Uncharted 3: Drake’s Deception Vs Gears of war 3

U3 vs Geow3

  • Uncharted 3: Drake’s Deception

    رای‌ها: 409 57.2%
  • Gears Of War 3

    رای‌ها: 306 42.8%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    715
منظورت همون normal map هست دیگه ؟! یا شما هم از اون دسته ای که معتقد به تسلشن توی گیرز 3 هستی ؟ :d چون تسلشن توی دور دست صاف نمیشه :d normal map هم چیز خیلی خاصی نیست :biggrin1:

من نگفتم باید باشه :d بودنش هم از نبودنش بهتره در صورتی که نبوده باشه :d گفتم نرمال مپ چیز خیلی خاص و خفنی نیست : (سنگ های کوچک رو توجه کن برجسته هستن :biggrin1: )


البته منکر گرافیک خارق العاده ی گیرز نیستم ! فقط گفتم نرمال مپ همچین چیزی نیست که بخواد بزنه یکی رو له کنه :biggrin1: البته اینکه به صورت سنگ های گنده توی گیرز ازش استفاده شده خیلی قشنگ ترش کرده :d
كاملا موافقم ضمن اينكه draw distance گيرز در مقايسه با Uncharted زياد خوب نيست...:
عكس
عكس برای نسخه ليك شده ست ولی كلا بازیای UE3 تو draw distance يخورده مشكل دارن...(از نظر القای حس دور بودن آبجكت ها)
افكت آب،آتيش و انفجارها هم واقعا تو انچارتد محشره.تو همون انچارتد1 آدم تو رودخونه سنگا رو در حاليكه روشون آب جريان داشت می ديد كفش می بريد.
S0HEILجان مردک یه 20-30 صفحه ای دیر اومدی برای جک سال انتخاب کردن دیگه دیر شده:d
میخوای رنگ غیر از سیاه و قرمز ببینی برو تریلر E310 رو ببین مشکل حل میشه
اول میای میگی

بعد میگه

چی شد؟اخوی تکلیف مارو روشن کن چشم انتظارتیم به مولا:d
من تناقضی تو پستام نمی بينم!گفتم اينكه چند نفر پشت سرهم تو صفحه قبل گفتن Geow3 بهتره بدون طرف نبودن!
بطور مثال اينكه نورپردازی تو Geow بهتره ديگه ربطی به فن بودن نداره و نظر شخصيمم نيست،چيزيه كه كاملا روشنه.
بعدشم كاملا منطقی گفتم وقتی بيان هرچی ريويوها بگن قبول دارم و بعدشم نظرم رو در مورد گرافيك هر دوتا بازی گفتم!
اون عكسی كه chuji تو پست قبل گذاشته هم برای Crysis 2 ـه اونم با پچ DX11 :دی و مقايسه اش با Geow3 درست نيست...
در كل منكر بهبود محسوس UE3 تو Geow3 نمی شم ولی به نظرم گرافيك Uncharted 3 بهتر می شه همونطور كه Uncharted 2 بهتر شد:دی
نرمال مپينگ و نورپردازی ديناميك Geow3 در برابر كيفيت بهتر تكسچرها و گرافيك هنری و سايه زنی و افكت های بهتر U3 :دی
منتقدا هم نمره بدن تفاوت نمره شون به گرافيك ناچيز خواهد بود...مگه اينكه اتفاق غير منتظره ای درمورد يكی از بازیا بيوفته.
جواب سوال اصلی‌ : geow 3 :d

u3 هم رقیب سختیه. ولی‌ از نظر فروشgeow پیروز می‌شه.
اينو كه با رای دادن هم می شد بگيد!!!:|
 
آخرین ویرایش:
اين تكنيكي كه تو gears3 ميبينيدnormal map نيست، Parrallax occlusion mapping هست كه قبلا در CryEngine 2 (Crysis) هم ازش استفاده شده بود.
از اين تكنيك براي 3D كردن سطح بافت ازش استفاده ميشه.
اين دوستي هم كه عكساي uncharted رو مثال زده اشتباست اصلا ربطي به normal map هم نداره, اون سنكها بصورت polygon ساخته شده كه براي ساخت جزيات رايجه.
 
آخرین ویرایش:
اين تكنيكي كه تو gears ميبينيدnormal map نيست، Parrallax occlusion mapping هست كه قبلا در CryEngine 2 (Crysis) هم ازش استفاده شده بود.
از اين تكنيك براي 3D كردن سطح بافت ازش استفاده ميشه.
اين دوستي هم كه عكساي uncharted رو مثال زده اشتباست اصلا ربطي به normal map هم نداره, اون سنكها بصورت polygon ساخته شده كه براي ساخت جزيات رايجه.
آخه اون سنگهای آنچارتد هم جلو برجستس توی دوردست صافه !

این الان برجستس ؟! :|
 
  • Like
Reactions: .:Pouria:.
دوستان اینها چه حرفیه آخه میزنید اصلا میدونید روی گیرز چند وقته دارن کار میکنن؟الان با این e3 امسال میشه دو بار که توی نمایشگاه e3 نمایش داشته خیلی وقته دارن روش کار میکنن ولی همین uncharted 3 رسما هنوز داره مراحل ساخت رو طی میکنه و این کاملا روشن هست gears 3 در واقع مدتها هست کار ساخت و طراحی اصل و اساس اون تمام شده و دارن تا به الان روی نکات فرعی اون برای هر چه جذابتر شدن کار میکنن این رو همینجا میگم که بازی uncharted 3 بسیار فراتر از این چیزی هست که در بتا دیدید دلیل این حرف هم خیلی روشن هست این عکس زیر را ببینید :
images

از گیم پلی نیست ولی کاملا با موتور گرافیکی ingame بازی رندر شده و چهار ماه دیگه که نسخه پایانی بازی uncharted 3 اومد و با چنین گرافیکی در بخش کویر بازی مواجع شدید تعجب نکنید چون خود ناتی داگ گفته گرافیک خود بازی در همین حد خواهد بود من خودم بعد از دیدن beta بازی و تجربه اون خیلی ناراحت شدم چون واقعا گرافیک خوب بود ولی اون چیزی که میبایست باشه نبود ولی ناتی داگ تا حالا در رابطه با u1 و u2 هم حرفهایی رو گفته بود که همه دیدیم حقیقت داشتند و حرفی رو نمیگه و یا اگر بگه حقیقت از آب در میاد من به شخصه برام سخته باور کنم گرافیک بخش کویر بازی حتی بتونه به اینی که در عکس میبینید نزدیک بشه ولی چون ناتی داگ روی این امر تاکید کرده مطمئن هستم بازی نهایی چنین غول گرافیکی خواهد بود ناتی داگ هم کاملا وقت خودشو روی چنین مکانهای ناب گذاشته و داره روی افکت اونها کار میکنه برای پایان حرفام یک جمله از طراحان محیط شرکت ناتی داگ رو میگم و اینکه همه میدونیم uncharted 2 واقعا بازی با گرافیکی بوده و هست و از همه نظر عالی بود ولی این طراح شرکت ناتی داگ گفته :پس از ریلیز بازی سورپرازهای بسیاری براتون داریم و وقتی uncharted 3 رو بازی کنید uncharted 2 در نظر شما بچه گانه جلوه خواهد کرد !
تو این عکسها افکت ها رو یکی یکی بررسی کنید میبیند که گیرز کاملاً برتری داره ‍! :biggrin1: Motion Blur سیستم God ray و بافتها و ... حتی رنگ بندیش هم عالی هست ! :biggrin1:
بله توی عکسهای بتای هر دو بازی یعنی gears 3 و uncharted 3 از بیشتر نظرها gears برتر هست مخصوصا blur زیبایی داره ولی نیاز به جواب نداره نوشته های بالایی که من نوشتم برای جوابتون بخوانید !
 
آخرین ویرایش:
آخه اون سنگهای آنچارتد هم جلو برجستس توی دوردست صافه !

این الان برجستس ؟! :|
اين عكسuncharted احتمالا normal map, دليل اين كه دور تر صاف به نظر مياد Anisotropic F i l t e r i n g هست كه تاثيرشو بتدريج كم ميكنه و از بين ميبره. در Parallax occlusion mapping هم به همين شكله براي اينكه جزيات polygonal نيست.
 
اين عكسuncharted احتمالا normal map, دليل اين كه دور تر صاف به نظر مياد Anisotropic F i l t e r i n g هست. در Parallax occlusion mapping هم به همين شكله براي اينكه جزيات polygonal نيست
خب گفتم دیگه معمولاً این تیپ محیط ها که از نظر وسعت یه چند متری میشه نرمال مپ میزارن :d اون عکس های گیرزم تابلوئه که توی دوردست صافه , یکی از بر و بچه ها هم توی خود تاپیک گیرز اشاره کرد که نرمال مپه ! همین عکس ها رو روش صحبت کردن :d
تو این عکسها افکت ها رو یکی یکی بررسی کنید میبیند که گیرز کاملاً برتری داره ‍! :biggrin1: Motion Blur سیستم God ray و بافتها و ... حتی رنگ بندیش هم عالی هست ! :biggrin1:
خب مولتیش بهتره توش شکی نیست , بیشتر هم روش کار شده :دی حالا باید ببینیم آنچارتد مولتی نهاییش هم همینه یا نه :دی ولی سینگل چی ؟ :دی مقایسه آب توی هر دو تاش نور و تکسچر و ... :دی
اين تكنيك توي gears 3 استفاده شده normal map نيست دوست عزيز normal map تكنيك ساده تر و قديمي تريه كه بيشتر براي جزيات ريز استفاده ميشه. با normal map نميشه شبيه ايني كه در gears 3 ميبينيم بوجود اورد.
خب هر چی هست تسلشن نیست :دی حتی نزدیکشم نیست :دی
---------------
یعنی فکر میکنی منتقد ها بخاطر یه افکت میان میگن فلان بازی بهتره اون یکی بدتره ؟ اگر هم بخواد همچین چیزی باشه میگردن افکت هایی که بیشتر از هر چیز دیگه ای در طول بازی باهاش سر و کار داریم رو پیدا میکنن و روی اونها نظر میدن ! انفجار ، نور پردازی ، Motion blur و . . . بافت هم من نمیدونم از کجا دیدی و چی دیدی ! ولی تو این عکسها من مزیتی که تو بافتهای آنچارتد نمیبینم ضعف هم میبینم نسبت به گیرز ! این بتاست اون هم بتاست !

افکت آب گیرز 2 هم که همون سالی که اومد خیلی ها رو به تحسین واداشت و امسال هم اگر بخوان همون نتیجه رو میتونن راحت بگیرن افکت آب بایوشاک هم سال 2007 که اومد خیلی ها تحسینش میکردن و ... ! تو همین دمو E3ـشون هم افکت آبشون کمی تا حدودی معلوم بود در کنار افکت آتش ! گیرز 3 هم روی آب هست ( کشتی غول پیکر ) پس اصلاً نباید خیال کرد که افکت آب ضعیف تحویل ما میدن ! یعنی سینگلش از اونی که تو e3 نشون دادن بدتر نخواهد بود ! و کلی صحنه فک برانداز دیگه رو ممکنه رو نکرده باشن ! و بازی هم 12 ساعت گیم پلی داره و این خیلی هست !
از اونجایی که هیچ کدوم از بحث های این تاپیک به هیچ وجه به نتیجه نمیرسه چیزی نمیگم تا زمان همه چیز رو مشخص کنه :d
 
آخرین ویرایش:
خب گفتم دیگه معمولاً این تیپ محیط ها که از نظر وسعت یه چند متری میشه نرمال مپ میزارن :d اون عکس های گیرزم تابلوئه که توی دوردست صافه , یکی از بر و بچه ها هم توی خود تاپیک گیرز اشاره کرد که نرمال مپه ! همین عکس ها رو روش صحبت کردن :d
خب مولتیش بهتره توش شکی نیست , بیشتر هم روش کار شده :دی حالا باید ببینیم آنچارتد مولتی نهاییش هم همینه یا نه :دی ولی سینگل چی ؟ :دی مقایسه آب توی هر دو تاش نور و تکسچر و ... :دی
اين تكنيك توي gears 3 استفاده شده normal map نيست دوست عزيز normal map تكنيك ساده تر و قديمي تريه كه بيشتر براي جزيات ريز استفاده ميشه. با normal map نميشه شبيه ايني كه در gears 3 ميبينيم بوجود اورد.
 
خب مولتیش بهتره توش شکی نیست , بیشتر هم روش کار شده :دی حالا باید ببینیم آنچارتد مولتی نهاییش هم همینه یا نه :دی ولی سینگل چی ؟ :دی مقایسه آب توی هر دو تاش نور و تکسچر و ... :دی

یعنی فکر میکنی منتقد ها بخاطر یه افکت میان میگن فلان بازی بهتره اون یکی بدتره ؟ اگر هم بخواد همچین چیزی باشه میگردن افکت هایی که بیشتر از هر چیز دیگه ای در طول بازی باهاش سر و کار داریم رو پیدا میکنن و روی اونها نظر میدن ! انفجار ، نور پردازی ، Motion blur و . . . بافت هم من نمیدونم از کجا دیدی و چی دیدی ! ولی تو این عکسها من مزیتی که تو بافتهای آنچارتد نمیبینم ضعف هم میبینم نسبت به گیرز ! این بتاست اون هم بتاست !

افکت آب گیرز 2 هم که همون سالی که اومد خیلی ها رو به تحسین واداشت و امسال هم اگر بخوان همون نتیجه رو میتونن راحت بگیرن افکت آب بایوشاک هم سال 2007 که اومد خیلی ها تحسینش میکردن و ... ! تو همین دمو E3ـشون هم افکت آبشون کمی تا حدودی معلوم بود در کنار افکت آتش ! گیرز 3 هم روی آب هست ( کشتی غول پیکر ) پس اصلاً نباید خیال کرد که افکت آب ضعیف تحویل ما میدن ! یعنی سینگلش از اونی که تو e3 نشون دادن بدتر نخواهد بود ! و کلی صحنه فک برانداز دیگه رو ممکنه رو نکرده باشن ! و بازی هم 12 ساعت گیم پلی داره و این خیلی هست !
 
آخرین ویرایش:
جناب reach شما و بقیه فن های xbox هم برید عکس هایی که با کیفیت hd از تریلر e3 آنچارتد در اومده رو ببینید فرقش رو با نسخه بتا ببینید بعد بیایید بازم آنچارتد رو بر اساس نسخه بتا بکوبید:|
 
خب گفتم دیگه معمولاً این تیپ محیط ها که از نظر وسعت یه چند متری میشه نرمال مپ میزارن :d اون عکس های گیرزم تابلوئه که توی دوردست صافه , یکی از بر و بچه ها هم توی خود تاپیک گیرز اشاره کرد که نرمال مپه ! همین عکس ها رو روش صحبت کردن :d
خب مولتیش بهتره توش شکی نیست , بیشتر هم روش کار شده :دی حالا باید ببینیم آنچارتد مولتی نهاییش هم همینه یا نه :دی ولی سینگل چی ؟ :دی مقایسه آب توی هر دو تاش نور و تکسچر و ... :دی
خب هر چی هست تسلشن نیست :دی حتی نزدیکشم نیست :دی
كي حرف از تسليشن زد؟ Parallax Occlusion Mapping
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or