Unpopular Opinion Center | [قوانین پست اول مطالعه شود]

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
wtkdyvsmn0l61.jpg

با عرض سلام خدمت همه کاربرهای عزیز این انجمن
احتمالا برای شما هم شده که سلیقه گیمینگ تون و نظرات تون در مورد مباحث مختلف با چیزی که به صورت عمومی مورد قبوله اختلاف زیادی داره. نظر شما نظر منفور و ناپسندیه و با جریان غالب همخونی نداره.​

این جا جاییه که میتونید این نظرات تون رو بدون هیچ پیش داشت و رودربایستی ای به اشتراک بذارید​


چند تا قانون رو باید رعایت کنید در این خصوص :
  1. قبل از هر چیز تو متن نظراتتون احترام به سلایق همدیگه رو مد نظر قرار بدید و سعی کنید به هیچ وجه متن تون جنبه توهین آمیزی نداشته باشه
  2. نظر Unpopular شما باید فقط در مورد ویدیوگیم باشه.
  3. مهم تر از قانون قبل، حتما نظرتون Unpopular Opinion باشه. این که بگید Ride to Hell Retribiution بازی مزخرفی بود یا این بازی ای که هفتصد تا نمره کامل و کلی جایزه برده بهترین بازی تاریخه، Unpopular Opinion محسوب نمیشن. حتی اگه ده بیست نفر یه گوشه ای خلافش رو بهتون گفته باشند.
  4. به هیچ وجه نظرات همدیگه رو جهت تمسخر و ایجاد بحث و درگیری نقل قول نکنید. اگه کسی با احترام نظرشو در مورد چیزی گفته که مخالف نظر شماست، شما حق ندارید با بی احترامی باهاش برخورد کنید. و اگه نظر شخصی با بی احترامی همراه بود، پست مربوطه رو گزارش کنید تا رسیدگی شه
  5. و مهم تر از هر چیز از قوانین کلی انجمن نظیر ادبیات مناسب، عدم ارسال پست های سیاسی و مذهبی، ارسال عکس های حجیم و... حتما رعایت کنید


موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:
سری سولز با تمام خوبی هایی که داره (خودم نزدیکای هزار ساعتی بازی کردم در مجموع سه نسخه رو) نحوه روایت داستانش به شدت آبکی و بیخود هست. آخه یعنی چی که نصف داستان تو توضیحات آیتماس؟
می خوای غیر مستقیم روایت کنی مشکلی نیست ولی راهش اینه که مثلا یه دفترچه خاطراتی، سر نخی، کتیبه به جا مونده ای چیزی باشه تو اون یا حالا به هر شکل دیگه ای.
توضیحات آیتما اصلا در دنیای خود بازی وجود خارجی نداره که. مثل اینه که داستان بازی رو یکی بیاد برات تعریف کنه جای اینکه داخل خود بازی باشه :D
مگه اینکه تو دنیای سولز آیتما از کارخونه همراه با کاتالوگ و manual بیاد که خب اون موقع حرفی نیست :-" :D
من حیث مجموع سطح روایت داستان در سری سولز رو زباله می دونم (حدودای 2 از 10) که خب این قضیه در سکیرو خیلی بهتر شد وضعش و انشالله در الدن رینگ کلکش کنده می شه کلا.
View attachment mp4.mp4
 
سری سولز با تمام خوبی هایی که داره (خودم نزدیکای هزار ساعتی بازی کردم در مجموع سه نسخه رو) نحوه روایت داستانش به شدت آبکی و بیخود هست. آخه یعنی چی که نصف داستان تو توضیحات آیتماس؟
می خوای غیر مستقیم روایت کنی مشکلی نیست ولی راهش اینه که مثلا یه دفترچه خاطراتی، سر نخی، کتیبه به جا مونده ای چیزی باشه تو اون یا حالا به هر شکل دیگه ای.
توضیحات آیتما اصلا در دنیای خود بازی وجود خارجی نداره که. مثل اینه که داستان بازی رو یکی بیاد برات تعریف کنه جای اینکه داخل خود بازی باشه :D
مگه اینکه تو دنیای سولز آیتما از کارخونه همراه با کاتالوگ و manual بیاد که خب اون موقع حرفی نیست :-" :D
من حیث مجموع سطح روایت داستان در سری سولز رو زباله می دونم (حدودای 2 از 10) که خب این قضیه در سکیرو خیلی بهتر شد وضعش و انشالله در الدن رینگ کلکش کنده می شه کلا.
از تو بدتر، بجز سکیرو توی خود سولزا داستان وجود خارجی نداره.
 
در مورد سولزبورن به نظرم میشه اینطوری هم دید:
-کرکتری که ما میسازیم و در درون بازی قرار داره، به اندازه ای که در بازی و محیط، هینت از لور وجود داره داستان رو میفهمه، درست انگار خودمون توی اون دنیای عجیب و مرموز رها شدیم و داستان رو به همین اندازه میفهمیم. این یک نوع واقع گرایانه بودن خاصی داره که به نظرم خیلی جالبه.

-حالا ما گیمر ها که ان کرکتر هارو در بازی کنترل میکنیم، و در دنیای واقعی و خارج از بازی قرار داریم، به اندازه ای که سازنده بازی هینت و دسکرایپشن از لور و داستان در اختیارمون قرار داده، داستان رو میفهمیم... مثلا ایتم ها یک بخشی ازش هستند. امکان مولتیپل پلی ترو و تجربه دوباره مسیر های مختلف داستانی هم یک بخش... و و و...
انگار که یک کسی از بیرون بیاد و برای کرکتر داخل بازی جزئیات رو تعریف کنه یا اصن خود کرکتر بعد از جریان بازی بره سراغ منابعی که بیشتر از لور سر در بیاره......
 
مگه اینکه تو دنیای سولز آیتما از کارخونه همراه با کاتالوگ و manual بیاد که خب اون موقع حرفی نیست :-" :D
حالا من کلا نزدم این بازی ها رو، و تو بازی های دیگه هم به این قضیه فکر نکرده بودم، ولی این تیکه خیلی سنگین بود :))
نه فقط به سولزها... به کل منطق بازی ها:-" باید به Viva la dirt league ایده رو داد تا یه ویدیو ازش بسازن:)) :-"

---
صرفا در مورد این بحث، یه چیزی که توی GOW 2018 برام خیلی جالب و جذاب بود، این بود که متن توضیحات دشمن ها و ... از زبون خود آترئوس نوشته میشد...

یعنی به این شکل نبود که از یک دانای کل اطلاعات داده باشه، اینجوری بود که توصیفات ظاهری از زبون خودش بود، و نقاط ضعشون رو مثلا مینوشت: بابا با آتیش بهشون ضربه زد و به نظر روشون تاثیر داشت و ... :-" ( فکر کنم تا یکبار از نقطه ضعشون هم استفاده نمیکردی، این مورد نوشته نمیشد تو دفترچه:-" )

البته این مورد باز قضیه مربوط به آیتم ها نیست و نمیدونم چطور میشه در مورد آیتم ها چنین اطلاعاتی رو از Lore داد (یکی از راه هاش همون کتیبه هاست که گفتی) ولی خوب...امیدوارم یه راه خوبی روزی براش پیدا بشه:-"

Screenshot_20211228-114949_Chrome.jpg
 
آخرین ویرایش:
در مورد سولزبورن به نظرم میشه اینطوری هم دید:
-کرکتری که ما میسازیم و در درون بازی قرار داره، به اندازه ای که در بازی و محیط، هینت از لور وجود داره داستان رو میفهمه، درست انگار خودمون توی اون دنیای عجیب و مرموز رها شدیم و داستان رو به همین اندازه میفهمیم. این یک نوع واقع گرایانه بودن خاصی داره که به نظرم خیلی جالبه.

-حالا ما گیمر ها که ان کرکتر هارو در بازی کنترل میکنیم، و در دنیای واقعی و خارج از بازی قرار داریم، به اندازه ای که سازنده بازی هینت و دسکرایپشن از لور و داستان در اختیارمون قرار داده، داستان رو میفهمیم... مثلا ایتم ها یک بخشی ازش هستند. امکان مولتیپل پلی ترو و تجربه دوباره مسیر های مختلف داستانی هم یک بخش... و و و...
انگار که یک کسی از بیرون بیاد و برای کرکتر داخل بازی جزئیات رو تعریف کنه یا اصن خود کرکتر بعد از جریان بازی بره سراغ منابعی که بیشتر از لور سر در بیاره......
مشکل دقیقا همینه که ما خیلی بیشتر می فهمیم از اون کاراکتر. این توضیحات آیتم رو دقیقا کاراکتر داخل بازی چطور می بینه؟ هک شده رو دسته مثلا شمشیر؟ یا مثلا فلان آرمور همراهش دفترچه راهنما و توضیحات داره که کاراکتر متوجه بشه اینا رو؟ دقیقا نقطه ضعف سری سولز همینه.

ما بازی هایی داریم که همین نوع روایت رو درست پیاده کردن به عنوان مثال Dragon age - fallout - the elder scrolls. این بازی ها هم کلی اشاره و هینت و غیره داخل بازی هست که کمک کنه شما پیش زمینه داستان رو متوجه بشی ولی اینبار به سبک درستش. مثلا کتاب هایی داخل بازی هست از فلان نبرد و نتایجش شما می ری کتاب رو لوت می کنی می خونی و داستان رو می فهمی. یا مثلا تو فلان والت ایمیل های بین نگهبان و مثلا بخش مهندسی رو می خونی می فهمی چه خبر بوده تو اون والت. یا می ری تو فلان مقبره یه سری سنگ نوشته و نقاشی رو دیوار و مخروبه هست که داستان رو برای شما روشن می کنه. یا دیالوگ بین چند نفر ناشناس که در مورد یه موضوعی دارن حرف می زنن یا هزار و یک راه دیگه.

اینا از نظر من نحوه درست روایت غیر مستقیم هست. نه اینکه یهو 5 خط نوشته داخل منو بازی بزنی کنار یه آیتم که اصلا معلوم نیست از کجا اومده این نوشته و کاراکتر ما چطور می فهمه اینا رو. این از نظر من قطع بودن آب در حوزه داستان سرایی هست :-"
 
مسئله اینجاست که بعضی‌ها، من جمله خودم، از اثری که دست مخاطب رو نمی‌گیره که داستان و دنیا رو نشونش بده و اون رو تشویق به اکتشاف و کنجکاوی خوششون میاد. یه عده هم دوست دارن همه چیز حاضر و آماده جلوشون باشه. این به معنی بد بودن اثر نیست.
-----------------------------------------------------------
یه UO بی‌ربط هم بدم. برنامه‌ریزی برای زندگی خوبه، ولی اوورریتده :D برقراری تعادل بین جنبه‌های مختلف زندگی عملا غیر ممکنه، یعنی اینایی که می‌گن می‌تونی با برنامه‌ریزی مناسب به همه کار برسی عملا واسه خودشون داستان می‌گن و اصلا حرفاشون تو دنیای واقعی کاربردی نیستن :D
 
خیلی وقته که فعالیت نمی کنم ولی گفتم خودم مثل بقیه تخلیه فکری کنم:hide:
1-سری بازی gta یکی از Overrated سری بازیهای تاریخه
2-انیمه ها 70 درصدشون بدون پایان ساخته شدن فقط بری ادامشو تو مانگا بخونی پول بره تو جیب مانگاکا :-" ماها خوشبختانه رایگان میخونیم چیزی ازمون نمیره:D
3-فیلمایی که دوبله میشه رو باید بندازی تو سطل اشغالی حتی با دوبله بهترین دوبلرها(یاد دوبله های گلوری بخیر اونا استثنا هستن) برا دوبله انیمه ها هم صدق میکنه
4-سگانه اول بازی رزیدنت اویل بهترین نسخه ها بودن ولی از قسمت چهار به بعد که جز یکی از top ترین بازی های تاریخه گیمه و باعث شد کلی بازی از دوربین روی شونش ایده بگیرن خلق شدن اصلا اویل نبود معما درست حسابی ای نداشت داستانه ابکیه مسخره و اصلا اتمسفره اون سریای قبلی نداشت و ...
فعلا همینا برا زنده ب گور شدنم بسه تا unpopular بعدی خدانگه دار:D
 
مشکل دقیقا همینه که ما خیلی بیشتر می فهمیم از اون کاراکتر. این توضیحات آیتم رو دقیقا کاراکتر داخل بازی چطور می بینه؟ هک شده رو دسته مثلا شمشیر؟ یا مثلا فلان آرمور همراهش دفترچه راهنما و توضیحات داره که کاراکتر متوجه بشه اینا رو؟ دقیقا نقطه ضعف سری سولز همینه.

ما بازی هایی داریم که همین نوع روایت رو درست پیاده کردن به عنوان مثال Dragon age - fallout - the elder scrolls. این بازی ها هم کلی اشاره و هینت و غیره داخل بازی هست که کمک کنه شما پیش زمینه داستان رو متوجه بشی ولی اینبار به سبک درستش. مثلا کتاب هایی داخل بازی هست از فلان نبرد و نتایجش شما می ری کتاب رو لوت می کنی می خونی و داستان رو می فهمی. یا مثلا تو فلان والت ایمیل های بین نگهبان و مثلا بخش مهندسی رو می خونی می فهمی چه خبر بوده تو اون والت. یا می ری تو فلان مقبره یه سری سنگ نوشته و نقاشی رو دیوار و مخروبه هست که داستان رو برای شما روشن می کنه. یا دیالوگ بین چند نفر ناشناس که در مورد یه موضوعی دارن حرف می زنن یا هزار و یک راه دیگه.

اینا از نظر من نحوه درست روایت غیر مستقیم هست. نه اینکه یهو 5 خط نوشته داخل منو بازی بزنی کنار یه آیتم که اصلا معلوم نیست از کجا اومده این نوشته و کاراکتر ما چطور می فهمه اینا رو. این از نظر من قطع بودن آب در حوزه داستان سرایی هست :-"
ببین میفهمم چی میگی...
اما باز هم به نظرم میشه گفت... چیزی كه در بازی روایت نمیشه یا اثری ازش به طور مستقیم در بازی وجود نداره، لزوما به این معنی نیست كه اون جا "وجود" نداره یا نداشته... خوبه كه چیزی به اسم Insight مثلا تو بلادبورن وجود داره :D
تو دنیای خودمونم همینه مثلا آگاهی كه امروز وجود نداره یا امكان دستیابی بهش وجود نداره، لزوما به معنی وجود نداشتنش نیست... تو بازی هم این خلا با اطلاعات رسمی خارج از بازی اصلی به شكل پازل مانند پر میشه، مثل آگاهی تو دنیای واقعی مثلا در باستان شناسی و جامعه‌شناسی در مورد گذشته به دست میاد، تركیب اینها میشه شیوه داستان سرایی و لور سولزبورن ها... به نظرم...

اینم یه نوعشه دیگه.
 
دوستانی که از نحوه روایت سولز دفاع میکنند واقعا خودشون تنهایی داستان جزئی بازی هارو فهمیدن؟ باور کنید من کل سری سولز بورن بجز دیمن سولز رو رفتم و وجب به وجب محیط رو گشتم هرچی دیوار مشکوک بوده با شمشیر زدم که نامرئی نباشه و هرچی ایتمم پیدا کردم خوندم توضیحاتشو و در اخر با ناامیدی به یوتیوب و ویکی بازی پناه بردم که جزئیات داستان رو بفهمم و بنظرم داستان جالبیم داره ولی اگر بشه فهمید بطور عادی.اینکه بیام یه دیالوگی رو که اول بازی شاید ده روز پیش شنیدم و مثلا تو اون دیالوگ یه اشاره کوچیکی به مردم یه شهری کرده باشه بیام ربط بدم به توضیح یه ایتمی که اواخر بازی پیدا میکنم که یه تیکش بازم اشاره کرده به اون شهر و از من انتظار بره که یادم مونده باشه واقعا دور از انتظاره.
 
دوستانی که از نحوه روایت سولز دفاع میکنند واقعا خودشون تنهایی داستان جزئی بازی هارو فهمیدن؟ باور کنید من کل سری سولز بورن بجز دیمن سولز رو رفتم و وجب به وجب محیط رو گشتم هرچی دیوار مشکوک بوده با شمشیر زدم که نامرئی نباشه و هرچی ایتمم پیدا کردم خوندم توضیحاتشو و در اخر با ناامیدی به یوتیوب و ویکی بازی پناه بردم که جزئیات داستان رو بفهمم و بنظرم داستان جالبیم داره ولی اگر بشه فهمید بطور عادی.اینکه بیام یه دیالوگی رو که اول بازی شاید ده روز پیش شنیدم و مثلا تو اون دیالوگ یه اشاره کوچیکی به مردم یه شهری کرده باشه بیام ربط بدم به توضیح یه ایتمی که اواخر بازی پیدا میکنم که یه تیکش بازم اشاره کرده به اون شهر و از من انتظار بره که یادم مونده باشه واقعا دور از انتظاره.
دوست من تمام همین مسائلی که گفتی باعث میشه ما عاشق سری سولز باشیم .... دنیای پر ابهامش .... اینکه برای فهم مکانیزم هر چیزی باید تلاش کنی و همه چیز مبهم هست .... نحوه شکست دادن باس ها بسیار مبهم هست و نیاز به آزمون و خطا داره ... داستان بازی ... روایت بازی و خلاصه تو هر چیزی این ابهام رو میشه دید حتی تم موسیقی و سبک هنری بازی ! درست مثل اسمش (سولز) همه چیز مبهم هست و همین حس ناتمام و ابهام هست که یک معجون ناب از این بازی ساخته
 
  • Poker Face
Reactions: XsmokeX
آخرین ویرایش:
میدونم خیلی ها مخالف هستند و اشکال هم نداره :>

به نظر من ترسناک ترین موجود خلق شده ی هنر هشتم ایشان هستند :-"

باو لائورا:-t

View attachment 238136
نسخه دومش یکی از ساختهای خوب استدیو استاد هست. که اندازه لیاقتش بهش بها ندادن. و جز معدود بازیهای سبک SH که از مراحل سند باکس بهره می برد
 
  • Like
Reactions: Z-fan
Unpopular Opinion: جوری که دوستمون بهزاد آرتور وسکر از استاد میکامی و TEW تعریف میکنه من دیگه از این بازی زده شدم :)) ترسناک ترین سکانس بازی ها تعلق میگیره به لحظه ای که تمساح توی باتلاق های سنت دنیس بهت حمله میکنه...
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or