خیلی دلیل میتونه داشته باشه ! یکیش فریم ریت ! یکیش بیشتر استفاده کردن از یکسری افکتها بدون افت کیفیت تو پرفورمنس کار و یا بالا بردن AA و Motion blur و ... یا بالا بردن کیفیت ذرات تو محیط ( دود و انفجار و ) و یا عمق دید و یا افکت bloom و چندین و چند افکت دیگه ! تو خیلی از بازیها همین نکات رو دست کاری کردن نتایج خیلی خوبی گرفتن ! برین دمو های Fable 3 و Alan wake و همون دموی VGA هیلو ریچ و ... رو ببینین متوجه میشین ! از همون مدلها تو بازی اصلای هم استفاده میکردن ولی این کجا و اون کجا !! همون عکس مقایسه ای گیرز 3 و آنچارتد رو هم که گذاشتین تو اولین رونمایی از گرافیک آنچارتد 3 دیدیم !! احتمال زیاد این هم in-engine هست ! همچون افکت motion blurـی 10 برابر بهتر از بتای خود آنچارتد 3 هست ! تو دموی E3ـش هم ندیدم همچین افکتی رو با این کیفیت !
یه موقع بحث فن بازی هست یه موقع نیست !
اين بحث in-engine و in-game درست ولی مسئله اينجاست كه تفاوت صحنه های in-engine و in-game كلا انچارتدها واقعا نامحسوسه و اين نهايت دقت و عالی بودن كار ND رو نشون می ده!
در حاليكه در بازی های ديگه اين تفاوت كاملا حس می شه و حتی تو بعضی از بازیا فريم طوری مياد پايين كه صحنه in-engine سينماتيك می شه و 180 درجه با in-game تفاوت پيدا می كنه!
اما تو انچارتد انقدر سازنده برای گرافيك وقت گذاشته و ريزه كاری های مختلف گرافيك بازیهاش دارن كه اين تفاوت حس نمی شه.يادمه تو U2 تو يه دمو رو صورت ناتان كلوزآپ می شد و با تمام جزئيات می شد صورتش رو ديد،بعدش بلافاصله كه تموم شد و رفت تو بازی دوربين رو با آنالوگ اوردم رو صورت ناتان و تفاوت چندانی واقعا نديدم!
چرا؟چون اولا فريم به قدر ناچيزی مياد پايين كه اصلا آدم متوجه نمی شه ثانيا تفاوت خيلی كمی بين صحنه های in-engine و in-game هست و اينجاست كه عظمت كار ND معلوم می شه.
يه برتری ديگه انچارتد در مقابل گيرز انيميشن هاشه كه عمرا تو گيرز ببينيد.جالبه اون همه انيميشن تلو تلو خوردن،پرت شدن بخاطر انفجار،بالا رفتن از ديوار خشاب گذاری،سنگر گرفتن،دويدن،مشت زدن،حالا صورت(مثل بالا رفتن ابروها و اخم) و... همه كاملا طبيعی كار شدن كه به جرات می گم نمونه اش رو تو هيچ بازی كنسولی ديگه ای نمی شه ديد.
رسما ترکوندی شما:d
الان اون گیاهای گیرز بیشتر شبیه گیاهه یا اون تیکه که شبیه جلبک سبز میمونه تو عکس دوم؟:d
اون گياها مشكلشون اينه كه شبيه به همن و سازنده ها بايد بيشتر روشون كار می كردن!(حتی اگه كلا علفا و درختا رو با speed tree ساخته باشن!)
اون عكس انچارتد هم همونطور كه گفتم ريسايز شده و از 15 الی 20 درصد عكس زده شده و بخاطر همين تكسچر نزديك شيشه ها قشنگ ديده می شه ولی اون گياه ها كه هم دورن و هم ريز تو هم ريختن!
یعنی میگید عکس دومی ingame نیست فقط in engine هست؟ گرافیک خود بازی با این متفاوته ؟ دست گلتون درد نکنه !!!
شما این دو عکس پایین رو ببینید :
هر دو ماله uncharted 3 هستند ولی اولی گرافیکش داغونه انگار ماله ps2 هست و دومی خیلی بهتر هست حالا چی باید بگیم اولی ماله خود بازی هست ولی دومی نه؟
jimrako1 جان اين عكس بالایی اوليش از مرحله گذاشتن موشن كپچر تو بازی گرفته شده و اصلا in-game نيست!
البته با حرفت موافقم كه گرافيك بازی هنوز داره پيشرفت می كنه ولی اون عكس كلا ربطی به اين قضايا نداره.
معلومه هر جا به نفع بازی مورد علاقت باشه میشه in-game هر جا نباشه اصلا مال این بازی نیست!!!
خوبه این جز اولین تریلر هایی است که از بازی اومده...
البته من نمی گم گرافیکش اینه ولی حرف من سر طرفداری چشم بستس.
دوست عزيز اصلا تو اون عكس به اون كوچيكی چيزی معلومه؟
منم جزئياتش رو بار اول نديدم فكر كردم از مراحل ساخت بازی گرفته شده!
دليلشم اين بود كه شی ای نزديك كاراكترها نيست و فقط يه كوه تو فاصله دوردست شونه كه اصلا تو عكس به اين كوچيكی ديده نمی شه!
اگه شما می تونيد تو عكس به اين كوچيكی جزئيات اون كوه رو با اون فاصله ببينيد بگيد يه عكس همين طوری از گيرز بدم برام تشريحش كنيد.