خبر رسمی UNREAL ENGINE 5 معرفی شد، اولین دمو ریل تایم PS5

من اولین باریه که می بینم تشخیص گرافیک بازی در برخی قسمت ها از فیلم بسیار سخت شده انتظارم نسل بعد بود تا همچین چیزی رو ببینیم حقیقتا خیلی خوشحال شدم و برخی ساختمان یا برخی قسمت های بازی انگار واقعی هستن

حتی رنگ بندی بازی به دنیای واقعی نزدیک شده چیزی که قبلا رنگ ها حالتون مصنوعی و کارتونی بودنشون مشخص می شد
 
  • Like
Reactions: just_p30 and 8030v2
من یادمه اینطور اسکرین شات گرفتن از ویدئو های یوتیوب و بعد زوم کردن روی ویدئو، پیدا کردن زوم های 400x و یا پیدا کردن تک فریم هایی که یه کنسول اونجا بدتر عمل کرده توی زمان x360 و ps3 خیلی مد بود توی انجمن :-" :-" :-"

توی نسل قبل کمتر شد نمیدونم چرا ولی مثل اینکه این نسل قراره شاهد اینطور اسکرین شات ها باشیم دوباره :-j

خلاصه اینکه، خدا قوت :-"
 
من یادمه اینطور اسکرین شات گرفتن از ویدئو های یوتیوب و بعد زوم کردن روی ویدئو، پیدا کردن زوم های 400x و یا پیدا کردن تک فریم هایی که یه کنسول اونجا بدتر عمل کرده توی زمان x360 و ps3 خیلی مد بود توی انجمن :-" :-" :-"

توی نسل قبل کمتر شد نمیدونم چرا ولی مثل اینکه این نسل قراره شاهد اینطور اسکرین شات ها باشیم دوباره :-j

خلاصه اینکه، خدا قوت :-"
زمان PS4 و X1 سر این قضیه سخت گیری کردن و اون تاپیک مقایسه یه چیز درست درمونی شد

ولی الان هرکی میاد یه منبع مورد قبول خودش، یه فریم مورد قبول خودش و ... میزاره و یه نتیجه گیری فیک تحویل ملت میده:-"
 
زمان PS4 و X1 سر این قضیه سخت گیری کردن و اون تاپیک مقایسه یه چیز درست درمونی شد

ولی الان هرکی میاد یه منبع مورد قبول خودش، یه فریم مورد قبول خودش و ... میزاره و یه نتیجه گیری فیک تحویل ملت میده:-"
نسل قبل اختلاف بین PS4 و X1 دیگه مقایسه نمیخواست و معلوم بود که کی بهتره... اختلاف بین X1X و PS4 Pro هم باز معلوم بود که کدوم سرتره... برای همین دیگه جار و جنجالی وجود نداشت...
 
  • Like
Reactions: gamer1998y
این فقط رو کنسولاست؟ رو پیسی نمیشه؟ -_-
اپیک حرفی از دمو واسه PC نزده ولی گفته هرچی Asset و تکسچر واسه این دمو ساخته رو قرار به صورت رایگان همراه لانچ UE5 سال دیگه در اختیار ملت بزاره . احتمالا همون موقع ها دمو رو واسه PC منتشر کنه (به صورت خیلی بهینه تر)
 
آخرین ویرایش:

The Matrix Awakens: Demo vs UHD Blu-ray Movie, Series S Cutbacks, SSD Speed Tests​




نکته جالبش در مورد ssd این هست که پهنای باند لازم برای استریم دیتا 10 مگابایت برای هر فریم و در مجموع 300 مگابابت برای استریم دیتا در 30 فریم بر ثانیه هست.
 

Matrix Awakens: How Unreal Engine 5's Tech Demo Dropped Our Jaws - Next-Gen Console Watch​



مصاحبه ign با Technical Director Jeff Farris اپیک هست در مورد دمو

-در مصاحبه به صحنه های یکسان با فیلم (صحنه معروف جاخای دادن گلوله توسط neo ) اشاره میکنه و میگه:
زمان ساخت فیلم سال 2001 برای رندر هر فریم 10 ساعت طول میکشیده در صورتی که در کنسولهای نسل حاضر 33 میلی ثانیه رندر همون فریم طول میکشه :wow::wow::wow:

- دمو طی 1.5 سال توسط بین 50 الی 70 نفر گروه اصلی (core) ساخته شده و در کل حدود 200 نفر در ساخت دمو شرکت داشتن
 
الان همچین چیزایی داریم تصورشم سخته با سخت افزارای 5-6 سال آینده ترکیب Lumen و Nanite همراه با هدستای VR چی بشه. @-)
اسکن سه بعدی هم اینقد راحت شده تا اون موقع بعید نیست شروع کنن کل زمینو کم کم اسکن کنن پیاده کنن تو UE5 :D
 
آخرین ویرایش:
الان همچین چیزایی داریم تصورشم سخته با سخت افزارای 5-6 سال آینده ترکیب Lumen و Nanite همراه با هدستای VR چی بشه. @-)
اسکن سه بعدی هم اینقد راحت شده تا اون موقع بعید نیست شروع کنن کل زمینو کم کم اسکن کنن پیاده کنن تو UE5 :D
مهمترین چیز پایین اومدن قیمت حافظه های SSD هستش چون این محیط ها واقعا حجیم هستن.
مگر اینکه راه حل نرم افزاری دیگه ای پیدا بشه مثللا ترکیب پریسجورال با دیپ لرنینگ
مثل نرم افزار طراحی هوش مصنوعی انویدیا که طبق یک الگوی ساده طراحی با دست... نقاشی ها پیچیده و ریل تحویل میده همزمان
در واقع طراح روی بخش هایی که قرار هست مثلا سنگ ها باشند با براش پینت کنه و AI با استفاده از چند بافت سنگ اسکن شده همزمان همون قسمت را فیل کنه با دیتاهای اسکن شده . زمان اجرا هم همین پروسه انجام بشه
در کل اولش ممکنه مشکلاتی داشته باشه ولی در نهایت کاملتر میشه .
و اینکه اهمیت هسته های تنسور کم کم داره مشخص میشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or