خبر رسمی UNREAL ENGINE 5 معرفی شد، اولین دمو ریل تایم PS5

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
467
دوستان یه بار حتما این دمویی که با موتور unity ساختن رو ببینن بعد احتمالا نظرشون درباره بالاترین کیفیت یه کاراکتر عوض می شه.


ولی خب هیچ وقت دموهای این شکلی موتورها به منزله اینکه تو خود بازی هم همچین کیفیتی ببینیم نیست. مثلا همین یونیتی سال های قبل هم براش از این دمو ها دادن اما حتی یه بازی نزدیک به نصف این کیفیت دموهاش هم باهاش نساختن.

ولی خب این دموهای unreal مخصوصا بعد اینکه دیگه اون ماتریکس رو به صورت قابل بازی دادن نشون داد که خب بازی ساز ها می تونن بهش نزدیک بشن و اونقدری دست نیافتنی نیست.
من صحبتم فقط در مورد Facial Animation بود نه کیفیت کاراکتر...
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,525
من اصا کاری به بازیای آخر نسل و پنجمارکها ندارم به هیچ وجه مثل هورایزن یا تلو. حتی هلبلید 1 که من چندوقت پیش رفتم سراغش ازین دمو از نظر انیمیشن بهتره. حقیقتا نمیدونم دوستان چی دیدن داخلش :D حتی معمولی میدونمش کوو تا بهترین. شما همینو ببر رندوم به یکی نشون بده، غیرممکنه نفهمه این بازیه.
حتی بریم عقب تر TO 1886 جزییات انیمیشن های سرگالاهاد خفنتر از این دمو بود
 

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
467
کم کم وارد عصر جدیدی از جنگ انجین ها داریم میشیم تو سایت...
دوباره مقایسات عجیب و غریب و بی ربط !
آقا من بخاطر Real-time بودن این Test Demo نظرمو گفتم که حقیقتا بیراه هم نگفتم بخاطر تکنولوژی که توش استفاده شده (Meta Human و Cubic Motion) که اخیرا این شرکت توسط Epic خریداری شده.
جالبه که از نظر این دوستان Hellblade 1 بهتر از این دمو بوده در صورتی که Hellblade 1 هم از تکنولوژی قدیمی تر همین Cube Motion استفاده کرده...
 

Musician

کاربر فعال
Dec 16, 2006
1,263
دوستان یه بار حتما این دمویی که با موتور unity ساختن رو ببینن بعد احتمالا نظرشون درباره بالاترین کیفیت یه کاراکتر عوض می شه.


ولی خب هیچ وقت دموهای این شکلی موتورها به منزله اینکه تو خود بازی هم همچین کیفیتی ببینیم نیست. مثلا همین یونیتی سال های قبل هم براش از این دمو ها دادن اما حتی یه بازی نزدیک به نصف این کیفیت دموهاش هم باهاش نساختن.

ولی خب این دموهای unreal مخصوصا بعد اینکه دیگه اون ماتریکس رو به صورت قابل بازی دادن نشون داد که خب بازی ساز ها می تونن بهش نزدیک بشن و اونقدری دست نیافتنی نیست.
خوبیه ziva dynamics این هست که میتونیم facial animation با control rig متاهیومن ترکیب کنیم و داخل بازی یا انیمیشن ازش استفاده کنیم و چیزی نیست که فقط مختص unity باشه، همونطور که ریگ متاهیومن فقط مختص unreal نیست و خیلی ها میتونن داخل نرم افزاری مثل مایا کاراکتر خودشون paint skin weight کنن و دیگه نیازی به پروسه joint ساختن و غیره نیست... کلا تمامی این ابزار ها برای ساده کردن کار دولوپر هست و هر شرکت و هر کمپانی اراده کنه میتونه ازش استفاده کنه چه Naughty Dog چه the coalition چه یه شرکت فیلم و بازیسازی ایندی.
...
همین دمویی که دیشب دیدید چیزی نیست که فقط از عهده کوالیشن بر بیاد این استدیو صرفا به عنوان استدیو پیشتاز و خبره در استفاده از موتور آنریل انجین اومدن یافته های خودشون در غالب یک دمو ساختن و پرزنت کردن و همونطور که کالین پنتی هم گفته خیلی کم پیش میاد که این دموهای اینترنال به صورت عمومی نشون بدن، دموی دیشب هم از نظر انیمیشن صورت در سطح استاندارد روز بود و چیزی که متمایزش میکنه همون out of box بودن قابلیت های متاهیومن و انجینه که در اختیار دولوپر ها قرار میده.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
دوستان یه بار حتما این دمویی که با موتور unity ساختن رو ببینن بعد احتمالا نظرشون درباره بالاترین کیفیت یه کاراکتر عوض می شه.


ولی خب هیچ وقت دموهای این شکلی موتورها به منزله اینکه تو خود بازی هم همچین کیفیتی ببینیم نیست. مثلا همین یونیتی سال های قبل هم براش از این دمو ها دادن اما حتی یه بازی نزدیک به نصف این کیفیت دموهاش هم باهاش نساختن.

ولی خب این دموهای unreal مخصوصا بعد اینکه دیگه اون ماتریکس رو به صورت قابل بازی دادن نشون داد که خب بازی ساز ها می تونن بهش نزدیک بشن و اونقدری دست نیافتنی نیست.
این دمو اگه واقعا به صورت Real Time رندر شده باشه باید دیگه کم کم آماده جنگ بین یونیتی و انریل باشیم !
 
  • Like
Reactions: mamadha and Adam

{ehsan}

کاربر سایت
Nov 29, 2005
2,177
نام
ehsan
آقا من بخاطر Real-time بودن این Test Demo نظرمو گفتم که حقیقتا بیراه هم نگفتم بخاطر تکنولوژی که توش استفاده شده (Meta Human و Cubic Motion) که اخیرا این شرکت توسط Epic خریداری شده.
جالبه که از نظر این دوستان Hellblade 1 بهتر از این دمو بوده در صورتی که Hellblade 1 هم از تکنولوژی قدیمی تر همین Cube Motion استفاده کرده...
من منظورم شخص خاصی نبود از نظر من همه مسیر اشتباهی رفتن توی این بحث ... (همون حس مالکیت و کول بودن و دوران بلوغ و نهایتا نتیجه هیچی ...)
نظر خودمم اینه ...
جزییات خیلی بالا بود به لحاظ چند تا فاکتور ولی انیمیشن صورت حقیقتا خوب نبود از نظر من . (احتمالا هم هدف اینجا بیشتر روی جزییات بافت و حجم مدل بوده باشه )
 
آخرین ویرایش:

moxA.J

کاربر سایت
Aug 15, 2012
1,271
نام
Morteza
دمو کوالیشن خیلی خوبه ها ولی خب این چیزی که نشون دادن دیگه حداقل چیزیه که از انریل 5 انتظار میره مخصوصا با اون دمو عجیب غریب ماتریکس که دادن بیرون در کل فقط خواستن بگن که اره داریم می‌سازیم :D و گیرز جدید هم از اینی که نشون دادن احتمالا بهتر باشه
 
  • Like
Reactions: pbgame and {ehsan}

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
چیزی که با Unreal نشون میدن. چیزی هست که با سیستمی کمی قوی‌تر از کنسول‌ها بصورت real-time رندر میشه. اون ویدئو یونیتی قطعا چیزی هست که کنسول‌های دو نسل دیگه هم توان اجراش رو ندارن و حالا حالاها و در حد یه CG باقی میمونه.

ماتریکس با اینکه گیمپلی خاصی نداشت اون کیفیت خروجی رو نشون داد ولی وقتی تبدیل به یک بازی کامل بشه نمیشه تو این نسل بهش رسید. مگر اینکه تکنیک و روش‌های جدیدی بیاد مثل این مزخرفاتی‌ (مثال FSR 2 که فعلا در حد حرف هستش) که amd مدعی‌ش هست و رزولوشن رو بالاتر میبره و به بازی ساز کمک کنه با رزولوشن پایین و کیفیت و فریم بالاتر بازی رو عرضه کنه و به‌کمک اون تکنولوژی رزولوشن هم بالاتر بره.


خیلی اینجور دمو ها رو جدی نگیرید.
 
  • Like
Reactions: {ehsan} and pbgame

sabco

کاربر فعال
Sep 16, 2009
1,595
این دمو اگه واقعا به صورت Real Time رندر شده باشه باید دیگه کم کم آماده جنگ بین یونیتی و انریل باشیم !
مثل اینکه تو GDC می شده از نزدیک اجرای real time اش رو دید. و با یه 3090 و DLSS روی 4K بین 30 تا 40 فریم اجرا می شده.
تو این صحبت های Digital Foundry که یه قسمتش به نظر گفت مثل اینکه در تاریخی نا معلوم مثل دمو های unreal اینو هم به صورت پابلیک منتشر می کنن که هر کس خواست رو سیستم خودش real time چکش کنه.
 

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,371
نام
Majid
این یکی یونیتی برای RealTime بودن واقعا پشم ریزانه اما 3090 با DLSS و 30 فریم اونم واسه یک دمو که یک صحنه خیلی محدود هست بدون هیچ چیز دیگه ای یعنی اصلا مخصوص سخت افزارای الان نیست و شاید تا نسل بعد به این استاندارد تو گیمینگ نرسیم.
ولی دمو آنریل چیزیه که میدونیم رو کنسولای الان قابل اجراست و همین الان دردسترس دولوپرا هم قرار داره، این نمایش ها هم فک میکنم بیشتر هدفشون نمایش امکانات و دستاورد های انجین واسه جذب دولوپرا باشه تا اینکه بخوان گیمرا رو جذب انیمیشن و گرافیک دمو کنن پس نمیشه خیلی مقایسه انجام داد.
 

{ehsan}

کاربر سایت
Nov 29, 2005
2,177
نام
ehsan
دوستان برای من هنوز early access 2 نوشته شده نسخه 5 نباید تغییر بکنه مثل نسخه 4 نوشته ای زیرش نباشه؟
View attachment 251455


برای من که قبلا آخرین ورژن یعنی Preview را دانلود کرده بودم این گزینه اومده
یعنی باید آپدیتش کنم .فقط نمیدونم آیا به این معنی هستش که به ورژن نهایی آپدیت میشه یا نه !
شاید در حالت آفلاین دارید اجرا میکنید اپیک لانچر را
UE.JPG
 

Augustus

Caesar
کاربر سایت
Sep 22, 2009
2,224
نام
Мojtaba
برای من که قبلا آخرین ورژن یعنی Preview را دانلود کرده بودم این گزینه اومده
یعنی باید آپدیتش کنم .فقط نمیدونم آیا به این معنی هستش که به ورژن نهایی آپدیت میشه یا نه !
شاید در حالت آفلاین دارید اجرا میکنید اپیک لانچر را
نه رو حالت آفلاین نیست ولی گزینه آپدیت نداره. مثل اینکه باید از اول دانلود کنم.
در ضمن لازمه هنوز آنریل 4 رو داشته باشم یا پاکش کنیم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر