Nintendo The Legend of Zelda: Breath of the Wild

سازنده
Nintendo
تاریخ انتشار
March 2017
ناشر
Nintendo
پلتفرم‌ها
  1. Nintendo Switch
NintendoSwitch_TLOZBreathoftheWild_boxart.jpg
سازنده: Nintendo Entertainment Planning & Development

ناشر: Nintendo
سری: The Legend of Zelda
پلتفرم: Nintendo Switch, Wii U
تاریخ عرضه: 3 مارس 2017
سبک: اکشن ماجراجویی
مدها: تک نفره
میانگین نمرات در متاکریتیک: 97/100


افسانه زلدا: نسیم طبیعت یک بازی در سبک اکشن-ماجراجویی است که در سال 2017 توسط شرکت نینتندو برای کنسولهای Wii U و Switch منتشر شده است. داستان این عنوان از لحاظ وقایع نگاری در انتهای خط داستانی سری افسانه زلدا اتفاق می افتد. بازیکنان در این عنوان کنترل لینک دچار فراموشی شده را به دست میگیرند که
بعد از صد سال خواب بیدار شده و سعی در به دست اوردن خاطرات خود و جلوگیری از نابودی سرزمین هایرول به دست مصیبت گنون رو دارد.
نینتندو در ابتدا قصد داشت بازی را در سال ۲۰۱۵ عرضه کند، اما در مارس ۲۰۱۵، تهیه‌کننده بازی در بیانه‌ای اعلام کرد شرکت برنامه‌ای برای انتشار بازی در این سال ندارد. سرانجام بازی در تاریخ ۳ مارس ۲۰۱۷ در سراسر جهان منتشر شد.
به لحاظ کیفیت و بازخورد منتقدین بازی موفقیت The Legend of Zelda: Ocarina of Time که در سال 1998 برای کنسول Nintendo 64 عرضه شد و موفق به کسب متای 99 گردید را تقریبا تکرار کرد و با کسب متای 97 موفق به کسب جوایز گوناگون و عنوان بازی سال در سال 2017 شد.


به لحاظ گیم پلی که پرمغزترین عنصر تشکیل دهنده ی این بازیست، نسیم طبیعت یک بازی اکشن-ماجراجویی جهان باز است که در آن بازیکنان با کنترل شخصیت لینک به کند و کاو در سرزمین هایرول میپردازند. نسیم طبیعت تاکید شدیدی بر گیم پلی غیرخطی دارد، این امر معجونی عجیب، دلپذیر و بی همتا از گیم پلی بازی ساخته است چرا که بازی حول محور جستجوی شما در محیط برای کشف ماموریتها اصلی و جانبی، آیتم ها، سیاهچال ها، سلاح ها و... میچرخد. شایان ذکر است که این بازی علاوه بر پلتفرمهای Wii U و Nintendo Switch از طریق شبیه ساز Wii U بر روی PC نیز قابل بازی است.

DLC های بازی:
The Master Trials
The Champions' Ballad
Complete Edition (شامل دو محتوای قابل دانلود بالا)

اسکرین شات ها و تریلرها:
The Legend of Zelda™: Breath of the Wild for Nintendo Switch - Nintendo Official Site

تاپیکهای مرتبط :
? 97 | بررسی ای کاملاً جدّی و موشکافانه بر اثر The Legend of Zelda: Breath of the Wild
|همه چیز در مورد افسانه زلدا [پـست اوّل خوانده شود] :.
12 نکته دیگری که از The Legend of Zelda: Breath of the Wild نمی دانستید (به مناسبت سه سالگی بازی)
صد نکته از Zelda BOTW که نمیدانستید!
 
آخرین ویرایش:
هم اره هم نه
ریوجینکس از زمان شروع پروژش تا همین چند ماه پیش عملا ماه ها کاری نمیکرد ، بعدش مگه خود ریوجینکس چند وقته اومده ؟ تا بیان تازه کنسول رو ببینن و ببینن دنیا دست کیه و منابعشون رو جمع و جور کنن و کد پایه بزنن و یه دستی به سر و کلشون بکشن خودش یک سال طول میکشه :D
خداییش چندا امولاتور همون یکی دوسال اول قابلیت اجرای بازی بدون اشکال رو داشتن ؟ rpcs3 هنوز نمیتونه کامل tlou رو اجرا کنه بعد سالها ( نه که کارشون بد باشه ، کارشون سخت تر بوده بنظرم )


هرچند خود من به شخصه سیستمم غلط میکنه به امولیت کردن فکر کنه ( همین که ویندوز رو بالا میاره سه تا سکته ناقص میزنه ) و خیلی های دیگه هم سیستم های اند ندارن
پس برای اکثریت قضیه منتفیه
اما فانتزیش هم جالبه 8->
rpcs3 داره cell رو شبیه سازی می کنه
معماری اون پردازنده رو شبیه سازی کردن کم از معجزه نبود این که بیخیال نشدن و ادامه دادن کارشون رو فوق العاده می کنه

معماری cell دو تا مشکل اساسی داره
۱- هیچ کد نمونه ای برای شبیه سازیش موجود نبوده و نیست
۲- یکی از پیچیده ترین معماری های حال حاضر دنیاست بیخود نیست گیب نویل هم بهش کلی فحش داده بود
A-diagram-of-the-Cell-architecture-in-the-PlayStation-3.png

اون هشتا spu خیلی قضیه رو دشوار می کنه ضمن این که در ps3 هم cpu به حافظه گرافیک دسترسی مستقیم داره هم برعکس که سخت افزار های کامپیوتر فعلی این مدلی نیستند و هزاران تفاوت دیگه
 
منظور من از قدیمی بودن همین بود بد بیان کردم
تا اونجایی که میدونم پردازنده سوییچ تگرا ایکس 1 هست که نمونش رو روی سری قدیمی انویدیا شیلد دیده بودیم
بخاطر همین یه اشنایی خوبی با این پردازنده وجود داشت
بله ولی این اشنا بودنه به خاطر قدیمی بودن نیست
به خاطر اینه که انویدیا داکیومنتیشنش رو به خاطر nvidia شیلد گذاشته رو سایتش و از اون مهم تر معماری پردازنده اش arm64 هه
معماری arm همین الان کلی شبیه ساز رو pc داره یعنی اینا فقط باید نگران بخش گرافیک صدا و دیکود فایلای بازی می بودن و از سمت شبیه سازی cpu نگرانیشون خیلی کمتر از تیمی مثل rpcs3 بوده
 
  • Like
Reactions: Z-fan and Sarvior
rpcs3 داره cell رو شبیه سازی می کنه
معماری اون پردازنده رو شبیه سازی کردن کم از معجزه نبود این که بیخیال نشدن و ادامه دادن کارشون رو فوق العاده می کنه

معماری cell دو تا مشکل اساسی داره
۱- هیچ کد نمونه ای برای شبیه سازیش موجود نبوده و نیست
۲- یکی از پیچیده ترین معماری های حال حاضر دنیاست بیخود نیست گیب نویل هم بهش کلی فحش داده بود
A-diagram-of-the-Cell-architecture-in-the-PlayStation-3.png

اون هشتا spu خیلی قضیه رو دشوار می کنه ضمن این که در ps3 هم cpu به حافظه گرافیک دسترسی مستقیم داره هم برعکس که سخت افزار های کامپیوتر فعلی این مدلی نیستند و هزاران تفاوت دیگه
درمورد ps4 هم همین سناریو رو داریم ؟ درمورد ویتا چطور؟
نمیدونم اخبار امولاتور ps4 رو دنبال میکنی یا نه ولی یک نفر بود ادعا میکرد داره روی امولاتور ps4 کار میکنه (اوربیتال بود فکر کنم ؟)
طبق چیزی که فهمیدم یه سری موفقیت هایی هم داشت ( بازی ران نمیکرد البته )
بنظرت چند سال تا امولیت ps4 فاصله داریم ؟

(اگر اف تاپیکه شرمنده ولی بحث واقعا مفیدیه )
 
  • Like
Reactions: che-jaleb and Z-fan
درمورد ps4 هم همین سناریو رو داریم ؟ درمورد ویتا چطور؟
نمیدونم اخبار امولاتور ps4 رو دنبال میکنی یا نه ولی یک نفر بود ادعا میکرد داره روی امولاتور ps4 کار میکنه
طبق چیزی که فهمیدم یه یری موفقیت هایی هم داشت ( بازی ران نمیکرد البته )
بنظرت چند سال تا امولیت ps4 فاصله داریم ؟

(اگر اف تاپیکه شرمنده ولی بحث واقعا مفیده )
(دوستان بابت اف تاپیکی شرمنده در کل)
مشکل اصلی ps4 اینه که این کنسول حتی یه هک کامل نشده که از لایه سیستم عاملش اطلاعات دقیق و خفنی به دست بیاد
وگرنه معماری سخت افزاریش از هر کنسول ps دیگه ای به pc نزدیک تره

vita سر این شبیه سازی نشده چون کسی واسش انگیزه نداره (چون عناوین زیادی هم براش موجود نبوده به نسبت دیگر کنسولا) و سر همین کند پیشرفته وگرنه شبیه سازی اون اونقدرا هم سخت نیست معماریش arm هه و سیستم عاملش هم تا جایی که می دونم هک کاملی شده

xbox360 و xbox original هم سر این که کسی نرفته جدی سمت شبیه سازیش انقد عقب افتاده وگرنه x360 خیلی راحت تر ps3 می تونست شبیه سازی شه همون طور که همین الان رو ایکس باکس وان به طور کامل این دو کنسول شبیه سازی میشن (ماکروسافت اگر بخواد می تونه اون شبیه ساز رو واسه pc هم بده ولی به هر سیاستی تا الان این کارو نکرده)

(کلا انگیزه برنامه نویسا برا شبیه سازی اول نینتندو بوده بعد سونی ماکروسافت خیلی واسشون مهم نبوده)

باز دم https://github.com/Triang3l گرم که اومد با تخصصش رو directx12 یه تکون اساسی به xenia داد وگرنه خیلی عقب تر از وضعیت فعلی می موند
 
شبیه ساز X360 اتفاقا خیلی خوب داره پیش میره :دی پیشرفتهای بسیار زیادی کرده الان اگه برید ببینید. گیرز ۲ یا ۳ بود دیدم داره ۶۰ فریم ران میکنه! شبیه ساز PS3 هم خیلی بهتر شده ولی پدر CPU رو در میاره تا چیزی اجرا کنه و من علل حساب بیخیالش شدم چون نگران جون CPUمم:دی
شبیه ساز سوییچ هم ۲ تا هست. من خودم yuzu رو تست کردم و پشمام ریخت وقتی باهاش ماریو اودیسه رو تموم کردم:)) اصلا باورکردنی نبودش که به این زودی چنین چیزی امکان پذیر باشه. البته اجراش پرفکت نبود ولی بازم خیلی حیرت انگیز محسوب میشد :دی برا همین من به شبیه سازی BotW 2 در زمانی نسبتا کوتاه بعد عرضه خیلی امیدوارم :دی خوبی شبیه سازهای سوییچ اینه که فشار خیلی زیادی به سیستم نمیاره و فقط رم نباید کم باشه.
درسته که دنباله بهترین بازی تاریخ رو باید رو کنسول اصلی بزنی ولی با این قیمت‌ها دیگه بیخیال خرید سوییچ شدم و همون دل به شبیه سازها بستم:دی
 
اینو الان دیدم
جالب :D

تیم سازنده بازی اوایل ساخت، واسه درک ابعاد و فاصله و اینا رو نقشه دو بعدی کیوتو کار می کردن (بعدا هم خودشون میگن که یکی از منابع الهام نقشه هایریول، خود کیوتو بوده)
منتها یکم جلوتر که میرن، چند تا لندمارک ها و نقاط دیدنی کیوتو رو مدل سه بعدی اش رو واسه رفرنس بهتر میذارن تو انجین و پروتوتایپ بازی

یعنی تو یه نقطه ای از پروسه ساخت، همچین چیزی بوده بازی :D

156568

پ.ن: البته این مدل قلعه هیمجی ـه... ولی احتمالا از اون ها دور و بر کیوتو مدل درآوردن واسه رفرنس
 
این زلدا که نینتندو نمایش داده بود قبلا ، بنظرتون کی میده اش به بازار ؟

0txa_zelda-wii-u-3-e1346815407298.png
bruh
این مال اولین نمایش WIIU بود.
که تهش به BOTW ختم شد.
که اونم چه از لحاظ گرافیکی چه ارت استایلی همه جوره از این تیزره سر تر بود.
 
این زلدا که نینتندو نمایش داده بود قبلا ، بنظرتون کی میده اش به بازار ؟

0txa_zelda-wii-u-3-e1346815407298.png

هیچ وقت
Tech-Demo بود اون تریلر
نینتندو از این حرکت ها قدیم تر هم زیاد زده مخصوصا سر زلدا و Tech-Demo معروف بین لینک و گنوندورف واسه شوکیس گرافیکی گیم کیوب
بعدشم که Wind Waker رو زد... اون تازه کلی فحش خورد آرت استایلش موقع عرضه بعدش رفتن سراغ Twilight Princess

این جا که حتی آرت استایل BotW رو هم کسی بهش گیر نداده
عمرا برگردن تو این وادی ها
 
  • Like
Reactions: che-jaleb

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or