خبر رسمی UNREAL ENGINE 5 معرفی شد، اولین دمو ریل تایم PS5

رفتم جزئیات دمو رو دیدم ، خب اینکه دمو روی DevKit 1440p و به صورت 30 فریم اجرا شده بدون ری ترسینگ و حتی پردازش AI و حجم NPC ... شاید بهتر باشه انتظاراتتون رو پایین تر بیارید ... PS5 با این Pipeline کاستومایز شده و Hyper SSD که داره با اضافه شدن موارد گفته شده که تو ویدئو وجود نداشته ، شاید بتونه 1080p و 30 فریم همچین چیزی رو اجرا کنه ....

والا با اون چیزایی که گفتی درسطح مطلوب اضافه بشه، من راضیم این گرافیک و طراحی محیطی رو 1080، 30 فریم بازی کنم...
 
  • Like
Reactions: RezaSaket
اونور هم بهت گفتم، شما گرافیک خوب ندیدی فک میکنی این نسل چیزی نداشتیم:D در صورتی که GOW2018 همین الان هم چیزی از این دموها کم نداره و حتی برخی مواردش نسبت به دمو UE4 بهتر هم هست:D فقط برید جزییات زره های کریتوس و دیزاین صورتش رو نگاه کنید و با همین دمو ها مقایسه کنید تا حساب کار دستتون بیاد:D
دقیقاً! بعضی دموهای تکنیکی بیش از حد تخیلی هستن، ولی همون‌طور که گفتم Unreal Engine معمولاً دموهای منطقی داره و الکی نمیان یه چیزی منتشر کنن که فقط بگن خیلی خفن هستیم. :D
مثلاً همین دموی Elemental که اینجا هم لینکش رو گذاشتم، توی دو مدل متفاوت منتشر شد. یکی برای PC بود و یکی دیگه برای PS4 که نسخه‌ی PS4 یه ذره ضعیف‌تر بود. ولی یادمه حتی همین نسخه هم باعث شده بود ملت کف کنن و بگن امکان نداره به اینجا برسیم، ولی الآن رسماً توی اکثر زمینه‌ها از اون دمو جلو زدیم. مثلاً این کیفیت زره اون بنده خدا هست که شاید سال ۲۰۱۳ برامون خفن به نظر می‌رسیده، ولی الآن... استغفرالله! :D



یا این کیفیت در و دیوار هست که الآن بازی‌های زیادی ازش جلوتر هستن:



شاید بشه گفت فقط یه بخش‌هایی از نورپردازی و افکت‌های ذرات و اینا هنوز خیلی خوشگل هستن که همونا رو هم توی بازی‌های درجه یک نسل مشابهش رو دیدیم. اتفاقاً دیشب هم با یکی از بچه‌ها بحث همین دموی UE4 برای PS4 بود و بهش که نشون دادم، تعجب کرد که چطوری همچین چیزی سال ۲۰۱۳ خفن به نظر می‌رسیده! :D
حالا ما که یه عده گیمر عادی هستیم و دور هم جمع شدیم یه بحثی می‌کنیم، ولی مثلاً اینا صحبت‌های جان لینمن از Digital Foundry هست که کلهم تخصصش همین چیزاست:

itnp_xcxca.jpg

-----

uwrc_ss.jpg


در مجموع شاید اوایل نسل به گرافیک دموی UE5 نرسیم، ولی احتمالاً از یه جایی به بعد به این مرحله می‌رسیم و شاید حتی ردش هم بکنیم.
 
والا شما سعی داری به ما بگی لیلی مرد بود
نه عزيز جان
من سعي ندارم بگم پلي استيشن خوبه يا بد
بحث من سر gpu پلي فايو نسبت به كارتهاي انويديا خصوصا ٢٠٧٠ سوپر بود
گفتم كه كسي روي ترافلاپس فكر نكنه اين كارت ضعيفتر از gpu پلي فايوه چون از نظر واحد پردازشي يا همون cu /sm تازه قوي تر هم هست و فقط فركانس پايين تري داره

حتي تفاوت ٢٠٧٠ سوپر هم با ٢٠٨٠ تايتان هم همين تعداد sm هست نه فركانس .
براي همين هم فركانس gpu پلي فايو ماكزيممش ٢.٢٣ هست و متغيره ....
 
نه عزيز جان
من سعي ندارم بگم پلي استيشن خوبه يا بد
بحث من سر gpu پلي فايو نسبت به كارتهاي انويديا خصوصا ٢٠٧٠ سوپر بود
گفتم كه كسي روي ترافلاپس فكر نكنه اين كارت ضعيفتر از gpu پلي فايوه چون از نظر واحد پردازشي يا همون cu /sm تازه قوي تر هم هست و فقط فركانس پايين تري داره

حتي تفاوت ٢٠٧٠ سوپر هم با ٢٠٨٠ تايتان هم همين تعداد sm هست نه فركانس .
براي همين هم فركانس gpu پلي فايو ماكزيممش ٢.٢٣ هست و متغيره ....
شما بهتره ویدئو دیجیتال فاندری رو ببینی که توضیح میده فرکانس متغیر چطور عمل میکنه و چرا ازش استفاده میشه...

به خدا از پستای بعضی هاتون تصور می‌کنم به این فکر می‌کنید، که تو لحظات شلوغ بازی یهو apu جیغ میزنه آی سوختم، فرکانس رو میکشه پایین و بازی کراش میکنه...

فرکانس متغیر بیشتر از اینکه برای گرمایش باشه برای استفاده بهتر از پاور و بودجه قطعات سیستم و بالابردن بهره وریه...
در نهایت این بحث اینه ps5 هر جا نیاز به اون 10.3 داشته باشه، gpu این قدرت رو بدون هیچ مشکلی بهش میده
 
شما بهتره ویدئو دیجیتال فاندری رو ببینی که توضیح میده فرکانس متغیر چطور عمل میکنه و چرا ازش استفاده میشه...

به خدا از پستای بعضی هاتون تصور می‌کنم به این فکر می‌کنید، که تو لحظات شلوغ بازی یهو apu جیغ میزنه آی سوختم، فرکانس رو میکشه پایین و بازی کراش میکنه...

فرکانس متغیر بیشتر از اینکه برای گرمایش باشه برای استفاده بهتر از پاور و بودجه قطعات سیستم و بالابردن بهره وریه...
در نهایت این بحث اینه ps5 هر جا نیاز به اون 10.3 داشته باشه، gpu این قدرت رو بدون هیچ مشکلی بهش میده
اقا جان مگه من گفتم فركانس متغير كنسولو اتيش ميزنه؟
اگه نتونه كار كنه كه فاجعه ميشه و مطمئنا قبل از ارائه به بازار با اونهمه تست و Qc سوني حتما ميتونه عملكرد قابل قبول داشته باشه

باز هم ميگم بحث اينه كه مثلا ٢٠٧٠ سوپر با فركانس ٢.٢ گيگا هرتز توانش ميشه ١١.٢ ترافلاپس .

يعني كارتهاي تو رده ٢٠٧٠ سوپر رو نبايد كمتر از gpu پلي فايو گرفت چون تفاوت ترافلاپسي كه دارن با پلي فايو فقط بخاطر فركانسه
 
والا با اون چیزایی که گفتی درسطح مطلوب اضافه بشه، من راضیم این گرافیک و طراحی محیطی رو 1080، 30 فریم بازی کنم...
فکر نکنم اکس باکس هم بیش از این بتونه اجرا کنه .. کلا موضوعی هست که نمیشه سال های ابتدایی نسل بهش امیدداشت مگه اینکه فرست پارتی ها بتونن شیرشو بکشن ...
 
یک مورد دیگه هم که هست SSD منحصر به فرد PS5 هست
سلام امیر جان
یکی از قابلیت های معجزه طور این SSD حیرت انگیز اینکه هیچ کس نمیدونه بجز لود سریعتر چه کمکی دیگه میتونه به اجرا بهتر گیم بکنه!. اینکه سونی از الان داره با همکاری بسیار نزدیک اپیک UE رو برای PS5 بهینه میکنه دوتا نکته رو مشخص میکنه 1. دوباره نمیخواد مثل زمان Ps3 گیمهای UE فاجعه بار اجرا بشن 2. سخت افزار ps5 یه مشکلی داره!.
احمد جان سلام برسون :دی
 
سلام امیر جان
یکی از قابلیت های معجزه طور این SSD حیرت انگیز اینکه هیچ کس نمیدونه بجز لود سریعتر چه کمکی دیگه میتونه به اجرا بهتر گیم بکنه!. اینکه سونی از الان داره با همکاری بسیار نزدیک اپیک UE رو برای PS5 بهینه میکنه دوتا نکته رو مشخص میکنه 1. دوباره نمیخواد مثل زمان Ps3 گیمهای UE فاجعه بار اجرا بشن 2. سخت افزار ps5 یه مشکلی داره!.
احمد جان سلام برسون :D

سلام فریدون ؟ عزیزم (اگر اشتباه گفتم ببخشید 40 سالم شده)
اون تیکه آخر دمو انریل فکر کنم به لود سریع محیط توسط SSD اشاره داشت
این دفعه نه به اندازه Ps3 ولی باز هم سونی سخت افزار متفاوتی از سخت افزار معمول خلق کرده
خودش که میگه بازی سازها باهاش راحت هستند یابد در عمل دید


من این بار میخوام اول xbox بخرم . بخاطر گیم پس
نسل 7 هم اول ایکس باکس خریدم ولی خب زودتر عرضه شد و حساب نیست.

(سلامت باشی اسم دادشم احسان بود)
 
زمان عرضه ps4 من 770GTX داشتم. با اینکه کنسولهای نسل 8 در مقایسه با pc های همزمان خودشون ضعیف بودند و نسل 9 خیلی وضعیتش بهتره ولی من نمی تونستم witcher 3 را با بهترین تنظیمات بازی کنم.
الان هم میخوام بازیها را با بهترین تنظیمات بازی کنم .

یادمه evil within که میخواست عرضه بشه 4 گیگ رم گرافیک میخواست و من کارتم را عوض کردم.

الان هم احتمال زیا داستان همونجوری میشه.
درسته مانیتور من الان 1080p دارم ولی اگر اوضاع معمولی بود و مانیتورهای 4k/hdr در دسترس بودند حتما بخاطر hdr هم که شده مانیتور را عوض میکردم.

امیدوارم بتونم با این 2070S تا زمان عرضه 4070 که فکر کنم تقریبا 2022 باشه سر کنم.
شما دقت کن نسل قبل 1 جهش رم گرافیکی داشتیم مجبور شدیم رم گرافیکی هم افزایش بدیم بعدم نسل پیش خیلی از بازی ها 1080p native نمی دادن یا داینامیک بودن یا پایین تر بودن و الا با 770 با 1 رم 6 گیگ می شه اکثر بازی ها رو با گرافیک کنسولی 1080p با نرخ فریم 30 گرفت. حالا نسل بعدی اگر حداقل رزولوشن 1440p باشه با رم گرافیکی 12 گیگی با همون گرافیک کنسولی قطعا می شه نرخ 1080p 60 فریم گرفت می گم اون 8 گیگ رم گرافیکی فقط ممکنه کم بیاد.
 
  • Like
Reactions: RezaSaket and g4mer
اون تیکه‌ی آخر دموی UE5 برام آشنا بود ولی یادم نمی‌اومد کجا شبیهش رو دیدم، تا اینکه توی ریست‌ارا یه بحثی رو دیدم در مورد Killzone Shadow Fall و فهمیدم همین بوده! ماشاالله حافظه انقدر خوب کار می‌کنه که با اینکه دو ماه هم از تموم کردن KZ نمی‌گذره، یادم رفته بود اون تیکه رو! :دی
بدون شک فاصله‌ی KZ با دموی UE5 خیلی زیاده و کلهم قابل مقایسه نیستن ولی چون حال و هوای کلی این دو بخش به همدیگه شباهت داره، می‌خوام بگم وقتی یکی از لانچ‌تایتل‌های PS4 توی ۲۰۱۳ همچین صحنه‌ای داشته، به نظرم میشه روی کنسول‌های نسل بعد منتظر چیزهای خیلی خفن و عجیب غریبی باشیم و دیگه خیلی هم قدرت این بیچاره‌ها رو دست کم نگیریم! :دی

 
سلام امیر جان
یکی از قابلیت های معجزه طور این SSD حیرت انگیز اینکه هیچ کس نمیدونه بجز لود سریعتر چه کمکی دیگه میتونه به اجرا بهتر گیم بکنه!. اینکه سونی از الان داره با همکاری بسیار نزدیک اپیک UE رو برای PS5 بهینه میکنه دوتا نکته رو مشخص میکنه 1. دوباره نمیخواد مثل زمان Ps3 گیمهای UE فاجعه بار اجرا بشن 2. سخت افزار ps5 یه مشکلی داره!.
احمد جان سلام برسون :D

فریدون خدایی چطوری به این نتیجه رسیدی؟:دی هرچی گفتی غلط و اشتباهه:دی

این تصور اشتباه همه است که فکر میکنن SSD فقط به معنا لود زودتر محیطه، در صورتی که اتفاقا تو همین دمو دقیقا دارن نشون میدن چه کمک دیگه ای میتونه بکنه و تاکید میکنن SSD چطور باعث میشه LoD و تکسچر لودینگ و لول استریمینگ و ... حذف بشه. یعنی اساسا SSD خیلی خیلی کارکرد بیشتری نسبت به لود محیط داره و قراره جای دیگه خیلی بیشتر ازش استفاده بشه و به کار بیاد. ضمن اینکه میدونیم فلسفه کاری مارک سرنی صحبت با سازنده هاست و به حرف هاشون گوش میده و چیزهایی که میخوان رو لحاظ میکنه، از جمله فرست پارتی های خودشون و قطعا اون ها که انجین انحصاری دارن و مشخصا فقط باید برای PS4 انجینشون رو درست کنن استفاده های بهتری هم میتونن بکنن، و مثل چیزی که الان یه چشمه اش رو دیدیم، اساسا فلسفه لول دیزاین رو قراره تغییر بده نه صرفا لود محیط!

اینکه سونی با اپیک همکاری نزدیکی داشته تا UE5 از قابلیت های PS5 و SSD ایشون بیشتر استفاده کنه (طبق صحبت خود اپیک) هم کاملا دلیل مشخصی داره و نمیدونم چطوری برابر شده با مشکل سخت افزار PS5!! پر واضحه کنسول شماره یک نسل بعدم PS5 ـه و بیشتر بازی ها هم برای PS5 میان و یحتمل لید پلتفرم ایشونه، طبیعیه که UE5 هم بخواد با لیدپلتفرم سازگاری بیشتری داشته باشه تا کار سازنده ها راحت تر بشه. سونی هم باهاشون کامل هماهنگه و حتا گفتن تو ساخت همینم کمکشون کرده، چون میخواد به واسطه این انجین هم کیفیت احتمالی بازی های نسل بعدشو به نمایش بزاره (که گذاشته و حسابی ترند شده این دو روز) و هم کیفیت بازی های ترد پارتی که اکثرا دارن از این انجین استفاده میکنن و نسل بعد همه میرن روی UE5 تضمین شده باشه و بدون دردسر بازی بسازن.

من متوجه نمیشم وقتی تیم سویینی این همه میاد از PS5 تعریف میکنه و میگه چقدر سخت افزار بالانسی هست و از تکنولوژی SSD و اختلافش با نمونه های مشابه حرف میزنه و میگه کنسول خوبیه شما چطور متوجه میشید PS5 مشکل سخت افزاری داره؟:دی اگه نکته پنهانی هست به ما هم بگید:دی
 
اون تیکه‌ی آخر دموی UE5 برام آشنا بود ولی یادم نمی‌اومد کجا شبیهش رو دیدم، تا اینکه توی ریست‌ارا یه بحثی رو دیدم در مورد Killzone Shadow Fall و فهمیدم همین بوده! ماشاالله حافظه انقدر خوب کار می‌کنه که با اینکه دو ماه هم از تموم کردن KZ نمی‌گذره، یادم رفته بود اون تیکه رو! :D
بدون شک فاصله‌ی KZ با دموی UE5 خیلی زیاده و کلهم قابل مقایسه نیستن ولی چون حال و هوای کلی این دو بخش به همدیگه شباهت داره، می‌خوام بگم وقتی یکی از لانچ‌تایتل‌های PS4 توی ۲۰۱۳ همچین صحنه‌ای داشته، به نظرم میشه روی کنسول‌های نسل بعد منتظر چیزهای خیلی خفن و عجیب غریبی باشیم و دیگه خیلی هم قدرت این بیچاره‌ها رو دست کم نگیریم! :D


به بحث ربطی نداره ولی چجوری جدا Killzone Shadow Fall را تا آخر تحمل کردی؟ :D اتفاقا منم چند روز پیش زدم بازیش کنم و میتونم بگم با اختلاف وحشتناک بدترین بازی انحصاری سونی هست این نسل. با این که گرافیکش خیلی خوبه و هنوزم خودش را حفظ کرده ولی در باقی موارد بازی به شدت بده. همین الان عرضه میشه متا 50 هم نمیگرفت اول نسل یک عده جوگیر شدن یکم بیشتر دادن. صد رحمت به رایز. :D

همین نشون میده گرافیک همه چیز نیست. اول نسلم متاسفانه همه درگیر گرافیکیم یک مدت معمولا بازی خوب کم تحویل ملت میدن بازی سازها، همش گرافیکه.
 
به بحث ربطی نداره ولی چجوری جدا Killzone Shadow Fall را تا آخر تحمل کردی؟ :D اتفاقا منم چند روز پیش زدم بازیش کنم و میتونم بگم با اختلاف وحشتناک بدترین بازی انحصاری سونی هست این نسل. با این که گرافیکش خیلی خوبه و هنوزم خودش را حفظ کرده ولی در باقی موارد بازی به شدت بده. همین الان عرضه میشه متا 50 هم نمیگرفت اول نسل یک عده جوگیر شدن یکم بیشتر دادن. صد رحمت به رایز. :D

همین نشون میده گرافیک همه چیز نیست. اول نسلم متاسفانه همه درگیر گرافیکیم یک مدت معمولا بازی خوب کم تحویل ملت میدن بازی سازها، همش گرافیکه.
آره اصلاً چیز جالبی نبود! :دی گرافیکش همچنان بعد از هفت سال واقعاً خوبه و بعضی جاها دست کمی از گرافیک بازی‌های جدید نداره، ولی طراحی مراحل و گیم‌پلی... :|
حالا باز گیم‌پلی هم به نظرم خیلی فجیع نبود و با اینکه برای سلیقه‌ی من زیادی سنگین بود، ولی افتضاح هم نبود. اما طراحی مراحل به قدری فاجعه بود که هرچی بگم کم گفتم. یعنی بعضی جاها می‌خواستم دسته رو پرت کنم توی تلویزیون، ولی یاد قیمت‌های این روزا می‌افتادم و بی‌خیال می‌شدم. :|
 
FINAL FANTASY REALTIME TECH DEMO
UE4 Elemental Demo | Unreal Engine
8 سال پیش این دموها رو دیدیم اما هیچ وقت گرافیک مشابه‌اش روی PC ندیدیم چه برسه کنسول!
ملت دوباره تکنیکال دمو دیدن دارند صابون میزنن برای گرفتن کیفیت خروجی یکسان به کمک یک Hyper SSD:D

بابا باور کنید ssd هیچ ربطی توان پردازشی نداره سونی هر وقت کم میاره چرند سر هم می کنه دفعه پیش هم از cpu می خواست گرافیک بگیره حالا از ssd می خواد بگیره باز cpu یکم قابل هضم بود.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or