خبر رسمی UNREAL ENGINE 5 معرفی شد، اولین دمو ریل تایم PS5

Death Proxy

مدیر انجمن
Mar 7, 2006
3,685
نام
محمد طالبیان
کاری به بقیه صحبتات ندارم ولی یه بازی که هنوز تو فاز آلفا به سر میبره و مشکلات فنی فراوان هم داره اصلا مثال خوبی نیست.
باز حداقل این به قول شما یه بازی "آلفا با مشکل" همچنان مثال حساب میشه چرا چون تنها بازی‌ای هست که با در نظر گرفتن استفاده از امکانات ارائه شده توسط SSD توسعه پیدا کرده و برای فرض کردن شرایط نسل آینده کنسول‌ها بهترین گزینه است.
باقی دوستان با در نظر گرفتن هوا سعی در اثبات حرف‌‌هاشون و شکست دشمن فرضی دارن
این با مشکلات فراوان فنی هم از اون فرارهای رو به جلو کلاسیک کاربرهای بازیسنتره
 

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,163
نام
سبحان
قدرت ۲۰۸۰ مکس کیو مقدار کمی کمتر از ۲۰۷۰ دسکتاپه
آقا واقعا جالب شد واقعا جالب شد..
لپ تاپ خود من گرافیکش ۲۰۷۰ فول هست نه مکس کیو
مدل asus rog g531gw
پس یه جورایی میشه گفت قدرتش در حد PS5 عه
I'm in next gen now ?

پ.ن:
Nvidia claims RTX 2080 Max-Q laptops are faster than next-gen game consoles
من همون موقعی که سرنی مشخصات ps5 رو اعلام کرد گفتم که قدرت پردازش گرافیکی این کنسول در حد یه کارت 5700 xt هست که اورکلاک شده به ۲.۱ گیگاهرتز
حالا با توجه به rdna 2 که معماریش هست میشه معادل 6600 xt که امسال عرضه میشه
بازی های مولتی شاید(اونم نه کل استودیوهای مولتی ساز) ولی این قضیه برای استودیو های فرست پارتی قطعا فرق میکنه.
شکی در این موضوع نیست چون اونا روی ps3 و ps4 هم با اون قدرت کمشون گرافیک های چشم نوازی خلق کردن
 
آخرین ویرایش:

BitsandBytes

we will not falter, we will not fail!
کاربر سایت
Sep 2, 2012
3,986
نام
Mohammad
ما که گفتیم
بازی های مولتی و انجین های مولتی واس ssd های معمول بازار بهینه می شن (حداقل فعلا)، بعیده حتی از سرعت کامل ssd xsx استفاده کنن.
بازی های مولتی شاید(اونم نه کل استودیوهای مولتی ساز) ولی این قضیه برای استودیو های فرست پارتی قطعا فرق میکنه.
 

Mohammad@li

کاربر سایت
Sep 11, 2014
2,093
نام
MohammadAli
[/QUOTE]
باز حداقل این به قول شما یه بازی "آلفا با مشکل" همچنان مثال حساب میشه چرا چون تنها بازی‌ای هست که با در نظر گرفتن استفاده از امکانات ارائه شده توسط SSD توسعه پیدا کرده و برای فرض کردن شرایط نسل آینده کنسول‌ها بهترین گزینه است.
باقی دوستان با در نظر گرفتن هوا سعی در اثبات حرف‌‌هاشون و شکست دشمن فرضی دارن
این با مشکلات فراوان فنی هم از اون فرارهای رو به جلو کلاسیک کاربرهای بازیسنتره
اختلاف ۱۰ فریمی روی HDD اونم برای یه بازی ۵۰ شصت گیگی اصلا مربوط به ساخته شدن با در نظر گرفتن امکانات SSD نیست و صرفا یه مشکل بهینه‌سازیه. SSD مشکلات استاترینگ رو در بازیای اپن ورلد سنگین برطرف میکنه و تاثیری روی فریم نداره. یکی دیگه از دوستان هم بطور کامل براتون توضیح داد و فک کنم متوجه نشدید یا نخواستید متوجه شید.
یه بازی غیر Stable توی فاز آلفا هم اصلا مرجع خوبی برای مقایسه نیست. حالا شما میتونید توهم فرار بردارید.
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
بازی های مولتی شاید(اونم نه کل استودیوهای مولتی ساز) ولی این قضیه برای استودیو های فرست پارتی قطعا فرق میکنه.
بحث انجين مولتي هست مثلا انريل جز bend كدوم فرست پارتي ازش استفاده ميكنه؟:D
 
Last edited by a moderator:

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
من همون موقعی که سرنی مشخصات ps5 رو اعلام کرد گفتم که قدرت پردازش گرافیکی این کنسول در حد یه کارت 5700 xt هست که اورکلاک شده به ۲.۱ گیگاهرتز
حالا با توجه به rdna 2 که معماریش هست میشه معادل 6600 xt که امسال عرضه میشه

شکی در این موضوع نیست چون اونا روی ps3 و ps4 هم با اون قدرت کمشون گرافیک های چشم نوازی خلق کردن
صددرصد نمیشه جادوی دولوپرها را هم نادیده گرفت
بخصوص وقتی پای بازیهای انحصاری در میان باشه
خیلی انرژی و زمان تو این فروم هدر رفت فقط واسه همین بحث ssd
ظاهرا همین سری تورینگ انودیا همین سری ۲۰۰۰ از اونا قویترن
تصور کن امپر هم میخواد بیاد و حداقل ۴۰ الی ۵۰ درصد قراره بهتر از سری تورینگ هم باشه شایدم بیشتر
اینکه بجای ssd پر سرعت ای کاش GPU کنسول قویتر میبود که بتونه ری تریسنگ رو بهتر اجرا کنه را بعدا به جوابش میرسیم
البته من معتقدم نسل بعد بازم دولوپرها جادوی خودشون رو میکنن
همین الان لست او اس ۲ خب خیلی عجیبه با این گرافیک روی ps4 معمولی اجرا میشه یا همین رددد۲
میخوام بگم عوامل زیادی دخیل هست بازم
ما روی کاغذ یه قدرت خام سخت افزاری داریم اما نرم افزاری میشه جادوهای زیادی کرد نسل بعد
در کل بد بین نیستم
 

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,163
نام
سبحان
صددرصد نمیشه جادوی دولوپرها را هم نادیده گرفت
بخصوص وقتی پای بازیهای انحصاری در میان باشه
خیلی انرژی و زمان تو این فروم هدر رفت فقط واسه همین بحث ssd
ظاهرا همین سری تورینگ انودیا همین سری ۲۰۰۰ از اونا قویترن
تصور کن امپر هم میخواد بیاد و حداقل ۴۰ الی ۵۰ درصد قراره بهتر از سری تورینگ هم باشه
البته من معتقدم نسل بعد بازم دولوپرها جادوی خودشون رو میکنن
همین الان لست او اس ۲ خب خیلی عجیبه با این گرافیک روی ps4 معمولی اجرا میشه یا همین رددد۲
میخوام بگم عوامل زیادی دخیل هست بازم
ما روی کاغذ یه قدرت خام سخت افزاری داریم اما نرم افزاری میشه جادوهای زیادی کرد نسل بعد
در کل بد بین نیستم
موافقم و بارها تکرار کردم که همه چی برمیگرده به سازنده که چجوری بخواد از منابع استفاده کنه
به طور مثال وقتی گرافیک hzd رو روی ps4 standard ببینید متوجه میشید که همه چیز قدرت سخت افزاری نیست و نرم افزاری هم خیلی کارها میشه انجام داد
 

moxA.J

کاربر سایت
Aug 15, 2012
1,271
نام
Morteza
دوستان ندیدم کسی تو اینجا بگه فقط ssd سونی خوبه بحث سر اینه که کلا اس اس دی برای نسل بعد واجبه و بازیا بر اساس این سخت افزار ساخته میشن. کسی هم که میگه ssd مهم نیست برای نسل بعد بازیا رو pc منتظرم بیاد با هارد دیسک میخواد چطوری بازیای نسل بعدی مخصوصا اپن ورلد رو درست حسابی اجرا کنه.
الان باز یکی میاد میگه یجوری حرف می زنید انگار سری اکس ssd نداره
 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
بیخیال آقا، این توهم توطئه نصفه نشون دادن و گمراه کردن و بیخیال شین. فقط دنبال‌کننده‌های UFO در این حد دچار توهم توطئه‌ـن.
چرا از این جایی که شما عکس گذاشتی، عکس نذاشتم ؟ برای اینکه اتفاقا اینجا به شکل ناعادلانه‌ای اختلاف بین HDD و SSD و نشون میده. اینجا دقیقا بعد از پایانه لودینگه بازیه و اگر یه مقدار انگلیسی بلد باشیم و دچار توهم توطئه نباشیم، متوجه می‌شیم که توضیح میده به خاطر حجم بالای دیتا و پایان لودینگ که همزمان با استریم این حجم زیاد دیتا، روی HDD شاهد استاتر هستیم.
عکسی که من گذاشتم برای ادامه ماجراست که جریان اصلی بازی دنبال میشه. میبینیم که فریم پایین‌تره چون استریم حجم بالای دیتا (به خاطر جزئیات و کیفیت بالای گرافیکی) به خاطر ضعف HDD نسبت به SSD با سرعت پایین‌تری صورت میگیره و نتیجه‌اش میشه افت فریم. در ادامه توضیح میده که بارها در دیجیتال‌فاندری درباره مشخصات سخت‌افزاری نسل آینده کنسول‌ها (دقت کنید این ویدیو قبل از مشخص شدن جزئیات سخت‌افزاری هر دو کنسول منتشر شده) صحبت کردیم و یکی از این موضوعات در کنار CPU، GPU و RAM چیزی نبوده جز SSD که مشخصا تاثیرگذار خواهد بود.
لازم نیست همه چی و به ما بگن، چشم داریم و میتونیم ببینیم که بازی روی SSD با فریم (کی گفت گرافیک که حالا شما حرف از گرافیک میزنی) بهتری اجرا میشه. حتی خوده سازنده‌های بازی هم اعلام کردن که برای تجربه بهتر باید از SSD استفاده بشه.
این حرف که استار سیتیزن هم بد نوشته شده (وجدانا ترکیدم از خنده، بد نوشته شده ؟؟ Really ؟ حالا تو دانشگاه دو تا برنامه نوشتین جو گیر نشین) رو فقط میزارم روی حساب یه جک خیلی بیمزه. تو همین ویدیو بارها میگه که استار سیتیزن در اصل یه بازی نسل بعدیه در حال ساخته و از لحاظ تکنیکال اچیومنت، یکی از بهترین‌ بازی‌های فعلی هست که برای PC ساخته شده.
درباره اینکه پی‌سی گیمرها مجبور نمیشن SSD بخرن یا نهایتا بازی‌ها به شکلی درست میشن که با HDD اجرا بشن هم وایستین تا نتیجه مشخص بشه ولی اینو همیشه در نظر داشته باشین که درصد زیادی از بازی‌ها با اولویت کنسول‌ها ساخته میشن و خب چه XSX یا PS5، هر دو نهایتا تمرکز زیادی روی استفاده از SSD دارن.

این مدل بحث نشد یا دو کلمه می نویسی 1 عکس می ذاری فرار می کنی می ری یا مدام می خوای مسخره کنی نشد بحث حرفه ای منم از ادمی مثل شما اصلا انتظار این ترکیب غیر حرفه ای ندارم.
بله ما بازی بزرگی مشابه RAGE داشتیم که اخرش دیدیم چه افتضاحی به بار اورد یا خیلی از بازی های بزرگ دیگه این دیگه نیازی به درس یا دانشگاه نداری که مشابه ادم های چی بگم تیکه می ندازید نمی خوام بحث به بی احترامی بکشه. بازی که بد نوشته شده باشه کاملا مشخصه اصلا نیازی به دانش خاصی نداره بازی که لگ بزنه تکسچر POP IN داشته باشه باگ داشته باشه افت فریم زیاد داشته باشه که خیلی از بازی های معروف تر از این بازی هم درگیرش بودن و هستن مشخصا روشون درست کار نشده خیلی حتی از بازی های انحصاری کلی مشکل دارن یا بعدا با پچ درست می شن یا نمی شن. خندت گرفته؟ بازی که هنوز بازیشم نکردی خودت خندت از چی گرفته؟ از اینکه مشخصه برای هارد اپتیمایز نشده؟
یعنی چی که دیجیتال فاندری راجبش حرف نزده مگه باید حرف بزنه معلومه که باید حرف بزنه طرف داره تحلیلش می کنه چرا نباید این عکس می ذاشتی چون داره به وضوح می گه مشکل به خاطر استاتر هست چیزی که من خودم پاره کردم تا همین بگم شما هم با تیکه پرونی باز داری حرف خودم به خودم می زنی اصلا اون چیزی که سونی ادعا کرده که حالا بعدا روش می کنیم اصلا توی این بازی اجرا نشده خبری ازش نیست فقط این نمونه اولین بازی هست که دیگه برای هارد اپتیمایز نشده بله PC GAMER ها در نهایت این با این کارا مجبور می شن 1 SSD بخرن اینکه بازم حرف منه اما شما می گی با SSD می شه فریم بازی افزایش داد یا گرافیکش بهترش کرد می گم نه به دلایلی که با کلی منبع گذاشتم یعنی 1 بازی قدیمی الان بشینن برای SSD بهینه ش کنن گرافیک یا فریمش بره بالا نه از این خبرا نیست اپتیمایز کردن برای SSD با HDD با هم فرق می کنن و 1 سری کارهایی باید انجام بشه که مشخصا توی این بازی انجام نشده می گم مغلطه هم می گی بخشی از حقایق می گی من گفتم بد نوشته شده و خبری از بهینه سازی برای HDD دیگه نیست نگفتم کل بازی بد نوشته شده شایدم بقیه قسمت هاش بد باشه نمی دونم چون بازیش نکردم شایدم نباشه به بحث ما مربوط نمی شه.
بالاخره زمان همه چیز رو ثابت می کنه صرفا اگر چیزی رو گفتم قصد توهین به کسی رو نداتشم ادعایی هم نکرد قطعا کسایی که بازی های به این زیبایی می سازن حتی با محدودیت های زیاد مشابه LAST OF US 2 که از PS4 همچین چیزی کشیده بیرون اینا باید ادعا داشته باشن حرف هایی هم که من زدم از خودم نبوده بلکه حرف افراد حرفه ای بود که کلی هم تحقیق کردن خیلی هم حرف هایی ابتدایی بوده حتی بدیهی نه حرف من که بلکه خودتون می تونید برید تحقیق کنید.
من فقط فکر می کنم با این کارها دارید خودتون رو نشون می دید چون من نه با کسی بدم نه تا حالا به کسی توهین یا بی احترامی کردم اما با این کارها دارید خودتون رو نشون می دید همین
باعث تاسف که مدیر سبز سایت لحن صحبتش اینقدر بد باشه
 
آخرین ویرایش:

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
دوستان ندیدم کسی تو اینجا بگه فقط ssd سونی خوبه بحث سر اینه که کلا اس اس دی برای نسل بعد واجبه و بازیا بر اساس این سخت افزار ساخته میشن. کسی هم که میگه ssd مهم نیست برای نسل بعد بازیا رو pc منتظرم بیاد با هارد دیسک میخواد چطوری بازیای نسل بعدی مخصوصا اپن ورلد رو درست حسابی اجرا کنه.
الان باز یکی میاد میگه یجوری حرف می زنید انگار سری اکس ssd نداره
چرا گفتن و می گن که ماله سونی بهتره و ظاهرا هم بهتره SSD هم برای نسل بعد لازمه اینم مشخصه اما بحثی که می کنن اینه که SSD معجزه می کنه و قدرت کنسول به طرز باورنکردی افزایش می ده در حدی که بر فرض 10 ترافلاپسش می شه در حد 20 ترافلاپس PC یا باعث می شه که از XBOX S X به مراتب قوی تر بشه من حرفم اینکه که اینا 1 مشت حرف های چرند و بی پایه و اساسه SSD کارش مشخصه و از قبل تعریف شده بقیه اجزا هم همین طور و قرار نیست SSD معجزه ای بکنه(در زمینه های دیگه).
 

Death Proxy

مدیر انجمن
Mar 7, 2006
3,685
نام
محمد طالبیان
این مدل بحث نشد یا دو کلمه می نویسی 1 عکس می ذاری فرار می کنی می ری یا مدام می خوای مسخره کنی نشد بحث حرفه ای منم از ادمی مثل شما اصلا انتظار این ترکیب غیر حرفه ای ندارم.
بله ما بازی بزرگی مشابه RAGE داشتیم که اخرش دیدیم چه افتضاحی به بار اورد یا خیلی از بازی های بزرگ دیگه این دیگه نیازی به درس یا دانشگاه نداری که مشابه ادم های چی بگم تیکه می ندازید نمی خوام بحث به بی احترامی بکشه. بازی که بد نوشته شده باشه کاملا مشخصه اصلا نیازی به دانش خاصی نداره بازی که لگ بزنه تکسچر POP IN داشته باشه باگ داشته باشه افت فریم زیاد داشته باشه که خیلی از بازی های معروف تر از این بازی هم درگیرش بودن و هستن مشخصا روشون درست کار نشده خیلی حتی از بازی های انحصاری کلی مشکل دارن یا بعدا با پچ درست می شن یا نمی شن. خندت گرفته؟ بازی که هنوز بازیشم نکردی خودت خندت از چی گرفته؟ از اینکه مشخصه برای هارد اپتیمایز نشده؟
یعنی چی که دیجیتال فاندری راجبش حرف نزده مگه باید حرف بزنه معلومه که باید حرف بزنه طرف داره تحلیلش می کنه چرا نباید این عکس می ذاشتی چون داره به وضوح می گه مشکل به خاطر استاتر هست چیزی که من خودم پاره کردم تا همین بگم شما هم با تیکه پرونی باز داری حرف خودم به خودم می زنی اصلا اون چیزی که سونی ادعا کرده که حالا بعدا روش می کنیم اصلا توی این بازی اجرا نشده خبری ازش نیست فقط این نمونه اولین بازی هست که دیگه برای هارد اپتیمایز نشده بله PC GAMER ها در نهایت این با این کارا مجبور می شن 1 SSD بخرن اینکه بازم حرف منه اما شما می گی با SSD می شه فریم بازی افزایش داد یا گرافیکش بهترش کرد می گم نه به دلایلی که با کلی منبع گذاشتم یعنی 1 بازی قدیمی الان بشینن برای SSD بهینه ش کنن گرافیک یا فریمش بره بالا نه از این خبرا نیست اپتیمایز کردن برای SSD با HDD با هم فرق می کنن و 1 سری کارهایی باید انجام بشه که مشخصا توی این بازی انجام نشده می گم مغلطه هم می گی بخشی از حقایق می گی من گفتم بد نوشته شده و خبری از بهینه سازی برای HDD دیگه نیست نگفتم کل بازی بد نوشته شده شایدم بقیه قسمت هاش بد باشه نمی دونم چون بازیش نکردم شایدم نباشه به بحث ما مربوط نمی شه.
من فقط فکر می کنم با این کارها دارید خودتون رو نشون می دید چون من نه با کسی بدم نه تا حالا به کسی توهین یا بی احترامی کردم اما با این کارها دارید خودتون رو نشون می دید همین
باعث تاسف که مدیر سبز سایت لحن صحبتش اینقدر بد باشه
بس کنید این مظلوم‌ بازی‌هارو. چند روزه هر کی پستش پاک میشه، حرفی بهش زده میشه یا هر چیزه دیگه‌ای سریع فکر میکنه یکی از قربانی‌های جنگ کنسول‌هاست. هر حرفی یه واکنش متناسب با اون رو دریافت می‌کنه. هیچ‌کس نگفت با SSD گرافیک بهتر میشه ولی شما هر پستی نقل قول میکنی به این موضوع اشاره میکنی تا اگر یه بی‌خبری داشت رد میشد ببینه و با خودش فکر کنه اِ شاید این درست میگه.
نه از این خبرا نیست. من هنوز هم میگم اگر کمی انگلیسی بلد باشیم و کمی هم دانش فنی و نه توهمشو داشته باشیم، متوجه می‌شیم که استاتر فقط بعد از لودینگه و بعد از اون فقط اختلاف فریم بین HDD و SSD هست.
همه حرفی که بود اینه که گفته شد بین HDD و SSD اختلاف فریم به وجود نمیاد و تو هر شرایطی این مسئله ماه‌هاست ثابت شده که اگر یه بازی با در نظر گرفتن استفاده از SSD ساخته شده باشه نتیجه این میشه که روی HDD فریم پایین‌تری میگیریم. نه ربطی به کیفیت بازی داره، نه ربطی به بد نوشته شدنش ( :-j) و نه هیچ‌ چیز دیگه‌ای. فقط و فقط به این ربط داره که دسترسی به یه حجم اطلاعات بزرگ برای رسیدن به کیفیت بصری متناسب با اون نیاز به سرعت بالا انتقال داره، چیزی که SSD اون رو میتونه نسل آینده ارائه کنه.
اگر هم میبینی به بخشی از صحبت‌هات جواب میدم دلیلش اینه که جوابی برای جملاتی که نه ته دارن، نه سر دارن و نه معنی، وجود نداره
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,033
نام
نیما
چرا گفتن و می گن که ماله سونی بهتره و ظاهرا هم بهتره SSD هم برای نسل بعد لازمه اینم مشخصه اما بحثی که می کنن اینه که SSD معجزه می کنه و قدرت کنسول به طرز باورنکردی افزایش می ده در حدی که بر فرض 10 ترافلاپسش می شه در حد 20 ترافلاپس PC یا باعث می شه که از XBOX S X به مراتب قوی تر بشه من حرفم اینکه که اینا 1 مشت حرف های چرند و بی پایه و اساسه SSD کارش مشخصه و از قبل تعریف شده بقیه اجزا هم همین طور و قرار نیست SSD معجزه ای بکنه(در زمینه های دیگه).

کی گفته اینا رو ؟ با کی کار داری شما ؟ شما داری برای خودت سناریو مینویسی و در داستان خودت با دشمن فرضی میجنگی !

ظاهرا با بسته شدن تاپیک Vs پدیده ی جدیدی در فروم شکل گرفته !
 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
باز حداقل این به قول شما یه بازی "آلفا با مشکل" همچنان مثال حساب میشه چرا چون تنها بازی‌ای هست که با در نظر گرفتن استفاده از امکانات ارائه شده توسط SSD توسعه پیدا کرده و برای فرض کردن شرایط نسل آینده کنسول‌ها بهترین گزینه است.
باقی دوستان با در نظر گرفتن هوا سعی در اثبات حرف‌‌هاشون و شکست دشمن فرضی دارن
این با مشکلات فراوان فنی هم از اون فرارهای رو به جلو کلاسیک کاربرهای بازیسنتره

من فکر کنم سایت با میدان جنگ اشتباه گرفتید هر کی پست شما رو نقل کنه دشمن فرضی هست و داره تاکتیک می ریزه و باید نابود شه:D
L
wod1Z5XSDHH2P-6fjsvQse7XMlJY2gXeJIUbe5ttMmv1pjOimHPZUGPzK-nJr-P5YcVVr8JMUAzLZCkPB35vMQgDzvf8cF6EHPmy5yu1kmHne5QfvNae94w_12hziRkCD8XYGiLbam8i16K7qMNOPSR4jQXFyznGXOA
 
آخرین ویرایش:

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
چرا گفتن و می گن که ماله سونی بهتره و ظاهرا هم بهتره SSD هم برای نسل بعد لازمه اینم مشخصه اما بحثی که می کنن اینه که SSD معجزه می کنه و قدرت کنسول به طرز باورنکردی افزایش می ده در حدی که بر فرض 10 ترافلاپسش می شه در حد 20 ترافلاپس PC یا باعث می شه که از XBOX S X به مراتب قوی تر بشه من حرفم اینکه که اینا 1 مشت حرف های چرند و بی پایه و اساسه SSD کارش مشخصه و از قبل تعریف شده بقیه اجزا هم همین طور و قرار نیست SSD معجزه ای بکنه(در زمینه های دیگه).
همچین چرند هم نیست ... ببین تفاوت SSD پی سی و کنسول رو باید I/O هردو کنسول نسبت به PC دونست . چیزی که حداقل تا الآن مشخصه قطعا SSD کنسول ها از هر نظر سرتر هستش ( زمانی که شایعه کنسول ها بود حتی کسی باورش نمیشد SSD داشته باشه کنسول ها چه برسه ب این سرعت!) ... تصور کنید خروجی تیپیکال SSD کنسول PS5 تو حالت دیکامپرس به 9 گیگابایت میرسه ( اگه پکیج Asset ها براساس کراکن بهینه فشرده بشه تا 22 گیگابایت هم جا داره!) از اون طرف هم XSX میتونه بیش از 6 گیگابایت ت حالت فشرده سرعت داشته باشه (به لطف VeloCity ، صد گیگابایت Assets رو در لحظه میتونه فراخوانی کنه!) و ... اینا امکانش روی PC نیست چون نیاز به SOC داره کهSSD کاملا با CPU و GPU و Ram متصل و هماهنگ باشه و صد البته I/O هم وجود داشته باشه ...
فرم فاکتور نیز جذاب است، توان تضمین شده 2.4 گیگابایت برثانیه نیز چشمگیر است اما API نرم افزاری و سخت افزار شخصی سازی شده درون SOC است که آنچه که مایکروسافت بر انقلابی بودن آن عقیده دارد را عرضه میکند، روش جدیدی برای تقویت حافظه از طریق ذخیره سازی. ایده ای که حداقل درحالت پایه ، بسیار سرراست است.پکیج بازی که در فضای ذخیره سازی قرار دارد،در اصل به حافظه تعمیم یافته تبدیل میشود که به 100 گیگابایت از Asset های بازی اجازه میدهد تا توسط توسعه دهنده بلافاصله دردسترس باشند.این سیستمی است که مایکروسافت آن را معماری VeloCity ( به معنی سرعت) می نامد و خودSSD تنها بخشی از آن است.
" دومین بخش معماری ما ، یک بلاک فشرده سازی پرسرعت است که می تواندنرخی بیش از 6 گیگابایت در ثانیه را عرضه کند ، این یک بلاک خاص سیلیکونی برای برداشتن سربار اعمال decompression از روی CPU کنسول است و با SSD هماهنگ شده است تا هیچ گلوگاهی وجود نداشته باشد." بلاک فشرده سازی سخت افزاری از Zlib برای دیتا های اصلی و یک سیستم فشرده ساز جدید به نام BCPack ( برای تکسچر ها) پشتیبانی میکند که متناسب با GPU texturesاست که به طور معمول اکثر قریب به اتفاق پکیج های بازی را شامل میشود."- اندرو گوسن


jpg


مایکروسافت با همکاری Seagate اکسپنشن کارت هایی با اندازه ای بسیار کوچک با حجم 1 ترابایت به بالار را در نظر گرفته است
تامشکل کمبود حافظه نیز مرتفع شود ( این حافظه ها تا 4.8 گیگابایت سرعت دارند)


موئلفه نهایی برتری یک ابزار تعمیم یافته از DirectX است. Direct Storge یک آپگرید ضروری با در نظر گرفتن این که فایل های موجود پروتوکل های IO که به مدت 30 سال در حال درهم کنش هستند، به باز سازی نیاز دارند، و در فرم کنونی 2 هسته از پردازنده Zen 2 برای پوشش این سربار لازم میشود، اما با Direct Storge این به یک دهم یک هسته Zen تقلیل می یابد.

" به علاوه این یک مزیت دیگر هم وجود دارد که کمتر پنهان میشود و CPU را نجات میدهد.با بهترین راه حل رقابتی،ما فهمیدیم که با انجام decompression نرم افزار برای تطابق سرعت SSD، سه هسته از CPU Zen 2 را درگیر میکند.خب وقتی بار کاری IO را هم اضافه کنیم دو هسته دیگر هم داریم که سرجمع 5 هسته میشود. خب حالا با Direct Storge تنها یک دهم تک هسته zen 2 را درگیر میکند.به زبان دیگر شما برای این که به این عملکرد در اکس باکس سری اکس برسید باید یک PC با 13 هسته Zen 2 داشته باشید، که 7 هسته برای بازی، 1 هسته برای سیان عامل و Shell و 5 هسته برای فشرده سازی و IO باشد."
استریم Asset ها نیز وارد مرحله جدیدی شده است، اما مایکروسافت کارش اینجا تمام نشده است.نسل قبل ما جهش 16 برابری در سیستم ذخیره سازی داشتیم اما این نسل این مقدار 2 برابر است یا اگر Xbox One X را حالت پایه حساب کنیم 50 درصد.مایکروسافت پروسه بهینه سازی که چگونه، حافظه مورد استفاده قرار میگرد را با چند بهبود متحیر کننده آغاز کرده است.
ما به طور معمول مشاهده کردیم ، تنها درصدی اندک از بازی توسط حافظه بارگزاری میشود که همیشه دردسترس بوده است.این هدردهی در اصل از بافت ها (Texture) ها می آید.بافت ها بزرگترین مصرف کننده گسترده حافظه هستند.با این حال ، تنها کسری از حافظه هنگامی که در صحنه قرار دارد ، در اصل توسط GPU دردسترس است. به طور مثال بزرگترین میپ(mip) یک بافت 4K تقریبا 8 مگابایت یا اغلب بیشتر است اما در اصل تنها بخشی از این تکسچر در صحنه قابل دیدن است پس قاعدتا بخش کوچکی از آن باید توسط GPU خوانده شود."یک تکنیک به نام Simplar FeedBack Streaming ساخته شده ( برای رفع مشکل فوق) تا با درخواست های حافظه از GPU از نزدیک در ارتباط باشیم. مایکروسافت این جنبه را در نظر دارد که معماری Velocity یک تغییر دهنده بازی در این نسل باشد.

معماری ولوسیتی همچنین دیگر ویژگی هایی که روی کاغذ چشمگیر به نظر می آیند را تسهیل میکند اما این هنگامی است که خودشما برروی کنسول بازی میکنید ،قابل لمس تر خواهد بود .Quick Resume به طور موثر به بازیکن این اجازه را می دهد تا آزادانه بین اطلاعات ذخیره شده بازی های خود گردش کند .وقتی شما از بازی خارج میشوید سیستم رم ،اطلاعات آن بازی را درون SSD ذخیره می کند وقتی شما درون عنوان دیگری هستید،بعدا خود کش باز ترمیم میشود.از منظر خودبازی هیچ ایده ای که در پس زمینه چه اتفاقی می افتد وجود ندارد ، بازی به سادگی می انگارد که کاربر روی دکمه Giude را فشرده و بازی فقط به حال Resume معمول رفته است.


ما شاهد چرخش بین 4 بازی که FM7 (4K 60fp ، شماره اول HellBlade و SOD 2 و Cave (بازی XB 360 ) تنها در مدت 6.5 ثانیه بودیم که برای عناوینی که از XBOX ONE X برروی XBOX Series X اجرا میشود کاملا چشمگیر است. مایکروسافت از مقدار کش شده برروی SSD چیزی نگفته است اما این را بیان کردند که حداقل 3 بازی که برای سری اکس ساخته شده باشد می تواند از این ویژگی استفاده کند.
 

Attachments

  • Annotation 2020-05-16 150644.png
    Annotation 2020-05-16 150644.png
    35.3 KB · مشاهده: 49

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر