PlayStation The Last of Us Part II

سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:

Michael Gove

کاربر سایت
Jan 15, 2020
437
نام
Bojack Horseman
این ویدئو رو میزارم چون از این بخش کلی ویدئو ساختن و فقط آزادی و Possibility های گیم پلی رو ببنید ... ولی خب این کی یه کم پا رو فراتر از باقیه گزاشته

View attachment 153505


اووف

دقیقا وجه تمایزی که من فقط اونو در لست 2 و رد دد ۲ با خیل عظیم آثار برتر دیگه در نسل هشتم دیدم اینه که گیم پلی بازی یه حالت زنده و داینامیک مانند داره
یعنی امکان نداره حتی بعد از 12 بار تجربه ی یه mission در این دو اثر ، ذره ای حس تکرار یا قابل پیش بینی بودن گان پلی بهت دست بده
راکستار و ناتی داگ به معنای واقعی کلمه ((واقع گرایانه بودن )) رو در بطن اثر تزریق کردن نه اینکه صرفا یه شِبه واقع گرایانه ساخته باشن
این یعنی معجزه
 
آخرین ویرایش:

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
دقیقا وجه تمایزی که من فقط اونو در لست 2 و رد دد ۲ با خیل عظیم آثار برتر دیگه در نسل هشتم دیدم اینه که گیم پلی بازی یه حالت زنده و داینامیک مانند داره
یعنی امکان نداره حتی بعد از 12 بار تجربه ی یه mission در این دو اثر ، ذره ای حس تکرار یا قابل پیش بینی بودن گان پلی بهت دست بده
راکستار و ناتی داگ به معنای واقعی کلمه ((واقع گرایانه بودن )) رو در بطن اثر تزریق کردن نه اینکه صرفا یه شبه واقع گرایانه ساخته باشن
این یعنی معجزه
آقا لطفا آزادی عمل و پویایی گیم‌پلی Part 2 رو کنار RDR2 نزار که تحت هیچ شرایطی قابل مقایسه نیستن!
RDR2 شاخص‌های فوق‌العاده‌ی دیگه‌ای داره مثل روایت داستان، گشت و گذار توی محیط، اینتراکتیویتی بی‌نظیر با محیط و NPCها و... که میشه ازشون نام برد اما قطعا نقطه مقابل و ضعف وحشتناک بازی توی آزادی عمل گیم‌پلی و mission design تاریخ مصرف گذشته‌ی اون هست که تو این زمینه کیلومترها با اثری مثل Part 2 فاصله داره.

این روی سخنم هم کلی بود و اینجا اصلا جای تحلیل و قیاس بازی‌های دیگه نیست بهرحال.
 

Michael Gove

کاربر سایت
Jan 15, 2020
437
نام
Bojack Horseman
آقا لطفا آزادی عمل و پویایی گیم‌پلی Part 2 رو کنار RDR2 نزار که تحت هیچ شرایطی قابل مقایسه نیستن!
RDR2 شاخص‌های فوق‌العاده‌ی دیگه‌ای داره مثل روایت داستان، گشت و گذار توی محیط، اینتراکتیویتی بی‌نظیر با محیط و NPCها و... که میشه ازشون نام برد اما قطعا نقطه مقابل و ضعف وحشتناک بازی توی آزادی عمل گیم‌پلی و mission design تاریخ مصرف گذشته‌ی اون هست که تو این زمینه کیلومترها با اثری مثل Part 2 فاصله داره.

این روی سخنم هم کلی بود و اینجا اصلا جای تحلیل و قیاس بازی‌های دیگه نیست بهرحال.

اصلا قبول ندارم و موافق نیستم
من اینو بعد از دو بار تجربه Last 2 و سه بار RDR2 میگم
و بعد (( تاریخ مصرف گذشته )) و (( عمل آزادی عمل )) و ...
اینا نشون دهنده ی اینه که شما نمی دونی مراحل RDR2 کارگردانی و روایت خطی رو حفظ کرده تا تنش و هیجان رو به سطح جدیدی از نوآوری برسونه و به قدری انقلابی عمل کرده که هیچ وجه مراحل خسته کننده ، تکراری و‌ ملال آور به نظر نمیرسن حتی بعد از بارها تجربه
من نمی دونم چرا بعد از گذشت تقریبا دو سال بازم از RDR2 به جهت عدم آزادی عمل و کهنگی در لول دیزاین ایراد گرفته میشه ؟
اثری که پر جزئیات ترین بازی کل تاریخ هست و از حیث اینکه بیش از 3000 هزار نفر روش کار کردن و 8 سال وقت گذاشتن چنین امری از هیچ کس پوشیده نیست
و انتظار شما از راکستار بابت لول دیزاین چی بود ؟
دقیقا چه کاری می خواستید در بازی انجام بدید که قادر بهش نیستید ؟
بازی به طور فلسفی مراحل رو خطی کرده و لول دیزاین رو بر پایه ای بنا گذاشته که کارگردانی اثر رو بر عهده بگیره طوری که در کوچکترین موقعیت ها هم نشه از تنش روایت و کارگردانی انقلابی بازی فرار کرد و خارج شد
نمی شد مراحل رو با آزادی عمل گسترده طراحی کنن ، چون در این صورت کنترل زوایای پنهان و مختلف در روایت و داستان طی شده mission ها زیر سوال میرفت و بازی قطعا شکست میخورد
RDR2 باید در این‌ جهت قدم میزاشت و اینو بدونید که وقتی که اثر رو تجربه می کنید با دقت زیاد در گوشه کنار ، اون وقت خواهید دید که چرا راکستار اصرار بر این‌ مساله داشته
به هر حال من‌ احترام می زارم به نظر شما و اصلا تعصبی رفتار نمی کنم اما اینو بدونید این حرف ها و منطقی که پشتش خوابیده به شدت غیر علمی هستش
با جست و جو در بطن اثر میشه ردپای هنر بازیسازی رو درش جست و جو کرد
این فقط حرف من نیست ، حرف همه هست
شاید از دید شما قرار دادن این دو اثر در کنار هم کار نامتعارف و غیر حرفه ای باشه اما اگه به پستم دقت میکردید من راجع به نه آزادی عمل بلکه زنده و پویا بودن اثر صحبت کردم
من کاری به آزادی عمل نداشتم در حرفم بلکه گفتم این دو اثر واقع گرایانه بودن رو به سطح جدیدی رسوندن که رقابت باهاشون در این منظر رو در سال های بعد خیلی سخت و غیر ممکن میکنه
به واقع بازسازان دیگه باید جون بدن تا بتونن با این دو اثر به معنای واقعی کلمه رقابت کنن و اونا رو پشت سر بزارن
 
آخرین ویرایش:

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
اصلا قبول ندارم و موافق نیستم
من اینو بعد از دو بار تجربه Last 2 و سه بار RDR2 میگم
و بعد (( تاریخ مصرف گذشته )) و (( عمل آزادی عمل )) و ...
اینا نشون دهنده ی اینه که شما نمی دونی مراحل RDR2 کارگردانی و روایت خطی رو حفظ کرده تا تنش و هیجان رو به سطح جدیدی از نوآوری برسونه و به قدری انقلابی عمل کرده که هیچ وجه مراحل خسته کننده ، تکراری و‌ ملال آور به نظر نمیرسن حتی بعد از بارها تجربه
من نمی دونم چرا بعد از گذشت تقریبا دو سال بازم از RDR2 به جهت عدم آزادی عمل و کهنگی در لول دیزاین ایراد گرفته میشه ؟
اثری که پر جزئیات ترین بازی کل تاریخ هست و از حیث اینکه بیش از 3000 هزار نفر روش کار کردن و 8 سال وقت گذاشتن چنین امری از هیچ کس پوشیده نیست
و انتظار شما از راکستار بابت لول دیزاین چی بود ؟
دقیقا چه کاری می خواستید در بازی انجام بدید که قادر بهش نیستید ؟
بازی به طور فلسفی مراحل رو خطی کرده و لول دیزاین رو بر پایه ای بنا گذاشته که کارگردانی اثر رو بر عهده بگیره طوری که در کوچکترین موقعیت ها هم نشه از تنش روایت و کارگردانی انقلابی بازی فرار کرد و خارج شد
اینجا جاش نیست اما خواستی تو تا‌پیک خود بازی کاملا برات میشکافم که چرا گیم‌پلی و طراحی مراحل توی RDR2 تماما در خدمت روایت داستان و به شدت Narrow هست!
مثلا استراکچر مرحله‌ای مثل سرقت از بانک (بهترین مرحله‌ی بازی) رو شما ۱۰۰ بار هم بازی کنی باز دقیقا یک مسیر و خط مشخصی که سازنده برات تعیین کرده رو باید طی کنی و تقریبا هیچ‌گونه آزادی عمل یا پویایی وجود نداره! حالا مقایسه کن با یک Encounter design معمولی و رویارویی با دشمن‌ها توی Part2! به اندازه نصف بیشتر مراحل RDR2 توی یکی از همین انکانتر دیزاین‌ها، پارت ۲ بهت آزادی عمل میده که چطور با دشمنان مقابله کنی یا حتی از خودشون در مقابل خودشون بهره‌ ببری.
 

Michael Gove

کاربر سایت
Jan 15, 2020
437
نام
Bojack Horseman
اینجا جاش نیست اما خواستی تو تا‌پیک خود بازی کاملا برات میشکافم که چرا گیم‌پلی و طراحی مراحل توی RDR2 تماما در خدمت روایت داستان و به شدت Narrow هست!
مثلا استراکچر مرحله‌ای مثل سرقت از بانک (بهترین مرحله‌ی بازی) رو شما ۱۰۰ بار هم بازی کنی باز دقیقا یک مسیر و خط مشخصی که سازنده برات تعیین کرده رو باید طی کنی و تقریبا هیچ‌گونه آزادی عمل یا پویایی وجود نداره! حالا مقایسه کن با یک Encounter design معمولی و رویارویی با دشمن‌ها توی Part2! به اندازه نصف بیشتر مراحل RDR2 توی یکی از همین انکانتر دیزاین‌ها، پارت ۲ بهت آزادی عمل میده که چطور با دشمنان مقابله کنی یا حتی از خودشون در مقابل خودشون بهره‌ ببری.


می دونید چیه دوست عزیز و گرامی
شما‌ دوباره و بازهم متوجه منظور من نشدی
من حرف شما رو قبول دارم و بالاخره نقدی هست که به اثر و بازیساز دارید واسه اینکه چنین اجباری رو در اثر قرار داده
اما
من حرفم روی چیز دیگه ای تمرکز داشت و‌ شما‌ بیشتر بهش انحراف دادی و وارد حاشیه ی دیگه ای کردی
من بازم نمی خوام وارد بحث شم چون به قول شما دوست محترم اینجا این تاپیک اصلا جای این بحث نیست اما من به طور قاطع می تونم بگم که تجربه ای که من از اثر داشتم به علت موشکافانه بودن و زیر ذره بین بردن اونم بعد از چندین بار نمی تونم اینگونه تحلیل ها و نقد ها رو بپذیرم
به هر حال RDR2 به قدری بزرگه که‌ هر کسی بعد از تجربش مثل شما‌ دوست عزیز بازی رو اون‌ جوری که دیده و تجربه کرده روی کاغذ شرح و تشریحش میکنه و ممکنه چه بسا صد ها ایراد به بازی وارد کنه
من در مقامی نیستم که جلوی کسی رو بگیرم و تندرو هم نیستم که بخوام حق و اختیار یه فرد در نقد یه اثر و‌ موشکافیش رو ازش پس بگیرم
منتها چیزی که من دربارش حرف زدم با چیزی که شما گفتی خیلی متفاوته
یه هر حال خستت نکنم
مرسی که وقتت رو بهم دادی
اگه خیلی تند باهات برخورد کردم در کامنت گذشته عذرخواهی میکنم
من نباید اعتقادم رو به شما تحمیل کنم
سر چیز دیگه ای خواستم RDR2 رو با Last 2 هم قیاس در نظر بگیرم اونم فقط برای تجربه خودم به درد میخوره
مرسی از نظرت
 
آخرین ویرایش:

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
می دونید چیه دوست عزیز و گرامی
شما‌ دوباره و بازهم متوجه منظور من نشدی
من حرف شما رو قبول دارم و بالاخره نقدی هست که به اثر و بازیساز دارید واسه اینکه چنین اجباری رو در اثر قرار داده
اما
من حرفم روی چیز دیگه ای تمرکز داشت و‌ شما‌ بیشتر بهش انحراف دادی و وارد حاشیه ی دیگه ای کردی
من بازم نمی خوام وارد بحث شم چون به قول شما دوست محترم اینجا این تاپیک اصلا جای این بحث نیست اما من به طور قاطع می تونم بگم که تجربه ای که من از اثر داشتم به علت موشکافانه بودن و زیر ذره بین بردن اونم بعد از چندین بار نمی تونم اینگونه تحلیل ها و نقد ها رو بپذیرم
به هر حال RDR2 به قدری بزرگه که‌ هر کسی بعد از تجربش مثل شما‌ دوست عزیز بازی رو اون‌ جوری که دیده و تجربه کرده روی کاغذ شرح و تشریحش میکنه و ممکنه چه بسا صد ها ایراد به بازی وارد کنه
من در مقامی نیستم که جلوی کسی رو بگیرم و تندرو هم نیستم که بخوام حق و اختیار یه فرد در نقد یه اثر و‌ موشکافیش رو ازش پس بگیرم
منتها چیزی که من دربارش حرف زدم با چیزی که شما گفتی خیلی متفاوته
یه هر حال خستت نکنم
مرسی که وقتت رو بهم دادی
ببین اینطور بهت بگم که RDR 2 یکی از بهترین تجارب این نسل من هست؛ بخاطر فضاسازی، شخصیت پردازی، خلق محیط عظیم پویا و زنده، Free roam خارق‌العاده و ازین دست موارد امتیازش برای من ۱۰/۱۰ هست و واقعا کم لطفیه به اثری با این حجم از تلاش و کرانچ توی ۸ سال ساخت کمتر ازین نمره داد ولی خب با در نظر گرفتن بعد فنی و گیم‌پلی، با ارفاق نمره‌ی کلی من به بازی ۷/۱۰ هست.
طراحی مراحل، گیم‌پلی و خصوصا کنترل فاجعه‌ی بازی نقص‌های بنیادینی داره که به هیچ‌عنوان قابل چشم‌پوشی نیست، کاملا مشخصه و قابل انکار هم نیست واقعا. اینکه بخوایم آزادی عمل گیم‌پلی یک اثر مثل Part2 رو کنار RDR2 بزاریم با عرض پوزش مشخصه درک درستی از گیم‌پلی نداریم. Part2 رو‌ میشه در مقام مقایسه کنار MGSV قرار داد نه RDR2 :D.
بهرحال نظر شخصی شما هم کاملا محترم. موفق باشی دوست عزیز.
 

Michael Gove

کاربر سایت
Jan 15, 2020
437
نام
Bojack Horseman
ببین اینطور بهت بگم که RDR 2 یکی از بهترین تجارب این نسل من هست؛ بخاطر فضاسازی، شخصیت پردازی، خلق محیط عظیم پویا و زنده، Free roam خارق‌العاده و ازین دست موارد امتیازش برای من ۱۰/۱۰ هست و واقعا کم لطفیه به اثری با این حجم از تلاش و کرانچ توی ۸ سال ساخت کمتر ازین نمره داد ولی خب با در نظر گرفتن بعد فنی و گیم‌پلی، با ارفاق نمره‌ی کلی من به بازی ۷/۱۰ هست.
طراحی مراحل، گیم‌پلی و خصوصا کنترل فاجعه‌ی بازی نقص‌های بنیادینی داره که به هیچ‌عنوان قابل چشم‌پوشی نیست، کاملا مشخصه و قابل انکار هم نیست واقعا. اینکه بخوایم آزادی عمل گیم‌پلی یک اثر مثل Part2 رو کنار RDR2 بزاریم با عرض پوزش مشخصه درک درستی از گیم‌پلی نداریم. Part2 رو‌ میشه در مقام مقایسه کنار MGSV قرار داد نه RDR2 :D.
بهرحال نظر شخصی شما هم کاملا محترم. موفق باشی دوست عزیز.

من بازم میگم از بعد ((آزادی عمل)) نبود که گیم‌ پلی این اثر رو در کنار Last 2 قرار دادم بلکه از جهت (( تزریق واقع بینی در عمق فضای واقع گرایانه )) بود که این دو رو در کنار هم قرار دادم
وگرنه من نخواستم آزادی عمل Last 2 رو با RDR2 که به شدت بی رحم و سختگیر هست در این مساله یکی بدونم و بسنجم و هم قیاس قرار بدم . مگه خُلم آخه :D
من بحثم سر چیز دیگه ایه
همون‌طور که میدونید و خودتون هم‌ هر دو اثر رو‌ تجربه کردید ، این حجم از جزئیات و رعایت واقع بینی در گیم پلی و تزریق فضا و اتمسفر واقع گرایانه در گیم پلی در این دو اثر به قدری بی سابقس که نمی شه نظیرش رو در خارج از این دو اثر با رعایت چنین اصولی دید
هر دو اثر در این بُعد خیلی خیلی حرفه ای و فراتر از انتظار عمل کردن مخصوصا لست ۲ و استاندارد ها رو به معنای واقعی کلمه شکستن
 
آخرین ویرایش:

Michael Gove

کاربر سایت
Jan 15, 2020
437
نام
Bojack Horseman
در حال آماده شدن برای رفتن به مراسم game awards امسال
View attachment 153511

من بیشتر منتظر اینم ببینم سرنوشت سریال چی میشه
البته game award رو‌هم‌ در نظر دارم اما واسه پتانسیل سریال این اثر که اونم به دست خالق چرنوبیل قراره ساخته بشه با نظارت کارگردان بازی یعنی نیل دوست داشتنی خودمون انتظاراتم رو وحشتناک بالا برده
به به
با حضور گوستائو
چه شود
 
  • Like
Reactions: mdtnt

mdtnt

کاربر سایت
Jul 10, 2013
440
من بیشتر منتظر اینم ببینم سرنوشت سریال چی میشه
البته game award رو‌هم‌ در نظر دارم اما واسه پتانسیل سریال این اثر که اونم به دست خالق چرنوبیل قراره ساخته بشه با نظارت کارگردان بازی یعنی نیل دوست داشتنی خودمون انتظاراتم رو وحشتناک بالا برده
به به
با حضور گوستائو
چه شود
آره میشه امید داشت به این سریال و این که باید خوشحال باشیم امتیاز سریال دست نتفلیکس نیوفتاد
 
  • Like
Reactions: Michael Gove

reza11

پنج انگشت مثل هم نیستند. به سلایق هم احترام بزاریم
کاربر سایت
Jun 6, 2013
814
نام
رضا
به شخصه انقدر گرفتاری و مشغله دارم تو طول سال 5 یا 6 عنوان بازی اونم شاید کنم. ولی این بازی کاری با من کرده که الان وسطای سومین بار پلی دادنش هستم. و جالب اینه هنوز هم برای من مثل بار اول انگار میمونه و کشتن دشمنا تا الان جوری بود که تو هر سری با سری قبلی که بازی کردم فرق داشته. انصافا گیم پلی پویایی داره. داستان و گرافیک و موزیک و صدا که بماند. فقط امیدوارم حتما ناتی داگ قسمت سوم رو بسازه. اصلا نمیتونم صبر کنم برای قسمت سوم
 

M..AR..A

کاربر سایت
Dec 4, 2009
551
نام
REZA HECTOR
وای عالی بود ، مرسی که اینجا گذاشتیش :x، واسه دو رو نمیسازن؟:-w
از روی این گرفتن دوبله کرده .
پارت 2 اینقدر که دارکx_x و غمناک:( بود هرطوری فکر میکنم نمیشه از توش کمدی در آورد . یعنی اگر باهاش شوخی هم کنن برای من فکر نکنم جذاب باشه .
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
IMG_۲۰۲۰۰۷۱۲_۱۴۵۹۴۹.png
به عوض شدن جای کارکتر ها دقت کنید کارکتر های که تو اون لحظه تصمیم گیرنده هستن..

دراکمن به جز رفرنس هایی که تو داستان هاش هست ... به جز محتوای مشخص که میشه از بودنشون نویسنده رو تشخیص داد یکی از مهم ترین چیزهایی که تو بازی ها دراکمن هست که باعث میشه دراکمن رو یه سازنده صاحب سبک بدونیم ، استایل و اصول داستان گوییشه ...


تو the last of us 1 جوئل تنها چیزی که تو زندگی بی هدفش نیاز دار الیه ، کسی که جای دخترش رو پر کنه ، ولی تا آخر داستان این رو انکار می‌کنه و حتی جایی که احساساتش قوی تر شده میخواد از دست این احساس با سپردن الی به تامی خلاص شه ... اما در نهایت تو بدترین زمان و مکان ممکن این تصمیم رو میگیره که الی رو میخواد و به این نتیجه میرسه که الی در حد دخترش دوست داره ....
.................

چیز دیگه اینکه کل داستان و این سفر برای اینه که فایر فلای رو پیدا کنن تا واکسن درست کنن، ولی درنهایت جلوی ساخت واکسن رو که میگیرن هیچ ، فایر فلای هم از بین میبرن ....

تو پارت ۲ هم همین استایل تکرار میشه که از اول داستان الی فقط به یه بخشیدنه نیاز داره ،،، اول بخشیدن جوئل و بعدش بخشیدن خودش .... ولی آنقدر مقاومت می‌کنه و پیش می‌ره تا آخرش بخششی که نیاز داشت رو به بدترین فرد ممکن بده ... و نتیجه میگیره با این بخشش به آرامش میرسه

و از طرف دیگه درست مثل پارت ۱ کل داستان برای گرفتن انتقامه ، ولی در انتها نه تنها انتقام نمیگیره هیچ ، به نوعی جون ابی رو هم نجات میده ...

این رو تو انچارتد ۴ رو هم میتونیم ببینیم ... که تنها چیزی که نیتن نیاز داشت ، صادق بودن با النا و بازگو کردن احساسش که نمیتونه با این سبک زندگی کنار بیاد (از ترس اینکه النا رواز دست بده و ترکش کنه ) ... ولی در نهایت شرایط جوری میشه که النا تو بدترین شرایط ممکن متوجه واقعیت و احساسات نیتن میشه .‌..که جونشون رو هم به خطر می اندازه...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر