Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:
با فرمتی که میتونه E3 پیش بره و فیل جذذذذاب و استدیو های مختلف و پروژه های مختلفی ک معرفی میشن بنظرم طولانی ترین نمایش e3 رو میتونیم شاهد باشیم و البته به گذشته سنتی برمیگردیم مثل اوایل 2000 که هیچ بازی قبل رونمایی leak نمیشد و یهو با کلی پروژه خفن چه از ماکروسافت و سونی هم تو نمایش اختصاصی خودش که به شخصه با هایپ نمایش لحظه ای فوق العاده هیجان و لذت بیشتری رو القا میکنه :D=P~
یادش بخیر پیتر مور با تتوش=)):D=P~
با تایید دوتا dlc انحصاری تشتکام پرید:D
یا اون تریلر فوق خفن CG رو نمایی از مستر چیف نسل ۷>:):D
یا تریلر میکس بازی های پروژه natal و milo که چند صدفه دیدمشون:D
یاد همه خاطرات فوق العاده بخیر:D
 
یه چیزی که در مورد مصاحبه که نمیدونم کسی اشاره کرده یا نه یه نوشته ی "Text Project" روی لباس Phil هست تو دقیقه 27:14 . معمولا با این نوشته ها یه چیزی رو tease میکنه! :D

View attachment 134885

اگه لوگو کامل مشخص بود بهتر میشد نظر داد چیه :دی
 
یک نکته ای که خیلی ازش لذت بردم اسپنسر خیلی فرصت ترول سونی و قدرت PS5 رو داشت ولی ازش عبور کرد :D فقط یاده دلقک بازیهای اول نسل سونی بیافتید. یوشیدا داخل توییترش تفاوت رزولوشن 720 با 1080 رو پست میکرد ...
و نکته دوم فکرکنم پرفکت دارک رو باید قطعی بدونیم :D البته آخره مصاحبه رایان میگفت من پرفکت دارک رو به خاطر سلث بودنش در قالب AAA خیلی دوست دارم برگرده، اسپنسر خیلی رفت تو خودش و فکرکنم میگفت زهی خیال باطل حاجی اکشن ادونچر سینمایی ش کردیم رفته پی کارش :))

===
صفحه بازی Sea of thieves هم داخل استیم بالا امده و تاریخ عرضه رو زده Coming soon

photo_۲۰۲۰-۰۴-۰۲_۱۷-۴۸-۴۸.jpg
 
یک نکته ای که خیلی ازش لذت بردم اسپنسر خیلی فرصت ترول سونی و قدرت PS5 رو داشت ولی ازش عبور کرد :D فقط یاده دلقک بازیهای اول نسل سونی بیافتید. یوشیدا داخل توییترش تفاوت رزولوشن 720 با 1080 رو پست میکرد ...
و نکته دوم فکرکنم پرفکت دارک رو باید قطعی بدونیم :D البته آخره مصاحبه رایان میگفت من پرفکت دارک رو به خاطر سلث بودنش در قالب AAA خیلی دوست دارم برگرده، اسپنسر خیلی رفت تو خودش و فکرکنم میگفت زهی خیال باطل حاجی اکشن ادونچر سینمایی ش کردیم رفته پی کارش :))

===
صفحه بازی Sea of thieves هم داخل استیم بالا امده و تاریخ عرضه رو زده Coming soon

View attachment 134892
فقط فورزا رو نداده

یعنی اونی که بیشتر از همه دوست داشتم تو استیم ببینم رو هنوز نداده :|
 
  • Like
Reactions: g4mer
یچیز دیگه هم که جالب بود در مورد مصاحبه صحبتش در مورد بازیهای کنسل شده بود اینکه دیگه بازیهایی که تازه درحال ساختن و هنوز به مرحله قطعی نرسیدن و دیگه از ترسشون نشون نمیدن. قشنگ دلیل این چند سال اخیر تو E3 که فقط بازیهایی که تا یکی دوسال دیگه عرضه میشه رو نشون میدن بخاطر Fable Legends و Scalebound :D یعنی تو تک تک رفتارهای مایکروسافت شما PTSD اول نسل و میتونید مشاهده کنید:D
با این حال بنظرم رونمایی e3 حدالقل 5 تا رونمایی AAA داریم که احتمال بیشترم باش چون بالای ده تا بازی فرست پارتی در حال ساخت داریم :D
با توجه به صحبتای اسپنسر که e3 امسال مهمترین نمایش رو حتی بنسبت سال های اینده هم داره!!!
باید مثل e3 13 و 14 منتظر نمایش لاین آپ سه ساله باشیم حدالقل که اتفاقا بنظرم نمایش های جذاب از بازی خفن هرچند بازی تکراری کمک میکنه به فروش خوب و عالی مثل کاری که cyberpunk از زمان نمایش گیمپلی بازی انجام داد و با هر نمایش بیشتر تشنه بازی میشیم و باعث بهتر دیده شدن و فروش بیشتر بازی میشه
 
یک نکته ای که خیلی ازش لذت بردم اسپنسر خیلی فرصت ترول سونی و قدرت PS5 رو داشت ولی ازش عبور کرد :D فقط یاده دلقک بازیهای اول نسل سونی بیافتید. یوشیدا داخل توییترش تفاوت رزولوشن 720 با 1080 رو پست میکرد ...
و نکته دوم فکرکنم پرفکت دارک رو باید قطعی بدونیم :D البته آخره مصاحبه رایان میگفت من پرفکت دارک رو به خاطر سلث بودنش در قالب AAA خیلی دوست دارم برگرده، اسپنسر خیلی رفت تو خودش و فکرکنم میگفت زهی خیال باطل حاجی اکشن ادونچر سینمایی ش کردیم رفته پی کارش :))

===
صفحه بازی Sea of thieves هم داخل استیم بالا امده و تاریخ عرضه رو زده Coming soon

View attachment 134892

واقعا 2013 مایکروسافت بود که بیش از حد گند زد تا اینکه اونها برنامه خاصی داشته باشن :دی ولی اینبار داستان فرق داره و نتیجه 6 سال برنامه ریزی و اجرای درست هست شرایط موجود :دی

SOT هم واقعا جا داره برای رشد و پیشرفت و اومدنش رو استیم هم برای ‌Rare خوبه هم بازی :دی
 
سونی که فعلا سیاستش شده صبر کنه ببینه مایکروسافت چی میکنه برای قیمت هم خودشون اعلام کردن منتظریم اول اونا اعلام کنن :D با جوی که ایجاد شده قیمت یکسان برای سونی خودکشیه اگه شده با ضرر خیلی بیشتر کنسول رو ارزون تر میده :D بد مخمصه ای :D
 
خب من سعی میکنم خلاصه مصاحبه رو بذارم اینجا و دوستانی که گوش ندادند، استفاده کنند:

- کرونا میتونه روی تأخیر کنسول تأثیر بذاره ولی تصمیمش برای الان نیست و باید صبر کنند و ببینند در آینده چی میشه. در حال حاضر، کنسول به سیاق سابق در تعطیلات 2020 عرضه خواهد شد. اشاره کرد که در چین بزودی کارخونه ها بازگشایی میشند.

- روز به روز با تمام سازندگان بازی ها (همون XGX) در ارتباط اند؛ میخواند از دو چیز مطمئن باشند: 1. اصلا دیگه عنوانی رو ناقص عرضه نکنند. 2. کیفیت محصول حتما بالا باشه.

- بخاطر دو دلیل بالا، ابدا فشار نمیارند به بازیسازها و تلویحاً گفت که امکان تأخیر بازی ها وجود داره.

- ساخت کنسول نسل بعدی رو از سال 2016 شروع کردند (سونی از 2017) و اینکار رو بدون توجه به رقبا و اهدافشون در نظر گرفتند. یعنی از دست کسی تقلب نمی کردند و داشتن 4K واقعی، ارتقای فریم ریت و ایجاد فضای ابری قوی، از اهداف اصلی بوده.

- واکنش اسپنسر بعد معرفی PS5 این بود که چقدر Xbox Series X از پس چالش ها خوب براومده. بالانس GPU و CPU و ... به عبارتی، تو دیزاین کنسول، همه نقاط دچار جهش شدند.

- عین این جمله رو میگه: «بعد از معرفی (PS5)، خیلی حس خوبی در مورد تصمیماتی که گرفتیم، داشتیم.» :hide:

- در مورد قیمت: مدت ها پیش، فکر کنم سال ها پیش که وان تو شرایط خوبی نداشته، اسپنسر یه جا با مک کافری (سردبیر IGN)، می شینند صحبت می کنند و اسپنسر به مک کافری میگه که من میخوام برنده باشم! و مک کافری معذب میشه و میگه پس کو برنامه ت برای پیروزی؟ (Winning Plan) و جالبه، بعد این همه مدت اسپنسر به اون موقع ارجاع میده و میگه که الان، یه «برنامه برای پیروزی» داره. یعنی قیمیت سری ایکس، برگ برندشه.

- خلاصه بگم: اصلا قرار نیست عین سال 2013، مایکرو منفعل باشه و خیلی حواسش به رقابت و بازار و خواسته ها هست. برای همین بکوارد، گیم پس و اسمارت دلیوری رو مثال میزنه که از خواسته گیمرهاست.

- جهاد هم چنان برای ایجاد کراس پلی و کراس بای روی همه پلتفرم ها ادامه خواهد داشت! (در جواب به اینکه سونی هنوز مقاومت میکنه.)

- از این شایعه ها که فلان بازی و بیسار بازی قراره روی پلتفرم های نینتندو بیاد، استقبال نمی کنه. به عبارتی از اینجا به بعد هم بازی ها فقط روی ویندوز و Xbox قابل تجربه اند و اگه کاپهد و اوری بعد اندی سال روی سوییچ عرضه شده، به این خاطره که این بازی ها نینتندو متریاله. اشاره میکنه که رابطه خوبی با نینتندو دارند.

- در مورد همکاری بیشتر و انحصاری های بیشتر از Moon Studio جواب خاصی نداد. یعنی طفره رفت و گفت که مشتاق اند دوباره باهاشون همکاری کنند.

- عجیب ترین جایی که xCloud رو امتحان کرده، نایروبی کِنیا بوده که توی یه تاکسی، کرکدان رو امتحان کرده. البته گفت با وضع نت اونجا، دو فریم بر ثانیه داشت بازی میکرد!

- برنامه اورجینال تبلیغاتی ایکس باکس، قبل این قضایا کرونا چی بوده؟: چیزهایی که توی Game Stacked گفتند، به صورت اورجینال قرار بوده که در GDC گفته بشه. بعدش قرار بوده که از اونجا به بعد تا لانچ فقط در مورد بازی ها حرف بزنند که خب، E3 کنسل شد. الان هم دارند شرایط رو برای فرمت دیجیتالی نمایش، بررسی می کنند. خودش بیشتر مشتاق نمایش تردپارتی هاست. مثل اینکه باید تا تابستون هم صبر کنیم. (هم بازی ها، هم قیمت)

- بی خیال اسکیل باند بشید.

- دیگه چیزی رو قبل از موعد معرفی نمی کنند و تجربه تلخ فیبل لجندز و اسکیل باند رو به دست فراموشی نمی سپارند.

- دو دو تا چهارتا کردند با آرون گرینبرگ و اونقدر بازی برای معرفی دارند که نمی دونند کدوم رو کنار بذارند فعلا. این به لطف Xbox Publishing Teamـه که با تردپارتی های خوبی شروع به همکاری کردند و از اون ها فقط به Tell Me Why و Dontnod اشاره میکنه.

- با اینکه نَم پَس نداد سر اینکه چه عناوینی لانچ تایتله ولی گفت که عرضه 8تا بازی به عنوان لانچ تایتل رو صلاح نمیدونه و اول از همه میخواد مطمئن بشه که بازیسازها حتما وقت کافی برای ساخت بازی شون داشته باشند.

- قبول داره که Sunset Overdrive و Ryse فدای فضای بد سال 2013 شدند ولی خوشحاله که این بازی ها بعد از چند سال، طرفدارهای خودش رو پیدا کردند. روزنه رو هم برای بازگشت این عناوین باز گذاشت.

- در مورد بازی جدید اینیشیتیو، یه طوری رایان مک کافری رو دور زد که هیچی دستگیر کسی نشد.

- خیلی به حرف طرفدارها گوش میکنه سر اینکه کدوم IP برگرده، حتی عنوانی مثل شانگهای که هیچوقت عرضه نشد (و جالب تر اینکه اسم کُد نبود، اسم خود بازی شانگهای بود.) ولی قراره یه بالانسی بین IP جدیدها و قدیمی ها برقرار کنند.
 
خب من سعی میکنم خلاصه مصاحبه رو بذارم اینجا و دوستانی که گوش ندادند، استفاده کنند:

- کرونا میتونه روی تأخیر کنسول تأثیر بذاره ولی تصمیمش برای الان نیست و باید صبر کنند و ببینند در آینده چی میشه. در حال حاضر، کنسول به سیاق سابق در تعطیلات 2020 عرضه خواهد شد. اشاره کرد که در چین بزودی کارخونه ها بازگشایی میشند.

- روز به روز با تمام سازندگان بازی ها (همون XGX) در ارتباط اند؛ میخواند از دو چیز مطمئن باشند: 1. اصلا دیگه عنوانی رو ناقص عرضه نکنند. 2. کیفیت محصول حتما بالا باشه.

- بخاطر دو دلیل بالا، ابدا فشار نمیارند به بازیسازها و تلویحاً گفت که امکان تأخیر بازی ها وجود داره.

- ساخت کنسول نسل بعدی رو از سال 2016 شروع کردند (سونی از 2017) و اینکار رو بدون توجه به رقبا و اهدافشون در نظر گرفتند. یعنی از دست کسی تقلب نمی کردند و داشتن 4K واقعی، ارتقای فریم ریت و ایجاد فضای ابری قوی، از اهداف اصلی بوده.

- واکنش اسپنسر بعد معرفی PS5 این بود که چقدر Xbox Series X از پس چالش ها خوب براومده. بالانس GPU و CPU و ... به عبارتی، تو دیزاین کنسول، همه نقاط دچار جهش شدند.

- عین این جمله رو میگه: «بعد از معرفی (PS5)، خیلی حس خوبی در مورد تصمیماتی که گرفتیم، داشتیم.» :hide:

- در مورد قیمت: مدت ها پیش، فکر کنم سال ها پیش که وان تو شرایط خوبی نداشته، اسپنسر یه جا با مک کافری (سردبیر IGN)، می شینند صحبت می کنند و اسپنسر به مک کافری میگه که من میخوام برنده باشم! و مک کافری معذب میشه و میگه پس کو برنامه ت برای پیروزی؟ (Winning Plan) و جالبه، بعد این همه مدت اسپنسر به اون موقع ارجاع میده و میگه که الان، یه «برنامه برای پیروزی» داره. یعنی قیمیت سری ایکس، برگ برندشه.

- خلاصه بگم: اصلا قرار نیست عین سال 2013، مایکرو منفعل باشه و خیلی حواسش به رقابت و بازار و خواسته ها هست. برای همین بکوارد، گیم پس و اسمارت دلیوری رو مثال میزنه که از خواسته گیمرهاست.

- جهاد هم چنان برای ایجاد کراس پلی و کراس بای روی همه پلتفرم ها ادامه خواهد داشت! (در جواب به اینکه سونی هنوز مقاومت میکنه.)

- از این شایعه ها که فلان بازی و بیسار بازی قراره روی پلتفرم های نینتندو بیاد، استقبال نمی کنه. به عبارتی از اینجا به بعد هم بازی ها فقط روی ویندوز و Xbox قابل تجربه اند و اگه کاپهد و اوری بعد اندی سال روی سوییچ عرضه شده، به این خاطره که این بازی ها نینتندو متریاله. اشاره میکنه که رابطه خوبی با نینتندو دارند.

- در مورد همکاری بیشتر و انحصاری های بیشتر از Moon Studio جواب خاصی نداد. یعنی طفره رفت و گفت که مشتاق اند دوباره باهاشون همکاری کنند.

- عجیب ترین جایی که xCloud رو امتحان کرده، نایروبی کِنیا بوده که توی یه تاکسی، کرکدان رو امتحان کرده. البته گفت با وضع نت اونجا، دو فریم بر ثانیه داشت بازی میکرد!

- برنامه اورجینال تبلیغاتی ایکس باکس، قبل این قضایا کرونا چی بوده؟: چیزهایی که توی Game Stacked گفتند، به صورت اورجینال قرار بوده که در GDC گفته بشه. بعدش قرار بوده که از اونجا به بعد تا لانچ فقط در مورد بازی ها حرف بزنند که خب، E3 کنسل شد. الان هم دارند شرایط رو برای فرمت دیجیتالی نمایش، بررسی می کنند. خودش بیشتر مشتاق نمایش تردپارتی هاست. مثل اینکه باید تا تابستون هم صبر کنیم. (هم بازی ها، هم قیمت)

- بی خیال اسکیل باند بشید.

- دیگه چیزی رو قبل از موعد معرفی نمی کنند و تجربه تلخ فیبل لجندز و اسکیل باند رو به دست فراموشی نمی سپارند.

- دو دو تا چهارتا کردند با آرون گرینبرگ و اونقدر بازی برای معرفی دارند که نمی دونند کدوم رو کنار بذارند فعلا. این به لطف Xbox Publishing Teamـه که با تردپارتی های خوبی شروع به همکاری کردند و از اون ها فقط به Tell Me Why و Dontnod اشاره میکنه.

- با اینکه نَم پَس نداد سر اینکه چه عناوینی لانچ تایتله ولی گفت که عرضه 8تا بازی به عنوان لانچ تایتل رو صلاح نمیدونه و اول از همه میخواد مطمئن بشه که بازیسازها حتما وقت کافی برای ساخت بازی شون داشته باشند.

- قبول داره که Sunset Overdrive و Ryse فدای فضای بد سال 2013 شدند ولی خوشحاله که این بازی ها بعد از چند سال، طرفدارهای خودش رو پیدا کردند. روزنه رو هم برای بازگشت این عناوین باز گذاشت.

- در مورد بازی جدید اینیشیتیو، یه طوری رایان مک کافری رو دور زد که هیچی دستگیر کسی نشد.

- خیلی به حرف طرفدارها گوش میکنه سر اینکه کدوم IP برگرده، حتی عنوانی مثل شانگهای که هیچوقت عرضه نشد (و جالب تر اینکه اسم کُد نبود، اسم خود بازی شانگهای بود.) ولی قراره یه بالانسی بین IP جدیدها و قدیمی ها برقرار کنند.
مرسی داوود جان.
خیلی کامل بود. :D

اون بخش قیمت و چراغ سبز مدیریت یه جورایی مهم ترین بخش حرفاش بود...
 
عنوانی مثل شانگهای که هیچوقت عرضه نشد (و جالب تر اینکه اسم کُد نبود، اسم خود بازی شانگهای بود.)
دمت گرم :دی
البته یک تصحیحی بکنم که صرفا گفت این شانگهای اسم کد هیچ بازی توی کوالیشن نبود. به اینکه اسم بازی بود یا نبود اصلا نرسید :دی فکر کنم منظورش این بود که شانگهای صرفا یک دمو تکنیکی بوده نه یک بازی.
 
با این حال بنظرم رونمایی e3 حدالقل 5 تا رونمایی AAA داریم که احتمال بیشترم باش چون بالای ده تا بازی فرست پارتی در حال ساخت داریم :D
با توجه به صحبتای اسپنسر که e3 امسال مهمترین نمایش رو حتی بنسبت سال های اینده هم داره!!!
باید مثل e3 13 و 14 منتظر نمایش لاین آپ سه ساله باشیم حدالقل که اتفاقا بنظرم نمایش های جذاب از بازی خفن هرچند بازی تکراری کمک میکنه به فروش خوب و عالی مثل کاری که cyberpunk از زمان نمایش گیمپلی بازی انجام داد و با هر نمایش بیشتر تشنه بازی میشیم و باعث بهتر دیده شدن و فروش بیشتر بازی میشه
امسال که باید خیلی بازی برای معرفی داشته باشن، خود اسپنسر هم گفت اگر هر رویداد جدید که بیاد یه بازی جدید معرفی نکنند مجبور می شن بازی رو بدون معرفی عرضه کنن.
یه چیز که خیلی خوب انجام دادن مدیریت هایپ و معرفی بازی ها بوده. با این که سه تا بازی معرفی کردن برای نسل بعد (هیلو و هل بلید، اوروایلد ) ولی تعداد زیادی هم بازی رو طرفدار ها به انواع مختلف در جریان اش هستن که معرفی میشه . فقط می مونه هایپ برای خود نمایش بازی ها و این که چه هست سبک بازی. الان فورزا موتور اسپورت جدید و بازی initiative تقریبا قطعی به نظر می رسند با توجه به حرفهای قبلی که زده شده.(پنج تا :>)
غیر از اون ها هم ابسدین خبر ازش میاد پروژه جدید و بزرگ داره . حتی exile هم صحبت از یه پروژه جاه طلبانه کرده و بازی جدید نقش آفرینی پلی گراند هم فعلا نمایش نداشته و کاملا محتمل هست .
همچنین بازی SoD3 هم خیلی پتانسیل داره قشنگ می‌تونه یه نسخه واقعا عالی ازش در بیاد. من خیلی بهش امیدوارم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or