Unpopular Opinion Center | [قوانین پست اول مطالعه شود]

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
wtkdyvsmn0l61.jpg

با عرض سلام خدمت همه کاربرهای عزیز این انجمن
احتمالا برای شما هم شده که سلیقه گیمینگ تون و نظرات تون در مورد مباحث مختلف با چیزی که به صورت عمومی مورد قبوله اختلاف زیادی داره. نظر شما نظر منفور و ناپسندیه و با جریان غالب همخونی نداره.​

این جا جاییه که میتونید این نظرات تون رو بدون هیچ پیش داشت و رودربایستی ای به اشتراک بذارید​


چند تا قانون رو باید رعایت کنید در این خصوص :
  1. قبل از هر چیز تو متن نظراتتون احترام به سلایق همدیگه رو مد نظر قرار بدید و سعی کنید به هیچ وجه متن تون جنبه توهین آمیزی نداشته باشه
  2. نظر Unpopular شما باید فقط در مورد ویدیوگیم باشه.
  3. مهم تر از قانون قبل، حتما نظرتون Unpopular Opinion باشه. این که بگید Ride to Hell Retribiution بازی مزخرفی بود یا این بازی ای که هفتصد تا نمره کامل و کلی جایزه برده بهترین بازی تاریخه، Unpopular Opinion محسوب نمیشن. حتی اگه ده بیست نفر یه گوشه ای خلافش رو بهتون گفته باشند.
  4. به هیچ وجه نظرات همدیگه رو جهت تمسخر و ایجاد بحث و درگیری نقل قول نکنید. اگه کسی با احترام نظرشو در مورد چیزی گفته که مخالف نظر شماست، شما حق ندارید با بی احترامی باهاش برخورد کنید. و اگه نظر شخصی با بی احترامی همراه بود، پست مربوطه رو گزارش کنید تا رسیدگی شه
  5. و مهم تر از هر چیز از قوانین کلی انجمن نظیر ادبیات مناسب، عدم ارسال پست های سیاسی و مذهبی، ارسال عکس های حجیم و... حتما رعایت کنید


موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

H&M

کاربر سایت
Jul 20, 2021
263
مسئله این که راکستار فرمول گیم پلی رد دد رو ۲۰ سال بدون تغییر داره تکرار میکنه. خیلی چیزها میتونه تغییر کنه تو بازی که لزوما مشکلی برای تم واقع گرایانه بازی به وجود نیاره. برای مثال انجام دادن یه سری تسک دقیقا طبق ترتیبی که بازی میخواد کاملا به تجربه ضربه میزنه. بازی شما رو تو موقعیت استلث قرار میده ولی توانایی و آزادی عمل لازم برای این کار رو بهتون نمیده و در آخر مجبورید همون جور که ۵۰ تا مرحله قبل پشت سر گذاشتی اکشن بری. حتی تسک ها از دید گیم پلی تو مراحل خیلی زیادی تکرار میشن. خط زرد دنبال کن یه چیزی اشتباه پیش میره - تیراندازی - مرحله تموم میشه.
میتونستن مراحلی مثل پیدا کردن یه شخص یا یه آیتم خاص با دادن مشخصات و بدون مارکر مپ بذارن تو مراحل اصلی که هم گیمر خودش رو دخیل تر ببین تو گیم پلی هم از کانسپت OW بازی بیشتر استفاده کنه. حتی تو مراحل فرعی هم بازی لقمه رو میذاره تو دهن گیمر و جای حدودی رو مشخص میکنه. یا مثلا میشد از npc ها استفاده های خیلی خفن تری کنن تو گیم پلی مثلا یکی که نجاتش میدی جای این که برات اسلحه بخره تو یه مأموریت اصلی به صورت تصادفی بیاد کمکت کنه و واقعا نقش داشته باشه تو گیم پلی.
سیستم کمپ بازی چیزی به گیم پلی اضافه نمیکنه. صرفا داستان جلو میبره. بازی سیستم خوب یا بد داره ولی هیچ پاداشی برای هر کدوم در نظر گرفته نشده. تغییرات آب و هوا نمایشی هستن و تأثیر تو گیم پلی ندارن. سیستم wanted به شدت بی منطق و بروکن.
حموم کردن غذا خوردن و... جای اینکه در جهت خدمت به گیم پلی باشه بیشتر خدمت به واقع گرایانه بودن بازی.
همه ی اینا برای من یعنی فرصت هایی که راکستار استفاده نکرده ازشون و بازیی عرضه کرده که ایده های زیادی داره ولی صرفا یه ویترینی از جزئیات هستند که فقط دیدنشون جالب و تقریبا هیچ کدوم تو گیم پلی تأثیر خاصی ندارن.
همون mgsv که مثال زدید تمام سیستم های بازی حتی تیر زدن هوایی رو گیم پلی تأثیر مستقیم داره. تیر زدن هوایی -> اینونتوری تیر کم میشه-> مادربیس باید از متریالی که آوردی تیر بسازه -> این پروسه وقت گیر پس یه چرخه رو داره به وجود میاره و تأثیر داره.
‌پیشرفت و پویا بودن گیم پلی یه آپشن نیست که استودیو داشته باشه این کاملا نشون از تاریخ گذشته بودن یا نبودن گیم پلی داره.

البته حرفت در ذات غلط نيست و كاملا هم اجراييه

اما وقتي من ميبينم اونحجم از اسكريپت رو تونستن تو فضاي به اين بزرگي بدون تقريبا باگ و با طراحي هنري بي نظير پياده سازي كنن
به اين نتيجه ميرسم براي تغيير بنيادي تو گيم پلي حداقل ٤ سال ديگه هم نياز داشتن

ضمن اينكه تمركز راك استار بيشتر روايت هنري و سبك اكشن ادونچر بود وگرنه مثله يوبي ميتونستن بازيرو Rpg كنن و اتوماتيك خيلي تغييرات تو گيم پلي بوجود ميومد

يعني يه جورايي اين نوع روايت و گيم پلي در غالب اوپن ورلد امضاي راك استار تو اين اي پيه

اين ميشه بحث همون ريشه ها كه پاييند بودن بهش.
 
  • Like
Reactions: Z-fan

Capitan_shepard

کاربر سایت
Jul 9, 2017
1,134
نام
امیر
مسئله این که راکستار فرمول گیم پلی رد دد رو ۲۰ سال بدون تغییر داره تکرار میکنه. خیلی چیزها میتونه تغییر کنه تو بازی که لزوما مشکلی برای تم واقع گرایانه بازی به وجود نیاره. برای مثال انجام دادن یه سری تسک دقیقا طبق ترتیبی که بازی میخواد کاملا به تجربه ضربه میزنه. بازی شما رو تو موقعیت استلث قرار میده ولی توانایی و آزادی عمل لازم برای این کار رو بهتون نمیده و در آخر مجبورید همون جور که ۵۰ تا مرحله قبل پشت سر گذاشتی اکشن بری. حتی تسک ها از دید گیم پلی تو مراحل خیلی زیادی تکرار میشن. خط زرد دنبال کن یه چیزی اشتباه پیش میره - تیراندازی - مرحله تموم میشه.
میتونستن مراحلی مثل پیدا کردن یه شخص یا یه آیتم خاص با دادن مشخصات و بدون مارکر مپ بذارن تو مراحل اصلی که هم گیمر خودش رو دخیل تر ببین تو گیم پلی هم از کانسپت OW بازی بیشتر استفاده کنه. حتی تو مراحل فرعی هم بازی لقمه رو میذاره تو دهن گیمر و جای حدودی رو مشخص میکنه. یا مثلا میشد از npc ها استفاده های خیلی خفن تری کنن تو گیم پلی مثلا یکی که نجاتش میدی جای این که برات اسلحه بخره تو یه مأموریت اصلی به صورت تصادفی بیاد کمکت کنه و واقعا نقش داشته باشه تو گیم پلی.
سیستم کمپ بازی چیزی به گیم پلی اضافه نمیکنه. صرفا داستان جلو میبره. بازی سیستم خوب یا بد داره ولی هیچ پاداشی برای هر کدوم در نظر گرفته نشده. تغییرات آب و هوا نمایشی هستن و تأثیر تو گیم پلی ندارن. سیستم wanted به شدت بی منطق و بروکن.
حموم کردن غذا خوردن و... جای اینکه در جهت خدمت به گیم پلی باشه بیشتر خدمت به واقع گرایانه بودن بازی.
همه ی اینا برای من یعنی فرصت هایی که راکستار استفاده نکرده ازشون و بازیی عرضه کرده که ایده های زیادی داره ولی صرفا یه ویترینی از جزئیات هستند که فقط دیدنشون جالب و تقریبا هیچ کدوم تو گیم پلی تأثیر خاصی ندارن.
همون mgsv که مثال زدید تمام سیستم های بازی حتی تیر زدن هوایی رو گیم پلی تأثیر مستقیم داره. تیر زدن هوایی -> اینونتوری تیر کم میشه-> مادربیس باید از متریالی که آوردی تیر بسازه -> این پروسه وقت گیر پس یه چرخه رو داره به وجود میاره و تأثیر داره.
‌پیشرفت و پویا بودن گیم پلی یه آپشن نیست که استودیو داشته باشه این کاملا نشون از تاریخ گذشته بودن یا نبودن گیم پلی داره.
Mgs v رو مثال زدم و گیم پلی بازی رو زیر سوال نبردم…بازی یکی از زیباترین و کامل ترین گیم پلی ها رو داره که جور بقیه بخش ها رو هم تا حدودی به دوش میکشه…اما این ازادی عمل بی مانند به چی ختم شد ؟
آیا مراحلی به یاد ماندنی در حد و اندازه MGS های قبلی داشت ؟ آیا روند مراحل تنوع کافی رو داشت ؟ فک میکنین چند درصد پلیر ها شروع میکنن در مراحل و بیس های تکرای با روش های جدید برن جلو؟ غالبا بهترین روش رو آدم پیدا میکنه و با همون کار رو پیش میبره…ازادی عمل باعث شد روایت داستان پراکنده شه و اون پیوستگی و جذابیت سابق رو نداشته باشه…
حالا اینکه این چیزها ارزشمندتر براتون باشه یا گیم پلی با آزادی عمل بالا کاملا شخصیه ، فرد به فرد متفاوت و اینجا هم تاپیک unpopular opinion :D
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
Mgs v رو مثال زدم و گیم پلی بازی رو زیر سوال نبردم…بازی یکی از زیباترین و کامل ترین گیم پلی ها رو داره که جور بقیه بخش ها رو هم تا حدودی به دوش میکشه…اما این ازادی عمل بی مانند به چی ختم شد ؟
آیا مراحلی به یاد ماندنی در حد و اندازه MGS های قبلی داشت ؟ آیا روند مراحل تنوع کافی رو داشت ؟ فک میکنین چند درصد پلیر ها شروع میکنن در مراحل و بیس های تکرای با روش های جدید برن جلو؟ غالبا بهترین روش رو آدم پیدا میکنه و با همون کار رو پیش میبره…ازادی عمل باعث شد روایت داستان پراکنده شه و اون پیوستگی و جذابیت سابق رو نداشته باشه…
حالا اینکه این چیزها ارزشمندتر براتون باشه یا گیم پلی با آزادی عمل بالا کاملا شخصیه ، فرد به فرد متفاوت و اینجا هم تاپیک unpopular opinion :D
آره منم گفتم البته خیلیا دارن اینجوری حال میکنن و برای همین نظرم unpopular محسوب میشه :D
ولی بازم سیستم گیم پلی mgsv جوری هست که ترغیبتون میکنه خلاق باشید مثلا اگه از یه راه زیاد استفاده کنید گیم پلی اون راه براتون سخت تر میکنه.و به نظرم اتفاقا بازی مراحل جذاب نه تنها کم نداشت بلکه بعضی هاش واقعا شاهکار بودن چه از بعد داستانی چه گیم پلی. اصلا نظر unpopular بعدی من این که mgsv آندرریت ترین بازی نسل پیش بود. :D من در مورد شاهکار بودن این گیم میتونم ساعت ها حرف بزنم.
ولی در کل منظور من این نیست که بیان مثل mgsv یه ته مایه rpg اضافه کنه فقط اصول بازیسازی باید رعایت بشه که به عقیده من که جزء دسته اقلیت هم قرار میگیرم تو این بازی رعایت نشده:D
 
آخرین ویرایش:

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,263
نام
امیر حسین
آره منم گفتم البته خیلیا دارن اینجوری حال میکنن و برای همین نظرم unpopular محسوب میشه :D
ولی بازم سیستم گیم پلی mgsv جوری هست که ترغیبتون میکنه خلاق باشید مثلا اگه از یه راه زیاد استفاده کنید گیم پلی اون راه براتون سخت تر میکنه.و به نظرم اتفاقا بازی مراحل جذاب نه تنها کم نداشت بلکه بعضی هاش واقعا شاهکار بودن چه از بعد داستانی چه گیم پلی. اصلا نظر unpopular بعدی من این که mgsv آندرریت ترین بازی نسل پیش بود. :D من در مورد شاهکار بودن این گیم میتونم ساعت ها حرف بزنم.
ولی در کل منظور من این نیست که بیان مثل mgsv یه ته مایه rpg اضافه کنه فقط اصول بازیسازی باید رعایت بشه که به عقیده من که جزء دسته اقلیت هم قرار میگیرم تو این بازی رعایت نشده:D
MGS V بهترین مرحله ش(و به یاد موندنی ترینش برای من)، اون مرحله ی قرنطینه ی بیس خودمون بود...
که از اون مرحله خطی تر وجود خارجی نداره:-"

بقیه مراحل اونقدر برای من جذاب نبود!

آره یک سری چیزای خوب داره که میتونه تو خیلی از بازی های OW استفاده بشه، مثل همون رفتن یک راه و سخت تر شدنش، که نمونه ی خیلی ساده ش هدشات کردن بود که کلاه میزاشتن دشمن ها
ولی با این حال با اینکه خیلی چیزا در خدمت گیم پلی بودن، خیلی متنوع میشد بازی کرد و ...

اما برای من جذابیت RDR چندین برابر MGS V بود :-"
 

H&M

کاربر سایت
Jul 20, 2021
263
من بارها گفتم بازم ميگم كوجيما خطي سازه يه اوپن ورلد ديگه بده بيرون بيشتر سقوط ميكنه ...

كوجيما اوريته اصلا unpopular 😈
 

Dr. Ariamax

کاربر سایت
Feb 1, 2012
2,452
نام
آریا
دوستان یه چیزی الان یادم اومد در زمینه سریال خاستم اینجا بگم چون تنها تاپیکیه که دعوا نمیشه :D
به نظرم فرندز اصلا اونقدر که همه عاشقشن عالی نیست خیلیم معمولیه مثل همه ی سیتکامای دیگه فقط خنده داره و تموم میشه میره پی کارش :D
بسیار اورریتد هست در حالی که بهتر از فرندز خیلی وجود داره :D
 

milad.ps4

کاربر سایت
Aug 5, 2014
3,666
نام
milad
دوستان یه چیزی الان یادم اومد در زمینه سریال خاستم اینجا بگم چون تنها تاپیکیه که دعوا نمیشه :D
به نظرم فرندز اصلا اونقدر که همه عاشقشن عالی نیست خیلیم معمولیه مثل همه ی سیتکامای دیگه فقط خنده داره و تموم میشه میره پی کارش :D
بسیار اورریتد هست در حالی که بهتر از فرندز خیلی وجود داره :D
نظر شما محترمه برام
هر کدوم از سیتکام ها طرفدار های خاص خودشون رو دارن و اصلا گفتن این که کدوم بهتره بنظرم درست نیست و باید از هموشن لذت برد
مقایسه تو این مورد اشتباهه چون محدودیتی نداره همش رو میشه دید
بین اینا friends روم بیشتر تاثیر گذاشت و منو خندوند چون تو انتخاب بازیگرا بهترین تصمیم رو گرفته بودن و هر کدوم بهترینه خودشون بودن البته تو نقششون. بر خلاف بقیه سکانس های خنده دارش برام بسیار بیشتر بود شاید دلیلش هم این بود که با کرکتر ها زیاد ارتباط برقرار کرده بودم ..
صفحه دوم این تاپیک هم دادی این نظر رو
حالا که ریپلای کردم یچیز هم پایین بگم
------------------------------------
بت سازی از هر چی از هر نظر کار اشتباهی هست چه از فیلم چه از بازی چه از دستگاه چه از شرکت و ........................
از هر چیزی باید لذت برد
 

H&M

کاربر سایت
Jul 20, 2021
263
البته فرندز شايد به عنوان اولين يا حداقل مشهورترين سريالي كه اين سبك رو شناسوند خوب خيلي معروفه و سريالهاي بعد از اون رو به نوعي كپي از روي اون ميدونن .

شايد كسي اول مثلا ملاقات با مادر(چه ترجمه بدي!)
رو ببينه فرندز اونقدر براش عالي نباشه ...
 
  • Like
Reactions: Z-fan and milad.ps4

Dr. Ariamax

کاربر سایت
Feb 1, 2012
2,452
نام
آریا
نظر شما محترمه برام
هر کدوم از سیتکام ها طرفدار های خاص خودشون رو دارن و اصلا گفتن این که کدوم بهتره بنظرم درست نیست و باید از هموشن لذت برد
مقایسه تو این مورد اشتباهه چون محدودیتی نداره همش رو میشه دید
بین اینا friends روم بیشتر تاثیر گذاشت و منو خندوند چون تو انتخاب بازیگرا بهترین تصمیم رو گرفته بودن و هر کدوم بهترینه خودشون بودن البته تو نقششون. بر خلاف بقیه سکانس های خنده دارش برام بسیار بیشتر بود شاید دلیلش هم این بود که با کرکتر ها زیاد ارتباط برقرار کرده بودم ..
صفحه دوم این تاپیک هم دادی این نظر رو
حالا که ریپلای کردم یچیز هم پایین بگم
------------------------------------
بت سازی از هر چی از هر نظر کار اشتباهی هست چه از فیلم چه از بازی چه از دستگاه چه از شرکت و ........................
از هر چیزی باید لذت برد
یادم نبود قبلا هم گفتم :D
البته سلیقه هم بسیار مهمه ولی من برام تمام سیتکام ها یه جورن یعنی اینطوری نیست که بگم فرندز خوب نیست چون بیگ بنگ بهتره
کلا همشون در یک سطح مساوی هستن :D
 
  • Like
Reactions: Z-fan and milad.ps4

Morgoth Bauglir

The Fallen Vala
کاربر سایت
Aug 12, 2017
1,146
نام
Melkor
با احترام به تمام فن ها , فرندز از نظر من اشغاله :D
___
-شوتر سای فای ( علمی تخیلی ) > شوتر نظامی مدرن ( یا جنگ های جهانی )

-Skyrim اصلا RPG خوبی نیست ! Oblivion با اختلاف بازی بهتریه و مکانیک های RPG بهتری داره.
 

Dr. Ariamax

کاربر سایت
Feb 1, 2012
2,452
نام
آریا
من لذت میبرم که توی این قسمت انجمن هر نظری بدیم کسی باهامون بحث نمیکنه و توی بدترین حالت دوتا نقل قول محترمانست :D
عزیزان به نظر من زرشک بدترین کشف انسان در زمینه غذا بوده اصلا نمیدونم چرا به این نتیجه رسیدن که زرشک رو میشه قاطی برنج کرد و لذت برد ازش :-&
 

R3D_R4N9ER

کاربر سایت
Aug 11, 2014
791
نام
امیرحسین
عزیزان به نظر من زرشک بدترین کشف انسان در زمینه غذا بوده اصلا نمیدونم چرا به این نتیجه رسیدن که زرشک رو میشه قاطی برنج کرد و لذت برد ازش :-&
ممکنه در حد یه امتحان بوده باشه. ایرانی جماعت هم تو کت اش نمیره وقتی یه کار اشتباه کرد، قبولش کنه و دیگه انجامش نده. با قاطعیت ادامه میده و اسمشو میزاره خلاقیت و هنر که کسی ایراد هم نتونه بگیره.
 

SIMPLE

کاربر سایت
Jun 14, 2020
347
کلا با سیتکام یا حتی استندآپ کمدی اصلا حال نمیکنم . خیلیاشون رو هم دیدم ها ولی اصلا خندم نگرفت که هیچ حوصلم سر رفت .

یعنی با شب های برره بیشتر از کل سیتکامای تاریخ خندیدم :|:|:|
 

Dr. Ariamax

کاربر سایت
Feb 1, 2012
2,452
نام
آریا
کلا با سیتکام یا حتی استندآپ کمدی اصلا حال نمیکنم . خیلیاشون رو هم دیدم ها ولی اصلا خندم نگرفت که هیچ حوصلم سر رفت .

یعنی با شب های برره بیشتر از کل سیتکامای تاریخ خندیدم :|:|:|
کار های مهران مدیری هم از نظر ساختاری سیتکامن فقط اون حالت تئاتری و حضور بیننده ها در صحنه رو ندارن
ولی خب چون ایرانیه و شوخیاش برامون آشنا و قابل لمس تره بیشتر میخندیم :D
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر