتفرم های نینتندو بیاد، استقبال نمی کنه. به عبارتی از اینجا به بعد هم بازی ها فقط روی ویندوز و Xbox قابل تجربه اند و اگه کاپهد و اوری بعد اندی سال روی سوییچ عرضه شده، به این خاطره که این بازی ها نینتندو متریاله. اشاره میکنه که رابطه خوبی با نینتندو دارند.
- در مورد همکاری بیشتر و انحصاری های بیشتر از Moon Studio جواب خاصی نداد. یعنی طفره رفت و گفت که مشتاق اند دوباره باهاشون همکاری کنند.
- عجیب ترین جایی که xCloud رو امتحان کرده، نایروبی کِنیا بوده که توی یه تاکسی، کرکدان رو امتحان کرده. البته گفت با وضع نت اونجا، دو فریم بر ثانیه داشت بازی میکرد!
- برنامه اورجینال تبلیغاتی ایکس باکس، قبل این قضایا کرونا چی بوده؟: چیزهایی که توی Game Stacked گفتند، به صورت اورجینال قرار بوده که در GDC گفته بشه. بعدش قرار بوده که از اونجا به بعد تا لانچ فقط در مورد بازی ها حرف بزنند که خب، E3 کنسل شد. الان هم دارند شرایط رو برای فرمت دیجیتالی نمایش، بررسی می کنند. خودش بیشتر مشتاق نمایش تردپارتی هاست. مثل اینکه باید تا تابستون هم صبر کنیم. (هم بازی ها، هم قیمت)
- بی خیال اسکیل باند بشید.
- دیگه چیزی رو قبل از موعد معرفی نمی کنند و تجربه تلخ فیبل لجندز و اسکیل باند رو به دست فراموشی نمی سپارند.
- دو دو تا چهارتا کردند با آرون گرینبرگ و اونقدر بازی برای معرفی دارند که نمی دونند کدوم رو کنار بذارند فعلا. این به لطف Xbox Publishing Teamـه که با تردپارتی های خوبی شروع به همکاری کردند و از اون ها فقط به Tell Me Why و Dontnod اشاره میکنه.
- با اینکه نَم پَس نداد سر اینکه چه عناوینی لانچ تایتله ولی گفت که عرضه 8تا بازی به عنوان لانچ تایتل رو صلاح نمیدونه و اول از همه میخواد مطمئن بشه که بازیسازها حتما وقت کافی برای ساخت بازی شون داشته باشند.
- قبول داره که Sunset Overdrive و Ryse فدای فضای بد سال 2013 شدند ولی خوشحاله که این بازی ها بعد از چند سال، طرفدارهای خودش رو پیدا کردند. روزنه رو هم برای بازگشت این عناوین باز گذاشت.
- در مورد بازی جدید اینیشیتیو، یه طوری رایان مک کافری رو دور زد که هیچی دستگیر کسی نشد.
- خیلی به حرف طرفدارها گوش میکنه سر اینکه کدوم IP برگرده، حتی عنوانی مثل شانگهای که هیچوقت عرضه نشد (و جالب تر اینکه اسم کُد نبود، اسم خود بازی شانگهای بود.) ولی قراره یه بالانسی بین IP جدیدها و قدیمی ها برقرار کنند.