Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
1624302191262.png

پ.ن. بنظر خیلی زیاد مطمئنه سر این :D و بنظر این داستان های شایعه شده امروزه (استدیو Blue Box) رو خیلی جدی داره رد میکنه... جف گراب اشتباه کم نداشته ولی وقتایی که با قاطعیت حرف زده این مدت همه کامل درست از آب درومدن :D

این خانم Kim Swift هم خیلی کله گنده هستن :D دیزاینر L4D و سری پورتال بودن. بعدش یمدت EA بوده در EA Motive و بنظر گیم دیزاینر پروژه بشدت جاهطلبانه Gaya بود که چند وقت پیش کنسل شد بعد 6 سال :|
بعدش هم 1 سال و 7 ماه توی گوگل استدیا لید گیم دیزاینر برای پارتنرشیپ با استدیو های سکند پارتی بوده. و بنظر الان دقیقا در همین کارو داره توی Xbox Game Publishing انجام میده. (همکاری با بازی های انحصاری از تیم های غیر فرست پارتی. مثلا بازی شایعه شده کوجیما و یا پروژه دراگون IOI و یا همین کنترابند اخیر)
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,576
نام
mohammad
View attachment 213873

پ.ن. بنظر خیلی زیاد مطمئنه سر این :D و بنظر این داستان های شایعه شده امروزه (استدیو Blue Box) رو خیلی جدی داره رد میکنه... جف گراب اشتباه کم نداشته ولی وقتایی که با قاطعیت حرف زده این مدت همه کامل درست از آب درومدن :D

این خانم Kim Swift هم خیلی کله گنده هستن :D دیزاینر L4D و سری پورتال بودن. بعدش یمدت EA بوده در EA Motive و بنظر گیم دیزاینر پروژه بشدت جاهطلبانه Gaya بود که چند وقت پیش کنسل شد بعد 6 سال :|
بعدش هم 1 سال و 7 ماه توی گوگل استدیا لید گیم دیزاینر برای پارتنرشیپ با استدیو های سکند پارتی بوده. و بنظر الان دقیقا در همین کارو داره توی Xbox Game Publishing انجام میده. (همکاری با بازی های انحصاری از تیم های غیر فرست پارتی. مثلا بازی شایعه شده کوجیما و یا پروژه دراگون IOI و یا همین کنترابند اخیر)
احتمالا درسته...
حالا برداشت شخصی من چیه؟

ارزش یک استدیو با اون ip هایی هست که خودش داره...مثلا علت اینکه کسی استدیو های وارنر رو اون زمان نخرید این بود که میگفتن ای پی هارو نمیدیم فقط خوده استدیو ها...مگه کسی دیوانه هستش که پول بده استدیو بدون عنوان خاصی رو بخره؟همچین، استدیو هایی رو بخرن که بیان رو نیو آی پی کار کنند؟خوب استدیو تاسیس میکنه میگه اعضای اون استدیو ها بیان اون ای پی جدید رو همینجا بسازند:D

این قضیه هم چرا میگم احتمالا درست باشه؟چون سونی برای هر عنوان نیو آی پی که بخواد بودجه اش رو کامل تهیه کنه...شرطش گرفتن ip اونه...!

اصلا ماجرای انحصاری شدن سانست هم برای xbox همین بود...IG اول رفت پیشه سونی...سونی گفت ای پی هم باید برای ما باشه...اما اینا میخواستن مستقل بمونند...و مایکی قبول کرد حمایتشون کنه...


کوجیما چند دهه عمرشو به پای mgs گذاشت...اما چون ای پی برای کونامی بود در عمل با یک کارمند فرقی نداشت...!و به بدترین شکل باهاش رفتار شد... تو بخش های دیگه هنر...خیلی بهتر با خالقین اثر ها رفتار میشه!

حالا درسته کوجیما خودش میگه تا آخرش ادامه میدم تو این صنعت...
اما بالاخره یکروزی این جدایی رقم میخوره...

کوجیما کمترین حقش از این صنعت اینه که استدیو خودش ای پی هایی داشته باشه که بعدا کسی خواست استدیو رو بخره چندین برابر ارزش اون استدیو شده باشه و پول خوبی دست کوجیما رو بگیره...

بنظرم غیر همین پروژه با تیم xbox

کوجیما برای آینده پروژه های مختلفی هم در سر داره که خودش خالقشون باشه اما کسای دیگه کارگردانی کنند اما با مشاوره و نظارت صد در صدی خودش...

اینطوری چه بسا KP بعد از کوجیما هم استدیو قوی بمونه و خوب باز ارزش استدیو چند برابر بشه...!

زیاد حرف زدم:D ولی این برداشت شخصی من بود...

اصلا ممکنه آی پی هم برای مایکی باشه که تحت این شرایط باید بیشتر تیم xbox مورد تحسین قرار بگیرن...
 

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,576
نام
alireza
View attachment 213873

پ.ن. بنظر خیلی زیاد مطمئنه سر این :D و بنظر این داستان های شایعه شده امروزه (استدیو Blue Box) رو خیلی جدی داره رد میکنه... جف گراب اشتباه کم نداشته ولی وقتایی که با قاطعیت حرف زده این مدت همه کامل درست از آب درومدن :D

این خانم Kim Swift هم خیلی کله گنده هستن :D دیزاینر L4D و سری پورتال بودن. بعدش یمدت EA بوده در EA Motive و بنظر گیم دیزاینر پروژه بشدت جاهطلبانه Gaya بود که چند وقت پیش کنسل شد بعد 6 سال :|
بعدش هم 1 سال و 7 ماه توی گوگل استدیا لید گیم دیزاینر برای پارتنرشیپ با استدیو های سکند پارتی بوده. و بنظر الان دقیقا در همین کارو داره توی Xbox Game Publishing انجام میده. (همکاری با بازی های انحصاری از تیم های غیر فرست پارتی. مثلا بازی شایعه شده کوجیما و یا پروژه دراگون IOI و یا همین کنترابند اخیر)
جسارتا اضافه کنم که این خانم مسول پروژه ای/هایی هست که به صورت خاص برای سرویس ابری ساخته میشن

 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,359
نام
محمد
این مورد یکم به شک انداخت منو... یعنی الان ایکس باکس واقعا داره رو گیمی سرمایه گزاری میکنه که انحصار کلاود باشه؟؟

هرچند بعید نیست ولی امیدوارم درست نباشه...
اگه باشه واقعا از احمقانه ترین حرکت های ممکنه!
اینا کنسول دادن که انحصاری برای کلود بسازن؟ حالشون خوبه؟:|
 
  • Like
Reactions: m.a.t

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
اگه باشه واقعا از احمقانه ترین حرکت های ممکنه!
اینا کنسول دادن که انحصاری برای کلود بسازن؟ حالشون خوبه؟:|

اینا کلی خرج سرویس کلودشون هم کردن البته و میخوان چند وقت دیگه ارتقاش بدن به خروجی Series X

البته اگه این یه بازی عادی باشه ناامید کنندست واقعا به نظرم
این ایده به شرطی خفنه که
1.با یه بازی کوچیک طرف نباشیم
2. بازی ای باشه که واقعا فقط رو کلود جواب بده کل ساختارش

اون جوری قشنگ به یه چیز جاه طلبانه سیستم سرویس سلر طرفیم
که خب احتمال زیاد بعیده همچین محصول خفنی ببینیم.
 

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
این مورد یکم به شک انداخت منو... یعنی الان ایکس باکس واقعا داره رو گیمی سرمایه گزاری میکنه که انحصار کلاود باشه؟؟

هرچند بعید نیست ولی امیدوارم درست نباشه...
من اولش که این شایعه رو دیدم با خودم گفتم احتمالا باید Xbox/PC/Cloud باشه دیگه... اما وقتی دیدم گراب دقیقا چی گفته خودمم به شک افتادم. :|

نقل قول از گراب:
Microsoft is getting serious again about cloud-native games. To that end, the company’s Xbox division announced today it has hired former Stadia game design director Kim Swift to oversee cloud gaming collaborations with independent studios. Those studios will include Hideo Kojima’s Kojima Productions if and when Microsoft closes that previously reported deal, according to our sources.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,100
منظور از cloud-native لزوما این نیست که انحصاری cloud باشه که:D منظور اینه که در بازی از تکنولوژی های cloud-based استفاده بشه. مثلا Flight Simulator یه مثال واضحه که برای پردازش دنیای بازی از پردازش ابری استفاده شده در حالیکه بازیش لزوما آنلاین نیست و آفلاین هم میشه براحتی انجامش داد.
 

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
من اولش که این شایعه رو دیدم با خودم گفتم احتمالا باید Xbox/PC/Cloud باشه دیگه... اما وقتی دیدم گراب دقیقا چی گفته خودمم به شک افتادم. :|

نقل قول از گراب:
وقتی واژه Native توی نرم افزار میاد وسط، منظور اینه اون نرم افزار قراره مستقیم روی اون پلتفرم/سخت افزار توسعه داده بشه،، تا قبل این بازیها برای XCloud در واقع برای Xbox1 توسعه داده میشدن و همون نسخه کنسولی داشته اجرا میشد و بعد بهش ساپورت Touch و... هم اضافه میشد که قطعا چون Native نیست تجربه کاربری عالی به گیمرهای کلاود نمیداد.
وقتی از Cloud-Native صحبت میشه یعنی اینکه بازی ها قراره از Base رو کلاود توسعه داده بشن، هم برای تجربه کاربری بهتر، هم اینکه با محدودیت های سخت افزاری مواجه نشن و قرار باشه ۱۰ سال دیگه این بازی روی کلاود موجود باشه به راحتی یه تغییرات تنظیمات گرافیکی یه PC بشه رزولشن و جزییات گرافیکی بازی رو بهتر کرد. این وسط ممکنه مزیتی هایی داشته باشه مثل Flight Simulator شما نیاز نباشه دیگه نقشه و محاسبات مجزا از کلاود دریافت کنی و همه چی روی سرویس کلاود اجرا میشه و فقط شما در واقع استریم میکنی. بعد بازی Flight Simulator شما هیچ سناریویی نمی تونی متصور بشی که بازی که روی کلاود اجرا بشه قابلیت اجرا روی کنسول رو نداشته باشه.
 

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
وقتی واژه Native توی نرم افزار میاد وسط، منظور اینه اون نرم افزار قراره مستقیم روی اون پلتفرم/سخت افزار توسعه داده بشه،، تا قبل این بازیها برای XCloud در واقع برای Xbox1 توسعه داده میشدن و همون نسخه کنسولی داشته اجرا میشد و بعد بهش ساپورت Touch و... هم اضافه میشد که قطعا چون Native نیست تجربه کاربری عالی به گیمرهای کلاود نمیداد.
وقتی از Cloud-Native صحبت میشه یعنی اینکه بازی ها قراره از Base رو کلاود توسعه داده بشن، هم برای تجربه کاربری بهتر، هم اینکه با محدودیت های سخت افزاری مواجه نشن و قرار باشه ۱۰ سال دیگه این بازی روی کلاود موجود باشه به راحتی یه تغییرات تنظیمات گرافیکی یه PC بشه رزولشن و جزییات گرافیکی بازی رو بهتر کرد. این وسط ممکنه مزیتی هایی داشته باشه مثل Flight Simulator شما نیاز نباشه دیگه نقشه و محاسبات مجزا از کلاود دریافت کنی و همه چی روی سرویس کلاود اجرا میشه و فقط شما در واقع استریم میکنی. بعد بازی Flight Simulator شما هیچ سناریویی نمی تونی متصور بشی که بازی که روی کلاود اجرا بشه قابلیت اجرا روی کنسول رو نداشته باشه.
آره خب این توضیحی که میدید کاملا درسته، مثال فلایت سیمولیتر که ذکر کردید هم میشه گفت یکی از بهترین مثال ها برای این قضیست. اما اینکه کوجیما و تیمش قراره چجور تجربه داستان محوری بسازن که از کلاود بهره ببره، فهمیدنش یکم سخته. :D شاید دنبال تجربه کاملا داستان محور نیستن، شایدم یه چیز بشدت خلاقانه در نظر دارن که وقتی دیدیمش متوجه میشیم چرا بر اساس کلاود ساختنش.
 

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,576
نام
alireza
اقای اسپنسر چند ماه پیش گفته بود که در اینده گیم ها (بعضی هاشون) اول برای کلاود ساخته میشن و بعد برای سخت افزار بهینه میشن......تو کلاود میشه از چند gpu استفاده کرد...مثلا الان که مایکروسافت سخت افزار سری ایکس رو در سرویس خودش استفاده میکنه...بازیسازها میتونن از ۲ تا gpu استفاده کنن و یا هرچقدر که رم لازم دارن استفاده کنن و یا از اس اس دی هایی که خیلی سریع هستند استفاده کنن که خروجی در حد pc و در اینده بهتر از pc داشته باشه...حتی ۱ سال پیش اسکور انیکس گفته بود که تا چند سال دیگه بعضی از بازی ها در انحصار کلاو خواهند بود و روی سخت افزار عرضه نمیشن.
 

emaad.mir

کاربر سایت
May 26, 2020
615
به نظر من اینکه یه بازی انحصاری کلاد هم باشه اصلا چیز بدی نیست و اتفاقا اگه بازی خوبی باشه به بخش کلاد ماکروسافت خیلی هم کمک میکنه. ولی متاسفانه مشکل اینجاست که تو کشور ما با این وضع اینترنت اصلا نمیشه رو کلاد حساب باز کرد :(
 
  • Like
Reactions: Adam and Bax

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
465
Producer ـه Life is Strange: True Colors هم به Playground پیوست.

View attachment 213933
Senior Character Artist | Fable
https://www.artstation.com/artwork/NXRAJ
https://www.linkedin.com/in/matt-peadon-453a6622/
matt-peadon-ave-pimphand.gif

matt-peadon-foot-side.gif


تو سبک ریسینگ که استانداردهارو جابجا کردن اینا و حالا انگار نوبت سبک Action RPG هست :D
 
آخرین ویرایش:

shooshcity

کاربر سایت
Jan 3, 2011
448
Senior Character Artist | Fable
https://www.artstation.com/artwork/NXRAJ
https://www.linkedin.com/in/matt-peadon-453a6622/
matt-peadon-ave-pimphand.gif

matt-peadon-foot-side.gif


تو سبک ریسینگ که استانداردهارو جابجا کردن اینا و حالا انگار نوبت سبک Action RPG هست :D
البته اینا نه با فورزا ۱ نه ۲ اینکار رو نکردن ولی دلیلی که امیدوارم میکنه زمان مناسب بعلاوه تجربه کار با موتور گرافیکی شونه ، فکر کنم قابلیت های این موتور خیلی بیشتر از آنریل ۵ باشه ،من بیشتر از اینکه منتظر پلی دادن فیبل باشم منتظر دیدنشم انصافا قابل تصور نیست اینا چی میتونن تحویل بدن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر