Xbox Game Studios

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,332
نام
ali






سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.



=================================================



استودیوهای داخلی

110406
343 Industries


استودیو 343i در سال 2007 و توسط مایکروسافت پایه گذاری شد تا امانت دار تمام محتویات تولید شده برای سری شناخته شده هیلو (Halo) باشه، از بازی‌های ویدیویی گرفته تا فیلم و سریال‌های تلویزیونی و کمیک‌ها و غیره. در ادامه یکسری اطلاعات در خصوص این استودیو رو مرور می‌کنیم :

افراد اثر گذار: بانی راس (مدیر کل)، فرانک اوکانر (کارگردان فرانچایز)

اندازه استودیو: 600+ نفر (1 تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 15 جایگاه


بازی‌های قابل ذکر:

(Halo: Spartan Assault (XB1, Steam, Mobile | 2013 | Metascore 53/70/86
(Halo: The Master Chief Collection (XB1 | 2014 | Metascore 85
(Halo 4 (XB360 | 2012 | Metascore 87
(Halo 5: Guardians (XB1 | 2015 | Metascore 84
(Halo: Spartan Strike (Win10, Mobile | 2015 | Metascore 66
(Halo 5: Forge (Win10 | 2016 | No Metascore
(Halo Wars: Definitive Edition (XB1, Win10, Steam | 2017 | Metascore 81
(Halo Wars 2 (XB1, Win10 | 2017 | Metascore 79

پروژه‌های آینده و شایعات:

Halo Infinite
Halo: The Master Chief Collection PC version با همکاری استودیوهای Ruffian و Splash Damage

110407
The Coalition
این استودیو که در ابتدا در سال 2010 و با نام Zipline Studios تشکیل شده بود و در سال‌های بعد با تغییر نام‌های دیگری نیز روبرو شد (ابتدا Microsoft Studios Vancouver و سپس Black Tusk)، در سال 2014 و پس از بر عهده گرفتن سری گیرز آو وار (Gears of War) به The Coalition که نامی برگرفته از دنیای سری گیرز است تغییر نام داد تا انحصاراً به ساخت بازی و محتویات مرتبط با دنیای گیرز مشغول شود. در ابتدای سال 2020 آقای راد فرگوسن رییس استدیو تایید کرد کوالیشن را به مقصد بلیزراد ترک خواهد کرد. در ادامه اطلاعات بیشتری را در خصوص این استودیو مرور می‌کنیم:

افراد اثر گذار: ؟

اندازه استودیو: 350+ نفر (1 تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 6 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:

(Gears of War: Ultimate Edition (XB1, Win10 | 2015 | Metascore 82/73
(Gears of War 4 (XB1, Win10 | 2016 | Metascore 84/86
Gears Pop! (iOS, Android | 2019)
(Gears 5 (XB1, Win10 | 2019 | Metascore 84/81

پروژه‌های آینده و شایعات:
Gears Tactics با همکاری Splash Damage
Gears 6 (ساخت بازی از هم اکنون توسط د کوالیشن تایید شده است و قرار است بخش های نقش افرینی بازی همچون نقشه جهان باز، قابلیت ارتقا گجت ها و... گسترش یابد)



110408
Turn10
Turn 10 که در سال 2001 و ظاهرا بخاطر فقدان وجود یک سری ریسینگ شبیه ساز روی ایکس باکس ارجینال پایه گذاری شده بود، طی سالیان گذشته سری فورتزا موتور اسپورت (Forza Motorsport) را به یکی از ستون‌های اصلی ایکس باکس در دوران حاضر تبدیل کند. همچنین از سال 2012 به بعد سری فورتزا هورایزون (Forza Horizon) با همکاری این استودیو و استودیو Playground Games در دست ساخت قرار گرفت. در ادامه اطلاعات به مرور اطلاعات مهم این استودیو می‌پردازیم:

افراد اثر گذار: آلن هارتمن (رهبر استودیو)، دن گرین اوالت (کارگردان خلاق)

اندازه استودیو: +130 نفر (1 تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 6 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:

(Forza Motorsport 5 (XB1 | 2013 | Metascore 79
(Forza Motorsport 6 (XB1 | 2015 | Metascore 87
(Forza Motorsport 6: Apex (Win10 | 2016 | No Metascore
(Forza Motorsport 7 (XB1, Win10 | 2017 | Metascore 86/82


پروژه‌های آینده و شایعات:

Forza Motorsport 8 ( براساس اطلاعات منتشر شده بازی از ری تریسینگ پشتیبانی میکند و قرار است در زمینه قوانین مسابقات آنلاین متحول بشود)


110409
Rare
این استودیو که در سال 1985 توسط برادران استمپر با نام Rareware پایه گذاری شد عمده تمرکز خود را روی ساخت و توسعه بازی‌ برای سیستم‌های نینتندو گذاشته بود، تا اینکه مایکروسافت این شرکت را در سال 2002 خریداری کرد و جهت گذاری آنها را به ساخت بازی‌های ایکس باکس تغییر داد و طی همین فرایند نام این استودیو را به Rare تغییر داد. برخی اطلاعات مرتبط با این استودیو:

افراد اثر گذار: کریگ دانکن (رئیس استودیو)، گِرِگ میلز (کارگردان خلاق)

اندازه استودیو: ~250 نفر (2 تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 17 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:

(Kinect Sports Rivals (XB1 | 2014 | Metascore 60
(Rare Replay (XB1 | 2015 | Metascore 84
(Sea of Thieves (XB1, Win10 | 2018 | Metascore 68

پروژه‌های آینده و شایعات:

بازی جدید Everwild که توسط یک تیم 40-50 نفری در حال توسعه است.
Rare بجز سی آو تیوز مشغول کار روی یک جدید معرفی نشده دیگر است.
Rare به یک کارخانه تولید IPهای جدید تبدیل شده است.
همکاری با Dlala Studios برای خلق بازی جدید از سری بتل تودز (Battletoads)


110410
MOJANG
این استودیو که در سال 2009 و توسط مارکس پرسون (بازیساز معروف) پایه گذاری شده است، حول ساخت و توسعه پدیده دنیای مدرن گیمینگ یعنی ماینکرفت (Minecraft) تشکیل شد. بعدها این استودیو در سال 2014 توسط مایکروسافت خریداری شد و هنوز هم به طور عمده بر توسعه و مدیریت IP ماینکرفت متمرکز است. برخی از اطلاعات مهم در مورد تیم ماینکرفت:

افراد اثر گذار: جنس برگنستن (طراح خلاق ارشد)، لیدیا وینترز (مدیر برند)

اندازه استودیو: 200-300 نفر (چندین تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 10 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:

(Minecraft (360, PS3, Wii U, XB1, PS4, Switch, Win10, PC, Mobile | 2012-2017 | Metascore 88
(Cobalt (XB1, PC | Collab w/ Oxeye Studios | 2016 | Metascore 66
Minecraft Earth (iOS, Android | 2019)

پروژه‌های آینده و شایعات:

Minecraft Dungeons (عرضه در بهار 2020 بر روی تمامی پلتفرم های اصلی)


110411
Playground Games
استودیو Playground Games که سال 2010 و توسط گروه بزرگی از بهترین توسعه دهندگان بازی‌های ریسینگ پایه گذاری شده است در چند سال گذشته چندین نسخه از اسپین آف فوق العاده موفق سری فورتزا موتور اسپورت، یعنی فورتزا هورایزون (Forza Horiozn) را عرضه کرده است. آنها به تازگی نسخه چهارم از این سری موفق را عرضه کرده‌اند و به طور همزمان مشغول کار روی پروژه‌های دیگری نیز هستند.

افراد اثر گذار: رالف فالتون (کارگردان خلاق)

اندازه استودیو: 250+ نفر (2 تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 139 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:

(Forza Horizon (360 | 2012 | Metascore 85
(Forza Horizon 2 (360, XB1 | 2014 | Metascore 86
(Forza Horizon 3 (XB1, Win10 | 2016 | Metascore 91/86
(Forza Horizon 4 (XB1, Win10 | 2018 | Metascore 92/88

پروژه‌های آینده و شایعات:

بازی اکشن نقش آفرینی جهان باز معرفی نشده (Fable IV)
تشکیل تیم سوم برای یک پروژه جدید (شایعه)


110412
Ninja Theory
این استودیو که در اصل در سال 2000 با اسم Just Add Monsters پایه گذاری شده بود در سال 2004 و زمانی که مشغول توسعه هوونلی سورد (Heavenly Sword) بود به نینجا تئوری تغییر نام داد. این استودیو که از افراد خبره در ساخت بازی‌های اکشن و داستان محور در صنعت بازی تشکیل شده است، یکی از پیشروان ساخت بازی‌های دارای اکشن سنگین و طراحی ست پیس‌ها در صنعت بازیسازی به شمار می‌آید.

افراد اثر گذار: نیاز به بروزرسانی

اندازه استودیو: 140~ نفر (چندین تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 11 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:

(Kung Fu Chaos (OGXB | 2003 | Metascore 68
(Heavenly Sword (PS3 | 2007 | Metascore 79
(Enslaved: Odyssey to the West (360, PS3, PC | 2010 | Metascore 80
(DmC: Devil May Cry (360, PS3, PS4, XB1, PC | 2013 | Metascore 86
(DmC: Devil May Cry Definitive Edition (XB1, PS4 | 2015 | Metascore 86
(Hellblade: Senua's Sacrifice (XB1, PS4, PC | 2017 | Metascore 81

پروژه‌های آینده و شایعات:

Bleeding Edge برای عرضه در ابتدای 2020 برنامه ریزی شده است
Senua's Saga: Hellblade II در حال توسعه برای نسل اینده توسط یک تیم 40 نفری
Project: Mara یک اثر جمع و جور که به نظر قرار است روش جدیدی در قصه گویی مدیوم ویدیو گیم به وجود بیاورد

110405
THE INITIATIVE
این استودیو سال 2018 و توسط دارل گالاگر پایه گذاری شد. THE INITIATIVE یک استودیو کاملا جدید است که در سانتامونیکای کالیفرنیا واقع شده و مشغول کار روی بازی‌های AAA کاملا جدید برای کنسول ایکس باکس است.

افراد اثر گذار: دارل گالاگر (رئیس استودیو)، دن استلی، کریستین کانتامسا، برین وسترگارد، دن نایبورگر و تام شپرد.

اندازه استودیو: 60~ نفر
استخدام‌های جدید: 5 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:

با انتشار اطلاعات بیشتر بروزرسانی خواهد شد.

پروژه‌های آینده و شایعات:

با انتشار اطلاعات بیشتر بروزرسانی خواهد شد.


110413
Undead Labs
این استودیو که در سال 2009 توسط جف استرین پایه گذاری شده است، تا کنون به طور اختصاصی روی بازی‌های زامبی محور فعالیت کرده است. اولین بازی آنها، استیت آو دیکی (State of Decay) یک موفقیت بزرگ روی Xbox Live Arcade بود. UNDEAD LABS که در سال 2018 به جمع استودیوهای ایکس باکس اضافه شده قصد دارد تا بهترین بازی‌های مرتبط با ژانر زامبی و سبک بقا را برای پلتفرم ایکس باکس تولید کند.

افراد اثر گذار: جف استرین (رئیس استودیو)

اندازه استودیو: 85~ نفر (1 تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 0 جایگاه
30 استخدام آخر از استودیو ArenaNet خالقان سری Guild Wars بوده است (خبر رسمی)

بازی‌های قابل ذکر:

(State of Decay (360, PC | 2013 | Metascore 78
(State of Decay 2 (XB1, Win10 | 2018 | Metascore 68

پروژه‌های آینده و شایعات:

State of Decay 3

110822
Compulsion Games
این استودیو در سال 2009 توسط گیلیوم پراوست و در فرانسه پایه گذاری شد. Compulsion Games از اعضای سابق والو (Valve) و یوبی سافت (Ubisoft) تشکیل شده است و بر ساخت بازی‌های داستان محور و با پیچ و تاب‌های داستانی عجیب تمرکز دارد.
افراد اثر گذار: گیلیوم پراوست (رئیس استودیو)

اندازه استودیو: 50~ نفر (1 تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 8 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:
(Contrast (360, PS3, XB1, PS4, PC | 2013 | Metascore 59/62
(We Happy Few (XB1, PS4, PC | 2018 | Metascore 65/68/62

پروژه‌های آینده و شایعات:
پروژه جدید استودیو از اواسط 2019 در حال ساخت است.
بازی در حال ساخت سوم شخص اکشن ادونچر است (مشخصات آگهی شغلی)


110414
Obsidian Entertainment

استودیو آبسیدین که در سال 2003 و توسط برخی از اعضای سابق Black Isle پایه گذاری شده است یکی از بهترین استودیوهای سازنده بازی‌های نقش آفرینی غربی در صنعت بازی به شمار می‌آید. تاریخچه این استودیو پر است از بازی‌های تحسین شده‌ای همچون Pillars of Eternity، Fallout: New Vegas و South Park: The Stick of Truth. مایکروسافت این استودیو را در نوامبر 2018 خریداری کرد. این استودیو قول داده است تا به ساخت بازی‌های WRPG کاملا جدید یا دنباله IPهای قدیمی ادامه دهد و بدون شک پروژه‌های با کیفیتی را در بخش‌های مختلف ارائه خواهد داد.

افراد اثر گذار: فرگوس اورکهارت (مدیر عامل)، کریس جونز (مدیر ارشد فناوری)

اندازه استودیو: 200~ نفر (4 تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 9 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:

(Fallout: New Vegas (360, PS3, PC | 2010 | Metascore 84/82/84
(South Park: The Stick of Truth (360, PS3, XB1, PS4, Switch, PC | 2014 | Metascore 82/85/85/85
(Pillars of Eternity (PC | 2015 | Metascore 89
(The Outer Worlds (X1, PS4, PC | 2019 | Metascore 86/86/84

پروژه‌های آینده و شایعات:

Grounded برای PC و Xbox توسط یک تیم 13 نفری در دست توسعه است و در 2020 عرضه میگردد
براساس اعلام رسمی استدیو آبسیدین چندین پروژه مختلف بزرگ و کوچک در دست توسعه دارند

110415
inXile Entertainment

اینگزایل در سال 2002 و توسط برخی از اعضای سابق Interplay Productions پایه گذاری شده است. این استودیو خالق برخی از بهترین CRPGهای صنعت بازی همچون Wasteland 2 و Torment: Tides of Numenera است. این استودیو در اصل در نیوپورت بیچ کالیفرنیا واقع شده بود اما در نوامبر 2015 آنها استودیو دوم خود را در نیواورلئان راه اندازی کردند.

افراد اثر گذار: برایان فارگو (موسس، مشغول به کار در استودیو نیوپورت بیچ، کالیفرنیا)، مت فایندلی (رئیس سابق، رئیس استودیو نیواورلئان)، جورج زیتس

اندازه استودیو: 85+ نفر (2 تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 9 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:

(Wasteland 2 (XB1, PS4, Switch, PC | 2015 | Metascore 77/80/74/87
(Torment: Tides of Numenera (XB1, PS4, PC | 2017 | Metascore 79/76/81
(The Bards' Tale IV: Barrows Deep (PC | 2018 | Metascore 71

پروژه‌های آینده و شایعات:

Wasteland 3
(Bard’s Tale IV (console port


AEhrBMX.png
World's Edge
Age of Empires

مایکروسافت در سال 2019 استودیو مختص بازی‌های استراتژی ریل تایم (RTS) خود را با مدیریت شنون لفتیس پایه گذاری کرد. فعالیت‌های این استودیو جایگزین فعالیت‌های صورت گرفته توسط دیگر استودیوهای بیرونی که با همکاری MSGP مشغول به توسعه و انتشار بازی‌هایی از سری Age of Empire و Age of Mythology بودند نخواهد شد. این استدیو در حقیقت پوشش دهنده استدیو ثالث است و مسیر کلی فرانچایز با اهمیت Age of Empires را مشخص میکند. همچنین به گفته آدام ایزگرین (کارگردان خلاق استودیو MSGP و بازی‌های KI 2013 و SO و AoE IV) نام رسمی این استودیو به زودی نهایی و اعلام شده و AoE تنها تمرکز این استودیو نخواهد بود. این استدیو در X019 با نام Worl's Edge به همگان معرفی شد.

افراد اثر گذار: شنون لفتیس (رئیس استودیو)، ادام ایزگرین (کریتیو دایرکتور)

اندازه استودیو: 15 نفر
استخدام‌های جدید: 4 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:

Age of Empires II: Definitive Edition (PC | 2019) با همکاری استدیو Forgotten Empires

پروژه‌های آینده، شایعات و اخبار حائز اهمیت:

Age of Empires III: Definitive Edition با همکاری استدیو Tantalus Media
Age of Empires 4 با همکاری Relic Entertainment


lzpc9XZ.png
Double Fine Productions
این استودیو آمریکایی در جولای 2000 توسط تیم شفر پایه گذاری و در سال 2019 توسط مایکروسافت خریداری شد. از جمله بازی‌های تحسین شده این استودیو می‌توان به سایکوناتس (Psychonauts) و بروتال لجند (Brütal Legend) اشاره کرد.

افراد اثر گذار: تیم شفر (رئیس استودیو)

اندازه استودیو: 80~ نفر (حداقل 2 تیم داخلی)
استخدام‌های جدید: 2 جایگاه

بازی‌های قابل ذکر:

(Psychonauts (Xbox, PS2, PC, PS4 | 2005 | Metascore 88/86/87
(Brütal Legend (XB360, PS3, PC | 2009 | Metascore 82/83/80
(RAD (Xbox One, PS4, PC, | 2019| Metascore 76/74/71
پروژه‌های آینده و شایعات:

Psychonauts 2



110823
Microsoft Studios Global Publishing
این استودیو وظیفه شناسایی و بکارگیری استودیوهای خارج از مایکروسافت را بر عهده دارد. در ادامه به برخی از پروژه‌های اجرا شده و برخی از پروژه های در حال انجام این استودیو اشاره خواهد شد:

افراد اثر گذار: آدام ایز گرین (کارگردان خلاق)، جو استیتن (کارگردان خلاق)، کن لاب (کارگردان خلاق)

اندازه استودیو: 100~ نفر
استخدام‌های جدید: نامشخص

بازی‌های قابل ذکر:

(Ryse: Son of Rome (XB1, PC | 2013 | Metascore 60/61
(Killer Instinct (XB1, PC | 2013-1016 | Metascore 86
(Sunset Overdrive (XB1, PC | 2014 | Metascore 81/83
(D4: Dark Dreams Don't Die (XB1, PC | 2014 | Metascore 76/67
(Ori and the Blind Forest (XB1, PC | 2015 | Metascore 88/88
(ReCore (XB1, PC | 2016 | Metascore 63/58
(Crackdown 3 (XB1, PC | 2019 | Metascore 60/54

پروژه‌های آینده، شایعات و اخبار حائز اهمیت:

Ori and the Will of the Wisps

- معرفی: جون 2017
- در حال ساخت با همکاری مون استودیو (Moon Studios) در سبک پلتفرمر مترویدوانیا و در سال فوریه 2020 عرضه خواهد شد
- سازنده بازی Ori and the Blind Forest


Microsoft Flight Simulator

- معرفی: جون 2019
- بازی توسط استدیو فرانسوی Asobo با همکاری مایکروسافت ریسرچ (Microsoft Research) و استفاده از Microsoft AI در سبک شبیه ساز پرواز در حال ساخت است و در سال 2020 عرضه خواهد شد

- Tell Me Why

- معرفی: X019
- این اثر درام تعاملی توسط استدیو Dontnod در حال توسعه است و به صورت اپیزودیک در تابستان 2020 برای پلتفرم های مایکروسافت به صورت انحصاری منتشر خواهد شد



=================================================


دیگر تیم‌ها و استودیوها

ID@Xbox، حمایت برای انتشار و هدایت برنامه‌ها برای بازیسازان مستقل
استودیو Microsoft Studios Global Publishing، که وظیفه عقد قرارداد و انتشار بازی‌ها با استودیوهای خارج از مایکروسافت را عهده دار است
Mixer، سرویس استریم
تیم بکوارد که وظیفه پیش‌برد و مدیریت بازی‌های بکوارد ایکس باکس وان و اسکارلت را بر عهده دارد.
Microsoft Foundry، برنامه مختص بازیسازان تازه کار
تیم واقعیت ترکیبی (Mixed Reality)، که وظیفه کار روی محتویات AR/VR برای ایکس باکس و ویندوز 10 را بر عهده دارد
Microsoft Casual Games، وظیفه کار روی بازیهای کژوال مایکروسافت همچون MS Solitaire، Wordament و MS Mahjong را بر عهده دارد
Xbox Growth Team
Xbox Game Pass
Project xCloud



استودیوها و تیم‌های خریداری شده (نسل هشتم)

Mojang – با خرید ماینکرفت در سال 2014 خریداری شد
Havok – در سال 2015 خریداری شد
Beam (بعدتر Mixer) – در سال 2016 خریداری شد
Simplygon - در سال 2017 خریداری شد
PlayFab – در سال 2018 خریداری شد
Playground Games – در سال 2018 خریداری شد
Undead Labs – در سال 2018 خریداری شد
Ninja Theory – در سال 2018 خریداری شد
Compulsion Games – در سال 2018 خریداری شد
Obsidian Entertainment – در سال 2018 خریداری شد
inXile Entertainment – در سال 2018 خریداری شد
Double Fine – در سال 2019 خریداری شد



استودیوها یا تیم‌هایی که جدا یا تعطیل شدند (نسل هشتم)

Twisted Pixel – سازنده بازی‌های The Maw و Splosion Man در سال 2015 جدا شد
Press Play – سازنده بازی‌های Max and the Curse of Brotherhood و Kalimba در سال 2016 بسته شد
Lionhead Studios – سازنده سری فیبل (Fable) در سال 2016 بسته شد
Team Dakota – سازنده Project Spark در سال 2016 منحل شد
Xbox Fitness Team – در سال 2016 منحل شد
Decisive Games – در سال 2016 و پیش از معرفی رسمی منحل شد


بازی‌های کنسل و رها شده

IP جدید Black Tusk –ساخت این بازی از دستور کار خارج شد تا به ساخت ادامه سری Gears of War پرداخته شود
Project Spark – سرورهای این بازی در سال 2015 بسته شد
Fable Legends – همزمان با بسته شدن Lionhead در سال 2016 ساخت بازی نیز از دستور کار خارج شد
Project Knoxville – همزمان با بسته شدن Press Play در سال 2016 ساخت بازی نیز از دستور کار خارج شد
Xbox Fitness – سرورهای بازی در جون 2017 بسته شدند​
 
آخرین ویرایش:

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,500
نام
محسن
گفتن ماکرو میخواد یک بازی ابرقهرمانی با محوریت سوپرمن بده انحصاری بهترین کار دارن میکنن بازار دارن درست درک میکنن این بازار الان تشنه ابرقهرمانیه مخصوصا بعد اسپایدرمن مارول ماکرو نیاز داره البته اگه بتونم چیز درست درمونی بدن اونم از سوپرمن که سخته
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,332
نام
ali
گفتن ماکرو میخواد یک بازی ابرقهرمانی با محوریت سوپرمن بده انحصاری بهترین کار دارن میکنن بازار دارن درست درک میکنن این بازار الان تشنه ابرقهرمانیه مخصوصا بعد اسپایدرمن مارول ماکرو نیاز داره البته اگه بتونم چیز درست درمونی بدن اونم از سوپرمن که سخته
بدترین اتفاق ممکن هست
مایکروسافت خودش یکی از ایکونیک ترین قهرمان های صنعت گیم رو داره یعنی مستر چیف، سالها بعد یک قهرمان نمادین دیگه ساخت مارکوس فنیکس و جزئه محبوبترین هاست

چرا باید بره سراغ قهرمانهای کمیکی که از یک مدیوم دیگه امدند؟ در حالی که پتانسیل بی نهایت ساخت قهرمان ارژینال وجود داره

اینکه سونی بعده از 25 سال فعالیت پرفروشترین بازی تاریخ ش شده یک قهرمان اقتباسی از دنیای کمیک ها (که اونم به لطف MCU هست) دلیلی نیست مایکروسافت هم دنباله روی این مسیر اشتباه بشه. مایکروسافت و نینتندو پیش تر ثابت کردند نیازی به سوپرهیرو ها برای تبدیل به پرفروشترین در ویدیو گیم نیست
 

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,015
نام
مهرداد
اقا داستان چیه پروژه چهارمشونه؟؟؟؟!!! :D
اقا واقعا اینا چخبرشونه؟؟!!
نه عزیزم این موسس استدیو بوده که بعد از فروش استدیو به مایکرو از تیم جدا میشه.
این پروژه هم همون طور که خوندی مربوط به دانشگاه و خودش هست.
 
  • Like
Reactions: g4mer

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
2,226
بدترین اتفاق ممکن هست
مایکروسافت خودش یکی از ایکونیک ترین قهرمان های صنعت گیم رو داره یعنی مستر چیف، سالها بعد یک قهرمان نمادین دیگه ساخت مارکوس فنیکس و جزئه محبوبترین هاست

چرا باید بره سراغ قهرمانهای کمیکی که از یک مدیوم دیگه امدند؟ در حالی که پتانسیل بی نهایت ساخت قهرمان ارژینال وجود داره

اینکه سونی بعده از 25 سال فعالیت پرفروشترین بازی تاریخ ش شده یک قهرمان اقتباسی از دنیای کمیک ها (که اونم به لطف MCU هست) دلیلی نیست مایکروسافت هم دنباله روی این مسیر اشتباه بشه. مایکروسافت و نینتندو پیش تر ثابت کردند نیازی به سوپرهیرو ها برای تبدیل به پرفروشترین در ویدیو گیم نیست
سلام
مسیرشون درست بوده :D یکی از دلایل اینکه ip اسپایدرمن برای سونی پرفروش شده اینه که قهرمان های دنیای کمیک شناخته شده تر و عامه تر هستن. اینکه سونی اومده یک قهرمان غیراورجینال و محبوب کمیکی رو انحصاری کرده اینه که طرفدارهای بیشتری رو جذب کنه و ازونجایی که کیفیت بازی هم خوب بود به لطف mcu برای خود پلی استیشن هم تبلیغ شد. میخوام بگم صرفا بد نیست اگه مایکروسافت هم بیاد یکی از سوپرهیروهای کمیکی رو انحصاری کنه هم تبلیغی برای خود کنسوله هم اینکه اگه واقعا بازیه خوب از در بیاد مخاطب های زیادی رو جذب میکنه.
بین سوپرهیروهای کمیکی سوپرمن محبوبه ولی توی گیم پلی با توجه به قدرت هایی که داره سخت میشه خوب درش اورد و من کلا نظرم نیست که اگه بخوان یه همچون حرکتی بزنن بخوان برن سمت سوپرمن.
 

FUTURE

کاربر فعال
Aug 20, 2014
3,271
نام
Alireza
بدترین اتفاق ممکن هست
مایکروسافت خودش یکی از ایکونیک ترین قهرمان های صنعت گیم رو داره یعنی مستر چیف، سالها بعد یک قهرمان نمادین دیگه ساخت مارکوس فنیکس و جزئه محبوبترین هاست

چرا باید بره سراغ قهرمانهای کمیکی که از یک مدیوم دیگه امدند؟ در حالی که پتانسیل بی نهایت ساخت قهرمان ارژینال وجود داره

اینکه سونی بعده از 25 سال فعالیت پرفروشترین بازی تاریخ ش شده یک قهرمان اقتباسی از دنیای کمیک ها (که اونم به لطف MCU هست) دلیلی نیست مایکروسافت هم دنباله روی این مسیر اشتباه بشه. مایکروسافت و نینتندو پیش تر ثابت کردند نیازی به سوپرهیرو ها برای تبدیل به پرفروشترین در ویدیو گیم نیست
موافقم...بنظرم مایکرو استدیویی نداره که بتونه از پس یه بازی ابرقهرمانی و عظیم بربیاد...اگر هم بره سراغ استدیوهای ثردپارتی معلوم نیست چی از آب دربیاد چون میشه گفت فقط دو سه تا استدیو داریم که خودشونو توی این زمینه ثابت کردن. ساختن بازی ابرقهرمانی کار هر استدیویی نیست...همین Avengers که Crystal Dynamics داره می‌سازه خیلی معمولی به نظر می‌رسه و خیلیا ازش ناامید شدن و فکر هم نمیکنم در نهایت بازی قابل توجهی از آب دربیاد.
بنظر منم اولویت اول مایکروسافت باید برگردوندن مستر چیف به جایگاه قبلیش باشه.
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,500
نام
محسن
سلام
مسیرشون درست بوده :D یکی از دلایل اینکه ip اسپایدرمن برای سونی پرفروش شده اینه که قهرمان های دنیای کمیک شناخته شده تر و عامه تر هستن. اینکه سونی اومده یک قهرمان غیراورجینال و محبوب کمیکی رو انحصاری کرده اینه که طرفدارهای بیشتری رو جذب کنه و ازونجایی که کیفیت بازی هم خوب بود به لطف mcu برای خود پلی استیشن هم تبلیغ شد. میخوام بگم صرفا بد نیست اگه مایکروسافت هم بیاد یکی از سوپرهیروهای کمیکی رو انحصاری کنه هم تبلیغی برای خود کنسوله هم اینکه اگه واقعا بازیه خوب از در بیاد مخاطب های زیادی رو جذب میکنه.
بین سوپرهیروهای کمیکی سوپرمن محبوبه ولی توی گیم پلی با توجه به قدرت هایی که داره سخت میشه خوب درش اورد و من کلا نظرم نیست که اگه بخوان یه همچون حرکتی بزنن بخوان برن سمت سوپرمن.
دقیقا اتفاقا سوپیر هیرو شناخته شده معیار خوبی هست اونم تازه این ابرقهرمان ها میتونن هر سنی از مخاطب جذب کنند از بچه ۶ ساله تا ۵۰ ساله اتفاقا برای بهبود فروش و شناخته تر شدن ،Xbox X مفید هست این حرکت
 
  • Like
Reactions: stanley

Code:888

کاربر سایت
Jul 3, 2013
489
نه عزیزم این موسس استدیو بوده که بعد از فروش استدیو به مایکرو از تیم جدا میشه.
این پروژه هم همون طور که خوندی مربوط به دانشگاه و خودش هست.
Tameem Antoniades موسس و Creative Director نینجا تئوری هست و هنوز هم تو استودیو هست و جدا نشده.
این مصاحبه هم برای چندین ماه پیش هست و Project MARA دقیقا پروژه ای هست که در موردش تو همون مصاحبه صحبت کرده بود و پروژه چهارمی در کار نیست.
 

s.snake2

کاربر سایت
Jul 29, 2011
646
نام
هادی
بدترین اتفاق ممکن هست
مایکروسافت خودش یکی از ایکونیک ترین قهرمان های صنعت گیم رو داره یعنی مستر چیف، سالها بعد یک قهرمان نمادین دیگه ساخت مارکوس فنیکس و جزئه محبوبترین هاست

چرا باید بره سراغ قهرمانهای کمیکی که از یک مدیوم دیگه امدند؟ در حالی که پتانسیل بی نهایت ساخت قهرمان ارژینال وجود داره

اینکه سونی بعده از 25 سال فعالیت پرفروشترین بازی تاریخ ش شده یک قهرمان اقتباسی از دنیای کمیک ها (که اونم به لطف MCU هست) دلیلی نیست مایکروسافت هم دنباله روی این مسیر اشتباه بشه. مایکروسافت و نینتندو پیش تر ثابت کردند نیازی به سوپرهیرو ها برای تبدیل به پرفروشترین در ویدیو گیم نیست
خواهشا از دیوار نینتندو بالا نرید. کمتر شرکتی مثل نینتندو میتونه شخصیت های اوریجینال به محبوبیت ابر قهرمانا بسازه تازه خود نینتندو هم جدیدا خیلی توی این زمینه موفق نبوده و بیشتر شخصیتهای قدیمیشو داره به خوبی به روز رسانی میکنه. مایکروسافت هم بهتره قبل از اینکه یه سری شخصیت دیگه رو بدنام کنه اول یه فکری یه حال محبوبیت از دست رفته همون هیلو و گیرز بکنه.به قول دوستمون کار هرکسی نیست بازی به خوش ساختی اسپایدرمن ps4 بسازی وگرنه الان اکتیویژن همچنان داشت با اسپایدی پول پارو میکرد...
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,332
نام
ali
سلام
مسیرشون درست بوده :D یکی از دلایل اینکه ip اسپایدرمن برای سونی پرفروش شده اینه که قهرمان های دنیای کمیک شناخته شده تر و عامه تر هستن. اینکه سونی اومده یک قهرمان غیراورجینال و محبوب کمیکی رو انحصاری کرده اینه که طرفدارهای بیشتری رو جذب کنه و ازونجایی که کیفیت بازی هم خوب بود به لطف mcu برای خود پلی استیشن هم تبلیغ شد. میخوام بگم صرفا بد نیست اگه مایکروسافت هم بیاد یکی از سوپرهیروهای کمیکی رو انحصاری کنه هم تبلیغی برای خود کنسوله هم اینکه اگه واقعا بازیه خوب از در بیاد مخاطب های زیادی رو جذب میکنه.
بین سوپرهیروهای کمیکی سوپرمن محبوبه ولی توی گیم پلی با توجه به قدرت هایی که داره سخت میشه خوب درش اورد و من کلا نظرم نیست که اگه بخوان یه همچون حرکتی بزنن بخوان برن سمت سوپرمن.
تا وقتی که فرصت برای خلق دنیا، شخصیت و داستانهای ارژینال هست یقینا اثار اقتباسی (اونم از کمیک هایی که به لطف MCU محبوب شدند) در مقام پایین تری قرار میگیرند. مگر چند بار و به چند روش قراره داستان های عمو بن و عمه می و پیتر پارکر و هری آزبورن و مری جین و ... در مدیوم تصویری تکرار بشن؟ درباره سوپرمن هم همینه

موافقم...بنظرم مایکرو استدیویی نداره که بتونه از پس یه بازی ابرقهرمانی و عظیم بربیاد...اگر هم بره سراغ استدیوهای ثردپارتی معلوم نیست چی از آب دربیاد چون میشه گفت فقط دو سه تا استدیو داریم که خودشونو توی این زمینه ثابت کردن. ساختن بازی ابرقهرمانی کار هر استدیویی نیست...همین Avengers که Crystal Dynamics داره می‌سازه خیلی معمولی به نظر می‌رسه و خیلیا ازش ناامید شدن و فکر هم نمیکنم در نهایت بازی قابل توجهی از آب دربیاد.
بنظر منم اولویت اول مایکروسافت باید برگردوندن مستر چیف به جایگاه قبلیش باشه.
قطعا استدیوهای زیادی وجود ندارند که بتونند یک های کلون از بتمن های راک استدی بسازند

خواهشا از دیوار نینتندو بالا نرید. کمتر شرکتی مثل نینتندو میتونه شخصیت های اوریجینال به محبوبیت ابر قهرمانا بسازه تازه خود نینتندو هم جدیدا خیلی توی این زمینه موفق نبوده و بیشتر شخصیتهای قدیمیشو داره به خوبی به روز رسانی میکنه. مایکروسافت هم بهتره قبل از اینکه یه سری شخصیت دیگه رو بدنام کنه اول یه فکری یه حال محبوبیت از دست رفته همون هیلو و گیرز بکنه.به قول دوستمون کار هرکسی نیست بازی به خوش ساختی اسپایدرمن ps4 بسازی وگرنه الان اکتیویژن همچنان داشت با اسپایدی پول پارو میکرد...
متاسفانه در این مورد از دیوار نینتندو بالا میریم و حق معنوی استفاده از محصولات ش برای سونی فن ها ثبت نشده :D گفتم مایکروسافت شخصیت های ارژینال کم خلق نکرده از جمله همین مسترچیف که زمان عرضه رکوردهای فروش کل محصولات سرگرمی تاریخ رو میکشست! در اینده هم باید همین ایدیولوژی رو ادامه بده و دست به دامن استفاده از محبوبیت پوشالی و سطحی سوپرهیرو ها در این بازه زمانی نشه. به بیان بهتر دستاورد گذشته اش رو باید تکرار کنه نه اینکه دنباله روی این حرکت چیپ بشه

و دوم اکتیویژن کم شخصیت موندگار ارژینال برای صنعت گیم کم خلق نکرده مثل کاپتان پرایس و مکتاویش و گاست و ... همین امسال هم روی یک ip ارژینال به اسم Sekiro سرمایه گذاری کرد که در کسب نمرات، فروش و جوایز همه مدله موفق عمل کرده.!
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,500
نام
محسن
تا وقتی که فرصت برای خلق دنیا، شخصیت و داستانهای ارژینال هست یقینا اثار اقتباسی (اونم از کمیک هایی که به لطف MCU محبوب شدند) در مقام پایین تری قرار میگیرند. مگر چند بار و به چند روش قراره داستان های عمو بن و عمه می و پیتر پارکر و هری آزبورن و مری جین و ... در مدیوم تصویری تکرار بشن؟ درباره سوپرمن هم همینه



قطعا استدیوهای زیادی وجود ندارند که بتونند یک های کلون از بتمن های راک استدی بسازند



متاسفانه در این مورد از دیوار نینتندو بالا میریم و حق معنوی استفاده از محصولات ش برای سونی فن ها ثبت نشده :D گفتم مایکروسافت شخصیت های ارژینال کم خلق نکرده از جمله همین مسترچیف که زمان عرضه رکوردهای فروش کل محصولات سرگرمی تاریخ رو میکشست! در اینده هم باید همین ایدیولوژی رو ادامه بده و دست به دامن استفاده از محبوبیت پوشالی و سطحی سوپرهیرو ها در این بازه زمانی نشه. به بیان بهتر دستاورد گذشته اش رو باید تکرار کنه نه اینکه دنباله روی این حرکت چیپ بشه

و دوم اکتیویژن کم شخصیت موندگار ارژینال برای صنعت گیم کم خلق نکرده مثل کاپتان پرایس و مکتاویش و گاست و ... همین امسال هم روی یک ip ارژینال به اسم Sekiro سرمایه گذاری کرد که در کسب نمرات، فروش و جوایز همه مدله موفق عمل کرده.!
علی الان سکیرو شخصیتش ماندگاره؟ چرا قیمه ها رو میریزیم تو ماستا از این ستون به اون ستون فرجه؟! ربطی ندارد چیزی که آماده هست برای بهره برداری باید استفاده کرد ازش مثل سونی که استفاده کرد یادمه تو قبل از ریلیز رسمی اسپایدرمن مارول گفتی این بازی رکوردها رو نبینه همونم شد این دیگه پیش بینی نمی‌خواد باید از این محبوبیت استفاده کرد برای تبلیغ سخت افزار
 
  • Like
Reactions: s.snake2

s.snake2

کاربر سایت
Jul 29, 2011
646
نام
هادی
تا وقتی که فرصت برای خلق دنیا، شخصیت و داستانهای ارژینال هست یقینا اثار اقتباسی (اونم از کمیک هایی که به لطف MCU محبوب شدند) در مقام پایین تری قرار میگیرند. مگر چند بار و به چند روش قراره داستان های عمو بن و عمه می و پیتر پارکر و هری آزبورن و مری جین و ... در مدیوم تصویری تکرار بشن؟ درباره سوپرمن هم همینه



قطعا استدیوهای زیادی وجود ندارند که بتونند یک های کلون از بتمن های راک استدی بسازند



متاسفانه در این مورد از دیوار نینتندو بالا میریم و حق معنوی استفاده از محصولات ش برای سونی فن ها ثبت نشده :D گفتم مایکروسافت شخصیت های ارژینال کم خلق نکرده از جمله همین مسترچیف که زمان عرضه رکوردهای فروش کل محصولات سرگرمی تاریخ رو میکشست! در اینده هم باید همین ایدیولوژی رو ادامه بده و دست به دامن استفاده از محبوبیت پوشالی و سطحی سوپرهیرو ها در این بازه زمانی نشه. به بیان بهتر دستاورد گذشته اش رو باید تکرار کنه نه اینکه دنباله روی این حرکت چیپ بشه

و دوم اکتیویژن کم شخصیت موندگار ارژینال برای صنعت گیم کم خلق نکرده مثل کاپتان پرایس و مکتاویش و گاست و ... همین امسال هم روی یک ip ارژینال به اسم Sekiro سرمایه گذاری کرد که در کسب نمرات، فروش و جوایز همه مدله موفق عمل کرده.!
نه حق ثبتش برای سونی فن ها نیست ولی یه جوری مایکرو و نینتندو رو کنار هم اسمشون رو اوردی ادم خندش میگیره چقدر رویاپردازی میکنین شما بزرگواران.. :D
اینکه مایکرو تواناییش رو داشت رو بیخیال الان یک نسله کامله نتونسته یک شخصیت حتی در حد خیلی کمتر از امثال مستر چیف هم خلق کنه چه برسه به شخصیت ماندگار. در ضمن خلق یک شخصیت ماندگار یه بحثه اینکه بتونی این محبوبیت رو حفظ کنی در طول سالها یه بحث دیگست که مشخصا مایکرو با مارکوس و مستر چیف نشون داد نه تنها قابلیت محبوب نگه داشتنشون رو نداره بلکه کاملاا قابلیت نابودیشون رو داره.
الان گوست یا مکتاویش یا شخصیت اول سکیرو قابل مقایسه با مستر چیف و اسپایدرمن هستن؟؟اگه در همین حد میخواین که ایشالا مایکرو بتونه هزاران هزار از این شخصیت ها خلق کنه.. :D
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,500
نام
محسن
نه حق ثبتش برای سونی فن ها نیست ولی یه جوری مایکرو و نینتندو رو کنار هم اسمشون رو اوردی ادم خندش میگیره چقدر رویاپردازی میکنین شما بزرگواران.. :D
اینکه مایکرو تواناییش رو داشت رو بیخیال الان یک نسله کامله نتونسته یک شخصیت حتی در حد خیلی کمتر از امثال مستر چیف هم خلق کنه چه برسه به شخصیت ماندگار. در ضمن خلق یک شخصیت ماندگار یه بحثه اینکه بتونی این محبوبیت رو حفظ کنی در طول سالها یه بحث دیگست که مشخصا مایکرو با مارکوس و مستر چیف نشون داد نه تنها قابلیت محبوب نگه داشتنشون رو نداره بلکه کاملاا قابلیت نابودیشون رو داره.
الان گوست یا مکتاویش یا شخصیت اول سکیرو قابل مقایسه با مستر چیف و اسپایدرمن هستن؟؟اگه در همین حد میخواین که ایشالا مایکرو بتونه هزاران هزار از این شخصیت ها خلق کنه.. :D
خلق شخصیت پیشکش فعلا همون شخصیت های قدیمی قهوه ای نکنه خودش خیلی مهمه نر.‌..ینه تو خاطرات فن ها با گرز که عملا یک کپی پیست سازی کرد و ۳ گانه شرف داره به این دوتای اخیر با هیرو بعد اینهمه سر و صدا باید دید امسال وضعش چی میشه هر چند احتمال تاخیر خوردنش بسیار زیاده تا 2021
سونی عملا با گاد آف وار جدید کریتوس جدیدی خلق کرد اونوقت اینا با گرز 4-5 رو همون بقایای اپیک گیمز از 3 گانه اسکی سواری کردن
 
  • Like
Reactions: s.snake2

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
3,770
نام
سهيل
من خودم به شخصه مخالف بازی سازی بر اساس کمیک بوک ها و دنیاهای سوپرهیرویی نیستم. البته اگر حدش رعایت بشه و مثل سینما نباشه که از 10 تا فیلم پرفروش 7 تاش سوپر هیرویی باشه. و یک شرط دیگه هم اینکه بازی با کیفیت باشه. که البته این شرط برای هر بازی صادقه.

خودمم یکی از محبوب ترین و بهترین سری بازی هایی که انجام دادم Batman Arkhams هست. Spiderman را هم اتفاقا تازه تمومش کردم و به نظرم در مجموع بازی خیلی خوبی بود. گرچه در حد Arkhams ازش لذت نبردم. دلیلش هم توی دوتا مورد بود. یک اینکه کلا جهان اسپایدرمن به انداز بتمن برام جذاب نیست. و دوم اینکه کلیت داستان و ویلین های این Spiderman دقیقا همونایی بود که توی فیلم های سالهای بعد 2000 دیدیم. عملا میشد حدس زد حرکت بعدی چیه (به خصوص از نیمه بازی). برعکس بتمن که اگر کسی اهل کامیک بوک ها نباشه این سری Arkham واقعا تا حد زیادی داستان و روایت و حتی ویلین هاش براش تازه بود.

حالا اگر بتونن یک بازی در حد همین دوتا (بیشتر Arkham) عرضه کنن چرا که نه. البته در گذشته، قبل اینها هم بازی های خوب زیاد داشتیم از سوپرهیروها. حتی همین اسپایدرمن چندتا بازی خیلی خوب داشت. اینی نیست که بگیم قبل Arkham هیچ بازی خوب سوپرهیرویی ساخته نشده. منتهی اوجش Arkham بود و اسپایدرمن هم انصافا یک کپی خیلی خوب از Arkham زده و چندتا تغییر مثبت و منحصر به فرد هم داشته که در مجموع بازی را به یک اثر خیلی خوب تبدیل کرده.

ویرایش : این نسل سونی شخصیت های کمی خلق کرد ولی باز از ماکرو بهتر عمل کرد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 1, مهمان: 1)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟