خبر رسمی UNREAL ENGINE 5 معرفی شد، اولین دمو ریل تایم PS5

بهترین ویژوال افکت تاریخ سینما Vs دموی ریل تایم رندر شده روی یک کنسول ...
View attachment 141678View attachment 141679
تنها تفاوت فاحش بصری که بین دوتا تصویر هست ، نبود ری ترسینگ تو دموی اپیک هستش ( عدم استفاده از Indirect Illumination Lighting که با RT انجام میشه رو روی سنگ ها میشه دید) ...
 
  • Like
Reactions: Cj_sa and {ehsan}
چیزی که نسبت به آینده کنسول‌های این نسل امیدوارم می‌کنه اینه که دموهای تکنیکی Unreal Engine روی دو تا کنسول قبلی سونی جوری بودن که بعداً بازی‌ها ازشون جلو زدن. :دی یعنی روز اول که دموها رو می‌دیدیم تخیلی به نظر می‌رسیدن، ولی الآن که آدم دوباره برگرده بهشون نگاه کنه و با بعضی از بازی‌های خوش‌گرافیک(!) هر نسل مقایسه کنه، متوجه میشه که از اونا عقب افتادن.
این دموی PS3 برای سال ۲۰۰۵ هست که متأسفانه HDـش رو پیدا نکردم:


این هم دموی PS4 برای ۲۰۱۳ که زمان خودش خیلی خفن و حیرت‌انگیز به نظر می‌رسید، ولی الآن بازی‌ها از اکثر بخش‌هاش جلوتر رفتن و بعضی از بخش‌های دمو هم یه جورایی خنده‌دار به نظر می‌رسه و یه سری از تکسچرها رو الآن توی بازی‌ها ببینیم فحش میدیم! :دی


منظورم اینه که اگه دموی UE5 هم تخیلی نباشه و دنباله‌روی همین مسیر باشه (که احتمالاً هست، چون قابلیت بازی کردن توسط ملت به‌طور realtime رو داشته که کرونای محترم جلوش رو گرفت)، یعنی می‌تونیم در آینده بازی‌هایی ببینیم که از این هم خفن‌تر هستن!
 
یه نکته که برام جالب بود این که انریل انجین ها هرچقدر که خفن بودن توی گرافیک ولی همیشه محیطها و شخصیت ها یک حالت فانتزی داشتن ولی ue5 از این حالت درومده و بشدت فضاسازی رئالیسمی داره.
 
  • Like
Reactions: pbgame and Terova
چیزی که نسبت به آینده کنسول‌های این نسل امیدوارم می‌کنه اینه که دموهای تکنیکی Unreal Engine روی دو تا کنسول قبلی سونی جوری بودن که بعداً بازی‌ها ازشون جلو زدن. :D یعنی روز اول که دموها رو می‌دیدیم تخیلی به نظر می‌رسیدن، ولی الآن که آدم دوباره برگرده بهشون نگاه کنه و با بعضی از بازی‌های خوش‌گرافیک(!) هر نسل مقایسه کنه، متوجه میشه که از اونا عقب افتادن.
این دموی PS3 برای سال ۲۰۰۵ هست که متأسفانه HDـش رو پیدا نکردم:


این هم دموی PS4 برای ۲۰۱۳ که زمان خودش خیلی خفن و حیرت‌انگیز به نظر می‌رسید، ولی الآن بازی‌ها از اکثر بخش‌هاش جلوتر رفتن و بعضی از بخش‌های دمو هم یه جورایی خنده‌دار به نظر می‌رسه و یه سری از تکسچرها رو الآن توی بازی‌ها ببینیم فحش میدیم! :D


منظورم اینه که اگه دموی UE5 هم تخیلی نباشه و دنباله‌روی همین مسیر باشه (که احتمالاً هست، چون قابلیت بازی کردن توسط ملت به‌طور realtime رو داشته که کرونای محترم جلوش رو گرفت)، یعنی می‌تونیم در آینده بازی‌هایی ببینیم که از این هم خفن‌تر هستن!
البته یک چیزی هم منو خیلی نا امید کرد ...
روحیه و احساسات اپیک زیادی لطیف تر شده ... مخصوصا این آخریه
 
حالا که قراره کمک کنن پروسه ساخت بازی ها کوتاه تر بشه و بازی های AAA بیشتری داشته باشیم ( آخرین بازی ایندیی که بازی کردم یادم نمیاد :دی ) پس پول فورتنایت حلالشون باشه . دمشون گرم لااقل این پولا رو جای خوبی دارن هزینه میکنن .
 
ترول میشه چون xbox وعده داده بود که ۶۰ فریم استانداردش برای نسل بعده! که یهو شد ۳۰ فریم!
یکی دوتا چیز اینجا قاطی میشه. وعده ای که مایکی داده، در صورتی که برای عناوین انحصاری خودش این کارو بکنه، درسته و حرف اشتباهی نزده.
ولی مایکی نمیتونه به سازنده های ترد پارتی بگه گُه میخورین بازیتونو 30 فریم میسازین. مایکی کنترلی روی خروجی بازی های شرکت های دیگه نداره و قرار نیست دخالت کنه. سازنده ای که بخواد بازیش 1 فریم بر ثانیه هم اجرا بشه، به خودش مربوطه و مایکی کاره ای نیست این وسط.
 
یکی دوتا چیز اینجا قاطی میشه. وعده ای که مایکی داده، در صورتی که برای عناوین انحصاری خودش این کارو بکنه، درسته و حرف اشتباهی نزده.
ولی مایکی نمیتونه به سازنده های ترد پارتی بگه گُه میخورین بازیتونو 30 فریم میسازین. مایکی کنترلی روی خروجی بازی های شرکت های دیگه نداره و قرار نیست دخالت کنه. سازنده ای که بخواد بازیش 1 فریم بر ثانیه هم اجرا بشه، به خودش مربوطه و مایکی کاره ای نیست این وسط.

برای کی توضیح میدی داداش؟ دوستان تا دیروز با ssd خودشون رو گول میزدن الان که دیدن آبی از اون گرم نمیشه دمیج کنترل طور میخوان بگن استاندارد نسل بعد همون چیزیه که کنسول سونی قراره بده بیرون و مایکروسافت بیخودی چارتا قرص فلافل اضاافه کرده تو نون ساندویچیش. وگرنه فهمیدن اینکه تردپارتی با فرست پارتی چه فرق هایی داره رو علی اکبر ولایتی هم میدونه دیگه.
 
سازنده ای که بخواد بازیش 1 فریم بر ثانیه هم اجرا بشه، به خودش مربوطه و مایکی کاره ای نیست این وسط.
باید یک کیفیت سنجی داشته باشن وگرنه تبدیل به جایی میشه مثل وت مارکتهای چین!. مثلان Oblivion روی Ps3 افتضاح بود یا Haze. یا نمونه PC که خودم تجربه کردم Wolcen هست که نسخه نهایی از الفای ورژن 0.0.1 ضعیفتر.
 
  • Like
Reactions: Safety & Peace
آقا چرا یکی کامل توضیح نمیده این امکانات انجین چطوری کار میکنه :D الان بالاخره پردازش این همه جزئیات رو دوش چی هست؟ یعنی خود انجین اون همه triangle رو بهینه سازی میکنه که راحت قابل پردازش باشه واسه دستگاه؟ یعنی نیاز به نیرو انسانی واسه بهینه سازی رو قطع میکنه؟
چون آخه این قضیه بهینه سازی فقط برای بازیسازا نیست، اون کارکترایی که تو انیمیشنا میبینیم با یک فارم گنده که محدودیت سخت افزار نداره رندر شده اونا هم آخه مستقیم اکسپورت نگرفتن از زیبراش ریگش کنن و بدن برا رندر دیگه چه برسه به یک بازی که قراره ریل تایم جلوت رندر بشه + گلوبال ایلومنیشن.
الان برا منی که تو این زمینه فعالیت دارم اگه بخش ریتوپولو، پروجکشن، ساخت Map ـای مختلف برای مدل که فقط تداعی حالت پستی و بلندی رو روی جسم میکنه اندازه خود مدل کردنش (شایدم بیشتر) طول بکشه، با این حساب روند ساخت بازیا به شکل عجیبی سرعت میگیره چون دیگه تعداد پالگیان واست مهم نیست و میری فقط تو زیبراش Subdiv میکنی و عشق میکنی، یک ذره زیادی خوبه :D

تنها جوابی که در حال حاظر هست اینه :
Nanite virtualized micropolygon geometry frees artists to create as much geometric detail as the eye can see. Nanite virtualized geometry means that film-quality source art comprising hundreds of millions or billions of polygons can be imported directly into Unreal Engine—anything from ZBrush sculpts to photogrammetry scans to CAD data—and it just works. Nanite geometry is streamed and scaled in real time so there are no more polygon count budgets, polygon memory budgets, or draw count budgets; there is no need to bake details to normal maps or manually author LODs; and there is no loss in quality.
ورک فلو به صورتی شده که شما نیاز به این نداری که از نرمال مپ و low poly استفاده کنی، در واقع این روش باعث میشه شما دیگه pop-up تو زمینه رندرینگ وسط بازی نداشته باشی چون عملا تمامی object ها به صورت مدل high poly و بدون چیت زدن نرمال مپ رندر میشه.
ولی نحوه uv unwrap کردن و تکسچرینک و همینطور ریگ کردن کاراکترهای high poly هنوز تو هاله ای از ابهام هست چون شما فرض کن میخوای 30 میلیون دنس آبجکتو آنرپ کنی!!، مگر اینکه تمام این پروسه ها داخل آنریل انجام بشه و اینکه یک ورک فلوی جدید معرفی کنن. به هر حال باید وایساد دید به چه طریق انجام میشه، ولی چیزی که مشخصه شما همون روش قبل هم بخوای بری جلو میتونی با حجم کمتر پالیگان ها، میلیون ها آبجکت، پارتیکل تو صحنه بریزی یعنی شما حتما نیاز نداری یک آبجکتت 30 میلیون باشه جاش میتونی low poly با تکسچر 8k یا 16k تو mari بسازی بیاری بندازی رو آبجکت ولی در عوضش این امکان ایجاد میشه دنیایی خلق کنی به اندازه lifesize planet و پر آبجکت.
بحث lifesize planet شد آپدیت آخر آنریل شما این توانایی داری سیارات و فضا رو به صحنه اضافه کنید مثال بخوام بزنم شما مثلا تو بازی اگه ماه یا هر سیاره دیگه ای که دیدید میتونید سوار کشتی فضایی بشید و به سمتش پرواز کنید بدون اینکه هیچگونه محدودیتی داشته باشید ، مثل star citizen یا مثال بهتر beyond good and evil 2 و همنطور شما این قابلیتو دارید 10ها سیارات داخل صحنه بزاری.
این نمونه سیارات هم اینجا ببینید.
ویدیو اول بزنید دقیقه 5 تا متوجه توضیحات بالا بشید.

اینم یه نمونه دیگه که یک کاربر امتحان کرده


.You see that planet? you can climb it
 
باید یک کیفیت سنجی داشته باشن وگرنه تبدیل به جایی میشه مثل وت مارکتهای چین!. مثلان Oblivion روی Ps3 افتضاح بود یا Haze. یا نمونه PC که خودم تجربه کردم Wolcen هست که نسخه نهایی از الفای ورژن 0.0.1 ضعیفتر.
والا اگر کیفیت سنجی بود، دوتا شرکت بازی های انحصاری خودشون رو با Day 1 Patch عرضه نمیکردن:D صنعت بازی یکی دوتا چیز میز نیاز داره که یه سری کنترل ها انجام بشه روی برخی موارد ولی خب عمراً این اتفاق بیوفته.
 
یکی دوتا چیز اینجا قاطی میشه. وعده ای که مایکی داده، در صورتی که برای عناوین انحصاری خودش این کارو بکنه، درسته و حرف اشتباهی نزده.
ولی مایکی نمیتونه به سازنده های ترد پارتی بگه گُه میخورین بازیتونو 30 فریم میسازین. مایکی کنترلی روی خروجی بازی های شرکت های دیگه نداره و قرار نیست دخالت کنه. سازنده ای که بخواد بازیش 1 فریم بر ثانیه هم اجرا بشه، به خودش مربوطه و مایکی کاره ای نیست این وسط.
درخواست کاربر و جواب گرینبرگ اینجا مشخصه و چیزی که شما می‌گی رو نگفته!
کاربر درخواست کرده که دولوپرها امکان انتخاب بین پرفورمنس بالاتر یا کیفیت بالاتر رو بدن و گرینبرگ هم در جواب گفته استاندارد خروجی ۶۰ هست و تازه تا ۱۲۰ رو هم ساپورت می‌کنیم. گرینبرگ نگفت که فقط بازی‌های استودیوهای خودمون این استاندارد رو دارن! قپی اومد روی ۶۰ فریم.

بعدش میان Xbox Inside می‌گذارن و AC:V رو گل نمایششون انتخاب می‌کنند و Optimized for X Series رو هم می‌ندازن گوشه تصویر... بعد مشخص میشه که ۳۰ فریمه... و بعد صحبت‌ها و وعده‌ها عوض میشه...

1589441310109.png
برای کی توضیح میدی داداش؟ دوستان تا دیروز با ssd خودشون رو گول میزدن الان که دیدن آبی از اون گرم نمیشه دمیج کنترل طور میخوان بگن استاندارد نسل بعد همون چیزیه که کنسول سونی قراره بده بیرون و مایکروسافت بیخودی چارتا قرص فلافل اضاافه کرده تو نون ساندویچیش. وگرنه فهمیدن اینکه تردپارتی با فرست پارتی چه فرق هایی داره رو علی اکبر ولایتی هم میدونه دیگه.
خدا می‌دونه کی تو فروم دمیج کنترل رو انداخت تو دهن یه عده 8-| Xbox همچنان برای نسل بعد underdog محسوب میشه. دمیج کنترل چی، کشک چی. آره مایکروسافت با فکر و تدبیر "چهار تا قرص اضافه کرده تو نون ساندویچش" اما سونی از سر بی‌خردی و خامی SSD گذاشته. (:|
 
حالا که قراره کمک کنن پروسه ساخت بازی ها کوتاه تر بشه و بازی های AAA بیشتری داشته باشیم ( آخرین بازی ایندیی که بازی کردم یادم نمیاد :D ) پس پول فورتنایت حلالشون باشه . دمشون گرم لااقل این پولا رو جای خوبی دارن هزینه میکنن .
اقا اونقدری که فکر میکنید زمان ساخت بازی کوتاه نمیشه و همین طور هزینه ها هم کم نمیشه فعلا!
همه ی شرکت ها که قرار نیست از انریل استفاده کنن. بیشتر شرکت های سونی از موتورهاس اختصاصی خودشون استفاده میکنن.
مورد بعدی اینکه تعداد Asset هایی که فعلا وجود داره توی انریل واقعا اونقدری زیاد نیست. الان صحبت از این که احتمالا بازی های اول نسلی این موتور خیلی شبیه هم خواهند بود.
اضافه شدن Asset ها زمان بر و هزینه بر هستش. هر شرکتی بخواد از asset های انحصاری خودش استفاده کنه مستلزم اینکه یک تیم اسکن درست کنه و خودش دوربین دست بگیره و اسکن کن. درسته دیگه نمیای low poly کنی و زمانت رو اینجا سیو میکنی اما مثلا باید در عوض اسکن کنیو کارهای بعدش رو انجام بدی.
کلا این بخش تاثیر زیادی تو زمینه کوتاه کردن زمان بازی سازی خیلی نداره اگر نخوای از asset های دیفالت استفاده کنی بلکه فقط بازیسازی رو راحت تر میکنه، همین.

خدا می‌دونه کی تو فروم دمیج کنترل رو انداخت تو دهن یه عده 8-| Xbox همچنان برای نسل بعد underdog محسوب میشه. دمیج کنترل چی، کشک چی. آره مایکروسافت با فکر و تدبیر "چهار تا قرص اضافه کرده تو نون ساندویچش" اما سونی از سر بی‌خردی و خامی SSD گذاشته. (:|
مگه توی سری ایکس ssd نیست؟!
 
  • Like
Reactions: Musician

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or