خبر رسمی UNREAL ENGINE 5 معرفی شد، اولین دمو ریل تایم PS5

ربطی به انریل نداره ولی چون به رقیب مستقیم اپیک ربط داره خبرش رو میزارم اینجا :

View attachment 231403

Unity در جدیدترین حرکتش کمپانی Weta Digital متعلق به Peter Jackson رو به قیمت 1.63 میلیارد دلار خرید ! Weta Digital کارش VFX و کارای CGI ـه (Lord of the Rings, Planet of the Apes, Avatar, Game of Thrones) . به شخصه فک نمیکردم یونیتی با اینکه بازار کوچیک تری رو نسب به UE در اختیار داره بتونه چنین خرید هایی بکنه !!! چیزی که خیلی عجیبه یونیتی ارزشش (Market Cap) تو بازار خیلی بیشتر از اپیک ـه !!! اپیک با همه ی این سر و صدا هایی که راه انداخته تو اخرین اماری که ازش اومده حدود 29 میلیارد دلار بوده در مقابل یونیتی در حال حاضر 49 میلیارد دلار ـه !

پ.ن : اینا کی اینقدر گنده شدن :|
 
  • Like
Reactions: Musician
اینم مال Unity:



1643116117734.png

1643116167353.png

Unity در گذشته یـ عالمه دمو گرافیکی خفن داشته که هیچکدومشون به هیچ وجه ممکن با ابزار های فعلیش شدنی نیست و خوب اصلا هم به نظر سازنده ها و کامیونیتی ایندی ساز ها گوش نمیده واسه همین داد سازنده ها همیشه بالاست (مثل ایشون)
 
آخرین ویرایش:
tim sweeney اعلام کرد سال 2022 آنریل ادیتور تولز به همراه یک زبان برنامه نویسی جدید برای fortnite منتشر میکنن تا همه بتونن به صورت open source استفاده کنن، هدف این کار این هست که کامیونیتی بتونه کانتنت برای fortnite تولید کنه به امید اینکه اگر این آزمایش موفقیت آمیز بود بنیاد استانداردی بشه برای metaverse. به طور کلی میگه یک پروسه طولانی هست که نمیشه به صورت یکجا پرابلم سالوینگ کرد و نیاز به زمان و ایجاد فضای امن داره تا بتونیم وارد متاورس اصلی بشیم.
...
سال قبل هم فیلم های مهمی که از virtual production توی پایپ لاینشون استفاده کردن به این ترتیب هست : Shang-Chi and The Legend of The Ten Rings - Dune - Matrix Resurrection - Mandalorian - Ted lasso

این 2 تا short film هم پیشنهاد میکنم ببینید :


...

این ویدیو هم جالبه از 2 جهت، اینکه طرف رفته از وبسایت Sketchfab ( این سایت سال 2021 چند ماه پیش توسط اپیک خریداری شد ) مدل آماده مجانی مستر چیف دانلود کرده، رفته یکمی وقت گذاشته نحوه ریگ کردن و paint skin weight کاراکتر یاد گرفته و از ریگ پیش فرض متا هیومن استفاده کرده و تونسته همچین انیمیشنی تولید کنه. نکته دوم هم اینه که من متاورس دقیقا یک همچین چیزی مییبینم یک لباس mocap با haptic feedback + هدستای واقعیت مجازی.


View attachment MetaHuman Halo Spartan Armor - Vicon MOCAP #shorts.mp4View attachment Jedi Robe - Vicon MetaHuman MOCAP #shorts.mp4

پ.ن : به نظرم اگه کسی دوست داره میتونه یک تاپیکی درباره متاورس تو بخش اخبار بزنه قسمت مهم تا خبر های مربوطه اونجا دنبال بشه، فکر میکنم به نفع سایت باشه تو دراز مدت.
 
آنریل انجین 5 از فاز Early Access خارج و وارد فاز Preview شد.

If you’ve been eagerly awaiting a production-ready release of Unreal Engine 5 since we offered Early Access last year, you’ll be pleased to know that we’ve reached the next milestone: Unreal Engine 5 is now in Preview!
Unreal Engine 5 is now available in Preview!

1234.png
 
آنریل انجین 5 از فاز Early Access خارج و وارد فاز Preview شد.

If you’ve been eagerly awaiting a production-ready release of Unreal Engine 5 since we offered Early Access last year, you’ll be pleased to know that we’ve reached the next milestone: Unreal Engine 5 is now in Preview!
Unreal Engine 5 is now available in Preview!

View attachment 245810
اینم در ادامه اضافه کنم colin penty استدیو آرت دایرکتور coalition یک سری فایندینگ های جدید بعد از دموی ALPHA POINT به اشتراک گذاشت که تو همین آپدیت جدید آنریل انجین 5 هم لحاظ شده.

اگه خاطرتون باشه تو پرزنتیشن اولیه کوالشین راجع به آلفا پوینت میانگین assets های استفاده شده یک چیزی بین 300 تا 500 هزار تراینگل که حدود 15 برابر GEARS 5 بود، اما آبجکتهایی با 1 میلیون تراینگل باعث میشد DCC نظیر مایا به شدت کند بشه و همچنین UV ادیتینگ با 1 میلیون tri's به مشکل بر بخوره یا import/re-import کردن به داخل UE5 هم به کندی انجام بشه. اما تو یافته های Post-alpha point وورک فلوی نکست جن خودشون آپدیت کردن و تمامی مشکلات بالا حل شده. در حال حاضر هم 1 تا 2 میلیون تراینگل نقطه ای که تیم میتونه باهاش بدون مشکل کار کنه.

حالا من این یافته های جدید پایین قرار میدم اگه خواستید خودتون بخونید یا ببینید.


1.jpeg 2.jpeg 3.jpeg
 
آنریل انجین 5 از فاز Early Access خارج و وارد فاز Preview شد.

If you’ve been eagerly awaiting a production-ready release of Unreal Engine 5 since we offered Early Access last year, you’ll be pleased to know that we’ve reached the next milestone: Unreal Engine 5 is now in Preview!
Unreal Engine 5 is now available in Preview!

View attachment 245810
خیلی ممنون بابت اطلاع رسانی خوبتون .

این قسمت برام نا مفهوم هستش
  • Full hardware ray tracing support, which doesn’t require distance fields or any other software tracing, and scales up to large worlds

تا جایی که یادم هست میگفتند Lumen وابسته هست به Mesh distance field یا به عبارتی Proxy Mesh .
ولی الان نوشته که حالت فول سخت افزاری الان اضافه شده که به چیزی وابسته نیست !
خوب این فرقش با DXR چی هستش ؟
در واقع من خاطرم نیست جایی توضیحی داده باشند در مورد حالتی که بدون Mesh distance field کار کنه .
 
  • Like
Reactions: Musician
من کل اینترنت را گشتم برای مشکلی که با Lumen داشتم چندین جا عنوان شده بود ولی راه حلی من ندیدم
در واقع متوجه شده بودم بخشی از GI و Reflection به صورت Screen Space پردازش و بلند میشد روی Raytracing
تا اینکه تمام خط فرمان ها را امتحان کردم و متوجه شدم این مساله مربوط میشه به این دو تا خط فرمان


برای GI
r.Lumen.ScreenProbeGather.ScreenTraces
برای Reflection
r.Lumen.Reflections.ScreenTraces

در حالت پیش فرض مقدار این دو "1" هستش و با تغییر به "0"
دیگه Screen Space باعث نمیشه که در چرخش و حرکت محیط تناقض و رفتار عجیب بازتاب نور رویت بشه .
و تصویر در حالت Lit دقیقا تطبیق داده میشه با Visualize Lumen GI

گفتم شاید بعضی ها هم با این مساله مواجه شده باشند .
هر چند داخل سند های رسمی UE5 پیشنهاد داده که این گزینه ها فعال باشند و باید بازم بیشتر تست کرد .


میتونید داخل فایل ConsoleVariables به آدرس UE5\Engine\Config

r.Lumen.Reflections.ScreenTraces=0
r.Lumen.ScreenProbeGather.ScreenTraces=0

را اضافه کنید (البته حتما قبلش از این فایل یک کپی (بک آپ) بگیرید .
 
Facial Animation این دمو بهترین چیزی هست که تا الان دیدم.

We were able to utilize a preliminary version of our next-gen face rig and hire an actor wearing a head-cam to capture performance, and partner with Cubic Motion to bring it all to life. That, coupled with Control Rig, helped us create someone who looks and moves in the most realistic ways we’ve ever done, and it’s incredibly exciting to think where we can go next.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or