نمایشگاه/رویداد Xbox & Bethesda Showcase 2022

امتیاز شما به کنفرانس؟

  • A

  • B

  • C

  • D

  • F


Results are only viewable after voting.

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
untitled-1_et8i.jpg

خب طبق روال هر سال کنفرانس (نمایش) مخصوص سال 2022 ایکس باکس (به همراه بتسدا) با اعلام زمان پخش، معرفی شد.

در این تاپیک در مورد این Show بحث خواهیم کرد. اطلاعات و شایعات به همراه زمان پخش و لینکهای مربوط تدریجا اضافه خواهد شد.

این نمایش روز یکشنبه 22 خرداد ساعت 21:30 به وقت ایران پخش خواهد شد.

لینک رسمی

لینکهای تماشای شوکیس:


..................

انتظارات و پیش بینی هاتون را بنویسید. :D
 
آخرین ویرایش:
در اینکه به مدیریت xbox نقد وارد هست هیچ شکی نیست قبلا گفتم اسپسنر دیگه رئیس مایکروسافت گیمینگه ‌‌‌‌‌نه xbox و قرارم نیست به تک تک استدیوها سر بزنه ببینه کیفیت کار چیه،ولی میتونه چند مدیر توانمند استخدام کنه مثل همین استخدام اخیر از مدیران نیتندو برای مدیریت کیفیت فورتزاها،
تاخیر خوردن بازی چیز بدی نیست اگه کیفیت نهایی بازی خوب باشه و این خوب بودن منظور از متای بالای 90 نیست(البته استدیو باید تمام تلاشش رو بکنه) ،
یه سری از دوستان طوری بهشون تلقین شده که بازی زیر 90 آشغاله،
از اونور کسایی که باعث این نوع تفکرن خودشون به بازی متای 83و88 برند محبوبشون با عنوان ابر شاهکار یاد میکنن،
اما اینور میخوان تمام استدیوهارو جمع کنن چون متای بازیاشون 85 و 87 شده،

من شخصا فعلا نقدم اینکه چرا استدیوهای سونی اینطور سریع بازی میسازن ولی برای مایکروسافت اینقد طول میکشه، این برام خیلی سواله!!؟ یعنی تو این showcase گیمپلی فیبل رو نشون ندن خیلی ناامید میشم
 
لول:D اتفاقا ۳۴۳ خودش یک استودیو پشتیبان نیاز داره. هیلو اینفینیت یکی از بهترین شوترهای ده سال اخیر بود، فقط باید تعداد نیروهاشون رو افزایش بدن تا بتونن برای هر سیزن با سرعت بیشتری کانتنت بدن.

View attachment 255035
آقا من پستم رو پاک میکنم, شما هم ریپلایتو پاک کن, اصلا از اولش هم اشتباه کردم که پست دادم, دست از سر ما بکشید :D
مرسی, تشکر....
 
اگه اشتباه نکنم فکر کنم سونی تا قبل از 2018، 10 تا استودیو اصلی داشت در کنار استودیوهای جانبی که براش بازی میساختن مثل اینسومنیاک و کوآنتیک و کوجیما و .....
ماکرو کل استودیوهاش 5 تا بود، 343 که مستر چیف و اینفینیت ساخت
کوالیشن گیرز 2018
ترن 10 موتوراسپورت
ریر sot
موجانگ ماینکرفت مولتی ساز و کمکی هم مون بود و پلی گراند که فورزا میساخت.
تو اینا، کوالیشن فقط تو بازه 4 ساله عنوان نداده که اونم اگه کالکشن بیاد داده.
__________________
جدا براتون سواله، بتسدا که 2021 اضافه شده و دو تا عنوانش که انحصار سونی بود و دو تا هم تاخیر گرفت
اینگزایل که 2020 بازی داده و جا داره تا بعدی
نینجا تئوری با وجود پروژه های کوچک مثل bleeding باید امسال یا 2023 حداقل یچیزی بده
ابسیدین که outer رو 2019 داده و گراندد هم بعدش و 2023 هم avowed میاد، سطح کاری این عجیب غریبه، یه سور زده به کل استودیوهای گیمینگ، الانم چند تا پروژه داره یکی همین avowed یکی outer بعدی دو تا هم معرفی نشده
دابل فاینم که همین پارسال بازی داد
____________
اندد لابز هم که 2018 داد و در حال آپدیت مکرر شماره دوم sod بوده ولی باید یچیزی نشون بده با وجود اینکه دائما در حال استخدام بوده
اینیشیتیو میشه بهش خرده گرفت ولی خودشونم احتمالا عنوانی غیر از پرفکت یا داشتن میساختن یا کلا بچه گونش کرده بودن.که عنوان لغو شده احتمالا
کامپلیشن باید امسال یا 2023 بازی بده از 2018 و we happy few بازی نساخته
______________________
شاید بشه سونی رو با ماکرو از لحاظ تعداد استودو مقایسه کرد ولی از لحاظ ساخت نه،
سونی سالهاست که رو اینا برنامه ریزی کرده و به ثبات رسونده. ماکرو تازه اینا رو خریده و باید بشینه تک تکشون رو درست کنه، خود اکتی و درست کردن مسائل اونم یه داستان دیگه هست.
معلومه سونی دست بالا رو داره.
 
قبل از هر چیزی بگم مدیریت استدیو ها و مخصوصا مدیریت لاین اپ بازی ها، در اکس باکس شدیدا جای کار داره و هیچ شکی توش نیست.
تمامی صحبت هایی که می کنم اصلا جمله بالا رو نقض نمی کنه.

من فکر می کنم مشکل شخص مت بوتی نیست. باید نگاه کرد xgs (نه بتزدا) چه استدیو هایی داشته و از 2008 چه استدیو هایی رو اضافه کرده.
در مورد اینیشیتیو که اصلا جای صحبتی نیست و به شخصه فکر می کنم عملکردشون افتضاح بود، تامام. (بعید می دونم تا پایان نسل این استدیو دوام بیاره)
این بین شما نینجا تئوری، ابسدین، پلی گراند و دابل فاین رو دارید که کارشون رو بلدن و نگرانی در مورد کارشون نسبتا کم تره و پروژه هاشون هم به نظر کمتر مشکل داره. البته هیچ کدوم از این استدیو ها هم استدیو AAA ساز goty بگیر نبودن قبلش.
اما باقی استدیو ها شامل این اگزایل، کامپالشن، اندد لبز میشن. هر سه استدیو موقعی که جذب اکس باکس شدن بسیار استدیو های کوچکی بودن. طبیعی هست شما یه استدیو aa می خری بعد انتظار داشته باشی در عرض دو سال بشه aaa ، ریسک بسیار بالایی داره. همین مورد هم دقیقا در مورد این استدیو ها دیده میشه، گرچه به کامپالشن و این اگزایل خوش بین تر هستم.
استدیو هایی که از قبل داشتن هم شامل 343 ، کوالیژن ، rare ، ترن تن ، موجانگ و وردز ادج (عملا استدیو کامل محسوب نمی شه) و برند xgsp هست، که تقریبا در همون سطحی که بودن ظاهر شدن و این طور نیست بگیم این چند سال نه خیلی رشد کردن و نه خیلی افت داشتن.

خلاصه صبحتم اینه که هیچ وقت نمی شه اندد لبز رو با استدیو های تاچ ناچ صنعت مقایسه کرد و بعد گفت چرا sod3 در حد tlou نیست. این استدیو اصلا در این حد و اندازه نیست و مقصر این موضوع مت بوتی نیست. اکس باکس استدیو aa خریده و باید انتظار متناسب باهاش رو داشته باشه. اکس باکس اگر بازی AAA می خواد باید استدیو AAA هم بخره، بعد اون موقع منتظر مدیریت مت بوتی باشه.

در مقام مقایسه اگر کسی انتظار ساخت بازی AAA اکشن ادونچر با پروداکشن ولیو خیلی بالا از هاوس مارکی یا مدیا مولکول یا Pixelopus یا تیم اسوبی داشته باشه، احتمالا یا تولید همچین بازی خیلی طول بکشه یا اصلا به عرضه/موفقیت نرسه.

من شخصا فعلا نقدم اینکه چرا استدیوهای سونی اینطور سریع بازی میسازن ولی برای مایکروسافت اینقد طول میکشه، این برام خیلی سواله!!؟

چون اکس باکس خیلی دیر به فکر گسترش استدیو هاش افتاد. همین الان یه بازی مثل فوربیدن وست با این که ادامه به عنوان موفق بوده ولی از 2017 تو دست توسعه بوده. اکس باکس تازه تابستون 2018 خبر خریدهاش رو شروع کرده. خیلی هاشون هم پروژه هایی از قبل داشتن که باید می بستن اش.

این وسط مشکل اینه که تیم مدیریت باید متوجه می شد لاین اپ اش تا 2023 آماده نمی شه و با چند تا توسعه دهنده ترد پارتی زودتر شروع می کرد. یا چند تا بازی مثل دث لوپ و فوراسپوکن رو انحصاری می کرد که عملا این کارو نکردن.
الان هم از دو حالت خارج نیست. یا لاین اپ تا اخر سال کچل هست که مسئولیت اش به عهده خود اسپنسر هست. ( وقتی خودت بازی نداری برو چهار تا بازی انحصاری کن) یا این که یکی دو تا عنوان سوپرایز (من چشمم آب نمی خوره!) تا اخر سال دارن، که مارکتینگ شون بسیار احمقانه عمل کرده. یه ریسک مسخره کردن که یه کنفرانس مثلا پر سوپرایز تحویل بدن ولی این وسط شش ماه ملت تو بی خبری و جو منفی پیرامون لاین اپ سر کردن.
 
آخرین ویرایش:
بله منم همین نظر شما رو دارم در مورد هلبلید...بخصوص که چند سالی میشه از ساختش گذشته و تا حالا ۲ تا نمایش داشته...البته پروژه دوم نینجا هم هست به اسم مارا شاید از اونم خبری بشه😉😉

من بعید میدونم چیزی از مارا نشون بدن. یعنی اگه توجه کنید اخیرا همه سعی دارن بازی هاشون رو وقتی از نظر تولید به جای قابل قبولی رسید و چه بسا نزدیک انتشار بود نشون بدن. فکر کنم جناب اسپنسر هم گفته بازی هایی که نزدیک انتشار هستن رو نمایش میدن. در نتیجه نوبت به همون هل بلید 2 میرسه که یه نمایش جدی داشته باشه، بخصوص از اکشن بازی.

والا با این gears ای که اینا میسازن خبر gears6 بمب که چه عرض کنم حتی ترقه ام نیست،بمب برای من اینه بگن بیخیال ساخت gears شدن که کمتر به این ip محبوبمون گند بزنن،ولی wolf3 رو هستم :x

در دنیای واقعیات Gears یه IP گردن کلفته و نمایش شماره جدید همیشه میتونه سورپرایز و بسیار خفن باشه. دستکم من یه نفر که خیلی خوشحال میشم. Gears دیگه اون IP سابق نیست، همه میدونیم، اما کماکان برای من شوتر آبرومند و جذابیه.
 
لول:D اتفاقا ۳۴۳ خودش یک استودیو پشتیبان نیاز داره. هیلو اینفینیت یکی از بهترین شوترهای ده سال اخیر بود، فقط باید تعداد نیروهاشون رو افزایش بدن تا بتونن برای هر سیزن با سرعت بیشتری کانتنت بدن.
View attachment 255035
پیشنهاد می‌کنم titanfall2، doom eternal، black mesa رو بازی کنید
id اگه باغبون بود یه دور باغچه خودشو بیل میزد که سر rage اینکارا رو نکنه
چه فایده ای داره دادن هیلو به id.
تو ساخت جهان باز که ناتوانه و قبلا نشون داده و ریج 2 رو داد با اوالانچ محیطو بسازن که اون دیگه تو اون فاز محیط و جهانش خیلی بدتر بودن
شوتینگ میتونه کمک کنه که اونم 343 از عهدش بر میاد جهان قشنگیم ساختهتو اینفینیت داستانش یخورده تو اواسط شل شد که اونم id کمکی نمیتونه بکنه
میمونه مولتی که تو اونم id خلاصه.اونموقع id بسازه و 343 بشه پشتیبان.
__________
343 نیاز به یکسری تغییرات داشت و باید دید استیتن چیکار میکنه مخصوصا تو بحث مولتی، ولی استودیویی که بخواد جایگزین بشه که بشه لید و سازنده هیلو، نیست.
اکتی فقط میتونه کمک کنه استودیوهاش تو ساخت مولتی.
___________________
اینفینیت که یکی از بهترین هیلوها بود و فورزا هم همچنان تو اوجشه و این سری تو مبحث گرافیک عالی بوده
ip جدیدم که تو همین چند سال از sot و گراندد که اولی فوق موفق بوده هم اجازه تولید گرفتن و فروختن، و با وجود عناوین قدیمی rare که موجوده دستشون رو باز گذاشته ماکرو.
ایراد ماکرو عدم دخالت بوده نه ندادن آزادی. اگه زودتر وارد میشدن نمیزاشت این اتفاقا بیوفته که اینیشیتیو عنوانی بسازه که یه دختر تقریبا 10 ساله بتونه بازی کنه.
هیلو اینفینیت به نظرم چند ایراد داشت:
شخصیت پردازیها و فقدان ثبات شخصیت که در ساخته اخیر id بهتر هست. دقیقا منظورم خود مستر چیف و اون صحنه پس از کشتن یکی از باسها هست. البته از حق نگذریم weapon کاری که باید رو در بازی به خوبی انجام می‌ده. در صورتی که آنتاگونیستهای بازی شبیه آدم بدهای کارتونهای بچه‌گانه هستند، شما همینهارو با پرافیت نسخه دوم یا دایدکت نسخه چهارم مقایسه کنید.
قسمت جهانباز بازی عملا یه کلون از بازیهای یوبی سافت هست و هیچ کمکی به بازی نکرده ، نه در داستان کمکی میکنه و نه پاداش مناسبی میده که آدم انگیزه به انجامش داشته باشه در این مورد هم فعالیهای جانبی دوم پاداش به مراتب بهتری میدن . بازی میتونیست در همون مپ سنتی خودش باش و نیازی به جهانباز شدن نداشت.
تنوع محیط بسیار پایین بود. به نظرم یک نگاه به نسخه های قبلی بیندازید به حرف من می رسید . در این مورد هم باز id بهتر عمل کرده.
نقاط قوت نسخه اخیر رو من گانپلی و چارچوپ مولتی پلی میدونم ،که مولتی پلی هم از سیستم عذاب آور ارتقا و کمبود محتوا رنج می‌بره
از بعد فنی هم idtech بسیار بهینه تر است.

برام سواله ، بخش کمپین اینفینیت واقعا چه ویژگی خاصی یا برتری خاصی داره انقدر بزرگش میکنید؟ یه شوتر کاملا جنریک هست که به ری اسکین فارکرای میمونه.

جهت یادآوری هیلو Ip یی بود که هر نسخه استانداردهای جدیدی پایه‌گذاری می‌کرد.
 
آخرین ویرایش:
قبل از هر چیزی بگم مدیریت استدیو ها و مخصوصا مدیریت لاین اپ بازی ها، در اکس باکس شدیدا جای کار داره و هیچ شکی توش نیست.
تمامی صحبت هایی که می کنم اصلا جمله بالا رو نقض نمی کنه.

من فکر می کنم مشکل شخص مت بوتی نیست. باید نگاه کرد xgs (نه بتزدا) چه استدیو هایی داشته و از 2008 چه استدیو هایی رو اضافه کرده.
در مورد اینیشیتیو که اصلا جای صحبتی نیست و به شخصه فکر می کنم عملکردشون افتضاح بود، تامام. (بعید می دونم تا پایان نسل این استدیو دوام بیاره)
این بین شما نینجا تئوری، ابسدین، پلی گراند و دابل فاین رو دارید که کارشون رو بلدن و نگرانی در مورد کارشون نسبتا کم تره و پروژه هاشون هم به نظر کمتر مشکل داره. البته هیچ کدوم از این استدیو ها هم استدیو AAA ساز goty بگیر نبودن قبلش.
اما باقی استدیو ها شامل این اگزایل، کامپالشن، اندد لبز میشن. هر سه استدیو موقعی که جذب اکس باکس شدن بسیار استدیو های کوچکی بودن. طبیعی هست شما یه استدیو aa می خری بعد انتظار داشته باشی در عرض دو سال بشه aaa ، ریسک بسیار بالایی داره. همین مورد هم دقیقا در مورد این استدیو ها دیده میشه، گرچه به کامپالشن و این اگزایل خوش بین تر هستم.
استدیو هایی که از قبل داشتن هم شامل 343 ، کوالیژن ، rare ، ترن تن ، موجانگ و وردز ادج (عملا استدیو کامل محسوب نمی شه) و برند xgsp هست، که تقریبا در همون سطحی که بودن ظاهر شدن و این طور نیست بگیم این چند سال نه خیلی رشد کردن و نه خیلی افت داشتن.

خلاصه صبحتم اینه که هیچ وقت نمی شه اندد لبز رو با استدیو های تاچ ناچ صنعت مقایسه کرد و بعد گفت چرا sod3 در حد tlou نیست. این استدیو اصلا در این حد و اندازه نیست و مقصر این موضوع مت بوتی نیست. اکس باکس استدیو aa خریده و باید انتظار متناسب باهاش رو داشته باشه. اکس باکس اگر بازی AAA می خواد باید استدیو AAA هم بخره، بعد اون موقع منتظر مدیریت مت بوتی باشه.

در مقام مقایسه اگر کسی انتظار ساخت بازی AAA اکشن ادونچر با پروداکشن ولیو خیلی بالا از هاوس مارکی یا مدیا مولکول یا Pixelopus یا تیم اسوبی داشته باشه، احتمالا یا تولید همچین بازی خیلی طول بکشه یا اصلا به عرضه/موفقیت نرسه.



چون اکس باکس خیلی دیر به فکر گسترش استدیو هاش افتاد. همین الان یه بازی مثل فوربیدن وست با این که ادامه به عنوان موفق بوده ولی از 2017 تو دست توسعه بوده. اکس باکس تازه تابستون 2018 خبر خریدهاش رو شروع کرده. خیلی هاشون هم پروژه هایی از قبل داشتن که باید می بستن اش.

این وسط مشکل اینه که تیم مدیریت باید متوجه می شد لاین اپ اش تا 2023 آماده نمی شه و با چند تا توسعه دهنده ترد پارتی زودتر شروع می کرد. یا چند تا بازی مثل دث لوپ و فوراسپوکن رو انحصاری می کرد که عملا این کارو نکردن.
الان هم از دو حالت خارج نیست. یا لاین اپ تا اخر سال کچل هست که مسئولیت اش به عهده خود اسپنسر هست. ( وقتی خودت بازی نداری برو چهار تا بازی انحصاری کن) یا این که یکی دو تا عنوان سوپرایز (من چشمم آب نمی خوره!) تا اخر سال دارن، که مارکتینگ شون بسیار احمقانه عمل کرده. یه ریسک مسخره کردن که یه کنفرانس مثلا پر سوپرایز تحویل بدن ولی این وسط شش ماه ملت تو بی خبری و جو منفی پیرامون لاین اپ سر کردن.


مشکل اصلی اینکه شما فک می کنی مدیریتی وجود داره و اشکال داره
در واقعیت اصلا مدیریتی وجود نداره
همه استودیو ها به حال خودشون رها شدن و تیم مدیریت فیل اسپنسر صرفا نقش عابر بانک استودیو ها رو بر عهده داره
هر استودیو , هر پروژه که دلش بخواد می سازه و فقط باید یه تریلر در اختیار تیم مدیریت قرار بده / اعداد بازی های در دست توسعه xbox بالا ببره و بودجه بگیره

اگه مدیریتی وجود داشت State of Decay 3 / Perfect Dark / Everwild در مرحله Concept art معرفی نمی شدن
اگه مدیریتی وجود داشت بعد از خرید Obsidian , تیم دوم Playground زیر مجموعه Obsidian تبدیل می شد

اگه مدیریتی وجود داشت با وجود Fallout اصلا The Outer Worlds 2 ساخته نمی شد , چه برسه به معرفی در مرحله Concept art
البته در همین کنفرانس حداقل 2 تا بازی Fallout در مرحله Concept art معرفی می شه و Obsidian مجبور در کنار ابر پروژه ای مثل Fallout حداقل 4 تا بازی دیگه بسازه (هر rpg aaa حداقل به 500 نفر کارمند داخل استودیو و هزاران نیرو پشتیبان نیاز داره ) زمانی که این بازی ها از مرحله Concept art خارج بشه تازه فاجعه مشخص می شه
 
آخرین ویرایش:
مشکل اصلی اینکه شما فک می کنی مدیریتی وجود داره و اشکال داره
در واقعیت اصلا مدیریتی وجود نداره
همه استودیو ها به حال خودشون رها شدن و تیم مدیریت فیل اسپنسر صرفا نقش عابر بانک استودیو ها رو بر عهده داره
هر استودیو ای هر پروژه که دلش بخواد می سازه و فقط باید یه تریلر در اختیار تیم مدیریت قرار بده / اعداد بازی های در دست توسعه xbox بالا ببره و بودجه بگیره

اگه مدیریتی وجود داشت State of Decay 3 / Perfect Dark / Everwild در مرحله Concept art معرفی نمی شدن
اگه مدیریتی وجود داشت بعد از خرید Obsidian , تیم دوم Playground زیر مجموعه Obsidian تبدیل می شد

اگه مدیریتی وجود داشت با وجود Fallout اصلا The Outer Worlds 2 ساخته نمی شد , چه برسه به معرفی در مرحله Concept art
البته در همین کنفرانس حداقل 2 تا بازی Fallout در مرحله Concept art معرفی می شه و Obsidian مجبور در کنار ابر پروژه ای مثل Fallout حداقل 4 تا بازی دیگه بسازه (هر rpg aaa حداقل به 500 نفر کارمند داخل استودیو و هزاران نیرو پشتیبان نیاز داره ) زمانی که این بازی ها از مرحله Concept art خارج بشه تازه فاجعه مشخص می شه

نظرت محترم هست ولی خیلی هاشو قبول ندارم.
اتفاقا یکی از نکات قوت پلی استیشن ساخت عناوین جدید هست. مثلا نیومدن بگن ناتی داگ تو فقط سه سال یکبار انچارتد بده بیرون. حداقل هر استدیو دو تا عنوان موفق زنده داره که الان شده برگ برنده سونی.
چون اکس باکس فالوت داره دلیل نمی شه tow کنسل شه.
ضمن این که پلی گراند تو انگلستان هست چرا باید به یه تیم آمریکایی در کالیفرنیا مدیریت اش رو واگذار کنند. همچنین این تیم عملا تیم اصلی پلی گراند هست( از نظر لید های پروژه) و تیم نیمکت نشین pg حساب نمی شه.
البته معرفی زودهنگام اصلا چیز جالبی نیست ولی خب مشخصا دستشون خالی بوده و خواستن زودتر بازی ها رو نشون بدن. نمونه اش رو از دو طرف داشتیم. البته از اکس باکس بیشتر.

در هر صورت اکس باکس عادت داره آتیش زیر باسن اش باشه تا به خودش بیاد. به نظرم e3 مشخص می کنه وضعیت استدیو ها و بازی ها چطورن. مطمین باش اگر قرار باشه با همین فرمون جلو برن و نتیجه پروژه ها دندون گیر نباشه، اولین کسی که فحش رو می کشه بهشون خود من هستم.
 
هیلو اینفینیت به نظرم چند ایراد داشت:
شخصیت پردازیها و فقدان ثبات شخصیت که در ساخته اخیر id بهتر هست. دقیقا منظورم خود مستر چیف و اون صحنه پس از کشتن یکی از باسها هست. البته از حق نگذریم weapon کاری که باید رو در بازی به خوبی انجام می‌ده. در صورتی که آنتاگونیستهای بازی شبیه آدم بدهای کارتونهای بچه‌گانه هستند، شما همینهارو با پرافیت نسخه دوم یا دایدکت نسخه چهارم مقایسه کنید.
قسمت جهانباز بازی عملا یه کلون از بازیهای یوبی سافت هست و هیچ کمکی به بازی نکرده ، نه در داستان کمکی میکنه و نه پاداش مناسبی میده که آدم انگیزه به انجامش داشته باشه در این مورد هم فعالیهای جانبی دوم پاداش به مراتب بهتری میدن . بازی میتونیست در همون مپ سنتی خودش باش و نیازی به جهانباز شدن نداشت.
تنوع محیط بسیار پایین بود. به نظرم یک نگاه به نسخه های قبلی بیندازید به حرف من می رسید . در این مورد هم باز id بهتر عمل کرده.
نقاط قوت نسخه اخیر رو من گانپلی و چارچوپ مولتی پلی میدونم ،که مولتی پلی هم از سیستم عذاب آور ارتقا و کمبود محتوا رنج می‌بره
از بعد فنی هم idtech بسیار بهینه تر است.
خب. پابیانشو اول بگم که با تمام اینایی که گفتی، بازم، برام ذره ای منطقی نیست که id هیلو بسازه و پشتیبان باشه 343.
اما اولا، میشه به شخصیت پردازی باس فایتها چند تاشون ایراد گفت که دلیل اصلیشم اینه که بهشون پرداخته نشده بود چون تعدادشون بالا یود و میشد اینو کمی تعدیل کرد
شخصیت مستر چیف به اتفاقات رخ داده میومد، منم ازش شخصیت بهتری میخواستم ولی وقتی داستان به انتها رسید تازه فهمیدم بهش میومد.
اینکه نیاز بود یا نبود جهان باز بشه، نیاز به دانستن برنامه آینده داره که قراره هیلو اینفینیت dlc داخلی داشته باشه یا نه. پس اولا زوده و ثانیا جهان باز و حالا فتح اون پایگاهها و اسپارتان کورها که برا ارتقا لازم بود خوب در اومده بود، من حس کلون یوبی سافت ندیدم، تو یوبی سافت تو مجبور بودی فتح کنی تا بازی جلو بره. اینجا نمیخواستی ول میکردی و میرفتی، پس کللا قیاس درستی نیست.
زتا کلا هیلویی شبیه زمینه و زتا تخریب شده بود و زتا زیست بومهای متفاوتی نداره
نقاط قوت همون GRAPPLESHOT هم یه نقطه قوت بسیار جالب بود که به بازی اومده بود، داستانش بود که یه مسر جالبی رو استارت زده بود و امضای 343 بود .
_________________
در کل، اولا ذات هیلو و دوم دو چیز تماما متفاوته بدون شباهت خاص، نه 343 بدرد دوم ساختن و اون تم تاریک میخوره و نه ID برعکس.
هیلو اینفینیت تونست کارشو انجام بده و یه جایگزین خوب و با یه شخثست متفاوت برا کورتانا بسازه، مستر چیف هم که کلا یه ادم خسته همیشه بوده که کاملا عادیه بعد از بلایایی که سرش آوردن همون یه ذره لطافتش هم ازش گرفته بشه و باید تو ادامه دید که WEAPON میتونه جایگزین خوبی برا کورتانا باشه یا نه.
داستان هم که یه روایت جالب داشت که اگه از عهده خط داستانی جدیدش بر بیان، کاملا نمره قبولی گرفتن. هوش مصنوعی هم خوب در اومده بود واقعا
ر مجموع تمام این دلایل کافی نیستن برا برون سپاری بازی به استودیوی دیگر، در حالی که اینفینیت یه عنوان کامل موفق بوده
__________________________
343 هم امضاهای خودشو پای بازی گذاشته، تو گیم پلی همین GRAPPLE ، همین بازگشت به گذشته وو احتمالا سورپرایزهای جالب از دوران گذشته خواهیم دید.
پس باید صبر کنیم، راستی، موسیقی بازی هم مثل همیشه زیبا در اومده بود.
 
آخرین ویرایش:
من شخصا فعلا نقدم اینکه چرا استدیوهای سونی اینطور سریع بازی میسازن ولی برای مایکروسافت اینقد طول میکشه، این برام خیلی سواله!!؟ یعنی تو این showcase گیمپلی فیبل رو نشون ندن خیلی ناامید میشم

وقتی آزادی بیش از حد به استودیو ها میدی و هی افتخار میکنی ما crunch نداریم همین میشه، در حدی که اعضای انشتیو از پیشرفت کند ناراضی بودن(از بیکاری زیاد خسته شده بودن :D) یا داستان scaleboud که کسی بهشون کار نداشت و کیسه دوخته بودن واسه پولای مایکروسافت و از اونور هم داشتن بازی بازی میکردن، الان این مشکل جدی تو xgs هست و مقصرش هم کسی نیست جز مت بوتی و شاید هم اسپنسر چون به هر حال اینا رو میبینه و اینو شوت نمیکنه بیرون.
حالا خدا رو شکر بتسدا و در آینده اکتی بلیز تیم مدیریتشون یه جورایی جداست و ربطی به این شمپیت ندارن وگرنه اینورم اوضاع خراب بود.
 
نظرت محترم هست ولی خیلی هاشو قبول ندارم.
اتفاقا یکی از نکات قوت پلی استیشن ساخت عناوین جدید هست. مثلا نیومدن بگن ناتی داگ تو فقط سه سال یکبار انچارتد بده بیرون. حداقل هر استدیو دو تا عنوان موفق زنده داره که الان شده برگ برنده سونی.
چون اکس باکس فالوت داره دلیل نمی شه tow کنسل شه.
ضمن این که پلی گراند تو انگلستان هست چرا باید به یه تیم آمریکایی در کالیفرنیا مدیریت اش رو واگذار کنند. همچنین این تیم عملا تیم اصلی پلی گراند هست( از نظر لید های پروژه) و تیم نیمکت نشین pg حساب نمی شه.
البته معرفی زودهنگام اصلا چیز جالبی نیست ولی خب مشخصا دستشون خالی بوده و خواستن زودتر بازی ها رو نشون بدن. نمونه اش رو از دو طرف داشتیم. البته از اکس باکس بیشتر.

در هر صورت اکس باکس عادت داره آتیش زیر باسن اش باشه تا به خودش بیاد. به نظرم e3 مشخص می کنه وضعیت استدیو ها و بازی ها چطورن. مطمین باش اگر قرار باشه با همین فرمون جلو برن و نتیجه پروژه ها دندون گیر نباشه، اولین کسی که فحش رو می کشه بهشون خود من هستم.

علت اصلی جدایی بروس استرلی چی بود ؟ خودش دوست داشت نسخه جدید Jak and Daxter بسازه , مدیران ps و ناتی داگ مجبور اش کردن u4 تمام کنه
علت خلق horizon چی بود ؟ kill zone فاجعه تجاری بود و مدیریت استودیو کلا زیر و رو کرد تا یه ip موفق خلق کنه
بازی کنسل شده Sucker Punch ایده فوق العاده است , اما مدیریت تصمیم گرفته که کنسل بشه


سونی فقط به یه شرط موفقیت بیشتر نسبت به ip قدیمی استودیو , اجازه خلق ip جدید میده
سونی هرگز اجازه نمی ده یه استودیو 400 نفری همزمان 5 تا بازی بسازه

-------------
ساخت بازی مثل فیلم /سریال نیست
برای ساخت بازی هر سبک استخدام نیروی متخصص کافی نیست , باید یه ساختار مشخص داخل استودیو وجود داشته باشه که نیروی متخصص داخل اش فعالیت کنه
وقتی ساختار وجود نداشته باشه هر چقد هم کارمند های با تجربه استخدام کنی , با سردرگمی خروجی ندارن
مثل همین اینیشیتیو که نابود شد
وقتی ساختار حرفه ای برای ساخت rpg وجود نداره , نتیجه اش می شه 5 سال سردرگمی تیم دوم Playground
ضمن این که پلی گراند تو انگلستان هست چرا باید به یه تیم آمریکایی در کالیفرنیا مدیریت اش رو واگذار کنند؟؟؟ مگه 20 سال پیش ؟ با وجود اینترنت همه چیز ساده است

-------
 
آخرین ویرایش:
پیشنهاد می‌کنم titanfall2، doom eternal، black mesa رو بازی کنید

هیلو اینفینیت به نظرم چند ایراد داشت:
شخصیت پردازیها و فقدان ثبات شخصیت که در ساخته اخیر id بهتر هست. دقیقا منظورم خود مستر چیف و اون صحنه پس از کشتن یکی از باسها هست. البته از حق نگذریم weapon کاری که باید رو در بازی به خوبی انجام می‌ده. در صورتی که آنتاگونیستهای بازی شبیه آدم بدهای کارتونهای بچه‌گانه هستند، شما همینهارو با پرافیت نسخه دوم یا دایدکت نسخه چهارم مقایسه کنید.
قسمت جهانباز بازی عملا یه کلون از بازیهای یوبی سافت هست و هیچ کمکی به بازی نکرده ، نه در داستان کمکی میکنه و نه پاداش مناسبی میده که آدم انگیزه به انجامش داشته باشه در این مورد هم فعالیهای جانبی دوم پاداش به مراتب بهتری میدن . بازی میتونیست در همون مپ سنتی خودش باش و نیازی به جهانباز شدن نداشت.
تنوع محیط بسیار پایین بود. به نظرم یک نگاه به نسخه های قبلی بیندازید به حرف من می رسید . در این مورد هم باز id بهتر عمل کرده.
نقاط قوت نسخه اخیر رو من گانپلی و چارچوپ مولتی پلی میدونم ،که مولتی پلی هم از سیستم عذاب آور ارتقا و کمبود محتوا رنج می‌بره
از بعد فنی هم idtech بسیار بهینه تر است.

برام سواله ، بخش کمپین اینفینیت واقعا چه ویژگی خاصی یا برتری خاصی داره انقدر بزرگش میکنید؟ یه شوتر کاملا جنریک هست که به ری اسکین فارکرای میمونه.

جهت یادآوری هیلو Ip یی بود که هر نسخه استانداردهای جدیدی پایه‌گذاری می‌کرد.
همه اینایی که نام بردی بازی کردم و بسیار لذت بردم. هیلو اینفینیت رو هم پایینتر از اینا نمیبینم اصلا.
انجام کارهای بخش اوپن ورلد بازی کاملا اختیاری بود و شما اگر دوست نداشتی میتونستی انجام ندی و فقط ماموریت های اصلی رو بری.
البته که نظر شخصی شما محترمه، ولی به هرحال چیزی که وجود داره بازی از لحاظ امتیازات و تعداد جوایز چیزی از اون دو بازی دیگه کم نداره و برابری میکنه. حتی ساخته خود بانجی (دستینی ۲) هم بالاتر ازش نیست.
 
نظرت محترم هست ولی خیلی هاشو قبول ندارم.
اتفاقا یکی از نکات قوت پلی استیشن ساخت عناوین جدید هست. مثلا نیومدن بگن ناتی داگ تو فقط سه سال یکبار انچارتد بده بیرون. حداقل هر استدیو دو تا عنوان موفق زنده داره که الان شده برگ برنده سونی.
چون اکس باکس فالوت داره دلیل نمی شه tow کنسل شه.
ضمن این که پلی گراند تو انگلستان هست چرا باید به یه تیم آمریکایی در کالیفرنیا مدیریت اش رو واگذار کنند. همچنین این تیم عملا تیم اصلی پلی گراند هست( از نظر لید های پروژه) و تیم نیمکت نشین pg حساب نمی شه.
البته معرفی زودهنگام اصلا چیز جالبی نیست ولی خب مشخصا دستشون خالی بوده و خواستن زودتر بازی ها رو نشون بدن. نمونه اش رو از دو طرف داشتیم. البته از اکس باکس بیشتر.

در هر صورت اکس باکس عادت داره آتیش زیر باسن اش باشه تا به خودش بیاد. به نظرم e3 مشخص می کنه وضعیت استدیو ها و بازی ها چطورن. مطمین باش اگر قرار باشه با همین فرمون جلو برن و نتیجه پروژه ها دندون گیر نباشه، اولین کسی که فحش رو می کشه بهشون خود من هستم.
کاری ندارم، ولی این سری یکم باهاش موافقم.
ساخت ایپی کار سختیه و این اشتباه ماکرو هست وقتی کلی ایپی داره که هر کدوم پشتشون کلی فن بیس خوابیده، میزاره هر کی هر کاری خواست بکنه.
شما یزاری فال اوت بعدی رو بتسدا بسازه تو 2027-8 میبینی .
شما الان یه ست ایپی خاک خورده ماکرو داره از ریر، باید یکم مجبور کنه که اینها رو بسازن. ایپی های اکتی هم اضافه بشه، باید بره سراغشون که اینا ساخته بشن.
مدیریت فقط دادن اختیار نیست جبر هم لازمه هست.
فکر میکنم اسپنسر هم تا حدی فهمیده باشه که داره زمزمه هاش میاد یه فال اوت میده ابسیدین بسازه یا یجا گفته بود میدیم ایپی های اکتی رو بسازن یا ساختن پرفکت
یا اینبار پا شده بود رفته بود بتسدا و دید بازیا رو و تاخیر زد. ما
______________
بر خلاف نظرات دو صفحه قبل، مدیریت یعنی استفاده از داشته ها و آیپی هایی مثل هیلو، گیرز، فورزا صدها میلیون دلار رو ساختشون سرمایه گزاری شده مثل فال اوت، الدر و ...
و تا جایی که بشه بهش جون داد باید ازشون استفاده کرد. حالا سونی یه مقدار تهاجمی رفتار میکنه مثل کاری که با دیزگان کرد و فرصت مجدد نداد
ماکرو نه به اندازه سوونی وولی باید محکمتر رفتار کنه. مخصوصا الان که یه اکتی میخواد اضافه بشه که ارزش همین الانش از نینتندو 10 میلیارد دلار بیشتره و اشتباه مدیریتی تو اینجا. مثل نوکیا چند میلیاردی دیگه نیست.
________________________
اشتباه مدیرای قبلی، میتونست کار بخش گیمینگ ایکس باکسو تموم کنه که نکرد
ولی اگه اسپنسر بخواد اشتباه بزرگی بکنه، قطعا کار ایکس باکس تمومه.
 
من شخصا فعلا نقدم اینکه چرا استدیوهای سونی اینطور سریع بازی میسازن ولی برای مایکروسافت اینقد طول میکشه، این برام خیلی سواله!!؟ یعنی تو این showcase گیمپلی فیبل رو نشون ندن خیلی ناامید میشم

خوب دوتا مساله وجود داره، اولیش اینه که استدیوهای سونی همه روی روال تولید افتادن، یعنی به بیس یه تکنولوژی و مکنیک های باحال جواب پس داده رسیدن و بر اساس اون فرمول میتونن کار کنن و بازی هاشون زیاد تو مرحله پیش تولید گیر نمیکنه و ریبوت نمیشه، ضمن اینکه روابط خوبی هم با هم دارن و زیاد از نظر تکنیکی با هم کار میکنن که مزید بر علت میشه، دوم اینکه خیلی هم زود بازی نمیدن و بیشتر برنامه ریزی درستی دارن. همین گاو چند ساله که در حال تولیده، یا GT7 و H:FW. اینکه سونی میتونه هر سال چندتا بازی AAA داشته باشه از این برنامه ریزی درست میاد تا سرعت تولید بازی. چون واقعا نمیشه از یه حدی سریعتر بازی ساخت، کرانچ هم که بکنن یکی مثل جیسون شرایر میاد عصمتشون رو به باد میده شر میکنه.

به نظر من مشکل فعلی مایکروسافت یکی جدید الورود بودن استدیوهاست، یعنی اینکه همه تازه خریداری شدن و تا بیان یه سیستم یکپارچه بشن و بازی های جدیدشون رو بسازن کمی زمان بره، و هم اینکه بعضی هاشون یهو دارن تو یه سبک جدید بازی میسازن. مثلا به نظر من اینکه میگی باید از فیبل گیم پلی نشون بدن انتظار بیجایی هست انصافی. PG کارش ساخت بازی ریسینگ بوده و الان به همین راحتی نمیتونه یه RPG دارک فنتسی بسازه، تو شایعات هم شنیدیم روند تولید خیلی سریع نیست. اگه مایکروسافت هم نخواد باز CG نشون بده و تمرکز رو بزاره روی بازی هایی که ریلیز نزدیکن، واقعا جایی به فیبل نمیرسه. به نظر من که خیلی خیلی بعیده ایشون حضور داشته باشه و در عوض باید منتظر نمایش جدی و جذاب از HB2 باشیم، یا فورزا موتور اسپورت جدید. PG تازه FH5 رو داده بیرون، فیبل هم بعیده آماده نمایش باشه و به نظر من باید فعلا برن تو سکوت خبری و استدیوهای جدید بیان وسط و بازی نشون بدن.

من شخصا منتظر بودم اینیشیتیو بازیشو نمایش بده که اونم باز با توجه به اخبار و شایعات شانس زیادی برای حضور نداره اما واقعا دوست دارم ببینم چیکار کردن تا الان.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or