Nintendo The Legend of Zelda: Breath of the Wild

سازنده
Nintendo
تاریخ انتشار
March 2017
ناشر
Nintendo
پلتفرم‌ها
  1. Nintendo Switch
NintendoSwitch_TLOZBreathoftheWild_boxart.jpg
سازنده: Nintendo Entertainment Planning & Development

ناشر: Nintendo
سری: The Legend of Zelda
پلتفرم: Nintendo Switch, Wii U
تاریخ عرضه: 3 مارس 2017
سبک: اکشن ماجراجویی
مدها: تک نفره
میانگین نمرات در متاکریتیک: 97/100


افسانه زلدا: نسیم طبیعت یک بازی در سبک اکشن-ماجراجویی است که در سال 2017 توسط شرکت نینتندو برای کنسولهای Wii U و Switch منتشر شده است. داستان این عنوان از لحاظ وقایع نگاری در انتهای خط داستانی سری افسانه زلدا اتفاق می افتد. بازیکنان در این عنوان کنترل لینک دچار فراموشی شده را به دست میگیرند که
بعد از صد سال خواب بیدار شده و سعی در به دست اوردن خاطرات خود و جلوگیری از نابودی سرزمین هایرول به دست مصیبت گنون رو دارد.
نینتندو در ابتدا قصد داشت بازی را در سال ۲۰۱۵ عرضه کند، اما در مارس ۲۰۱۵، تهیه‌کننده بازی در بیانه‌ای اعلام کرد شرکت برنامه‌ای برای انتشار بازی در این سال ندارد. سرانجام بازی در تاریخ ۳ مارس ۲۰۱۷ در سراسر جهان منتشر شد.
به لحاظ کیفیت و بازخورد منتقدین بازی موفقیت The Legend of Zelda: Ocarina of Time که در سال 1998 برای کنسول Nintendo 64 عرضه شد و موفق به کسب متای 99 گردید را تقریبا تکرار کرد و با کسب متای 97 موفق به کسب جوایز گوناگون و عنوان بازی سال در سال 2017 شد.


به لحاظ گیم پلی که پرمغزترین عنصر تشکیل دهنده ی این بازیست، نسیم طبیعت یک بازی اکشن-ماجراجویی جهان باز است که در آن بازیکنان با کنترل شخصیت لینک به کند و کاو در سرزمین هایرول میپردازند. نسیم طبیعت تاکید شدیدی بر گیم پلی غیرخطی دارد، این امر معجونی عجیب، دلپذیر و بی همتا از گیم پلی بازی ساخته است چرا که بازی حول محور جستجوی شما در محیط برای کشف ماموریتها اصلی و جانبی، آیتم ها، سیاهچال ها، سلاح ها و... میچرخد. شایان ذکر است که این بازی علاوه بر پلتفرمهای Wii U و Nintendo Switch از طریق شبیه ساز Wii U بر روی PC نیز قابل بازی است.

DLC های بازی:
The Master Trials
The Champions' Ballad
Complete Edition (شامل دو محتوای قابل دانلود بالا)

اسکرین شات ها و تریلرها:
The Legend of Zelda™: Breath of the Wild for Nintendo Switch - Nintendo Official Site

تاپیکهای مرتبط :
? 97 | بررسی ای کاملاً جدّی و موشکافانه بر اثر The Legend of Zelda: Breath of the Wild
|همه چیز در مورد افسانه زلدا [پـست اوّل خوانده شود] :.
12 نکته دیگری که از The Legend of Zelda: Breath of the Wild نمی دانستید (به مناسبت سه سالگی بازی)
صد نکته از Zelda BOTW که نمیدانستید!
 
آخرین ویرایش:
آقا هولی شعط... اینا دارن چیکار می کنن با شبیه ساز :-B
چه با Ray Tracing خوشگل تر و شارپ تر میشه بازی
دلم خواست=P~

فکر کن یکی دو ماه بعد عرضه نسخه 2 بتونی با این کیفیت رو شبیه ساز بازیش کنی
My body is ready....but my graphic card is not
 
  • Smile
  • Like
Reactions: unloved and Z-fan
آقا هولی شعط... اینا دارن چیکار می کنن با شبیه ساز :-B
چه با Ray Tracing خوشگل تر و شارپ تر میشه بازی
دلم خواست=P~

با شبیح ساز بخوای بازی کنی لذت ببری 6 برابر قیمت کنسول فقط باید سیستم ببندی تازه تجربه با کنسول اصلی یه چیز دیگست
 
  • Like
Reactions: che-jaleb
من با 9400و رم 16 باس 3000 و گراف 1070 60 فریم ثابت میگیرم تو این بازی با شبیه ساز تا الان 200 ساعت بازیش کردم اگر قبل این از من میپرسیدی بهترین بازی تاریخ زندگیت خب من مکث میکردم و میرفتم تو فکر کدوم رو بگم چون من همه بازی ها رو تموم کردم از سایلنت هیل 1 سال 1999 تا هر چیزی که فکرشو بکنی تا جایییی که بتونم هیچ بازی ای رو از دست نمیدم فقط سوییچ نداشتم و ویی بقیه کنسول ها رو همرو داشتم حتی همه بازیهای vr رو هم رفتم


به جرات میگم بهترین بازی تاریخه بهترین بازی که تا الان بشر تونسته بسازه اگر بخاهیم برای مفهوم بازی یک مصداق پیدا کنیم که عین مفهومش باشه این بازی یگانه موردی هست که بتنهایی باید انتخاب بشه
 
  • Like
Reactions: che-jaleb and Z-fan
با شبیح ساز بخوای بازی کنی لذت ببری 6 برابر قیمت کنسول فقط باید سیستم ببندی تازه تجربه با کنسول اصلی یه چیز دیگست
اتفاقا روی 4k یا حداقل رو روزلوشن 2k و سایه 400 درصد بازی دیوانه کننده میشه این بازی بسیار حیرت انگیز شبیه سازی شده
 
  • Like
Reactions: Z-fan
با شبیح ساز بخوای بازی کنی لذت ببری 6 برابر قیمت کنسول فقط باید سیستم ببندی تازه تجربه با کنسول اصلی یه چیز دیگست

نه خب قرار نیست که واسه این بازی بگیری سیستم ببندی :دی
خب معلومه نمی ارزه
ولی اگه داشتی باشی و بتونی این جوری امولیت کنی بازی رو 8->8->
هر چند پرتابل بازی کردنش اساسا یه صفای دیگه داره :دی
فکر کن من این بازی رو همون تو مغازه فرو کردم تو دستگاه این قدر صبرم کم بود. هیچ وقت یادم نمیره، رفیقم بغلم نشسته بود یهو اون نور کاتسین اولش زد بیرون و زلدا صدام کرد. منو باش... گفتم Hell Yeah این یکی قراره زندگی ای بشه واسه خودش :x
 
فکر کن یکی دو ماه بعد عرضه نسخه 2 بتونی با این کیفیت رو شبیه ساز بازیش کنی
My body is ready....but my graphic card is not
تا جایی که من یادمه دو ماهه بازیش رو Cemu اوکی نشد و بیشتر طول کشید تا هم قابل تموم کردن شه هم پرفورمنس بهتر شه، اولش اصلا تو همون شراین اول rune کار نمیکرد فیکس کردن، بعد شبیه ساز فقط از یک هسته سی پی یو استفاده میکرد که اونو فیکس تو ورژنهای بعدی و هسته های دیگه قابل استفاده شد و...
و نکته مهم تر اینکه BotW 2 بازی سوییچه و برای Wii U اصلا نمیاد
اصلا روی اینکه با شبیه ساز اجراش کنید حساب نکنید حداقل یه یه سالی طول میکشه تا روی یه سیستم خفن قابل تموم کردن بشه.
 
تا جایی که من یادمه دو ماهه بازیش رو Cemu اوکی نشد و بیشتر طول کشید تا هم قابل تموم کردن شه هم پرفورمنس بهتر شه، اولش اصلا تو همون شراین اول rune کار نمیکرد فیکس کردن، بعد شبیه ساز فقط از یک هسته سی پی یو استفاده میکرد که اونو فیکس تو ورژنهای بعدی و هسته های دیگه قابل استفاده شد و...
و نکته مهم تر اینکه BotW 2 بازی سوییچه و برای Wii U اصلا نمیاد
اصلا روی اینکه با شبیه ساز اجراش کنید حساب نکنید حداقل یه یه سالی طول میکشه تا روی یه سیستم خفن قابل تموم کردن بشه.
کلا شبیه ساز wiiu طول کشید تا تکامل پیدا کنه
اما سوییچ به واسطه استفاده از پردازنده ی قدیمی ، شبیه سازهاش خیلی زود اومدند و سیر تکامل شون هم خوب بوده تا الان
همین لینک اویکنینگ چند ماه بعد از اومدنش رو شبیه ساز قابل بازی بود ، البته بازیی نبود که سنگین باشه ولی نشون میده چقدر یوزو و ریوجینکس شبیه ساز های خوبی هستند
با توجه به اینکه هنوز تا اومدن دنباله زلدا زمان زیادی باقیه ، این دو تا شبیه ساز کامل تر و بهینه تر میشن
پس واقعا امکانش هست چند ماه بعد عرضه ادامه زلدا ، بشه با یه سیستم خوب بازیش کرد
البته نه با 4k و 60 fps
هرچند قطعا عاشقان زلدا منتظر درست شدن مشکلات بازی روی شبیه ساز نمیمونن :D
 
  • Like
Reactions: Cait Sith and Z-fan
تا جایی که من یادمه دو ماهه بازیش رو Cemu اوکی نشد و بیشتر طول کشید تا هم قابل تموم کردن شه هم پرفورمنس بهتر شه، اولش اصلا تو همون شراین اول rune کار نمیکرد فیکس کردن، بعد شبیه ساز فقط از یک هسته سی پی یو استفاده میکرد که اونو فیکس تو ورژنهای بعدی و هسته های دیگه قابل استفاده شد و...
و نکته مهم تر اینکه BotW 2 بازی سوییچه و برای Wii U اصلا نمیاد
اصلا روی اینکه با شبیه ساز اجراش کنید حساب نکنید حداقل یه یه سالی طول میکشه تا روی یه سیستم خفن قابل تموم کردن بشه.

من چک نکردم، ولی اگه تونسته باشن تا الان Xenoblade 2 رو شبیه سازی کنن، یعنی تو اون ابعاد از پس هر بازی ای برمیان واسه شبیه سازی رو PC
اگه نه که فکر نکنم، ابعاد و پیچیدگی یه چی مثل BotW خیلی با یه کار به شدت ساده تر مثل Link's Awakening متفاوته.
 
من چک نکردم، ولی اگه تونسته باشن تا الان Xenoblade 2 رو شبیه سازی کنن، یعنی تو اون ابعاد از پس هر بازی ای برمیان واسه شبیه سازی رو PC
اگه نه که فکر نکنم، ابعاد و پیچیدگی یه چی مثل BotW خیلی با یه کار به شدت ساده تر مثل Link's Awakening متفاوته.
Oh boy i have good news for you

دو ماه و خرده ای پیش ، ریوجینکس


138177
 
  • Like
Reactions: unloved and Z-fan
که یعنی عملا امولیت کردنش 2 سال طول کشیده آره؟ :-?
هم اره هم نه
ریوجینکس از زمان شروع پروژش تا همین چند ماه پیش عملا ماه ها کاری نمیکرد ، بعدش مگه خود ریوجینکس چند وقته اومده ؟ تا بیان تازه کنسول رو ببینن و ببینن دنیا دست کیه و منابعشون رو جمع و جور کنن و کد پایه بزنن و یه دستی به سر و کلشون بکشن خودش یک سال طول میکشه :D
خداییش چندا امولاتور همون یکی دوسال اول قابلیت اجرای بازی بدون اشکال رو داشتن ؟ rpcs3 هنوز نمیتونه کامل tlou رو اجرا کنه بعد سالها ( نه که کارشون بد باشه ، کارشون سخت تر بوده بنظرم )


هرچند خود من به شخصه سیستمم غلط میکنه به امولیت کردن فکر کنه ( همین که ویندوز رو بالا میاره سه تا سکته ناقص میزنه ) و خیلی های دیگه هم سیستم های اند ندارن
پس برای اکثریت قضیه منتفیه
اما فانتزیش هم جالبه 8->
 
  • Like
Reactions: Z-fan
که یعنی عملا امولیت کردنش 2 سال طول کشیده آره؟ :-?
به این نیست امولاتور اگر کامل باشه روز لانچ هم می تونه بازی رو اجرا کنه در واقع اگر امولاتور قرار باشه خودشو برای یه بازی خاص بهینه کنه مفت نمی ارزه و میشه یه چیزی شبیه pcsx2 ضعیف ترین امولاتور حال حاضر که رو سیستم های قویه الان هم لگ برخی اوقات داره

cemu امولاتور خوبیه و کامل شده ولی یوزو و ریوجینکس حداقل یکی دو سال فاصله دارن که به وضعیت فعلی برسن

کلا شبیه ساز wiiu طول کشید تا تکامل پیدا کنه
اما سوییچ به واسطه استفاده از پردازنده ی قدیمی ، شبیه سازهاش خیلی زود اومدند و سیر تکامل شون هم خوب بوده تا الان
همین لینک اویکنینگ چند ماه بعد از اومدنش رو شبیه ساز قابل بازی بود ، البته بازیی نبود که سنگین باشه ولی نشون میده چقدر یوزو و ریوجینکس شبیه ساز های خوبی هستند
با توجه به اینکه هنوز تا اومدن دنباله زلدا زمان زیادی باقیه ، این دو تا شبیه ساز کامل تر و بهینه تر میشن
پس واقعا امکانش هست چند ماه بعد عرضه ادامه زلدا ، بشه با یه سیستم خوب بازیش کرد
البته نه با 4k و 60 fps
هرچند قطعا عاشقان زلدا منتظر درست شدن مشکلات بازی روی شبیه ساز نمیمونن :D
درسته تکامل یوزو و ریوجینکس سریع بوده ولی به خاطر قدیمی بودن پردازنده اش نیست

معماری مهم ترین فاکتور برای شبیه سازی cpu هست (البته یک شبیه ساز کنسول باید بخش صدا و گرافیک هم شبیه سازی بکنه)

یه فرق اساسی بین wii u و سوییچ وجود داره
wii u از powerpc استفاده می کرد
سوییچ از arm64
دومیش معماری شناخته شده تریه و شبیه سازاش هم کدای اماده زیادی ازش موجوده

بخش گرافیک سوییچ هم خیلی نزدیک به gpu های nvidia طراحی شده (چون سازنده اش nvidia است) سر همین سرعت اولیه توسعه شبیه ساز بالا بود

اما اما اما این دلیل نمیشه با این سرعت بتونند برن جلو
کاملا بسته به استعداد و حوصله تیم سازنده داره تا performance رو بهتر کنند و compatibility رو افزایش بدن
cemu تو این موضوع سنگ تموم گذاشت تا به درجه فعلیش رسید
 
  • Like
Reactions: Sarvior and Z-fan
هم اره هم نه
ریوجینکس از زمان شروع پروژش تا همین چند ماه پیش عملا ماه ها کاری نمیکرد ، بعدش مگه خود ریوجینکس چند وقته اومده ؟ تا بیان تازه کنسول رو ببینن و ببینن دنیا دست کیه و منابعشون رو جمع و جور کنن و کد پایه بزنن و یه دستی به سر و کلشون بکشن خودش یک سال طول میکشه :D
خداییش چندا امولاتور همون یکی دوسال اول قابلیت اجرای بازی بدون اشکال رو داشتن ؟ rpcs3 هنوز نمیتونه کامل tlou رو اجرا کنه بعد سالها ( نه که کارشون بد باشه ، کارشون سخت تر بوده بنظرم )


هرچند خود من به شخصه سیستمم غلط میکنه به امولیت کردن فکر کنه ( همین که ویندوز رو بالا میاره سه تا سکته ناقص میزنه ) و خیلی های دیگه هم سیستم های اند ندارن
پس برای اکثریت قضیه منتفیه
اما فانتزیش هم جالبه 8->

فانتزیش که برای هممون جالبه 8->
بحث با پست فانتزی خودم شروع شد :دی
منم عین خودت شانسی تو امولیت همچین چیزی رو ندارم، ولی لعنتی تصورش هم وسوسه برانگیزه :دی
 
درسته تکامل یوزو و ریوجینکس سریع بوده ولی به خاطر قدیمی بودن پردازنده اش نیست

معماری مهم ترین فاکتور برای شبیه سازی cpu هست (البته یک شبیه ساز کنسول باید بخش صدا و گرافیک هم شبیه سازی بکنه)

یه فرق اساسی بین wii u و سوییچ وجود داره
wii u از powerpc استفاده می کرد
سوییچ از arm64
دومیش معماری شناخته شده تریه و شبیه سازاش هم کدای اماده زیادی ازش موجوده

بخش گرافیک سوییچ هم خیلی نزدیک به gpu های nvidia طراحی شده (چون سازنده اش nvidia است) سر همین سرعت اولیه توسعه شبیه ساز بالا بود
منظور من از قدیمی بودن همین بود بد بیان کردم
تا اونجایی که میدونم پردازنده سوییچ تگرا ایکس 1 هست که نمونش رو روی سری قدیمی انویدیا شیلد دیده بودیم
بخاطر همین یه اشنایی خوبی با این پردازنده وجود داشت
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or