Unpopular Opinion Center | [قوانین پست اول مطالعه شود]

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
wtkdyvsmn0l61.jpg

با عرض سلام خدمت همه کاربرهای عزیز این انجمن
احتمالا برای شما هم شده که سلیقه گیمینگ تون و نظرات تون در مورد مباحث مختلف با چیزی که به صورت عمومی مورد قبوله اختلاف زیادی داره. نظر شما نظر منفور و ناپسندیه و با جریان غالب همخونی نداره.​

این جا جاییه که میتونید این نظرات تون رو بدون هیچ پیش داشت و رودربایستی ای به اشتراک بذارید​


چند تا قانون رو باید رعایت کنید در این خصوص :
  1. قبل از هر چیز تو متن نظراتتون احترام به سلایق همدیگه رو مد نظر قرار بدید و سعی کنید به هیچ وجه متن تون جنبه توهین آمیزی نداشته باشه
  2. نظر Unpopular شما باید فقط در مورد ویدیوگیم باشه.
  3. مهم تر از قانون قبل، حتما نظرتون Unpopular Opinion باشه. این که بگید Ride to Hell Retribiution بازی مزخرفی بود یا این بازی ای که هفتصد تا نمره کامل و کلی جایزه برده بهترین بازی تاریخه، Unpopular Opinion محسوب نمیشن. حتی اگه ده بیست نفر یه گوشه ای خلافش رو بهتون گفته باشند.
  4. به هیچ وجه نظرات همدیگه رو جهت تمسخر و ایجاد بحث و درگیری نقل قول نکنید. اگه کسی با احترام نظرشو در مورد چیزی گفته که مخالف نظر شماست، شما حق ندارید با بی احترامی باهاش برخورد کنید. و اگه نظر شخصی با بی احترامی همراه بود، پست مربوطه رو گزارش کنید تا رسیدگی شه
  5. و مهم تر از هر چیز از قوانین کلی انجمن نظیر ادبیات مناسب، عدم ارسال پست های سیاسی و مذهبی، ارسال عکس های حجیم و... حتما رعایت کنید


موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

James Sunderland

کاربر سایت
Apr 3, 2012
301
نام
ایمان
آقا عجب تاپیک سمیه..خود اسیده:)):)):)) عالیه اینجا.
فقط به نظرم دیگه جواب دادن و ریپلای کردن یه کامنت و گفتن نظر مخالف، بی معنیه چون اصل این تاپیک اینه که نظرت احتمالا مخالف بیشتر آدماس
حالا برای اینکه آف تاپیک نشه:
ویچر 3 و RDR2 چرت ترین، خسته کننده ترین و حوصله سر بر ترین بازی های نسل پیش بودن که حداقل من خریدم.
 

TOOL.

کاربر سایت
Nov 15, 2020
411
این شخصیت ها در دنیای گیم :

# هر کی ایفون میگیره دستش دانشش از تکنولوژی صفره
# هر کی کفش کالج بدون جوراب میپوشه حتی نباید 1 ثانیه باهاش هم کلام شد
# جوراب کالج چندش ترین پوشیدنی دنیا
# پیراهن هایی که روشون لوگوـه بزرگه یه برنده شبیه بیلبورد تبلیغاتیه تا لباس
#پولوشرت مسخره ترین وئ زشت ترین تی شرت دنیاس
# اینایی که خیلی پر تلاش و پر کار و دنبال موفقیت های (مالی-اجتماعی) هستن آدم های چندشین
# اینایی که فیلم رو با یه جمع میبینن و تنها نمیبینن و دور همی میشینن فیلم میبینن از نظر روانی مشکل دارن

 
آخرین ویرایش:

soltanmasoud

کاربر سایت
Aug 23, 2010
1,769
نام
Masoud
# هر کی ایفون میگیره دستش دانشش از تکنولوژی صفره
# هر کی کفش کالج بدون جوراب میپوشه حتی نباید 1 ثانیه باهاش هم کلام شد
# جوراب کالج چندش ترین پوشیدنی دنیا
# پیراهن هایی که روشون لوگوـه بزرگه یه برنده شبیه بیلبورد تبلیغاتیه تا لباس
#پولوشرت مسخره ترین وئ زشت ترین تی شرت دنیاس
# اینایی که خیلی پر تلاش و پر کار و دنبال موفقیت های (مالی-اجتماعی) هستن آدم های چندشین
# اینایی که فیلم رو با یه جمع میبینن و تنها نمیبینن و دور همی میشینن فیلم میبینن از نظر روانی مشکل دارن
فکر میکنم تاپیک رو اشتباه اومدید ...
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,373
نام
محمد
تا بحث زیبایی شخصیت ها شد بگم که به نظر من کارکتر هایی که لباس سر همی جذب میپوشن نه تنها سسکی نیستن بلکه بسیار هم ترن آف و نا جذاب هستن
مثال : دیوا از اورواچ و بایونتا از بایونتا :D
To each his own[-(
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
دقیق تر که نگاه میکنم میبینم حرفت درسته و مشکل کنترل کرکتر، مشکل اصلی من با MGS هست. دقیقا همین کنترل عجیب و غریبش که باید هشت پا باشی تا بتونی درست و حسابی کنترلش کنی:D

فکر کنم یه بار دیگه باید یه شانس به این سری بدم بعد از این همه سال. جالبه بدونی من بعد از کلی تلاش، داشتم با MGS 2 اوکی میشدم ولی متاسفانه PC ترکید :)) انگار این سری هم با من مشکل داره و نمیخواد طرفش بیام:D

به نظرت دفعه هشتم موفق میشم؟:D سعی میکنم با یه دید کاملا متفاوت برم سراغش این دفعه و امیدوارم بالاخره بتونم با این سری ارتباط برقرار کنم.
اگه هفت بار تلاش کردی و نشده... میدونی... شاید این بازی برای تو ساخته نشده :D
ولی بعید میدونم کسی قوانین بازی رو بلد باشه و ازش لذت نبره. منظورم ازین که قوانین بلد باشه این که مثل این دوستمون بازی نکنه:D

 

اروند 2520

کاربر سایت
Jul 23, 2014
1,414
نام
علی
اوه اوه اوه ! خوراک منه این تاپیک =))
اصلا نمیدونم از کجا شروع کنم !
1. اوپن ورد صنعت گیم رو سائیده !
اوپن ورد بودن برای بعضی از بازیها چیز جالبیه ولی به نظر من دیگه گندش دراومده ! به نظر من نهایتا 10% بازیها باید اوپن ورد باشن (به دلایل متعدد)
تا حدی توی این ویدئو توضیح دادم :

البته یه چیزی که توی ویدئو یادم رفت بگم مسافت های طولانی و حوصله سربر هست که تا حدی با فست تراول برطرف شده ولی هنوز بعضی وقتا اذیت کننده س.
در کل اوپن ورد به داستان و جریان بازی خیلی ضربه میزنه به نظر من.

2. به نظر من سری GTA خیلی خیلی اورریتد هست و دقیقا هر چیزی که عام بودنش باعث چیپ بودنش هست، در این سری روش تاکید میشه (کلا هر چیزی که لازمۀ یه سبک زندگی سطح پایین از نظر فکر و سلیقه هست، کنار هم بچینی میشه لایف استایل بازی GTA) و البته به نظرم یکی از دلایل پاپیولر بودن جی تی ای هم دقیقا همینه ! چون برای عوام ساخته شده و طبیعی هم هست ... یه شرکت بازیسازی هدفش کسب درآمده و معمولا درآمد بیشتر با هدف گرفتن عوام بدست میاد.

3. بازی های فضایی-تخیلی و بطور کلی بازیهایی که مربوط به دنیای آینده با تکنولوژی های تخیلی هستن هیچ جذابیتی برام نداره و به نظرم خیلی تعدادشون بیخودی زیاده ! :))

4. بازی های افسانه ای هم از یه حدی تخیلش بیشتر باشه برام جالب نیست (مثل اسکایریم) ... کلا به نظرم صنعت بازیسازی نتونسته بالانس بین تخیل و واقعیت رو رعایت کنه و بیشتر به سمت تخیل صرف رفته و بقیه سلیقه ها رو تا حد زیادی رها کرده !
به نظرم تخیل در حد وجود زامبی یا کلیکر (که حداقل یه داستان تقریبا منطقی در مورد ویروسش و نحوه تشکیل این موجودات ساختن) یا مثلا یکی دو تا قدرت جادویی در یه شخصیت یا یکی دو تا دشمن تخیلی ... در همین حد کافیه و بیش از اون به واقع گرایی بازی لطمه میزنه ...

* توضیح:
(در موارد 3و4 منظور این نیست که بازی تخیلی (فضایی یا اساطیری) نباید تولید بشه ! ولی دیگه اینقدر زیاد نباید باشه !!! اینم مثل اوپن وارد باید نهایتا 10-20 % از صنعت گیم رو تشکیل بده و مجموع سبک های خاص مثل اساطیری ... فضایی ... اوپن ورد ... بشن مثلا 50% ... و 50% بقیه بازیا، بازی های واقع گرایانه و داستانی و سیمولیشن و غیره باشه)
الان مثلا از 15 بازی برتر نسل 9 تاشون تخیلیه ... 6 تاشون نسبتا واقع گرایانه که از اون 6 تا هم 3 تاشون اوپن ورده !
یعنی 3 از 15 فقط یک پنجم بازیا یک بازی نسبتا واقع گرایانه داستانی هست !
جالبه که سبک سیمولیشن که حتی یه دونه هم تو اون 15 تا حضور نداره ! (حالا میشه یه دونه فقط NBA 2K رو به عنوان سیمولیشنی که خوب ساخته شده باشه و جزو بازیای برتر باشه حساب کرد) که واقعا عدد کمی هست برای یک نسل ... بقیه سیمولیشن ها (چه ورزشی چه غیره) واقعا کیفیت خوبی نداشتن (چون صنعت گیم توجه زیادی بهشون نمیکنه)
حالا جالبه که بازی خوب سبک داستانی یا سیمولیشن خوب و با کیفیت هم هر موقع ساخته شده فروش خوبی رو داشته ... اما بازم صنعت گیم توجه کافی بهشون نمیکنه!

5. من ساسیدم به این برداشتی که صنعت گیم از بازی های شمشیرزنی داره !! :|
اگه اون موجودی که اولین بار اینو مد کرد پیدا کنم به 16 روش سامرایی مورد عنایت قرارش میدم !
چیو؟؟ اینکه که از شمشیر نور سفید و آبی دربیاد و رد شمشیر رو روی هوا به شکل سفید (یا آبی) بمونه !!!!!!! اصلا ...یده میشه به حس آدم !! :))
یا اینکه یارو یه شمشیر دستشه که یک و نیم برابر کل هیکل خودشه !!! بابا این چیه آخه :|
بعد با اون شمشیر 35 متر هم میپره بالا یه اژدهای 15 برابر خودشو میکشه !!! :|
خدا پدر سازنده گوست آو سوشیما رو بیامرزه که بالاخره یه بازی شمشیری خوب و واقع گرایانه ساخت برای ماها که بازی واقعی دوست داریم ! (البته اساسینز 1 و 2 هم گیم پلی شمشیرزنی شون خوب بود)

6. بازی اول شخص به نظر من فقط به درد شوتر میخوره !
بازی داستانی باید سوم شخص باشه که شخصیت خودتو ببینی و باهاش ارتباط برقرار کنی ! :D

با توجه به موارد بالا فکر کنم متوجه شدید که کلا با مدل های جی تی ای و دارک سولز و هیلو و گاد آف وار و بازی های شبیه اینا حال نمیکنم ! :)) که تقریبا میشه 90% از صنعت گیم فعلی !

تنها سری اوپن وردی که باهاش حال کردم هم رد دد و سوشیما بودن اونم نه به خاطر اوپن ورد بودنشون ... رد دد رو به خاطر اینکه دنیای وسترن رو کلا دوست دارم :D سوشیما رو هم به خاطر گیم پلی خوب و سیستم شمشیررنی ش

یعنی از کل صنعت گیم برای منی که بازی واقع گرایانه دوست دارم تو نسل هشت همین چند تا بازی موند:
1. فوتبال ها (که البته تو نسل هشتم کیفیت شون اصلا خوب نبود ولی خب مجبوری دیگه)
2. لست آو آس
3. آنچارتد
4. ریمیک اویل 2 ( چون اویل 7 و 8 که اول شخص شدن اصلا حال نکردم ... اویل 7 رو یکی دو ساعت بازی کردم ول کردم ... اصلا یعنی چی اویل اول شخص آخه :| )
5. بتلفیلد (که اونم کمپینش معمولا زیاد روش کار نمیشه ... آنلاینش خوبه فقط ... کال آو هم که نسل پیش همش فضایی بود خبر مرگش!)
6. تامب رایدر
7. رد دد
8. سوشیما
9. متال گیر 5 (با سری متال گیر هم زیاد حال نمیکنم به دلایل متعدد که یه پست جدا میطلبه :)) ولی از سر ناچاری دیگه اینو بازی کردم)

یعنی تقریبا سالی یه دونه بازی !! (غیر فوتبال)
که تازه اون سالی یه دونه هم بعضیاشون بازیای تاپ نبودن ... کلا نسل هشت واسه من نسل خیلی بدی بود ... نسل نه که به نظر میرسه از اونم بدتر باشه !
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
من ساسیدم به این برداشتی که صنعت گیم از بازی های شمشیرزنی داره !! :|
اگه اون موجودی که اولین بار اینو مد کرد پیدا کنم به 16 روش سامرایی مورد عنایت قرارش میدم !

This Guy :D

1632134748861.png

البته که ایشونم میتونه مخالفاش رو به 16 روش سامورایی مورد عنایت قرار بده :-"

ادیت: حرف امیر @Akiba درسته
به 16 روش ـه و هر روش رو با کومبو به اون یکی وصل می کنه، پایین نمیای :D
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,253
نام
امیر حسین
This Guy :D

View attachment 225491

البته که ایشونم میتونه مخالفاش رو به 16 روش سامورایی مورد عنایت قرار بده :-"
این بشر خیلی بیشتر از 16 روش بلده:-"
حالا روش هایی که با کومبوهای مختلف میشه اجراشون کرد رو فاکتور میگیریم:-"
 

SIMPLE

کاربر سایت
Jun 14, 2020
347
اینجا دیگه از فرنچایز gta خوش نیومدن شده پاپیولار اینقدر همه گفتن مثل اینکه هیچ کس از جی تی ای خوشش نمیاد :| :| :| :|

منم نظراتمو بگم

1 - از فرنچایز gta خوشم نمیاد :D:D
2 - بازی های مترو رو بیشتر از استاکر دوست دارم
3 - god of war 3 بهترین نسخه در همه نسخه های گاد او واره
4 - تنوع انمی های resident evil 6 بهترین در سری هست حتی بهتر از نسخه هشتم و چهارم
 

Resident__Evil

کاربر سایت
Sep 19, 2021
13
*بیشتر سایتهای حاضر در متاکریتیک بَرده ناشرین هستن و از ترس قطع شدن مزایا نمرات واقعی به بازیها نمیدن.
*صنعت گیم تا 10 سال دیگه بطور کامل در چنگال چپگرایان و تِرَندیجات ناشی از مغز اینجور افراد قرار میگیره و تعداد قابل توجهی از گیمرها بسمت سرگرمی های دیگه کشیده میشن یا ترجیح میدن عناوین قدیمی رو بازی کنن.
*طرفداران The Last of Us II چند سال دیگه میفهمن رسانه ها چه کلاه گشادی سرشون گذاشتن.
*پلی استیشن با جیم رایان سرانجام نیکی نخواهد داشت.
*مایکروسافت در دنیای گیم وِل معطله و بهتره جمع کنه بره.
*کنسولهای نینتندو به یه پول سیاه نمی ارزن. من موندم چجوری اینهمه فروش میکنن!
 
آخرین ویرایش:

Gen. Martinez

کاربر سایت
Nov 27, 2013
565
نام
تورین سپر بلوط
*بیشتر سایتهای حاضر در متاکریتیک بَرده ناشرین هستن و از ترس قطع شدن مزایا نمرات واقعی به بازیها نمیدن.
*صنعت گیم تا 10 سال دیگه بطور کامل در چنگال چپگرایان و تِرَندیجات ناشی از مغز اینجور افراد قرار میگیره و تعداد قابل توجهی از گیمرها بسمت سرگرمی های دیگه کشیده میشن یا ترجیح میدن عناوین قدیمی رو بازی کنن.
*طرفداران The Last of Us II چند سال دیگه میفهمن رسانه ها چه کلاه گشادی سرشون گذاشتن.
*پلی استیشن با جیم رایان سرانجام نیکی نخواهد داشت.
*مایکروسافت در دنیای گیم وِل معطله و بهتره جمع کنه بره.
*کنسولهای نینتندو به یه پول سیاه نمی ارزن. من موندم چجوری اینهمه فروش میکنن!
ای بابا، سونی که سرانجامش شومه، مایکرو هم تخته کنه، نینتندو هم که نمیارزه، صنعت گیم رو شستی بردی:D
=========
- ترمیناتور 2 بهترین فیلم اکشن تاریخه
- مافیا 3 آندرریتده و از مافیا 2 بازی بهتریه
- رد دد رمپشن 2 در عین بی نقص بودن خسته کنندس، همون یه بارم به زور تمومش کردم
 

Pyramid Head

کاربر سایت
Jun 15, 2011
2,763
نام
محمد
- ترمیناتور 2 بهترین فیلم اکشن تاریخه
- مافیا 3 آندرریتده و از مافیا 2 بازی بهتریه
- رد دد رمپشن 2 در عین بی نقص بودن خسته کنندس، همون یه بارم به زور تمومش کردم
اولی فکته جاش تو این تاپیک نیست :D
مافیا 2 و 3 هر دو مضخرفن ولی بازم ارزش مافیا 3 بیشتره (بازم بازی مافیایی تریه چیه اون دو تا ارازل و اوباش به مافیا می خورد خدا داند :D)
 

REZA TAEL

کاربر سایت
Mar 25, 2007
4,137
نام
طائل
@Safety & Peace

علی جان شما متال گیر رو باید به صورت یک work of art در نظر بگیری. یعنی اثری برگرفته از موسیقی و گیم پلی و طراحی مراحل و ریتم و روایت و ... که در هم تنیده ان. نظری که تو میدی بر اساس pov (زاویه دید) شما حقه و تا زمانی که در زاویه دید شما سر کنیم حرف شما درست تره. اما ما زاویه دید های دیگه داریم که از بالاتر به اثر نگاه میکنه و حقی پشت حق شماست و گنده تر، که میتونه حق شما رو تو خودش هضم کنه(نه صرفا مخالفش باشه). وقتی کانون زاویه دیدت رو روو گیم پلی قرار میدی تا ابد شما درست میگی، و کاملا هم درست میگی، و اگر کسی از دید دیگه صحبت کنه میخوای اونو بکشونی تو زاویه دید خودت (که گیم پلی باشه) و فقط رو این تاپیک بحث کنی.

اما این بازی متشکل از چیزهای دیگه هم هست و تاثیری که گذاشته به شکل دیگه و متفاوتی از بازی های مورد علاقته. اون بازی که تو میگی ، مثلا عین دارک سولز، آرماتور بندی قوی از نظر گیم پلی داره و تاثیر بیشتری روی روند هسته ای ویدئو گیم میذاره تا این بازی که به شکل کلی روی پروداکشن ویدئو گیم تاثیر گذاشته. اگر جهان ویدئو گیم رو شبیه جهان دارک سولز در نظر بگیریم، بله، بازی های میازاکی و میکامی(و کسایی که لایق قرارگیری هستن در اینجا) عین hub بازی میمونن که خیل بازی هایی که میخوان ازشون الهام بگیرن میتونن از این هاب روانه راهی که میخوان بشن ، اما متال گیر تو نقشه جهان دارک سولز مث آنور لوندو میمونه، یعنی اگر این فرنچایز رو از ویدئو گیم بگیری انگار انور لوندو رو از لردران گرفتی. درسته که هسته بازی دست نمیخوره اما نقشه عظیمی از ویدئو گیم کنده میشه، این بازی نقشش اینگونه است تو جهان ویدئو گیم که یک سالک ویدئو گیم حتما باید دوری تو جهانش بزنه.

وقتی بازی ارماتور بندی قوی از نظر گیم پلی داره، بازی های دیگه خیلی محکم میتونن گیم پلی مورد نظر خودشون رو اهن های سنگین ساختمان گیم پلی اینا سوار کنن، و به معنی دیگه کلون کنن روشون. مث ساختمان گیم پلی رزیدنت ایول 4 و همین دارک سولز. بله گیم پلی متال گیر اصلا به سنگینی اونا نیست، اما همون شل بودنش باعث شده ما شاهد تنوع بی نظیری تو بازی باشیم. چون گیم پلی شله، میتونه تغییر حالت پیدا کنه تو هر باس فایت، و هر باس فایت انگار یه مینی گیم دیگه باشه تو متال گیر، اما شما تو دارک سولز همون طور که با ارتوریاس میجنگی باس با ارنستین و اسماگ بجنگی و گوین. به خاطر اینکه اهن های گیم پلیش به شدت محکمه، اما شما تو متال گیر میتونی باس فایت های متفاوتی عین لیکویید و سایکو منتیس و سنایپر وولف اینا داشته باشی که هر کدوم بازی متفاوتیه.

فرق دیگه اینه متال گیر بازی به شدت ریتمیک عه، خیلی ریتمیک تر از آثار دیگه. یعنی اوج و فرود و وسطی داره که در طول اثر به شدت باس رعایت شه تا سرعت روایت بازی صدمه نبینه. فکر میکنی شوخیه که 20 دقیقه کات سن بذاری و صدای کسی در نیاد ؟ (اثر دیگه جرات داره این کار رو بکنه). چون کات سن سنگین میذاری باید ریتم اثر رو بدونی گیمر از کجا تا کجا باید دسته دستش باشه، و دقیقا کجا زمانشه که دسته رو باس بذاره پایین . (و دوباره باز دسته رو دست بگیره) تو دارک سولز چون ریتم کم تره(وجود داره اما خیلی کمتره، ریتمش شبیه صدای بم میمونه.) رعایت همچین مواردی نیاز نیست، تو اصلا قرار نیست دسته رو زمین بذاری ، پاوز هم که نداری. اما اینجا زمان پخش کدک حتما باس رعایت شه تا صدای گیمر و منتقد در نیاد که هیچ زبان به تحسین هم بگشایند.

لول دیزاین متال گیر مثل دارک سولز کُل گونه نیست. تو متال گیر به خاطر همون emphasis کم رو گیم پلی، بازی میتونه به خرده مراحلی تقسیم شه که هر کدوم از این خرده مراحل جزییات خاص خودشون رو دارن. مثلا تو متال گیر یهو خودتو تو زندان پیدا میکنی که بازیرکی ازش باید فرار کنی، یهو میبینی تو سیاهی مطلقی که راهش اینه با نور سیگار باید راهت رو پیدا کنی ، یهو میبینی از یه نردبون طویل که بی انتها به نظر میاد باید رد شی و یه موزیکی ناگهانی این وسط پخش میشه (اینا همه جزو ریتم بازی و کی باید همچین اتفاقی بیوفته هست). از این رو متال گیر خیلی به موسیقی برای ریتیمیک بودنشو شبیهه، و خیلی به رمان به خاطر قصه اش، و خیلی به خاطر سینما به خاطر کات سن هاش. دارک سولز درسته روایتش بازی‌گونه تره و میشه نکته مثبتش باشه، و این نکته رو نمیتونی علم کنی و بزنی تو سر بازی دیگه که شعر و رمان و سینما رو تو خودش حل کرده. بازی سینما زده و اینا همه چرت و تروله، اصلا هیچ بحث محکمی نیست باید رد شد ازش. حتی تو دارک سولز که اینطوره ما باز متن داریم و کات سن هم داریم که خیلی هم کلیدی هستن، هر چند کم.

تو خلال همین مراحل طنازی ها و جک هایی میبینی که به خنده یا به وجدت میاره، ته همون مرحله یک باس فایت داری که احساسات رو کامل تحت تاثیر قرار میدی. شما کارگردانی که جرات استفاده همزمان طنز و غم رو داره نشون بده. این از نشانه های یک کارگردان مولفه که کاری میکنه که فقط از دست خودش بر میاد و نمیشه کلون کرد این چیزا رو. هر بازی متال گیر یک تم داستانی جدا، تم رنگی و هنری جدا داره و این هم یک نشونه دیگه از کارگردان مولفه که اثرش رو به نظرسجی بذاری، یکی میدونه بدون شک متال گیر 1 بهتره، یکی میگه بدون شک 2 ، یکی 3 و یکی 4. (من فقط این 4 تا رو زدم) . این نشون میده که این کارگردان از این آزمون سخت هم عبور کرده، مث میازاکی که یکی میگه بلادبورن بهترینه یکی دارک سولز ، اوئدا یکی میگه ایکو یکی شادو، و همشون هم حق دارن میگن.

مشکل اینه حرف تو ناحصیح نیست، از زاویه دید خودت حق داری میگی، اما حرف شبیه کسی هست که میگه شوتینگ رد دد ضعیفه. طرف +5 سال پروداکشن سنگین رو ول کرده، بار اخلاقی که کمتر بازیساز/کمپانی جرات دست روش گذاشتن رو ول کرده، اوپن وردی که سه روز میتونی توش ماموریت اصلی رو پیش نبری بچرخی رو ول کرده، روایت تاریخی که اصلا نمونه اش وجود نداره رو ول کرده، میگه بازی شوتینگ نداره. بهش از حق های بالاتر و زاویه دید های بالاتر بگی میگه : "من اونا رو کار ندارم که، من از شوتینگ بازی دارم میگم :)" :D یعنی میخواد حتما تو رو به زاویه دید خودش بکشونه، که توش واقعا داره حق میگه، بازی شوتینگ عالی نداره، اما این حق تو حق های بزرگتر که پشتش قرار میگیرن گم میشه، تو زاویه دید های کلی تر گم میشه. گیم پلی متال گیر هم تو زاویه دید بالاتر گم میشه، اما تا زمانی که کانون زاویه دیدت اینه ، بله شما درست میگی متال گیر بازی خوبی نیست، چون به صورت یک work of art نمیبینیش و از بالا به در هم تنیدگی های جزئی اثر نگاه نمیکنی که چه زیبا در هم فرو رفته.

پس تو اشتباه نمیگی ، زاویه دیدت اینه و توش درست میگی. یادته یه بار گفتی بازی فایتینگ رو تو گوتی اصلا به حساب نمیارن. بهت گفتم چون تو گوتی بازی که از زیبایی شناسی خالی باشه (یعنی احساس ادم رو کمی سیخ نده) به حساب نمیارنش. حالا درسته فایتینگ رو کلا حذف کنیم از نقشه ویدئو گیم ؟ حالا من خودم تو تکن (تیکن:D) 3 و 5 خدا بودم شاخ همتونو رو با Paul میشکوندم اگر اونجا بودین :D:D و کمی احساس خاطر به این سبک دارم، اما کسی بیاد از ریسینگ هم بگه، اونم داره حق میگه، جا رو برای یکی که میاد از مانکی آیلند و سیلیویزیشن هم میگه باید باز گذاشت ، حرفای اونا رو هم باید شنید، همه حق میگن و همه اینا مجموعه حقایق رو تشکیل میده. :D پس پشت این زاویه دیدت زاویه دید دیگه هم هست که صرفا مخالف با اون نیست، بلکه اونو تو خودش حل/هضم میکنه، همین طور حق پشت حق داریم که هم دیگه رو میپوشونن تا میرسیم به حق تعالی، هله لویا، لا حول الی قوه بالله :D:D:D

پس تاثیر بازی مث متال گیر و فاینال 7 رو پروداکشن و اینکه چقدر قصه میشه ریخت تو ویدئو گیم و چه قدر میشه اثری با عظمت خلق کرده.(و مخصوصا بودجه ای که خرج کردن) یعنی همون طور که قبلا بهت گفتم جزو اون چرخ دنده های بسیار گنده صعنت گیمه که شاید مث رزیدنت و دارک چرخ دنده های خیلی کوچک تر (همونایی که کلون میکنن ازش) رو به گردش در نیاره، اما صنعت رو به صورت کلی خیلی به جلو برده. شاید گیم پلی این بازی ها الان یک گیمر استاندارد نتونه مچ شه باهاش ، اما این هم یک زاویه دید دیگه اس که مثلا بگیم ایا بازی که با گذاشت سال گیم پلیش خوب عمر کنه بهترینه ؟ از این زاویه چند بازی میمونه؟ شاید هف لایف اینطوری بهترین بازی تاریخ باشه، اگه اینطوری نگاه کنی حق هم هست، اما از زاویه دید دیگه یک بازی دیگه هم میتونه بهترین تاریخ باشه، یکی بیاد بگه thief بهترینه یکی بیاد بگه gta یکی بگه diablo 2 ، من به شخصه سکوت میکنم، چون میدونه بر اساس زاویه دیدش درست داره میگه.

اما راه اینه که سلیقه رو گسترش بدیم و چشمامون و زبانمون رو اجازه بدیم به ستایش چیزهایی که قابل ستایشه. و متال گیر قابل ستایشه. دیگه هر کی سلیقه ای داره بر اساس محیط و شرایط بزرگ شدن و بابا مامانش و هزار تا چیز دیگه اس، از یه سنی رد شدی به این اگاهی رسیدی باید رها کنی خودتو تا سلیقه وسعت پیدا کنه و زیبایی رو در اثار دیگه ای که تا بحال فکر میکردی به خاطر ژانر و تم و هر چیشون ارزشی ندارن ، ببینی. خیلی عجیبه ادم اینطور به ایگو خودش که مشخصا خودش نقشی تو شکل گرفتنش نداشته اینچنین میچسبه، و صفت های عجیب غریب بدترین تاریخ و چرت ترین تاریخ و حوصله سر بر ترین تاریخ و اینا میده (جالبه همشون "ترین" ، "تاریخ" عئن، رد خور نداره یکم تخفیفم نمیدن :D)

بعدم بازی نکردی نمیدونی که :D تو متال گیر 4 دوباره برمیگردی شادو موسس لوکیشن متال گیر 1، چنان نوستالژیا میاره تو تاریخ ویدئو گیم نظیر نداره، فکر کن تارکوفسکی مثلا یک فیلم ساخته که به طور کل اسمش هست نوستالژیا، اینجا ولی ما در حیطه ویدئو گیم و فقط در یکی از اکت هاش نوستالژی تعاملی داریم. :D بازی هم هست که مرگ نداره، یعنی 100 سال 200 سال بعد و بیشتر که من و شما مرده ایم (د عهی)، باز هم یکی میاد میگه : "دوستان منظور سنایپر وولف از صلاح الدین منظورش همون بیگ باس بود؟" یکی دیگه ریپلای میکنه "اره داداش" . یکی میگه میدونستی سایکو منتیس باس دسته رو عوض کنی مغزت رو نخونه . من به شخصه تا ابد میخوام تو اتمسفر مجاری های هوا شادو موسس بمونم :D پس تاپیک مباحث متال گیر هم تا ابد بازه، این هم یک حق دیگه. یعنی این بازی مرگ نداره.

زیاد هم نباید گفت کی از کی تاثیر گرفت، همین میازاکی که تاثیر زلدا خودش توش مشخصه، باز میگم عین hub میمونه ولی، خودش تاثیر گرفته ها، خودشم تاثیر میذاره ولی. حتی ایکو که انقدر از یونیک بودن لول دیزاینش برا اون موقع میگن به همین برکت لول دیزاین اول شخص به عینه تو سال 1998 در هف لایف 1 وجود داره. حالا باز اون خودش معلوم نیست از کی گرفته رو نمیدونم .

مشکلت با تعریف های کوجیما از خودش هم هست که دیگه الان سنی ازمون گذشته رندانه تر باید به این موضوع ها نگاه کنیم. صد تا میتونم برات اسم ببرم انقدر از خودشون تعریف کردن :D همین میازاکی یه نقل قول داره میگه من حتی اگر بخوام هم نمیتونم بازی بد بسازم! :D اگر فقط میخوای از دهنم بشنوی میازاکی یا کوجیما میگم باشه میازاکی یکم ایگوت اروم بگیره اما ببین اینا هدیه طبیعت بهشونه نمیشه گفت شخص میازاکی فلان کارو کرد فلانشو پاره کرد، طبیعت همچین استعداد نابی داده و تو زمان مکان مناسبی هم گذاشته ، اگر فکر میکنی مثلا طراحی ash lake یا میدن استریا و Valley of Defilement حاصل تلاش شبانه و دو دو تا چارتای میازاکی باید بگم نه آقا همچین چیزی انقدر بی نقص اصلا حاصل 2*2 تا 4 تا نمیتونه باشه و مشخصه چشاشو میبنده شبا الهام میشه بهش :D چیزی هم که طبیعت الهام میکنه دیگه برای طبیعته.

ویرایش :

2 تا بازی که نزدم ازش، متال 5 که ویدئو هاش رو میبینم احتمالا از رو گیم پلیش خیلی ها میرن.
دث استرندیگ هم که همین الان به عنوان یک اثر کالت تو صعنت و هنر ویدئو گیم شده. اثر کالت هم به مرور زمان کسایی که میتوپن بهش بیخیال میشن و خسته میشن و صرفا اخترام هست که براش باقی میمونه. کارگردانی هم که هم اثر شاهکار و جریان اصلی داره و هم کالت، به نظرم نقطه مثبتشه نه منفی.
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر