Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:
من هی میخوام این رو بگم و همش یادم می ره ، علی Turn10 خار داره آیا؟ :D سر 343 و پلی گراند متا بازی های 360 هم زدی براشون ولی برای ترن10 فقط برا این نسل رو زدی. :-<
______________
در مورد خرید استدیو جدید هم من دوست دارم اولین موردی که اعلام می کنن Asobo Studio باشه >:D< ، مورد بعدی هم یه استدیو ژاپنی ترجیحا.

اگه قصد خرید ip هم دارن یه لطفی کنن POP رو از دست ubi ملعون نجات بدن ^:)^
 
آخرین ویرایش:
حالا فارغ از این که فیل چی گفت دیشب یه چیزی خیلی جالبه، یه عده هنوز تو فاز 2013 موندن و هنوز منتظرن قضایای نسل 8 برای نسل 9 هم تکرار بشه که خب واقعا درک پایین اینها از اتفاقات رو نشون میده :D

2013 نحس ترین سال کاری Xbox در دنیای بازی بود و هر چند از همون سال شروع کرد به بازبینی اقدامات و سیاست‌هایی که میخواست در ادامه نسل در پیش بگیره ولی از همون 2014 مشخص بود دارن به چه سمت و سویی حرکت میکنن :D ولی خب یه عده ندیدن یا درک نکردن داستان از چه قرار هست :D

گام به گام هم رفتن جلو چون واقعا تو اون برهه زمانی نمیشد کار خاصی بکنن، استودیوها وضعیتش مشخص بود، بودجه Xbox وضعش مشخص بود و تو نرم افزار و OS و سرویس هم خیلی عقب بودن و مشکل داشتن، و مشخصا یه برنامه طولانی مدت رو در پیش گرفتن، فاز اول OS و زیرساخت‌های نرم افزاری، فاز دوم سخت افزار و فاز سوم هم بازی‌ها و استودیوها :D

دو تا فاز اول رو که خیلی خوب جلو بردن الان Xbox از نظر فیچر و نرم افزار خیلی بهتر و کامل شده، بهترین سخت افزار رو (از ضعیف‌ترین تا قوی‌ترین مدل) دارن ارائه میدن و فاز سوم که استودیوها و بازیها باشن هم از همون 2016-2017 استارتش رو زدن (که اسپنسر میگفت برنامه طول میکشه تا نتیجه بده ولی 3 سال دیگه نتایجش رو میبینید) و تو 2018 هم با خرید استودیوهای مختلف و توسعه اینها وارد یه فاز جدیدی شدن :D

حالا اونهایی که دو تا فاز اول رو ندیدن و درک نکردن و الان با معرفی XSX کلا دنبال جور کردن انواع و اقسام دلداری برای خودشون هستن تمام تمرکزشون رو گذاشتن روی اینکه بگن ایکس باکس بازی نداره و خب این هم دوامی نداره و نهایت تا 1-2 سال دیگه (یا شاید چند ماه دیگه :D) این خاکریز رو هم باید رها کنن برن دنبال شمردن گاتی و گرفتن تست سرعت SSD که احتمالا به تنها سرگرمیشون تبدیل بشه :D در حالی که ما در اون زمان داریم روی قوی‌ترین کنسول دنیا (XSX) و بهترین سرویس دنیا (XGPU) بازی‌ها BC رو با بالاترین کیفیت در کنار بهترین بازی‌های روز تجربه می‌کنیم :D

مایکروسافتِ الان با اون زمان اصلا قابل مقایسه نیست حقیقتا. این رو به وضوح میشد در مصاحبه اخیر فیل اسپنسر هم دید..

از مسخره کردن feature های اضافی و به درد نخور Xbox One در زمان معرفی مثل همون قضیه all in one بودنش توسط خود فیل اسپنسر بگیرید تا ساپورت حال حاضر و همه جانبه رؤسای مایکروسافت از برند اکس باکس که دیروز فیل اسپنسر صحبتش رو میکرد.

مهمتر از همه اینها اون اعتماد به نفس جالبی بود که فیل اسپنسر سعی داشت در طول مصاحبه به مخاطبانش القاء کنه و بگه که این سری قرار نیست اتفاقات فجیع سال 2013 اتفاق بیفته!

خلاصه که تا الان همه چیز خوب به نظر میرسه و امیدوارم تا انتها هم همینجوری باقی بمونه..
 
آخرین ویرایش:
وقتی داشت در مورد Xbox Publishing حرف میزد از پروژه‌های Tell Me Why و Ori صحبت کرد که تازه منتشر شده ولی هیچ اشاره‌ای به Asobo نکرد :D احتمالش هست دیگه پروژشون زیر مجموعه پابلیشینگ نباشه یا به عبارت دیگه خریده باشنشون :D اونها هم استودیو خوبی هستن هم تو فرانسه هستن و هم 2 تا تیم باید داشته باشن حداقل و میتونن روی IPهایی مثل کوانتم بریک، ReCore و ... هم کار کنن چون تو ساخت اینها هم تا یه حدی مشارکت داشتن از قبل :D

بعد وقتی راجب ژاپن و استودیوهای ژاپنی و خریدشون داشت صحبت میکرد فیل قهقه میزد :D اصلا عجیب بود حرکاتش :D

قربون دستت آسوبو خودش یه ip داره به اسم A Plague که recore و‌کوانتوم بریک رو میزاره تو جیبش :دی نمیدونم چه اصراریه ip های قدیمی رو بین این و اون تقسیم کنی :دی این نسخه دوم a palgue رو میتونن شوکیس گرافیکی کن برا نسل بعد :D
 
قربون دستت آسوبو خودش یه ip داره به اسم A Plague که recore و‌کوانتوم بریک رو میزاره تو جیبش :D نمیدونم چه اصراریه ip های قدیمی رو بین این و اون تقسیم کنی :D این نسخه دوم a palgue رو میتونن شوکیس گرافیکی کن برا نسل بعد :D

اون که سر جای خودش ولی یه ReCore با بودجه خوب و زیرساخت تکنیکی خوب رو اساسا پایه هستم و اسپنسر هم خیلی دوست داره این IP رو :دی واقعا یه حس و حال متفاوتی داره و لذت بردم ازش :دی کوانتم بریک حالا چیز خاصی نیست فقط داستانش خوب بود ولی ریکور گیم پلی خوبی داشت و میشه خیلی راحت ایده‌اش رو گسترش داد :دی

بعد جالبی صحبت دیشب این بود که باز راجب کرکداون 3 هم صحبت کرد :دی اگر نسخه 4ام رو هم ساختن تعجب نکنید خلاصه :دی اسپنسر خودش طرفداره :))
 
وقتی داشت در مورد Xbox Publishing حرف میزد از پروژه‌های Tell Me Why و Ori صحبت کرد که تازه منتشر شده ولی هیچ اشاره‌ای به Asobo نکرد :D احتمالش هست دیگه پروژشون زیر مجموعه پابلیشینگ نباشه یا به عبارت دیگه خریده باشنشون :D اونها هم استودیو خوبی هستن هم تو فرانسه هستن و هم 2 تا تیم باید داشته باشن حداقل و میتونن روی IPهایی مثل کوانتم بریک، ReCore و ... هم کار کنن چون تو ساخت اینها هم تا یه حدی مشارکت داشتن از قبل :D

بعد وقتی راجب ژاپن و استودیوهای ژاپنی و خریدشون داشت صحبت میکرد فیل قهقه میزد :D اصلا عجیب بود حرکاتش :D
Tell Me Why منتشر شد؟ عجیبه جایی ندیدمش :D ReCore اینا حرفشو نزن. واقعا خیلی ضعیف تر از اونی بود ک فکرشو میکردم.
 
بعد وقتی راجب ژاپن و استودیوهای ژاپنی و خریدشون داشت صحبت میکرد فیل قهقه میزد :D
خرید استودیو فایده نداره وقتی اعضای اصلی jump out کنن. بهترین کار درمورد ژآپن اینکه یه ادم با سابقه و معتبر رو مسئول کنن استودیو تاسیس کنه. بازم به صرفه نیست :D چون ژاپن کشور فوق الاده گرونی هست.
یه ReCore با بودجه خوب و زیرساخت تکنیکی خوب رو اساسا پایه هستم و اسپنسر هم خیلی دوست داره این IP رو :D
اسپنسر کرکدان رو هم دوست داشت :دی.
 
خرید استودیو فایده نداره وقتی اعضای اصلی jump out کنن. بهترین کار درمورد ژآپن اینکه یه ادم با سابقه و معتبر رو مسئول کنن استودیو تاسیس کنه. بازم به صرفه نیست :D چون ژاپن کشور فوق الاده گرونی هست.
دیگه قرار نیست کسی جامپ اوت کنه
فعلا که همه دارن jump in میکنن :D:p
ی کمپانی قوی مستقل با لاین آپ خودش اما تحت مالکیت تولید محتوا برای اکس باکس و pc که همین دو پلتفرومه بودنه دست رو برای خرید خیلی خوب باز میذاره
 
مهم ترین قسمتش اونجا بود که طرف خواست یک بیانیه قطعی راجب ScaleBound بدن که یا کنسل شده یا نه، فیل هم گفت که واقعا نه ما روش کار میکنیم نه امیدوارم پلاتینیوم روش کار کنه :(

پ.ن. دقت کنین دقیقه 54 اسپنسر میخواد initiative رو ارجاع بده و اشتباهی میگه نیکول سریع هم حرفشو تصحیح میکنه :دی ممکنه codename بازیشون باشه یا کاراکتر اصلی یا ... :دی
 
اون که سر جای خودش ولی یه ReCore با بودجه خوب و زیرساخت تکنیکی خوب رو اساسا پایه هستم و اسپنسر هم خیلی دوست داره این IP رو :D واقعا یه حس و حال متفاوتی داره و لذت بردم ازش :D کوانتم بریک حالا چیز خاصی نیست فقط داستانش خوب بود ولی ریکور گیم پلی خوبی داشت و میشه خیلی راحت ایده‌اش رو گسترش داد :D

بعد جالبی صحبت دیشب این بود که باز راجب کرکداون 3 هم صحبت کرد :D اگر نسخه 4ام رو هم ساختن تعجب نکنید خلاصه :D اسپنسر خودش طرفداره :))

ریکور اون تریلر پریمیرش واقعا نوید بخش یه بازی خوب بود ولی نمیدونم چی شد توی امتیازات گند زد. به کرکتر اصلی بازی نمیخورد اون نمره ها :دی اتفاقا گیم پلی کوانتوم بریک مشتی بود خدایی فقط اون سریالای بیخود و ایده مزخرف سم لیک گند زد بهش. یادم نمیره دی وان علاوه بر خود بازی نشیتم ۷۵ گیگ اپیزود ها رو از استور مایکرو دانلود کردم اخرش شد اون مزخرف.

آسوبو که خریدش قطعی نشده ولی اگر اتفاق بیفته مایکرو نسل بعد دو تا قهرمان قصه خانم جدید داره :دی سنیوآ HellBlade و آمیشیا A Plague :دی
 
Tell Me Why منتشر شد؟ عجیبه جایی ندیدمش :D ReCore اینا حرفشو نزن. واقعا خیلی ضعیف تر از اونی بود ک فکرشو میکردم.

نه منظورم Ori بود که تازه منتشر شده، TMW که نمیدونم اصلا تاریخ عرضه داره هنوز یا نه :D

ریکور اون تریلر پریمیرش واقعا نوید بخش یه بازی خوب بود ولی نمیدونم چی شد توی امتیازات گند زد. به کرکتر اصلی بازی نمیخورد اون نمره ها :D اتفاقا گیم پلی کوانتوم بریک مشتی بود خدایی فقط اون سریالای بیخود و ایده مزخرف سم لیک گند زد بهش. یادم نمیره دی وان علاوه بر خود بازی نشیتم ۷۵ گیگ اپیزود ها رو از استور مایکرو دانلود کردم اخرش شد اون مزخرف.

آسوبو که خریدش قطعی نشده ولی اگر اتفاق بیفته مایکرو نسل بعد دو تا قهرمان قصه خانم جدید داره :D سنیوآ HellBlade و آمیشیا A Plague :D

ریکور رو خیلی ها حتی نکردن برن تجربه کنن (صرفا بخاطر متا) ولی واقعا بازی خاصی بود :دی یسری کمبودها داشت البته و تو این بحثی نیست ولی یکی از بهترین (یا شاید بهترین) 3D Platformerهایی بود که تا الان دیدم یا بازی کردم یعنی از نظر کنترل و نوع حرکت و پازل‌های حرکتی که درست کرده بودن براش واقعا تجربه منحصربفردی بود روی ایکس باکس، طراحی هنری خوبی هم داشت (نه همه جاش البته) و موسیقی قشنگی هم داشت (البته همراه با باگ‌های مختص خودش) :دی

بیشتر اینها هم به نظرم برمیگرده به کوچیک بودن استودیو سازنده و کم بودن بودجه بازی و همینطور استفاده از Unity که خب اونقدر که باید پختگی UE4 رو نداشت (یا نداره) ولی در کل بعد از آپدیت آخرش (نسخه One Year Edition یا یه همچین چیزی) که منتشر کردن خیلی از باگ‌ها رفته بود و بازی لذت بخشتر شده بود :دی

کوانتم هم حقیقتش مشکل من بیشتر با خود لول دیزاین نه چندان جالب و مراحل کوتاه و غیر درگیر کننده بود، سیستم بازی با المان‌های زمان هم جالب بود ولی میتونست و باید خیلی کاملتر میبود دیگه یه تیمی مثل رمدی با این همه سال تجربه و بودجه و زمان کافی باید میتونست تو این قسمت‌ها حرفهای بیشتری برای گفتن داشته باشه که خب نشد :دی خود اون قسمت‌های سریالی هم باز به نظرم با کیفیت بودن اما با توجه به کوتاه بودن خود مراحل اکشن بازی و کم عمق بودنشون مزید بر علت شدن که بازی گیرایی لازم رو نداشته باشه :D

آسوبو هم احتمال زیاد خریدش قطعی بشه چون چندین ساله دارن با مایکرو همکاری میکنن و MSFS هم الان واقعا میتونه یه بازی بزرگ تلقی بشه برای مایکروسافت و خیلی خوب پروژه رو بردن جلو اصلا از تصور خارجه :دی من اول فکر میکردم دست T10 تو کار باشه بس که بازی زیبا و با جزئیات و حساب شده داره میره جلو ولی انگار کلا اشتباه میکردم :دی استودیو واقعا خوبی هستن و همون زمان که بحث MSFS هم نبود با دیدن دموی A Plague به دوستان گفتم که اینها ارزش خرید دارن واقعا :دی

الان یه 2-3 ماه داریم تا زمانی که مایکروسافت کامل دستش رو رو کنه که خب زیاد هم طولانی نیست دیگه :دی
 
Asobo و A44 رو واقعا دوست دارم تصاحب کنن ... اولی که بشدت از نظر فنی و هنری تو وضعیت خوبی قرار داره و دومی هم Ashen رو نهایت لذت رو بردم ازش رسما میتونن جاپای فرام سافتور بزارن ...

134880
اسپنسر یه جوری تایید کرد که دوست داره MechAssault رو هم تو نسل بعد ببینیم ... همین طور از Jordan Weisman و بازیهاش تعریف کرد ..
 
آخرین ویرایش:
بعید میدونم که مایکرو بره تو ژاپن استودیو بخره چون علاوه بر هزینه زیادی که باید انجام بده گزینه های زیادی هم وجود ندارن که بخوان خریده بشن احتمال میدم این ها حق ساخت یک مجموعه مهم ژاپنی رو بخرن و بدن یک استودیو ژاپنی کاربلد براشون بسازه
مایکرو حتی اگر یدونه استودیو دیگه هم نخره دستش پر هست به اندازه کافی و اگر همین استودیوها را تقویت کنه و به درستی مدیریت کنه قطعا نتایج درخشانی براش به همراه داره
 
  • Like
Reactions: g4mer and Tolkien
بعید میدونم که مایکرو بره تو ژاپن استودیو بخره چون علاوه بر هزینه زیادی که باید انجام بده گزینه های زیادی هم وجود ندارن که بخوان خریده بشن احتمال میدم این ها حق ساخت یک مجموعه مهم ژاپنی رو بخرن و بدن یک استودیو ژاپنی کاربلد براشون بسازه
مایکرو حتی اگر یدونه استودیو دیگه هم نخره دستش پر هست به اندازه کافی و اگر همین استودیوها را تقویت کنه و به درستی مدیریت کنه قطعا نتایج درخشانی براش به همراه داره

چند وقت پیش بود یکی از مایکرو داشت راجب ژاپن صحبت میکرد فکر میکنم همین اسپنسر بود و خیلی خوب هم صحبت میکرد. تو ژاپن میخوان برن سرمایه گذاری کنن واقعا و انرژی بذارن قطعا دنبال گسترش توان و استودیوهای خودشون هم هستن چون باید به بازیسازها و طرفدارهاشون ثابت کنن که قرار نیست مثل دوران وان کار کنن :D

از طرف دیگه هم کنسول همه برنامشون نیست، xCloud هم هست که میتونن روی گوشی‌های همراه باهاش مانور بدن و بازار خودشون رو بدست بیارن :دی از قضا ژاپن و کره جنوبی زیرساخت اینترنتی خوبی هم دارن و نسل بعد به واسطه این تغییرات انحصاری‌های ژاپنی کمتری روی PS5 میبینیم :دی شبیه همون کاری که نسل 7 با سونی انجام دادن :دی
 
بعید میدونم که مایکرو بره تو ژاپن استودیو بخره چون علاوه بر هزینه زیادی که باید انجام بده گزینه های زیادی هم وجود ندارن که بخوان خریده بشن احتمال میدم این ها حق ساخت یک مجموعه مهم ژاپنی رو بخرن و بدن یک استودیو ژاپنی کاربلد براشون بسازه
مایکرو حتی اگر یدونه استودیو دیگه هم نخره دستش پر هست به اندازه کافی و اگر همین استودیوها را تقویت کنه و به درستی مدیریت کنه قطعا نتایج درخشانی براش به همراه داره
خودشون تایید کردن بدنبال یه استودیو آسیایی هستن ( نه حالا ژاپنی باشه) ... ولی به نظرم باید به بازی سازهای ژاپنی پر و بال بدن ... چون چه بخواهیم چه نه بازیهای ژاپنی بشدت تاثیرگذاز هستن اینو موفقیت سونی و نینتندو نشون داده
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or