Unpopular Opinion Center | [قوانین پست اول مطالعه شود]

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
wtkdyvsmn0l61.jpg

با عرض سلام خدمت همه کاربرهای عزیز این انجمن
احتمالا برای شما هم شده که سلیقه گیمینگ تون و نظرات تون در مورد مباحث مختلف با چیزی که به صورت عمومی مورد قبوله اختلاف زیادی داره. نظر شما نظر منفور و ناپسندیه و با جریان غالب همخونی نداره.​

این جا جاییه که میتونید این نظرات تون رو بدون هیچ پیش داشت و رودربایستی ای به اشتراک بذارید​


چند تا قانون رو باید رعایت کنید در این خصوص :
  1. قبل از هر چیز تو متن نظراتتون احترام به سلایق همدیگه رو مد نظر قرار بدید و سعی کنید به هیچ وجه متن تون جنبه توهین آمیزی نداشته باشه
  2. نظر Unpopular شما باید فقط در مورد ویدیوگیم باشه.
  3. مهم تر از قانون قبل، حتما نظرتون Unpopular Opinion باشه. این که بگید Ride to Hell Retribiution بازی مزخرفی بود یا این بازی ای که هفتصد تا نمره کامل و کلی جایزه برده بهترین بازی تاریخه، Unpopular Opinion محسوب نمیشن. حتی اگه ده بیست نفر یه گوشه ای خلافش رو بهتون گفته باشند.
  4. به هیچ وجه نظرات همدیگه رو جهت تمسخر و ایجاد بحث و درگیری نقل قول نکنید. اگه کسی با احترام نظرشو در مورد چیزی گفته که مخالف نظر شماست، شما حق ندارید با بی احترامی باهاش برخورد کنید. و اگه نظر شخصی با بی احترامی همراه بود، پست مربوطه رو گزارش کنید تا رسیدگی شه
  5. و مهم تر از هر چیز از قوانین کلی انجمن نظیر ادبیات مناسب، عدم ارسال پست های سیاسی و مذهبی، ارسال عکس های حجیم و... حتما رعایت کنید


موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

Kirk-Hammedd

Abandon the safety of mindless following
کاربر سایت
Oct 23, 2010
2,809
نام
حامد
نمیدونم چرا اینطوری حساب میکنید و می‌خواین درست بودن و یا غلط بودن یه امری مثل مهاجرت رو برای همه به یه شکل تو یه نسخه بپیچید.
برای هر کسی بسته به شرایط مالی ،تحصیلی، فرهنگی و اجتماعی که داره مهاجرت میتونه خوب باشه و یا بد. حالا اینکه یکی میگه مهاجرت تنها راهه و یکی میگه باید تا تهش بشینی کامنت ضد EA بذاری و به این شکل از حقوق مدنی خودت دفاع کرده باشی چون این خاک و منابعش در اصل حق تو هست هر دو اشتباه هست.
.
.
نه تنها این موضوع بلکه همه موضوعات دیگه مثل درست بودن ازدواج، درست بودن فرزند آوری و یا هر چیز دیگه رو نمیشه همه رو تو یه گروه و با یه دید قضاوت کرد.هر کس بسته به شرایط خودش باید ببینه این کار درست هست یا غلط.
 

Red Sox

کاربر سایت
Oct 29, 2018
876
سلام
من نمیدونم شما چه اصراری داری که اطلاعات غلط بدی. گرون ترین حالت ممکن اپلای به کانادا رو بیاید حساب کنیم.
آزاد کردن مدرک: 100 میلیون ( با قوانین جدید از رقم جدیدش مطمئن نیستم)
سربازی: 50 میلیون
امتحان زبان: 15 میلیون
اپلای 10 دانشگاه: 1000 دلار: 30 میلیون
پول سفارت و سفر به ترکیه: 800 دلار : 24 میلیون (خیلی زیاد گرفتم)
پول سفر : 4000 دلار: 120 میلیون.
جمع: 350 میلیون = کمی بیشتر از قیمت یک پراید. یعنی شما در بدترین وضع دلار و بیشترین هزینه ممکن، با فروختن پرایدتون میتونید با یه رزومه خوب خودتونو به کانادا برسونید.
یک مورد رو البته درست گفتید. اگر به کار کردن میگین "حمالی" و منتظرید که خونه بشینید تا پول نفتتون رو براتون بریزن، مهاجرت به دردتون نمیخوره . ولی اگر به دنبال آرامش، ثبات اقتصادی و حقوق شهروندی هستید قطعا غرب چیزهای خوبی برای عرضه داره.
رفیق قیمت یه پراید چیز کمی نیستا! کسی که ماشینش پراید باشه احتمالا اون ماشین تمام دار و ندارش و عصای دستشه.

و خب کسی که بخواد فاند بگیره، نیازمند داشتن معدل خوب و تحصیل توی دانشگاه‌های خوب ایرانه. حالا چجوری میشه توی یکی از دانشگاه‌های خوب ایران تحصیل کرد؟

مدارسی که رتبه‌های برتر کنکور ۴۰۱ توش درس خوندن:

حالا این فقط رتبه‌های تک‌رقمیه، ولی این روند همینجوری ادامه داره.

یا مثلا این آمار برای رتبه‌های زیر ۳۰۰۰:
۳۳ % قبولی‌های ریاضی ۱۴% انسانی‌ ها از منطقه ۱ تا ۶ تهران هستند و ۸۱ % از دهک ۸ تا ۱۰
۵۶ % قبولی پزشکی ازدهک ۱۰
۶۲ % قبولی کامپیوتر ازدهک ۱۰
۲۵ % کل قبولی‌ها از ۹منطقه تهران
۳۷ % از مدارس استعداد درخشان
۵۵ %ورودی فنی دانشگاه شریف ازدهک ۱۰ هستند


خلاصه اینکه اکثر این افراد یا غیرانتفاعی درس خوندن با شهریه‌های نجومی، یا اینکه تیزهوشان بودن. حالا اونایی که تیزهوشان قبول میشن از کجا میان؟ اونا هم خیلیاشون ابتدایی غیرانتفاعی بودن!

حالا این فقط بخشی از مساله هست. کسایی که اپلای میکنه، در اکثر اوقات خانواده‌هایی داشتن که شدیدا ساپورتیو بودن. خیلی سخته که تو دوران ابتدایی تا دبیرستان موفق باشی بدون اینکه خانواده‌ت واقعا حامیت باشن. و منظورم حمایت مالی نیست. حمایت روحی و عاطفی و همینطور اینکه تشویقت (و یا مجبورت) کنن به درس خوندن.

خلاصه اینکه مهاجرت از لحاظ تحصیلی خیلی سخته و برای اکثر افراد غیرممکنه.
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
خلاصه اینکه مهاجرت از لحاظ تحصیلی خیلی سخته و برای اکثر افراد غیرممکنه.
برای خیلی از ماها این بهترن راه هست. هرچند سخت هست ولی بهترین راه هست
=================
یکی باکس رو بگیره :D
 

Red Sox

کاربر سایت
Oct 29, 2018
876
برای خیلی از ماها این بهترن راه هست. هرچند سخت هست ولی بهترین راه هست
کاملا درسته. من گفتم مهاجرت تحصیلی «برای اکثر افراد غیر ممکنه». ولی «خیلی از ماها»، جزو اون اکثر افراد نیستیم.

کسی که تو امضاش مثلا میبینی ۱۰۰ تا بازی پلات کرده، یا مثلا تو لایبراری استیمش ۵۰۰ تا بازی داره، خب اون فرد خیلی با یه «ایرانی متوسط» از لحاظ مالی فاصله داره. الان تو همین انجمن میبینی خیلیا دغدغه‌شون اینه که با مشکلات فعلی اینترنت چجوری با پینگ پایین بازی کنن، در حالی که همین الان که مدارس کشور به خاطر کمبود گاز مجازی شدن، تو خیلی از روستاها بچه‌ها دسترسی به گوشی هوشمند ندارن که از اپ شاد استفاده کنن.

با این حال برای خیلی از بچه‌های انجمن (شاید حتی برای اونی که همون ۵۰۰ تا بازی تو استیمش داره و دغدغه‌ش پینگ زیر ۲۰۰ هست) هم مهاجرت تحصیلی حالا چه به دلیل مالی یا چه به دلایل دیگه‌ای ممکن نیست.

میدونی با حرفت موافقما، فقط دارم میگم ماهایی که حتی گزینه مهاجرت تحصیلی برامون «ممکن» هست (حالا چه سخت چه آسون) جزو استثنائات هستیم.
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,952
آمریکا تحریم خدمات اینترنتی و فناوری محور برای کاربران ایرانی را لغو کرد

اگه مردم یکم خودشون رو باور داشتن به EA بیشتر ضربه میزدن (قشر خاکستری بیشتر میومدن) تح.ریم های گنده تر و اصل کاریم برداشته میشد. افسوس...

استراتژی EA رواج یاس و غیرممکن جلوه دادن نابودی و زوالش (که داره الان اتفاق میفته) هست در صورتیکه میبینیم اعتراض گیمرها یکی از نتایجش همین لغو تح.ریمهای اینترنتی شد.
ولی خب متاسفانه اکثریت چنان مایوسیم که راه حلمون چیزهای دیگه ایه!
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: mr-game&watch

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,606
نام
Mehrdad
شوخی با مضمون هایی مثل همجنسگرایی، شاید فان و خنده دار باشه (که به نظرم نیست حتی میتونه حال به هم زن هم باشه، مثل هر شوخی سکسیسم دیگری)

اما وقتی وارد چهارچوب "ابتذال" میشه، وقتی به ابتذال میرسه، جز ضرر و اسیب به ان گروه "مثلا همجنسگرایان یا ترنس ها" و دادن بهانه به مخالفین، فایده و دستاوردی نداره، امیدوارم دوست عزیزمون متوجه نتیجه نه چندان جالب و بسیار اسیب زایی که بار میاد باشه....
 

Thonkeyes

کاربر سایت
Jul 11, 2020
4,395
مهاجرت یک پدیده ای هست که توی کل دنیا وجود داره.
یکی دوست داره از اروپا بره آمریکا ولی یه آمریکایی دوست داره از آمریکا بیاد اروپا.
یک اروپایی دوست داره بره استرالیا و یک استرالیایی دوست داره بره انگلیس و ...
و تعداد این موارد اتفاقا خیلی هم زیاده. خود من به شخصه افرادی از استرالیا، نیوزلند، کانادا، آمریکا، کره جنوبی، ژاپن، و ... که کشور های تراز اول حساب می شن دیدم که مهاجرت کردن. توی خود اروپا هم که کلا ملتش می چرخن.
این ساب ردیت رو یک نگاهی بکنید جالبه:
r/IWantOut

در مورد ایران مساله ای که هست مهاجرت نیست. فرار اه.
 

Kirk-Hammedd

Abandon the safety of mindless following
کاربر سایت
Oct 23, 2010
2,809
نام
حامد
با یه استاد دانشگاه تو امریکا صحبت میکردم و میگفت انچنان هم که همه فکر میکنن اسکالرشیپ گرفتن تو دانشگاه های امریکا سخت نیست. شما با یه کارشناسی و یا کارشناسی ارشد و نمرات خوب به چند تا دانشگاهی که تو تگزاس اسم برد از اون چیزی که مردم تعریف میکنن راحت تر میتونی اسکالرشیپ بگیری و برای دستیاری استاد هم اقدام کنی که 20 ساعت در هفته باید جدای از در خوندنت تو محیط دانشگاه یا تدریس به مقاطع پایین تر داشته باشی و یا تو تحقیقات دستیار استادت باشی و حقوق حدود 1000 1500 ی هم از دانشگاه دریافت کنی که خرجت رو کامل جواب میده.
.
.
نکته جالب این بود که من می‌گفتم برای من دیگه دیر شده چون سی و خورده ای شدم و تا کی مثلا بیام PhD بگیرم.
دیدم امید به زندگی تو ما چقدر پایینه و طرف میگه من خودم تو 49 سالگی PhD گرفتم و حس میکنم اصلا هم دیر نبوده.
 

Muhammadreza

The High Priest of Chaos
Gold User
Oct 24, 2020
290
وقتی دو فرهنگ یا دو اندیشه با هم تعامل داشته باشند، با هم بده‌بستون میکنن و هر دو دچار تحول میشن. حالا اگه یه فرهنگ یا اندیشه نسبت به فرهنگ یا اندیشه دیگه کاملا برتری داشته باشه، حالت غالب و مغلوب به وجود میاد و فرهنگ یا اندیشه ضعیف‌تر کاملا مغلوب و در نهایت کاملا در فرهنگ و اندیشه برتر حل میشه. پس میشه گفت «تهاجم فرهنگی» در واقع برخورد و تعامل دو فرهنگه که در اون تحول شدید فرهنگ به شدت ضعیف‌تر، طوری که به حالت اولیه‌ش شباهتی نداشته باشه، طوری که بشه از لفظ نابودی استفاده کرد، اجتناب ناپذیره. این موضوع در حال حاضر، دلواپسانش چه بخوان و چه نخوان، در مورد فرهنگ ایرانی-اسلامی کنونی صدق میکنه.
 

shayan720

Ceiling Gazing
کاربر سایت
May 23, 2010
555
نام
شایان
رفیق اون جایی که با پول یک پراید می‌ تواند مشاوره جهت مهاجرت به کانادا بدهد رو لطفا معرفی کنید بنده پول یک پراید دیگه هم به اون جا می دهم.نمی دونم شما کجا زندگی می کنید ولی حتی قیمت دلار رو هم اشتباه محاسبه کردید وگرنه به همین راحتی بود که نصف مردم ایران رفته بودند.
سلام
مشاور مهاجرت دقیقا چی میخواد بهتون بگه که بدون سرچ گوگل بدست نمیاد؟ وقتی دارم قیمت اپلای به کانادا رو حساب میکنم هزینه ها رو هم به دلار کانادا حساب میکنم.
تصحیح میکنم اینطور بود کل مردم میرفتن
در اینمورد گوگل دوست خوب شماست:
View attachment 281465
شهریه ها هم میتونید سرچ بفرمایید.
منظورشون حتما فاند بوده فکر کردن به همین راحتیاس پرایدتو بفروشی بری.
در این مورد کار کردن دوست خوب شماست که هزینه هاتون رو پوشش بدید. چیزی که شما حاضر به انجامش نیستید.
رفیق قیمت یه پراید چیز کمی نیستا! کسی که ماشینش پراید باشه احتمالا اون ماشین تمام دار و ندارش و عصای دستشه.

و خب کسی که بخواد فاند بگیره، نیازمند داشتن معدل خوب و تحصیل توی دانشگاه‌های خوب ایرانه. حالا چجوری میشه توی یکی از دانشگاه‌های خوب ایران تحصیل کرد؟
نکته اینجاس که شما فکر میکنید حتما باید شریف درس بخونید تا بشه اپلای کرد. ولی در واقعیت اینطوری نیست و با معدل بالا از دانشگاه های دیگه هم میتونید پذیرش بگیرین.
 
  • Smile
Reactions: Cait Sith

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,952
در این مورد کار کردن دوست خوب شماست که هزینه هاتون رو پوشش بدید. چیزی که شما حاضر به انجامش نیستید.
کاش میشد عکس از سابقه بیمه م بذارم ببینی چند سال کار کردم
دوم فقط یه مورد میخوام بپرسم تو این چیزا که لیست کردی تمکن 1 میلیاردی 6 ماهه کجاست؟
چون اصلا قصدم ضایع کردن کسی هیچ وقت نیست نپرسیدم همون اول. بفرمایید بقیه موضوعاتم میپرسیم.
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,952
کاملا درسته. من گفتم مهاجرت تحصیلی «برای اکثر افراد غیر ممکنه». ولی «خیلی از ماها»، جزو اون اکثر افراد نیستیم.

کسی که تو امضاش مثلا میبینی ۱۰۰ تا بازی پلات کرده، یا مثلا تو لایبراری استیمش ۵۰۰ تا بازی داره، خب اون فرد خیلی با یه «ایرانی متوسط» از لحاظ مالی فاصله داره. الان تو همین انجمن میبینی خیلیا دغدغه‌شون اینه که با مشکلات فعلی اینترنت چجوری با پینگ پایین بازی کنن، در حالی که همین الان که مدارس کشور به خاطر کمبود گاز مجازی شدن، تو خیلی از روستاها بچه‌ها دسترسی به گوشی هوشمند ندارن که از اپ شاد استفاده کنن.

با این حال برای خیلی از بچه‌های انجمن (شاید حتی برای اونی که همون ۵۰۰ تا بازی تو استیمش داره و دغدغه‌ش پینگ زیر ۲۰۰ هست) هم مهاجرت تحصیلی حالا چه به دلیل مالی یا چه به دلایل دیگه‌ای ممکن نیست.

میدونی با حرفت موافقما، فقط دارم میگم ماهایی که حتی گزینه مهاجرت تحصیلی برامون «ممکن» هست (حالا چه سخت چه آسون) جزو استثنائات هستیم.
چقدر این پستت تکمیل و همه چی تموم بود در اینمورد.
کاملا منظور رو رسوندی.

کلا درمورد همین انجمن من یادمه موقعی که دلار هزارتومن بود اکثریت ایکس باکس 360 داشتن و بازی کپی میرفتن. الان میبینی اینایی که مثلا هزار تا بازی تو استیم یا psn شون هست به چشم میان چون اولا گیمینگ کلا یه چیز لاکچری شده و پرهزینه، ثانیا طبیعیه امثال همینها که برای گیم میتونن هزینه کنن توی فروم فعال باشن.
اون سال 2007 2008 اینطورا و قبلش یادمه همه باز دنبال پایرسی بودن. حالا الان چطور شده چند میلیارد میتونه پول تو جیبی جوونا باشه و هر کی نداره عذر میخوام .. لش هست و باید همینجا بمیره چون از راه فاینال سالوشن بی نصیب میمونه، سوالیه که بی جواب میمونه.
 
  • Like
Reactions: mjmk

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
با یه استاد دانشگاه تو امریکا صحبت میکردم و میگفت انچنان هم که همه فکر میکنن اسکالرشیپ گرفتن تو دانشگاه های امریکا سخت نیست. شما با یه کارشناسی و یا کارشناسی ارشد و نمرات خوب به چند تا دانشگاهی که تو تگزاس اسم برد از اون چیزی که مردم تعریف میکنن راحت تر میتونی اسکالرشیپ بگیری و برای دستیاری استاد هم اقدام کنی که 20 ساعت در هفته باید جدای از در خوندنت تو محیط دانشگاه یا تدریس به مقاطع پایین تر داشته باشی و یا تو تحقیقات دستیار استادت باشی و حقوق حدود 1000 1500 ی هم از دانشگاه دریافت کنی که خرجت رو کامل جواب میده.
.
.
نکته جالب این بود که من می‌گفتم برای من دیگه دیر شده چون سی و خورده ای شدم و تا کی مثلا بیام PhD بگیرم.
دیدم امید به زندگی تو ما چقدر پایینه و طرف میگه من خودم تو 49 سالگی PhD گرفتم و حس میکنم اصلا هم دیر نبوده.
من دو تا از اساتید دانشگاه تربیت مدرس رو میشناسم که بالای 40 سال بودن و یکیشون پارسال رفت یکی دیگه هم امسال. استادها دارن میرن بقیه بماند :D بعضی ها برای ارشد میرن بعضی PhD و بعضی ها هم PostDoc و Research work.

امیدوارم همه بتونیم تلاش کنیم و زودتر خودمون رو نجات بدیم.

توصیه میکنم همه یک بار مستند آلبرتا رو اگر ندیده‌اید حتما تماشا کنید.
 

XsmokeX

کاربر سایت
Sep 24, 2012
2,970
نام
احمد
دوستان بنده آدم می شناسم با کارشناسی از دانشگاه آزاد موفق شده دانشگاه خوب پذیرش و فاند بگیره :-"
سخت بودن که بله سخت هست کلا مهاجرت تحصیلی ولی خب از اون غیر ممکنی که یه سری دوستان فکر می کنن ممکن تره...
من باب اون بحث ورشکستگی EA هم، همه موافقن که باید ورشکسته ش کرد حالا چه دنبال مهاجرت(فرار) باشن چه نباشن و اصلا من متوجه نمی شم این دو قضیه چه ربطی به هم دارن...
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,952
دوستان بنده آدم می شناسم با کارشناسی از دانشگاه آزاد موفق شده دانشگاه خوب پذیرش و فاند بگیره :-"
دانشگاه آزاد هیچم بد نیست رشته، معدل، سن، سابقه کاری، گپ تحصیلی، توصیه نامه، مهارتهای مرتبط با رشته و... تمام فاکتورن.
کسی آزاد پزشکی، دندون یه سری رشته های مهندسی و... خونده میتونه فاند بگیره عجیب نیست. چیزی که عجیبه با آب و تاب تعریف کردن شماست انگار خیلی محیرالعقول بوده:D
سخت بودن که بله سخت هست کلا مهاجرت تحصیلی ولی خب از اون غیر ممکنی که یه سری دوستان فکر می کنن ممکن تره...
غیرممکن نیست، راه حل کلی قابل تجویز برای همه برای فرار از این جهنم نیست. به علت وضع پاسپورت و اقتصاد مملکت و اینکه همه معدل بالا یا رشته خوب ندارن تو کارنامه شون.
من باب اون بحث ورشکستگی EA هم، همه موافقن که باید ورشکسته ش کرد حالا چه دنبال مهاجرت(فرار) باشن چه نباشن و اصلا من متوجه نمی شم این دو قضیه چه ربطی به هم دارن...
صرفا بیشتر چون جواب این دو موضوع رو با هم دادم این فکرو کردی
ربط هم یکم البته داره که EA چندان بدش نمیاد از مهاجرت ملت و سیاست خاصی در اینمورد داره که گفتم. اگه بدش میومد مهاجرت مثل کره شمالی یا آلمان شرقی و... حکم تیر داشت.
ولی هر کی بخواد بره درک میکنم چون نباید عمر رو برای این چیزا هدر داد. توصیه م اینه کسی نهایت کارشناسی گرفت، پول پدر و رزومه خودش (خصوصا پول پدر محترم) اوکی بود، نمونه اینجا. اگه پدر مادر به فکرشون برسه اصلا بعد دیپلم بفرستن که نور علی نوره.
با تمام این تفاسیر اینکه مهاجرت یه تابو شه قرار باشه هیچ کس نگه شرایطش چیه و... رو قبول ندارم! اصلا نمیدونم چرا تابو شده.
خود منم میخوام برم درآینده یه سری مسائلم حل شه و پولشم گذاشتم تو کمد:D نمیدونم طرف چرا میاد منو نقل قول میکنه اصلا:D

پ.ن: خود من دقت کنید بیشتر از همه عزیزان از مهاجرت دفاع کردم ( :D )
 
  • Like
Reactions: pkarash
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر