Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:

The Fade

Winds Howling
کاربر سایت
Jul 6, 2011
1,434
نام
David
سرمایه گذاری تو بازار ژاپن، به عنوان یه کمپانی غربی، بسیار ریسکی و نامحتمله. یه مثال غیر گیمی می زنم اما کاملاً خوانایی داره با شرایط فعلی مایکرو.
برند NXT، زیر مجموعه WWE، قصد داشت بعد از UK، توی ژاپن هم یه شعبه بزنه و رسلرهای ژاپنی رو استخدام کنه برای رقابت با New Japan که یه کمپانی موفق تو زمینه کشتی کجه. نمی تونستند همین طوری اقدام کنند، باید یه پروموشن مستقل رو می خریدند تا حداقل یه هوم بیسی برای شروع داشته باشند. از قضا یه پروموشن رو هم پیدا می کنند برای خرید ولی پروموشنه حاضر میشه به یکی کمپانی کوچیک تر به نام NOAH فروخته بشه (که ژاپنیه) اما به یه کمپانی آمریکایی نه. جالبه پیشنهاد آمریکایی ها بهتر بوده. این داستان دو ساله داره تکرار میشه. منبع

مایکرو هم چنین چالشی رو پیش روش داره. اولویت اول تا صد ژاپنی ها همکاری بین خودشونه. جالب تر اینکه پلانتیوم برای پروژه بعدی اش هم دنبال منابع بوده و با مایکرو به نتیجه نرسیدند.
دنیل احمد:
They were looking for funding so were talking to a lot of companies last year, yeh.

من خوش بین نیستم به حضور مایکرو توی ژاپن. فقط در نهایت بتونند از انحصاری بودن خودجوش خیلی از عناوین ژاپنی برای نینتندو و سونی جلوگیری کنند. واقعاً مسئله برای ژاپنی ها فرهنگیه.
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,259
نام
محمد
اینا کلا میخوان مستقل باشن، چند وقت پیش هم خبرش اومد برای اینکه بتونن بازی هاشون رو خودشون نشر بدن، از Tencent وام گرفته بودن!

البته اینقدر رابطه اشون شکر ابه با مایکرو واقعا بعید بود همچین چیزی اتفاق بیوفته.
 
  • Like
Reactions: noctis-sm3

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
سرمایه گذاری تو بازار ژاپن، به عنوان یه کمپانی غربی، بسیار ریسکی و نامحتمله. یه مثال غیر گیمی می زنم اما کاملاً خوانایی داره با شرایط فعلی مایکرو.
برند NXT، زیر مجموعه WWE، قصد داشت بعد از UK، توی ژاپن هم یه شعبه بزنه و رسلرهای ژاپنی رو استخدام کنه برای رقابت با New Japan که یه کمپانی موفق تو زمینه کشتی کجه. نمی تونستند همین طوری اقدام کنند، باید یه پروموشن مستقل رو می خریدند تا حداقل یه هوم بیسی برای شروع داشته باشند. از قضا یه پروموشن رو هم پیدا می کنند برای خرید ولی پروموشنه حاضر میشه به یکی کمپانی کوچیک تر به نام NOAH فروخته بشه (که ژاپنیه) اما به یه کمپانی آمریکایی نه. جالبه پیشنهاد آمریکایی ها بهتر بوده. این داستان دو ساله داره تکرار میشه. منبع

مایکرو هم چنین چالشی رو پیش روش داره. اولویت اول تا صد ژاپنی ها همکاری بین خودشونه. جالب تر اینکه پلانتیوم برای پروژه بعدی اش هم دنبال منابع بوده و با مایکرو به نتیجه نرسیدند.
دنیل احمد:


من خوش بین نیستم به حضور مایکرو توی ژاپن. فقط در نهایت بتونند از انحصاری بودن خودجوش خیلی از عناوین ژاپنی برای نینتندو و سونی جلوگیری کنند. واقعاً مسئله برای ژاپنی ها فرهنگیه.

یک از بچه ها تو تاپیک گوتی حرف جالبی زد که از سه تا بیگ وینر امسال (رتبه یک تا سه) هر سه از بازیسازهای ژاپنی هستند! ژاپنی ها بعد از اون دوره انحرافشون از جریان اصلی (که یوشیدا هم بهش اشاره کرده بود) عجیب برگشتن روی غلطک و به نظرم با تمام ضرر و زیان ها مایکروسافت نیازه داره حداقل اونجا یک هوم بیس اساسی داشته باشه (اسپنسر گفته یک دفتر داریم تو ژاپن ولی اونقدر کوچیکه نمیشه روش حساب باز کرد) تا به قول شما حداقل از انحصاری شدن خودجوش یکسری بازیهای تاپ آینده ژاپنی جلوگیری بشه

هرچند فعالیت های اخیر این چند وقت اخیر مایکروسافت فراتر از این بوده و رابطه خوبی با ژاپنی ها برقرار کرده
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
مطمعنا
یک از بچه ها تو تاپیک گوتی حرف جالبی زد که از سه تا بیگ وینر امسال (رتبه یک تا سه) هر سه از بازیسازهای ژاپنی هستند! ژاپنی ها بعد از اون دوره انحرافشون از جریان اصلی (که یوشیدا هم بهش اشاره کرده بود) عجیب برگشتن روی غلطک و به نظرم با تمام ضرر و زیان ها مایکروسافت نیازه داره حداقل اونجا یک هوم بیس اساسی داشته باشه (اسپنسر گفته یک دفتر داریم تو ژاپن ولی اونقدر کوچیکه نمیشه روش حساب باز کرد) تا به قول شما حداقل از انحصاری شدن خودجوش یکسری بازیهای تاپ آینده ژاپنی جلوگیری بشه

هرچند فعالیت های اخیر این چند وقت اخیر مایکروسافت فراتر از این بوده و رابطه خوبی با ژاپنی ها برقرار کرده
درسته
مطمعنا یکی از سورپرایزا و خبرای بزرگ ماکروسافت E3 امسال بحث فعالیت تو ژاپن هست و بالاخره بعد قرن ها خدا بخاد میخان جدی تر و اصولی تر بازار ژاپن رو ببینن و بحث نرم افزار و تولید محتوای فرست پارتی ژاپنی مثل استدیو mistwalker قرار از نو احیا بشه(هرچند ساکاگوچی بعیده دیگه تو این مسیر قدم بر داره) منظورم اینه بشکل مشابه با استدیویی متوسط ب بالا شروع ب تولید محتوای فرست پارتی و همکاری با استدیوهای دیگه برای تولید محتوای انحصاری داشته باشن
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
سرمایه گذاری تو بازار ژاپن، به عنوان یه کمپانی غربی، بسیار ریسکی و نامحتمله. یه مثال غیر گیمی می زنم اما کاملاً خوانایی داره با شرایط فعلی مایکرو.
برند NXT، زیر مجموعه WWE، قصد داشت بعد از UK، توی ژاپن هم یه شعبه بزنه و رسلرهای ژاپنی رو استخدام کنه برای رقابت با New Japan که یه کمپانی موفق تو زمینه کشتی کجه. نمی تونستند همین طوری اقدام کنند، باید یه پروموشن مستقل رو می خریدند تا حداقل یه هوم بیسی برای شروع داشته باشند. از قضا یه پروموشن رو هم پیدا می کنند برای خرید ولی پروموشنه حاضر میشه به یکی کمپانی کوچیک تر به نام NOAH فروخته بشه (که ژاپنیه) اما به یه کمپانی آمریکایی نه. جالبه پیشنهاد آمریکایی ها بهتر بوده. این داستان دو ساله داره تکرار میشه. منبع

مایکرو هم چنین چالشی رو پیش روش داره. اولویت اول تا صد ژاپنی ها همکاری بین خودشونه. جالب تر اینکه پلانتیوم برای پروژه بعدی اش هم دنبال منابع بوده و با مایکرو به نتیجه نرسیدند.
دنیل احمد:


من خوش بین نیستم به حضور مایکرو توی ژاپن. فقط در نهایت بتونند از انحصاری بودن خودجوش خیلی از عناوین ژاپنی برای نینتندو و سونی جلوگیری کنند. واقعاً مسئله برای ژاپنی ها فرهنگیه.
سرمایه گذاری در ژاپن و استودیو های ژاپنی، هدفش صرفا خود بازار ژاپن نیست.
بازی های ژاپنی کلا یه بیس طرفداری بزرگی در همه جای دنیا دارن. فاینل فنتزی مگه الان فقط در ژاپن طرفدار داره؟ همه جای دنیا محبوبه.
سرمایه گذاری در ژاپن برای جلب نظر خیل عظیم طرفدارای بازی های ژاپنیه که 20 ساله مایکروسافت رسما کوچکترین اهمیتی بهشون نداده و دودستی تقدیم نینتندو و سونی کردتتشون و الان میخواد جبران کنه کم کاری هاشو. خیلیم کار درستیه.
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
سرمایه گذاری در ژاپن و استودیو های ژاپنی، هدفش صرفا خود بازار ژاپن نیست.
بازی های ژاپنی کلا یه بیس طرفداری بزرگی در همه جای دنیا دارن. فاینل فنتزی مگه الان فقط در ژاپن طرفدار داره؟ همه جای دنیا محبوبه.
سرمایه گذاری در ژاپن برای جلب نظر خیل عظیم طرفدارای بازی های ژاپنیه که 20 ساله مایکروسافت رسما کوچکترین اهمیتی بهشون نداده و دودستی تقدیم نینتندو و سونی کردتتشون و الان میخواد جبران کنه کم کاری هاشو. خیلیم کار درستیه.
بهترین راه کار با شرایط افتضاح ماکرو تو ژاپن دس گذاشتن رو بازی های اکشن و غرب پسند هم هست که اگر مثل نسل هفت تو بازار ژاپن نفروخت تو بازار امریکا و اروپا بفروشه مث dead rising و lost planet که کپکام هم بهترین و بزرگترین خرید میتونه باش اما توجیه بالایی نداره :D
شاید ماکرو با خرید ی کمپانی بزرگ و تولید محتوی رو سویچ مشکلی نداشته باش و مولتی عرضه کنه اما با فروش رو کنسولps5 و تاثیر انحصاری شدنش و افت فروش بزرگی که داره طبعا نمیتونه خرید همچین کمپانی بزرگی رو ممکن بکنه!
البته هدف ماکرو کمپانی بزرگی مثل کپکام شاید نباش اما ی همچین کمپانی با همچین ip فقط میتونه جواب گوی معضلات خاص ماکرو تو رویه رشد و درامد زاییش و توجیه اقتصادی رو داشته باش
 
  • Like
Reactions: mobin.hb96

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
برد سمز هم تایید کرد که مایکروسافت قصد خرید پلانتینیوم گیمز رو داشته ک مذاکرات به بن بست خورده
Rumour: Microsoft wanted to buy Platinum Games
شونصد دفه سونی قصد خرید insomatic رو داشت اما تد پرایس میگفت اساس شرکت ما بر مستقل بودن و خلاقیت هست و دوس داریم هرچیزی ک دوس داریم رو بسازیم نه بازی سفارشی اما با موفقیت و فروش فوق العاده spiderman میبینیم که همچی عوض شد بعد از ۲۵ سال بالاخره فرست پارتی شدن
حالا اوضاع پلاتینیوم و ماکرو اصلا خوب نیست و بعد از فشار ماکروسافت برای ساخت scalebound ک میخاستن و عملی شدنش نشون داد اخرش چ اتفاقی میوفته اگر قرار باش با فرمون ماکرو پیش برن!!!
شاید ماکروسافت با تجربه تر و حرفه ای تر شده باش اما بشخصه انقدر platinium برام با ارزش که حاضرم هیچ وقت رو کنسول محبوبم بازیاشو نداشته باشم اما همچنان پر قدرت به روند ساخت بازی های فوق العادش ادامه بده و رو سویچ یاps بازی هاشونو تجربه کنم یا اینکه ماکروسافت انقدر موفق و پخته عمل کنه که همینطور که نخبه های فوق العاده ای رو جذب کرده مثل duble fine و inixile و obsidian وninja و playgrounds و initative که خروجی کارشون رو باید با مشارکت ماکرو دید که امیدوارم بهترین هارو شاهد باشیم که نه فقط پلات هر استدیو موفق دیگه ای به لطف مدیریت قوی و سرمایه قوی خودشون با تمایل بالا بیان زیر چتر ماکرو واقعا حیف الان Remedy با این شناسنامه و سابقه همکاری زیر چتر ماکرو نیاد یا moon هم همینطور امیدوارم اول ماکرو خودشو تو نسل بعد ثابت بکنه بعدش میبینیم موج خرید استدیوها چقدر بیشتر و قوی تر میشه چون ماکرو برای خرید استدیو محدودیت هزینه نداره :D
 

Refill

کاربر سایت
Jul 11, 2008
4,229
نام
سروش
اینا کلا میخوان مستقل باشن، چند وقت پیش هم خبرش اومد برای اینکه بتونن بازی هاشون رو خودشون نشر بدن، از Tencent وام گرفته بودن!

البته اینقدر رابطه اشون شکر ابه با مایکرو واقعا بعید بود همچین چیزی اتفاق بیوفته.

پلاتینیوم واقعا گزینه خوبی بود برای مایکروسافت اگه میخواست یه استودیو ژاپنی خریداری کنه چون علاوه بر ژاپن بازیهاشون تو غرب هم طرفدارای زیادی داره درسته همکاریشون با بازی scalebound خوب پیش نرفت اما فکر نمیکنم رابطشون شکر اب باشه چون خود پلاتینیوم قبول کردن مقصر بودن تو شکست این پروژه .
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
پلاتینیوم واقعا گزینه خوبی بود برای مایکروسافت اگه میخواست یه استودیو ژاپنی خریداری کنه چون علاوه بر ژاپن بازیهاشون تو غرب هم طرفدارای زیادی داره درسته همکاریشون با بازی scalebound خوب پیش نرفت اما فکر نمیکنم رابطشون شکر اب باشه چون خود پلاتینیوم قبول کردن مقصر بودن تو شکست این پروژه .

دست برنمی دارید از سر PG* شما نه :D
تا وقتی تنسنت پشتشه پرونده استدیو بسته است
احتمالا جلوتر بعد از Bayo3 و BF پروسه کاری شون بیشتر از این مولتی پلتفرم شه حتی
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,259
نام
محمد
پلاتینیوم واقعا گزینه خوبی بود برای مایکروسافت اگه میخواست یه استودیو ژاپنی خریداری کنه چون علاوه بر ژاپن بازیهاشون تو غرب هم طرفدارای زیادی داره درسته همکاریشون با بازی scalebound خوب پیش نرفت اما فکر نمیکنم رابطشون شکر اب باشه چون خود پلاتینیوم قبول کردن مقصر بودن تو شکست این پروژه .
مشکل اینجاست بازیای پلاتینیوم اونقدر عجیب هستن بازم Target Audience اش زیاد با چیزی که سیاست های مایکرو و حتی سونی هست نمیخونه.
مثلا با روزگار الان اصلا باور ندارم مایکروسافت حتی گرین لایت بازیی مثل بایونتا 4 رو باالفرض هرگز بده.
هم صدای یک عده مخالف در میاد و هم اینکه مدیرانشون با دید نه چندان خوبی نسبت همچین سبک بازی هایی دارن.
اونقدرا هم فروش بزرگی قرار نیست داشته باشن که راضی بشن.

تنها شرکتی که باهاشون کنار اومده نینتندو اهه که خودش هم عجیبه و هم جالب...
با این حال بازی مثل همین Wonderful 101 ساختن که خود نینتندو هم علاقه ایی حتی به پورت به کنسولش هم نداره در حالی که خود کامیا و مسئول های استدیو به قدری علاقه داشتن که رفتن به احتمال زیاد IP اش رو از خود نینتندو خریدن.


اتفاقا نخیر هیچوقت قطعی خبری نشد ولی با توجه به چیزایی که از پشت صحنه شنیده میشه پیکان تقصیر اتفاقا سمت خود مایکرو بوده.

ارتباطات نه چندان خوب با تیم سازنده طوری که حتی تهیه کننده بازی هم کلافه شده بود، اختلافات بین که پلاتینیوم و مایکروسافت با دیدی که از بازی داشتن مثل بخش مولتی پیلر اش که کاملا به استایل پلاتینیوم نمیخورد و... مخصوصا خود شخص کامیا که کم مونده بود مایکروسافت رو به فحش بکشه، اخرشم بعد کنسل شدن پروژه یک چند ماه کلا برای استراحت برای روح و روانش رفت:D
اگه این وسط کسی ضرر کرده باشه مطمئنن خود پلاتینیومه... هم چند سال وقت نیرو هاش سر اثری شد که هیچ بازده مالی نداشت و همین باعث شد بخاطر این موضوع اینقدر ضرر مالی بهشون تحمیل شه که با خیلی خوش شانسی بازی یوکو تارو سه ماه بعد این موضوع از لحاظ مالی نجاتشون بده.

در فرهنگ ژاپن هم خیلی به اعتماد اهمیت میدن، مطمئنن کاری که مایکروسافت کرده نه تنها روی رابطه اش با پلاتینیوم تاثیر میگذاره حتی روی رابطه و اعتماد بقیه سازنده های ژاپنی هم تاثیر گذاشته که چندان اعتمادی بهشون نداشته باشن.

در هر صورت.... در حال حاضر، مسیری که الان پلاتینیوم میره مستقل شدن، مولتی پلتفرم و ناشر بازیاش شدنه و از الان پشتیبانی مالی خودشون تامین کردن.
بعید میدونم اگه موفق بشن تغییری در این مسیر بدن.
 
  • Like
Reactions: g4mer and Z-fan

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,261
نام
مهرداد
اتفاقا نخیر هیچوقت قطعی خبری نشد ولی با توجه به چیزایی که از پشت صحنه شنیده میشه پیکان تقصیر اتفاقا سمت خود مایکرو بوده.
من خبر موثق دارم از این بخش که کامیا گند زده بود تو اسکرام و پروژه.
کلی از اسکرام هایی که با مایکرو داشتن رو یک طرفه لغو میکرد یا خودش نمی رفت، پیشرفت پروژه خیلی خیلی کند بود. مایکرو هم چند بار تاریخ عرضه رو عقب میندازه اما باز هم دید فایده نداره و کلا پروژه رو کنسل کرد.
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
من خبر موثق دارم از این بخش که کامیا گند زده بود تو اسکرام و پروژه.
کلی از اسکرام هایی که با مایکرو داشتن رو یک طرفه لغو میکرد یا خودش نمی رفت، پیشرفت پروژه خیلی خیلی کند بود. مایکرو هم چند بار تاریخ عرضه رو عقب میندازه اما باز هم دید فایده نداره و کلا پروژه رو کنسل کرد.
این دیگه بدتر از روند ساخت tlg که نمیشد کلی سونی تحت فشار بود حتی انقدر طول کشید از 2007 تا 2014 فک کنم رلیز شد ک خدا میدونه چند بار ریبوت شد و اما کنسل نشد و اخرشم فک کنم پایین ترین متا تو کارنامه استدیو شد اما کنسل نشد
کاش ماکرو تحت هر شرایطی کنسلش نمیکرد دیگه کمتر از C3 که نمیشد
البته ای کاش این تصمیم از طرف هم سازنده و هم ناشر گرفته میشد تا اگه پارسال هم بازی با متای حوالی ۸ هم عرضه میشد برای شماره دوم کلی جای پیشرفت و اصلاح بود و تو بیابون خالی انحصاریا حرفی برای گفتن باقی میموند
 
  • Like
Reactions: Cj_sa

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
دست برنمی دارید از سر PG* شما نه :D
تا وقتی تنسنت پشتشه پرونده استدیو بسته است
احتمالا جلوتر بعد از Bayo3 و BF پروسه کاری شون بیشتر از این مولتی پلتفرم شه حتی
اینا حتی ممکنه دست به دامن کیک استارتر بشن ولی دیگه سمت مایکرو نرن.... ولی به نظرم اگ سونی یا نینتندو به اینا پیشنهاد بدن اینا نه نگن ......

این دیگه بدتر از روند ساخت tlg که نمیشد کلی سونی تحت فشار بود حتی انقدر طول کشید از 2007 تا 2014 فک کنم رلیز شد ک خدا میدونه چند بار ریبوت شد و اما کنسل نشد و اخرشم فک کنم پایین ترین متا تو کارنامه استدیو شد اما کنسل نشد
کاش ماکرو تحت هر شرایطی کنسلش نمیکرد دیگه کمتر از C3 که نمیشد
البته ای کاش این تصمیم از طرف هم سازنده و هم ناشر گرفته میشد تا اگه پارسال هم بازی با متای حوالی ۸ هم عرضه میشد برای شماره دوم کلی جای پیشرفت و اصلاح بود و تو بیابون خالی انحصاریا حرفی برای گفتن باقی میموند

داشتم به همین فکر میکردم که چرا مایکرو برای استاد کامیا صبر نکرد ولی عوضش به این سومو دیجیتال لعنتی انقدر وقت داد...
 
  • Like
Reactions: g4mer

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر