مجتبی بازی اصلا یه ذره هم اون تم سیاه شماره قبلی رو نداره:d ریپرها دارن همه جا رو داغون میکنن ولی همه به طرز مسخره ای بی تفاوت هستن و دارن زندگی عادیشونو میگذرونن، شوخی میکنن و هنوزم تو سر و کله همدیگه میزنن.
تم سیاه رو شماره دوم داشت که حتی وقتی بازی هم تموم میشه نمیدونی تصمیم درست رو گرفتی یا نه. نمیدونی برای خوب داری کار میکنی یا برای بد. هیچکس کمکت نیست و حرفتو باور نمیکنه و فقط خودتی و هم تیمی هات. تک تک تصمیم هایی که میگیری باید به دقت گرفته بشن وگرنه آخر بازی نتیجه و تاوانشو پس میدی.
یه مثال دیگه یعنی DAO که همه فکر بدبختی خودشونن و Darkspawn ها دارن همه رو کتلت میکنن و آخرش هم با کلی کشته مرده و مردن دوستان و آشنایان (:d)، بازی تموم میشه.
پ.ن: Activating Bioware Nuke. Take Cover!
:d
دقیقا کجای بازی این بی تفاوتی مردم نشون داده میشه؟با شروع بازی از زمین و اون پسر کوچیک بازی و اتمسفر سیاه اون به بهترین نحو استارت میخوره و در ادامه با رفتن به Palaven این روند تشدید میشه,فضاسازی که این ماموریت از بازی داره تو کمتر بازی دیگه ای پیدا میشه!!!!
رویایهای شپرد کامل کننده این غم موجود تو بازی هستن,این که میدونی راه رستگاری وجود نداره در بهترین حالت شاید شانسی ضعیف در مقابل ریپرها باشه!!!!
جنگ نهایی بین گثها و Quarian و پایانش که هیچ رقمه کامل خوب نیست,سقوط Thessia و خیلی موارد دیگه از بازی,حتی وقت رومانس بازی (مخصوصا با لیارا) هم اون جو شاد نسخه های قبلی نیست و خیلی سنگین و سیاه طراحی شده,اوج کار هم دیگه اون دویدن دسته جمعی آخر بازی و کتلت شدن همه هست,بازی دوم تا ماموریت آخر از همه چیز مطمئن بودی ولی تو این نسخه هر آن و هر ماموریت سایه سنگین مرگ یکی از یاران قدیمیت روی بازی سنگینی میکنه!!!
هیچ رقمه به فضاسازی این بازی نمیشه ایراد گرفت که به هیچ وجه وارد نیست,اگه فقط یه برتری نسخه سوم به دوم داشته باشه اون اتمسفرشه!!!
حتی DA O هم اتمسفرش در زمینه سیاهی و سنگینی به نسخه سوم مس افکت نمیرسه و بیشتر حالت حماسی داره!
:d