Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:
بنظرم e3 امسال ماکرو خاطر انگیز ترین e3 عمرم میشه!! با اینهمه استدیویی که دارن رو نسل بعد کار میکنن و از سمتی چه تیم سخت افزاری و استدیوهای بازی تو بهترین شرایط تاریخ اکس باکس قرار دارن خدا میدونه چ نمایشای خفنی میتونیم داشته باشیم :Drooling:
البته اگه نمایش ps5 و رونمایی های خفنش خیلی شرایط رو تحت شعاع قرار نده :D
 
128025

موسس نینجا تئوری: پروژه‌ی Dreadnought می‌تواند مفهوم سرگرمی را دوباره تعریف کند
آقای تامیم انتونیادز (Tameem Antoniades)، موسس و طراح ارشد استودیوی نینجا تئوری (Ninja Theory)، اخیرا با مجله‌ی GQ مصاحبه کرده و در این مصاحبه به صحبت درباره‌ی پروژه‌ای مرموز تحت عنوان Project Dreadnought پرداخته است. در طول این مصاحبه، آقای انتونیادز بیان کرده است که این پروژه قابلیت «تعریف دوباره‌ی مفهوم سرگرمی» را دارد:



این پروژه قرار است مفهوم سرگرمی و یا حتی واقعیت را دوباره تعریف کند. این پروژه قرار است یک رابط جدید و یا حتی آخرین رابط جدید باشد؛ چرا که شما بیش از این نمی‌توانید به واقعیت نزدیک شوید.
من این کار را به طور حتم انجام خواهم داد و بعد از آن، احتمالا بازنشسته می‌شوم.
به طور حتم، این یک برنامه و ایده‌ی بسیار جاه‌طلبانه از سوی استودیوی نینجا تئوری برای دنیای واقعیت مجازی است. البته این موضوع نشان می‌دهد که شرکت مایکروسافت لزوما مشکلی با این حوزه از صنعت بازی‌های ویدئویی ندارد.

علاوه بر این پروژه، استودیوی نینجا تئوری در حال حاضر با دانشگاه کمبریج برروی پروژه‌ای تحت عنوان The Insight Project همکاری می‌کند که قرار است راهی جدید برای درمان و یا مطالعه‌ی بیماری‌های روحی و روانی را در اختیار پزشکان و بیماران قرار دهد.

ایده‌ی اصلی این است که بتوانیم تا حد ممکن به واقعیت نزدیک شویم تا محیطی ایجاد شود که دقیقا همانند یک محیط واقعی است. من فکر می‌کنم این حوزه‌ای است که در حال حاضر ما در آن پیشرو هستیم. ما می‌توانیم میلیون‌ها پوند برروی این پروژه هزینه کرده و بهترین ابزار ممکن، چیزی ورای آن‌چه که دانشمندان پیش از این دیده‌اند، را خلق کنیم.
آقای انتونیادز در سال ۲۰۱۸ استودیوی نینجا تئوری را در ازای مبلغی نامشخص به شرکت مایکروسافت فروخت. بدون شک، موفقیت بالای عنوان زیبا و تحسین شده‌ی Hellblade: Senua’s Sacrifice تاثیر زیادی در این تصمیم شرکت مایکروسافت داشته است. آقای انتونیادز در بخشی از صحبت‌های خود به تجربه‌ی ساخت این بازی نیز اشاره کرده است:

من تقریبا آماده بودم که برای همیشه تسلیم شوم ولی با خودم فکر کردم که یک بار دیگر این کار را امتحان کنم. به همین دلیل، یک تیم کوچک تشکیل داده و بازی Hellblade را ساختم.
من تمام احساستم را در طول روند ساخت بازی سرکوب کردم. کار کردن برروی این پروژه برای من بسیار طاقت‌فرسا بود. علاوه بر این، این ایده در ذهن من خطور کرد که این نتیجه‌ی تنها Senua و شخصیت او نیست؛ بلکه این مجموعه‌ای از ورودی‌های افراد مختلف براساس تجربیات شخصی آن‌ها است و این موضوع بسیار ناراحت کننده بود.
استودیوی نینجا تئوری در حال حاضر برروی دومین نسخه از سری Hellblade برای رایانه‌های شخصی و کنسول نسل بعدی شرکت مایکروسافت کار می‌کند. علاوه بر این، بازی جدید آن‌ها، Bleeding Edge، قرار است در تاریخ ۵ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۹ (۲۴ مارس سال ۲۰۲۰ میلادی) برای پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول اکس‌باکس وان منتشر شود.
منبع گیمفا
 
گفتن ماکرو میخواد یک بازی ابرقهرمانی با محوریت سوپرمن بده انحصاری بهترین کار دارن میکنن بازار دارن درست درک میکنن این بازار الان تشنه ابرقهرمانیه مخصوصا بعد اسپایدرمن مارول ماکرو نیاز داره البته اگه بتونم چیز درست درمونی بدن اونم از سوپرمن که سخته
 
آخرین ویرایش:
گفتن ماکرو میخواد یک بازی ابرقهرمانی با محوریت سوپرمن بده انحصاری بهترین کار دارن میکنن بازار دارن درست درک میکنن این بازار الان تشنه ابرقهرمانیه مخصوصا بعد اسپایدرمن مارول ماکرو نیاز داره البته اگه بتونم چیز درست درمونی بدن اونم از سوپرمن که سخته
بدترین اتفاق ممکن هست
مایکروسافت خودش یکی از ایکونیک ترین قهرمان های صنعت گیم رو داره یعنی مستر چیف، سالها بعد یک قهرمان نمادین دیگه ساخت مارکوس فنیکس و جزئه محبوبترین هاست

چرا باید بره سراغ قهرمانهای کمیکی که از یک مدیوم دیگه امدند؟ در حالی که پتانسیل بی نهایت ساخت قهرمان ارژینال وجود داره

اینکه سونی بعده از 25 سال فعالیت پرفروشترین بازی تاریخ ش شده یک قهرمان اقتباسی از دنیای کمیک ها (که اونم به لطف MCU هست) دلیلی نیست مایکروسافت هم دنباله روی این مسیر اشتباه بشه. مایکروسافت و نینتندو پیش تر ثابت کردند نیازی به سوپرهیرو ها برای تبدیل به پرفروشترین در ویدیو گیم نیست
 
اقا داستان چیه پروژه چهارمشونه؟؟؟؟!!! :D
اقا واقعا اینا چخبرشونه؟؟!!
نه عزیزم این موسس استدیو بوده که بعد از فروش استدیو به مایکرو از تیم جدا میشه.
این پروژه هم همون طور که خوندی مربوط به دانشگاه و خودش هست.
 
  • Like
Reactions: g4mer
بدترین اتفاق ممکن هست
مایکروسافت خودش یکی از ایکونیک ترین قهرمان های صنعت گیم رو داره یعنی مستر چیف، سالها بعد یک قهرمان نمادین دیگه ساخت مارکوس فنیکس و جزئه محبوبترین هاست

چرا باید بره سراغ قهرمانهای کمیکی که از یک مدیوم دیگه امدند؟ در حالی که پتانسیل بی نهایت ساخت قهرمان ارژینال وجود داره

اینکه سونی بعده از 25 سال فعالیت پرفروشترین بازی تاریخ ش شده یک قهرمان اقتباسی از دنیای کمیک ها (که اونم به لطف MCU هست) دلیلی نیست مایکروسافت هم دنباله روی این مسیر اشتباه بشه. مایکروسافت و نینتندو پیش تر ثابت کردند نیازی به سوپرهیرو ها برای تبدیل به پرفروشترین در ویدیو گیم نیست
سلام
مسیرشون درست بوده :D یکی از دلایل اینکه ip اسپایدرمن برای سونی پرفروش شده اینه که قهرمان های دنیای کمیک شناخته شده تر و عامه تر هستن. اینکه سونی اومده یک قهرمان غیراورجینال و محبوب کمیکی رو انحصاری کرده اینه که طرفدارهای بیشتری رو جذب کنه و ازونجایی که کیفیت بازی هم خوب بود به لطف mcu برای خود پلی استیشن هم تبلیغ شد. میخوام بگم صرفا بد نیست اگه مایکروسافت هم بیاد یکی از سوپرهیروهای کمیکی رو انحصاری کنه هم تبلیغی برای خود کنسوله هم اینکه اگه واقعا بازیه خوب از در بیاد مخاطب های زیادی رو جذب میکنه.
بین سوپرهیروهای کمیکی سوپرمن محبوبه ولی توی گیم پلی با توجه به قدرت هایی که داره سخت میشه خوب درش اورد و من کلا نظرم نیست که اگه بخوان یه همچون حرکتی بزنن بخوان برن سمت سوپرمن.
 
بدترین اتفاق ممکن هست
مایکروسافت خودش یکی از ایکونیک ترین قهرمان های صنعت گیم رو داره یعنی مستر چیف، سالها بعد یک قهرمان نمادین دیگه ساخت مارکوس فنیکس و جزئه محبوبترین هاست

چرا باید بره سراغ قهرمانهای کمیکی که از یک مدیوم دیگه امدند؟ در حالی که پتانسیل بی نهایت ساخت قهرمان ارژینال وجود داره

اینکه سونی بعده از 25 سال فعالیت پرفروشترین بازی تاریخ ش شده یک قهرمان اقتباسی از دنیای کمیک ها (که اونم به لطف MCU هست) دلیلی نیست مایکروسافت هم دنباله روی این مسیر اشتباه بشه. مایکروسافت و نینتندو پیش تر ثابت کردند نیازی به سوپرهیرو ها برای تبدیل به پرفروشترین در ویدیو گیم نیست
موافقم...بنظرم مایکرو استدیویی نداره که بتونه از پس یه بازی ابرقهرمانی و عظیم بربیاد...اگر هم بره سراغ استدیوهای ثردپارتی معلوم نیست چی از آب دربیاد چون میشه گفت فقط دو سه تا استدیو داریم که خودشونو توی این زمینه ثابت کردن. ساختن بازی ابرقهرمانی کار هر استدیویی نیست...همین Avengers که Crystal Dynamics داره می‌سازه خیلی معمولی به نظر می‌رسه و خیلیا ازش ناامید شدن و فکر هم نمیکنم در نهایت بازی قابل توجهی از آب دربیاد.
بنظر منم اولویت اول مایکروسافت باید برگردوندن مستر چیف به جایگاه قبلیش باشه.
 
سلام
مسیرشون درست بوده :D یکی از دلایل اینکه ip اسپایدرمن برای سونی پرفروش شده اینه که قهرمان های دنیای کمیک شناخته شده تر و عامه تر هستن. اینکه سونی اومده یک قهرمان غیراورجینال و محبوب کمیکی رو انحصاری کرده اینه که طرفدارهای بیشتری رو جذب کنه و ازونجایی که کیفیت بازی هم خوب بود به لطف mcu برای خود پلی استیشن هم تبلیغ شد. میخوام بگم صرفا بد نیست اگه مایکروسافت هم بیاد یکی از سوپرهیروهای کمیکی رو انحصاری کنه هم تبلیغی برای خود کنسوله هم اینکه اگه واقعا بازیه خوب از در بیاد مخاطب های زیادی رو جذب میکنه.
بین سوپرهیروهای کمیکی سوپرمن محبوبه ولی توی گیم پلی با توجه به قدرت هایی که داره سخت میشه خوب درش اورد و من کلا نظرم نیست که اگه بخوان یه همچون حرکتی بزنن بخوان برن سمت سوپرمن.
دقیقا اتفاقا سوپیر هیرو شناخته شده معیار خوبی هست اونم تازه این ابرقهرمان ها میتونن هر سنی از مخاطب جذب کنند از بچه ۶ ساله تا ۵۰ ساله اتفاقا برای بهبود فروش و شناخته تر شدن ،Xbox X مفید هست این حرکت
 
  • Like
Reactions: stanley
نه عزیزم این موسس استدیو بوده که بعد از فروش استدیو به مایکرو از تیم جدا میشه.
این پروژه هم همون طور که خوندی مربوط به دانشگاه و خودش هست.
Tameem Antoniades موسس و Creative Director نینجا تئوری هست و هنوز هم تو استودیو هست و جدا نشده.
این مصاحبه هم برای چندین ماه پیش هست و Project MARA دقیقا پروژه ای هست که در موردش تو همون مصاحبه صحبت کرده بود و پروژه چهارمی در کار نیست.
 
بدترین اتفاق ممکن هست
مایکروسافت خودش یکی از ایکونیک ترین قهرمان های صنعت گیم رو داره یعنی مستر چیف، سالها بعد یک قهرمان نمادین دیگه ساخت مارکوس فنیکس و جزئه محبوبترین هاست

چرا باید بره سراغ قهرمانهای کمیکی که از یک مدیوم دیگه امدند؟ در حالی که پتانسیل بی نهایت ساخت قهرمان ارژینال وجود داره

اینکه سونی بعده از 25 سال فعالیت پرفروشترین بازی تاریخ ش شده یک قهرمان اقتباسی از دنیای کمیک ها (که اونم به لطف MCU هست) دلیلی نیست مایکروسافت هم دنباله روی این مسیر اشتباه بشه. مایکروسافت و نینتندو پیش تر ثابت کردند نیازی به سوپرهیرو ها برای تبدیل به پرفروشترین در ویدیو گیم نیست
خواهشا از دیوار نینتندو بالا نرید. کمتر شرکتی مثل نینتندو میتونه شخصیت های اوریجینال به محبوبیت ابر قهرمانا بسازه تازه خود نینتندو هم جدیدا خیلی توی این زمینه موفق نبوده و بیشتر شخصیتهای قدیمیشو داره به خوبی به روز رسانی میکنه. مایکروسافت هم بهتره قبل از اینکه یه سری شخصیت دیگه رو بدنام کنه اول یه فکری یه حال محبوبیت از دست رفته همون هیلو و گیرز بکنه.به قول دوستمون کار هرکسی نیست بازی به خوش ساختی اسپایدرمن ps4 بسازی وگرنه الان اکتیویژن همچنان داشت با اسپایدی پول پارو میکرد...
 
سلام
مسیرشون درست بوده :D یکی از دلایل اینکه ip اسپایدرمن برای سونی پرفروش شده اینه که قهرمان های دنیای کمیک شناخته شده تر و عامه تر هستن. اینکه سونی اومده یک قهرمان غیراورجینال و محبوب کمیکی رو انحصاری کرده اینه که طرفدارهای بیشتری رو جذب کنه و ازونجایی که کیفیت بازی هم خوب بود به لطف mcu برای خود پلی استیشن هم تبلیغ شد. میخوام بگم صرفا بد نیست اگه مایکروسافت هم بیاد یکی از سوپرهیروهای کمیکی رو انحصاری کنه هم تبلیغی برای خود کنسوله هم اینکه اگه واقعا بازیه خوب از در بیاد مخاطب های زیادی رو جذب میکنه.
بین سوپرهیروهای کمیکی سوپرمن محبوبه ولی توی گیم پلی با توجه به قدرت هایی که داره سخت میشه خوب درش اورد و من کلا نظرم نیست که اگه بخوان یه همچون حرکتی بزنن بخوان برن سمت سوپرمن.

تا وقتی که فرصت برای خلق دنیا، شخصیت و داستانهای ارژینال هست یقینا اثار اقتباسی (اونم از کمیک هایی که به لطف MCU محبوب شدند) در مقام پایین تری قرار میگیرند. مگر چند بار و به چند روش قراره داستان های عمو بن و عمه می و پیتر پارکر و هری آزبورن و مری جین و ... در مدیوم تصویری تکرار بشن؟ درباره سوپرمن هم همینه

موافقم...بنظرم مایکرو استدیویی نداره که بتونه از پس یه بازی ابرقهرمانی و عظیم بربیاد...اگر هم بره سراغ استدیوهای ثردپارتی معلوم نیست چی از آب دربیاد چون میشه گفت فقط دو سه تا استدیو داریم که خودشونو توی این زمینه ثابت کردن. ساختن بازی ابرقهرمانی کار هر استدیویی نیست...همین Avengers که Crystal Dynamics داره می‌سازه خیلی معمولی به نظر می‌رسه و خیلیا ازش ناامید شدن و فکر هم نمیکنم در نهایت بازی قابل توجهی از آب دربیاد.
بنظر منم اولویت اول مایکروسافت باید برگردوندن مستر چیف به جایگاه قبلیش باشه.

قطعا استدیوهای زیادی وجود ندارند که بتونند یک های کلون از بتمن های راک استدی بسازند

خواهشا از دیوار نینتندو بالا نرید. کمتر شرکتی مثل نینتندو میتونه شخصیت های اوریجینال به محبوبیت ابر قهرمانا بسازه تازه خود نینتندو هم جدیدا خیلی توی این زمینه موفق نبوده و بیشتر شخصیتهای قدیمیشو داره به خوبی به روز رسانی میکنه. مایکروسافت هم بهتره قبل از اینکه یه سری شخصیت دیگه رو بدنام کنه اول یه فکری یه حال محبوبیت از دست رفته همون هیلو و گیرز بکنه.به قول دوستمون کار هرکسی نیست بازی به خوش ساختی اسپایدرمن ps4 بسازی وگرنه الان اکتیویژن همچنان داشت با اسپایدی پول پارو میکرد...

متاسفانه در این مورد از دیوار نینتندو بالا میریم و حق معنوی استفاده از محصولات ش برای سونی فن ها ثبت نشده :D گفتم مایکروسافت شخصیت های ارژینال کم خلق نکرده از جمله همین مسترچیف که زمان عرضه رکوردهای فروش کل محصولات سرگرمی تاریخ رو میکشست! در اینده هم باید همین ایدیولوژی رو ادامه بده و دست به دامن استفاده از محبوبیت پوشالی و سطحی سوپرهیرو ها در این بازه زمانی نشه. به بیان بهتر دستاورد گذشته اش رو باید تکرار کنه نه اینکه دنباله روی این حرکت چیپ بشه

و دوم اکتیویژن کم شخصیت موندگار ارژینال برای صنعت گیم کم خلق نکرده مثل کاپتان پرایس و مکتاویش و گاست و ... همین امسال هم روی یک ip ارژینال به اسم Sekiro سرمایه گذاری کرد که در کسب نمرات، فروش و جوایز همه مدله موفق عمل کرده.!
 
تا وقتی که فرصت برای خلق دنیا، شخصیت و داستانهای ارژینال هست یقینا اثار اقتباسی (اونم از کمیک هایی که به لطف MCU محبوب شدند) در مقام پایین تری قرار میگیرند. مگر چند بار و به چند روش قراره داستان های عمو بن و عمه می و پیتر پارکر و هری آزبورن و مری جین و ... در مدیوم تصویری تکرار بشن؟ درباره سوپرمن هم همینه



قطعا استدیوهای زیادی وجود ندارند که بتونند یک های کلون از بتمن های راک استدی بسازند



متاسفانه در این مورد از دیوار نینتندو بالا میریم و حق معنوی استفاده از محصولات ش برای سونی فن ها ثبت نشده :D گفتم مایکروسافت شخصیت های ارژینال کم خلق نکرده از جمله همین مسترچیف که زمان عرضه رکوردهای فروش کل محصولات سرگرمی تاریخ رو میکشست! در اینده هم باید همین ایدیولوژی رو ادامه بده و دست به دامن استفاده از محبوبیت پوشالی و سطحی سوپرهیرو ها در این بازه زمانی نشه. به بیان بهتر دستاورد گذشته اش رو باید تکرار کنه نه اینکه دنباله روی این حرکت چیپ بشه

و دوم اکتیویژن کم شخصیت موندگار ارژینال برای صنعت گیم کم خلق نکرده مثل کاپتان پرایس و مکتاویش و گاست و ... همین امسال هم روی یک ip ارژینال به اسم Sekiro سرمایه گذاری کرد که در کسب نمرات، فروش و جوایز همه مدله موفق عمل کرده.!
علی الان سکیرو شخصیتش ماندگاره؟ چرا قیمه ها رو میریزیم تو ماستا از این ستون به اون ستون فرجه؟! ربطی ندارد چیزی که آماده هست برای بهره برداری باید استفاده کرد ازش مثل سونی که استفاده کرد یادمه تو قبل از ریلیز رسمی اسپایدرمن مارول گفتی این بازی رکوردها رو نبینه همونم شد این دیگه پیش بینی نمی‌خواد باید از این محبوبیت استفاده کرد برای تبلیغ سخت افزار
 
  • Like
Reactions: s.snake2
تا وقتی که فرصت برای خلق دنیا، شخصیت و داستانهای ارژینال هست یقینا اثار اقتباسی (اونم از کمیک هایی که به لطف MCU محبوب شدند) در مقام پایین تری قرار میگیرند. مگر چند بار و به چند روش قراره داستان های عمو بن و عمه می و پیتر پارکر و هری آزبورن و مری جین و ... در مدیوم تصویری تکرار بشن؟ درباره سوپرمن هم همینه



قطعا استدیوهای زیادی وجود ندارند که بتونند یک های کلون از بتمن های راک استدی بسازند



متاسفانه در این مورد از دیوار نینتندو بالا میریم و حق معنوی استفاده از محصولات ش برای سونی فن ها ثبت نشده :D گفتم مایکروسافت شخصیت های ارژینال کم خلق نکرده از جمله همین مسترچیف که زمان عرضه رکوردهای فروش کل محصولات سرگرمی تاریخ رو میکشست! در اینده هم باید همین ایدیولوژی رو ادامه بده و دست به دامن استفاده از محبوبیت پوشالی و سطحی سوپرهیرو ها در این بازه زمانی نشه. به بیان بهتر دستاورد گذشته اش رو باید تکرار کنه نه اینکه دنباله روی این حرکت چیپ بشه

و دوم اکتیویژن کم شخصیت موندگار ارژینال برای صنعت گیم کم خلق نکرده مثل کاپتان پرایس و مکتاویش و گاست و ... همین امسال هم روی یک ip ارژینال به اسم Sekiro سرمایه گذاری کرد که در کسب نمرات، فروش و جوایز همه مدله موفق عمل کرده.!
نه حق ثبتش برای سونی فن ها نیست ولی یه جوری مایکرو و نینتندو رو کنار هم اسمشون رو اوردی ادم خندش میگیره چقدر رویاپردازی میکنین شما بزرگواران.. :D
اینکه مایکرو تواناییش رو داشت رو بیخیال الان یک نسله کامله نتونسته یک شخصیت حتی در حد خیلی کمتر از امثال مستر چیف هم خلق کنه چه برسه به شخصیت ماندگار. در ضمن خلق یک شخصیت ماندگار یه بحثه اینکه بتونی این محبوبیت رو حفظ کنی در طول سالها یه بحث دیگست که مشخصا مایکرو با مارکوس و مستر چیف نشون داد نه تنها قابلیت محبوب نگه داشتنشون رو نداره بلکه کاملاا قابلیت نابودیشون رو داره.
الان گوست یا مکتاویش یا شخصیت اول سکیرو قابل مقایسه با مستر چیف و اسپایدرمن هستن؟؟اگه در همین حد میخواین که ایشالا مایکرو بتونه هزاران هزار از این شخصیت ها خلق کنه.. :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or