خبر رسمی UNREAL ENGINE 5 معرفی شد، اولین دمو ریل تایم PS5

کی گفته اینا رو ؟ با کی کار داری شما ؟ شما داری برای خودت سناریو مینویسی و در داستان خودت با دشمن فرضی میجنگی !

ظاهرا با بسته شدن تاپیک Vs پدیده ی جدیدی در فروم شکل گرفته !
نیما جان خود مدیر سایتت داره می گه با SSD می شه فریم بهتری در بازی ها گرفت یعنی چی این؟ پست منو نقل کرده که قبلا نمی شد نسل جدید SSD باعث افزایش فریم می شه مدرکشم دیجیتال فاندری در حالی دیجیتال فاندری داره می گه که بازی اپتیمایز نشده برای هارد دیسک هست برای همینم لودش از 19 ثانیه شده 3.30 دقیقه یعنی 11 برابر شده ما اصلا همچین اختلاف هایی تا حالا نداشتیم اصلا من تا الان ندیدم لود 1 بازی PC بالای 1 دقیقه طول بکشه حرف دیجیتا فاندری اینه که مدام روی هارد بازی دچار استاتر می شه یعنی از واژه ی HITCH استفاده می کنه به معنای گیر برای همینم فریم مدام دچار افت سریع می شه حتی نمی دونه که استاتر بازی بعد از لودینگ هم اتفاق می افته دیجیتا فاندری حتی توضیح می ده که بازی مدام داره بعد از لودینگ هم بارگذاری انجام می ده اصلا حرفی از افزایش توان نیست بلکه داره از مشکل بازی می گه نه از مزیت SSD اینا با هم خیلی فرق دارن.
بابا حداقل تاپیک خودتون رو بخونید این همه ادم اومدن گفتن SSD باعث افزایش گرافیک بازی ها می شه بعد من دارم با دمشن فرضی می جنگم مگه جنگه اصلا؟ داریم با هم بحث می کنیم لذت می بریم فروم برای همین ساخته شده دیگه بحث کردن شما با میدون جنگ اشتباه گرفتیدش
من نمی دونم خودتون به خواب می زنید یا ما رو گرفتید اصلا من پست افزایش گرافیک نقل کردم گفتم SSD کارش چیز دیگه ای بعد بحث به اینجا کشید بعد می گید اصلا همچین چیزی نیست؟
بابا رد پای این حرف ها حتی توی تاپیک های دیگه هم هست 1 نمونش می ذارم
این هم در نظر بگیرید که سونی فعلا فقط توانسته از 20 درصد قدرت هسته های SSD استفاده کنه .
حساب کنید اگر از 100% قدرت SSD بتونند استفاده کنند چه گرافیکی بیرون میاد ازش ;)
 
همچین چرند هم نیست ... ببین تفاوت SSD پی سی و کنسول رو باید I/O هردو کنسول نسبت به PC دونست . چیزی که حداقل تا الآن مشخصه قطعا SSD کنسول ها از هر نظر سرتر هستش ( زمانی که شایعه کنسول ها بود حتی کسی باورش نمیشد SSD داشته باشه کنسول ها چه برسه ب این سرعت!) ... تصور کنید خروجی تیپیکال SSD کنسول PS5 تو حالت دیکامپرس به 9 گیگابایت میرسه ( اگه پکیج Asset ها براساس کراکن بهینه فشرده بشه تا 22 گیگابایت هم جا داره!) از اون طرف هم XSX میتونه بیش از 6 گیگابایت ت حالت فشرده سرعت داشته باشه (به لطف VeloCity ، صد گیگابایت Assets رو در لحظه میتونه فراخوانی کنه!) و ... اینا امکانش روی PC نیست چون نیاز به SOC داره کهSSD کاملا با CPU و GPU و Ram متصل و هماهنگ باشه و صد البته I/O هم وجود داشته باشه ...

حرف شما درسته اما باهاش می شه کارهای دیگه ای انجام داد لود سریع تر- محیط بزرگ تر بدون لودینگ- تعداد لودهای کمتر- فست تراول خیلی سریع شاید حتی مگا تکسچر استاد:D اما در نهایت کمکی به ضعف گرافیکی یا پردازشی کنسول نمی کنه که بیای کنسولی که نمی تونه GPU فلان حجم از سایه زنی در ثانیه انجام بده با SSD فیکسش کنی 30 فریم بگیری یا 30 بکنی 60 یعنی SSD باعث افزایش قدرت پردازش کنسول نمی شه CPU GPU RAM VRAM همینا باید اطلاح بشن.
شاید بشه برای کسی که 16 گیگ رم بیشتر احتیاج داره بخشی از بارگذاری مربوط به CPU که به سرعت کمتری نیاز داره به نسب GPU بیان روی SSD قرارش بدن تا بخوان بیش از 16 گیگ استفاده کنن اونم برای دسترسی های سطح پایین که دچار تاخیر نشن که این همین الانشم روی PC هست بازی ها استفاده می کنن اما اونجا چون سرعت بالاتر هست با دسترسی سریع تر می شه. می شه چیزهایی بیشتریم استفاده کرد.
از اونجایی که رم کنسول ها هم مشترکه این فضا برای GPU هم می تونه باز بشه و شاهد تکسچرهای بهتری باشیم می گم همین الانم برای PC ما رم داریم وی رم داریم PAGE FILE داریم اول وی رم که سریع تره جا باشه بازی استفاده می کنه کم باشه پاسش می ده به رم رم کم بیاره می ره برای SSD که وین روش نصبه اما بسته به انجین بازی و زمانی که براش گذاشته شده هر چقدر از حافظه سرعت کمتری استفاده بشه یا فریم افت پیدا می کنه یا دچار لگ یا استاتر می شه خلاصه اذیت می کنه برای کنسولم دقیقا همینه طرف باید کلی زمان بذاره تا SSD سرعت کند(در مقابل وی رم بسیار پر سرعت تر) باعث افت فریم یا لگ بازی نشه یا شایدم افت فریم بازی فدا تکسچرهای با کیفیت ترش بکنه. می گم همین الانم من توی بازی FINAL F اخری روی 4K کل وی رمم پر می شه می ری 1 گیگش بعضی جاها از رم سیستمم می گیره که اورکلاک خوبیم شده فریمم چندان تغییری نمی کنه اما گاهی دچار لگ های ریز می شم اما حالا اختلاف بشه 3 4 گیگ ممکنه اصلا فریمم بشه 1کی یا دچار فریزهای طولانی مدت بشم.
لپ کلام اینکه کنسول ها دارای PAGE FILE خیلی سریعی هستن و می شه بخشی از چیزهای که باید روی رم کنسول قرار بگیره به اون منتقل بشه رم نه وی رم چون پیج فایل برای جبران رم که در ارتباط با CPU هست قرار می گیره حتی بخشی از سیستم عاملش می تونه باشه تا دست سازنده برای رم کلی کنسول بازتر بشه همین که اینم نیاز به بهنیه سازی داره حتی شاید با اپدیت کنسول فضا بیشتری بعدا در اختیارشون قرار بگیره سیستم عاملشم بهنیه تر بشه اما شما بیاد 128 گیگ اصلا رم بذار برای کنسولی که نمی تونه از پس پردازش گرافیکش بر میاد چه فایده؟ یا CPU ش کم بیاره البته بازم می گم SSD تا حد خیلی هم می تونه جبران این کمبود رم بکنه که به نظرم 16 گیگ رم شیر برای کنسول ها عدد خوبی هست چندان مشکل ساز هم نباید بشه.
 
آخرین ویرایش:
نیما جان خود مدیر سایتت داره می گه با SSD می شه فریم بهتری در بازی ها گرفت یعنی چی این؟ پست منو نقل کرده که قبلا نمی شد نسل جدید SSD باعث افزایش فریم می شه مدرکشم دیجیتال فاندری در حالی دیجیتال فاندری داره می گه که بازی اپتیمایز نشده برای هارد دیسک هست برای همینم لودش از 19 ثانیه شده 3.30 دقیقه یعنی 11 برابر شده ما اصلا همچین اختلاف هایی تا حالا نداشتیم اصلا من تا الان ندیدم لود 1 بازی PC بالای 1 دقیقه طول بکشه حرف دیجیتا فاندری اینه که مدام روی هارد بازی دچار استاتر می شه یعنی از واژه ی HITCH استفاده می کنه به معنای گیر برای همینم فریم مدام دچار افت سریع می شه حتی نمی دونه که استاتر بازی بعد از لودینگ هم اتفاق می افته دیجیتا فاندری حتی توضیح می ده که بازی مدام داره بعد از لودینگ هم بارگذاری انجام می ده اصلا حرفی از افزایش توان نیست بلکه داره از مشکل بازی می گه نه از مزیت SSD اینا با هم خیلی فرق دارن.
بابا حداقل تاپیک خودتون رو بخونید این همه ادم اومدن گفتن SSD باعث افزایش گرافیک بازی ها می شه بعد من دارم با دمشن فرضی می جنگم مگه جنگه اصلا؟ داریم با هم بحث می کنیم لذت می بریم فروم برای همین ساخته شده دیگه بحث کردن شما با میدون جنگ اشتباه گرفتیدش
من نمی دونم خودتون به خواب می زنید یا ما رو گرفتید اصلا من پست افزایش گرافیک نقل کردم گفتم SSD کارش چیز دیگه ای بعد بحث به اینجا کشید بعد می گید اصلا همچین چیزی نیست؟
بابا رد پای این حرف ها حتی توی تاپیک های دیگه هم هست 1 نمونش می ذارم

مشکل شما اینه که نمیتونی حرف ها رو از هم تفکیک کنی ! و فقط برداشتی رو داری که خودت دلت میخواد ، در واقع از حرف هر کسی اونجوری که دوست داری به خودت پاس گل میدی !
دوست عزیز ، اگه دوست داری گوش کن ، خیلی راحت و ساده توضیح میدم :
وقتی بازیها بر اساس SSD ساخته بشن میتونن بازدهی به مراتب بیشتری نسبت به HDD داشته باشن و خیلی کارا میشه باهاش کرد که قبلا نمیشد. چون سرعت I/O رو وحشتناک زیاد میکنه . مهمترین اتفاقی که در نسل جدید افتاده همین SSD ه و مهم نیست من و شما موافق باشیم یا مخالف ، تاثیری که باید رو میذاره . اون افزایش گرافیک هم معنیش این نیست که شما اگه مثلا الان روی PC ت یه SSD NVMe بذاری یهو میتونی RDR II رو یه نسل ارتقا بدی ، بلکه معنیش اینه که دست دولوپرها رو خیلی بیشتر از قبل باز میذاره که بتونن جزییات رو در بازیهای نسل جدید با وجود SSD افزایش بدن . مثل همین دموی UE5 که دیدیم .
حالا نگرانی شما اینه که نکنه اگه مزیت SSD رو قبول کنی معنیش اینه که PS5 چون سرعت SSD ش بیشتر پس کنسول بهتریه ! نه ، اینطور نیست ، چون اصلا بحث سرعت SSD مطرح نیست ، بازیها قراره بر اساس SSD ساخته بشن ، نه بر اساس SSD با فلان سرعت . در نتیجه وقتی شما یه بازی مالتی پلتفرم داری که روی هر دو کنسول اجرا میشه چیزی که گرافیک و فریم ریت رو مشخص میکنه همون GPU و CPU خواهد بود . پس جای هیچ نگرانی نیست.
 
در مورد ssd و نمود پیدا کردنش در بازی های نسل بعد قطعا تاثیرش از اون چیزی که تصور دارین بیشتر هست.
بازی های فعلی رو هم اگر با ssd روی pc اجرا کنید بازم چون معمولا مولتی پلتفرم ها برای کنسول هم ساخته میشن با بهترین حالت برای ssd اپتمایز نشدن. در واقع تا الان از تمام پتانسیل سرعت بالای ssd برای بازی استفاده نشده.
نمونه های تستش هم توی یوتیوب زیاده که بازی های مختلف رو با هارد دیسک و ssd از نوع sata و NVMe تست میکنن و در بعضی از بازی ها بیشتر ولی در بعضی ها کمتر از 20 درصد تفاوت لود داره بماند که اصل خود لود شدن تکسچر ها در بازی هم برای ssd اپتمایز نشده.
 
آخرین ویرایش:
یه سری از PC Gamer ها این وسط شدیدا دچار گمراهی شدن که منظور از این بهبود هایی که با SSD بوجود میاد چیه. ببینید قرار نیست یه صحنه ای که از نظر سرعت I/O گلوگاه نیست (مثلا چند میلیون درخت با تکسچر یکسان رندر بشن، یا 20 تا منبع نوری سایه افکن وجود داشته باشه. چیزی که خیلی داده محور نیست) با SSD افزایش فریم ریت پیدا کنه، یا کیفیت نورپردازی و ری تریسینگ و شیدر ها بهتر بشه، کسی همچین حرفی نمی زنه اصلا. ولی خودتون هم الان چند باره دارم می بینم میگید که SSD توی استار سیتیزن استاتر رو از بین می بره. خوب دقیقا مسئله همینه و در مورد همین داریم صحبت می کنیم. یه بازی مثل استار سیتیزن به هر دلیلی، بگید مشکل فنی یا هر چیزی، توی سرعت I/O گلوگاه می شه و HDD معمولی از پسش بر نمیاد و دچار افت فریم می شه، با SSD نمی شه.

حالا یه لحظه یه دنیای ایده آل رو تصور کنید که کارت گرافیکتون 500 گیگ رم داره. 2 تا سوال از خودتون بپرسید: آیا رم بیشتر به این معنی نیست که تکسچر های با کیفیت تری می شه استفاده کرد؟ و در نتیجه اگه تکسچر های با کیفیت تری استفاده بشن آیا گرافیک بیشتر نمی شه؟ متاسفانه رمی که موجوده فعلا تو مرتبه بزرگی 10 گیگه و باید مراعات کنیم. یه تکسچر 8K طرفای 200 مگابایت رم اشغال می کنه و با فرض 8 گیگ رم می شه کلا 40 دونه تکسچر. البته قرار نیست همش رو پر کنیم از تکسچر و چیزای دیگه هم باید اون تو باشن(یه مثال مهمش Mip Map ها)، ولی کی به کیه، ما همشو پر تکسچر می کنیم:)):D حالا بازیمون اپن ورلده، 2 قدم که رفتی اونور تر 20 تا از تکسچرات از صفحه خارج می شن، 20 تا تکسچر جدید وارد دید می شن. باید 20 تا از اینا رو در بیاریم 20 تا دیگه بذاریم جاشون، یعنی باید 4 گیگابایت داده رو خارج و وارد رم کنیم. با سرعت 100 مگابایت بر ثانیه HDD، این کار *40* ثانیه طول می کشه! 40 ثانیه که نمی تونیم صبر کنیم اصلا، توی 0.034 ثانیه باید رندر تموم شه بره! در نتیجه الان نمیان همه چیز رو تکسچر 8K بذارن، تکسچر های رزولوشن پایین تر استفاده می کنن که جای 40 تا، مثلا 200 تا تکسچر بذارن. حالا وقتی 2 قدم رفتی جلو، لازم نیست اون 20 تا رو خارج کنی و 20 تای بعدی رو وارد کنی، چون 200 تا تکسچر گذاشتیم توی رم، اون 20 تا از قبل همونجان. این دفعه بعد از 50 قدم لازمه که تکسچر جدید بیاری و چون از قدم دوم به بعد هم می دونی کدوم تکسچر ها رو نیاز خواهی داشت، 48 قدم بعدی رو فرصت داری که تکسچر های مورد نیازت رو بیاری داخل رم. در واقع اون 40 ثانیه رو دادیم بهش!

حالا بیاید با SSD به همون شرایط نگاه کنیم. 4 گیگ داده رو یه SSD معمولی که الان روی PC هست جای 40 ثانیه توی 1.33 ثانیه انتقال میده. هنوز زیاده، ولی این دفعه چون سرعت استریم داده بالاست دیگه می تونیم جای اینکه 200 تا تکسچر رزولوشن پایین رو بیاریم توی رم، مثلا 80 تا تکسچر رو وارد رم کنیم که رزولوشن خیلی بالاتری دارن. حالا اگه همین کیفیت تکسچری که واسه SSD تعیین کردیم رو با HDD اجرا کنیم چی می شه؟ اون 40 ثانیه اثرش رو می ذاره. توی اون مثال بازی باید 40 ثانیه یا قفل می شد یا بدون تکسچر رندر می کرد، اینجا هم همچین اتفاقی میفته. البته اینقدر زیاد نیست توی دنیای واقعی و تاثیرش در حد قفل کردن چند صد میلی ثانیه ایه که بهش میگن استاتر و دوستان بنچمارک هایی که از استار سیتیزن گذاشتن همون رو نشون می داد.

خلاصه حرفام اینکه:
1- گلوگاه کیفیت تکسچر ها، سرعت I/Oـه که بخشیش سرعت رمه، بخشیش سرعت Storage اصلی.
2- اگه گلوگاه بوجود بیاد سرعت بیشتر Storage به نرخ فریم ریت و نبودن استاتر کمک می کنه.
3- در صورتی که این گلوگاه دیرتر بوجود بیاد (مثلا با SSD!) می شه کیفیت تکسچر ها رو بیشتر کرد. تاثیرش در حد افزایش حجم رم نیست، اما تاثیر خیلی خوبی داره.
 
حالا نگرانی شما اینه که نکنه اگه مزیت SSD رو قبول کنی معنیش اینه که PS5 چون سرعت SSD ش بیشتر پس کنسول بهتریه ! نه ، اینطور نیست ، چون اصلا بحث سرعت SSD مطرح نیست ، بازیها قراره بر اساس SSD ساخته بشن ، نه بر اساس SSD با فلان سرعت .
ببینید این نکته شاید درست ترین حرف هست . Ssd قطعا هم در لودینگ و هم در طراحی مراحل و هم در ویژوال تاثیر خواهد داشت.
لودینگ و طراحی مرحله مشخصه. در ویژوال هم به هر حال سرعت انتقال بالا می تونه سبب بشه یه سری تریک نرم افزاری جدید به وجود بیاد و مهندس ها فکر کنن چطور میشه با این پهنای باند بالا یه جاهایی با به سری الگوریتم مثل کاری که نسخه اول rage می‌خواست بکنه ویژوال بهتری تحویل ملت بدن.
یعنی اگر کسی میگه کلا ssd نقشی نداره در بهبود ویژوال حرف خیلی درستی نیست.
اگر نگران تفاوت دو کنسول در سرعت ssd هستید دلیلی براش نیست چون هر دو کنسول به نوعی راه حلی معرفی کردن تا بشه خیلی بهتر از هر ssd ای که الان موجوده بازده گرفت. کراکن پلی استیشن و sfs ایکس‌باکس نمونه اش هست.
ولی از اون طرف هم دوستان فکر نکنن داشتن ssd تنها می‌تونه این ویژوال رو بده. قطعا پیشرفت cpu و gpu این قدر بالا هست که سبب شده یه دمو مثل این دمو انریل ممکن بشه.
من فکر می کنم بار ها گفته شده دو طرف لازم نیست از تفاوت گرافیک کنسول ها خیلی نگرانی داشته باشن و دو کنسول با این اطلاعاتی که تا اینجا اومده خیلی نزدیک به هم هستن. و صادقانه از یه جایی به بعد گرافیک به محدودیت های نیرو انسانی هم برخورد می کنه. الان سازنده gow هم گفته فکر نکنید با کویکسل میشه یه بازی کامل خیلی شیک و مجلسی ساخت.همچنان کلی آدم باید زمان بزارن و این خودش یه عنصر محدود کننده هست.
همین دموی که نشون دادن بتونن تحویل بدن من یکی چیزی بیشتر نمی خوام. بیشتر از اون می رم فیلم می بینم.
 
قضیه استفاده از SSD توی کنسولهای جدید و در آینده نزدیک PCـهای خانگی با اون قضیه استفاده سنتی از SSD به عنوان Storage Device کلاسیک کاملا متفاوته استفاده از SSD به عنوان Persistent Memory دست کم از سال 2017 به صورت علنی مطرح بوده توی این معماری پردازنده به SSD دسترسی DRAM-like داره و دیوایس مربوطه byte-addressable memory device به حساب میاد به علاوه که همچنان قابلیت نگه داشتن داده ها رو به شکل یک Storage Device سنتی هم داره یعنی با از دست رفتن جریان برق داده ها از بین نمیره برعکس DRAMـها اون Velocity Architecture که برای سریز ایکس تبلیغ شده هم اشاره ای به همین قابلیته. بعضی از SSDـهای فعلی هم این قابلیت رو دارن که به عنوان Persistent Memory استفاده بشن ولی احتمالا با چیپستهای مخصوص و آپدیتهای نرم افزاری این قابلیت در آینده در دسترس عمومی قرار میگیره و البته نیاز به پشتیبانی از طرف دولوپرها هم داره یعنی اگه از این قابلیت استفاده نشه به خودی خود هیچ خاصیتی نداره مثلا مثل افزایش کلاک نیست که همینکه سخت افزاری اعمال بشه نتیجه بخش باشه باید ازش به عنوان یک فیچر جدید استفاده بشه.
 

Attachments

  • EXNf5qgXgAIk-4v.jpg
    EXNf5qgXgAIk-4v.jpg
    156.5 KB · مشاهده: 31
  • EXNg8v1XsAEU8tz.jpg
    EXNg8v1XsAEU8tz.jpg
    179.8 KB · مشاهده: 29
  • EXNgDpiXYAEUgmz.jpg
    EXNgDpiXYAEUgmz.jpg
    604.9 KB · مشاهده: 23
  • EXtNAH6XsAIEMIs.jpg
    EXtNAH6XsAIEMIs.jpg
    128.6 KB · مشاهده: 26
  • GUID-F706BBEE-5629-4C20-9B51-00B4A4104013-low.jpg
    GUID-F706BBEE-5629-4C20-9B51-00B4A4104013-low.jpg
    74 KB · مشاهده: 25
مشکل شما اینه که نمیتونی حرف ها رو از هم تفکیک کنی ! و فقط برداشتی رو داری که خودت دلت میخواد ، در واقع از حرف هر کسی اونجوری که دوست داری به خودت پاس گل میدی !
دوست عزیز ، اگه دوست داری گوش کن ، خیلی راحت و ساده توضیح میدم :
وقتی بازیها بر اساس SSD ساخته بشن میتونن بازدهی به مراتب بیشتری نسبت به HDD داشته باشن و خیلی کارا میشه باهاش کرد که قبلا نمیشد. چون سرعت I/O رو وحشتناک زیاد میکنه . مهمترین اتفاقی که در نسل جدید افتاده همین SSD ه و مهم نیست من و شما موافق باشیم یا مخالف ، تاثیری که باید رو میذاره . اون افزایش گرافیک هم معنیش این نیست که شما اگه مثلا الان روی PC ت یه SSD NVMe بذاری یهو میتونی RDR II رو یه نسل ارتقا بدی ، بلکه معنیش اینه که دست دولوپرها رو خیلی بیشتر از قبل باز میذاره که بتونن جزییات رو در بازیهای نسل جدید با وجود SSD افزایش بدن . مثل همین دموی UE5 که دیدیم .
حالا نگرانی شما اینه که نکنه اگه مزیت SSD رو قبول کنی معنیش اینه که PS5 چون سرعت SSD ش بیشتر پس کنسول بهتریه ! نه ، اینطور نیست ، چون اصلا بحث سرعت SSD مطرح نیست ، بازیها قراره بر اساس SSD ساخته بشن ، نه بر اساس SSD با فلان سرعت . در نتیجه وقتی شما یه بازی مالتی پلتفرم داری که روی هر دو کنسول اجرا میشه چیزی که گرافیک و فریم ریت رو مشخص میکنه همون GPU و CPU خواهد بود . پس جای هیچ نگرانی نیست.
نه اینطوری نیستش منم مزیت SSD ها رو قبول دارم توی همین تاپیک بهترین ها هم چند ماه پیش گفتم SSD جز بهترین خریدهام بودم من حس می کنم شما حرف ها رو از هم تفکیک نمی کنید حرف شما بله منطقی منم تاییدش می کنم فقط بدبختیش برای ما ایرانی ها هم هست که با این حجم بالای بازی ها باید هی SSD ّخریم یا ارتقا بدیم همین PS5 هم شما فرض بگیرید 700 گیگ دسترس باشه برای بازی یا حالا نمی دونم 1 ترا هست 835 تاش هست نفهمیدم اخرش چهار تا بازی مشابه COD بیاد با حجم 200 گیگ تازه من فکر می کنم تا سال دیگه 250 هم رد می کنه با همین فرمون هیچی دیگه هم کنسولی ها اذیت می شن هم PC بازا تا بیاد قیمت SSD هم منطقی تر بشه باز ایران 1 اتفاقی می افته قیمتا 10 برابر می شن:D
بگذریم با SSD کارهای زیادی می شه انجام داد اما نه افزایش فریم بلکه ثبات فریم. اینکه کنسولا هم SSD دارن عالیه اما کاش PS5 قوی تر از اینا می شد فقط امیدوارم دیگه مجبورمون نکنن با قیمتای فضایی باز 1 کنسول بین نسلی هم بخریم باید قبلی با ضرر ابش کنیم کلی روش بذاریم.
 
جالبه اون سمت بحث SSD داغ هست و خلاصه SONY با این همه SSD SSD کردنش همه رو به جون هم انداخته:D
تا جایی که استدیو ها هم نظراتشون رو دارن می ده
Scorn Developer Says CPUs Rather Than SSDs Are Next-Gen’s Biggest Leap

Everyone is touting the SSD as the next big thing, and yes SSDs will help a lot with loading and moving assets, but the biggest culprit that is creating problems in the current generation is the CPU. That’s where the biggest next-gen difference compared to current generation will come from.
منم البته با نظرشون خیلی موافقم و جدا نسل حاضر از ضعف شدید CPU رنج می بره.
البته اینجا هم از SSD برای کمک به لودینگ بازی ها نام برده
 
نیما جان خود مدیر سایتت داره می گه با SSD می شه فریم بهتری در بازی ها گرفت یعنی چی این؟ پست منو نقل کرده که قبلا نمی شد نسل جدید SSD باعث افزایش فریم می شه مدرکشم دیجیتال فاندری در حالی دیجیتال فاندری داره می گه که بازی اپتیمایز نشده برای هارد دیسک هست برای همینم لودش از 19 ثانیه شده 3.30 دقیقه یعنی 11 برابر شده ما اصلا همچین اختلاف هایی تا حالا نداشتیم اصلا من تا الان ندیدم لود 1 بازی PC بالای 1 دقیقه طول بکشه حرف دیجیتا فاندری اینه که مدام روی هارد بازی دچار استاتر می شه یعنی از واژه ی HITCH استفاده می کنه به معنای گیر برای همینم فریم مدام دچار افت سریع می شه حتی نمی دونه که استاتر بازی بعد از لودینگ هم اتفاق می افته دیجیتا فاندری حتی توضیح می ده که بازی مدام داره بعد از لودینگ هم بارگذاری انجام می ده اصلا حرفی از افزایش توان نیست بلکه داره از مشکل بازی می گه نه از مزیت SSD اینا با هم خیلی فرق دارن.
بابا حداقل تاپیک خودتون رو بخونید این همه ادم اومدن گفتن SSD باعث افزایش گرافیک بازی ها می شه بعد من دارم با دمشن فرضی می جنگم مگه جنگه اصلا؟ داریم با هم بحث می کنیم لذت می بریم فروم برای همین ساخته شده دیگه بحث کردن شما با میدون جنگ اشتباه گرفتیدش
من نمی دونم خودتون به خواب می زنید یا ما رو گرفتید اصلا من پست افزایش گرافیک نقل کردم گفتم SSD کارش چیز دیگه ای بعد بحث به اینجا کشید بعد می گید اصلا همچین چیزی نیست؟
بابا رد پای این حرف ها حتی توی تاپیک های دیگه هم هست 1 نمونش می ذارم


حداقل تحلیل دومم هم میذاشتید حالا که انقدر جدی گرفتی صحبت من را ! 8-|



دور از جونتون .... شایعه شده یک واحد پردازش هوش مصنوعی هم داره ...
مثلا وقتی دستگاه داغ میکنه شروع میکنه به باد زدن کنسول

اگر هم باورتون نمیشه ... صبر کنید آمار فروش کنسول سونی بیاد ...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or